Niemand weet wanneer. Dus net zoals Shiznuts aangeeft gewoon bij een kennis/buurman/familie laten afleveren.quote:Op zondag 23 september 2012 22:44 schreef eleganza het volgende:
Zusje wil m hebben, zit nu met shipping 'probleem' door die onduidelijke leverdatum. Ze heeft hem het liefst rond haar verjaardag(15 oktober) - als ie dan natuurlijk al geshipt zou kunnen zijn - echter gaan we met familie op reis van 2 -15 oktober.
Heb wat gedonder gehad met DHL, dat ik vanuit Groningen helemaal naar Zwolle moest om mn pakketje op te halen omdat ze 3x langsgeweest waren. Ik zie in dit topic al meerdere '1 oktober' beloftes langskomen. Verwacht m uiteraard niet voor 2 oktober binnen te hebben. Als ik m via DHL laat shippen kan ik mogelijk met die idiote afhaallocatie zitten als ie op de in dit topic vermelde datum (na 8 okt) geshipt wordf, terwijl je voor normale shipping (ervan uitgaande dat ie 9 oktober geshipt wordt) dat je 'm dan eind oktober kunt verwachten, wat mn zusje dan weer te lang vindt. Zou lightake luisteren naar een verzoek voor een bepaalde shippingdatum? BIC had namelijk al mijn verzoeken in de wind geslagen en weet niet hoe lightake daarmee omgaat. Enig advies in dit geval?![]()
TD;DR: Zijn er al nieuwtjes over de release/shipdatum van Lightake, en wat vertraagt de boel uberhaupt zo?Er wachten genoeg fokkers op hun nieuwe telefoon
![]()
Het is overigens dat ik verslaafd ben aan mn Desire Z, als ik met n touchscreen uit de voeten kon dan had ik deze zonder twijfel voor mezelf besteldGelukkig weet mn zusje niet zoveel van telefoons en krijg ik die G3 vast nog vaak genoeg in handen
Mocht het nog veel langer duren dan wordt het inderdaad een euh, 2Gs?quote:Op zondag 23 september 2012 22:47 schreef shiznuts het volgende:
Stuur je 'em toch op naar goede vrienden uit de buurt of familie die de 15e op haar verjaardag is?
Maar goed. Mijn G2 is sinds vandaag niet meer. Doorverkocht aan collega. Gaan we met smart wachten op de Oppo 5... eh, ik bedoel Xiaomi M2, eh... Meizu MX Quad... ik bedoel, Huawei Ascend D1 Quad XL, of wacht, nee, ik bedoel natuurlijk de Jiayu JY-G3.Tot die tijd maar weer terug over op m'n HTC Desire Z en Sony Walkman-phone.
De G2S van nu krijgt dus een nieuwe upgrade naar de specs van de Jiayu G3 (minus het scherm).quote:Op maandag 24 september 2012 09:09 schreef nodig het volgende:
dafuq?! wat is deze jiayu?
http://www.gizchina.com/2(...)ated-g2-alternative/
G2S krijgt waarschijnlijk een aangepast design en komt later dit jaar.
Licentie.quote:Op maandag 24 september 2012 09:51 schreef tokko1 het volgende:
Een van de medewerkers van LT om een update gevraagd over de staus en 't verhaal van hem komt er op neer dat de liscence nogsteeds niet echt binnen is. De aanvraag is wel ingediend en in behandeling...
Hij hoopt op eind deze week nieuws omtrend de liscense..
Aardig, maar daar kunnen jullie toch niks aan doen? Top dat jullie er zo druk mee bezig zijnquote:Het spijt ons dat het zo loopt/heeft moeten lopen.
Dat zijn ze nu toch ook niet? ze zijn alleen intern gericht.. ze hebben niks te maken met landen buiten China.. dat wholesalers ze naar het buitenland sturen staat los van wat jiayu doet..quote:Op maandag 24 september 2012 11:26 schreef secondant het volgende:
Mensen mensen rustig aan. We willen allemaal deze fantastische phone uit China omdat hij mooi of goedkoop is of beide. Maar we hebben wel te maken met een bedrijf dat vooral op de interne markt gericht lijkt te zijn en niet op de westerse markt. Dit zorgt ervoor dat de communicatie niet top is (dat hoeft niet in een systeem zoals ze dat in China hebben), het soms lang duurt voordat zaken rond zijn en er tegenstrijdige berichten zijn.
Dit is voor ons westerlingen misschien moeilijk maar ik denk wel de realiteit. Ik heb er alle vertrouwen in dat het gewoon allemaal goed gaat komen en we over pakweg een maand allemaal met onze nieuwe telefoon bellen. Dan zijn we dit allemaal snel vergeten.
Ik maak mij in ieder geval niet zo druk. Denk dat hij na de feestweek uitgeleverd gaat worden.
Dit zijn berichten van de officele fora.quote:Op maandag 24 september 2012 11:47 schreef Joosie200 het volgende:
^^ Die laatste zin dus. Ik verwacht niet eerder dan half november iets te ontvangen. Arriveert ie eerder, dan is dat alleen maar mooi meegenomen. Tot die tijd vermaak ik mij wel met mijn ZTE Blade die nu al JB draait met dank aan CM10. Het heeft geen haast voor mij en het helpt niks om je gek te laten maken door alle berichten van Gizchina.
qua specs misschien wel (al heeft niemand zo grote batterij), maar qua prijs kan er niks tegen op!quote:Op maandag 24 september 2012 12:05 schreef Mandéra het volgende:
Is er momenteel überhaupt wel een (ongeveer) gelijkwaardig Chinees toestel leverbaar?
Oh, maar begrijp me niet verkeerd. Ons op de hoogte houden is alleen maar fijn.quote:Op maandag 24 september 2012 11:56 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Aangezien er zo veel mensen zijn die voor het eerst (voor zo'n groot bedrag) uit China bestellen willen wij toch wat informatie blijven geven.
Ja, morgen maar eens flink klagen waarom ze hem zomaar 7 dagen durven uit te stellen (bij PA). Ze hadden het nog zo beloofdquote:Op maandag 24 september 2012 16:31 schreef nodig het volgende:
Robert Downstar Remco![]()
Lightake![]()
Jiayu![]()
![]()
Chinese overheid
EDIT:
Ik heb nog tot 26 Oktober kopersbescherming van PayPal, denk haast wel dat die voor de 26e geshipped is
EDIT2: Priceangels heeft er 30 september van gemaakt![]()
Kan je niet vragen of ze elke dag dat te ze laat zijn er 1% van de prijs afhalen, als ze toch zo zeker zijn?quote:Op maandag 24 september 2012 17:12 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Ja, morgen maar eens flink klagen waarom ze hem zomaar 7 dagen durven uit te stellen (bij PA). Ze hadden het nog zo beloofd
Toppie, maar ziet lightake dan ook dat ik een geschil open, dan cancelen hun waarschijnlijk mijn order direct wat dan niet de bedoeling is.quote:Op maandag 24 september 2012 17:23 schreef Ravocs het volgende:
Om van paypal kopersbescherming gebruik te maken moet je binnen 45 dagen na de betaling een geschil openzetten. Dit moet je vervolgens binnen 20 dagen omzetten in een claim. Eigenlijk heb je dus 65 dagen: gewoon alvast een geschil openzetten.
je order wordt dan inderdaad stopgezet. Dus dat is geen oplossingquote:Op maandag 24 september 2012 17:43 schreef nodig het volgende:
[..]
Toppie, maar ziet lightake dan ook dat ik een geschil open, dan cancelen hun waarschijnlijk mijn order direct wat dan niet de bedoeling is.
Haha Chinezen laten zich nu eenmaal niet 'researchen'... iewiewaaiweg...quote:Op donderdag 20 september 2012 18:17 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Gelukkig doen sommige mensen wel wat meer research voordat ze wat roepen
zeer betrouwbaar ? moet je niet in china zijn !quote:Op donderdag 20 september 2012 19:58 schreef Downstar het volgende:
[..]
we lachen allemaal wel, maar straks hebben ze hem echt morgen..
en moeten wij nog wachten tot lightake ze krijgt haha
Ja lekkere oplichting dit, ik en robert zitten stiekem achter de website; www.lightake.com
we zitten nu lekker aan de kust in een warm land, genieten wel van onze G3's die wij natuurlijk al 3 maand in bezit hebben!
en idd, een account aanmaken voor z'n post..
We hebben juist lightake gekozen omdat deze zeer betrouwbaar is als het gaat om levering van producten en correctheid van informatie etc.. ook waren ze niet te beroerd om voor ons FOK members een mooie prijs neer te zetten.. daarnaast heb je nog tot +- 15 oktober ofzo paypal kopersbescherming..
blijkbaar wel je eerste post... en die is nog niet eens zo nuttig ookquote:Op maandag 24 september 2012 18:50 schreef jeezz het volgende:
[..]
zeer betrouwbaar ? moet je niet in china zijn !
ennnn account hiervoor aanmaken ? dachtetnie...
Tegen de tijd dat je hem krijgt (maybe??wie weet) is er al weer een nieuwe uit... grappig toch...quote:Op donderdag 20 september 2012 22:23 schreef Downstar het volgende:
Ik betaal +- 16 euro voor 1 GB internet en 250 belminuten/sms bij simyo ( KPN )
voorheen betaalde ik maar 12 euro ofzo met korting
Ik denk dat lightake nu pas inziet hoe gewild deze telefoon is, en hopen door de prijs aantrekkelijk te maken dat ze veel klanten van concurrenten afpakken..
Jerry salesmanager kwam (eer)gister al met het bericht dat hij had gehoord dat ze bij priceangels ook de G3 verzonden en voor de prijs 170$ en met eventuele korting nog goedkoper... ik denk dat lightake daarom nu gauw onze actie aan iedereen openbaar maakt..
maar deze actie was dus typische voor FOK members gemaakt en was ook maar een aantal maal beschikbaar.
ik ben het wachten wel zat, maar niet zat dat ik hem cancel...
waar vind ik een telefoon met deze specs voor de prijs van +-130 euro...
juist nergens (nog), zelfs andere chinese telefoon bieden ze nog niet voor deze prijzen aan..
nee hoor zit al lang op fok!.. dus waar je dat vandaan haalt... china misschien ?quote:Op maandag 24 september 2012 18:53 schreef Downstar het volgende:
[..]
blijkbaar wel je eerste post... en die is nog niet eens zo nuttig ook
jammer volgende keer beter
Tja vertraging weer he:
http://www.gizchina.com/2(...)m+%28gizchina.com%29
Dannog is er geen telefoon die voor deze prijs kan tippen. (in nederland sowieso niet)quote:Op maandag 24 september 2012 18:54 schreef jeezz het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat je hem krijgt (maybe??wie weet) is er al weer een nieuwe uit... grappig toch...
al zit je hier al 10 jaar, het is gewoonweg je 1e topic waarin je post..quote:Op maandag 24 september 2012 18:55 schreef jeezz het volgende:
[..]
nee hoor zit al lang op fok!.. dus waar je dat vandaan haalt... china misschien ?
Jij bent een echte fokker, dat wij dat niet wisten joh, al bijna 10.000 posts of nietquote:Op maandag 24 september 2012 18:55 schreef jeezz het volgende:
[..]
nee hoor zit al lang op fok!.. dus waar je dat vandaan haalt... china misschien ?
Insane!quote:
Nee, gelukkig niet moet er niet aan denken om maar iets te weten van een Chineesquote:Op maandag 24 september 2012 18:48 schreef jeezz het volgende:
[..]
Haha Chinezen laten zich nu eenmaal niet 'researchen'... iewiewaaiweg...
Wat heb je er tegen (troll) ooit verkeerd gegeten ofzo?quote:Op maandag 24 september 2012 18:50 schreef jeezz het volgende:
[..]
zeer betrouwbaar ? moet je niet in china zijn !
ennnn account hiervoor aanmaken ? dachtetnie...
Ach ja, die vertraging overleven we ook wel weerquote:Op maandag 24 september 2012 18:53 schreef Downstar het volgende:
[..]
blijkbaar wel je eerste post... en die is nog niet eens zo nuttig ook
jammer volgende keer beter
Tja vertraging weer he:
http://www.gizchina.com/2(...)m+%28gizchina.com%29
Ach dat is bij alles zo. Morgen is er weer iets nieuws. Deze telefoon is nog streeds de beste bang for buck die ik ken.quote:Op maandag 24 september 2012 18:54 schreef jeezz het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat je hem krijgt (maybe??wie weet) is er al weer een nieuwe uit... grappig toch...
Ja, importeren we ook trollenmeppers, kietelbakjes en posthisories uit China.quote:Op maandag 24 september 2012 18:55 schreef jeezz het volgende:
[..]
Dat hou ik ook nog wel volquote:
Ook jij koopt hem vast nog welquote:Op maandag 24 september 2012 20:03 schreef shiznuts het volgende:
Ik ga wel lekker een Huawei kopen ofzo.
Dit, ik laat zeker 1 van mijn orders open staan bij Lightake. Het duurt nu al zo lang dat die extra paar weken ook niks meer uitmaken.quote:Op maandag 24 september 2012 21:15 schreef tokko1 het volgende:
[..]
Insane! [ afbeelding ]
Wacht hier gewoon lekker af tot ze 'm komen af geven aan de deur
Heb genoeg vertrouwen in LT om 'm te leveren zodra dat kan, en Jiayu... wacht wel gewoon af
Is het niet zo dat dat 'geschil' want je open zet in PayPal alleen maar is om aan te geven dat er 'iets' speelt? Wat ik er van begrijp is dat PayPal dan nog niet per se actie onderneemt. Als je er dan binnen 20 dagen nog niet uit komt met de leverancier, dan kan je PayPal inschakelen en een claim doen.quote:Op maandag 24 september 2012 17:58 schreef RobertNL het volgende:
[..]
je order wordt dan inderdaad stopgezet. Dus dat is geen oplossing
Het is een verdenking richting de shop (die je elk moment om kan zetten in een claim. Als ''verdachte'' gaat de webshop jou echt niks opsturen want stel je voor dat jij het dan claimt?quote:Op dinsdag 25 september 2012 07:54 schreef Ravocs het volgende:
[..]
Is het niet zo dat dat 'geschil' want je open zet in PayPal alleen maar is om aan te geven dat er 'iets' speelt? Wat ik er van begrijp is dat PayPal dan nog niet per se actie onderneemt. Als je er dan binnen 20 dagen nog niet uit komt met de leverancier, dan kan je PayPal inschakelen en een claim doen.
Dat is in ieder geval wat ik er van heb begrepen toen ik de voorwaarden doorlas.
Viel mij ook al op 4 dagen geleden, het word een stuk rustiger hier, hoeveel fokkers zouden er nu eigenlijk wachten op de G3? Lijkt wel of iedereen zijn coupon binnensleept en weer verdwijntquote:Op dinsdag 25 september 2012 18:58 schreef deeq het volgende:
Jah het lange wachten is begonnen, nu word wel stil hier........................
quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:16 schreef mtchel112 het volgende:
ik haat wachten, inmiddels al meer bekent?
en hoe zit het met hoesjes voor de g3, is jack ook zo lief om een paar van die sillicone hoesjes in zn assorti op te nemen, zien er erg gaaf uit icm n zwarte g3 (zeker zon geel hoesje)
@hieronder haha ik hetzelfdequote:Op maandag 24 september 2012 10:47 schreef RobertNL het volgende:
Slecht nieuws:
Zojuist gelezen op het forum van Jiayu:
Licentie is nog niet binnen wegens vertraging bij de telecom instantie van China. Ze hopen dus inderdaad dat de licentie er deze week nog is maar dit is naar alle waarschijnlijkheid niet het geval. In dit geval is de kans het grootste dat de licentie in de week van 8 oktober pas komt.
Ondertussen wordt er wel wat geproduceerd (ruim 5.000 stuks), maar is er nog geen volledige massa productie (wegens het risico van het niet verlenen van een licentie). Zoals ik het nu begrijp kan zo snel de licentie binnen is een groot deel van de (op hun site geplaatste pre-orders) uitgeleverd worden. De massa productie zal worden gestart als de licentie binnen is.
Al met al kan je er op rekenen dat de productie (mede door de vakantie) pas de 15e goed op gang komt/is. Hierna moet dus eerst de order van LT nog uitgeleverd worden.
Samenvattend: Reken er maar niet op dat in de komende 3 weken er telefoons naar ons worden verzonden.
Help, wat nu? mijn paypal claim loopt af!
Optie 1: Je zoekt via de site (mijn account en dan in het linker menu) contact met Lightake en vraagt om je order te annuleren.
Optie 2: Je wacht en laat de claim verlopen. Lightake kan kosteloos tot 90 dagen refunden dit geeft Jiayu dus nog 45 dagen extra de tijd om uit te leveren. (Deze optie neem ik zelf zoveel vertrouwen heeft LT wel).
Het spijt ons dat het zo loopt/heeft moeten lopen. Wij hebben zo'n grote vertraging helaas niet kunnen zien aankomen. Tevens willen wij nog even extra vermelden van Lightake dus geen enkele blaam treft! Deze is ook maar afhankelijk van de informatie die Jiayu geeft (of niet geeft).
Mocht de telefoon tegen die tijd dat hij goed beschikbaar is nog in de belangstelling staan dan proberen wij natuurlijk z.s.m een nieuwe code te leveren.
We houden jullie deze en komende weken natuurlijk goed op de hoogte!
Groeten,
Remco, Downstar (Ramon) en Robert
EDIT: tegenstrijdig bericht, in het zelfde forum zegt een Admin van Jiayu dat de massaproductie begonnen is. Dit zou betekenen dat er wellicht sneller geleverd kan worden!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |