abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 september 2012 @ 23:04:59 #1
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_116961914

quote:
SANAA - Ongeveer 2000 betogers in de stad Sanaa in Jemen hebben vrijdag geprobeerd op te rukken naar de ambassade van de Verenigde Staten. Ook in Sudan wordt geprotesteerd en in Libanon is één persoon omgekomen bij onlusten.

Opnieuw protesten in verschillende landen Fotoserie

In Jemen vuurden veiligheidstroepen waarschuwingsschoten af. Zij zetten een waterkanon in om de menigte te verspreiden.

De betogers, woedend over de in de VS geproduceerde antimoslimfilm, schreeuwden dat de Amerikaanse ambassadeur het land moet worden uitgezet en verbrandden een Amerikaanse vlag.

Veiligheidstroepen blokkeerden alle wegen naar de ambassade. De politie schoot donderdag zeker vier demonstranten dood in de buurt van de Amerikaanse ambassade.

Sudan

In de Sudanese hoofdstad Khartoum proberen betogers de Britse en Duitse ambassades te bestormen, meldt een ooggetuige aan persbureau Reuters. De ruiten van de ambassade zouden zijn ingegooid en er zou geschoten zijn. Daarnaast zou er brand zijn gesticht bij de hoofdingang.

De Duitse minister van Buitenlandse Zaken, Guido Westerwelle, zei dat het personeel van de ambassade veilig is. De regering in Berlijn had volgens de Duitse publieke zender ARD de veiligheidsmaatregelen rond het gebouw al versterkt. Om wat voor maatregelen het gaat, is niet gezegd.

Sommige betogers trokken de Duitse vlag van het gebouw en vervingen hem door een zwarte islamitische vlag. Ook werden stenen naar het gebouw geworpen. Ook de nabijgelegen Britse ambassade was het doelwit van betogers. In totaal waren er naar schatting 5000 demonstranten op de been.

Libanon

In Libanon zou één persoon bij gewelddadige protesten om het leven zijn gekomen. Tenminste 25 personen zouden gewond zijn geraakt. Dat melden internationale persbureaus.

Honderden betogers hebben in de stad Tripoli, in het noorden van Libanon, een restaurant van fastfoodketen Kentucky Fried Chicken in brand gestoken. Zij schreeuwden leuzen tegen het bezoek van paus Benedictus XVI en tegen de Amerikanen.

Dat hebben getuigen gezegd. Zij zagen sommige mensen die riepen 'Wij willen de paus niet' en 'Niet meer beledigingen (tegen de islam)'.

De paus is vrijdagmiddag in de hoofdstad Beiroet aangekomen voor een bezoek van 3 dagen.

Pakistan

Ook in de Pakistaanse stad Islamabad werd vrijdag geprotesteerd, meldt het Franse persbureau AFP. Bij de Amerikaanse ambassade werden door honderden islamisten anti-Amerikaanse leuzen gescandeerd.

http://www.nu.nl/buitenla(...)-anti-islamfilm.html
Er zijn dus ernstige rellen in Islamitische landen.

Zal dit nog verder escaleren?

http://www.livestation.com/en/aljazeera-english

Poll: Gaat het filmpje te ver?
Ja
Nee
Weet ik niet
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  dinsdag 18 september 2012 @ 23:05:39 #2
306109 francoisdublanc
pi_116961946
Nu met cartoons*
  dinsdag 18 september 2012 @ 23:07:41 #3
306109 francoisdublanc
pi_116962081
Kijk, in Egypte waren er 1 miljoen demonstranten. En er wonen 80 miljoen mensen, betekent dat dat 79 miljoen tegen de arabische herfst is? Nee, maar dan hoor ik jullie niet.
pi_116962281
Achterlijk volk. 1 iemand maakt een filmpje waar openlijk afstand van wordt genomen door de regering. Maar nee, laten we weer alles slopen wat ook maar enigzins een connectie heeft met de USA.

Stelletje holbewoners
pi_116962342
Ja gestemd. Je kan mensen gewoon in hun waarde laten en respecteren lijkt mij, kleine moeite.
pi_116962346
De rellen kunnen nog wel even doorgaan, er is voer voor nieuw gebral..

Terwijl de omstreden film ‘Innocence of Muslims’ de gemoederen blijft bezighouden, publiceert het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo morgen voor de tweede maal spotprenten waarin de profeet Mohammed centraal staat.

Hoofdredacteur Charbonnier van het tijdschrift laat tegenover persbureau AFP weten dat de karikaturen “degenen choqueren die gechoqueerd willen worden”. Hij beroept zich op de persvrijheid en weigert af te wijken van zijn koers “omdat de extremisten anders winnen”.

Moslimraad ‘beledigd’

Het hoofd van de Franse Moslimraad heeft vanavond tegenover persbureau AFP “met diepe ontsteltenis” gereageerd op tekeningen die “beledigend zijn voor de profeet van de islam”. De raad en roept Franse moslims op “niet toe te geven aan de provocatie.

De Franse premier Jean-Marc Ayrault roept Fransen in een reactie op om ‘verantwoordelijk’ op de cartoons te reageren. De lokale politie heeft de veiligheidsmaatregelen rond de redactie van het blad versterkt. Vorig jaar november werd in het kantoor brand gesticht nadat het weekblad de Deense Mohammed-cartoons publiceerde.

Mohammed vorig jaar ‘gasthoofdredacteur’

Toen publiceerde het blad een speciaal nummer met als gasthoofdredacteur ‘de profeet Mohammed’. Daarin ‘vierde’ het blad de overwinning van de fundamentalistische islamitische partij Ennahda in Tunesië en schreef het dat de sharia de belangrijkste rechtsbasis wordt in Libië.

Toenmalig correspondent Vandenberghe beschreef het blad na een bezoek aan de redactie vorig jaar na dit incident:

“Charlie Hebdo is na Le Canard Enchainé het tweede satirische blad van Frankrijk. Het blad is eind jaren zestig ontstaan en bestaat vooral uit cartoons en karikaturen. Bij Charlie Hebdo zijn ze keihard anti-religieus. Ze pakken alle religies aan.”

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)emisten-niet-winnen/
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_116963252
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:07 schreef sonnyspek het volgende:
Kijk, in Egypte waren er 1 miljoen demonstranten. En er wonen 80 miljoen mensen, betekent dat dat 79 miljoen tegen de arabische herfst is? Nee, maar dan hoor ik jullie niet.
1 miljoen? Bron?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_116964230
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:12 schreef Xetran het volgende:
Ja gestemd. Je kan mensen gewoon in hun waarde laten en respecteren lijkt mij, kleine moeite.
Kies ik toch liever voor de vrijheid van meningsuiting.
pi_116964515
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

1 miljoen? Bron?
Denk dat in dit geval de revolutie bedoeld word.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_116964646
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:53 schreef Hathor het volgende:

[..]

Denk dat in dit geval de revolutie bedoeld word.
Als dat zo is, dan slaat de heer Sonny behoorlijk de plank mis. De revolutie had namelijk opmerkelijk weinig met religie te maken. Iets wat iedereen verbaasde.
pi_116965365
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:47 schreef Platina het volgende:

[..]

Kies ik toch liever voor de vrijheid van meningsuiting.
Is er wel, maar je moet mensen hun religie en waarde en normen ook gewoon kunnen respecteren. waar gaat het heen als je alles maar kan zeggen wat je wil :')
pi_116965493
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 00:17 schreef Xetran het volgende:

[..]

Is er wel, maar je moet mensen hun religie en waarde en normen ook gewoon kunnen respecteren. waar gaat het heen als je alles maar kan zeggen wat je wil :')
Volgens mij moet je alles kunnen zeggen over religies. Waar dit filmpje tever gaat is in de nadrukkelijke stelling dat ze door hun foute religie allemaal terroristen zijn. Zelfs de misleide geesten die zich hebben laten provoceren door de beledingen aan het adres van de Profeet Mohammed zijn geen bewijs dat dat zo is. Hoe graag de makers van die film en sommigen anderen dat ook willen beweren.
pi_116965843
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:12 schreef Xetran het volgende:
Slippery slope. Het is aan mensen om hun teentjes bij te werken, zodat ze er niet constant op getrapt worden. Wat is respect precies? Wat is iemand's waarde? Dat zijn loze kreten die op allerlei manieren te manipuleren zijn. Iemand doodslaan, dat is éénduidig.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_116965959
quote:

[..]

Een vrijere wereld. EN zeker als er zo primitief gereageerd wordt door mensen, zou ik zeggen dat er meer gekwetst moet worden. Je hebt ook van die weerloze kinderen die bij 't minste of geringste om hun moeder gaan janken. Respect krijg je alleen als je jezelf respectvol gedraagt en dat is dus iets anders dan rellen en mensen doodslaan. De maker van het filmpje krijgt geen respect omdat hij zich ook niet respectvol gedraagt, maar zijn respectloze prutswerk bestaat niet uit geweld.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_116966888
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 september 2012 21:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daar zal IG-Farben blij mee zijn...
IG-Farben blij met 100 miljoen meer moslims .. kolere zeg, wat ben jij een misselijk mannetje :r
pleased to meet you
  woensdag 19 september 2012 @ 03:05:18 #16
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_116967606
quote:

[..]

Ik zie geen enkele reden om iets te respecteren wat oproept tot het stenigen van vrouwen die verkracht zijn, die vrouwen zien als iets minderwaardigs, iets wat oproept om homo's op te hangen. Ook een boek wat slavernij goed keurt, slachtoffers van verkrachting het liefst met de dader ziet trouwen of mensen dood wil zien omdat ze kleren van twee verschillende draden aanhebben. Een boek wat het doden van mensen niet als iets slechts ziet omdat het slechts hetzelfde is als wisselen van kleren voor de slachtoffers kan mijn goedkeuring niet dragen.

Religie heeft geen enkele vorm van morele superioriteit in de hedendaagse samenleving, het is een achterhaalt concept wat de voortgang van de samenleving in de weg staat. Ieder moment dat we het nog legitimeren als een vorm van autoriteit of zegenschap hebbend orgaan is er één teveel.

Dat mensen zich beledigd voelen als ze daarop gewezen worden is hun goed recht, maar niemand wordt graag op zijn ongelijk gewezen. Het is alleen geen reden om mensen te vermoorden.
  woensdag 19 september 2012 @ 07:01:27 #17
306109 francoisdublanc
pi_116967942
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als dat zo is, dan slaat de heer Sonny behoorlijk de plank mis. De revolutie had namelijk opmerkelijk weinig met religie te maken. Iets wat iedereen verbaasde.
Arabische herfst is inderdaad de revolutie. Nee, maar het gaat erom dat aantallen niks zeggen.
pi_116967973
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 01:34 schreef moussie het volgende:

[..]

IG-Farben blij met 100 miljoen meer moslims .. kolere zeg, wat ben jij een misselijk mannetje :r
Die reactie ook _O-

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik deze ijzersterke grap van een medeforummer (niet FOK!) geleend heb.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_116968082
quote:
10s.gif Op woensdag 19 september 2012 07:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die reactie ook _O-

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik deze ijzersterke grap van een medeforummer (niet FOK!) geleend heb.
Goeie grap man, lachon.
pi_116968114
quote:
13s.gif Op woensdag 19 september 2012 07:36 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Goeie grap man, lachon.
De verkeerde PI, maar de juiste reactie. Aboutalebje is trots op je, broeder.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_116969485
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 07:01 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Arabische herfst is inderdaad de revolutie. Nee, maar het gaat erom dat aantallen niks zeggen.
Natuurlijk zeggen aantallen wel wat. Als in Nederland een demonstratie plaatsvindt van neo-nazi's en 50 gasten komen opdagen, dan kun je daaruit opmaken dat het draagvlak voor dergelijk extremisme non-existent is in dit land.
pi_116969535
Zullen we er na dit deel maar mee stoppen?
pi_116969568
Nee Tem. Godver.
pi_116969583
quote:
9s.gif Op woensdag 19 september 2012 09:19 schreef Tem het volgende:
Zullen we er na dit deel maar mee stoppen?
Goed plan!
pi_116969629
quote:
Eindelijk een goed gespelde leus.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')