abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 september 2012 @ 16:23:22 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116894479
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_116894734
Zuurkoolschotel met gehakt EN spekjes door de zuurkool :9~
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  maandag 17 september 2012 @ 16:29:39 #3
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116894738
En toch heb ik het gevoel dat je niet echt lekker in je vel zit Jeager :@

Lijst::
O:: Kwark en vla
T's: kerriesoep, boterham kaas, nectarine, appel, halve komkommer 200 gr wortels
L: twee boterhammen met gegrilde kipfilet en ui, kom tomatencremesoep met ballen, 2 bekers melk, halve paprika
T's: 6 dropjes, blokje chco, appel, augurk met ham
D: zuurkoolschotel (zuurkool, aardappels, gehakt, ui, rookworst, ananas)
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_116894784
Net terug van rondje hardlopen. Wat een lekker gevoel is het om daarna te douchen. Eerst warm en steeds een standje kouder. Op het eind alleen maar de koude kraan wijd open :D
Je hele lichaam tintelt, maar ik barst nu van de energie!
pi_116894827
Dat kan natuurlijk ook, spekjes, gehakt EN rookworst! :9~

Naja vanavond maar genieten van wat lamsgehakt met pitabroodjes :)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_116895079
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 16:29 schreef uniekhoorn het volgende:

T's: kerriesoep, boterham kaas, nectarine, appel, halve komkommer 200 gr wortels
L: twee boterhammen met gegrilde kipfilet en ui, kom tomatencremesoep met ballen, 2 bekers melk, halve paprika
Hoezo?

Ik werk teveel,yes. Maar, die periode is bijna over. Verder kan het natuurlijk altijd beter, maar ik heb niets te klagen..
pi_116895152
dan wel Unox he? die rookworst ;) *als je het doet, doe het dan goed :D*

Zo ff uitzweten; 41 mins op de Wii in the pocket. Voornamelijke steps en boxen... lekker joh!

zal zo maar vast beginnen met boontjes doppen denk ik.... :)

(en goh, ik had eerder die knop weer om moeten zetten... pff heb zo ontzettend veel meer energie nu..)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_116895249
Hebt op de weg van werk naar m'n huis een ambachtelijke slager zitten die zelf rookworst maakt, vind ik lekkerderder dan Unox :@
pi_116895263
en god, die Nigella maakt echt TE lekkere dingen....

*een enorme chocopindarots* kwijllll
pi_116895282
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 16:43 schreef V1z0R het volgende:
Hebt op de weg van werk naar m'n huis een ambachtelijke slager zitten die zelf rookworst maakt, vind ik lekkerderder dan Unox :@
o neej, ik ben een mieper, ik haat stukjes in mijn vlees....
  maandag 17 september 2012 @ 16:45:39 #11
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116895321
Hema :@

Jeager, omdat je steeds zo druk bent met werk enzo en dat je wat meer vrije tijd wil... Dan gaat het toch niet helemaal lekker?
pi_116895341
Hier waren toch stelletjes die op een redelijk klein oppervlakte samenwonen toch?
Wij moeten binnenkort uit ons huis en waarschijnlijk maken we alleen kans op een (klein) appartement.
Gelukkig zit er wel een tuin bij, dus tijdens de zomermaanden moeten we genoeg ruimte hebben maar vraag me af hoe het de andere maanden gaat zijn.
pi_116895377
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 16:29 schreef uniekhoorn het volgende:

Lekker lijstje weer, zoals altijd! Freud is vanavond weg en wat zag ik bij de AH?: verse spruitjes! Die gaan dus door mij alleen geslacht worden vanavond *O*
pi_116895382
en vrije tijd.... wat is dat? ;)
  maandag 17 september 2012 @ 16:48:56 #15
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116895457
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2012 16:46 schreef An24 het volgende:

[..]

Lekker lijstje weer, zoals altijd! Freud is vanavond weg en wat zag ik bij de AH?: verse spruitjes! Die gaan dus door mij alleen geslacht worden vanavond *O*
JOh, spruitjes zijn er al anderhalf week O+
Al 2 x gegeten... wat heerlijk... Jij hebt goede smaak *O*
pi_116895467
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 16:47 schreef Beessie-Jen het volgende:
en vrije tijd.... wat is dat? ;)
Datgene wat je nog hebt als je geen kinderen geworpen hebt :P
pi_116895561
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 16:49 schreef V1z0R het volgende:

[..]

ooo ja dat.... indeed dat ken ik niet meer; voor mij zijn de middagdutjes van de kinderen vrije tijd ;) Dat kleine momentje op de dag dat ik ff helemaal alleen kan zijn, met een bakje koffie en de benen omhoog op de bank...
(en echt; daar ben je zo rond 2en soms heeeeeel hard aan toe...)

jemig nu ik er over nadenk; soms is werken nog meer vrije tijd dan een dag alleen @home met de kids... ;)
pi_116895598
pi_116895636
Kinderen geworpen ook echt... :D
Gister tijdens BZV wel echt geergerd aan die ene kerel die alleen maar over zn dode vrouw en zn kinderen kon praten. Net alsof zijn eigen identiteit ophoudt met bestaan als je kinderen hebt... Hij is teveel op zoek naar lotgenoten, dat leek mij niet helemaal gezond.
pi_116895722
ach in mijn tempo was het bijna een worp ja ;)
pi_116895773
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 16:48 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

JOh, spruitjes zijn er al anderhalf week O+
Al 2 x gegeten... wat heerlijk... Jij hebt goede smaak *O*
Zal best, maar Freud doet meestal de boodschappen en hij gooit die dingen niet in zijn wagentje :') Ben blij, want heel lang niet gegeten. Vond ze als kind ook al lekker. Freud: nu snap ik waarom je vroeger werd gepest :+
pi_116895789
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 16:46 schreef Sarabi het volgende:
Hier waren toch stelletjes die op een redelijk klein oppervlakte samenwonen toch?
Wij moeten binnenkort uit ons huis en waarschijnlijk maken we alleen kans op een (klein) appartement.
Gelukkig zit er wel een tuin bij, dus tijdens de zomermaanden moeten we genoeg ruimte hebben maar vraag me af hoe het de andere maanden gaat zijn.
Veertig m² hier. En geen tuin en in een land waar de zomers kort zijn. Gaat prima!
pi_116895823
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 16:45 schreef uniekhoorn het volgende:
Hema :@

Jeager, omdat je steeds zo druk bent met werk enzo en dat je wat meer vrije tijd wil... Dan gaat het toch niet helemaal lekker?
Nee, maar dat is niet altijd te voorkomen met m'n werk, en daarbuiten is alles fijn!
pi_116896595
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 16:29 schreef V1z0R het volgende:
Zuurkoolschotel met gehakt EN spekjes door de zuurkool :9~
Ohhh! Lekker!!! :9 :9

Misschien moet ik dat even gaan halen, we hebben toch nog geen avondeten in huis.

quote:
Hoe groot is klein in jullie geval?

quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 16:49 schreef V1z0R het volgende:
:D :s)
pi_116896677
Jager heb je nog steeds de Duutser als vriendje? En je woont nog steeds in Zweden begrijp ik? ^O^
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_116896822
quote:
Hebben een jaar ongeveer héél klein gewoond en daarna in een twee-kamer appartementje in Nijmegen en dat ging prima :) al is het fijn dat we nu meer onze eigen ruimtes hebben en dergelijken was het ook zeker geen echt probleem.
Ja doei.
pi_116897046
Het zou ook rond de 40m2 zijn :)
pi_116897146
Wij hebben 60m2 met een kind en twee katten :+
The way you rock'n'roll
pi_116897324
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 17:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wij hebben 60m2 met een kind en twee katten :+
Oja, wij hebben ook wel twee katten.
Maar moet vast lukken.....het probleem is dat we nu juist te veel ruimte hebben dus we zijn het niet gewend.
  maandag 17 september 2012 @ 17:36:51 #30
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_116897473
Amai, ik woon op 120m² met 1 vriendje en een kat. Wel heel groot dus. Maar mijn 'kot' in Leuven was ook 35m² (en daar zat geen badkamer of keuken in...) Belgische normen zijn blijkbaar wel verschillend van Nederlandse...
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_116897722
Nou ik heb ook liever groter. Het staat te koop maar ja raak het maar eens kwijt.
Mijn vriend kocht het alleen voor mij. Ik zou het nooit gedaan hebben.
The way you rock'n'roll
pi_116897847
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 17:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Jager heb je nog steeds de Duutser als vriendje? En je woont nog steeds in Zweden begrijp ik? ^O^
Yes, en yes! We wonen, nadat de Duutser drie jaar in duutserland woonde nu samen in Zweden..
pi_116898280
Ach waar doe ik eigenlijk moeilijk over mijn vriend werkt 5 dagen in de week en met reistijd is hij van 7.30 tot 19.00 uur weg dus dat moet helemaal goed komen.
pi_116898342
Hier gaat het prima, op 40 m2. Mooi excuus om regelmatig overbodige dingen weg te doen/gooien.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 17 september 2012 @ 18:02:49 #35
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_116898374
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 18:00 schreef Sarabi het volgende:
Ach waar doe ik eigenlijk moeilijk over mijn vriend werkt 5 dagen in de week en met reistijd is hij van 7.30 tot 19.00 uur weg dus dat moet helemaal goed komen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_116898375
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 18:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hier gaat het prima, op 40 m2. Mooi excuus om regelmatig overbodige dingen weg te doen/gooien.
Dat wel, wij hebben nu veelste veel spullen.
pi_116898527
quote:
10s.gif Op maandag 17 september 2012 18:02 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Haha!

Moet zeggen dat het wel lekker is om eens alleen thuis te zijn...
  maandag 17 september 2012 @ 18:15:24 #38
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_116898828
Is ook wel :). Ik vind soms nachtje alleen slapen ook wel lekker. Kan ik helemaal overdwars liggen in bed en mezelf helemaal in de dekens wikkelen :z.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_116898881
Ik vind alleen slapen maar niets :@ ;( Máár nog even.

mr.Mo heeft officieel contractaanbod gehad vandaag en hoort morgen van bedrijf 3 of die hem willen hebben en zo ja voor hoeveel :) Spannend! Máár hij heeft sowieso een baan nu, dat is echt fijn O+
Ja doei.
  maandag 17 september 2012 @ 18:18:10 #40
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_116898940
Tof Mo :).

Ik was ook heel blij om na Suriname en Finland weer tegen Duuf aan te kruipen hoor :Y. Maar zo nu en dan een nachtje alleen vind ik niet erg. Duuf ook niet geloof ik.
pi_116899297
De bonen voor de chili vergeten in het water te zetten, dus het wordt macaroni, ook lekker :)
  maandag 17 september 2012 @ 18:30:52 #42
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_116899411
Oh mn lijstje van vandaag lijkt op die van gister:

O: kom fr.kwark met banaan en 1 el muesli
T: italiaans koekje (traditie op het werk, je moet koekjes meenemen uit je vakantieland)
L: 2 sneden brood (zelfgebakken), met 1 plak kaas.
T: witte grapefruit
D: groentenlasagne zonder pasta, part II (ingrediënten: bakje champignons, 400 gr ital. roerbakgroenten, 1 courgette, 1 aubergine, 4-5 tomaten, 2 paprika's, bol mozzarella, paar basilicumblaadjes)

Vind 'm wel prima eigenlijk :).
pi_116900074
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 18:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
Is ook wel :). Ik vind soms nachtje alleen slapen ook wel lekker. Kan ik helemaal overdwars liggen in bed en mezelf helemaal in de dekens wikkelen :z.
Zoooo herkenbaar :+
pi_116900135
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 18:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh mn lijstje van vandaag lijkt op die van gister:

O: kom fr.kwark met banaan en 1 el muesli
T: italiaans koekje (traditie op het werk, je moet koekjes meenemen uit je vakantieland)
L: 2 sneden brood (zelfgebakken), met 1 plak kaas.
T: witte grapefruit
D: groentenlasagne zonder pasta, part II (ingrediënten: bakje champignons, 400 gr ital. roerbakgroenten, 1 courgette, 1 aubergine, 4-5 tomaten, 2 paprika's, bol mozzarella, paar basilicumblaadjes)

Vind 'm wel prima eigenlijk :).
Gaat goed he, de laatste tijd.
  maandag 17 september 2012 @ 18:52:03 #45
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_116900222
Neuh, ik post mn lijstjes alleen nog sporadisch :D. M'n vakantielijstjes waren écht niet goed :') :D.
pi_116900408
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 18:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Neuh, ik post mn lijstjes alleen nog sporadisch :D. M'n vakantielijstjes waren écht niet goed :') :D.
Nou, voor je vakantie zag ik er ook een paar voorbij komen. Het is nog niet veel, maar veel goed voer. Je moet ergens beginnen :*
pi_116900636
Hoi! Net klaar van stage. Gelukkig wordt er voor mij gekookt. Heb echt geen zin om thuis te zitten, mijn huis is veel te chaotisch en druk.
Worry is a misuse of imagination
pi_116900860
Geen zuurkoolstamppot, maar boerenkoolstamppot. Was nom! :Y
pi_116901462
Ik had nog zoveel energie na het hardlopen dat ik ook nog maar ben gaan mountainbiken :7 Niet extreem ver, maar toch in ruim een uurtje 30 km weggetrapt. Nu is mn energie wel echt op.. Ongeveer dan. Heb wel echt honger met een grote H. Dus tijd om te schaften!
pi_116901489
pi_116901624
quote:
Naar aanleiding van wiens verhaal post je dat? ;)
pi_116901770
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 19:20 schreef the85mc het volgende:
Naar aanleiding van wiens verhaal post je dat? ;)
Geen hint :D :+

Vond 'm gewoon grappig :P

En met al jouw adonis verhalen lijkt het me sterk dat jij je aangesproken voelt :+
  maandag 17 september 2012 @ 19:28:44 #53
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_116902138
Ik vind basilicum maar stom :(. We kopen telkens zo'n plantje, maar binnen 3 dagen is het kreng weer dood. Donkere plek, lichte plek, veel water, weinig... Het maakt allemaal niks uit -O-.
pi_116902161
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 19:22 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Geen hint :D :+

Vond 'm gewoon grappig :P

En met al jouw adonis verhalen lijkt het me sterk dat jij je aangesproken voelt :+
Ik was ook niet serieus haha ;) Had em wel eens voorbij zien komen, blijft mooi! Een adonis ben ik niet, tenminste zo zie ik mezelf iig niet. Genoeg ruimte voor verbetering :D
En de laatste tijd ook weinig spannends meegemaakt eigenlijk.. :{

Maar nu ga ik echt kokkerellen. Nou ja, verse pasta koken en saus van gister erbij eten..
pi_116902238
quote:
8s.gif Op maandag 17 september 2012 19:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind basilicum maar stom :(. We kopen telkens zo'n plantje, maar binnen 3 dagen is het kreng weer dood. Donkere plek, lichte plek, veel water, weinig... Het maakt allemaal niks uit -O-.
O bij mij was er niet tegen te op de eten, dat ding woekerde de pot uit.. Ik deed op een gegeven moment overal basilicum op :+ (Ik kan nu geen basilicum meer zien..)
pi_116902814
quote:
10 jaar met z'n tweeen en twee katten op een slordige 30m2. En nu wonen we groot, met veel buiten, maar ons binnen is 50m2, alles in 1 grote kamer.
Ik heb geen behoefte aan afzondering van mijn liefste - wel aan afzondering van de rest van de mensheid :').
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_116902889
quote:
Basilicum uit de supermarkt is bedoeld om dood te gaan. Basilicum uit het tuincentrum kan je, onder de juiste omstandigheden, ongeveer een half jaar in leven houden.

Opeten voordat 'ie dor wordt, is het devies.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_116902959
quote:
7s.gif Op maandag 17 september 2012 19:39 schreef sigme het volgende:

[..]

10 jaar met z'n tweeen en twee katten op een slordige 30m2. En nu wonen we groot, met veel buiten, maar ons binnen is 50m2, alles in 1 grote kamer.
Ik heb geen behoefte aan afzondering van mijn liefste - wel aan afzondering van de rest van de mensheid :').
Ow dat laatste klinkt zo bekend :D
Maar goed eerst rustig afwachten of we uberhaupt kans maken.
  maandag 17 september 2012 @ 19:43:21 #59
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_116903069
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 19:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Basilicum uit de supermarkt is bedoeld om dood te gaan. Basilicum uit het tuincentrum kan je, onder de juiste omstandigheden, ongeveer een half jaar in leven houden.

Opeten voordat 'ie dor wordt, is het devies.
Ah, te laat. Het waren 2 mooie dagen.
pi_116903351
Ik kom hier ook eens hallo zeggen. Ben 23 jaar met al een heel verleden achter de rug wat eten betreft. Ben van bmi 11 (6jaar geleden) nu naar bmi 23.25 ( :@ ) gekomen. Probleem bij mij is dat ik heus wel weet hoe het moet, maar het gewoon moeilijk kan volhouden. Ik verval nogal snel in eetbuien. Hoop dat ik hier een beetje een stok achter de deur kan vinden en een kg of 7 kan kwijtraken.
pi_116903530
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 19:48 schreef Lessien01 het volgende:
Ik kom hier ook eens hallo zeggen. Ben 23 jaar met al een heel verleden achter de rug wat eten betreft. Ben van bmi 11 (6jaar geleden) nu naar bmi 23.25 ( :@ ) gekomen. Probleem bij mij is dat ik heus wel weet hoe het moet, maar het gewoon moeilijk kan volhouden. Ik verval nogal snel in eetbuien. Hoop dat ik hier een beetje een stok achter de deur kan vinden en een kg of 7 kan kwijtraken.
Welkom. Wat/waarom hou je het moeilijk vol?
pi_116903591
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 19:48 schreef Lessien01 het volgende:
Welkom! Is die 11 geen typfout? En bmi 23,5 is best prima toch?
pi_116903832
Nee jammer genoeg is die 11 geen typfout. Ik hou het moeilijk vol omdat ik veel te perfectionistisch ben daarin. Heb nogal de neiging om te snel door te slaan naar teveel te eten of om veel te weinig te eten. Ben nu gelukkig al veel minder eetgestoord dan vroeger, kan nu gerust al eens een koekje eten als een collega jarig is zonder daar helemaal in te overdrijven. Ik weet ook wel dat een bmi 23.5 heus niet te zwaar is, maar ik wil graag terug naar een gewicht dat waar ik lange tijd op stabiel ben gebleven, en waarvan ik weet dat het ook bij mij past. Ik zit nu gewoon niet lekker in mijn vel.
pi_116903948
B-)

O: volkoren boterham leverpastei
T: volkoren boterham leverpastei
L: bruine pistolet gezond, vifit (lunchvergadering)
T: bruin bolletje filet americain, appel, latte macchiato
D: spruitjes, krieltjes, tartaartje, glas limonade
T: kwark met banaan en muesli, stukje chocola

En ik heb net na het koken en eten nog helemaal eten voor morgen gekookt _O- . Hoeft het morgen na het sporten alleen nog maar de oven in!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_116904096
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 19:58 schreef Goodbye het volgende:
B-)

O: volkoren boterham leverpastei
T: volkoren boterham leverpastei
L: bruine pistolet gezond, vifit (lunchvergadering)
T: bruin bolletje filet americain, appel, latte macchiato
D: spruitjes, krieltjes, tartaartje, glas limonade
T: kwark met banaan en muesli, stukje chocola

En ik heb net na het koken en eten nog helemaal eten voor morgen gekookt _O- . Hoeft het morgen na het sporten alleen nog maar de oven in!
owwwh, ik wilde dat ik dat vandaag gedaan had, iets klaar hebben! Net hardgelopen, zo douchen en echt compleet geen zin meer om te koken :') Eens zien of ik nog zin kan maken :@
Ja doei.
pi_116904258
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

owwwh, ik wilde dat ik dat vandaag gedaan had, iets klaar hebben! Net hardgelopen, zo douchen en echt compleet geen zin meer om te koken :') Eens zien of ik nog zin kan maken :@
Erg is dat hè. Ik kan dan alleen iets maken wat in een kwartiertje klaar was, anders eet ik soep met brood ofzo. :')
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_116904294
quote:
Hier 50 m2 en gaat prima! zeker nu vriendje zijn eigen bureau en tekentafel heeft en al mijn kastjes heeft gebietst O+.
pi_116904317
Kan je niet af en toe een portie extra klaarmaken en invriezen. Is altijd handig als je geen tijd/zin hebt en zo heb je toch iets gezond te eten.
pi_116904330
Normaal zit ik er niet zo mee, maar nu ben ik ook nog eens alleen en ben ik de enige die er problemen van zou ondervinden als ik niet kook :')

Boh. Kan altijd nog Fish and Chips halen :') Nou ja, eerst maar douchen en dan zien of ik er nog zin voor kan maken.
Ja doei.
pi_116904342
Ik heb vandaag ook extra gekookt; scheelt morgen weer tijd....

en jeetje een bmi van 11; dat is echt schrikbarend! wa heb je voor hulp gehad toendertijd?
pi_116904356
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:05 schreef Lessien01 het volgende:
Kan je niet af en toe een portie extra klaarmaken en invriezen. Is altijd handig als je geen tijd/zin hebt en zo heb je toch iets gezond te eten.
Ben net weer door al m'n porties heen.
Ja doei.
  Vis een optie? maandag 17 september 2012 @ 20:06:15 #72
70532 loveli
N
pi_116904380
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2012 16:39 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Hoezo?

Ik werk teveel,yes. Maar, die periode is bijna over. Verder kan het natuurlijk altijd beter, maar ik heb niets te klagen..
Het lijkt een beetje of je steeds van die periodes hebt die bijna over zijn en vervolgens dient de nieuwe zich alweer aan. Nu de drukke periode op werk, hiervoor het wachten tot de Duutser eindelijk jouw kant op kwam, and so forth and so on. Ik weet niet of het alleen zo lijkt omdat je hier die frustratie een beetje uit, of dat je elke keer een beetje te veel op je vork hebt.
crap in = crap out
pi_116904427
Mijn lijstje:
B: 20 minuten grondoefeningen
O: dubbele bth salami
T: peer
L: champignonsoep, grote snee brood met boter, rauwkost
T: dadel/walnotennreepje, chai latte tea, appel
B: 2x20 minuten fietsen
D: 2 maistortilla's met vega chili en tzatziki
  Vis een optie? maandag 17 september 2012 @ 20:07:33 #74
70532 loveli
N
pi_116904465
quote:
Wow. Cactuskiller meldt zich. Basilicum blijft op mijn aanrecht naast de kraan werkelijk maanden in leven. Als 'ie er zielig uitziet krijgt 'ie water en dan gaat 'ie weer.
crap in = crap out
pi_116904583
Lijstje:

O: griekse yoghurt met aardbeien
T: ananas
S: Evy les 6
L: 2 volkoren boterhammen met spiegelei
S: 20 minuten op de hometrainer
D: krieltjes, kidneybonen en een filet lapje
T: kiwi en misschien nog een glas rode wijn
pi_116904967
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2012 17:48 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Yes, en yes! We wonen, nadat de Duutser drie jaar in duutserland woonde nu samen in Zweden..
Heerlijk zeg. Eindelijk samen O+
The way you rock'n'roll
pi_116905002
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:06 schreef loveli het volgende:

[..]

Het lijkt een beetje of je steeds van die periodes hebt die bijna over zijn en vervolgens dient de nieuwe zich alweer aan. Nu de drukke periode op werk, hiervoor het wachten tot de Duutser eindelijk jouw kant op kwam, and so forth and so on. Ik weet niet of het alleen zo lijkt omdat je hier die frustratie een beetje uit, of dat je elke keer een beetje te veel op je vork hebt.
Ik denk datum het het meeste hier zo uit. Maar, het laatste jaar was niet altijd even makkelijk.

Anyways, lekker gegeten!risotto metbleekselderij, gebakken zalm en broccoli. Nu staat er een volkorenbrood in de oven, en ik denk dat ik m'n zuurdesem met een paar dagen kan gaan gebruiken.....
  Vis een optie? maandag 17 september 2012 @ 20:16:02 #78
70532 loveli
N
pi_116905017
Welkom terug oude bekenden! En welkom nieuwelingen!

Lessien, met je verleden in mind vraag ik me af of je nog hulp hebt. Na een BMI van 11 lijkt het me vrij moeilijk om zonder goede begeleiding aan de slag te gaan met afvallen. Richt je niet te erg op een bepaald gewicht, maar kijk liever naar het totaalplaatje.

Hoe lang ben je en hoeveel weeg je? 7 kilo op 1.85m is iets anders dan op een lengte van 1.55m.
crap in = crap out
pi_116905197
ja 7 kg is hier maar een heel beetje idd ;)
pi_116905328
Mijn omgeving die houdt ook wel een oogje in het zeil hoor, mijn vriend en ouders zullen wel halt roepen als ik teveel zou overdrijven. Maar ik ben dus nu ook wel al 6jaar ouder en wijzer geworden ondertussen en ik weet ook heus wel dat als ik zo mager was dat niet goed/mooi was. Ik heb me dan ook nooit dik gevoeld eenmaal ik onder die 60kg begon te gaan, ik kon de controle gewoon niet loslaten, waardoor ik nog meer dan 20kg ben afgevallen.

Ik ben best wel groot, 1m79 en weeg nu 74.5kg. Wil graag terug naar 68 kg, toen voelde ik me op mijn best.
pi_116905331
15 stukjes witte brownie, 15 stukjes drie soorten chocolade brownie en 15 stukjes red velvet cheesecake brownie staan klaar voor Mr.DML om uit te delen morgen op het werk.

Nu is de keuken smerig en ik heb geen energie meer om 'm te poetsen :')

En ik lees wijn in een lijstje.
Die moet ik ook echt eens laten staan. Scheelt vast een hoop :P
The way you rock'n'roll
pi_116905378
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 19:56 schreef Lessien01 het volgende:
Nee jammer genoeg is die 11 geen typfout. Ik hou het moeilijk vol omdat ik veel te perfectionistisch ben daarin. Heb nogal de neiging om te snel door te slaan naar teveel te eten of om veel te weinig te eten. Ben nu gelukkig al veel minder eetgestoord dan vroeger, kan nu gerust al eens een koekje eten als een collega jarig is zonder daar helemaal in te overdrijven. Ik weet ook wel dat een bmi 23.5 heus niet te zwaar is, maar ik wil graag terug naar een gewicht dat waar ik lange tijd op stabiel ben gebleven, en waarvan ik weet dat het ook bij mij past. Ik zit nu gewoon niet lekker in mijn vel.
Welk BMI hoort dan bij dat gewicht?
pi_116905477
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2012 20:21 schreef Probability het volgende:

[..]

Welk BMI hoort dan bij dat gewicht?
Dan zit ik op bmi 21.5. Netjes toch?
pi_116905501
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

En ik lees wijn in een lijstje.
Die moet ik ook echt eens laten staan. Scheelt vast een hoop :P
Zou ik eigenlijk ook moeten.....maar 1 glaasje rode wijn is gezond toch? (of zoiets).
  Vis een optie? maandag 17 september 2012 @ 20:24:13 #85
70532 loveli
N
pi_116905541
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:23 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Zou ik eigenlijk ook moeten.....maar 1 glaasje rode wijn is gezond toch? (of zoiets).
Resveratrol, zit ook in druivepitten. Kauw ze :Y)
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 17 september 2012 @ 20:25:34 #86
70532 loveli
N
pi_116905613
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:20 schreef Lessien01 het volgende:
Mijn omgeving die houdt ook wel een oogje in het zeil hoor, mijn vriend en ouders zullen wel halt roepen als ik teveel zou overdrijven. Maar ik ben dus nu ook wel al 6jaar ouder en wijzer geworden ondertussen en ik weet ook heus wel dat als ik zo mager was dat niet goed/mooi was. Ik heb me dan ook nooit dik gevoeld eenmaal ik onder die 60kg begon te gaan, ik kon de controle gewoon niet loslaten, waardoor ik nog meer dan 20kg ben afgevallen.

Ik ben best wel groot, 1m79 en weeg nu 74.5kg. Wil graag terug naar 68 kg, toen voelde ik me op mijn best.
Prima gewicht bij die lengte (beetje afhankelijk van bouw, ik zit daar ook in de buurt).

Hoe wil je het aanpakken?
crap in = crap out
pi_116905633
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:24 schreef loveli het volgende:

[..]

Hmm op een of ander manier klinkt dat niet zo gezellig ;)
pi_116905795
Vergeten op posten te drukken, het staat er al :+
pi_116905868
Goed bezig Goodbye! Goed planning is het halve werk :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_116905921
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:23 schreef Lessien01 het volgende:

[..]

Dan zit ik op bmi 21.5. Netjes toch?
Lijkt mij ook wel prima!
  maandag 17 september 2012 @ 20:30:26 #91
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_116905958
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:07 schreef loveli het volgende:

[..]

Wow. Cactuskiller meldt zich. Basilicum blijft op mijn aanrecht naast de kraan werkelijk maanden in leven. Als 'ie er zielig uitziet krijgt 'ie water en dan gaat 'ie weer.
Cactus smaakt niet zo lekker -O-
pi_116906013
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:24 schreef loveli het volgende:

[..]

Ook in blauwe bessen :P

Pff, herstelloopje gedaan weet niet of het nut heeft, ik heb het iig geprobeerd :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_116906042
Welkom nieuwen en ouden!
pi_116906140
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:25 schreef loveli het volgende:

[..]

Prima gewicht bij die lengte (beetje afhankelijk van bouw, ik zit daar ook in de buurt).

Hoe wil je het aanpakken?
Ben gemiddeld gebouwd denk ik.

Wil het vooral niet te gek gaan doen. Gewoon gezond eten lijkt me meer dan voldoende. Geloof ook niet echt in koolhydratenarm ofzo. Gewoon een duidelijke structuur die er in mijn ogen ongeveer zo zal gaan uitzien:
O: twee bruine boterhammen met beleg, een magere yoghurt en een tas koffie/thee/melk
T: soep met 3 beschuiten
L: drie bruine boterhammen met beleg en wat groente (cherry tomaatjes of komkommer oid.)
T: stuk fruit en een magere yoghurt
D: gewoon wat de pot schaft, aardappelen/vlees/groente en 1x per week rijst en 1x per week pasta ongeveer
T: yoghurt/ pudding / stukje fruit

In het weekend kan/mag het wel wat extra zijn. In de week ga ik iig proberen om ongeveer 1800 kcal te eten, zeker nooit niet minder dan 1500, dat is mijn valkuil, daardoor zou ik juist eetbuien krijgen.

En ik ben begonnen met start to run! Heb nu al les 10 achter de rug.
pi_116906181
Zo sporten of niet.. Heb een beetje een after pasta dipje. Vooral zin in suiker dus en verder een heel leeg gevoel. Maar misschien helpt sporten wel
pi_116906344
Mijn lijstje: komkommer, appel, banaan, muffin, wrap met groente en crème f, 2 gekookte eieren, balisto, 1 bonbon, pasta rood

Beetje veel suiker. O en 3 automaat cappuccino en 2.5 blikje cola light
pi_116906695
23 zijn of 17 zijn scheelt gelukkig wel een boel, zo te zien kijk je er nu realistisch tegenaan.
Welkom en succes Lessien01.
pi_116906833
Heb bord pasta op maar nog steeds trek.. Ook niet heel raar natuurlijk na hardlopen en mtben.. Maar nu heb ik zin in iets koekjes chocola ofzo :') nou ja eerst bak kwark eten.
  maandag 17 september 2012 @ 20:43:19 #99
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_116906884
Ik las 'reservetrol' :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_116906904
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:42 schreef the85mc het volgende:
Heb bord pasta op maar nog steeds trek.. Ook niet heel raar natuurlijk na hardlopen en mtben.. Maar nu heb ik zin in iets koekjes chocola ofzo :') nou ja eerst bak kwark eten.
Dat komt dus door de pasta! Ik heb nu ook zin in koekjes..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')