SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:51 schreef Bluezz het volgende:
Nog een lijstje?
Liedjes popkoor nieuw thema
POPKOOR 2012 – EIGHT DAYS A WEEKDe toegift!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
/enorme Beatles-fan.
Snobs have more fun!
KLIK!
Ah, grote dank!quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:53 schreef Bluezz het volgende:
http://www.afaspersonal.nl/huishoudboekje.html
http://www.afaspersonal.nl/quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:51 schreef Duderinnetje het volgende:
Ah, dus ook abonnementen en zo. We nemen ons steeds voor om ook eens de boel op een rijtje te zetten, maar het komt er nooit van (met name omdat we niet in geldnood zitten. Maar we hebben geen gezamenlijke financiėle huishouding, dus ergens is het wel handig om eens te weten hoeveel we nou ieder betalen. Arty betaalt hypotheek, auto en ziektekostenverzekering, ik betaal de rest + 3/4 boodschappen.)
Hadden jullie het nu straks over een app om zoiets bij te houden?
Denk dat Arty dit wel leuk gaat vinden.quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:54 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
http://www.afaspersonal.nl/
Kost even een maandje 'inwerktijd' om alles te automatiseren (je moet eenmalig handmatig selecteren dat een transactie 'Albert Heijn' betekent dat het in de categorie 'boodschappen' moet), maar daarna wordt alles vrijwel volautomatisch bijgehouden.
Is wel voor nerds, boekje zoals Bloes dat doet is soms handiger.
Yupsquote:Op dinsdag 18 september 2012 18:54 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Kost even een maandje 'inwerktijd' om alles te automatiseren (je moet eenmalig handmatig selecteren dat een transactie 'Albert Heijn' betekent dat het in de categorie 'boodschappen' moet), maar daarna wordt alles vrijwel volautomatisch bijgehouden.
quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:57 schreef freecell het volgende:
Vaste lasten hier:
- Huur
- verzekeringen (uitv. ziektenkosten, wa en inboedel)
- giften
- gas, water, licht
- telefoon en internet
- rioolenafvalstoffenheffing
Ow, en ik dacht nog, daar lezen ze vast overheen dat het weer een kereltje wordt
Ik heb jullie onderschat!
Maar leuk he?
En ik heb nu toestemming om willekeurige kleine dingen roze te maken als evenwicht in huis
B. is een oplettende lezeres.quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:57 schreef freecell het volgende:
Ow, en ik dacht nog, daar lezen ze vast overheen dat het weer een kereltje wordt
Heb het twee maanden gedaan en toen dacht ik: tja.. Why?quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:54 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
We hebben het ook een maand of 2 volgehouden met een directe koppeling naar de bankrekening en toen vonden we ons gewone opschrijfboekje toch handiger.quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:59 schreef LieLie het volgende:
Heb het twee maanden gedaan en toen dacht ik: tja.. Why?
ja, zoals ik al zei: als je ruim genoeg te besteden hebt, why bijhouden?quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:59 schreef LieLie het volgende:
[..]
Heb het twee maanden gedaan en toen dacht ik: tja.. Why?
Als ik een spaardoel heb weet ik donders goed waar ik op moet bezuinigen (kort samengevat: de implusaankopen), daar heb ik echt geen lijstje voor nodigquote:Op dinsdag 18 september 2012 19:01 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
ja, zoals ik al zei: als je ruim genoeg te besteden hebt, why bijhouden?
Is met name handig als je net quitte speelt, of een spaardoel hebt, of... dan is het handig om inzichtelijk te maken wat je uitgaven en inkomsten zijn.
Zelfde als met bijhouden wat je eet: als je op streefgewicht of -lichaamscompositie zit, dan is er niet de noodzaak om lijstjes te maken / bij te houden wat je eet, maar kun je gewoon doen wat je normaal onbewust doet.
Neh, van bijhouden alleen verandert er idd nietsquote:Op dinsdag 18 september 2012 19:06 schreef Isabeau het volgende:
Zowel qua kcal als qua geld weet ik heus wel waar ik te veel aan uitgeefEen boekje bijhouden kost me alleen tijd en verandert niet substantieel iets.
Ja, impulsaankopen kan een probleem zijn.quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:07 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Als ik een spaardoel heb weet ik donders goed waar ik op moet bezuinigen (kort samengevat: de implusaankopen), daar heb ik echt geen lijstje voor nodig
Ik wil niet weten wat ik de laatste jaren heb uitgegeven aan DVD's. muziek en zinloze gadgets.quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:10 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja, impulsaankopen kan een probleem zijn.
Ken ook een stelletje van 2 personen die 400-450 EUR per maand uitgaven aan eten (boodschappen + uit) en toen bedachten dat dat toch ook wel goedkoper konHielden ze daarna structureel elke maand meer over. Voor o.a. impulsaankopen.
Dat maakt echt heel veel uit, in tijden dat we gericht sparen let ik er op en dan sta ik er van te kijken hoeveel ik overhoud.quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:15 schreef Isabeau het volgende:
Ik geef amper geld uit aan wat ik 'clutter' noemt, TAV. Als iets niet per se nodig is, dan hoeft het niet te worden gekocht. Dat scheelt al een heleboel. Verder hebben we geen kranten of tijdschriftenabonnementen, alleen moet je wow maandelijks betalen. Maar goed, dat is ook regelmatig 'gratis'.
Hmm... Ik heb een naar huidige maatstaven redelijk beschaafd telefoonabbo, Sun heeft een hele goedkope. Wel ook nog een alles in een abbo bij Ziggo (dig tv, telefoon en internet), maar geen betaalde themakanalen e.d..quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:20 schreef Isabeau het volgende:
Ik wilde vragen wat de '6' was en bedacht me dat het waarschijnlijk de Voetbal International is
Oh, we hebben ook geen mobiele telefoonabonnementen. Ik koop 1x per half jaar een 10-euro pre-paid card. En geen tv-abonnementen of sport-kanaal dingen etc.
Obesibasquote:Op dinsdag 18 september 2012 20:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Aaaaah lekker gegeten
Nee!! Moeite waard?quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:04 schreef Bluezz het volgende:
Dude, heb je de man zonder ziekte al gelezen van Grunberg
Ja, erg des Grünbergs weer.quote:
Ruim minder dan 100 euro per maand? wow.....quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:52 schreef z80 het volgende:
wat een bedragen aan eten gaan er per maand door. ok ik ben alleen maar de meeste maanden blijf ik dik onder de 100 Euro.
ik eet elke dag een half brood met spek en kaas en een warme maaltijd met groente en vlees.
indien van fatsoenlijke kwaliteit ook nog 2 bananen. een snoep gaat hier met ruim een kilo per week.
ander fruit is bij vlagen.
ik heb het jaren niet echt breed gehad. en nu er wat meer te verstoken valt doe ik dat niet.
zoals het nu met beperkte uitgaven gaat vind ik het best.
Tja.. Ik plan geen boodschappen vooruit. Ik ga niet naar een Aldi of Lidl of de markt, maar naar de enige supermarkt hier in het dorp. In het weekend kost het nog wel eens wat meer omdat ik nieuwe recepten probeer of wat andere ingredienten gebruik.quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:52 schreef z80 het volgende:
wat een bedragen aan eten gaan er per maand door. ok ik ben alleen maar de meeste maanden blijf ik dik onder de 100 Euro.
ik eet elke dag een half brood met spek en kaas en een warme maaltijd met groente en vlees.
indien van fatsoenlijke kwaliteit ook nog 2 bananen. een snoep gaat hier met ruim een kilo per week.
ik heb het jaren niet echt breed gehad. en nu er wat meer te verstoken valt doe ik dat niet.
Ik ben denk ik, zo'n honderd euro per vier dagen kwijt aan booschappen + huishouddingenquote:Op dinsdag 18 september 2012 20:52 schreef z80 het volgende:
vooruit plannen doe ik ook niet.quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:56 schreef LieLie het volgende:
[..]
Tja.. Ik plan geen boodschappen vooruit. Ik ga niet naar een Aldi of Lidl of de markt, maar naar de enige supermarkt hier in het dorp. In het weekend kost het nog wel eens wat meer omdat ik nieuwe recepten probeer of wat andere ingredienten gebruik.
quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:52 schreef z80 het volgende:
wat een bedragen aan eten gaan er per maand door. ok ik ben alleen maar de meeste maanden blijf ik dik onder de 100 Euro..
Neem aan dat je niet eco-/biologisch inkoopt?quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:59 schreef z80 het volgende:
[..]
vooruit plannen doe ik ook niet.
wat ik wel doe is groot inkopen als iets in de aanbieding is.
Dat doe ik eigenlijk nooit. Tenzij het toiletpapier is of zoquote:Op dinsdag 18 september 2012 20:59 schreef z80 het volgende:
[..]
vooruit plannen doe ik ook niet.
wat ik wel doe is groot inkopen als iets in de aanbieding is.
Ah, we hebben een volgende mogelijke impulsinkoop gevondenquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:01 schreef LieLie het volgende:
[..]
Dat doe ik eigenlijk nooit. Tenzij het toiletpapier is of zohebben ook een kleine vriezer, dus daar kunnen we niet erg veel in bewaren.
Ohja, en ik kies over het algemeen voor de bio-opties qua vlees en andere producten. Hoewel dat redelijk beperkt is bij ons in de winkel.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:01 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Neem aan dat je niet eco-/biologisch inkoopt?
Mneh, ik gebruik de vriezer echt bijna nooit. Alleen voor brood eigenlijk. Restjes vries ik niet meer in want dat eten we toch niet op. Er ligt nog wel eens een bak ijs in.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:02 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ah, we hebben een volgende mogelijke impulsinkoop gevonden
Hehe, grote vriezer is hier vooral handig voor als Sun naar de bioslager is geweest, en voor de kilo's vlees voor Sam natuurlijkquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:03 schreef LieLie het volgende:
[..]
Mneh, ik gebruik de vriezer echt bijna nooit. Alleen voor brood eigenlijk. Restjes vries ik niet meer in want dat eten we toch niet op. Er ligt nog wel eens een bak ijs in.
Eerst de computer.. En de schuur verbouwen..
Wij hebben ook maar een mini-vriezertje. Voldoet ruimschoots. We eten wat we kopen, voornamelijk.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:03 schreef LieLie het volgende:
[..]
Mneh, ik gebruik de vriezer echt bijna nooit. Alleen voor brood eigenlijk. Restjes vries ik niet meer in want dat eten we toch niet op. Er ligt nog wel eens een bak ijs in.
Eerst de computer.. En de schuur verbouwen..
klopt op wat schaap/lam na is het allemaal vrij standaard.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:01 schreef TAV74 het volgende:
[..]Dat gaan wij echt nooit redden, heel veel luxeartikelen zul je niet gebruiken dan.
dat hangt er vanaf wat er voorhanden is. hier in de supermarkt wordt groenten en fruit uit de eigen regio gepromoot. en als iets buiten het seizoen is dan ligt het hier niet in de schappen. wat ook weer in kosten scheelt.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:01 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Neem aan dat je niet eco-/biologisch inkoopt?
hier staat een vrieskistje van 100 liter. 1 lade voor brood, 1 voor vlees en anderhalf voor dat wat er langs komt en wat ik in het voren gemaakt heb.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:01 schreef LieLie het volgende:
[..]
Dat doe ik eigenlijk nooit. Tenzij het toiletpapier is of zohebben ook een kleine vriezer, dus daar kunnen we niet erg veel in bewaren.
Dus je koopt wel redelijk wat bio-spul?quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:07 schreef z80 het volgende:
[..]
klopt op wat schaap/lam na is het allemaal vrij standaard.
[..]
dat hangt er vanaf wat er voorhanden is. hier in de supermarkt wordt groenten en fruit uit de eigen regio gepromoot. en als iets buiten het seizoen is dan ligt het hier niet in de schappen. wat ook weer in kosten scheelt.
[..]
Bij ons zijn de impuls danwel luxeuitgaven de belangrijkste reden denk ik. De vakantie was ook een flinke dit jaar..quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:09 schreef TAV74 het volgende:
Begin wel te begrijpen hoe wij ons geld toch steeds weer op weten te krijgen
hoeveel afgerond op hele euro's?quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:11 schreef LieLie het volgende:
[..]
Bij ons zijn de impuls danwel luxeuitgaven de belangrijkste reden denk ik. De vakantie was ook een flinke dit jaar..
De vakantie?quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
hoeveel afgerond op hele euro's?
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ah. en dan moeten er nog een paar maanden. nice job
groter moet mijn vriezer niet zijn. nu ben ik verplicht eerst wat te eten voordat er weer wat bij kan.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:22 schreef borisz het volgende:
Onze vriezer heeft drie laden, maar zou best nog wel wat groter morgen.
La 1 = Brood + Ijs
La 2 en 3 is diepvriesgroente, 2 porties pastasaus, vlees, snacks enzo, restjes.
En de omloopsnelheid is best redelijk. Er zullen nooit dingen te lang inliggen.
Dit was ook een uitzondering natuurlijkquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:23 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik denk dat wij gemiddeld 4.000 per jaar uitgeven aan vakantie. Inclusief stedentrips/culinaire weekendjes weg/grotere reisjes/vakantie met de Franse draken.
dat is met zijn tweeėn? dan valt dat toch wel mee. ik draai er in een normale vakantie ook zonder problemen 2000 Euro door.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:23 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik denk dat wij gemiddeld 4.000 per jaar uitgeven aan vakantie. Inclusief stedentrips/culinaire weekendjes weg/grotere reisjes/vakantie met de Franse draken.
ow was een reactie op "dit jaar". gewoon opmerking van niets verderquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:25 schreef LieLie het volgende:
[..]
Dat kloptmaar wat heeft dat met de kosten voor de vakantie te maken?
Okequote:Op dinsdag 18 september 2012 21:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ow was een reactie op "dit jaar". gewoon opmerking van niets verder
Dat was onze Aussie reis in 2008 ookquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:26 schreef LieLie het volgende:
[..]
Dit was ook een uitzondering natuurlijk
Ik vind 8 dagen flydrive wel heel erg ideaal wordenquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:28 schreef LieLie het volgende:
[..]
Oke
Volgend jaar weer lekker kamperen. Stuk goedkoper en wat rustgevender..
Kan het me voorstellen ja! Maar kamperen vind ik ook wel erg leuk (mits mooi weer). En dan proberen we ook altijd wel twee campings te doen, in een beetje verschillende gebieden. Volgend jaar misschien richting Oostenrijk/Hongarije.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:30 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik vind 8 dagen flydrive wel heel erg ideaal worden
Ja uiteraard. In 2010 kwamen wij ook rond de 10.000 uit. Geen spijt van.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:26 schreef LieLie het volgende:
[..]
Dit was ook een uitzondering natuurlijk
Maar wat eet je dan op een dag? Wij zouden dat niet redden. Is Zweden natuurlijk sowieso een stuk duurder, maar ik eet ook graag lekker. Aan brood geef ik trouwens geen geld uit, dat maak ik zelf...quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:52 schreef z80 het volgende:
quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:34 schreef Duderinnetje het volgende:
Je hebt een aantal droomreizen te maken, toch?
Als je de vrijheid hebt om dat te doen zeker. Ooit nog eens naar Aziė, of Zuid-Amerika, of Afrika.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:34 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja uiteraard. In 2010 kwamen wij ook rond de 10.000 uit. Geen spijt van.
Je hebt een aantal droomreizen te maken, toch?
Ja met zijn tweeėn. Ik denk dat je in je eentje niet veel goedkoper uit zal zijn dan helft van een duo.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:26 schreef z80 het volgende:
[..]
dat is met zijn tweeėn? dan valt dat toch wel mee. ik draai er in een normale vakantie ook zonder problemen 2000 Euro door.
van lucht?quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:34 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Maar wat eet je dan op een dag? Wij zouden dat niet redden. Is Zweden natuurlijk sowieso een stuk duurder, maar ik eet ook graag lekker. Aan brood geef ik trouwens geen geld uit, dat maak ik zelf...
wat hebben jullie daarvoor betaald, mag ik vragen?quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:30 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik vind 8 dagen flydrive wel heel erg ideaal worden
nee, van meel en water, en wat zout! Denk dat een brood me nu veertigcent kost, ofzo. Zeker nu m'n zuurdesem klaar voor gebruik is.quote:
2x Reissom 1.190,00quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:38 schreef Jagärtrut het volgende:
wat hebben jullie daarvoor betaald, mag ik vragen?
Wij hebben ook nogsteeds gescheiden financiėle stromenquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:36 schreef AnneX het volgende:
Het huishoudboekje...
Zoals Blzen geleerd van een vriendin die boekhouder was: alle vaste jaarlijkse lasten delen door 12.
Toen wij gingen samenwonen, kocht mn.AnneX een huis ( op éen inkomen) .
Verder ging iedereen net uit elkaar tot aan knokploeg toe om de teevee terug te halen die van haar was...![]()
Dus wilde ik financiėn gescheiden houden en heb dat jarenlang volgehouden toen wij al lang en breed getrouwd waren.
En ook nu nog een spaarrek. op ieders naam.![]()
Het was weer smullen.
En de restant in de ijskast met een briefje hoelang in de oven op welke temp.
Sch.ma kan helemaal niet meer uit de voeten, pijnlijke heup/bilspier.
@Isa : wil jij uitleggen hoe het komt dat 3 x dd Diclofenac wél werkt op knie arthritis en niet op de spier? klachten.
Indien niet leerzaam voor anderen, in pm svp.
Wow, das best okay...quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:40 schreef Bluezz het volgende:
[..]
2x Reissom 1.190,00
2x Logies/ontbijt 0,00
4x Economy Class 0,00
1x Reserveringskosten 19,50
2x LHB/Brandstofheffing 100,00
2x Koopwknd korting-25 -50,00
1x Autohuur Guerin (C2=Seat Ibiza of gelijkwaardig 03-09-2012 7x 24 uur) 19,00
Annuleringsverzekering 86,71
Calamiteitenfonds 2,50
Totaalbedrag 1.367,71
Uit mailtje van Kras.nl
Oh ik wilde dat meteen heel transparant hebben toen we gingen samenwonenquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:41 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Wij hebben ook nogsteeds gescheiden financiėle stromen
/ al jaren getrouwd.
Ik zou niet eens weten wat Arty verdient.Misschien wel heel veel en misschien wel niks. Hij heeft ook geen benul van wat ik binnenhengel.
Ik werk parttime maar we hanteren geen verdeelsleutel. En weten dus niet eens of zaken eerlijk verdeeld zijn.
11 sneeėn meer granen (of iets wat er op lijkt) brood met schwarzwalder schinken en oude kaas met mosterd en wat fruit overdag. s avonds groenten en een stuk vlees of een diepvries vis.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:34 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Maar wat eet je dan op een dag? Wij zouden dat niet redden. Is Zweden natuurlijk sowieso een stuk duurder, maar ik eet ook graag lekker. Aan brood geef ik trouwens geen geld uit, dat maak ik zelf...
Fijn dat dat kan. De Duutser heeft het er wel moeilijk mee dat hij weinig bijdraagt, financieel gezien, soms...quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:41 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
/ al jaren getrouwd.
Ik zou niet eens weten wat Arty verdient.Misschien wel heel veel en misschien wel niks. Hij heeft ook geen benul van wat ik binnenhengel.
Ik werk parttime maar we hanteren geen verdeelsleutel. En weten dus niet eens of zaken eerlijk verdeeld zijn.
Hoe kan dat nou?quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:41 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
/ al jaren getrouwd.
Wij verdienen beiden goed, dus dan is het makkelijk negeren hoe het uitvalt.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:43 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Fijn dat dat kan. De Duutser heeft het er wel moeilijk mee dat hij weinig bijdraagt, financieel gezien, soms...
vaak is de reis zelf duurder. in sommige gevallen bijna het dubbel.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:36 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja met zijn tweeėn. Ik denk dat je in je eentje niet veel goedkoper uit zal zijn dan helft van een duo.
Mocht dat hier ooit van toepassing zijn, dan wil ik dat ook weten. Ik heb al een keer samengewoond waarbij we er allebei totaal niet op hebben gelet. Gevolg was dat ik zo'n beetje alles betaalde (van de studielening, ik werkte er ook nog naast, zij overigens niet) en uiteindelijk is dat nu een deel van de studieschuld die ik over 10 jaar nog aan het afbetalen ben.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:41 schreef Bluezz het volgende:
Oh ik wilde dat meteen heel transparant hebben toen we gingen samenwonen
dat wat ik elke maand over hou gaat ook de spaarrekening op.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:45 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou?
Je doet toch IB aangifte etc.
Je krijgt terug HRA en ziet de bedragen.![]()
Alles wat over is per maand, schoof door naar de spaarrek.
Daarvan kan ik nu stoppen met werken.
/ was getekend. min. V. financiėn.
Arty doet de aangifte en betaalt de hypotheek. Krijgt dus op zijn rekening HRA terug (wat we niet nodig hebben. Hoppa naar de goede doelen).quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:45 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou?
Je doet toch IB aangifte etc.
Je krijgt terug HRA en ziet de bedragen.![]()
Alles wat over is per maand, schoof door naar de spaarrek.
Daarvan kan ik nu stoppen met werken.
/ was getekend. min. V. financiėn.
Herkenbaar.. heb wel een vaag idee maar geen behoefte er helemaal in te duikenquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:49 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Arty doet de aangifte en betaalt de hypotheek. Krijgt dus op zijn rekening HRA terug (wat we niet nodig hebben. Hoppa naar de goede doelen).
Verder hebben we geen inzicht in elkaars financiele situatie. Ben ik ook nooit gewend geweest, dus ik vind het erg prettig zo.
Ik vind het ook helemaal niet interessant, eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:50 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Herkenbaar.. heb wel een vaag idee maar geen behoefte er helemaal in te duiken
Hoe doe je dat?quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:52 schreef z80 het volgende:
Kan ik me ook wel iets bij voorstellen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:41 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Oh ik wilde dat meteen heel transparant hebben toen we gingen samenwonen
quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:51 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik vind het ook helemaal niet interessant, eerlijk gezegd.
Zijn carriere, zijn poen.
En ik doe het mijne.![]()
![]()
En als de nood aan de man komt, zorgen we vast voor elkaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laat dat zoentje maar achterwege heur.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:53 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
echt samenwonen is een stuk goedkoper
door zelf mijn eten klaar te maken. de afhaal of mc komt er hier niet in.quote:
quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:58 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]hij betaalt het meeste, maar ja, hij krijgt ook ongeveer 3x zo veel binnen per maand
Dus de meeste vaste lasten betaalt hij.
Hier vrijwel precies dezelfde situatie idd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier ook niet, maar dan nog..quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:59 schreef z80 het volgende:
[..]
door zelf mijn eten klaar te maken. de afhaal of mc komt er hier niet in.
quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:58 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]hij betaalt het meeste, maar ja, hij krijgt ook ongeveer 3x zo veel binnen per maand
Dus de meeste vaste lasten betaalt hij.
Ik denk (maar weet dus echt niet zeker) dat Arty en ik ongeveer hetzelfde vbedrag verdienen. Zo'n 2500 per persoon netto, denk ik? Of is dat gek? Ik werk daar drie dagen voor en Arty vijf. Ik hou er geen cent van over aan het einde van de maand, Arty jubelt onafgebroken over zijn spaartegoed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Snobs have more fun!
KLIK!
Ja dat?quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:00 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Hier ook niet, maar dan nog..
quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:04 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik denk (maar weet dus echt niet zeker) dat Arty en ik ongeveer hetzelfde vbedrag verdienen. Zo'n 2500 per persoon netto, denk ik? Of is dat gek? Ik werk daar drie dagen voor en Arty vijf. Ik hou er geen cent van over aan het einde van de maand, Arty jubelt onafgebroken over zijn spaartegoed.
Ik denk eerlijk gezegd dat ik met alle verse groente en verantwoorde producten duurder uit ben dan iemand die vaak afhaalt..quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:05 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja dat?
Eet je je eigen koetjes Z?
Dan is de verdeling niet helemaal 50/50quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:04 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik denk (maar weet dus echt niet zeker) dat Arty en ik ongeveer hetzelfde vbedrag verdienen. Zo'n 2500 per persoon netto, denk ik? Of is dat gek? Ik werk daar drie dagen voor en Arty vijf. Ik hou er geen cent van over aan het einde van de maand, Arty jubelt onafgebroken over zijn spaartegoed.
Ik heb het even nagekeken. Ik verdien 2000 netto.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:05 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]dan is de verdeling niet helemaal 50/50 nee
Ik was al aan het googelen voor banen in het HBOquote:Op dinsdag 18 september 2012 22:07 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik heb het even nagekeken. Ik verdien 2000 netto.
Tegenvaller dus.
Hoezo? We verdienen ongeveer hetzelfde.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:06 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dan is de verdeling niet helemaal 50/50
Je betaald dus meer.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:07 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Hoezo? We verdienen ongeveer hetzelfde.
quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:06 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat ik met alle verse groente en verantwoorde producten duurder uit ben dan iemand die vaak afhaalt..
Nou qua uitgaven dus.. als jij alles op hebt en hij enorm spaart..quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:07 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
qua uitgavequote:Op dinsdag 18 september 2012 22:07 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Niet slecht voor 3 dagen werken.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:07 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik heb het even nagekeken. Ik verdien 2000 netto.
Tegenvaller dus.
quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:08 schreef TAV74 het volgende:
Ik verdien nog niet de helft van Sun, maar gelukkig denkt mijn baas daar anders over
Ik ben B-docent, gedoegedoe, maar verdient wel machtig.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:07 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik was al aan het googelen voor banen in het HBO![]()
Wie weet als ik ze ooit wijs kan maken dat ik genoeg kennis in huis heb..quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:09 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik ben B-docent, gedoegedoe, maar verdient wel machtig.
Met een t.quote:
Wat lief dat je dat zegt en tegelijkertijd onzinquote:Op dinsdag 18 september 2012 22:08 schreef TAV74 het volgende:
Ik verdien nog niet de helft van Sun, maar gelukkig denkt mijn baas daar anders over
er zit een behoorlijk prijsverschil tussen NL en D waar ik woon.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:06 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat ik met alle verse groente en verantwoorde producten duurder uit ben dan iemand die vaak afhaalt..
Niet alles even serieus nemen B.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:11 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Wat lief dat je dat zegt en tegelijkertijd onzin
Dood aan de titel-cultuur. Ik heb geweigerd. Neem me maar voor wat ik ben.Ik word geen ander mens van een bestaan uit boeken. - vooralsnog kom ik er mee weg.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:10 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Wie weet als ik ze ooit wijs kan maken dat ik genoeg kennis in huis heb..Eerst maar eens zelf een titel voor mijn naam mogen zetten
Ik laag met je mee.quote:
Jemig golfer, dat valt niet mee inderdaad.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:13 schreef golfer het volgende:
Maar goed, wij zijn van 4500 netto terug gegaan naar 3000 netto per maand. Dat scheelt op jaarbasis toch al gauw een flinke slok.
/wao
Plaatje van je tetten is ook goed, Annequote:Op dinsdag 18 september 2012 22:15 schreef AnneX het volgende:
Wat ben ik preuts... dat ik geen bedragen neerzet !
Het maakt mij nooit zoveel uit om daar open over te zijn, maar genoeg mensen die dat heel lastig vinden. Lekker niet doen dan.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:15 schreef AnneX het volgende:
Zo is het.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:16 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Het maakt mij nooit zoveel uit om daar open over te zijn, maar genoeg mensen die dat heel lastig vinden. Lekker niet doen dan.
ik vind ook niet nodig om te melden wat er elke maand wordt bijgeschreven als aanwezigheids-bonus.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:15 schreef AnneX het volgende:
quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:16 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Plaatje van je tetten is ook goed, Anne
Je kunt dus maar beter niet chronisch ziek worden in dit land.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:15 schreef Duderinnetje het volgende:
Jemig golfer, dat valt niet mee inderdaad.
Nee best ok toch?quote:
Is een beste klap die je dan maakt idd. Maar als je heel objectief kijkt wat jullie netto overhouden zijn er nog velen in dit land jaloers denk ik. grootste probleem is dat je woonsituatie past bij je (oude) inkomen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Je kunt dus maar beter niet chronisch ziek worden in dit land.
Nja ik weet niet.. ik vind het toch wel fijn om te kunnen laten zien dat ik op Master niveau gepresteerd heb. Met alleen de titel 'juf' zijn de kansen toch wat minder vrees ikquote:Op dinsdag 18 september 2012 22:13 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dood aan de titel-cultuur. Ik heb geweigerd. Neem me maar voor wat ik ben.Ik word geen ander mens van een bestaan uit boeken. - vooralsnog kom ik er mee weg.
goed rundvlees is in NL niet te koop. de koeien waar lekker vlees aan zit worden verkocht aan het buitenland. en een lekkere kip is ook ver te zoeken.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:12 schreef Stereotomy het volgende:
Leerzame discussie mensen, ga zo door.
Als m'n inkomen een upgrade krijgt, gaat m'n eetbudget omhoog naar 300 EUR p/m en dan in het bijzonder aan grasgevoerd rundvlees plus scharrelvarken en -kip.
Dat zou ik nu dus ook graag willen doen, mocht ik tijdens het assessment niet waanzinnig verklaard worden.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:18 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
En met elke loonsverhoging ga ik at uurtjes minder werken.
Ja, dat realiseer ik me terdege.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:18 schreef golfer het volgende:
[..]
bull (quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:19 schreef z80 het volgende:
[..]
goed rundvlees is in NL niet te koop. de koeien waar lekker vlees aan zit worden verkocht aan het buitenland. en een lekkere kip is ook ver te zoeken.
We mopperen niet. Alleen balen dat het app. niet verkocht wordt en dat we daardoor zo'n lening hebben, dat is gewoon niet wat je wil.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:19 schreef TAV74 het volgende:
Is een beste klap die je dan maakt idd. Maar als je heel objectief kijkt wat jullie netto overhouden zijn er nog velen in dit land jaloers denk ik.
Hier in de stad is 1 bioslager die grasgevoerd rundvlees verkoopt waarbij de bron redelijk na te trekken is. Ik trakteer mezelf wel eens op een entrecote of rib-eye.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:19 schreef z80 het volgende:
[..]
goed rundvlees is in NL niet te koop. de koeien waar lekker vlees aan zit worden verkocht aan het buitenland. en een lekkere kip is ook ver te zoeken.
Haha, dat nog eerder...quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:16 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Plaatje van je tetten is ook goed, Anne
Ik laag ook niet echt hoor.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:19 schreef TAV74 het volgende:
Is een beste klap die je dan maakt idd. Maar als je heel objectief kijkt wat jullie netto overhouden zijn er nog velen in dit land jaloers denk ik. grootste probleem is dat je woonsituatie past bij je (oude) inkomen.
Datquote:Op dinsdag 18 september 2012 22:12 schreef Stereotomy het volgende:
Leerzame discussie mensen, ga zo door.
In het hoger onderwijs lukt het me nog zonder titel en dat koester ik voorlopig maar. Geef les op de uni en weiger werkelijk vrijetijd te steken in (achteraf) ondersteunende papiertjes.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:19 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nja ik weet niet.. ik vind het toch wel fijn om te kunnen laten zien dat ik op Master niveau gepresteerd heb. Met alleen de titel 'juf' zijn de kansen toch wat minder vrees ikal is dat wel de mooiste die er is natuurlijk
Nét. Schroef het 150-200 EUR naar beneden per maand en het mag weer.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik laag ook niet echt hoor.
En we dus nog steeds teveel verdienen/krijgen om voor sociale huurwoning in aanmerking te komen.
Vind ik niet gek als je (even goed nog) zo veel binnen krijgt per maandquote:Op dinsdag 18 september 2012 22:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik laag ook niet echt hoor.
En we dus nog steeds teveel verdienen/krijgen om voor sociale huurwoning in aanmerking te komen.
In dat kader gisteren Louis Theroux: Twilight of the Porn Stars bekeken. Is ook kommer en kwel tegenwoordig voor die industrie en de sterren.quote:
Ja, ik vind het ook een prettige balans. Net een dag meer privé dan werk, in de week.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:19 schreef Bluezz het volgende:
Ik vind 3 dagen werken ook wel errug top
Voor lijf maar ook voor het plezier en rust voor andere dingen
Absoluut, het is een professionele master, dus meteen toepasbaar in mijn dagelijkse praktijk. Daar doe ik het ook voor hoor, ik ben geen carričre tijger (anders zou ik niet voor de lol 'maar' 3 dagen werkenquote:Op dinsdag 18 september 2012 22:22 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
In het hoger onderwijs lukt het me nog zonder titel en dat koester ik voorlopig maar. Geef les op de uni en weiger werkelijk vrijetijd te steken in (achteraf) ondersteunende papiertjes.
Maar als de opleiding echt iets toevoegt, is het natuurlijk de moeite waard. Fijn dat het kan ook!
vraag ook eens of hij vlees heeft van melk koeien. zeker als het een weide koe was is dit vlees niet te versmaden.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:21 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hier in de stad is 1 bioslager die grasgevoerd rundvlees verkoopt waarbij de bron redelijk na te trekken is. Ik trakteer mezelf wel eens op een entrecote of rib-eye.
Maar gezien ik bergen vlees eet, vind ik het wel belangrijk (voor m'n gezondheid, dierwelzijn staat eigenlijk niet op m'n lijstje, niet m'n ding) om goed vlees te eten. Afweging daarin te maken.
Dacht het niet, ging hier over een netto bedrag per maand.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:23 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nét. Schroef het 150-200 EUR naar beneden per maand en het mag weer.
Go for it!quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:19 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Dat zou ik nu dus ook graag willen doen, mocht ik tijdens het assessment niet waanzinnig verklaard worden.
Scherp +1quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:25 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Dacht het niet, ging hier over een netto bedrag per maand.
Dierenwelzijn = duurzaamheid van de huishouding van deze aardbol.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:21 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hier in de stad is 1 bioslager die grasgevoerd rundvlees verkoopt waarbij de bron redelijk na te trekken is. Ik trakteer mezelf wel eens op een entrecote of rib-eye.
Maar gezien ik bergen vlees eet, vind ik het wel belangrijk (voor m'n gezondheid, dierwelzijn staat eigenlijk niet op m'n lijstje, niet m'n ding) om goed vlees te eten. Afweging daarin te maken.
De ultieme droomquote:Op dinsdag 18 september 2012 22:25 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Mijn werkgever grapt al dat ik, als ik zo doorga, ooit een topsalaris heb voor 0 uren werken.
Is een beetje dubbel: ik denk niet dat we iedereen betaalbaar kunnen voeden als we allemaal op de biologische toer gaan.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:27 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dierenwelzijn = duurzaamheid van de huishouding van deze aardbol.
Misschien heb je daar iets meer mee.
Ik heb 1220 pm netto.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:26 schreef Stereotomy het volgende:
Best hoog netto bedrag nog golfer
Ik verdiende vroeger dan ook best goed en daar een percentage van is nog steeds behoorlijk. Daarbij heb ik ook altijd betaald voor zo'n aanvullende WAO-hiaatverzekering en dat levert nu ook nog elke maand wat geld op.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:26 schreef Stereotomy het volgende:
Best hoog netto bedrag nog golfer
Zolang de wereldbevolking blijft groeien niet nee.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:27 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Is een beetje dubbel: ik denk niet dat we iedereen betaalbaar kunnen voeden als we allemaal op de biologische toer gaan.
Zo voorspelbaarquote:
Mensen die klachten deponeren bij de bioscoopquote:Op dinsdag 18 september 2012 22:30 schreef Bluezz het volgende:
Bioslager is net een bommelding met lezen Steer
Wel als je ernaar streeft dat landen zelfvoorzienend kunnen zijn. De bio-industrie blijkt inmiddels geen mondiaal soelaas meer te bieden.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:27 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Is een beetje dubbel: ik denk niet dat we iedereen betaalbaar kunnen voeden als we allemaal op de biologische toer gaan.
Plofkipquote:Op dinsdag 18 september 2012 22:30 schreef Bluezz het volgende:
Bioslager is net een bommelding met lezen Steer
Ja en dat dus!quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:28 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Zolang de wereldbevolking blijft groeien niet nee.
die is voor het milieu beter dan de standaard kip.quote:
Soms vind ik het wel eens verwonderlijk dat mensen met een kinderwens het geen bal uit lijkt te maken wat voor wereld ze achter laten voor die kinderen. Terwijl ik, bewust kinderloos, me er erg druk om kan maken.. Ontgaat me totaal..quote:
ach, ook een keer de Telegraaf gelezen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:33 schreef z80 het volgende:
[..]
die is voor het milieu beter dan de standaard kip.
Je bent dan ook bewust kinderloos.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:33 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Soms vind ik het wel eens verwonderlijk dat mensen met een kinderwens het geen bal uit lijkt te maken wat voor wereld ze achter laten voor die kinderen. Terwijl ik, bewust kinderloos, me er erg druk om kan maken.. Ontgaat me totaal..
Ik probeer daar af en toe wat meer over te lezen (mijn echte interessegebied ligt op voeding en fysiologie) en laatst was er dit op Foodlog:quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:31 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Wel als je ernaar streeft dat landen zelfvoorzienend kunnen zijn. De bio-industrie blijkt inmiddels geen mondiaal soelaas meer te bieden.
En dat zou ik dus niet trekkenquote:Op dinsdag 18 september 2012 22:36 schreef Sunnythesun het volgende:
Goed, afsluiten.. morgen weer druk in de weer met andermans kinderen![]()
nee de telefaag lees ik niet. een plofkip is beter in het omzetten van zijn voer in vlees. niet dat het daardoor beter wordt. een scharrelkip smaakt stukken beter.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:34 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
ach, ook een keer de Telegraaf gelezen.
quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:36 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Je bent dan ook bewust kinderloos.
Veel mensen zijn onbewust ouder geworden
Nou ja,ik wil me er altijd maar wat weinig over uitlaten, als standaard anti-FOK!-mens, maar ik ben het naruurlijk met je eens.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:33 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Soms vind ik het wel eens verwonderlijk dat mensen met een kinderwens het geen bal uit lijkt te maken wat voor wereld ze achter laten voor die kinderen. Terwijl ik, bewust kinderloos, me er erg druk om kan maken.. Ontgaat me totaal..
Nou B,. dat zal toch wel meevallen?quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:36 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Je bent dan ook bewust kinderloos.
Veel mensen zijn onbewust ouder geworden
Even doorlezen dan, want er zijn veel scenario's die daar tegenin gaan.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:36 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik probeer daar af en toe wat meer over te lezen (mijn echte interessegebied ligt op voeding en fysiologie) en laatst was er dit op Foodlog:
http://www.foodlog.nl/artikel/landbouw-moet-verder-intensiveren/
dat je dus juist intensivering van landbouw/veeteelt nodig hebt om 'groen' en duurzaam te blijven op den duur, waarschijnlijk ook gelinkt met de toenemende wereldbevolking.
Oh dat zal best, dan kom ik die vanzelf tegenquote:Op dinsdag 18 september 2012 22:40 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Even doorlezen dan, want er zijn veel scenario's die daar tegenin gaan.
quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:40 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Oh dat zal best, dan kom ik die vanzelf tegen
Ik denk dat er best veel mensen zijn die kinderen krijgen gewoon zonder erbij na te denken, omdat het zo gaat zoals het gaat, niet echt 'bewust'.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:39 schreef Duderinnetje het volgende:
Nou B,. dat zal toch wel meevallen?
Tegenwoordig?
Yes, we have no kids.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:39 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Jij hebt ook geen nageslacht verwekt he Anne?
Mo problemquote:
Bewuste keuze geweest of door omstandigheden?quote:
Mooi weer buitenquote:Op dinsdag 18 september 2012 22:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Bewuste keuze geweest of door omstandigheden?
Ja de zon schijnt altijd, hč?quote:
Dat vind ik schandalige knurften. Mensen die niet stilstaan bij kinderen krijgen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:44 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik denk dat er best veel mensen zijn die kinderen krijgen gewoon zonder bij na te denken.
Maar ik moet mn mond houden want ik heb er tenslotte ook 3 gekregen
Als je chronisch ziek wordt, lijkt me dit juist een van de betere landen.........als dit in de VS gebeurtquote:Op dinsdag 18 september 2012 22:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Er zijn hele volksstammen mensen die ik het 'nemen' van kinderen ernstig zou ontraden.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:56 schreef Stereotomy het volgende:
. Alleen mensen die kinderen 'nemen' terwijl ze er overduidelijk niet voor kunnen zorgen vind ik frappant.
Dat is ook zo, de lange termijn is belangrijker, maar zo dacht ik niet toen ik 22 was en een hele sterke kinderwens had idd.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:52 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dat vind ik schandalige knurften. Mensen die niet stilstaan bij kinderen krijgen.
Ik neem aan, en heb ook wel eens gelezen van je, dat jij een sterke kinderwens had. In 'jouw' tijd hoorde dat wellicht ook echt bij het huwelijk en lag het in de lijn der verwachtingen. Bovendien heb jij belachelijk leuke (klein)kinderen gekregen ,dus mens, zeur niet.![]()
Inmiddels krijg je kinderen al dan niet bewust, mag ik hopen. Mijn ouders leerden ons van jongs af aan dat kinderen krijgen geen eerste keus hoeft te zijn. In een gezin van vier, heeft alleen mijn oudste zus gekozen voor twee kinderen. Andere broer/zusters hebben nooit behoefte gehad de wereldbevolking aan te vullen met onze genen. De langere termijn lijkt vooralsnog belangrijker. Niet of ik of mijn kinderen het goed hebben, maar of de wereld over een jaar of 150 nog aangenaam is om op te leven. Daar probeer ik in te investeren.
En vervolgens ook weer kinderen gaan floepen in kansarme situatiesquote:Op dinsdag 18 september 2012 23:00 schreef Stereotomy het volgende:
Voor het kind bedoel ik, die moet dan lijden.Kind kan er niks aan doen dat het op deze wereld wordt gefloept.
Welke zelfoverstijgende reden om nageslacht de wereld op te schoppen zie jij dan?quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:56 schreef Stereotomy het volgende:
Hm, in zo'n macroperspectief zie ik het (nog) niet. Alleen mensen die kinderen 'nemen' terwijl ze er overduidelijk niet voor kunnen zorgen vind ik frappant.
dat is ook hartstikke jong.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:02 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat is ook zo, de lange termijn is belangrijker, maar zo dacht ik niet toen ik 22 was en een hele sterke kinderwens had idd.
Zoekplaatje. Waar is de koala?quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:17 schreef Bluezz het volgende:
Oooooh ik heb daar een leuke foto van uit Aus!!!! ff snel zoeken!
Een koalakangoorella
[ afbeelding ]
Nooit een realatie gelegd.quote:Op woensdag 19 september 2012 00:03 schreef golfer het volgende:
Koala is bijna net zo'n raar woord als cloaka trouwens...
Ik val een beetje op sjaggo beesten.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:16 schreef Bluezz het volgende:
Koalaverzorgster
Weet je hoe sjaggo die beesten zijn
Ik heb het idee dat vooral veel hoogopgeleide mensen zich daar druk om maken en veel laag opgeleide mensen zien kinderen krijgen als een doel in het leven op zich. Geen idee wie er nu slimmer isquote:Op dinsdag 18 september 2012 22:33 schreef Sunnythesun het volgende:
Zeg je nou dat Arty een sjaggo beest isquote:Op woensdag 19 september 2012 07:19 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik val een beetje op sjaggo beesten.
Hij was er al rond 3 uur vannacht om mij te kwellen tijdens de vruchteloze pogingen te slapen. Gelukkig mag ik laat beginnen vandaag. Helaas weet ik dat ik het vandaag wel druk krijg op het werk; gisteren was een tamme dag. Dat zit er nu niet in.quote:Op woensdag 19 september 2012 07:40 schreef PdeHoog het volgende:
Mogguh, IsaEn balen van die hoofdpijn
Da's nooit fijn om mee op te staan
Zet gelijk zo'n domper op de dag....
ik vind het grappig hoe anders mensen kunnen zijn. Ik hecht veel waarde aan spulletjes, en een thuis. Het was zo fijn toen ik m'n boeken om me heen had, eindelijk weer,in Zweden!quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:17 schreef Stereotomy het volgende:
Wat ik fijn vond was dat ik kon verhuizen middels 2 koffers en een paar verhuisdozen en niks mistte in dat jaar. Zou eigenlijk altijd wel zo onafhankelijk willen blijven
Relaxedquote:Op woensdag 19 september 2012 08:31 schreef TAV74 het volgende:
Goedemorgen. wifi in de trein werkt warempel weer eens goed.
Vervelendquote:Op woensdag 19 september 2012 09:24 schreef MissHobje het volgende:
Mogge ik had nog heerlijk tot ruim 11 kunnen slapen maar om 7.35 wakker door hubsel met wekker stress!
En had al zo woelnacht, mega irri
Nee dat heb ik nietquote:Op woensdag 19 september 2012 08:12 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik vind het grappig hoe anders mensen kunnen zijn. Ik hecht veel waarde aan spulletjes, en een thuis. Het was zo fijn toen ik m'n boeken om me heen had, eindelijk weer,in Zweden!
/goeiemorgen!
Elke ochtend is dat verdomd moeilijkquote:Op woensdag 19 september 2012 08:30 schreef freecell het volgende:
Paracetamolletje Isa?![]()
Ik dacht vanmorgen ook even: waarom was dit een goed idee toen ik nog 23 was en nog studeerde
Ik sliep rond 3 uur denk ik. En dan om 7:15 twee wakkere kinderen.
Maargoed, ik denk dat mensen met een echte baan en een doel in het leven enzo ook weleens tegen hun zin om 7:00 opstaan
Ik ook niet meer.. wilde altijd de nieuwste CD van bepaalde groepen/zangers, ging bij stafforst in utreg ook vaak eerst luisteren voor ik hem kochtquote:Op woensdag 19 september 2012 10:55 schreef Isabeau het volgende:
Mijn cd's (en dvd's) kan ik ook wel weg doen, ik kijk er eigenlijk niet meer naar om.
quote:Op woensdag 19 september 2012 11:30 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik ook niet meer.. wilde altijd de nieuwste CD van bepaalde groepen/zangers, ging bij stafforst in utreg ook vaak eerst luisteren voor ik hem kochtvoor ik een cassettebandje kocht en bij de bieb de CD ging 'lenen'
Ik kook bijna nooit en doe niet vaak boodschappenquote:Op woensdag 19 september 2012 07:34 schreef Isabeau het volgende:
Hier is de verdeling qua inkomen erg transparant. Ik verdien, hij maakt schoon. Heb denk ik 2x de afwas gedaan in de afgelopen jaren.
quote:
Balenquote:Op woensdag 19 september 2012 09:24 schreef MissHobje het volgende:
Mogge ik had nog heerlijk tot ruim 11 kunnen slapen maar om 7.35 wakker door hubsel met wekker stress!
En had al zo woelnacht, mega irri
dat is: mijn man die zich verslaapt omdat wekker niet afging en wel stond ingesteld op correcte tijdquote:Op woensdag 19 september 2012 11:41 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Balen
Wat is een hubsel met wekkerstress?
Iphone wekker van de hemaquote:Op woensdag 19 september 2012 12:33 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb ook een nieuwe wekker nogig, maar ik heb wat eisen
- mag niet tikken
- moet me op een plezierige manier wakker maken (lief geluid dus, geen TUUT TUUT TUUT!!!)
- mag geen licht geven (dus geen zichtbare digitale klok)
Heb je ook zo'n vervelende statische *TIK* die je hoort voordat de vogeltjes beginnen te fluiten?quote:Op woensdag 19 september 2012 12:48 schreef Jagärtrut het volgende:
gewoon de biebiieb van m'n telefoon. De duutser heeft een wakeuplight, maar daar worden we beiden pas wakker als het geluid afgaat. Fluitende vogeltjes trouwens, das wel leuk.
nee, geloof het niet. Ik hoor het tenminste niet!quote:Op woensdag 19 september 2012 12:49 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Heb je ook zo'n vervelende statische *TIK* die je hoort voordat de vogeltjes beginnen te fluiten?
Ik gebruikte altijd mijn oude mobiele telefoon, maar die heeft het nu echt opgegeven. Mijn huidige mobiele foon heeft alleen mega-irritante deuntjesquote:Op woensdag 19 september 2012 12:48 schreef Jagärtrut het volgende:
gewoon de biebiieb van m'n telefoon. De duutser heeft een wakeuplight, maar daar worden we beiden pas wakker als het geluid afgaat. Fluitende vogeltjes trouwens, das wel leuk.
Geen room eleven meer?quote:Op woensdag 19 september 2012 12:48 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat ga je doe-oen?quote:Op woensdag 19 september 2012 18:22 schreef Sunnythesun het volgende:
reisje geboekt
![]()
Ben volgens mij nog nooit zo vaak op vakantie geweest in zo'n korte tijdNja, compensatie voor al die jaren dat ik niet weg geweest ben dan maar
![]()
Leuk!quote:Op woensdag 19 september 2012 18:50 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Naar WalesMijn dinnetje daar gezelschap houden
Onderbezet met extra werk? Altijd leukquote:Op woensdag 19 september 2012 18:46 schreef Bluezz het volgende:
Ja haske koud
Het was weer zo heavy op het werk, dat ik het gevoel heb dat ik de hele dag heb gewerkt.
Iedereen werkt nu dus bijna dubbel zijn uren, het is een gekkenhuis
quote:
Er zijn 2 coll. op vak. en we hebben iemand om in te werken erbij.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Onderbezet met extra werk? Altijd leuk
Leuk, Sun! Wanneer ga je?
Ja he! Met onbekende nrs voor mij ookquote:Op woensdag 19 september 2012 18:58 schreef Isabeau het volgende:
Oh, en het poppodiumprogramma klinkt erg tof, Bluezz!
Oh, irritant! Mijn collega is op vakantie en de ander is nog aan het reintegreren en werkt maar deels. Dan heb ik nog een collega die met verlof is, die wordt wel vervangen maar door externen die er niet alle dagen zijn. Dus minder makkelijk om iets aan over te dragen. Paar grote dingen op m'n bordje en een deadline op vrijdag.quote:Op woensdag 19 september 2012 19:06 schreef Bluezz het volgende:
Komende weken is het een feestje op het werk ja
Oh dat gevoel ken ik..quote:Op woensdag 19 september 2012 19:52 schreef Isabeau het volgende:
Ik wil in badGewoon een lekker heet bad
Maar ik heb geen bad. En ik ken niemand in de buurt met een bad.
Al is het misschien wel raar om aan te bellen met 'mag ik in bad?'
+1 zo lekker dat je dan niet zodra je beweegt weer niet onder de warme straal staat, of de deken opzij trekt en een bloot stukje hebt..quote:Op woensdag 19 september 2012 19:52 schreef Isabeau het volgende:
Oja, dat ken ik!quote:Op woensdag 19 september 2012 19:52 schreef Isabeau het volgende:
Dat zat ik mij gisteren te bedenken.quote:Op woensdag 19 september 2012 19:52 schreef Isabeau het volgende:
Niet echt in de buurt, maar je mag best wel weer eens een keertje hier komen badderen hoor.quote:Op woensdag 19 september 2012 19:52 schreef Isabeau het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |