SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2012 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Foto's van Team Fok! tijdens Rotterdam Ekiden 2012Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Guppy op 19-09-2012 21:10:49 ][b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Iewquote:Op dinsdag 18 september 2012 20:45 schreef rechtsedirecte het volgende:
tip voor de koude wintermaanden
http://www.runnersworld.c(...)-Perfect-Snot-Rocket
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
iiiiiiiieeeeeuuuuuuwwwwquote:Op dinsdag 18 september 2012 20:45 schreef rechtsedirecte het volgende:
tip voor de koude wintermaanden
http://www.runnersworld.c(...)-Perfect-Snot-Rocket
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]![]()
![]()
GMTA
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Jeweettoch!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Wat wel leuk was bij de Ola was de ingrediėnten gewoon zo kunnen pakken. Zonder het ijs. Bv de walnoten van chunkee monkey, de chocolade van New York super fudge. Of chocolade snippers van hertog als vlokken gebruiken en de koekjes van hertog stroopwafel mee in een bakje.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Haha als ik zoiets zou proberen zou het overal zitten![]()
Kreeg erna meteen nog een filmpje, gingen ze testen of je kan rennen op all stars! Haha![]()
ik moet zeggen dat ik een getrainde snot rocketer benquote:Op dinsdag 18 september 2012 20:55 schreef gcjoel het volgende:
Kreeg erna meteen nog een filmpje, gingen ze testen of je kan rennen op all stars! Haha'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Ik zou ook alleen mezelf ondersnotterenquote:Op dinsdag 18 september 2012 20:55 schreef gcjoel het volgende:
Kreeg erna meteen nog een filmpje, gingen ze testen of je kan rennen op all stars! Haha
Ik neem wel een pakje zakdoeken mee als ik verkouden ben
terwijl ik dit gewoon, 's morgens vroeg, in mijn inbox had staan...quote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Tssss
Wilde profiteren van de 25% korting bij Perry ivm Prinsjesdag. Mooie korting voor lampjes en een reflectiehesje... Dacht ik.
9,99 euro verzendkosten!NEGEN EURO NEGENENNEGENTIG!!
Bij ophalen in de winkel krijg je 50% korting daarop, maar dan betaal je nog bijna 5 euro. Prutsers.
Ik ga wel ergens anders zoeken
♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Ach, ik bewerk soms een hele dag beeldvullende foto's van ingegroeide teennagels, steenpuisten en ontstoken wonden. Kunnen andere mensen weer niet tegenquote:Op dinsdag 18 september 2012 20:58 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
terwijl ik dit gewoon, 's morgens vroeg, in mijn inbox had staan...
Toch wel voor je werk mag ik hopen?quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:03 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ach, ik bewerk soms een hele dag beeldvullende foto's van ingegroeide teennagels, steekpuisten en ontstoken wonden. Kunnen andere mensen weer niet tegen![]()
![]()
steekpuisten ken ik dan weer niet haha!
het lekkerste ijs is heldro ijs punt!!home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Jupquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:04 schreef Arquero het volgende:
[..]
Toch wel voor je werk mag ik hopen?maar ik zit met m'n rug naar de deur, dus als iemand bij mij naar binnenloopt, vallen ze meteen met hun neus in de pussende wonden, als ze pech hebben
terwijl ik tussen het bewerken door een boterhammetje weghap. Ik ben helemaal afgestompt
Ah, daar gaat die korting dus heenquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:03 schreef Yuki het volgende:
Tssss
Wilde profiteren van de 25% korting bij Perry ivm Prinsjesdag. Mooie korting voor lampjes en een reflectiehesje... Dacht ik.
Bij ophalen in de winkel krijg je 50% korting daarop, maar dan betaal je nog bijna 5 euro. Prutsers.
Okidoki dan. Net een account aangemaakt op fok, lees altijd wel wat (google verwijst me altijd door).
Ben 14 jaar, doe op dit moment geen sport. Ook niet echt een hobby. Ga wel 's met vrienden naar buiten of ik ben aan het gamen.
Ik had nog een vraag over hardlopen. 'Rennen met Evy' wordt hem dan. Moet ik nog speciale schoenen hier voor kopen en kan dit nadelige gevolgen hebben voor mij? Ik ben natuurlijk nog in de groei enz.
Je ziet alweer hoe veel ik hier van af weet![]()
![]()
als je eenmaal een gevalletje "motorrijder-vrachtwagen" hebt gehad is er niet zo veel meer waar je maag van omdraaitquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:03 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ach, ik bewerk soms een hele dag beeldvullende foto's van ingegroeide teennagels, steekpuisten en ontstoken wonden. Kunnen andere mensen weer niet tegen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
True... Dan heb ik denk ik liever een hoofdstuk 'droog en nat gangreen'...quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:06 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
als je eenmaal een gevalletje "motorrijder-vrachtwagen" hebt gehad is er niet zo veel meer waar je maag van omdraait[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Goede schoenen zijn sowieso aan te raden, als je geen (blijvende) blessures wil krijgen. Hiervoor kan je het best naar een hardloopspeciaalzaak. Die schoenen zijn alleen niet goedkoop (zeker voor een 14-jarigequote:Op dinsdag 18 september 2012 21:06 schreef Zagi het volgende:
Okidoki dan. Net een account aangemaakt op fok, lees altijd wel wat (google verwijst me altijd door).
Ben 14 jaar, doe op dit moment geen sport. Ook niet echt een hobby. Ga wel 's met vrienden naar buiten of ik ben aan het gamen.
Ik had nog een vraag over hardlopen. 'Rennen met Evy' wordt hem dan. Moet ik nog speciale schoenen hier voor kopen en kan dit nadelige gevolgen hebben voor mij? Ik ben natuurlijk nog in de groei enz.
Je ziet alweer hoe veel ik hier van af weet), je zit al snel aan de 120 euro voor een paar.
Juust... Wat een tegenvaller zeg.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:06 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Jupmaar ik zit met m'n rug naar de deur, dus als iemand bij mij naar binnenloopt, vallen ze meteen met hun neus in de pussende wonden, als ze pech hebben
terwijl ik tussen het bewerken door een boterhammetje weghap. Ik ben helemaal afgestompt
[..]
Ah, daar gaat die korting dus heen
Enne, wat voor werk doe jij eigenlijk dat je dat soort foto's moet bewerken?
Podologen zijn liefquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:08 schreef Arquero het volgende:
Nou durf ik niet meer naar de podoloog volgende week
Rennen met Evy is goed te doen, ook voor een 14-jarige die nog in de groei is. Als ik jou was, zou ik aan m'n ouders uitleggen wat ik wil doen, en vertellen dat voor hardlopen eigenlijk maar één ding belangrijk is. Dat zijn namelijk goede schoenen. Verder heb je eigenlijk niks nodigquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:08 schreef Yuki het volgende:
[..]
Goede schoenen zijn sowieso aan te raden, als je geen (blijvende) blessures wil krijgen. Hiervoor kan je het best naar een hardloopspeciaalzaak. Die schoenen zijn alleen niet goedkoop (zeker voor een 14-jarige), je zit al snel aan de 120 euro voor een paar.
![]()
Goede schoenen kun je vinden bij een speciaalzaak, zoals RunnersWorld of Run2day. Natuurlijk zijn er ook anderen, maar die twee zijn het bekendst. Daar meten ze met een filmpje je manier van lopen en vinden zo een schoen die bij jouw manier van lopen en jouw voeten past.
Dat raad ik je dus ook aan. Vraag aan je ouders of je goede schoenen mag hebben, knal Evy op je mp3 speler en rennen maar
Het is prachtig als je het onder de knie hebt maar de missers vergeet je nooit meer.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:09 schreef Dr.Sexy het volgende:
Snot RocketDe kunst die elke man van nature toch bezit zou je denken ?
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Jij legt dit zoveel beter uitquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:12 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Rennen met Evy is goed te doen, ook voor een 14-jarige die nog in de groei is. Als ik jou was, zou ik aan m'n ouders uitleggen wat ik wil doen, en vertellen dat voor hardlopen eigenlijk maar één ding belangrijk is. Dat zijn namelijk goede schoenen. Verder heb je eigenlijk niks nodig![]()
Goede schoenen kun je vinden bij een speciaalzaak, zoals RunnersWorld of Run2day. Natuurlijk zijn er ook anderen, maar die twee zijn het bekendst. Daar meten ze met een filmpje je manier van lopen en vinden zo een schoen die bij jouw manier van lopen en jouw voeten past.
Dat raad ik je dus ook aan. Vraag aan je ouders of je goede schoenen mag hebben, knal Evy op je mp3 speler en rennen maar
Luister maar naar Guppy
Net als een flinke roggel lanceren. De echte kunst zit hem er in om te proeven welke kleur het heeftquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:12 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Het is prachtig als je het onder de knie hebt maar de missers vergeet je nooit meer.![]()
![]()
Binnekort ben ik jarig dus dat komt wel goed uitquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:08 schreef Yuki het volgende:
[..]
Goede schoenen zijn sowieso aan te raden, als je geen (blijvende) blessures wil krijgen. Hiervoor kan je het best naar een hardloopspeciaalzaak. Die schoenen zijn alleen niet goedkoop (zeker voor een 14-jarige), je zit al snel aan de 120 euro voor een paar.
. Is het nog van belang op welk soort wegen je loopt? In eerste instantie zou ik denken dat asfalt juist slecht is om op te lopen, maar ik weet het niet zeker.
Google kan me ook deze antwoorden geven, maar antwoorden van ervaringsexperts is natuurlijk veel leuker ^_^.
EDIT: Pfff, wat reageert iedereen hier snel o.o. Ik houd het niet meer bij ;D.![]()
Deze man spreekt de waarheidquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:13 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Net als een flinke roggel lanceren. De echte kunst zit hem er in om te proeven welke kleur het heeft![]()
![]()
![]()
Als je begint met Evy, loop je waarschijnlijk gewoon rondjes in de buurt van je huis. En dat zullen veel stoepen en asfalt zijnquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:14 schreef Zagi het volgende:
[..]
Binnekort ben ik jarig dus dat komt wel goed uit. Is het nog van belang op welk soort wegen je loopt? In eerste instantie zou ik denken dat asfalt juist slecht is om op te lopen, maar ik weet het niet zeker.
Google kan me ook deze antwoorden geven, maar antwoorden van ervaringsexperts is natuurlijk veel leuker ^_^.
Dat geeft helemaal niets, zeker niet als je goede schoenen hebt die de schokken voor je dempen.
Iedere ondergrond heeft voor- en nadelen. Asfalt schokt vrij hard, maar houdt je wel makkelijk stabiel. Gras etc geeft een stuk minder schokbelasting, maar daarbij loop je wel wat meer risico dat je door je enkels zwikt.
Gewoon lekker gaan lopen met Evy op die nieuwe schoenen die je voor je verjaardag krijgtKomt goed!
Inderdaad. Gewoon het schema volgen en luisteren naar je eigen lichaam. het heeft echt tijd nodig om overal aan te wennen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:16 schreef Yuki het volgende:
[..]
Als je begint met Evy, loop je waarschijnlijk gewoon rondjes in de buurt van je huis. En dat zullen veel stoepen en asfalt zijn
Dat geeft helemaal niets, zeker niet als je goede schoenen hebt die de schokken voor je dempen.
Iedere ondergrond heeft voor- en nadelen. Asfalt schokt vrij hard, maar houdt je wel makkelijk stabiel. Gras etc geeft een stuk minder schokbelasting, maar daarbij loop je wel wat meer risico dat je door je enkels zwikt.
Gewoon lekker gaan lopen met Evy op die nieuwe schoenen die je voor je verjaardag krijgtKomt goed!
![]()
Ik kan dat ook niet. Zo uit m'n neus blazen. Vroeger op de voetbal al niet.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Asfalt is niet per se slecht, er worden hele marathons op gelopenquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:14 schreef Zagi het volgende:
[..]
Binnekort ben ik jarig dus dat komt wel goed uit. Is het nog van belang op welk soort wegen je loopt? In eerste instantie zou ik denken dat asfalt juist slecht is om op te lopen, maar ik weet het niet zeker.
Google kan me ook deze antwoorden geven, maar antwoorden van ervaringsexperts is natuurlijk veel leuker ^_^.maar je botten, spieren en pezen moeten wel aan de inpact van het rennen wennen. Dus moet je niet meteen te veel willen rennen, ook al zou je dat wel aankunnen. Je conditie kan het misschien wel hebben, maar je botten, spieren en pezen nog niet.
Je kunt ook wisselen van ondergrond. Als je een park of bos in de buurt hebt, kun je ook daar gaan lopen. Maar ook daar geldt dat je botten, spieren en pezen eraan moeten wennen, onderschat dat niet!
Gun het dus een beetje tijd en luister goed naar Evy in het begin. Niet meer doen dan zij zegt, en dan komt het vast goed
dan moet ie gewoon in de herkansing...doorslikken en als roggel er uitquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:18 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik kan dat ook niet. Zo uit m'n neus blazen. Vroeger op de voetbal al niet.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Prrrrrrrrrtquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik denk steeds aan pocket rocket bij de TT
Ja dat lukt wel ><quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:21 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dan moet ie gewoon in de herkansing...doorslikken en als roggel er uitJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ja of dubbel aas (poker)quote:Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Getverdemme.. ik kan ook gewoon niet ff een avondje naar college gaan of men is hier van gevuld ijs overgestapt op gevuld snotstelletje viespeuken
![]()
![]()
Kijk maar uit, zo geef je Dr Sexy nog een idee om nieuw ijs op de markt te brengen. iets met groene stukjes enzo..quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:37 schreef Sunnythesun het volgende:
Getverdemme.. ik kan ook gewoon niet ff een avondje naar college gaan of men is hier van gevuld ijs overgestapt op gevuld snotstelletje viespeuken
![]()
![]()
Maar als je bij poker bij TT aan pocket rockets denkt, word je behoorlijk uitgelachen hoor. Pocket rockets is immers AA.quote:Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Vergeet de pocket rocket niet!quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:37 schreef Sunnythesun het volgende:
![]()
Ik denk dus echt aan iets heel anders bij pocket rocket
dirty mind?
Aaaaaaaaaaah, korte termijndoel: lamballen op de bank; langetermijndoel: de 5km bij de CPC.
* MissMSX heeft zichzelf dus maar weer voor den kont geschopt en is net terug van een rondje lopen.
De eerste helft ging kut (*auw* m'n knieen), en toen ineens was ik warmgelopen en ging als een trein zonder kniepijn
* MissMSX tevreden is
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+![]()
Yay!!quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:47 schreef MissMSX het volgende:
Aaaaaaaaaaah, korte termijndoel: lamballen op de bank; langetermijndoel: de 5km bij de CPC.
* MissMSX heeft zichzelf dus maar weer voor den kont geschopt en is net terug van een rondje lopen.
De eerste helft ging kut (*auw* m'n knieen), en toen ineens was ik warmgelopen en ging als een trein zonder kniepijn
* MissMSX tevreden is
Eh nee daar dacht ik dus ook aan.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:46 schreef Yuki het volgende:
dirty mind?![]()
Gelukkigquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh nee daar dacht ik dus ook aan.
quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:46 schreef Yuki het volgende:
dirty mind?+1
![]()
Ik zag dat er een 'nieuw' Evy-schema is voor de 5km. Is die beter? Kan het oude in de prullenbak?Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+![]()
Hangt ervan af wat je prettig vindt.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:49 schreef MissMSX het volgende:
Ik zag dat er een 'nieuw' Evy-schema is voor de 5km. Is die beter? Kan het oude in de prullenbak?
2006 is iedere les een stapje verder, iedere les in de week is anders.
2011 is 3 x per week dezelfde les, en dan de volgende week een stapje verder (geloof ik).
En in de 2011 versie zit Justin Bieber.
Godver die had ik vandaag je. Les 7. Baby baby babyquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:50 schreef Yuki het volgende:
[..]
Hangt ervan af wat je prettig vindt.
2011 is 3 x per week dezelfde les, en dan de volgende week een stapje verder (geloof ik).
En in de 2011 versie zit Justin Bieber.. Les 5 eindigde met Dire Straits. Heeeeerlijk.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Is het echt alleen een kwestie van wat je prettig vindt? Er zal toch wel een gedachte achter zitten om een nieuw schema te maken denk ik dan?quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:50 schreef Yuki het volgende:
[..]
Hangt ervan af wat je prettig vindt.
En in de 2011 versie zit Justin Bieber.
Ik luister sowieso niet meer naar Evy. Heb nu het schema in Runkeeper gezet en luister m'n eigen muziek. Evy is leuk, maar zo is het eigenlijk fijner
50.000 O+![]()
Die gedachte is er vast, maar geen idee wat dat geweest is. Ik heb dit jaar opgebouwd met de 2006 versie en vond dat wel prima. Niet 3 x per week hetzelfde doen vond ik wel fijn.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:52 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Is het echt alleen een kwestie van wat je prettig vindt? Er zal toch wel een gedachte achter zitten om een nieuw schema te maken denk ik dan?
Ik luister sowieso niet meer naar Evy. Heb nu het schema in Runkeeper gezet en luister m'n eigen muziek. Evy is leuk, maar zo is het eigenlijk fijner
In de 2006 versie heb je soms ook 2 weken achter elkaar die hetzelfde zijn; schematisch ABC - ABC, zeg maar. Ik weet niet of dat in de 2011 versie ook zo is...
Ik vraag me af of het echt veel uitmaakt; de kern van Evy (2006 en 2011) is rustig opbouwen zodat zowel je conditie als je spieren, pezen en gewrichten het kunnen bijbenen.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Ik vind het wel fijn juist dat het 3x het zelfde is (2011 versie dus). 1e keer is het pittig, 2e keer gaat het al aardig, 3e keer super! Kijk, progressie!
Iedere week is wel anders ja..![]()
Dan hou ik het wel lekker bij 2006 voorlopig. Old skoolquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:55 schreef Yuki het volgende:
[..]
Die gedachte is er vast, maar geen idee wat dat geweest is. Ik heb dit jaar opgebouwd met de 2006 versie en vond dat wel prima. Niet 3 x per week hetzelfde doen vond ik wel fijn.
In de 2006 versie heb je soms ook 2 weken achter elkaar die hetzelfde zijn; schematisch ABC - ABC, zeg maar. Ik weet niet of dat in de 2011 versie ook zo is...
Ik vraag me af of het echt veel uitmaakt; de kern van Evy (2006 en 2011) is rustig opbouwen zodat zowel je conditie als je spieren, pezen en gewrichten het kunnen bijbenen.
50.000 O+![]()
Ik heb dit jaar ook 2006 gelopen hoor. Uuuuuh ohoh Jealousy!quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:06 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dan hou ik het wel lekker bij 2006 voorlopig. Old skoolZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Bob Sinclair
Ik ging vorige week bij les 4 beter als bij 6. En vandaag les 7 ging ook top. Ben benieuwd naar donderdag en zaterdag/zondag.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:02 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik vind het wel fijn juist dat het 3x het zelfde is (2011 versie dus). 1e keer is het pittig, 2e keer gaat het al aardig, 3e keer super! Kijk, progressie!
Iedere week is wel anders ja..Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:52 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Godver die had ik vandaag je. Les 7. Baby baby baby. Les 5 eindigde met Dire Straits. Heeeeerlijk.
Wat ben ik blij dat ik 2006 doe
![]()
JB kill it with FIRE !!![]()
Interval gedaan met loopgroep. Km in 6.00 min/km, 500m wandelen en dat x6. En zo ongeveer 8km volgemaakt. Ging vrij makkelijk eigenlijk, zie hier.
Toch wel een hele fijne oefening om sneller te worden. Ik merk erg veel verbetering!
Nu niet meer lopen tot de Dam tot Dam. Kijken of dat lukt. Ik weet wel dat ik een fijn groepje met tempo 6 min/km moet gaan aanhaken, dan komt het allemaal goed!![]()
Zit net het boekje van de DtD te lezen en merk dat het nu begint te kriebelen. Heb er erg veel zin in. Morgen nog een rondje lopen met de Nike run club en dan ben ik er klaar voor.
Bij wie moet ik wezen als ik ook in de agenda wil komen staan, qua loopwedstrijden. Ik loop zondag de 4 mijl van de DtD en 21 oktober de 8 km van de Amsterdam Marathon![]()
Als het de eerste keer is dan is het wel te doen, maar dit is mijn derde of vierde poging en ik kon er niet meer tegenquote:Op dinsdag 18 september 2012 22:08 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik heb dit jaar ook 2006 gelopen hoor. Uuuuuh ohoh Jealousy!
50.000 O+![]()
Is a joy forever !quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:46 schreef Yuki het volgende:
dirty mind?
Zo even een stukje gehardliept. Maar even rustig aangedaan, dat was denk ik het beste om te doen. Had al loodzware benen, en kwa gedachtes was ik er ook helemaal niet bij. Toch mezelf even weer naar buiten geschopt om een rondje te doen. Ja, ik baal een beetje. Heb het zelf verzaakt de laatste paar weken en daar doe ik nu boete voor![]()
Nou weer dat ritme even oppakken. En gaan.
http://bit.ly/Ob7w8D![]()
Hey handshake ik ook!! Hoe snel wil je de 4 EM gaan lopen?quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:19 schreef linebear het volgende:
Zit net het boekje van de DtD te lezen en merk dat het nu begint te kriebelen. Heb er erg veel zin in. Morgen nog een rondje lopen met de Nike run club en dan ben ik er klaar voor.
Bij wie moet ik wezen als ik ook in de agenda wil komen staan, qua loopwedstrijden. Ik loop zondag de 4 mijl van de DtD en 21 oktober de 8 km van de Amsterdam Marathon
Zet het nog even een keer neer op een tijdstip dat er wat meer mensen posten. Dan pakt iemand het wel op![]()
![]()
Kunstig zo met Nike+quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:22 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Is a joy forever !
Zo even een stukje gehardliept. Maar even rustig aangedaan, dat was denk ik het beste om te doen. Had al loodzware benen, en kwa gedachtes was ik er ook helemaal niet bij. Toch mezelf even weer naar buiten geschopt om een rondje te doen. Ja, ik baal een beetje. Heb het zelf verzaakt de laatste paar weken en daar doe ik nu boete voor![]()
Nou weer dat ritme even oppakken. En gaan.
http://bit.ly/Ob7w8DVind alleen je pace lastig in te schatten met die miles... Teveel nadenken op dit tijdstip, I guess.
![]()
Ja ik hoop dat Nike dat eens gaat fixen. Of in ieder geval gaat realiseren dat vrijwel niemand in miles rekent.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:26 schreef Quoi het volgende:
[..]
Kunstig zo met Nike+Vind alleen je pace lastig in te schatten met die miles... Teveel nadenken op dit tijdstip, I guess.
![]()
![]()
Ik hoop hem in 35-36 minuten te lopen....quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:25 schreef Quoi het volgende:
[..]
Hey handshake ik ook!! Hoe snel wil je de 4 EM gaan lopen?
Zet het nog even een keer neer op een tijdstip dat er wat meer mensen posten. Dan pakt iemand het wel op![]()
Punten systeem van Nike. Wordt berekend naar je gewicht, inspanning die je levert , leeftijd, afstand etc etc. Gewoon geinig.quote:![]()
Volgens mij een soort kudo's. Endomondo toont het aantal verbrande hamburgers en Nike toont NikeFuelquote:
Sinds vanavond begint het vooruitzicht op aankomende zondag toch wel positief te kriebelenLekker 16,1 km. lopen zonder zorgen met goede muziek.
The remedy is the experience.![]()
Dat is een soort puntensysteem van Nike. Voor het verbranden van calorieen, hardlopen etc krijg je punten.quote:
Met een fuel band kan je dan bijvoorbeeld goals zetten. Zoveel punten per dag halen. Een soort middel om jezelf te motiveren![]()
Ah, netjesquote:Op dinsdag 18 september 2012 22:33 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Ja ik hoop dat Nike dat eens gaat fixen. Of in ieder geval gaat realiseren dat vrijwel niemand in miles rekent.
[ afbeelding ]![]()
![]()
OK, dan zal ik je niet tegenkomenquote:Op dinsdag 18 september 2012 22:33 schreef linebear het volgende:
[..]
Ik hoop hem in 35-36 minuten te lopen....Tenzij ik de vooruitgang van de afgelopen weken meteen aan mijn tijd afzie... Ik ga uit van 40 minuten, aangezien ik 5k nog te vaak in 31 minuten loop.
![]()
3k in 12:19?quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:38 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
dankjenog maar 8 minuten er af en ik heb mijn doel gehaald
![]()
![]()
Coopertest = 12 minuten en daar wil ik minstens 2800 op kunnen lopenquote:Voorlopig hard trainen dus.
![]()
Ambitieusquote:Op dinsdag 18 september 2012 22:41 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Coopertest = 12 minuten en daar wil ik minstens 2800 op kunnen lopenVoorlopig hard trainen dus.
![]()
Whatever worksquote:
Raar, ik heb een lange mouwen shirt besteld van Nike, 4,99 euro. 2,50 euro als ik hem op ging halen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:03 schreef Yuki het volgende:
Tssss
Maar zelfs met 4 items waaronder lampjes en een reflectiehesje is nog steeds maar 4,99 verzendkosten!
Misschien iets foutgegaan toen je wilde bestellen?
Mijn run van vandaag: warming up, 3x interval van 800m, met 500m rustig hardlopen ertussen.
http://www.endomondo.com/workouts/93215442
Ow en btw ik doe ook mee met 4EM DtD!
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen![]()
Grappig zelf heb ik vandaag ook zoiets gedaan. Ook 1 km op tempo en 500 meter op een rustiger tempo. En dat x8. Daarvoor een beetje inlopen en daarna uitlopen. Uitlopen meestal bij mij niet en gaat toch het tempo stiekum weer erop.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:15 schreef Quoi het volgende:
Interval gedaan met loopgroep. Km in 6.00 min/km, 500m wandelen en dat x6. En zo ongeveer 8km volgemaakt. Ging vrij makkelijk eigenlijk, zie hier.
Toch wel een hele fijne oefening om sneller te worden. Ik merk erg veel verbetering!
Nu niet meer lopen tot de Dam tot Dam. Kijken of dat lukt. Ik weet wel dat ik een fijn groepje met tempo 6 min/km moet gaan aanhaken, dan komt het allemaal goed!![]()
Ik ben juist blij met het uitlopen meestal loop ik vel langer uit om een soort van na te genieten van een goede trainingquote:Op dinsdag 18 september 2012 23:02 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Grappig zelf heb ik vandaag ook zoiets gedaan. Ook 1 km op tempo en 500 meter op een rustiger tempo. En dat x8. Daarvoor een beetje inlopen en daarna uitlopen. Uitlopen meestal bij mij niet en gaat toch het tempo stiekum weer erop.
Herkenbaar. Opdracht was ook 5x, maar de uitloop ging ook steeds harderquote:Op dinsdag 18 september 2012 23:02 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Grappig zelf heb ik vandaag ook zoiets gedaan. Ook 1 km op tempo en 500 meter op een rustiger tempo. En dat x8. Daarvoor een beetje inlopen en daarna uitlopen. Uitlopen meestal bij mij niet en gaat toch het tempo stiekum weer erop.![]()
@Dr.Sexy: mooi doel!![]()
Ja dat vind ik ook fijn. Beetje zo'n afterglow van de endorfine.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:04 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ik ben juist blij met het uitlopen meestal loop ik vel langer uit om een soort van na te genieten van een goede trainingJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
dit dusquote:Op dinsdag 18 september 2012 23:02 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Uitlopen meestal bij mij niet en gaat toch het tempo stiekum weer erop.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
dat heb ik pas als ik thuis kom, even douchen en daarna lekker op de bank "uitzakken"quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:17 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook fijn. Beetje zo'n afterglow van de endorfine.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
JOO gaat goed hier.
vandaag heb ik week 7 dag 1 van evi in runtastic gezet, effe kijken of dat beter gaat, de stappen in 5k runner ginnen op het laatst te snel, en vorige week ging niet echt lekker.
ga voor de verandering ook eens een ander rondje lopen, maar daar zal het niet aan liggen ha haha
ik heb de afgelopen 2 weken niet meer op de crosstrainer gestaaan, terwijl ik dat voorheen wel deed, op de dagen dat ik niet liep, ik denk dat dat ook een beetje tegenwerkte, ik was bang dat ik teveel zou gaan doen, maar ik sta al bijna 1 jaar 30 minuten per dag op dat ding, dus misschien is het toch beter dat gewoon te blijven doen op de dagen dat ik niet buiten loop.
het voelde in ieder geval weer lekker om 30 minuten zweet te trappen, en nou straks eens kijken hoe het dan gaat.
de zin is er das niet het probleem ha ha ha![]()
Als je > 20 euro besteld heb je 4,99 verzendkosten, 2,50 als je ophaalt.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:57 schreef Griebus het volgende:
[..]
Raar, ik heb een lange mouwen shirt besteld van Nike, 4,99 euro. 2,50 euro als ik hem op ging halen.
Maar zelfs met 4 items waaronder lampjes en een reflectiehesje is nog steeds maar 4,99 verzendkosten!
Misschien iets foutgegaan toen je wilde bestellen?
Mijn run van vandaag: warming up, 3x interval van 800m, met 500m rustig hardlopen ertussen.
http://www.endomondo.com/workouts/93215442
Ow en btw ik doe ook mee met 4EM DtD!
Met mijn bestelling kwam ik net aan de 9 euro (incl korting) en dan betaal je dus 9,99 (5,00 bij ophalen). Maar ja, ik ga niet meer bestellen dan nodig is om de verzendkosten te verlagen
Ik weet niet wat ik gedaan heb maandag, maar nu heb ik overal spierpijn. Zelfs m'n buikspieren!Kwam net nauwelijks de stationstrappen op
![]()
Vanavond kijken hoe het gaat, of ik dat er een beetje uit kan lopen.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Ow zo. Had ik niet aan gedacht. Da's inderdaad belachelijk. Ik vind het feit dat je verzendkosten moet betalen ook al laat je het in een filiaal bezorgen ook slecht.quote:Op woensdag 19 september 2012 07:28 schreef Yuki het volgende:
[..]
Als je > 20 euro besteld heb je 4,99 verzendkosten, 2,50 als je ophaalt.
Met mijn bestelling kwam ik net aan de 9 euro (incl korting) en dan betaal je dus 9,99 (5,00 bij ophalen). Maar ja, ik ga niet meer bestellen dan nodig is om de verzendkosten te verlagenEen dag niet geleefd, is een dag niet gelachen![]()
deze is even uitgebreider met leeftijden er bijquote:
scheelt heel wat, want dan is mijn 2750 meter opeens heel goed
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Wauwquote:Op woensdag 19 september 2012 07:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
deze is even uitgebreider met leeftijden er bij
[ afbeelding ]
scheelt heel wat, want dan is mijn 2750 meter opeens heel goed![]()
Voor mij valt t me nog mee. Ik ben average
Is het ook, als je het mij vraagt. Maar ja, dan maar niet. Ik zoek wel ergens anders.quote:Op woensdag 19 september 2012 07:31 schreef Griebus het volgende:
[..]
Ow zo. Had ik niet aan gedacht. Da's inderdaad belachelijk. Ik vind het feit dat je verzendkosten moet betalen ook al laat je het in een filiaal bezorgen ook slecht.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Beterquote:Op woensdag 19 september 2012 08:46 schreef mosselmossel het volgende:
Vanmiddag fysio! En dan gaan we weer stukjes hardlopen!![]()
Lang uit de running geweest?![]()
quote:Op woensdag 19 september 2012 08:46 schreef mosselmossel het volgende:
Vanmiddag fysio! En dan gaan we weer stukjes hardlopen!![]()
Ik twijfel tussen een tshirt / longsleeve![]()
Loop nu bijna drie weken niet. Ben ook wel benieuwd wat voor stukken ik mag gaan lopen hoor. En hoe dat voelt.quote:Op woensdag 19 september 2012 08:58 schreef Arquero het volgende:
[..]
Beter![]()
Lang uit de running geweest?T-shirt tijdens hardlopen, lange mauwen als ik niet sport nuquote:Op woensdag 19 september 2012 09:02 schreef LovelyLady het volgende:
[..]![]()
Ik twijfel tussen een tshirt / longsleeve
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Mja ik heb nog tussenpozes met evyquote:Op woensdag 19 september 2012 09:04 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Loop nu bijna drie weken niet. Ben ook wel benieuwd wat voor stukken ik mag gaan lopen hoor. En hoe dat voelt.
[..]
T-shirt tijdens hardlopen, lange mauwen als ik niet sport nu
2’ 1’ 3’ 2’ 6’ 2’ 6’ 2’ 7’ 2’
op zich valt 2 minuten dan wel weer mee ..
tshirt het is
brrr 10 graden![]()
![]()
Fijn om te horen dat je weer mag gaan lopen.!!quote:Op woensdag 19 september 2012 09:04 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Loop nu bijna drie weken niet. Ben ook wel benieuwd wat voor stukken ik mag gaan lopen hoor. En hoe dat voelt.![]()
Ik betwijfel of het deze week al veel verder dan 500 meter wordt hoor
Kom met m'n 2130 meter nog in de average categorie. Misschien vandaag even wat aan doenquote:Op woensdag 19 september 2012 07:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
deze is even uitgebreider met leeftijden er bij
[ afbeelding ]
scheelt heel wat, want dan is mijn 2750 meter opeens heel goed![]()
![]()
![]()
hm, ik twijfel nog even eergisteren deed ik
2 3 6 6 7 en liep bijna 4 km. Vandaag moet ik vlgs schema
2 4 5 6 7 en dan is het schema voor de week compleet.
Ik heb echter nog een zere voet van de vorige loop, alsof er iets op mijn voet is gevallen, middenvoetsbeentjes voelen daarom beurs aan.
Zal ik dan toch het schema doen, de dag rust was gisteren en doorlopen vandaag en daarna 2 dagen rust nemen. Of kan ik beter een kortere afstand nemen? Of misschien niet lopen?
Zou dan mijn schamele conditie weer teruglopen wanneer ik een korter rondje ren of maakt dat niet veel uit?Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Het schoot mij te binnen dat wij een Google bestand hadden waar je je officiėle tijd kan posten die je gelopen hebt met wedstrijden.
Echter, deze doc was compleet leeg dus kon ik mijn tijd niet invullen.
Dus ben ik maar alle links na gelopen welke wel en welke niet meer werken.
Dit zijn (zover ik zag) de veranderingen, dus als de OP (sorry Gup) dat kan aanpassen?
schema's
1) http://www.saucony.eu/nl-NL/18/hardloopschema's.html veranderen in:
http://nl.saucony.nl/stor(...)yEU/Training_Saucony
2) http://www.myasics.nl/nl/about-us/start_myasics20.php veranderen in:
http://my.asics.nl/my/plan/new
Apps voor op telefoons
3) http://www.mapmyrun.com (voor iPhone en Android) veranderen in:
http://www.mapmyrun.com (voor iPhone BlackBerry en Android)
4) http://sportstracker.nokia.com/nts/main/index.do (Nokia Sportstracker) veranderen in:
http://www.sports-tracker.com/ (Iphone, Android, Nokia en Windows Phone)
5) http://www.endomondo.com (Android, BlackBerry, iPhone, Java, Symbian en Windows Mobile) veranderen in:
http://www.endomondo.com/download/ (Android, Iphone, BlackBerry, Windows7, Symbian, Windows CE devices en Java)
De rest klopt nog, zover ik weet.![]()
Jooo, rondje gedaan, heb week 7 dag 1 gedaan van evi, en perfect, heerlijk gelopen.
Nou bubbelen!
O ja, heb runtastic en nike tegelijk lopen. Gaat perfect op een iphone.![]()
Vraagje,
Wanneer er dit staat:
(ik weet dat dit vaker gevraagd is, sorry )
Afst: 8 km, inc.
Warm; 2x 1600 in 8:41 min/km
w800 dribbelpauzes; uitlopen
Ik lees dan:
Totale afstand 8 km
Warming up:
1600 meter in 4:20min/km
800m dribbelenloop
800m dribbelenloop
Cooling down
Klopt dat zo?
En heb ik de workout goed aangemaakt voor mijn horloge?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bedankt![]()
Zo even een tip voor iedereen hier: Maak ene afspraak bij de pedicure. Echt super fijne zachte voetjes nu en alle oneffenheden weggehaald waar ik last van had in mijn schoenen. Heel fijn!What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?![]()
Net zitten rekenen ik heb als ik dezelfde hoeveelheid calorieėn blijf verbruiken en hetzelfde blijf eten.
Ongeveer 50 maanden nodig om op mijn ideale gewicht te komen. (BMI is dan 23.5)
1 maand is al voorbij dus nog maar 49 maanden![]()
En misschien gaat het sneller als mijn conditie verbeterd en ik per training meer ga verbruiken.
Eigenlijk moet ik vandaag nog een rustdag nemen maar ik overweeg om toch te gaan rennen of misschien andere spieren lastig vallen met b.v. Tae-Bo hmz[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Als het weer mee zit ga ik vanavond een uurtje lopen, al ruim anderhalve week niet gelopen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
quote:Op woensdag 19 september 2012 10:59 schreef streamnl het volgende:
Vraagje,
Wanneer er dit staat:
Ik lees dan:
Totale afstand 8 km
Warming up:
800m dribbelenloop
800m dribbelenloop
Cooling down
Klopt dat zo?
En heb ik de workout goed aangemaakt voor mijn horloge?Lijkt mij wel te kloppen, maar heb nog niet veel ervaring met dit soort schema's.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bedankt
Wat voor software is dat trouwens, van Garmin ofzo?![]()
Ja, dit komt van de Garmin site af.
Maar ik zit erg te stoeien met die tijden.SPOILER: Met deze danOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Eitje voor je nieuwe batterij erin en gaanquote:Op woensdag 19 september 2012 11:43 schreef DuracellPower het volgende:
Tijd niet gelopen, voel mij gewoon slechter! Vanavond word er weer gelopen!
Ik hoop het, laatste keer was 4,5 KM. Was een dikke maand terug, ik ben benieuwd hoe het gaatquote:Op woensdag 19 september 2012 11:44 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Eitje voor je nieuwe batterij erin en gaan![]()
![]()
quote:Op woensdag 19 september 2012 10:59 schreef streamnl het volgende:
Vraagje,
Wanneer er dit staat:
Ik lees dan:
Totale afstand 8 km
Warming up:
1600 meter in totaal 8:41
800m dribbelenloop
1600 meter in totaal 8:41
800m dribbelenloop
Cooling down
Klopt dat zo?
En heb ik de workout goed aangemaakt voor mijn horloge?Ik heb m aangepast zoals ik het lees, het is eigenlijk de pace niet in min/km, maar in min/mijl, dus je moet die 1600 meter in 8:41 lopenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bedankt<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ik vermoed dat MaleDuck gelijk heeft.
1600m in 4m21 is namelijk wel vrij snel .. 2:43 min/km om precies te zijn.
Ik wilde vanavond gaan hardlopen, maar het weer zoals het nu is (buien + onweer zo nu en dan en flinke wind) nodigt nog niet echt uit. Hopen dat het opklaart.![]()
thanks, mede door jou begrijp ik het (denk ikquote:Op woensdag 19 september 2012 11:50 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ik heb m aangepast zoals ik het lees, het is eigenlijk de pace niet in min/km, maar in min/mijl, dus je moet die 1600 meter in 8:41 lopen)
Ik zal proberen om het in Jip en Janneke taal uit te leggen zodat dit HOPELIJK iedereen het snapt.
En dan probeer ik vooral het reken gedeelte (het vetgedrukte) uit te leggen.
.![]()
Ik ga dit als voorbeeld nemen:
Afst: 11.2 km, inc.
Warm; 3x 1600 in 8:31 min/km
w / 800 dribbelpauzes; uitlopen
Je moet dus 3X 1600 meter lopen en dan in een tijd van 8min en 31 sec per keer.
Nu het omrekenen zodat je weet hoe snel je dan moet lopen:
Aangezien onze horloges aangeven hoe hard we lopen per km moet je dus de afstand en de tijd gaan omrekenen.
Eerst reken je uit wat de factor is van je afstand en van de km.
In dit geval is dat 1.6
(Want 1600 meter / 1000meter = 1.6)
Dan moet je je tijd met dezelfde factor gaan delen.
Eerst reken je de tijd om in secondes.
In dit geval 8min 31 sec = 511 seconden
(want 8 X 60 = 480 en 480 + 31 = 511)
Dit getal deel je ook door dezelfde factor.
In ons geval is dat 319.375
(want 511 / 1.6 = 319.375)
Bij dit getal laat je alles na de komma weg.
Dit reken je weer om naar normale minuten en secondes.
In ons geval is dat dus (ongeveer) 5 min en 19 sec
(want er gaan 5 hele minuten uit 319 (=300seconden) en dan hou je 19 seconden over)
Dus in ons voorbeeld moet je de 1600 meter in 5:19 min/km lopen.
[ Bericht 0% gewijzigd door streamnl op 19-09-2012 12:49:11 ]![]()
Woei wat ingewikkeld allemaal, geef mij dan maar een kenau die in m'n oor tettert wat ik moet lopenquote:![]()
Vanmorgen week 4, les 2 van Renate 10 km gelopen, lekker kort lesje en misschien vrijdag nog een half uurtje rustig joggen.![]()
Het waait hier als een gek ik hou het maar op Tae-Bo vanavond morgen ga ik wel rennen
Lopen!quote:Op woensdag 19 september 2012 13:14 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Het waait hier als een gek ik hou het maar op Tae-Bo vanavond morgen ga ik wel rennen![]()
Hmm, liep net in de pauze hier een rondje op het industrieterrein. Kom dan altijd langs een uitvaartonderneming. Die had de garagedeur openstaan, je zag zo de kisten opgestapeld liggen. 5 breed, 6 hoog![]()
![]()
quote:Op woensdag 19 september 2012 13:14 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Het waait hier als een gek ik hou het maar op Tae-Bo vanavond morgen ga ik wel rennen
![]()
![]()
quote:
Motiverendquote:
Hmm, liep net in de pauze hier een rondje op het industrieterrein. Kom dan altijd langs een uitvaartonderneming. Die had de garagedeur openstaan, je zag zo de kisten opgestapeld liggen. 5 breed, 6 hoog![]()
More like: Ik ben in het marketing verhaal getrapt, dus ik denk dat ik hier daadwerkelijk fit van word en I know itquote:![]()
Lekker naar een echte dojo/boksschool gaan![]()
![]()
Het is best een intensive training probeer het eens en dan wel goed alles fanatiek meedoenquote:Op woensdag 19 september 2012 13:27 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
More like: Ik ben in het marketing verhaal getrapt, dus ik denk dat ik hier daadwerkelijk fit van word en I know it![]()
![]()
marketing ? torrents/nieuwsgroepen
Helaas een echte dojo/boksschool houdt geen rekening met de tijden waarop ik wil trainen...quote:Lekker naar een echte dojo/boksschool gaan[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Neequote:Op woensdag 19 september 2012 13:31 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Het is best een intensive training probeer het eens en dan wel goed alles fanatiek meedoen![]()
marketing ? torrents/nieuwsgroepen
[..]
Helaas een echte dojo/boksschool houdt geen rekening met de tijden waarop ik wil trainen...![]()
En dat is wel jammer maar wel goed voor je discipline.![]()
note to me
Controleer van te voren eerst goed waar de wind vandaag komt als je een poging wilt wagen om je PR te verbeteren.
/Note to me![]()
Ook handig in verband met de snot rocketquote:Op woensdag 19 september 2012 14:00 schreef streamnl het volgende:
note to me
Controleer van te voren eerst goed waar de wind vandaag komt als je een poging wilt wagen om je PR te verbeteren.
/Note to me![]()
![]()
quote:Op woensdag 19 september 2012 14:02 schreef Arquero het volgende:
[..]
Ook handig in verband met de snot rocketIk dacht dat zijn post ook die richting op zou gaan
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
![]()
Allemaal nieuwe namen
Ik heb het de laatste weken wat te druk om deze snelle SC te volgen
Gelukkig is er Endomondo om te zien hoe het met jullie gaat
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk![]()
Ik doe ook om de dag fitness en hardlopen.quote:Op woensdag 19 september 2012 05:59 schreef soepkip1963 het volgende:
JOO gaat goed hier.
vandaag heb ik week 7 dag 1 van evi in runtastic gezet, effe kijken of dat beter gaat, de stappen in 5k runner ginnen op het laatst te snel, en vorige week ging niet echt lekker.
ga voor de verandering ook eens een ander rondje lopen, maar daar zal het niet aan liggen ha haha
ik heb de afgelopen 2 weken niet meer op de crosstrainer gestaaan, terwijl ik dat voorheen wel deed, op de dagen dat ik niet liep, ik denk dat dat ook een beetje tegenwerkte, ik was bang dat ik teveel zou gaan doen, maar ik sta al bijna 1 jaar 30 minuten per dag op dat ding, dus misschien is het toch beter dat gewoon te blijven doen op de dagen dat ik niet buiten loop.
het voelde in ieder geval weer lekker om 30 minuten zweet te trappen, en nou straks eens kijken hoe het dan gaat.
de zin is er das niet het probleem ha ha ha
Ma fitness
Di hardlopen
Wo fitness
Do hardlopen
Vr Fitness
Za/zo hardlopen
En dan doe ik meestal ook half uur crossen of fietsen. Gaat perfect. Tot nu toe
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Dat lijkt maar zoquote:Op woensdag 19 september 2012 15:37 schreef VKV het volgende:
Ik vind het eigenlijk veel te fris om naar buiten te gaanOf het lijkt maar zo met het raam open
Gisteravond liep ik gewoon in kort/kort. Heerlijk
Ah mooi. Stap 1 heb ik al gezet: Hardloopkleren aanquote:Op woensdag 19 september 2012 15:43 schreef justmattie het volgende:
[..]
Dat lijkt maar zo
Gisteravond liep ik gewoon in kort/kort. Heerlijk
Maar moet nog even het gevoel in m'n bevroren tenen terugkrijgen![]()
![]()
Die krijg je zo wel tijdens het hardlopen.quote:Op woensdag 19 september 2012 16:00 schreef VKV het volgende:
[..]
Ah mooi. Stap 1 heb ik al gezet: Hardloopkleren aan
Maar moet nog even het gevoel in m'n bevroren tenen terugkrijgen
Daar merk je na 200 meter vrij weinig meer vanquote:Op woensdag 19 september 2012 16:00 schreef VKV het volgende:
[..]
Ah mooi. Stap 1 heb ik al gezet: Hardloopkleren aan
Maar moet nog even het gevoel in m'n bevroren tenen terugkrijgen
Wij hebben vanmiddag ook weer gelopen. Tis idd wisselvallig weer, hier schijnt de zon maar het waait hard en het is een koude wind. We zijn aan week 3 dus les 7 van evy begonnen, met 1x 4minuten lopen erbij. Dat was ff afzien maar hebben we gered, helaas de 3minuten die we daarne moesten lopen helaas niet. Maar de rest wel fijn kunnen lopen dus eigenlijk ging het best goedEn die 3 minuten masteren we deze week ook nog wel
![]()
![]()
Ik ga vrijdag weer heb ik besloten. Ik voel met een beetje wiebelig (verkoudheidje denk ik) en morgen moet ik ook al fietsen naar mijn werk + 's avonds nog eens terug voor infoavond (dan wel met de auto gelukkig). Nu is het niet heel belachelijk ver fietsen, 9km, maar toch.. Even wat energie sparen zodat ik op mijn werk ook nog wat waard ben..
Waar ik vroeger graag excuses verzon om vooral niet actief te hoeven zijn, baal ik er nu gewoon vanGoed teken lijkt me..
Oh en vrijdag gaan we dan voor 4-5-5-4![]()
![]()
![]()
Wat als het nu tijdens de lvml zo'n weer is![]()
* Alvast een brief naar de weergoden aan het opstellen is
toch nog maar een keer vragen:
gisteren tijdens het lopen waren mn kuiten weer zeer gespannen.. tijdens de wandelstukjes moest ik steeds rekken en strekken om verder te kunnen lopen, op een gegeven moment begon ik zelfs te twijfelen of ik t wel zou redden om de les uit te lopen.. is uiteindelijk wel gelukt
t gevoel is moeilijk uit te leggen maar mn kuiten staan gewoon erg strak
doet niet echt pijn, maar meer het gevoel dat er elk moment kramp in kan schieten.. tot nu toe niet gebeurd, maar t loopt niet echt fijn
heeft iemand nog tips of moet ik hier gewoon overheen 'groeien'?![]()
Dit weer? Lijkt me topquote:Op woensdag 19 september 2012 16:58 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Wat als het nu tijdens de lvml zo'n weer is![]()
* Alvast een brief naar de weergoden aan het opstellen is![]()
![]()
Hier komt het met bakken naar beneden lijkt mij niet zo top.. al reduceert de kans op oververhitting natuurlijk wel aanzienlijkquote:elk nadeel heeft zijn voordeel
nog steeds griep hier, daar worde je niet vrolijk van...Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
gvd, ik wil lopen, maar kan amper een stap verzetten van de spierpijn
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Als het niet gaat dan gaat het niet hé.quote:Op woensdag 19 september 2012 17:08 schreef Jumparound het volgende:
gvd, ik wil lopen, maar kan amper een stap verzetten van de spierpijn
Neem lekker een rustdag en kijk hoe je je morgen voelt
Doe je een warming up?quote:Op woensdag 19 september 2012 17:01 schreef JaneDoe het volgende:
toch nog maar een keer vragen:
gisteren tijdens het lopen waren mn kuiten weer zeer gespannen.. tijdens de wandelstukjes moest ik steeds rekken en strekken om verder te kunnen lopen, op een gegeven moment begon ik zelfs te twijfelen of ik t wel zou redden om de les uit te lopen.. is uiteindelijk wel gelukt
t gevoel is moeilijk uit te leggen maar mn kuiten staan gewoon erg strak
doet niet echt pijn, maar meer het gevoel dat er elk moment kramp in kan schieten.. tot nu toe niet gebeurd, maar t loopt niet echt fijn
heeft iemand nog tips of moet ik hier gewoon overheen 'groeien'?♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
5k gelopen onder de 25 min!!!
Doel gehaald! Op naar de 10k!
Wel tot op de onderbroek nat nu:|. Wat een bui!![]()
Balen zegquote:Op woensdag 19 september 2012 17:08 schreef Jumparound het volgende:
gvd, ik wil lopen, maar kan amper een stap verzetten van de spierpijntoch nog ff rust houden dus. Beterschap!
Geen griep hier, wel hetzelfde probleem. Had vanavond een loopje gepland, maar de spierpijn wordt met het uur erger. Trappen zijn een regelrechte hel voor m'n benen, m'n buikspieren deden gister al mee en inmiddels zelfs m'n bovenarmen ook.
Hele dag al koud, dus zometeen op de bank met iets warms. Brrrr!♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
yup, volgens t schema moet ik 5 minuten stevig wandelen, maar vaak doe ik t dubbele, daarna de oefeningen die we bij de str-groep ook doen voor de trainingquote:![]()
quote:Op woensdag 19 september 2012 17:26 schreef RobinR het volgende:
5k gelopen onder de 25 min!!!
Doel gehaald! Op naar de 10k!
Wel tot op de onderbroek nat nu:|. Wat een bui!![]()
![]()
Dan weet ik t nietquote:Op woensdag 19 september 2012 17:28 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
yup, volgens t schema moet ik 5 minuten stevig wandelen, maar vaak doe ik t dubbele, daarna de oefeningen die we bij de str-groep ook doen voor de trainingklinkt namelijk prima.
Hoewel wat korte sprintjes mij soms wel helpen om het "los" te lopen.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
In het kader van de TT:
Was verbaasd wat er allemaal wel niet los komt als je met een verkoudheid gaat hardlopen![]()
![]()
Ben er al de hele dagquote:Op woensdag 19 september 2012 17:04 schreef JaneDoe het volgende:
weet je t zeker gotc? als je net als ik nu in den haag bent, regent t pijpenstelenEn ik hou ervan!
![]()
quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:33 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Ja ik hoop dat Nike dat eens gaat fixen. Of in ieder geval gaat realiseren dat vrijwel niemand in miles rekent.
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
dat kan ik ook nog proberen misschien, die sprintjesquote:Op woensdag 19 september 2012 17:30 schreef Yuki het volgende:
[..]
Dan weet ik t nietklinkt namelijk prima.
Hoewel wat korte sprintjes mij soms wel helpen om het "los" te lopen.![]()
ik ook!quote:Op woensdag 19 september 2012 17:46 schreef GotC het volgende:
[..]
Ben er al de hele dagEn ik hou ervan!
als ik kan kiezen liever droog weer
![]()
quote:Op woensdag 19 september 2012 18:18 schreef streamnl het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het weer is aan het opklaren zal ik toch even de stoute runningschoenen aantrekken ?
Oke jullie zien het beter als je naar buiten kijk dan ik op buienradar. Maar ik zie geen rare dingen.
Ik zie Nederland met wolkjes die niet eens donker blauw van kleur zijn.
Als we nu al niet meer gaan lopen.... dan wordt het nog interessant in de winter![]()
Geloof mij en een hoop andere hier. Als je toch gaat lopen met wat "slechter weer" dan voelt dat nog lekkerder na je workout en die douche..... HEERLIJK!!!!
Maar.., 100 mensen, 100 wensen![]()
![]()
Gvd![]()
Ik dacht jammer voor die voet, klein beetje pijn is wel te doen. Omgekleed, schoenen aan, hup naar buiten.
Ik ben nog geen 200 meter verder of de pijn wordt steeds erger, ik loop meteen mank alsof een priem bij iedere stap die ik zet in mijn voet wordt gestoken.
Ik wil lopen maar kan niet![]()
Pissig
Precies. Regen vind ik dan niet heel fijn (laatste 5 min ofzo wel) maar de kou is heerlijk.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:41 schreef streamnl het volgende:
Oke jullie zien het beter als je naar buiten kijk dan ik op buienradar. Maar ik zie geen rare dingen.
Ik zie Nederland met wolkjes die niet eens donker blauw van kleur zijn.
Als we nu al niet meer gaan lopen.... dan wordt het nog interessant in de winter![]()
Geloof mij en een hoop andere hier. Als je toch gaat lopen met wat "slechter weer" dan voelt dat nog lekkerder na je workout en die douche..... HEERLIJK!!!!
Maar.., 100 mensen, 100 wensenJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik vind regen niet zo erg, maar moet wel heel erg wennen aan de koude lucht in m'n longen.
Toch nog wat meer oefenen met neus ademen.![]()
Klinkt niet fijn! Doe maar voorzichtig met je voet.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:42 schreef De_kluizenaar het volgende:
Gvd![]()
Ik dacht jammer voor die voet, klein beetje pijn is wel te doen. Omgekleed, schoenen aan, hup naar buiten.
Ik ben nog geen 200 meter verder of de pijn wordt steeds erger, ik loop meteen mank alsof een priem bij iedere stap die ik zet in mijn voet wordt gestoken.
Ik wil lopen maar kan niet![]()
Pissig![]()
Zorg wel voor goede schoenen is ook bij Tae-bo van toepassing weet ik uit ervaring. In het verleden redelijk fanatiek gedaan op hardloopschoenen. Mijn knieen waren er minder blij mee. Er zaten geen draaipunten op de schoenen en dat verneukte mijn knieen aardig.quote:Op woensdag 19 september 2012 13:14 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[ Bericht 0% gewijzigd door TheWhiteCowboy op 19-09-2012 19:16:14 ]![]()
Mja. Het moet maar even want kan er niet normaal op lopen, laat staan rennen.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:59 schreef Shravani het volgende:
[..]
Klinkt niet fijn! Doe maar voorzichtig met je voet.
Misschien iets te maken met die verzwikte enkel een paar weken terug. Druk op mijn voet zetten is pijnlijk, voet optillen daarna ook. Denk aan iets van spiertjes of middenvoetsbeentjes.
Paar dagen rust it is.
Ja maar wel meer zuurstof in het bloed dus betere prestaties.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:58 schreef Shravani het volgende:
Ik vind regen niet zo erg, maar moet wel heel erg wennen aan de koude lucht in m'n longen.
Toch nog wat meer oefenen met neus ademen.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Goed. Zevenheuvelenloop uit m'n hoofd gezet.
Moet weer opbouwen met nieuwe oefeningen om mijn heup in balans te houden. Spieren aanspannen en dergelijke.
Hoeft op zich niet heel lang te duren en na een paar keer kan ik redelijk vlot wel weer opbouwen, maar goed. Zekere voor het onzekere nemen.
Morgen mag ik mee met de loopscholing op de baan. Daarvoor heb ik drie oefeningen. Wordt dan oefening 1 doen en 5 minuten lopen. 1 minuut wandelen, oefening 2 en 5 minuten lopen, 1 minuut wandelen, oefening 3 en weer 5 minuten lopen. En dan nog een combi waarbij ik die oefeningen nog een stuk of wat keer doe, gevolgd door 3 minuten lopen.In totaal doe ik die oefeningen dan een zooi keer en loop ik nog een half uur tussendoor.
Zaterdag nog een keer herhalen en dan volgende week evalueren.
En thuis een paar oefeningen dagelijks blijven doen. Alles gericht op stabiliteit in mijn heupen.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Als ik het zo lees wordt het gedegen aangepakt!quote:Op woensdag 19 september 2012 19:18 schreef mosselmossel het volgende:
Moet weer opbouwen met nieuwe oefeningen om mijn heup in balans te houden. Spieren aanspannen en dergelijke.
Hoeft op zich niet heel lang te duren en na een paar keer kan ik redelijk vlot wel weer opbouwen, maar goed. Zekere voor het onzekere nemen.
Morgen mag ik mee met de loopscholing op de baan. Daarvoor heb ik drie oefeningen. Wordt dan oefening 1 doen en 5 minuten lopen. 1 minuut wandelen, oefening 2 en 5 minuten lopen, 1 minuut wandelen, oefening 3 en weer 5 minuten lopen. En dan nog een combi waarbij ik die oefeningen nog een stuk of wat keer doe, gevolgd door 3 minuten lopen.In totaal doe ik die oefeningen dan een zooi keer en loop ik nog een half uur tussendoor.
En thuis een paar oefeningen dagelijks blijven doen. Alles gericht op stabiliteit in mijn heupen.
Balen van de 7heuvelen, maar goed... Zo zorg je er wel voor dat je 'm in 2013, 2014, 2015... etc kan lopen
balen mosselmans!
ik heb er weer een bostraining opzitten. ik was wel gaar en loom in mijn spieren.
het ging niet van harte maar het zit er weer op.
knie protesteerde wel weer na 8 km.
http://runkeeper.com/user/storm666/activity/119198830home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Vandaag krachttrainen en op de band een beetje interval training doen, morgen doe ik er weer 10 en fietst mijn liefje mee zodat ik niet alleen door het 'enge' bos hoef
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Voor de Jillian fanaten: waar (als in: welk programma) kan ik het best mee beginnen?♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
En het blijft cool. Jullie mogen raden welk van de shirtjes uit onderstaande film in de praktijk van de fysio hangt
Precies, die loopt niet weg. Eerst maar eens van de troubles af zien te raken.quote:Op woensdag 19 september 2012 19:21 schreef Yuki het volgende:
[..]
Als ik het zo lees wordt het gedegen aangepakt!
Balen van de 7heuvelen, maar goed... Zo zorg je er wel voor dat je 'm in 2013, 2014, 2015... etc kan lopenZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Komt goed mossel, je bent op de goede weg, met de goede begeleidingquote:Op woensdag 19 september 2012 19:28 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Precies, die loopt niet weg. Eerst maar eens van de troubles af zien te raken.
Ik heb het gemistquote:Op woensdag 19 september 2012 19:28 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Precies, die loopt niet weg. Eerst maar eens van de troubles af zien te raken.Wat is er aan de hand, mosselmossel?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Last van mijn lies. Doordat ik een spier in mijn bil niet goed gebruik, loopt mijn heup niet stabiel genoeg mee. Op zich niet heel ernstig, maar wel pijnlijk nu. Er moet dus een spier geactiveerd worden zodat die mijn gewricht tijdens het lopen op z'n plek blijft.. Ben dus nu enorm aan een strakke bips aan het werken.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
quote:Op woensdag 19 september 2012 19:40 schreef mosselmossel het volgende:
Last van mijn lies. Doordat ik een spier in mijn bil niet goed gebruik, loopt mijn heup niet stabiel genoeg mee. Op zich niet heel ernstig, maar wel pijnlijk nu. Er moet dus een spier geactiveerd worden zodat die mijn gewricht tijdens het lopen op z'n plek blijft.. Ben dus nu enorm aan een strakke bips aan het werken.
Voor mij is de 7 heuvelenloop ook nog onzeker. Ik ben begonnen met hardlopen om een keer aan deze wedstrijd mee te doen en had hem voor dit jaar in de agenda gezet. Alles hangt af van de Posbankloop volgende week zondag. Loop ik een goede wedstrijd zonder klachten achteraf, dan houd ik voldoende tijd over om verder te trainen richting de 15 KM.![]()
Succes met biltrillen danquote:Op woensdag 19 september 2012 19:40 schreef mosselmossel het volgende:
Last van mijn lies. Doordat ik een spier in mijn bil niet goed gebruik, loopt mijn heup niet stabiel genoeg mee. Op zich niet heel ernstig, maar wel pijnlijk nu. Er moet dus een spier geactiveerd worden zodat die mijn gewricht tijdens het lopen op z'n plek blijft.. Ben dus nu enorm aan een strakke bips aan het werken.
Zo, eten klaar om in de oven te gaan op lage temperatuur, kan ik half uurtje rennen, eten uit de oven, laten rusten terwijl ik douche en dan omnomnomnom
Ja doei.![]()
MoBlo, kan jij hier misschien antwoord op geven?quote:Op woensdag 19 september 2012 20:01 schreef motorbloempje het volgende:
Zo, eten klaar om in de oven te gaan op lage temperatuur, kan ik half uurtje rennen, eten uit de oven, laten rusten terwijl ik douche en dan omnomnomnomquote:Op woensdag 19 september 2012 19:26 schreef Yuki het volgende:
Voor de Jillian fanaten: waar (als in: welk programma) kan ik het best mee beginnen?♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Balen van de Zevenheuvelenloop manquote:Op woensdag 19 september 2012 19:18 schreef mosselmossel het volgende:
En thuis een paar oefeningen dagelijks blijven doen. Alles gericht op stabiliteit in mijn heupen.
Succes met de oefeningen
Net terug van hardlopen, maar mijn gps deed het de eerste 9-10 min dus niet... laptime eerste km: 15 min
Kan ik dit nog wijzigen? *Kijkt hoopvol*
http://www.endomondo.com/workouts/93454188![]()
Zo net toch les 13 van Evy gedaan.
En weer ging mijn GPS op hol![]()
Ik denk dat het ligt aan de kunstmatige heuvel die op mijn route ligt misschien zit er veel ijzer en magnetische zooi in....
Het ziet er na uit dat de eerste 4 km wel goed geregistreerd zijn maar daarna loop ik weer onecht snel en op stukken waar ik niet gelopen heb bah volgende keer met een grote boog om die heuvel lopen misschien dat het dan wel goed gaat.
Maar toch wel lekker gelopen ik heb meer adem in de winter en dat merk ik zelfs de 3 keer 5 minuten kon ik zonder buiten adem te raken uitlopen![]()
* IK baal des te meer dat m'n gps het niet goed deed![]()
Wat een gps problemen hier
Hopelijk doet mijne het zometeen wel gewoon.. Eerst wachten tot m'n eten eindelijk gezakt is![]()
![]()
Beterschap Mossel!
Goed dat je jezelf de tijd geeft om te genezen de verstandige keuze al is het wel balen van de 7hl..[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Wat ik doe is deleten en de gegevens van dezelfde route van een eerdere keer gebruiken.quote:Op woensdag 19 september 2012 20:11 schreef Miezziej het volgende:
Net terug van hardlopen, maar mijn gps deed het de eerste 9-10 min dus niet... laptime eerste km: 15 min
http://www.endomondo.com/workouts/93454188
Niet helemaal accuraat maar in mijn geval een betere reflectie van de werkelijkheid.
* Hoe en/of je meetfouten in een bestaande workout kan aanpassen weet ik niet ben ook nog Endomondo groentje
vanavond nog een rondje en dan, zoals Gordon Ramsay wel zou zeggen:
challenge....done!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op woensdag 19 september 2012 20:37 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb chocoladepepernoten als beloning voor m'n 5 km straks![]()
![]()
Miesjeeequote:Op woensdag 19 september 2012 20:11 schreef Miezziej het volgende:
http://www.endomondo.com/workouts/93454188![]()
Het kan wel, maar dan moet je geloof ik die route opslaan en dan weer laden en wijzigen of zo
Fixedquote:Op woensdag 19 september 2012 20:37 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb chocoladepepernoten een banaan als beloning voor m'n 5 km straks![]()
![]()
Ik heb het nu gedaan zoals Nimby zei, niet echt ideaal mjaquote:Op woensdag 19 september 2012 20:38 schreef justmattie het volgende:
[..]
Miesjeee![]()
Het kan wel, maar dan moet je geloof ik die route opslaan en dan weer laden en wijzigen of zo
Wel handig dat ik vaak dezelfde routes loop haha, en alles beter dan een eerste laptime van 15km![]()
![]()
nee hoeft niet, je wil niet weten wat hier allemaal voor Nederlandse producten te koop zijn in de supermarktquote:
Omdat er eten in de oven stond en ik toch wat huiverig was er een snelle 4,8km van gemaakt.
Moest ook echt 4,8km doen dus dat heb ik dan ook maar gedaan ipv een eigenwijze 5km
http://www.endomondo.com/workouts/kiKFygI98GU
Met een snelle 5.26 min/km![]()
Die rare piek op 20 minuten was even versnellen om over te steken terwijl ik gehinderd werd door twee jongetjes op stepjes die slingerend over de stoep gingen
Ben toch wel erg versteld van mijn eigen snelheid aan het staan.Al is dit zeker niet een snelheid voor langere afstanden, uiteraard
Werd ook nog echt door een heeeeele snelle vent heel ruim en snel ingehaald terwijl ik vond dat ik zó super snel en mooi liep. Tsja, alles is relatief
Ja doei.![]()
UIt pure nieuwsgierigheid, wat voor een oefeningen moet je doen om je heup stabiel te maken?quote:Op woensdag 19 september 2012 19:18 schreef mosselmossel het volgende:
En thuis een paar oefeningen dagelijks blijven doen. Alles gericht op stabiliteit in mijn heupen.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Rechtse directe jij leip toc ook met een garmin? Ik merk dat mijn 610 redelijk snel leeg raakt. Na 3 uur zit er niet veel meer in. Bij een marathon kan hij dan nog weleens teveel zijn in tijd.![]()
quote:Op woensdag 19 september 2012 20:37 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb chocoladepepernoten als beloning voor m'n 5 km straks![]()
![]()
![]()
Ik heb runderknackworst op het vuur staan![]()
![]()
Lekker straks op volklorebrood met mosterd
En ik heb een taart klaar staan van volkorenkorstdeeg met gekookte bietjes, spek, geitenkaas, knoflook en een klein beetje gorgonzola![]()
Omnomnomnom!
Ja doei.![]()
ik heb ook idd een 610, hij gaat inderdaad redelijk snel leeg maar ik vermoed dat vooral het elke keer aan en uitzetten en data overzetten ook redelijk wat vraagt....bij een marathon is het een keer aan en uit.quote:Op woensdag 19 september 2012 20:47 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Rechtse directe jij leip toc ook met een garmin? Ik merk dat mijn 610 redelijk snel leeg raakt. Na 3 uur zit er niet veel meer in. Bij een marathon kan hij dan nog weleens teveel zijn in tijd.
Ik heb hem zondag, maandag en gister gedragen, alles bij elkaar zo'n drie uur en drie kwartier en toen zat er nog 48% in.
Op het scherm geeft hij inderdad aan dat hij leeg raakt maar als je hem dan op de lader zit dan valt dat nog erg mee.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Beetje quiche-achtige taart?quote:Op woensdag 19 september 2012 20:51 schreef motorbloempje het volgende:
En ik heb een taart klaar staan van volkorenkorstdeeg met gekookte bietjes, spek, geitenkaas, knoflook en een klein beetje gorgonzola![]()
Omnomnomnom!
![]()
Anyway, ik heb nu nog een rood licht voor hardlopen maar in de lente springt het op groen
Werewolf![]()
Heb je hem wel geüpdatet? Ik las in 1 van die update dat ze wat aan de batterij presatie hebben gedaan.quote:Op woensdag 19 september 2012 20:47 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Rechtse directe jij leip toc ook met een garmin? Ik merk dat mijn 610 redelijk snel leeg raakt. Na 3 uur zit er niet veel meer in. Bij een marathon kan hij dan nog weleens teveel zijn in tijd.
Edit: En er is op dit moment net een nieuwe, tenminste hij is die nu aan het overzetten.![]()
quote:Op woensdag 19 september 2012 20:03 schreef motorbloempje het volgende:
Geen idee, ik heb alleen de 30 day shred
Dan ga ik binnenkort maar eens beginnen met level 1.
Update is gedaan. Ik zal hem eens terugzetten naar om de 3 seconden meten, nu staat hij op 1 seconde. Denk dat daar het probleem ligt. Die 3 uur was ook aan 1 stuk.quote:Op woensdag 19 september 2012 20:53 schreef streamnl het volgende:
[..]
Heb je hem wel geüpdatet? Ik las in 1 van die update dat ze wat aan de batterij presatie hebben gedaan.
Edit: En er is op dit moment net een nieuwe, tenminste hij is die nu aan het overzetten.![]()
De van mij is dan wel net nieuw maar ik haal ook dezelfde tijden als RD.quote:Op woensdag 19 september 2012 20:56 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Update is gedaan. Ik zal hem eens terugzetten naar om de 3 seconden meten, nu staat hij op 1 seconde. Denk dat daar het probleem ligt. Die 3 uur was ook aan 1 stuk.
En hij staat ook op 1 sec opnemen.
Maar wat zegt jouw horloge als je hem aan de lader hangt?
M.A.W op hoeveel procent staat die dan na die 3 uur?![]()
hij gaf in het verleden ok aan dat de batterij bijna leeg was, als je hem dan aan de lader deed dan zat er bijv. nog 15% in de batterijquote:Op woensdag 19 september 2012 20:58 schreef streamnl het volgende:
[..]
De van mij is dan wel net nieuw maar ik haal ook dezelfde tijden als RD.
En hij staat ook op 1 sec opnemen.
Maar wat zegt jouw horloge als je hem aan de lader hangt?
M.A.W op hoeveel procent staat die dan na die 3 uur?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ja, ongeveerquote:Op woensdag 19 september 2012 20:53 schreef sararaats het volgende:
[..]
Beetje quiche-achtige taart?![]()
Anyway, ik heb nu nog een rood licht voor hardlopen maar in de lente springt het op groen
En jammer hoor! Ik zag dat je voet in 't verband zat
Ja doei.![]()
Ondertussen krijg ik stabilisatie-oefeningen van een fysiotherapeut (bij ons heet dat kinesist)quote:Op woensdag 19 september 2012 21:00 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, ongeveer
En jammer hoor! Ik zag dat je voet in 't verband zat
Het gaat de goeie kant op
Werewolf![]()
Of.. je gaat naar http://pacecalc.nemonisimors.com/, vult 1.6km in, met de eindtijd van 8.xx en dan krijg je..quote:Op woensdag 19 september 2012 12:18 schreef streamnl het volgende:
Ik ga dit als voorbeeld nemen:
Afst: 11.2 km, inc.
Warm; 3x 1600 in 8:31 min/km
w / 800 dribbelpauzes; uitlopen
Je moet dus 3X 1600 meter lopen en dan in een tijd van 8min en 31 sec per keer.
Nu het omrekenen zodat je weet hoe snel je dan moet lopen:
Aangezien onze horloges aangeven hoe hard we lopen per km moet je dus de afstand en de tijd gaan omrekenen.
Eerst reken je uit wat de factor is van je afstand en van de km.
In dit geval is dat 1.6
(Want 1600 meter / 1000meter = 1.6)
Dan moet je je tijd met dezelfde factor gaan delen.
Eerst reken je de tijd om in secondes.
In dit geval 8min 31 sec = 511 seconden
(want 8 X 60 = 480 en 480 + 31 = 511)
Dit getal deel je ook door dezelfde factor.
In ons geval is dat 319.375
(want 511 / 1.6 = 319.375)
Bij dit getal laat je alles na de komma weg.
Dit reken je weer om naar normale minuten en secondes.
In ons geval is dat dus (ongeveer) 5 min en 19 sec
(want er gaan 5 hele minuten uit 319 (=300seconden) en dan hou je 19 seconden over)
Dus in ons voorbeeld moet je de 1600 meter in 5:19 min/km lopen.
1 km 5:19
1.600 km 8:31In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Dat had mijn een paar paracetamols gescheeld als ik die site wistquote:Op woensdag 19 september 2012 21:03 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Of.. je gaat naar http://pacecalc.nemonisimors.com/, vult 1.6km in, met de eindtijd van 8.xx en dan krijg je..
1 km 5:19
1.600 km 8:31
Die mag zeker wel in de OP
Thank, hij staat sowieso bij mijn favorieten.
MAAR ik had het wel goed berekend![]()
![]()
Zojuist 5km gelopen, maar dat ging nog niet zo als ik gehoopt had. Qua tijd is het slechts 4s langzamer dan mijn snelste 5km, maar het liep gewoon helemaal niet soepel. Laatste 2 kilometer ook wind tegen, maar ik was in kilometer 4 eigenlijk al in het rood aan het lopen. Het plan was ook wel om flink hard te lopen, maar na de 'langere' loopjes is zo'n snelheidsloop toch wel weer flink wennen. Maar.... Wel gelopen! Dat is het belangrijkst!
http://www.endomondo.com/workouts/93494966![]()
Fixed thisquote:Op woensdag 19 september 2012 09:38 schreef streamnl het volgende:
Het schoot mij te binnen dat wij een Google bestand hadden waar je je officiėle tijd kan posten die je gelopen hebt met wedstrijden.
Echter, deze doc was compleet leeg dus kon ik mijn tijd niet invullen.
Dus ben ik maar alle links na gelopen welke wel en welke niet meer werken.
Dit zijn (zover ik zag) de veranderingen, dus als de OP (sorry Gup) dat kan aanpassen?
schema's
1) http://www.saucony.eu/nl-NL/18/hardloopschema's.html veranderen in:
http://nl.saucony.nl/stor(...)yEU/Training_Saucony
2) http://www.myasics.nl/nl/about-us/start_myasics20.php veranderen in:
http://my.asics.nl/my/plan/new
Apps voor op telefoons
3) http://www.mapmyrun.com (voor iPhone en Android) veranderen in:
http://www.mapmyrun.com (voor iPhone BlackBerry en Android)
4) http://sportstracker.nokia.com/nts/main/index.do (Nokia Sportstracker) veranderen in:
http://www.sports-tracker.com/ (Iphone, Android, Nokia en Windows Phone)
5) http://www.endomondo.com (Android, BlackBerry, iPhone, Java, Symbian en Windows Mobile) veranderen in:
http://www.endomondo.com/download/ (Android, Iphone, BlackBerry, Windows7, Symbian, Windows CE devices en Java)
De rest klopt nog, zover ik weet.
Beterschap!quote:Op woensdag 19 september 2012 21:03 schreef sararaats het volgende:
[..]
Ondertussen krijg ik stabilisatie-oefeningen van een fysiotherapeut (bij ons heet dat kinesist)
Het gaat de goeie kant op
Weer een heerlijk rondje gelopen.... net iets onder de 7 km in 38,5 minuten... Mooie generale repetitie voor zondag![]()
Met het risico dat ik het beter in een PM had kunnen zetten.quote:Op woensdag 19 september 2012 20:45 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
UIt pure nieuwsgierigheid, wat voor een oefeningen moet je doen om je heup stabiel te maken?
Drie oefeningen dagelijks, zonder hardlopen
1) op je rug op de grond liggen, benen optrekken met zolen op de vloer, kont omhoog en dan been 20 keer omhoog. Daarna andere been 20 keer en daarna een keer herhalen.
2) op een been staan, andere been optrekken (alsof je een trap oploopt), kont aanspannen en heup van het been dat omhoog is 20 keer optrekken, echt alleen met je heup werken hierbij. Daarna andere been 20 keer en daarna een keer herhalen.
3) met één been op een traptrede gaan staan, kont aanspannen en dan met het andere been doen alsof je de volgende trede gaat pakken. Daarbij alleen het staande been gebruiken voor de kracht. 20 keer, andere been en herhalen maar.
Drie oefeningen voor bij het hardlopen
1) 'sprongpassen' nemen met aangespannen kont, 10 seconden. Weet niet precies hoe ik het beter uitleg. En vloeiend overgaan in gewoon hardlopen.
2) knieheffend vooruit lopen. Uiteraard weer met strakke bips.En vloeiend overgaan in gewoon hardlopen.
3) twee keer knieheffend vooruit en bij de derde pas inhouden, been in de lucht, kont strak buik strak en nog een keer. Ook weer 10 seconden. Paar keer dus. Vloeiend overgaan in normaal hardlopen.
Bij die laatste drie oefeningen ben je dus heel expliciet bezig met je loophouding. De visie van Engels is dat door dat expliciet in je programma in te passen, je dat op een gegeven moment imnpliciet - onbewust dus - automatisch gaat doen. Vandaar ook dat vloeiend overgaan in gewoon hardlopen.
De eerste drie oefeningen zijn om die spieren 'wakker te houden' zodat je ze vaker gebruikt. Dat was de oorzaak van mijn klachten, dat ik die niet gebruik dus.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
quote:Op woensdag 19 september 2012 20:44 schreef motorbloempje het volgende:
Omdat er eten in de oven stond en ik toch wat huiverig was er een snelle 4,8km van gemaakt.
Moest ook echt 4,8km doen dus dat heb ik dan ook maar gedaan ipv een eigenwijze 5km
http://www.endomondo.com/workouts/kiKFygI98GU
Met een snelle 5.26 min/km![]()
Die rare piek op 20 minuten was even versnellen om over te steken terwijl ik gehinderd werd door twee jongetjes op stepjes die slingerend over de stoep gingen
Ben toch wel erg versteld van mijn eigen snelheid aan het staan.Al is dit zeker niet een snelheid voor langere afstanden, uiteraard
Werd ook nog echt door een heeeeele snelle vent heel ruim en snel ingehaald terwijl ik vond dat ik zó super snel en mooi liep. Tsja, alles is relatief
quote:Op woensdag 19 september 2012 21:20 schreef linebear het volgende:
Weer een heerlijk rondje gelopen.... net iets onder de 7 km in 38,5 minuten... Mooie generale repetitie voor zondagLekker hoor! Goed bezig!quote:Op woensdag 19 september 2012 21:10 schreef AlexN het volgende:
Zojuist 5km gelopen, maar dat ging nog niet zo als ik gehoopt had. Qua tijd is het slechts 4s langzamer dan mijn snelste 5km, maar het liep gewoon helemaal niet soepel. Laatste 2 kilometer ook wind tegen, maar ik was in kilometer 4 eigenlijk al in het rood aan het lopen. Het plan was ook wel om flink hard te lopen, maar na de 'langere' loopjes is zo'n snelheidsloop toch wel weer flink wennen. Maar.... Wel gelopen! Dat is het belangrijkst!
http://www.endomondo.com/workouts/93494966Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Kolere, wat was dit een heerlijke training:
Inlopen,
4 minuten D3 (net geen wedstrijdtempo)
2 minuten D1 (rustig duurlooptempo)
8 minuten D3
4 minuten D1
4 minuten D3
4 minuten D1
4 minuten D3
2 minuten D1
8 minuten D3
4 minuten D1
4 minuten D3
uitlopen
Resultaat: Een paar heerlijke tempo's op pure souplesse en ontspanning gelopen. Nog wat in moeten houden om ons groepje bij elkaar te houden.
http://www.endomondo.com/workouts/kyTCU3wA9hIF means you're fucked![]()
Toch nog even online..
HEE RD!!
Is het bij jullie al 20 september????
Zo ja.....dan pas de spoiler lezenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ja inderdaad al 20 september hier!!
thanks!!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Laatste training voor de D2D,
Zonder oortjes gelopen, omdat ik dat zondag ook doe, en dat is best weer eens gek om niet elke kilometer te horen hoe het met je tempo zit..ik krijg er spontaan reverse splits van
http://www.endomondo.com/workouts/93497243
Hoe dan ook, lekker gelopen, lekker rustig aan voor mijn gevoel, niet gepushed ben benieuwd hoe de benen zondag voelen.![]()
dank jullie wel...en net van Mrs.RD mijn kadootje gekregen
een abbonement op Runner's World..![]()
Ia wife who takes the hint
maar nu hardlopend naar mijn werk... , nog steeds zieken op de werkvloer dus zelfs de baas moet aan het werk.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Toptraining! Lekker hoor.quote:Op woensdag 19 september 2012 21:40 schreef YUR het volgende:
Kolere, wat was dit een heerlijke training:
Inlopen,
4 minuten D3 (net geen wedstrijdtempo)
2 minuten D1 (rustig duurlooptempo)
8 minuten D3
4 minuten D1
4 minuten D3
4 minuten D1
4 minuten D3
2 minuten D1
8 minuten D3
4 minuten D1
4 minuten D3
uitlopen
Resultaat: Een paar heerlijke tempo's op pure souplesse en ontspanning gelopen. Nog wat in moeten houden om ons groepje bij elkaar te houden.
http://www.endomondo.com/workouts/kyTCU3wA9hIZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ach ja, even niet lopen met het oog op zondag is ook prima toch!quote:Op woensdag 19 september 2012 22:02 schreef GotC het volgende:
Congrats RD
Ik heb sjaak afhaak gespeeld vanavond: Niet gelopen. Beetje last van geen zin!
Wat is overigens jouw streeftijd voor de 4 EM?![]()
Oja en RD...... congrats! Ik begrijp goed dat je aan de andere kant van onze aardbol rondloopt? Mazzelaer![]()
![]()
Als ik de 4EM zou lopen zondag, dan zou ik gokken op rond de 40 min.quote:Op woensdag 19 september 2012 22:04 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ach ja, even niet lopen met het oog op zondag is ook prima toch!
Wat is overigens jouw streeftijd voor de 4 EM?
Ik doe niet mee aan de DtD![]()
Altijd een topreden. Dat 'geen zin'quote:Op woensdag 19 september 2012 22:02 schreef GotC het volgende:
Congrats RD
Ik heb sjaak afhaak gespeeld vanavond: Niet gelopen. Beetje last van geen zin!Kan gebeuren toch!
Oeh dacht ik, sowwyquote:Op woensdag 19 september 2012 22:05 schreef GotC het volgende:
[..]
Als ik de 4EM zou lopen zondag, dan zou ik gokken op rond de 40 min.
Ik doe niet mee aan de DtDstond me iets van bij dat we dezelfde loopjes liepen dit najaar
40 min is idd mijn streven. Wordt uitgelachen door collega's, die dit te bescheiden vinden. Ik ga nogal lekker de laatste weken, maar heb nog steeds geen 5k onder de 31 min gelopen, dus 40 lijkt me niet meer dan reeel. Stommerds![]()
![]()
Daarom! Stoort me eigenlijk nog niet eens zo. Morgen maar weer eens fitnessen, misschien wat loopband meepikken.quote:Op woensdag 19 september 2012 22:07 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Altijd een topreden. Dat 'geen zin'Kan gebeuren toch!
Las goede verhalen van je wb fysio? Lekker heup sterker maken en er weer voor gaan![]()
![]()
Heb mezelf vandaag ook echt naar buiten moeten schoppen hoor![]()
was ook bijna niet gegaan. Maar het is verder toch saai hier thuis, zo alleen en het eten moest nog in de oven, dus kon net zo goed gaan lopen
![]()
Ja doei.![]()
KT ging lekker vanavond in de sportschool maar de cardio was niks. Dus alleen maar KT gedaan en dan morgen les 8 van Evy maar iets fanatieker lopen (mits pijnvrij)
Gefeliciteerd rechtsedirecte!Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Goed bezig allemaal![]()
En gefeli RD![]()
In de sportschool kun je ook lekker krachttraining doenquote:Op woensdag 19 september 2012 22:12 schreef Daywalk3r het volgende:
KT ging lekker vanavond in de sportschool maar de cardio was niks. Dus alleen maar KT gedaan en dan morgen les 8 van Evy maar iets fanatieker lopen (mits pijnvrij)
Gefeliciteerd rechtsedirecte!of op de band rennen. Is iets minder belastend omdat je niet zo'n harde klap van de ondergrond krijgt.
Oh ja, gefeliciteerd Rechtsedirecte!Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Loop liever buiten. Sportschool doe ik dan KT en crosstrainer of fiets. Soms 10 minuten uitlopen.quote:Op woensdag 19 september 2012 22:32 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
In de sportschool kun je ook lekker krachttraining doenof op de band rennen. Is iets minder belastend omdat je niet zo'n harde klap van de ondergrond krijgt.
Ik voel wel aan mijn voeten dat ik harde klappen te verwerken heb gehad![]()
Misschien eens wat lessen nemen om te kijken of er wat te verbeteren valt aan mijn looptechniek.[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Ik las pas dat goede lopers, stille lopers zijn.quote:Op woensdag 19 september 2012 22:48 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ik voel wel aan mijn voeten dat ik harde klappen te verwerken heb gehad![]()
Misschien eens wat lessen nemen om te kijken of er wat te verbeteren valt aan mijn looptechniek.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
quote:Op woensdag 19 september 2012 18:18 schreef streamnl het volgende:
[..]Inderdaad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja mee eens maar hoe doe je dat ?quote:Op woensdag 19 september 2012 23:34 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ik las pas dat goede lopers, stille lopers zijn.
Door je loop techniek te verbeteren. Als je loopt te stampen hoor je dat direct.quote:Op woensdag 19 september 2012 23:46 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ja mee eens maar hoe doe je dat ?
Ja of naar de ninja school gaan.![]()
quote:![]()
Wax on Wax off![]()
vDoor meer op je midden- of voorvoet te landen.quote:Op woensdag 19 september 2012 23:46 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ja mee eens maar hoe doe je dat ?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Dat probeer ik al maar blijkbaar nog niet goed genoeg.quote:Op woensdag 19 september 2012 23:53 schreef mosselmossel het volgende:
v
[..]
Door meer op je midden- of voorvoet te landen.
Ik ga trouwens niet stuk van de pijn of zo maar ik merk het wel.
Niet zo vreemd ook met al dat gewicht keer 3 en dan heel veel keer per training.[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Ik ben nu bijna 3 jaar aan het hardlopen met een voorvoetlanding en nog steeds moet ik oppassen met de belasting van mijn voeten en onderbenen. Als je dus over wilt naar deze manier van lopen moet je rekening houden met een lange periode van aanpassing.quote:Op woensdag 19 september 2012 23:55 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Dat probeer ik al maar blijkbaar nog niet goed genoeg.
Niet zo vreemd ook met al dat gewicht keer 3 en dan heel veel keer per training.
In het begin zal je waarschijnlijk langzamer lopen met een voorvoetlanding dan met een haklanding.![]()
Oh, ik faal.quote:Op woensdag 19 september 2012 23:34 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ik las pas dat goede lopers, stille lopers zijn.Ja doei.![]()
![]()
stil lopen mag ook met tegen je zelf praten hoor MB!
home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
hartelijk bedankt allemaal voor alle felicitaties!!
Weer een jaartje dichter bij de Masters catagorie qua wedstrijden
Ja dat dus, ik ging ook niet stuk van de pijn maar de laatste belasting was wel funest. Kan er nu amper normaal op lopen, rennen gaat niet.quote:Op woensdag 19 september 2012 23:55 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Dat probeer ik al maar blijkbaar nog niet goed genoeg.
Niet zo vreemd ook met al dat gewicht keer 3 en dan heel veel keer per training.
Maar een voorvoet landing, ik heb het geprobeerd maar het is toch echt meer afremmen dat ik doe door mijn voorvoet neer te zetten. Dus zet nu mijn voet plat neer volgens mij, middenvoets.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
6 graden...
De zomer dekens zijn gewisseld met de dikkere variant...
Het is donker buiten, terwijl je naar je werk rijdt...
Jep.. De zomer is voorbij...![]()
![]()
Koning winter.. Komt u maar!
Sneeuw![]()
Openhaard
Kerst
Hardlopen met lichtjes... Lijkt mij![]()
![]()
Ik denk ook dat ik middenvoets neerkom.quote:Op donderdag 20 september 2012 06:28 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Ja dat dus, ik ging ook niet stuk van de pijn maar de laatste belasting was wel funest. Kan er nu amper normaal op lopen, rennen gaat niet.
Maar een voorvoet landing, ik heb het geprobeerd maar het is toch echt meer afremmen dat ik doe door mijn voorvoet neer te zetten. Dus zet nu mijn voet plat neer volgens mij, middenvoets.
Misschien is het makkelijker om op je voorvoet te komen met van die saucony schoenen die daar speciaal voor gemaakt zijn
Filmpje;
Die laatste drie die ken ik van mijn loopgroep. Zijn leuke oefeningen om te doen. En het is een redelijk bekend principe, leren werkt ook zo. Je moet eerst iets 100000 keer explicitiet doen voordat het een automatisme wordt.quote:Op woensdag 19 september 2012 21:39 schreef mosselmossel het volgende:
Drie oefeningen dagelijks, zonder hardlopen
1) op je rug op de grond liggen, benen optrekken met zolen op de vloer, kont omhoog en dan been 20 keer omhoog. Daarna andere been 20 keer en daarna een keer herhalen.
2) op een been staan, andere been optrekken (alsof je een trap oploopt), kont aanspannen en heup van het been dat omhoog is 20 keer optrekken, echt alleen met je heup werken hierbij. Daarna andere been 20 keer en daarna een keer herhalen.
3) met één been op een traptrede gaan staan, kont aanspannen en dan met het andere been doen alsof je de volgende trede gaat pakken. Daarbij alleen het staande been gebruiken voor de kracht. 20 keer, andere been en herhalen maar.
Drie oefeningen voor bij het hardlopen
1) 'sprongpassen' nemen met aangespannen kont, 10 seconden. Weet niet precies hoe ik het beter uitleg. En vloeiend overgaan in gewoon hardlopen.
2) knieheffend vooruit lopen. Uiteraard weer met strakke bips.En vloeiend overgaan in gewoon hardlopen.
3) twee keer knieheffend vooruit en bij de derde pas inhouden, been in de lucht, kont strak buik strak en nog een keer. Ook weer 10 seconden. Paar keer dus. Vloeiend overgaan in normaal hardlopen.
Bij die laatste drie oefeningen ben je dus heel expliciet bezig met je loophouding. De visie van Engels is dat door dat expliciet in je programma in te passen, je dat op een gegeven moment imnpliciet - onbewust dus - automatisch gaat doen. Vandaar ook dat vloeiend overgaan in gewoon hardlopen.
De eerste drie oefeningen zijn om die spieren 'wakker te houden' zodat je ze vaker gebruikt. Dat was de oorzaak van mijn klachten, dat ik die niet gebruik dus.
Die laatste van het type zonder lopen heb ik ook een tijdje moeten doen voor m'n heupen/bekken. Zou als ik jou was eens serieus de optie om structureel aan krachttraining te gaan doen.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Liever een keer niet gaan omdat je geen zin hebt, dan niet gaan omdat je geblesseerd bentquote:Op woensdag 19 september 2012 22:08 schreef GotC het volgende:
[..]
Daarom! Stoort me eigenlijk nog niet eens zo. Morgen maar weer eens fitnessen, misschien wat loopband meepikken.
Nee, jij mag dat niet van mij. Je bent al snel genoeg..quote:Op donderdag 20 september 2012 07:51 schreef YUR het volgende:
Ohja, dat moest ik nog gaan doen...krachttrainingIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
quote:Op donderdag 20 september 2012 07:54 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Nee, jij mag dat niet van mij. Je bent al snel genoeg..!
F means you're fucked![]()
Ik zie hem toch ook op zijn hiel neerkomen en doorrollen of zie ik dat mis?quote:Op donderdag 20 september 2012 07:20 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ik denk ook dat ik middenvoets neerkom.
Misschien is het makkelijker om op je voorvoet te komen met van die saucony schoenen die daar speciaal voor gemaakt zijn
Filmpje;
Meteen weer zin om te gaan lopen.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
quote:Op donderdag 20 september 2012 07:58 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Ik zie hem toch ook op zijn hiel neerkomen en doorrollen of zie ik dat mis?
Meteen weer zin om te gaan lopen.Lijkt het wel op maar op 1.18 is het meer midvoet
Als je speciale schoenen wilt kopen, koop ze dan niet vanwege de reclame.quote:Op donderdag 20 september 2012 07:20 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ik denk ook dat ik middenvoets neerkom.
Filmpje;
Ga naar een speciaalzaak en laat daar schoenen aanmeten. De kans dat je op dit paar uitkomt is niet heel erg groot. Maar je voorkomt met laten aanmeten en niet zomaar wat kopen wel blessures.![]()
zo, het ergste lijkt achter de rug...
vanmiddag lopen om de mn nieuwe inlegzooltjes te proberen, of verstandig zijn en morgen pas gaan...
ik wil lopen
Ecosia
Volgens de fysio gaat het niet om kracht. Ik heb kracht zat, alleen gebruik ik dat niet. Dat is de oorzaak van mijn klachten. Door deze oefeningen ga ik het juist wel gebruiken. Daarnaast; ik haat krachttraining. Vind het oer- en oersaai.quote:Op donderdag 20 september 2012 07:37 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Die laatste drie die ken ik van mijn loopgroep. Zijn leuke oefeningen om te doen. En het is een redelijk bekend principe, leren werkt ook zo. Je moet eerst iets 100000 keer explicitiet doen voordat het een automatisme wordt.
Die laatste van het type zonder lopen heb ik ook een tijdje moeten doen voor m'n heupen/bekken. Zou als ik jou was eens serieus de optie om structureel aan krachttraining te gaan doen.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Maar! Vanavond dus weer hardlopen! Met die oefeningen tussendoor, maar ik kan dus rondom die oefeningen lekker dik een halfuur hollen weer! Op de baan.
Hou vol, wees verstandig...quote:Op donderdag 20 september 2012 08:41 schreef Jumparound het volgende:
zo, het ergste lijkt achter de rug...
vanmiddag lopen om de mn nieuwe inlegzooltjes te proberen, of verstandig zijn en morgen pas gaan...
ik wil lopenF means you're fucked![]()
morgen it isquote:![]()
fml
Ecosia
Hmm.. ik zie er tegenop om zondag in een korte tight te lopen. Ik ben een enorme koukleum en heb het nu volledig aangekleed + zomerjas al bokkoud buiten.The remedy is the experience.![]()
met hardlopen krijg je het wel warm hoorquote:Op donderdag 20 september 2012 09:45 schreef Klonterpot het volgende:
Hmm.. ik zie er tegenop om zondag in een korte tight te lopen. Ik ben een enorme koukleum en heb het nu volledig aangekleed + zomerjas al bokkoud buiten.
Ecosia
ik zal mn best doenquote:
Ecosia
Ja, dat is waar maar ik vind het nu al af en toe te koud in mijn korte tight. Lang is ook zeker te warm.quote:Op donderdag 20 september 2012 09:56 schreef Jumparound het volgende:
[..]
met hardlopen krijg je het wel warm hoorThe remedy is the experience.![]()
Het regent hier! En de verwarming staat binnen aan![]()
Vanmiddag/vanavond weer 'n eindje lopen, dan ben ik weer 'op schema'
Ja doei.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: