De olifant zal niet gaan bevallen onder het oog van bezoekers neem ik aan, daarnaast is er natuurlijk een kans dat ze 's nachts zal bevallen of in de avond.quote:Op maandag 17 september 2012 14:41 schreef WrongAnswer het volgende:
waarom hangen ze cams op?
dat scheelt toch in je bezoekers of ben ik nu gek?
Daar ben ik wel heel benieuwd naar. Grotere ruimte waarin ze kan bevallen? Is moeder er weer bij? Of nu misschien zelfs bevallen binnen de groep? Nou ja we wachten het verhaal wel afquote:DierenParkAmersfoort @dpamersfoort
@senesta Hoe we het precies gaan doen legt Dierverzorger Bas maandag uit in zijn blog.
Ik zit al vanaf half oktober elke avond te kijken, dus ik wil wel 's wat actie zien nuquote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:02 schreef senesta het volgende:
Voor de geinteresseerden.. Indra schijnt de hele nacht behoorlijk onrustig te zijn geweest en ze hebben haar nu ook binnen gehouden dus er lijkt nu toch echt wat op korte termijn op komst
Ja preciesquote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:11 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Ik zit al vanaf half oktober elke avond te kijken, dus ik wil wel 's wat actie zien nu
Hehe, valt er eindelijk ook overdag wat te zien!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:14 schreef senesta het volgende:
[..]
Ja preciesIk ook
Maar ik hoorde dat ze vannacht niet/bijna niet geslapen. Ik las ook dat mensen al een vruchtvlies zagen maar dat heb ik zelf niet gezien. Ze houden haar binnen vandaag dus dat blijft vandaag goed in de gaten houden
Go Indra
quote:Klopt helemaal, wij hebben het wel gezien, ze verloor ineens "vruchtwater" het was nadat ze de hele tijd al aan het
plassen en poepen was, kwam dat er ineens uit. Ze staat nu ook weer volop te persen, volg het dus ook
Ik had laatst een filmpje zitten kijken vban een bevallende olifant (echt heel mooi en ontroerend. Vond vooral dat 'ontroerend' raar, ik bedoel, tis een olifant!) en bij Indra eek op een gegeven moment ook iets tussen haar achtepoten te hangen, net als in dat filmpje. Maar later zag ik niks meer, dus ik ben gaan slapenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:14 schreef senesta het volgende:
[..]
Ja preciesIk ook
Maar ik hoorde dat ze vannacht niet/bijna niet geslapen. Ik las ook dat mensen al een vruchtvlies zagen maar dat heb ik zelf niet gezien. Ze houden haar binnen vandaag dus dat blijft vandaag goed in de gaten houden
Go Indra
Ik hoop dat ze opschiet, moet vanmiddag om half 4 de deur uitquote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:30 schreef senesta het volgende:
Best wel bijzonder volgens mij, ik begreep dat de meeste olifanten in de nacht bevallen. We zullen zien. Ik kan vandaag gelukkig wel regelmatig kijken
Volgens mij weet ze exact waar die cam's hangen. Ze staat af en toe precies achter een boomstam met haar achterwerkquote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:55 schreef Turbomuis het volgende:
Ik kan hier niet op de pc kijken (de filmpjes op de site zijn afgeschermd) dus ik kijk op m'n mobiel. En die hangt de hele tijd. Handig joh
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:56 schreef Ireth het volgende:
[..]
Volgens mij weet ze exact waar die cam's hangen. Ze staat af en toe precies achter een boomstam met haar achterwerk
Die heb ik al weggeklikt (had 3 vensters tegelijk open) omdat ie al stil stond vanaf 11.03 uurquote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:13 schreef senesta het volgende:
Cam 2 werkt bij mij ook niet altijd even soepel, hebben jullie dat ook?
Aldus het dierenpark op facebook.quote:DierenPark Amersfoort
Het was een spannende nacht! Indra was erg onrustig en de verzorgers waren er van overtuigd dat de bevalling zou gaan beginnen. Maar we zullen toch nog even geduld moeten hebben. Naar verwachting zal de bevalling de komende 24 uur gaan doorzetten, maar zeker weten doen we het natuurlijk niet…
Oe dat scheelt echt enorm!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:06 schreef senesta het volgende:
Ja ik ook, als je overigens op geen beeld klikt dan krijg je wel beeld en nog beter ook
Jup, hier ook alles er uit.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:29 schreef Ireth het volgende:
Server nog found.. er staat er 1 op het kabeltje geloof ik...
Ja, arm ding, ik hoop dat het nu niet zo lang meer gaat duren. Ze is de hele nacht ook bezig geweest.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:23 schreef Holyme het volgende:
Heb 't idee dat het allemaal wat heftiger wordt nu, ze lijkt langer en vaker te staan wiegen.
Ze hebben ons blij gemaakt met een dooie musquote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:30 schreef senesta het volgende:
Ja, heel veel haperingen als hij wel doet ook. En ik vind het beeld ook niet heel erg scherp of ben ik nou een peeuwer?
quote:DierenPark Amersfoort
Aangezien het erg druk is op babyolifantje.nl hebben we vanaf heden ingesteld dat de webcams om de 5 minuten weer aangeklikt moeten worden. Op deze manier hopen we te kunnen voorkomen dat de cams overbelast raken en kan iedereen Indra blijven volgen in deze spannende tijd!
Ligt aan de pc ben ik achterquote:Op donderdag 1 november 2012 01:26 schreef Swingding het volgende:
deze ook niet? http://www.tranquilo.nl/dierenpark_amersfoort/cam2/stream.html
Ik hoop dat voor het het ochtendgloren d'r kind geboren is.quote:Op donderdag 1 november 2012 01:58 schreef Swingding het volgende:
Ja dat zeiden mijn vriendin en ik ook net tegen elkaar. Heb echt medelijden met haar
Geen idee, maar ik denk meer voor de rust voor mams en voor de veiligheid (dat het niet zoals die ene keer zal gaan)quote:Op donderdag 1 november 2012 02:02 schreef Swingding het volgende:
Weet iemand waarom oma en de tantes er niet bij mogen zijn?
Ze houden van schurenquote:Op donderdag 1 november 2012 02:07 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Waarom zit er een boom voor?
Schattig wel hequote:Op donderdag 1 november 2012 02:17 schreef Swingding het volgende:
Kina denkt nou mams je komt er wel uit, ik ben slapen
Het kan altijd nog fout lopen natuurlijk...quote:Op donderdag 1 november 2012 05:50 schreef Swingding het volgende:
krijg net een sms van Dierenpark Amersfoort: Hoera het babyolifantje is geboren. kijk meer op www.babyolifant.nl naar zijn eerste stapjes. Denk niet dat ze dat smsen als er iets fout zou zijn. Toch?
Die gaat meteen bij mams en uk staan en Kina wordt echt steeds geweerd bij die kleine,quote:Op donderdag 1 november 2012 07:52 schreef MissHobje het volgende:
Hey d'r komt nog een grote oli bijkennismaken
Wauw..quote:Op donderdag 1 november 2012 09:46 schreef Holyme het volgende:
En als je net als ik lekker lag te slapen, hier het filmpje:
bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Elephantquote:Elephants also communicate with visual displays, mostly in agonistic situations. They will try to appear more threatening by raising their heads and spreading their ears. They may also add to the display by having their heads shake and their ears snap, as well as throwing dust and vegetation. Elephants are usually bluffing when performing these actions.
quote:DierenPark Amersfoort
Helaas is Indra inderdaad nog veel aan het waven. Dit doet ze om de spanning van de bevalling kwijt te raken. Wij zagen dit ook bij de geboorte van Kina. Als het goed is, zal dit na een paar dagen verbeteren.
Vannacht is alles goed gegaan en het jong heeft al bij Indra gedronken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |