abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 september 2012 @ 16:23:22 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116894479
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_116894734
Zuurkoolschotel met gehakt EN spekjes door de zuurkool :9~
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  maandag 17 september 2012 @ 16:29:39 #3
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116894738
En toch heb ik het gevoel dat je niet echt lekker in je vel zit Jeager :@

Lijst::
O:: Kwark en vla
T's: kerriesoep, boterham kaas, nectarine, appel, halve komkommer 200 gr wortels
L: twee boterhammen met gegrilde kipfilet en ui, kom tomatencremesoep met ballen, 2 bekers melk, halve paprika
T's: 6 dropjes, blokje chco, appel, augurk met ham
D: zuurkoolschotel (zuurkool, aardappels, gehakt, ui, rookworst, ananas)
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_116894784
Net terug van rondje hardlopen. Wat een lekker gevoel is het om daarna te douchen. Eerst warm en steeds een standje kouder. Op het eind alleen maar de koude kraan wijd open :D
Je hele lichaam tintelt, maar ik barst nu van de energie!
pi_116894827
Dat kan natuurlijk ook, spekjes, gehakt EN rookworst! :9~

Naja vanavond maar genieten van wat lamsgehakt met pitabroodjes :)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_116895079
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 16:29 schreef uniekhoorn het volgende:

T's: kerriesoep, boterham kaas, nectarine, appel, halve komkommer 200 gr wortels
L: twee boterhammen met gegrilde kipfilet en ui, kom tomatencremesoep met ballen, 2 bekers melk, halve paprika
Hoezo?

Ik werk teveel,yes. Maar, die periode is bijna over. Verder kan het natuurlijk altijd beter, maar ik heb niets te klagen..
pi_116895152
dan wel Unox he? die rookworst ;) *als je het doet, doe het dan goed :D*

Zo ff uitzweten; 41 mins op de Wii in the pocket. Voornamelijke steps en boxen... lekker joh!

zal zo maar vast beginnen met boontjes doppen denk ik.... :)

(en goh, ik had eerder die knop weer om moeten zetten... pff heb zo ontzettend veel meer energie nu..)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_116895249
Hebt op de weg van werk naar m'n huis een ambachtelijke slager zitten die zelf rookworst maakt, vind ik lekkerderder dan Unox :@
pi_116895263
en god, die Nigella maakt echt TE lekkere dingen....

*een enorme chocopindarots* kwijllll
pi_116895282
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 16:43 schreef V1z0R het volgende:
Hebt op de weg van werk naar m'n huis een ambachtelijke slager zitten die zelf rookworst maakt, vind ik lekkerderder dan Unox :@
o neej, ik ben een mieper, ik haat stukjes in mijn vlees....
  maandag 17 september 2012 @ 16:45:39 #11
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116895321
Hema :@

Jeager, omdat je steeds zo druk bent met werk enzo en dat je wat meer vrije tijd wil... Dan gaat het toch niet helemaal lekker?
pi_116895341
Hier waren toch stelletjes die op een redelijk klein oppervlakte samenwonen toch?
Wij moeten binnenkort uit ons huis en waarschijnlijk maken we alleen kans op een (klein) appartement.
Gelukkig zit er wel een tuin bij, dus tijdens de zomermaanden moeten we genoeg ruimte hebben maar vraag me af hoe het de andere maanden gaat zijn.
pi_116895377
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 16:29 schreef uniekhoorn het volgende:

Lekker lijstje weer, zoals altijd! Freud is vanavond weg en wat zag ik bij de AH?: verse spruitjes! Die gaan dus door mij alleen geslacht worden vanavond *O*
pi_116895382
en vrije tijd.... wat is dat? ;)
  maandag 17 september 2012 @ 16:48:56 #15
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116895457
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2012 16:46 schreef An24 het volgende:

[..]

Lekker lijstje weer, zoals altijd! Freud is vanavond weg en wat zag ik bij de AH?: verse spruitjes! Die gaan dus door mij alleen geslacht worden vanavond *O*
JOh, spruitjes zijn er al anderhalf week O+
Al 2 x gegeten... wat heerlijk... Jij hebt goede smaak *O*
pi_116895467
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 16:47 schreef Beessie-Jen het volgende:
en vrije tijd.... wat is dat? ;)
Datgene wat je nog hebt als je geen kinderen geworpen hebt :P
pi_116895561
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 16:49 schreef V1z0R het volgende:

[..]

ooo ja dat.... indeed dat ken ik niet meer; voor mij zijn de middagdutjes van de kinderen vrije tijd ;) Dat kleine momentje op de dag dat ik ff helemaal alleen kan zijn, met een bakje koffie en de benen omhoog op de bank...
(en echt; daar ben je zo rond 2en soms heeeeeel hard aan toe...)

jemig nu ik er over nadenk; soms is werken nog meer vrije tijd dan een dag alleen @home met de kids... ;)
pi_116895598
pi_116895636
Kinderen geworpen ook echt... :D
Gister tijdens BZV wel echt geergerd aan die ene kerel die alleen maar over zn dode vrouw en zn kinderen kon praten. Net alsof zijn eigen identiteit ophoudt met bestaan als je kinderen hebt... Hij is teveel op zoek naar lotgenoten, dat leek mij niet helemaal gezond.
pi_116895722
ach in mijn tempo was het bijna een worp ja ;)
pi_116895773
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 16:48 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

JOh, spruitjes zijn er al anderhalf week O+
Al 2 x gegeten... wat heerlijk... Jij hebt goede smaak *O*
Zal best, maar Freud doet meestal de boodschappen en hij gooit die dingen niet in zijn wagentje :') Ben blij, want heel lang niet gegeten. Vond ze als kind ook al lekker. Freud: nu snap ik waarom je vroeger werd gepest :+
pi_116895789
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 16:46 schreef Sarabi het volgende:
Hier waren toch stelletjes die op een redelijk klein oppervlakte samenwonen toch?
Wij moeten binnenkort uit ons huis en waarschijnlijk maken we alleen kans op een (klein) appartement.
Gelukkig zit er wel een tuin bij, dus tijdens de zomermaanden moeten we genoeg ruimte hebben maar vraag me af hoe het de andere maanden gaat zijn.
Veertig m² hier. En geen tuin en in een land waar de zomers kort zijn. Gaat prima!
pi_116895823
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 16:45 schreef uniekhoorn het volgende:
Hema :@

Jeager, omdat je steeds zo druk bent met werk enzo en dat je wat meer vrije tijd wil... Dan gaat het toch niet helemaal lekker?
Nee, maar dat is niet altijd te voorkomen met m'n werk, en daarbuiten is alles fijn!
pi_116896595
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 16:29 schreef V1z0R het volgende:
Zuurkoolschotel met gehakt EN spekjes door de zuurkool :9~
Ohhh! Lekker!!! :9 :9

Misschien moet ik dat even gaan halen, we hebben toch nog geen avondeten in huis.

quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 16:46 schreef Sarabi het volgende:
Hoe groot is klein in jullie geval?

quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 16:49 schreef V1z0R het volgende:
:D :s)
pi_116896677
Jager heb je nog steeds de Duutser als vriendje? En je woont nog steeds in Zweden begrijp ik? ^O^
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')