En blijkbaar is de afstand tussen de parkeerplaats en het gebouw ook te groot?quote:Op zondag 16 september 2012 15:59 schreef Sjacq het volgende:
Ts volgt hoger onderwijs.
Omdat de afstand tussen bepaalde gebouwen redelijk groot is, had ts zijn motor voor de deur van een van de gebouwen gezet.
En dan belt een bezorgde voorbijganger de politie en mag jij gaan uitleggen waarom je het slot van een motor met een slijptol staat te bewerkenquote:Op zondag 16 september 2012 15:59 schreef Sjacq het volgende:
Alsik nu volgende keer een slijptol meeneem, kunnen zij mij dan iets maken als ik hun slot van mijn motor verwijder?
Jawel.quote:Op zondag 16 september 2012 16:06 schreef CantFazeMe het volgende:
Parkeer dan ook gewoon op de plaatsen zoals het hoort. Een motor is geen vrijbrief om het doodleuk op de stoep of iets dergelijks gaan te parkeren.
Dan zou ik ontkennen ooit een waarschuwing te hebben gehad en dat ik gewoon een slot dat door een onbekende om mijn eigendom is geleg, verwijder.quote:Op zondag 16 september 2012 16:10 schreef Henno het volgende:
[..]
En dan belt een bezorgde voorbijganger de politie en mag jij gaan uitleggen waarom je het slot van een motor met een slijptol staat te bewerken
Maak ik het even duidelijker waar ik het over heb: het terrein is eigendom van de instelling?quote:Op zondag 16 september 2012 16:11 schreef Sjacq het volgende:
[..]
Jawel.
Volgens de wet mag je met je motor op iedere parkeerplaats die je wilt (uiteraard geen paden en lossen of gehandicapten-gereserveerde plek) parkeren zonder dat je parkeergeld hoeft te betalen.
Daarom wordt parkeren op de stoep toegestaan. Weet je hoe vervelend het zou worden als alle motoren een parkeerplaats zouden innemen?
Het is eigenlijk een verkapt 'ik voel me beter want ik studeer' topic. Nu tevreden?quote:Op zondag 16 september 2012 16:12 schreef TheOneAndOnly het volgende:
En wat heeft dat hoger onderwijs er mee te maken?
Denk je dat een metselaar dat bericht niet gehad zou hebben?
Zet gewoon je brommer waar die wel mag staan...
Ja. Waarschijnlijk wel.quote:Op zondag 16 september 2012 16:14 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Maak ik het even duidelijker waar ik het over heb: het terrein is eigendom van de instelling?
Dat vermoeden had ik al ja...quote:Op zondag 16 september 2012 16:15 schreef Sjacq het volgende:
[..]
Het is eigenlijk een verkapt 'ik voel me beter want ik studeer' topic. Nu tevreden?
'ik voel me beter want ik studeer en ik heb een authoriteitsprobleem'quote:Op zondag 16 september 2012 16:15 schreef Sjacq het volgende:
[..]
Het is eigenlijk een verkapt 'ik voel me beter want ik studeer' topic. Nu tevreden?
dan weet je ook dat je niet mag liegen. Je hebt een waarschuwing gehad.quote:Op zondag 16 september 2012 16:15 schreef Sjacq het volgende:
[..]
Vernieling. Gok 's.quote:Op zondag 16 september 2012 15:59 schreef Sjacq het volgende:
Alsik nu volgende keer een slijptol meeneem, kunnen zij mij dan iets maken als ik hun slot van mijn motor verwijder?
Gelukkig leer ik wel spellen op de studiequote:Op zondag 16 september 2012 16:17 schreef Flurry het volgende:
[..]
'ik voel me beter want ik studeer en ik heb een authoriteitsprobleem'
jammer dat er alleen maar poep uit komtquote:Op zondag 16 september 2012 16:20 schreef Sjacq het volgende:
[..]
Gelukkig leer ik wel spellen op de studie
Ja naja, ik vind het een moeilijke. Je kan ook niet zomaar op iemand anders zn deur een slot zetten en vervolgens klagen als diegene zijn eigen deur forceert lijkt mij...quote:
Achter een zin hoort een punt.quote:Op zondag 16 september 2012 16:20 schreef Sjacq het volgende:
Gelukkig leer ik wel spellen op de studie
Goeie vergelijkingquote:Op zondag 16 september 2012 16:22 schreef Sjacq het volgende:
Ja naja, ik vind het een moeilijke. Je kan ook niet zomaar op iemand anders zn deur een slot zetten en vervolgens klagen als diegene zijn eigen deur forceert lijkt mij...
Maar als je motor voor hun "deur" parkeert om het zo letterlijk te noemen terwijl er aangegeven plaatsen zijn waar motorvoertuigen geparkeerd worden of andere speciale plaatsen voor motors dan is het toch niet verwonderlijk dat ze het niet willen hebben dat jij daar je motor parkeert?quote:
Tuurlijk. Ik begrijp hun punt ook wel, maar ik vraag me af of het in de uitvoering van de regels op hun terrein aan een particulier beveiligingsbedrijf is om mijn motor vast te ketenen en mij een boete te geven.quote:Op zondag 16 september 2012 16:25 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Maar als je motor voor hun "deur" parkeert om het zo letterlijk te noemen terwijl er aangegeven plaatsen zijn waar motorvoertuigen geparkeerd worden of andere speciale plaatsen voor motors dan is het toch niet verwonderlijk dat ze het niet willen hebben dat jij daar je motor parkeert?
Vraag het aan de onderwijsinstelling. Die kunnen je precies alles vertellen.quote:Op zondag 16 september 2012 16:30 schreef Sjacq het volgende:
Tuurlijk. Ik begrijp hun punt ook wel, maar ik vraag me af of het in de uitvoering van de regels op hun terrein aan een particulier beveiligingsbedrijf is om mijn motor vast te ketenen en mij een boete te geven.
Je klinkt behoorlijk dom voor iemand die stelt hoger onderwijs te volgen.quote:Op zondag 16 september 2012 16:22 schreef Sjacq het volgende:
[..]
Ja naja, ik vind het een moeilijke. Je kan ook niet zomaar op iemand anders zn deur een slot zetten en vervolgens klagen als diegene zijn eigen deur forceert lijkt mij...
Ik vraag me ook af hoezo ze me ooit hebben aangenomenquote:Op zondag 16 september 2012 16:34 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Je klinkt behoorlijk dom voor iemand die stelt hoger onderwijs te volgen.
Het is eigen terrein.quote:Op zondag 16 september 2012 17:46 schreef dr.Bellows het volgende:
Ander ideetje: ga naar de politie en doe aangifte van afpersing.
Je mag je motor op de stoep parkeren.
De politie en jij mogen niet een slot doorslijpen wat door hen is aangebracht, want vernieling.
Zij mogen je niet met een (onterechte geldboete) bedreigen.
Gewoon de boel meteen op hoog opdrijven en naar de politie stappen. Zal wel zo'n omhoog gevallen mavo-jongetje zijn met een plastic V-tje. Meteen de kop in drukken.
Dan mag TS er niet zomaar parkeren, echter mag de beveiliging hem niet bedreigen met een geldboete.quote:Op zondag 16 september 2012 17:54 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het is eigen terrein.
Succes met je plan.
Waarom mag de beveiliging dat niet?quote:Op zondag 16 september 2012 17:55 schreef dr.Bellows het volgende:
Dan mag TS er niet zomaar parkeren, echter mag de beveiliging hem niet bedreigen met een geldboete.
Iig niets over motor parkeren en rechtquote:Op zondag 16 september 2012 18:01 schreef Zneeser het volgende:
En wat leer je daar zoal bij het hoger onderwijs?
Spellenquote:Op zondag 16 september 2012 18:01 schreef Zneeser het volgende:
En wat leer je daar zoal bij het hoger onderwijs?
Omdat privaatrecht, en dan moet er een overeenkomst met boeteclausule bestaan tussen TS en het bedrijf.quote:Op zondag 16 september 2012 17:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Waarom mag de beveiliging dat niet?
Hebben ze daar bevoegdheid voor? Klinkt meer als veredelde stagelopers bij een beveiligingsbedrijfquote:Op zondag 16 september 2012 17:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Kun jij mij een boete geven als ik op jouw oprit geparkeerd sta? (zelfs al staat daar een bordje bij waarbij je dat aangeeft?)quote:Op zondag 16 september 2012 17:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Spijkerbroek is niet de auteur van de OPquote:Op zondag 16 september 2012 18:08 schreef Zneeser het volgende:
[..]
Echt waar? Lees je OP dan nog eens door
Oh, woops, my badquote:Op zondag 16 september 2012 18:20 schreef r_one het volgende:
[..]
Spijkerbroek is niet de auteur van de OP
bronquote:De motor, een apart geval
Nu de vraag: Mag je met een motor overal parkeren waar je met een auto mag parkeren? Daarvoor geldt een belangrijke bepaling. Je mag niet stilstaan op weggedeelten die voor andere weggebruikers zijn bestemd. Dus mag je niet op een voetpad, een trottoir, fietspad of ruiterpad parkeren. Hoewel de meeste motorrijders in de steden op het trottoir parkeren, mag dat dus niet. De bovengenoemde stelling roept ook vragen op over zogenaamde parkeervakken. Ze hebben het formaat van een auto, maar houdt dat in dat ze er ook specifiek voor zijn bedoeld? Als dat zo is, hoort dat met een bord aangegeven te zijn. Met andere woorden, staat er geen bord, dan is een parkeervak gewoon een weggedeelte waar je met een motor mag staan. Staat er een bord bij dat de parkeerplaats is bedoeld voor een andere doelgroep, bijvoorbeeld personenauto’s, invaliden of vrachtwagens en bussen, dan mag alleen de betreffende doelgroep er parkeren.
Hier gaat mijn vraag helemaal niet overquote:Op zondag 16 september 2012 23:07 schreef TallMan het volgende:
[..]
bron
Goed geinformeerd TS. Wees nou gewoon eens geen lamlul en parkeer op een parkeerplaats.
En dat is heel eenvoudig.quote:Op zondag 16 september 2012 16:10 schreef Henno het volgende:
[..]
En dan belt een bezorgde voorbijganger de politie en mag jij gaan uitleggen waarom je het slot van een motor met een slijptol staat te bewerken
Maar het is wel de context van je vraag.quote:Op maandag 17 september 2012 00:00 schreef Sjacq het volgende:
[..]
Hier gaat mijn vraag helemaal niet over
Zelfde bron.quote:Op zondag 16 september 2012 23:07 schreef TallMan het volgende:
[..]
bron
Goed geinformeerd TS. Wees nou gewoon eens geen lamlul en parkeer op een parkeerplaats.
Lees verder dan je neus lang is, lamlul.quote:In de meeste gemeenten wordt het parkeren op het trottoir gedoogd, mits je de motor zo parkeert dat je geen overlast voor anderen veroorzaakt. En dat is gratis!
Niet zomaar.quote:
Natuurlijk ligt dat wel anders als je je motor verkeerd parkeert op het terrein van iemand anders. Zie het zo: als je hem voor de deur van je school zet, en ze zetten hem in een schuurt met een slot er op. Heb je dan het recht bij de schuur in te breken?quote:Op maandag 17 september 2012 01:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Niet zomaar.
Heb het eens gehad met de fiets: die was ineens met een extra beugelslot vastgemaakt dat niet van mij was. Politie gebeld, die zeiden dat ze geen aangifte wilden opnemen omdat de fiets er nog was, en verder ook niks wilden doen want ze waren toch immers geen gereedschapsverhuur. Gelukkig vond ik toen gauw een buurman met een slijptol.
Juridisch heb je gelijk en is het slot een illegale aantasting van je eigendomsrechten en is zelf weghalen van het slot ook illegaal want vernieling, maar praktisch gezien ligt het dus toch anders.
En als jij je ogen nog eens uit je zak zou halen zou je zien dat het geen gemeentegrond is dus wat gemeenten gedogen heeft er geen bal mee te maken. Ik betwistte gewoon de stelling van TS dat het mag, en dat mag dus niet zomaar.quote:Op maandag 17 september 2012 01:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zelfde bron.
[..]
Lees verder dan je neus lang is, lamlul.
Nu stijg je boven alle anderen uit. Hoger onderwijs. Zozo, dat is knap van jou.quote:
En doen anderen in het hoger onderwijs dat ook? Hebben die ook allemaal een motorfiets? Of lopen zij wel die dagelijkse marathon?quote:Omdat de afstand tussen bepaalde gebouwen redelijk groot is, had ts zijn motor voor de deur van een van de gebouwen gezet.
Duidelijke taal, toch? Zet je motorfiets ergens waar je 'm wel neer mag zetten en je probleem is voor altijd opgelost. Okee, je ego heeft een enorme deuk opgelopen, want wie zijn 'zij' om jou, student die hoger onderwijs volgt, terecht te wijzen, en nu ben je verplicht een stukje verder te lopen.quote:Toen ts terugkwam van college hing er een briefje aan de motor.
Als ts de motor in het vervolg niet in de aangewezen vakken voor parkeren zou zetten, werd er een ketting gelegd om de motor en pas na betaling van 15 euro aan het beveiligingsbedrijf, zouden zij het slot verwijderen.
Waarom zou jij een slijptol ter hand nemen, je volgt immers hoger onderwijs, dan ga je toch niet zwaaien met materiaal dat bedoeld is voor gewoon volk?quote:Alsik nu volgende keer een slijptol meeneem, kunnen zij mij dan iets maken als ik hun slot van mijn motor verwijder?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 17-09-2012 09:02:10 ]Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
Ik kan niet wachten.quote:Op maandag 17 september 2012 08:42 schreef Sjacq het volgende:
Mensen, bedankt. Ik ben blij dat er uiteindelijk nog wat zinnige inhoudelijke antwoorden zijn gekomen en ik zal woensdag nog wel even posten hoe een en ander afloopt.
quote:Op maandag 17 september 2012 08:44 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nu stijg je boven alle anderen uit. Hoger onderwijs. Zozo, dat is knap van jou.
[..]
En doen anderen in het hoger onderwijs dat ook? Hebben die ook allemaal een motorfiets? Of lopen zij wel die dagelijkse marathon?
[..]
Duidelijke taal, toch? Zet je motorfiets ergens waar je 'm wel neer mag zetten en je probleem is voor altijd opgelost. Okee, je ego heeft een enorme deuk opgelopen, want wie zijn 'zij' om jou, student die hoger onderwijs volgt, terecht te wijzen, en nu ben je verplicht een stukje verder te lopen.
[..]
Waarom zou jij een slijptol ter hand nemen, je volgt immers hoger onderwijs, dan ga je toch niet zwaaien met materiaal dat bedoeld is voor gewoon volk?Bedankt voor je input.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hou in de gaten dat gemeentes eigen regels kunnen hebben mbt het parkeren van een motor. Zo mag je in Amsterdam alleen in een parkeervak staan als je ook een kaartje koopt. Je mag expliciet wel op de stoep staan.quote:Op zondag 16 september 2012 23:07 schreef [url=http://forum.fohttp://www.cition.nl/main.php?obj_id=968557197k.nl/user/profile/44920]TallMan[/url] het volgende:
[..]
bron
Omdat er dan een overeenkomst tussen TS en de beveiliging cq opleiding zou moeten zijn met een boeteclausule. Beveiliging zou dus eerder de politie moeten bellen en de motor van TS weg moeten laten slepen.quote:Op zondag 16 september 2012 17:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
zou je de beveiliging kunnen schorsen wanneer ze mensen gaan irriteren daar?quote:Op maandag 17 september 2012 12:11 schreef Flurry het volgende:
Vraag me af of ze TS niet gewoon kunnen schorsen als ie mensen gaat irriteren daar.
Om aan te geven dat ie parkeert op terrein dat eigendom is van een instelling.quote:Op zondag 16 september 2012 16:12 schreef TheOneAndOnly het volgende:
En wat heeft dat hoger onderwijs er mee te maken?
Denk je dat een metselaar dat bericht niet gehad zou hebben?
Zet gewoon je brommer waar die wel mag staan...
Laat dit soort dingen nu vaak opgenomen zijn in de statuten van de in dit geval Hogeschool.quote:Op zondag 16 september 2012 18:05 schreef Henno het volgende:
[..]
Omdat privaatrecht, en dan moet er een overeenkomst met boeteclausule bestaan tussen TS en het bedrijf.
TS is een puber die vindt dat regels niet voor hem gelden, die wil provoceren en die te lui is om een stukje te lopen. En dan is de beveiliging irritant?quote:Op maandag 17 september 2012 12:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
zou je de beveiliging kunnen schorsen wanneer ze mensen gaan irriteren daar?
Leuk, maar als ik (dus geen student/leerkracht/werknemer van de Hogeschool) daar parkeer, dan heb ik natuurlijk niet zo veel met die statuten van doen.quote:Op maandag 17 september 2012 12:50 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Laat dit soort dingen nu vaak opgenomen zijn in de statuten van de in dit geval Hogeschool.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |