SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:51 schreef Bluezz het volgende:
Nog een lijstje?
Liedjes popkoor nieuw thema
POPKOOR 2012 – EIGHT DAYS A WEEKDe toegift!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
/enorme Beatles-fan.
Snobs have more fun!
KLIK!
Ah, grote dank!quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:53 schreef Bluezz het volgende:
http://www.afaspersonal.nl/huishoudboekje.html
http://www.afaspersonal.nl/quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:51 schreef Duderinnetje het volgende:
Ah, dus ook abonnementen en zo. We nemen ons steeds voor om ook eens de boel op een rijtje te zetten, maar het komt er nooit van (met name omdat we niet in geldnood zitten. Maar we hebben geen gezamenlijke financiële huishouding, dus ergens is het wel handig om eens te weten hoeveel we nou ieder betalen. Arty betaalt hypotheek, auto en ziektekostenverzekering, ik betaal de rest + 3/4 boodschappen.)
Hadden jullie het nu straks over een app om zoiets bij te houden?
Denk dat Arty dit wel leuk gaat vinden.quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:54 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
http://www.afaspersonal.nl/
Kost even een maandje 'inwerktijd' om alles te automatiseren (je moet eenmalig handmatig selecteren dat een transactie 'Albert Heijn' betekent dat het in de categorie 'boodschappen' moet), maar daarna wordt alles vrijwel volautomatisch bijgehouden.
Is wel voor nerds, boekje zoals Bloes dat doet is soms handiger.
Yupsquote:Op dinsdag 18 september 2012 18:54 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Kost even een maandje 'inwerktijd' om alles te automatiseren (je moet eenmalig handmatig selecteren dat een transactie 'Albert Heijn' betekent dat het in de categorie 'boodschappen' moet), maar daarna wordt alles vrijwel volautomatisch bijgehouden.
quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:57 schreef freecell het volgende:
Vaste lasten hier:
- Huur
- verzekeringen (uitv. ziektenkosten, wa en inboedel)
- giften
- gas, water, licht
- telefoon en internet
- rioolenafvalstoffenheffing
Ow, en ik dacht nog, daar lezen ze vast overheen dat het weer een kereltje wordt
Ik heb jullie onderschat!
Maar leuk he?
En ik heb nu toestemming om willekeurige kleine dingen roze te maken als evenwicht in huis
B. is een oplettende lezeres.quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:57 schreef freecell het volgende:
Ow, en ik dacht nog, daar lezen ze vast overheen dat het weer een kereltje wordt
Heb het twee maanden gedaan en toen dacht ik: tja.. Why?quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:54 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
We hebben het ook een maand of 2 volgehouden met een directe koppeling naar de bankrekening en toen vonden we ons gewone opschrijfboekje toch handiger.quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:59 schreef LieLie het volgende:
Heb het twee maanden gedaan en toen dacht ik: tja.. Why?
ja, zoals ik al zei: als je ruim genoeg te besteden hebt, why bijhouden?quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:59 schreef LieLie het volgende:
[..]
Heb het twee maanden gedaan en toen dacht ik: tja.. Why?
Als ik een spaardoel heb weet ik donders goed waar ik op moet bezuinigen (kort samengevat: de implusaankopen), daar heb ik echt geen lijstje voor nodigquote:Op dinsdag 18 september 2012 19:01 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
ja, zoals ik al zei: als je ruim genoeg te besteden hebt, why bijhouden?
Is met name handig als je net quitte speelt, of een spaardoel hebt, of... dan is het handig om inzichtelijk te maken wat je uitgaven en inkomsten zijn.
Zelfde als met bijhouden wat je eet: als je op streefgewicht of -lichaamscompositie zit, dan is er niet de noodzaak om lijstjes te maken / bij te houden wat je eet, maar kun je gewoon doen wat je normaal onbewust doet.
Neh, van bijhouden alleen verandert er idd nietsquote:Op dinsdag 18 september 2012 19:06 schreef Isabeau het volgende:
Zowel qua kcal als qua geld weet ik heus wel waar ik te veel aan uitgeefEen boekje bijhouden kost me alleen tijd en verandert niet substantieel iets.
Ja, impulsaankopen kan een probleem zijn.quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:07 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Als ik een spaardoel heb weet ik donders goed waar ik op moet bezuinigen (kort samengevat: de implusaankopen), daar heb ik echt geen lijstje voor nodig
Ik wil niet weten wat ik de laatste jaren heb uitgegeven aan DVD's. muziek en zinloze gadgets.quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:10 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja, impulsaankopen kan een probleem zijn.
Ken ook een stelletje van 2 personen die 400-450 EUR per maand uitgaven aan eten (boodschappen + uit) en toen bedachten dat dat toch ook wel goedkoper konHielden ze daarna structureel elke maand meer over. Voor o.a. impulsaankopen.
Dat maakt echt heel veel uit, in tijden dat we gericht sparen let ik er op en dan sta ik er van te kijken hoeveel ik overhoud.quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:15 schreef Isabeau het volgende:
Ik geef amper geld uit aan wat ik 'clutter' noemt, TAV. Als iets niet per se nodig is, dan hoeft het niet te worden gekocht. Dat scheelt al een heleboel. Verder hebben we geen kranten of tijdschriftenabonnementen, alleen moet je wow maandelijks betalen. Maar goed, dat is ook regelmatig 'gratis'.
Hmm... Ik heb een naar huidige maatstaven redelijk beschaafd telefoonabbo, Sun heeft een hele goedkope. Wel ook nog een alles in een abbo bij Ziggo (dig tv, telefoon en internet), maar geen betaalde themakanalen e.d..quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:20 schreef Isabeau het volgende:
Ik wilde vragen wat de '6' was en bedacht me dat het waarschijnlijk de Voetbal International is
Oh, we hebben ook geen mobiele telefoonabonnementen. Ik koop 1x per half jaar een 10-euro pre-paid card. En geen tv-abonnementen of sport-kanaal dingen etc.
Obesibasquote:Op dinsdag 18 september 2012 20:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Aaaaah lekker gegeten
Nee!! Moeite waard?quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:04 schreef Bluezz het volgende:
Dude, heb je de man zonder ziekte al gelezen van Grunberg
Ja, erg des Grünbergs weer.quote:
Ruim minder dan 100 euro per maand? wow.....quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:52 schreef z80 het volgende:
wat een bedragen aan eten gaan er per maand door. ok ik ben alleen maar de meeste maanden blijf ik dik onder de 100 Euro.
ik eet elke dag een half brood met spek en kaas en een warme maaltijd met groente en vlees.
indien van fatsoenlijke kwaliteit ook nog 2 bananen. een snoep gaat hier met ruim een kilo per week.
ander fruit is bij vlagen.
ik heb het jaren niet echt breed gehad. en nu er wat meer te verstoken valt doe ik dat niet.
zoals het nu met beperkte uitgaven gaat vind ik het best.
Tja.. Ik plan geen boodschappen vooruit. Ik ga niet naar een Aldi of Lidl of de markt, maar naar de enige supermarkt hier in het dorp. In het weekend kost het nog wel eens wat meer omdat ik nieuwe recepten probeer of wat andere ingredienten gebruik.quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:52 schreef z80 het volgende:
wat een bedragen aan eten gaan er per maand door. ok ik ben alleen maar de meeste maanden blijf ik dik onder de 100 Euro.
ik eet elke dag een half brood met spek en kaas en een warme maaltijd met groente en vlees.
indien van fatsoenlijke kwaliteit ook nog 2 bananen. een snoep gaat hier met ruim een kilo per week.
ik heb het jaren niet echt breed gehad. en nu er wat meer te verstoken valt doe ik dat niet.
Ik ben denk ik, zo'n honderd euro per vier dagen kwijt aan booschappen + huishouddingenquote:Op dinsdag 18 september 2012 20:52 schreef z80 het volgende:
vooruit plannen doe ik ook niet.quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:56 schreef LieLie het volgende:
[..]
Tja.. Ik plan geen boodschappen vooruit. Ik ga niet naar een Aldi of Lidl of de markt, maar naar de enige supermarkt hier in het dorp. In het weekend kost het nog wel eens wat meer omdat ik nieuwe recepten probeer of wat andere ingredienten gebruik.
quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:52 schreef z80 het volgende:
wat een bedragen aan eten gaan er per maand door. ok ik ben alleen maar de meeste maanden blijf ik dik onder de 100 Euro..
Neem aan dat je niet eco-/biologisch inkoopt?quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:59 schreef z80 het volgende:
[..]
vooruit plannen doe ik ook niet.
wat ik wel doe is groot inkopen als iets in de aanbieding is.
Dat doe ik eigenlijk nooit. Tenzij het toiletpapier is of zoquote:Op dinsdag 18 september 2012 20:59 schreef z80 het volgende:
[..]
vooruit plannen doe ik ook niet.
wat ik wel doe is groot inkopen als iets in de aanbieding is.
Ah, we hebben een volgende mogelijke impulsinkoop gevondenquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:01 schreef LieLie het volgende:
[..]
Dat doe ik eigenlijk nooit. Tenzij het toiletpapier is of zohebben ook een kleine vriezer, dus daar kunnen we niet erg veel in bewaren.
Ohja, en ik kies over het algemeen voor de bio-opties qua vlees en andere producten. Hoewel dat redelijk beperkt is bij ons in de winkel.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:01 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Neem aan dat je niet eco-/biologisch inkoopt?
Mneh, ik gebruik de vriezer echt bijna nooit. Alleen voor brood eigenlijk. Restjes vries ik niet meer in want dat eten we toch niet op. Er ligt nog wel eens een bak ijs in.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:02 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ah, we hebben een volgende mogelijke impulsinkoop gevonden
Hehe, grote vriezer is hier vooral handig voor als Sun naar de bioslager is geweest, en voor de kilo's vlees voor Sam natuurlijkquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:03 schreef LieLie het volgende:
[..]
Mneh, ik gebruik de vriezer echt bijna nooit. Alleen voor brood eigenlijk. Restjes vries ik niet meer in want dat eten we toch niet op. Er ligt nog wel eens een bak ijs in.
Eerst de computer.. En de schuur verbouwen..
Wij hebben ook maar een mini-vriezertje. Voldoet ruimschoots. We eten wat we kopen, voornamelijk.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:03 schreef LieLie het volgende:
[..]
Mneh, ik gebruik de vriezer echt bijna nooit. Alleen voor brood eigenlijk. Restjes vries ik niet meer in want dat eten we toch niet op. Er ligt nog wel eens een bak ijs in.
Eerst de computer.. En de schuur verbouwen..
klopt op wat schaap/lam na is het allemaal vrij standaard.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:01 schreef TAV74 het volgende:
[..]Dat gaan wij echt nooit redden, heel veel luxeartikelen zul je niet gebruiken dan.
dat hangt er vanaf wat er voorhanden is. hier in de supermarkt wordt groenten en fruit uit de eigen regio gepromoot. en als iets buiten het seizoen is dan ligt het hier niet in de schappen. wat ook weer in kosten scheelt.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:01 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Neem aan dat je niet eco-/biologisch inkoopt?
hier staat een vrieskistje van 100 liter. 1 lade voor brood, 1 voor vlees en anderhalf voor dat wat er langs komt en wat ik in het voren gemaakt heb.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:01 schreef LieLie het volgende:
[..]
Dat doe ik eigenlijk nooit. Tenzij het toiletpapier is of zohebben ook een kleine vriezer, dus daar kunnen we niet erg veel in bewaren.
Dus je koopt wel redelijk wat bio-spul?quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:07 schreef z80 het volgende:
[..]
klopt op wat schaap/lam na is het allemaal vrij standaard.
[..]
dat hangt er vanaf wat er voorhanden is. hier in de supermarkt wordt groenten en fruit uit de eigen regio gepromoot. en als iets buiten het seizoen is dan ligt het hier niet in de schappen. wat ook weer in kosten scheelt.
[..]
Bij ons zijn de impuls danwel luxeuitgaven de belangrijkste reden denk ik. De vakantie was ook een flinke dit jaar..quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:09 schreef TAV74 het volgende:
Begin wel te begrijpen hoe wij ons geld toch steeds weer op weten te krijgen
hoeveel afgerond op hele euro's?quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:11 schreef LieLie het volgende:
[..]
Bij ons zijn de impuls danwel luxeuitgaven de belangrijkste reden denk ik. De vakantie was ook een flinke dit jaar..
De vakantie?quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
hoeveel afgerond op hele euro's?
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ah. en dan moeten er nog een paar maanden. nice job
groter moet mijn vriezer niet zijn. nu ben ik verplicht eerst wat te eten voordat er weer wat bij kan.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:22 schreef borisz het volgende:
Onze vriezer heeft drie laden, maar zou best nog wel wat groter morgen.
La 1 = Brood + Ijs
La 2 en 3 is diepvriesgroente, 2 porties pastasaus, vlees, snacks enzo, restjes.
En de omloopsnelheid is best redelijk. Er zullen nooit dingen te lang inliggen.
Dit was ook een uitzondering natuurlijkquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:23 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik denk dat wij gemiddeld 4.000 per jaar uitgeven aan vakantie. Inclusief stedentrips/culinaire weekendjes weg/grotere reisjes/vakantie met de Franse draken.
dat is met zijn tweeën? dan valt dat toch wel mee. ik draai er in een normale vakantie ook zonder problemen 2000 Euro door.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:23 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik denk dat wij gemiddeld 4.000 per jaar uitgeven aan vakantie. Inclusief stedentrips/culinaire weekendjes weg/grotere reisjes/vakantie met de Franse draken.
ow was een reactie op "dit jaar". gewoon opmerking van niets verderquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:25 schreef LieLie het volgende:
[..]
Dat kloptmaar wat heeft dat met de kosten voor de vakantie te maken?
Okequote:Op dinsdag 18 september 2012 21:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ow was een reactie op "dit jaar". gewoon opmerking van niets verder
Dat was onze Aussie reis in 2008 ookquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:26 schreef LieLie het volgende:
[..]
Dit was ook een uitzondering natuurlijk
Ik vind 8 dagen flydrive wel heel erg ideaal wordenquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:28 schreef LieLie het volgende:
[..]
Oke
Volgend jaar weer lekker kamperen. Stuk goedkoper en wat rustgevender..
Kan het me voorstellen ja! Maar kamperen vind ik ook wel erg leuk (mits mooi weer). En dan proberen we ook altijd wel twee campings te doen, in een beetje verschillende gebieden. Volgend jaar misschien richting Oostenrijk/Hongarije.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:30 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik vind 8 dagen flydrive wel heel erg ideaal worden
Ja uiteraard. In 2010 kwamen wij ook rond de 10.000 uit. Geen spijt van.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:26 schreef LieLie het volgende:
[..]
Dit was ook een uitzondering natuurlijk
Maar wat eet je dan op een dag? Wij zouden dat niet redden. Is Zweden natuurlijk sowieso een stuk duurder, maar ik eet ook graag lekker. Aan brood geef ik trouwens geen geld uit, dat maak ik zelf...quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:52 schreef z80 het volgende:
quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:34 schreef Duderinnetje het volgende:
Je hebt een aantal droomreizen te maken, toch?
Als je de vrijheid hebt om dat te doen zeker. Ooit nog eens naar Azië, of Zuid-Amerika, of Afrika.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:34 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja uiteraard. In 2010 kwamen wij ook rond de 10.000 uit. Geen spijt van.
Je hebt een aantal droomreizen te maken, toch?
Ja met zijn tweeën. Ik denk dat je in je eentje niet veel goedkoper uit zal zijn dan helft van een duo.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:26 schreef z80 het volgende:
[..]
dat is met zijn tweeën? dan valt dat toch wel mee. ik draai er in een normale vakantie ook zonder problemen 2000 Euro door.
van lucht?quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:34 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Maar wat eet je dan op een dag? Wij zouden dat niet redden. Is Zweden natuurlijk sowieso een stuk duurder, maar ik eet ook graag lekker. Aan brood geef ik trouwens geen geld uit, dat maak ik zelf...
wat hebben jullie daarvoor betaald, mag ik vragen?quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:30 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik vind 8 dagen flydrive wel heel erg ideaal worden
nee, van meel en water, en wat zout! Denk dat een brood me nu veertigcent kost, ofzo. Zeker nu m'n zuurdesem klaar voor gebruik is.quote:
2x Reissom 1.190,00quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:38 schreef Jagärtrut het volgende:
wat hebben jullie daarvoor betaald, mag ik vragen?
Wij hebben ook nogsteeds gescheiden financiële stromenquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:36 schreef AnneX het volgende:
Het huishoudboekje...
Zoals Blzen geleerd van een vriendin die boekhouder was: alle vaste jaarlijkse lasten delen door 12.
Toen wij gingen samenwonen, kocht mn.AnneX een huis ( op éen inkomen) .
Verder ging iedereen net uit elkaar tot aan knokploeg toe om de teevee terug te halen die van haar was...![]()
Dus wilde ik financiën gescheiden houden en heb dat jarenlang volgehouden toen wij al lang en breed getrouwd waren.
En ook nu nog een spaarrek. op ieders naam.![]()
Het was weer smullen.
En de restant in de ijskast met een briefje hoelang in de oven op welke temp.
Sch.ma kan helemaal niet meer uit de voeten, pijnlijke heup/bilspier.
@Isa : wil jij uitleggen hoe het komt dat 3 x dd Diclofenac wél werkt op knie arthritis en niet op de spier? klachten.
Indien niet leerzaam voor anderen, in pm svp.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |