Inderdaad, Heel de wereld is afhankelijk van de VS. Geen enkel land in de geschiedenis van de mensheid had zoveel effect op de wereld. Juist mijn punt, de VS zal niet vlug van zijn troon gestoten worden. En in dat opzicht is de Perzen of de Romeinen noemen complete bullshit.quote:Op donderdag 20 september 2012 14:53 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Dat de wereld van nu vergelijken achterlijk is, is onjuist.
Wij zijn zeker door de ontwikkelingen verder gekomen, maar ook zeer verbonden met elkaar.
Als er iets veranderd, kan het als een olievlek verspreiden.
Daardoor is het redelijk gevoelig voor de verandering en onvoorspelbaar.
Sinds crisis zijn wereld er aan bewust dat Wij elkaar afhankelijk zijn.
bijv.
VS heeft Chinese munt nodig voor hun schuld,
Chinese heeft VS en Europa nodig voor hun economie.
Rest verder zijn we nauwelijks veranderd zoals kapitalisme systeem, politiek, de gedrag van mensheid van 2000 jaar gelden.
De hele wereld afhankelijk van de VS, droom fijn verder, de VS is juist afhankelijk van de hele wereld met hun ongelofelijke energie consumptie, en hun economie die draait op geodkoop geimporteerde rotzooi.quote:Op donderdag 20 september 2012 15:04 schreef jamesb het volgende:
[..]
Inderdaad, Heel de wereld is afhankelijk van de VS. Geen enkel land in de geschiedenis van de mensheid had zoveel effect op de wereld. Juist mijn punt, de VS zal niet vlug van zijn troon gestoten worden. En in dat opzicht is de Perzen of de Romeinen noemen complete bullshit.
De wereld is niet afhankelijk van de VS maar toch is de olieprijs in Amerikaanse Dollars aangeduid.quote:Op donderdag 20 september 2012 15:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De hele wereld afhankelijk van de VS, droom fijn verder, de VS is juist afhankelijk van de hele wereld met hun ongelofelijke energie consumptie, en hun economie die draait op geodkoop geimporteerde rotzooi.![]()
De VS wordt niet van de troon gestoten, net zoals de romeinen nooit van hun troon gestoten zijn, ze raken gewoon in verval omdat de recources waarvan ze te afhankelijk zijn geworden niet meer toereikend waren/ zullen zijn.
Je kan een situatie van Romeinen en Perzen eigenlijk wel toepassen.quote:Op donderdag 20 september 2012 15:04 schreef jamesb het volgende:
[..]
Inderdaad, Heel de wereld is afhankelijk van de VS. Geen enkel land in de geschiedenis van de mensheid had zoveel effect op de wereld. Juist mijn punt, de VS zal niet vlug van zijn troon gestoten worden. En in dat opzicht is de Perzen of de Romeinen noemen complete bullshit.
Bij zowel de Romeinen als de Perzen waren de rijken veel te groot om te kunnen handhaven. Slecht bestuur om er maar kort over te zijn. Dit is niet het geval in de wereld van nu.quote:Op donderdag 20 september 2012 15:23 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Je kan een situatie van Romeinen en Perzen eigenlijk wel toepassen.
Want Romeinen moest hun macht van elders halen, maar tot op hun hoogte konden ze niet alle macht of waarde uit elders meer ophalen voor Rome, storten het in elkaar.
Perzen werd verslagen doordat men in Europa voor keer samen ging werken.
VS heeft op dit moment belangrijke energie/ olie netwerk in handen, maar die raken ze langzaam kwijt aan de andere.
En steeds meer landen gaan samenwerken en vormen een blok op zich, daardoor kan VS niet meer goed tegen opboksen.
Omdat de olieprijs in dollar is moet ik verder dromen, het kan bijna niet beter worden hier met de pro amerikaanse logica.quote:Op donderdag 20 september 2012 15:19 schreef jamesb het volgende:
[..]
De wereld is niet afhankelijk van de VS maar toch is de olieprijs in Amerikaanse Dollars aangeduid.
Droom lekker verder vriend.
Dat knopje met die atoom wapens hebben ze in china, india en rusland natuurlijk ook, en niet te vergeten in de brandhaard genaamd pakistan.quote:Op donderdag 20 september 2012 15:29 schreef El_Matador het volgende:
China is wat dat betreft helemaal niet zo machtig. Een technisch verouderd leger, nauwelijks grondstoffen, geen hoogwaardige export maar wel 1,3 miljard schreeuwende consumenten om tevreden te houden.
De macht van de VS is zeker tanende, maar juist zij zijn in staat met "1 knopje" de wereld in de as te leggen...
Even voor de duidelijkheid, ik ben niet pro-amerika, en hou niet van de cultuur en ik vind de meeste amerikaanse gewoonten weerzinwekkend. Echter is de dominantie van de VS niet te ontkennen. En duurzame energie... Dat is veels te verre toekomstmuziek.quote:Op donderdag 20 september 2012 15:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Omdat de olieprijs in dollar is moet ik verder dromen, het kan bijna niet beter worden hier met de pro amerikaanse logica.![]()
In europa zijn we al een ruimere tijd bezig om naar een meer duurzame en op ten duur een totaal duurzame energievoorziening over te schakelen, daarin loopt men in de VS nog flink achter. Dan is er geen olieafhankelijkheid meer dat die olie in dollars geprijsd is zal dan mijn (onze europeesche) reet roesten.
De VS hebben drones. Veul effectiever. 2e man Al Qaeda in de onmenselijk onmetelijke woestijn van Jemen kapotgeschoten. Gewoon vanachter de "PlayStation".quote:Op donderdag 20 september 2012 15:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat knopje met die atoom wapens hebben ze in china, india en rusland natuurlijk ook, en niet te vergeten in de brandhaard genaamd pakistan.
De dominatie van de VS is tanend en de dingen die men nu aan het uithalen is bijvoorbeeld die war on terror zijn niet meer dan stuiptrekking van een land dat redenen moet bedenken om zich op hun zogenaamde leiderspositie te kunnen handhaven.quote:Op donderdag 20 september 2012 15:34 schreef jamesb het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid, ik ben niet pro-amerika, en hou niet van de cultuur en ik vind de meeste amerikaanse gewoonten weerzinwekkend. Echter is de dominantie van de VS niet te ontkennen. En duurzame energie... Dat is veels te verre toekomstmuziek.
De War on Terror is samen met de War on Drugs de opvolger van de koude oorlog. Het geeft de VS een excuus om zijn neus in andermans zaken te steken, met een nobel praatje over waarom. Ik zie absoluut niet in hoe dat een stuiptrekking zou zijn.quote:Op donderdag 20 september 2012 15:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De dominatie van de VS is tanend en de dingen die men nu aan het uithalen is bijvoorbeeld die war on terror zijn niet meer dan stuiptrekking van een land dat redenen moet bedenken om zich op hun zogenaamde leiderspositie te kunnen handhaven.
100% duurzame energie is niet zo verre toekomst muziek, had je 10 jaar geleden kunnen geloven als iemand zei dat er over 10 geen normale TV's meer verkocht worden alleen nog maar van die platte dingen zouden zijn. Wanneer we duitsland al voorbeeld nemen die produceren al 20% van hun stroom duurzaam, omdat wij vizieloze politici hebben in NL slingeren wij hier nog steeds rond de 8%.
Moeten we dat goud niet een keer terughalen en ergens in NL opslaan.quote:Op woensdag 19 september 2012 20:31 schreef LXIV het volgende:
Dit soort acties wordt in het algemeen zeer zwaar bestraft door de VS. Normaal gesproken liggen de leiders dan binnen een half jaar met een gaatje in hun hoofd onder de smeulende puinhopen van hun hoofdstad. Maar met China gaat dat toch lastiger.
Logisch is het wel. Amerika leeft al sinds de Tweede Wereldoorlog feitelijk op de pof. Het tekort op hun handelsbelang is gigantisch. De enige reden waarom ze dat decennia kunnen volhouden is dat de dollar feitelijk de reserve-currency van de wereld is. Door flink bij te drukken kunnen ze bijna onbeperkt financieren. Daarnaast hebben ze bijvoorbeeld ook veel landen aangeboden hun goud bij hen in de kluis te leggen (van Nederland 80% ofzo). Maar als een andere munt dan de dollar gebruikt mag worden om te betalen, dan kunnen ze daar niet lang meer mee doorgaan.
Je verplaatst honderden tonnen goud niet zomaar even.quote:Op donderdag 20 september 2012 17:03 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Moeten we dat goud niet een keer terughalen en ergens in NL opslaan.
Volgens mij hebben we een groot deel toch al verkocht de laatste 20 jaar.
Grenadaquote:Op woensdag 19 september 2012 22:27 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Ach...Afghanistan is echt zo'n gigantisch succes verhaal van het Amerikaanse leger. Irak ook. Noem gewoon eens de daverende overwinningen van het amerikaanse leger sinds WO2? Ik ken ze niet.
Vergis je niet. Niets is zo gevaarlijk als een vijand waar je feitelijk heel weinig van af weet. En van de Chinezen weten we weinig tot niets. Sinds Vietnam hebben ze zich met geen enkele oorlog meer bemoeid.
Dat hoeft ook niet, dat betekend niet dat je plannen kunt gaan maken omdat een keer te doen.quote:Op donderdag 20 september 2012 17:08 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je verplaatst honderden tonnen goud niet zomaar even.
beter in principe, doordat er geen mens in zit zou die bv veel sneller en scherper een draai kunnen maken want er is geen piloot die last gaat krijgen van de G krachten. Hangt er ook van af van hoe ze de besturing doen , software matig dat zichzelf bestuurt en zelfs dan heb je grote kans dat een bemande jager weinig kans maakt, of met daadwerkelijk een piloot op een grond basis ergens die via een schermpje alles doet zoals de meeste huidige drones dan is er eigenlijk no chance in hell voor de bemande jagerquote:Op donderdag 20 september 2012 10:40 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat het drone-oorlogen gaan worden heb je gelijk in, dat valt bij mij onder; 'enorme voorsprong op technologisch vlak'. Ik heb niet het idee dat de EU daar heel erg op achter loopt of hoeft te lopen.
Vraag me overigens wel af hoe bv een drone-plane het doet tegenover een bemande straaljager ?
Drones of niet. Je hebt nog altijd grondtroepen nodig om een vuist te kunnen maken.quote:Op donderdag 20 september 2012 17:37 schreef dontcare het volgende:
[..]
beter in principe, doordat er geen mens in zit zou die bv veel sneller en scherper een draai kunnen maken want er is geen piloot die last gaat krijgen van de G krachten. Hangt er ook van af van hoe ze de besturing doen , software matig dat zichzelf bestuurt en zelfs dan heb je grote kans dat een bemande jager weinig kans maakt, of met daadwerkelijk een piloot op een grond basis ergens die via een schermpje alles doet zoals de meeste huidige drones dan is er eigenlijk no chance in hell voor de bemande jager
Maar goed , volgens mij zijn er nog geen actieve air to air drones operationeel ^^.
je kan net goed al mensen die daar woont of loopt afmaken, dan heb je geen grondtroepen nodig!.quote:Op donderdag 20 september 2012 18:28 schreef Cherna het volgende:
[..]
Drones of niet. Je hebt nog altijd grondtroepen nodig om een vuist te kunnen maken.
U denkt oprecht dat de War on Terror enkel is uit machtsvertoon.... Je moest eens weten wat die oorlog Amerika oplevert...quote:Op donderdag 20 september 2012 15:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De dominatie van de VS is tanend en de dingen die men nu aan het uithalen is bijvoorbeeld die war on terror zijn niet meer dan stuiptrekking van een land dat redenen moet bedenken om zich op hun zogenaamde leiderspositie te kunnen handhaven.
100% duurzame energie is niet zo verre toekomst muziek, had je 10 jaar geleden kunnen geloven als iemand zei dat er over 10 geen normale TV's meer verkocht worden alleen nog maar van die platte dingen zouden zijn. Wanneer we duitsland al voorbeeld nemen die produceren al 20% van hun stroom duurzaam, omdat wij vizieloze politici hebben in NL slingeren wij hier nog steeds rond de 8%.
Omdat 100ton heel makkelijk mee te nemen is natuurlijk... zoiets kan alleen gedaan worden door naties en bedrijven. De vraag is of er een reeele kans is op een invatie in NL.quote:Op donderdag 20 september 2012 17:10 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Grenada
Panama
[..]
Dat hoeft ook niet, dat betekend niet dat je plannen kunt gaan maken omdat een keer te doen.
Een goede locatie zoeken bijvoorbeeld.
Zou zo niet weten of we in NL zomaar een 'Fort Knox' achtige basis hebben.
Als in NL bepaalde activisten 'zomaar' over een hek kunnen klimmen om een F16 te vernielen wil je niet dat op zo'n basis een paar 100 ton goud voor het grijpen ligt.
Dan kunne we nu zien wat de Yuan feitelijk waard is, goede zaak ok en zeker voor de USAquote:Op woensdag 19 september 2012 20:19 schreef SuperImposed het volgende:
Dollar no longer primary oil currency as China begins to sell oil using Yuan
Kijk, dat is goed nieuws, China gaat olie kopen met de eigen Yuan. Wordt eindelijk onthuld hoe de echte economische machtsverhoudingen liggen want de VS had natuurlijk onterecht belachelijk veel voordeel van het feit dat olie altijd en overal in dollar's werd afgerekend.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |