Neem eigenlijk alles wat hij waar dan ook over te berde brengt met een korreltje zout.quote:Op maandag 8 oktober 2012 15:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Weet niet of dat over die zanger betrouwbare info is.
Ik heb nog niet eerder van die vent gehoord.quote:Op maandag 8 oktober 2012 15:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Neem eigenlijk alles wat hij waar dan ook over te berde brengt met een korreltje zout.
Wim Dankbaar kreeg voor het eerst enige landelijke bekendheid doordat hij bij Peter R. de Vries de ruimte kreeg om het definitieve antwoord te geven op de vraag wie John F. Kennedy had vermoord...quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik heb nog niet eerder van die vent gehoord.
Dit Demmink verhaal is overigens vrijwel nieuw voor mij. Weleens wat voorbij zien komen, maar me er nooit echt in verdiept.
Aha... lekker betrouwbaar dus.quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wim Dankbaar kreeg voor het eerst enge landelijke bekendheid doordat hij bij Peter R. de Vries de ruimte kreeg om het definitieve antwoord te geven op de vraag wie John F. Kennedy had vermoord...
Vervolgens dook hij in de Deventermoordzaak, stond hij aan de kant van Maurice de Hond. In die tijd schijnt hij de mailbox van Peter R. de Vries gehacked te hebben en raakte hij dientengevolge gebrouilleerd met Peter R.
Daarna was hij een regelmatig terugkerende verschijning op klokkerluidersonline van de gepatenteerd doorgedraaide Micha Kat, waarmee hij overigens regelmatig gebrouilleerd raakte, want zo gek als Micha is hij ook weer niet.
Hij bemoeit zich zo ongeveer met ieder complotteus myterie, zeg maar. Tijd zat, want als ict miljonair heeft hij niets anders om handen, geloof ik.
Hier een topic: Willem Dankbaar
Zijn lekker vage figuren inderdaad.quote:
Wat als jij een grote crimineel bent, wat is er dan beter om iemand als Demmink die kwetsbaar en waarschijnlijk chantabel is al die tijd onder permanente druk te houden (en daarmee eventueel dingen gedaan te krijgen)? Heel toevallig dat zowel Mink K als die Koerd Baybasin bij advocatenkantoor Bakker Schut & Van der Plas vertegenwoordigd zijn. Die Bakker Schut (inmiddels al overleden) was ook nog eens betrokken bij de Rote Armee Fraktion.quote:Mink Kok heeft kortstondig (in 1986/'87) rechten gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam en ging daarna al snel het criminele pad op. Naar eigen zeggen viel de studie niet met "sporten" te combineren. Hij werkte na de dood van Klaas Bruinsma samen met Jan Femer, Stanley Hillis en Dino Soerel. De groep is zeer gewelddadig en beschikte over geheime politiedossiers. Ze hield zich bezig met grootschalige hasjtransporten, xtc en wapens. Hij is een perfectionist en houdt van informatie geven en delen. Zo zou hij over dossiers van de AIVD beschikken. Het liefst opereert hij op de achtergrond.
Hij woont trouwens niet in Drenthe, hij woont in een dorpje in de buurt van Haarlem.quote:
quote:Op maandag 8 oktober 2012 19:07 schreef ikjijallebei het volgende:
Walgelijke man, dit speelt trouwens al jaren.
Ook zonder deze aantijgingen zie je al aan zijn geniepige vieze rotkop dat hij niet helemaal in orde is in zijn bovenkamertje.
Je bent van de Occam's razor club en je denkt dat Demmink schuldig is?quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:21 schreef delpit het volgende:
De hele affaire roept bij mij het beeld op van een man die opereert als J. Edgar Hoover, de eerste baas van de FBI. Lees je maar eens in over COINTELPRO en vraag je dan af wat onze justitieman wellicht weet van het privéleven van diegenen die voorkomen dat er echt onderzoek plaatsvindt. Wel grappig is dat ook Hoovers seksuele voorkeuren niet bepaald openbaar waren.
Het kan natuurlijk een zeer kunstig in elkaar gezet breiwerkje van verzinsels, halve waarheden en hele leugens zijn, maar ik ben toch wel een beetje van Occam's Razor. Een dergelijk breiwerkje bevat namelijk nogal wat veronderstellingen over betrokkenen, samenwerking en invloed. Een verklaring waarin de man gewoon schuldig is aan dat waarvan hij beschuldigd wordt is best een stuk simpeler.
En ja er zijn wel heel erg veel aanwijzingen aanwezig dat de zaak niet echt fris ruikt.Kortom een echt onafhankelijk onderzoek van een partij ver buiten justitie lijkt mij raadzamer dan een minister die roept dat 'hij zijn topman blijft steunen'.
En laten we wel wezen een dergelijk onderzoek kan in een maandje zijn afgerond.
Tuurlijk joh laten we mensen schuldig verklaren adhv hun uiterlijk.quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hier overigens een radio interview met Micha Kat, dat vandaag is uitgezonden:
Micha Kat – Radio 1 – Echte Jannen – 8 – 10 – 12.
Nou niet echt hoor. Die zaak Baybasin is gewoon kansloos. Die Langendoen is gewoon blij dat-ie een zaakje had.quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:08 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Die Kat is toch sowieso niet serieus te nemen man. Alleen die advocate en ex-politieman maken nog enigszins een betrouwbare indruk op me.
Wat heeft dit allemaal met elkaar te maken?quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:21 schreef delpit het volgende:
De hele affaire roept bij mij het beeld op van een man die opereert als J. Edgar Hoover, de eerste baas van de FBI. Lees je maar eens in over COINTELPRO en vraag je dan af wat onze justitieman wellicht weet van het privéleven van diegenen die voorkomen dat er echt onderzoek plaatsvindt.
Hoezo, ook? Demmink is er tamelijk openhartig over.quote:Wel grappig is dat ook Hoovers seksuele voorkeuren niet bepaald openbaar waren.
Dat doe ik niet hoor. Ik deed er alleen ff een foto bij voor de mensen die niet weten wie Demmink is.quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tuurlijk joh laten we mensen schuldig verklaren adhv hun uiterlijk.
Waarom niet? Er zijn nogal wat aanklachten. Er zijn nogal wat signalen. Een samenzweringscomplot lijkt mij dan wat lastiger dan dat het gewoon waar is.quote:Je bent van de Occam's razor club en je denkt dat Demmink schuldig is?You're kidding right?
SImpel toch? hoge piet met veel mogelijkheden tot het vergaren van minder frisse informatie van politici en collega topambtenaren. Wie heeft er tenslotte geen lijk in de kast liggen. Hoover is daar toch zo'n jaar of 20 mee weggekomen.quote:Wat heeft dit allemaal met elkaar te maken?
Je schreef:quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:30 schreef delpit het volgende:
SImpel toch? hoge piet met veel mogelijkheden tot het vergaren van minder frisse informatie van politici en collega topambtenaren.
COINTELPRO was een smerige campagne, maar die had weinig te maken met chantage. De hele vergelijking is misplaatst, omdat Hoover dergelijke inlichtingen alleen gebruikte om aan de macht te blijven en niet om onderzoek naar zijn prive-leven te voorkomen.quote:Lees je maar eens in over COINTELPRO en vraag je dan af wat onze justitieman wellicht weet van het privéleven van diegenen die voorkomen dat er echt onderzoek plaatsvindt.
Jij denkt dat Hoover geen chantage pleegde? Daar zijn toch heel wat mensen het mee oneens. En ja een deel van de informatie in 'Hoover's secret files' was afkomstig vanuit dat programma.quote:COINTELPRO was een smerige campagne, maar die had weinig te maken met chantage. De hele vergelijking is misplaatst, omdat Hoover dergelijke inlichtingen alleen gebruikte om aan de macht te blijven en niet om onderzoek naar zijn prive-leven te voorkomen.
Gevalletje Occam's razor?quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
Zit nu dat interview met Kat te luisteren. Man man man... wat een beweringen doet hij zeg.
Nee, ik schreef dat COINTELPRO niet van chantage afhing. Het was een aanval op vermeende subversieven met behulp van laster, misleiding en geweld.quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:47 schreef delpit het volgende:
[..]
Jij denkt dat Hoover geen chantage pleegde?
Wat ik van Demmink niet begrijp is dat-ie allang niet een proces is aangegaan tegen degenen die hem beschuldigen. Kan te maken hebben met dat-ie in functie was. Nav het artikel in de AD wil hij nu een bodemprocedure opstarten tegen AD, waarbij bronnen moeten worden overlegd. Dat juich ik toe.quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:13 schreef delpit het volgende:
Blijft het feit dat een onafhankelijk onderzoek door mensen buiten justitie mij de enig juiste reactie lijkt. Elke andere vorm zal altijd de verdenking van vriendjespolitiek/chantage in zich hebben. Er zijn redenen genoeg voor een dergelijk onderzoek.
En juist Demmink zou daar zelf op moeten aandringen. Van privacy o.i.d. is toch al niets meer over. En in zijn geval is 'onschuldig tot bewezen schuldig' een erg lastig concept. Hij is de baas van het departement tenslotte. Wie van zijn ondergeschikten durft tot het gaatje te gaan?
Jij hebt hem bij voorbaat onschuldig verklaard begrijp ik. Jij hebt ruim voldoende informatie gekregen omdat met 100% zekerheid te zeggen. Knap. Ik heb me net even wat ingelezen en kan niet zeggen dat ik direct die conclusie kan delen. Ik vind de methode van een bodemprocedure erg lijken op het ge- of misbruiken van macht om op die manier toekomstige slachtoffers bang te maken.quote:Wat ik van Demmink niet begrijp is dat-ie allang niet een proces is aangegaan tegen degenen die hem beschuldigen. Nav het artikel in de AD wil hij nu een bodemprocedure opstarten tegen AD, waarbij bronnen moeten worden overlegd. Dat juich ik toe.
Iik hoop dat als hij met pensioen gaat de hele rotzooi eens een keer aanpakt via het gerecht.
Mogelijk zal dat de angel halen uit heel wat Nederlands complotdenken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |