Mee eens!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:53 schreef AthCom het volgende:
Het is dus een klein stapje vooruit, maar in het algemeen nog steeds een slechte zaak.
Omdat ze dat ook echt altijd doen...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:08 schreef Brum_brum het volgende:
En de vertrutting gaat voooooort! Waarom lijkt het bij die regeerakkoorden altijd alsof ze enkel elkaars kutte standpunten waar ik het niet mee eens ben overnemen?
quote:Noordanus: uittreksel voor coffeeshop is onnodig
TILBURG - Burgemeester Peter Noordanus ziet niets in het voorstel van PvdA en VVD dat bezoekers van coffeeshops naast een identiteitsbewijs ook een uittreksel uit het bevolkingsregister moeten laten zien.
Hij spreekt van een 'onnodige maatregel'. "Een paspoort zou toch voldoende moeten zijn", laat hij via zijn woordvoerder weten. Controle van het gba (uittreksel) bij coffeeshopsbezoekers krijgt in de toekomst in Tilburg geen prioriteit, kondigt hij aan. Hij vindt het vooral belangrijk dat het drugstoerisme wordt 'afgekoppeld'.
Tevreden is de burgemeester over het laten vallen van het besloten clubcriterium, waarbij mensen zich moeten laten registreren. "Een verstandig compromis."
In het maandag gepresenteerde regeerakkoord staat dat de wietpas verdwijnt. Klanten van coffeeshops moeten straks nog wel een paspoort, identiteitsbewijs of verblijfsvergunning én een uittreksel uit het bevolkingsregister laten zien om aan te tonen dat ze in Nederland wonen.
De Tilburgse coffeeshops zijn allerminst tevreden. "Het lijkt een verbetering maar dit is niet de oplossing die we hadden gehoopt", reageert Willem Vugs van de Tilburgse vereniging van coffeeshops De Achterdeur.
Het verplichte uittreksel is nog altijd een grote drempel voor softdrugsgebruikers, zegt hij. Bovendien hadden de coffeeshophouders gehoopt dat ze weer buitenlanders mogen toelaten.
Dus die burgemeester wil inwoners van zijn gemeente die geen Nederlands identiteitsbewijs hebben de toegang tot de coffeeshop ontzeggen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:26 schreef Basp1 het volgende:
In tilburg is onze burgervader in ieder geval al zover dat hij meteen zegt dat het GBA ook niet noodzakelijk is.Nu maar hopen dat ze niet alsnog door opstelten worden teruggefloten.
[..]
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:31 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dus die burgemeester wil inwoners van zijn gemeente die geen Nederlands identiteitsbewijs hebben de toegang tot de coffeeshop ontzeggen?
Buitenlanders die in nl wonen worden dus ook niet geweerd, en de viajaro's die een NL id hebben maar in het buitenland wonen komen er dan ook gewoon in.quote:verblijfsvergunning én een uittreksel uit het bevolkingsregister
Maar in het artikel dat jij post zegt hij, via zijn woordvoerder, dat een paspoort wat hem betreft voldoende zou moeten zijn. Hoe moet iemand met een buitenlands paspoort maar woonachtig in Nederland, aantonen dat hij recht heeft om binnen te komen? En hoe kan de coffeeshopeigenaar van iemand met een Belgisch paspoort vaststellen dat hij of zij niet in Nederland woont?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[..]
Buitenlanders die in nl wonen worden dus ook niet geweerd, en de viajaro's die een NL id hebben maar in het buitenland wonen komen er dan ook gewoon in.
Ik zie een gat in de markt voor vervalste GBA squote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:54 schreef Basp1 het volgende:
Volgens mij gewoon met de eerder genoemde zinsnede: " verblijfsvergunning én een uittreksel uit het bevolkingsregister ". Of te wel als niet nederlander die in NL woont moet je wel komen aankakken met een GBA erbij waarmee je bewijst dat je in NL woonachtig bent.
ziet hij wel zitten maar dan nur für Ausländer?quote:Burgemeester Peter Noordanus ziet niets in het voorstel van PvdA en VVD dat bezoekers van coffeeshops naast een identiteitsbewijs ook een uittreksel uit het bevolkingsregister moeten laten zien.
Die zijn nog best complex, zit een watermerk en wat andere echtheidskenmerking in dat papier, dan zal er een keer een bestelwagen met GBA papier overvallen moeten worden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:03 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik zie een gat in de markt voor vervalste GBA s
En een gemiddelde shop eigenaar maakt dat wat uit?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die zijn nog best complex, zit een watermerk en wat andere echtheidskenmerking in dat papier, dan zal er een keer een bestelwagen met GBA papier overvallen moeten worden.
Ik zat meer te denken aan een ambtenaar omkopen/chanteren.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die zijn nog best complex, zit een watermerk en wat andere echtheidskenmerking in dat papier, dan zal er een keer een bestelwagen met GBA papier overvallen moeten worden.
Ik denk niet dat de shophouder heel actief gaat controleren of je gba'tje wel echt is..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als shops regelmatig controle krijgen waarbij de klanten ook gecontroleerd gaan worden en dit een reden zou zijn om de shop te sluiten zijn ze misschien wel wart voorzichtiger.quote:
Precies, dit hele beleid is niet gebaseerd op rationele argumenten maar puur op morele afwegingenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:19 schreef Luigi het volgende:
Gvd en dat voor een plantje onschuldiger dan alcohol.. wat een gezeik.
Helaas is dat bij veel beleid zo, anders zouden paddo's ook nooit verboden zijnquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:22 schreef julian6 het volgende:
[..]
Precies, dit hele beleid is niet gebaseerd op rationele argumenten maar puur op morele afwegingen
Ik ben benieuwd hoeveel VVD fanboys wakker gaan worden nu ze niet meer het CDA de schuld kunnen geven van alle fascistische maatregelen van de VVD.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:37 schreef Scrutinizer het volgende:
Je zou toch verwachten dat nu we een coalitie krijgen van een liberale en een sociaal-democratische partij zonder godvrezende invloeden van het CDA, er eindelijk eens spijkers met koppen geslagen zouden kunnen worden ten aanzien van de regulering en/of decriminalisering van cannabisverkoop en teelt. Maar ja, de tijd dat de VVD nog enigszins liberaal te noemen viel, ligt ver achter ons.
Ik denk dat het gros van de VVD-stemmers ook niet meer liberaal is. Het humanisme en liberalisme zijn bezig een stille dood te sterven in Nederland.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:41 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoeveel VVD fanboys wakker gaan worden nu ze niet meer het CDA de schuld kunnen geven van alle fascistische maatregelen van de VVD.
Ow jij was degene die mij betichte van VVD fanboy te zijn. Nou laat ik je uit de droom help ik heb nog nooit rechtser als D66 gestemd.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:41 schreef Viajero het volgende:
hoeveel VVD fanboys wakker gaan worden nu ze niet meer het CDA de schuld kunnen geven van alle fascistische maatregelen
Waarom zou je dat doen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:46 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Maar in het artikel dat jij post zegt hij, via zijn woordvoerder, dat een paspoort wat hem betreft voldoende zou moeten zijn. Hoe moet iemand met een buitenlands paspoort maar woonachtig in Nederland, aantonen dat hij recht heeft om binnen te komen? En hoe kan de coffeeshopeigenaar van iemand met een Belgisch paspoort vaststellen dat hij of zij niet in Nederland woont?
Inderdaad, laten we eens teruggaan naar de basis. Waarom zou je buitenlanders willen weren?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |