Omdat ik geen 5000 euro heb om te verhuizen? ik geen familie of vrienden heb eigenlijk?quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:28 schreef rhubarbje het volgende:
Waarom ga je nu niet op jezelf? Voor het bedrag dat je nu bijdraagt kun je vast wel een studiotje of zo krijgen
verder vind ik het een vrij hoog bedrag ja
maar goed als je moeder het echt zelf niet kan betalen moet het toch ergens vandaan komen
waarom kan ze het zelf niet betalen? Ze moet inkomen hebben...
Over de belastingsdienst weet ik niets sorry
quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:34 schreef nasty_popovich het volgende:
Nederland = wajong land![]()
Weer de zoveelste topic "ik heb een wajong uitkering maar ik wil eingenlijk nog meer extra krijgen"...
Weer de zoveelste topic "ik ben zooooo zielig' want ik heb zoveel kosten in het leven"...
Geen idee hoe oud je bent? maar groei eens paar ballen en voor jezelf gaat wonen ofzo![]()
1000 euro "gratis geld" en nog gaan zeuren ook
Nee zij vreet aan 1 stuk door.quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:34 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Dus julliehebben voor twee personen ¤400 aan boodschappen per maand. Dat moet gemakkelijk een stuk minder kunnen.
Vermeld aan de moderator en hopelijk verwijderd zo.quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:34 schreef nasty_popovich het volgende:
Weer de zoveelste topic "ik heb een wajong uitkering maar ik wil eingenlijk nog meer extra krijgen"...
Weer de zoveelste topic "ik ben zooooo zielig' want ik heb zoveel kosten in het leven"...
Geen idee hoe oud je bent? maar groei eens paar ballen en voor jezelf gaat wonen ofzo![]()
spreek af dat jij de booschappen doet voor de normale boodschappen en de dat je die rekening 50/50 deelt en extratjes zijn (voor beide) voor eigen rekeningquote:Op zaterdag 15 september 2012 13:37 schreef nummer1kloon het volgende:
[..]
Nee zij vreet aan 1 stuk door.
Ik eet brood - paar flessen limonade hoogstens en beleg.
En avondeten.
Thats it.
Mn moeder zuipt wijn, eet al het fruit plus alle extras die er misschien gekocht kunnen worden.
Plus stiekem kleding etc en kleine andere zaken die niet duur zijn maar wel aantikken uiteraard.
Verder uiteraard voor de huisdieren en dan voornamelijk voor de hond.
Ik niet zelf in staat (nog) mn eigen boodschappen te doen, dus ik ben compleet afhankelijk van wat zij koopt.
Mijn draagkracht is blijkbaar voor alsnog te hoog.quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:37 schreef rhubarbje het volgende:
Oh en volgens mij zij er potjes voor mensen met wajong die willen verhuizen en een finaciele injectie nodig hebben. Aan te vragen (voor een concreet doel) bij de gemeente
kan ook voor een wasmachine zijn of zo
(dat was een jaar of r terug iig zo)
Dat kan ze niet betalen, ik kan nog niet zelf het doen door bepaalde omstandigheden.quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:39 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
spreek af dat jij de booschappen doet voor de normale boodschappen en de dat je die rekening 50/50 deelt en extratjes zijn (voor beide) voor eigen rekening
zoiets dacht ik nou een tijd geleden dus zelf ook.quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:39 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Ah eigenlijk zou jij dus de financiele bendethuis moeten gaan leiden om uit deze situatie te komen Bewind gaan voeren over je moeder.
Ik ben het met je eens hoor.quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:40 schreef Wokkel het volgende:
Kom voor jezelf op, dat is eigenlijk de enige raad die ik je kan geven. Je krijgt een godsvermogen aan geld elke maand, het is onzin om dat allemaal te delen met je moeder als die zelf ook gewoon een prima uitkering krijgt.
Sowieso probeer het roodstaan (doorlopend krediet) bij de bank op te zeggen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:32 schreef nummer1kloon het volgende:
[..]
...en staat -1000 rood op de bank altijd eigenlijk.
Lach en roep maar. Je kent de situatie niet. Een Wajong krijg je niet zomaar.quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:41 schreef nasty_popovich het volgende:
wacht moeder en zoon met uitkering![]()
Als je moeder er mee instemt zou die rompslomp allemaal niet hoeven. Dan zal ze echter mee moeten willen werken. Dan volstaat het afstaan van de pinpas vooreen groot gedeelte al.quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:41 schreef nummer1kloon het volgende:
[..]
zoiets dacht ik nou een tijd geleden dus zelf ook.
Maar dat zal moeten in overleg met mijn zus heb ik begrepen.
Omdat ik niet zomaar financieel bewindvoerder mag worden of zijn.
Het doorlopend krediet is al stopgezet door de bank zelf.quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:43 schreef batb het volgende:
[..]
Sowieso probeer het roodstaan (doorlopend krediet) bij de bank op te zeggen.
Je betaalt echt belachelijk veel rente (zo heb ik 2 weken terug van de rabobank nog een contract gezien van een doorlopend krediet met effectieve jaarrente van 12,9%, niet normaal, uitzuigers/profiteurs/parasieten eerste klas).
Ze werkt niet mee.quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:45 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Als je moeder er mee instemt zou die rompslomp allemaal niet hoeven. Dan zal ze echter mee moeten willen werken. Dan volstaat het afstaan van de pinpas vooreen groot gedeelte al.
Huiliequote:Op zaterdag 15 september 2012 13:37 schreef nummer1kloon het volgende:
[..]
Vermeld aan de moderator en hopelijk verwijderd zo.
Geld is altijd nog het beste dwang middel wat bestaat. Je zegt gewoon tegen je moeder als je dat niet wilt dan houd mijn bijdrage aan dit huishouden nu per direct op. Dat gaat ze dus geen maand volhouden want dan is ze verhongert. Dan stel je haar nogmaals de keuze... Weet zeker dat je het voor elkaar krijgt.quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:46 schreef nummer1kloon het volgende:
[..]
Ze werkt niet mee.
Ik heb het al voorgelegd.
Voornamelijk omdat ze zelf het probleem uiteraard niet ziet.
als je het uit de doeken zou doen heeft vast iemand een creatief idee of weet een overheidspotje voor jequote:Op zaterdag 15 september 2012 13:39 schreef nummer1kloon het volgende:
[..]
Mijn draagkracht is blijkbaar voor alsnog te hoog.
In ieder geval in mijn gemeente.
Ik heb het idd al gecheckt.
Overigens is 5000 misschien wat aan de hoge kant maar er spelen bepaalde factoren mee die ik niet heel uitgebreid wil bespreken.
Maar enfin zelfs bij een minder bedrag zal sparen lang duren op deze manier.
Voorals als ik zelfs echt niets overhou.
je leert je moeder zo ook niet op eigen benen staan en bent dus onderdeel van het probleemquote:Op zaterdag 15 september 2012 13:40 schreef nummer1kloon het volgende:
[..]
Dat kan ze niet betalen, ik kan nog niet zelf het doen door bepaalde omstandigheden.
Dus tja
Ik probeer haar zoveel mogelijk aan te dringen bepaalde zaken zelf te betalen uiteraard.
Ze is overigens geen Evil mens ofzo maar ze heeft t geld gewoon nooit door de 100'en euros aan rekeningen/afbetalingen per maand.
Dat is dus precies wat ik vandaag heb gedaan.quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:49 schreef practics het volgende:
[..]
Geld is altijd nog het beste dwang middel wat bestaat. Je zegt gewoon tegen je moeder als je dat wilt dan houd mijn bijdrage aan dit huishouden nu per direct op. Dat gaat ze dus geen maand volhouden want dan is ze verhongert. Dan stel je haar nogmaals de keuze... Weet zeker dat je het voor elkaar krijgt.
wattan de pizza boer komt echt jou eten wel aan huis leveren hoor inclusief fles colaquote:Op zaterdag 15 september 2012 13:49 schreef nummer1kloon het volgende:
[..]
Dat is dus precies wat ik vandaag heb gedaan.
Maar of dat realistisch is, is een tweede.
Aangezien ik afhankelijk ben.
laat je boodschappen bezorgen door de apquote:Op zaterdag 15 september 2012 13:49 schreef nummer1kloon het volgende:
[..]
Appie bezorgt gewoon thuis zover ik weet.quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:49 schreef nummer1kloon het volgende:
[..]
Ik heb begeleiding waarbij ik misschien dit soort dingen kan aankaarten.quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:49 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
als je het uit de doeken zou doen heeft vast iemand een creatief idee of weet een overheidspotje voor je
want die dingen zijn er echt zo veel, dat er voor jou ook wel een te vinden moet zijn
[..]
je leert je moeder zo ook niet op eigen benen staan en bent dus onderdeel van het probleem
zolang jij het haar mogelijk maakt om zo geld uit te kunnen geven zal ze het doen en er niets van leren
als ze het niet kan betalen gaat ze naar de schuldsanering (en een cursusje doen) en naar de voedselbank
als het echt niet anders gaat kun je altijd nog 100% van die noodzakelijke boodschappen doen per maand maar dan nog kom je niet aan 400 euro hoor! dat is 100 euro per week! dat is ontzettend veel
wij zijn met zijn 2e hier en doen erg luxe boodschappen (we zijn nogal Bourgondiërs) maar voor de helft lukt het ons prima hoor
jij koopt gewoon spullen voor het ontbijt, lunch, avondeten en schoonmaakspullen en zo en die betaal je dan
als ze dan een fles wijn wil of een jurkje moet ze het of zelf betalen of dat jurkje niet halen
Ik snap het!, het is de schuld van maatschappij eigenlijk, schuld van de banken, schuld van de regering, schuld van iedereenquote:Op zaterdag 15 september 2012 13:46 schreef nummer1kloon het volgende:
[..]
Ze werkt niet mee.
Ik heb het al voorgelegd.
Voornamelijk omdat ze zelf het probleem uiteraard niet ziet.
quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:52 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Appie bezorgt gewoon thuis zover ik weet.
Dat moet ik even goed bekijken dan.quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:51 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
laat je boodschappen bezorgen door de ap
kost je 5 euro per week of zo maar goed dat is nog altijd minder dan je moeder op maakt
Zwakke troll poging.quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:53 schreef nasty_popovich het volgende:
[..]
Ik snap het!, het is de schuld van maatschappij eigenlijk, schuld van de banken, schuld van de regering, schuld van iedereen![]()
Hoe durven ze jouw moeder een doorlopende krediet te geven, hoe durven ze om jouw en jouw moeder zo weinig uitkeringsgeld te geven.
Ik bedoel wij moeten toch leven, merkkleding kopen, vakantie uit eten etc etc
schande!!!
maar je begeleiding zal ook zien dat deze financiëlequote:Op zaterdag 15 september 2012 13:52 schreef nummer1kloon het volgende:
[..]
Ik heb begeleiding waarbij ik misschien dit soort dingen kan aankaarten.
Mijn problematiek is deels lichamelijk als geestelijk (ik zou meer zeggen het laatste als ik het moet afwegen)
Anyway ik krijg dus begeleiding, maar dat is niet echt bedoeld om zulke dingen af te handelen als financiele problemen thuis.
Dus tja beetje een rot situatie zo.
ze bezorgen bijna overal wel hoorquote:Op zaterdag 15 september 2012 13:54 schreef nummer1kloon het volgende:
[..]
[..]
Dat moet ik even goed bekijken dan.
Ik weet niet of ze dat ook hier doen precies. (geloof niet in iedere postcode gebied nog ofzoiets)
Klopt euro shopper dingen enzo.quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:56 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Bonnetjes laten overleggen en alleen (mee)betalen waar jij mee instemt zou ook een optie kunnen zijn. Overigens de ah hoeft ook niet duur te zijn zolangje de juiste produkten maar pakt en niet de A-merken.
Zou goed kunnen, ben beetje een het glas is half leeg persoon.quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:57 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
maar je begeleiding zal ook zien dat deze financiële
puinhoop ook een emotionele weerslag op je heeft
en als het echt niet bij hun hoort kunnen ze je wel helpen met hulp die daar wel bij past
[..]
ze bezorgen bijna overal wel hoor
en anders is er vast een leuke vrijwilligers organisatie die je kan helpen
je ziet nogal veel beren op de weg die je er zelf neer zet/ in stand houdt
kijk nu meteen evenquote:Op zaterdag 15 september 2012 13:59 schreef nummer1kloon het volgende:
[..]
Zou goed kunnen, ben beetje een het glas is half leeg persoon.
Maar veel meegemaakt ook dus tja anyway ik zal eens kijken naar dat AH gedoe als eerste stap.
Hopelijk scheelt het want dit gewoon niet zo meer.
Tegen die tijd zal dat wel gaan.quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:59 schreef groggy het volgende:
hoezo wil je op jezelf gaan wonen als je nu nog geen boodschappen zelf kan doen...
Ik had daar laatst wel idd iets gekregen van iemandquote:Op zaterdag 15 september 2012 14:08 schreef rhubarbje het volgende:
check ook eens in fokkers helpen fokkers
vast iemand die je wil helpen met boodschappen doen of die spullen voor je heeft als je toch besluit te verhuizen
In een duur dorp waar je 30 euro voor 1 week toegang tot een sportschool moeten betalen om even een random vergelijking te maken.quote:Op zaterdag 15 september 2012 14:50 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Wat vindt jij een standaard boodschappenlijstje? Enin welke omgevinging woon je eigenlijk?
Wat jij nu opnoemt heb ik voor 30Equote:Op zaterdag 15 september 2012 14:55 schreef nummer1kloon het volgende:
[..]
In een duur dorp waar je 30 euro voor 1 week toegang tot een sportschool moeten betalen om even een random vergelijking te maken.
Maar ik zie aan het boodschappen lijstje dat uit niets bijzonders bestaat ; beleg, zuivelproducten, drank etc wat gehakt en groenten, wat fruit en soep en nog wat andere basis dingen.
Dat is misschien 40 max 50 nogwat euro voor 1 week.
Want er zit nog geen brood bij en misschien wat basis dingen die ik even vergeet tijdens het maken van de lijst. (irritant overigens dat op de AH je niet kan zien voor hoeveel je op de lijst hebt staan, ook dat bezorging pas kan vanaf 70 euro.. )
Ik ben trots op jequote:Op zaterdag 15 september 2012 14:58 schreef Sneezeechu het volgende:
[..]
Wat jij nu opnoemt heb ik voor 30E
Je moet ook niet bij de AH boodschappen doenquote:Op zaterdag 15 september 2012 15:02 schreef nummer1kloon het volgende:
[..]
Ik ben trots op je
Nee serieus ik weet niet wat ik daarop moet zeggen xD ik zet simpele dingen op de lijst en reken uit wat ze er voor rekenen bij de AH (als basis zonder dingen als statiegeld).
Tot dusver kom ik op de helft uit wat mn ma uitgeeft.
Maar zal wel oplopen nog beetje, zolang het maar niet 90 tot 100 is iedere week ben ik al blij(er)immers.
Dude, ga ergens anders baggeren.quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:34 schreef nasty_popovich het volgende:
Wat ik al zei, kom voor jezelf op. Dat is lastig maar wel de enige manier.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:02 schreef nummer1kloon het volgende:
[..]
Ik ben trots op je
Nee serieus ik weet niet wat ik daarop moet zeggen xD ik zet simpele dingen op de lijst en reken uit wat ze er voor rekenen bij de AH (als basis zonder dingen als statiegeld).
Tot dusver kom ik op de helft uit wat mn ma uitgeeft.
Maar zal wel oplopen nog beetje, zolang het maar niet 90 tot 100 is iedere week ben ik al blij(er) immers.
ben benieuwd van wie je een kloon bent als je achterlijk reageertquote:Op zaterdag 15 september 2012 13:37 schreef nummer1kloon het volgende:
[..]
Vermeld aan de moderator en hopelijk verwijderd zo.
Als hij een woning aan een rolstoel moet aanpassen is dat geen raar bedrag hoor.quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:35 schreef rhubarbje het volgende:
Stuur je moeder naar de schuldsanering. Daar kan iemand haar helpen leren met geld om te gaan
en financieel advies aan jou: verhuizen kost echt geen 5000 euro!!!
Waarom precies?quote:Op zaterdag 15 september 2012 17:40 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Toch ben ik vaak wel benieuwd wat de rede is dat mensen een wajong uitkering krijgen..
Volgens mij weet jij niet wat wajong inhoudt.quote:Op zaterdag 15 september 2012 17:50 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
Vaak vinden ze dat ze heel wat meegemaakt hebben...
Volgens mij is dat voor jongeren die bang zijn van het echte leven....quote:Op zaterdag 15 september 2012 17:56 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Volgens mij weet jij niet wat wajong inhoudt.
Wat Luxuria zegtquote:Op zaterdag 15 september 2012 17:50 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
Inderdaad wat Messina ook zegtquote:Op zaterdag 15 september 2012 18:01 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
Volgens mij is dat voor jongeren die bang zijn van het echte leven....
Dan wil jij vast met ze ruilenquote:Op zaterdag 15 september 2012 17:50 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
Weekje?quote:Op zaterdag 15 september 2012 18:19 schreef Sneezeechu het volgende:
[..]
Dan wil jij vast met ze ruilen
Dan eerst zoeken naar woningen die al aangepast zijn en idd de gemeente benaderen voor woningaanpassing via het WMO.quote:Op zaterdag 15 september 2012 17:11 schreef Sessy het volgende:
[..]
Als hij een woning aan een rolstoel moet aanpassen is dat geen raar bedrag hoor.
Kijk eens of de AH bij jou in de buurt bezorgt. 1x in de twee weken kopen, alles in de diepvries duwen en hoe zij aan haar wijn komt, mag ze zelf weten. Je hebt nog meer supermarkten die bezorgen trouwens.
Overigens denk ik dat je je hulpvraag het beste aan een gemeente of iets dergelijks kan voorleggen. Die weten je te verwijzen naar desnoods een begeleid wonentraject of iets dergelijks, afhankelijk van je zorgbehoefte. Kan ff duren, maar als het thuis echt niet gaat, zijn er in Nederland wel mogelijkheden (de vraag is alleen of je in zo'n project beter af bent). Het probleem is dat als je fysiek niet in staat bent om voor jezelf op te komen, boodschappen te doen, enzovoort, je nooit uit die vicieuze cirkel komt.
Ik betwijfel of ¤ 5.000 voldoende is voor het aanpassen van een woning, zodat die geschikt is voor een persoon die een rolstoel gebruikt. Bredere deuren, een lager aanrecht, voorzieningen in de badkamer en eventueel een traplift. Dat kost veel meer dan 5 ruggen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 17:11 schreef Sessy het volgende:
[..]
Als hij een woning aan een rolstoel moet aanpassen is dat geen raar bedrag hoor.
Kijk eens of de AH bij jou in de buurt bezorgt. 1x in de twee weken kopen, alles in de diepvries duwen en hoe zij aan haar wijn komt, mag ze zelf weten. Je hebt nog meer supermarkten die bezorgen trouwens.
Overigens denk ik dat je je hulpvraag het beste aan een gemeente of iets dergelijks kan voorleggen. Die weten je te verwijzen naar desnoods een begeleid wonentraject of iets dergelijks, afhankelijk van je zorgbehoefte. Kan ff duren, maar als het thuis echt niet gaat, zijn er in Nederland wel mogelijkheden (de vraag is alleen of je in zo'n project beter af bent). Het probleem is dat als je fysiek niet in staat bent om voor jezelf op te komen, boodschappen te doen, enzovoort, je nooit uit die vicieuze cirkel komt.
Er zitten in mijn jaar 3 studenten met een wajong uitkering. Werken lukt niet, achter bureau of administratief ook niet, maar 4x per week een volledige dag studie met van 9 tot 5 colleges, practica of werkgroepen, is geen probleem. En dat vind ik raar.quote:Op zaterdag 15 september 2012 18:03 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Inderdaad wat Messina ook zegt
Dat krijg je als je ziek bent of gehandicapt en daardoor niet kunt werken.
Inderdaad, er zullen ook vast van dat soort gevallen tussen zitten.quote:Op zaterdag 15 september 2012 20:06 schreef probeer het volgende:
[..]
Er zitten in mijn jaar 3 studenten met een wajong uitkering. Werken lukt niet, achter bureau of administratief ook niet, maar 4x per week een volledige dag studie met van 9 tot 5 colleges, practica of werkgroepen, is geen probleem. En dat vind ik raar.
genoeg, zo niet teveel. En ik zeg niet dat het echt hun schuld is, ze hebben imo ook gewoon recht op studie etc. Maar het wordt door het beleid en de regels gewoon te makkelijk om een zak met geld te krijgen zonder dat daar ook maar iets tegenover staat ...quote:Op zaterdag 15 september 2012 20:13 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Inderdaad, er zullen ook vast van dat soort gevallen tussen zitten.
je leest nogal over het echte probleem heen knaapquote:Op zaterdag 15 september 2012 20:49 schreef Bucketlist het volgende:
Je hebt 300 euro aan vaste lasten van verzekeringen en mobiel abo en je woont nog thuis? Daar valt genoeg te besparen lijkt mij.
Overigens zie ik het als luxe probleem; klagen dat er maar 100 euro over isEn dat terwijl het geld is wat je gewoon cadeau krijgt. Jij wil 5000 euro sparen, je hebt 100 euro over per maand. Dan heb je dat in 5 jaar bij elkaar. Ik zie het probleem niet.
Nee, het echte probeem negeer ik bewust. Dit omdat zijn moeder het blijkbaar gewoon niet kan redden zonder zijn bijdrage; er gaat duidelijk geld wat voor boodschappen is naar andere doeleinden.quote:Op zaterdag 15 september 2012 20:58 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
je leest nogal over het echte probleem heen knaap
Nou dat gaat ook weer niet lukken. Je zult toch ook verf (volgens mij kan je het beste de muurverf van de action nemen, die dekt het beste voor de prijs, iets van 11 euro per emmer), vloerbedekking (dit is je altijd beschikbare goedkoopste mogelijkheid, voor zover mij bekend), koelkast met vriesvak, wasmachine, kookplaat en magnetron moeten hebben. Ook dingen als handdoeken, bedlinnen enzovoort tikt nog wel aan. Ik zou zelf zeggen begin met 1500 en koop gaandeweg later bij (maar ga verhuizen op basis van een solide berekening waarin ook gemeentelijke belastingen e.d. zijn meegenomen).quote:Op zaterdag 15 september 2012 20:13 schreef probeer het volgende:
Maargoed.. OT:
Wellicht heb ik er overheen gelezen, maar waar geeft TS aan dat hij een aangepaste woning nodig heeft? Zonder speciale aanpassingen kan je ook makkelijk uit huis met 500 euro. stoel, matras, kledingkast en een tafel. Klaar.
Dat is ontzettend onzin; je krijgt de groente rechtstreeks uit de groothandel geleverd dus die gaan gewoon zo 2 weken mee (en dat is dan bij tomaten en zo; appels e.d. langer).quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:05 schreef Bucketlist het volgende:
Zelf de boodschappen doen via Appie is maar een gedeeltelijke oplossing; AH is duur en ook de bezorgkosten tikken aan (zo'n 6 euro per keer, uitgaande van verse groenten moet je al 2x per week bestellen =8x per maand en er is ook nog een miniumum van 70 euro per bestelling). Bovendien komt zijn moeder dan geld tekort.
75 euro per week voor 2 personen is ook vrij fors. Wij halen wekelijks voor 40-50 euro boodschappen en hebben qua eten altijd de koelkast en voorraad kast vol.quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:41 schreef Twinkle20 het volgende:
Op jezelf wonen moet geen probleem zijn middels een sociale huurwoning. Ik heb het 3 jaar lang van 800 euro moeten doen en dat ging prima.. Je moet alleen keuzes maken.
Daarbij .. 400 euro per maand aan boodschappen voor 2 mensen?! Dat kan echt wel minder? Aanbiedingen/Aldi/Lidl? Ik budgetteer voor 2 personen 75 euro per week en dan hebben we echt alles erop en eraan elke dag?
Als je op jezelf woont kan dat ook fors naar beneden.
Enne, je geeft aan dat je zelf niet in staat bent om je boodschappen te doen. Komt dat door een lichamelijke beperking of geestelijk? Anders een vrijwilliger hiervoor inschakelen? Of wellicht een vriend/vriendin/kennis die je hierbij kan ondersteunen?
Dat verhuizen en het aanpakken van je nieuwe woonplek:
Ik had helemaal niks toen ik door omstandigheden plotseling het huis uit moest. Maar beetje bij beetje heb ik alles opgepakt. Ja .. de eerste maanden zag het er inderdaad niet uit. Maar ik kon wel kleine beetjes sparen... Kringloop heeft vaak prima spul en ook hier weer .. boor je netwerk aan! Veel mensen hebben spullen op zolder of in de garage staan die ze toch niet meer gebruiken.
En je hebt hier Fokkers helpen Fokkers .. Wie weet wat je daar nog mee kan?
Je bent veel minder afhankelijk van haar als je zelf denkt!
Ja, als TS een compleet kale studio of groter wil gaan huren, dan wel ja.quote:Op zondag 16 september 2012 02:51 schreef Sessy het volgende:
[..]
Nou dat gaat ook weer niet lukken. Je zult toch ook verf (volgens mij kan je het beste de muurverf van de action nemen, die dekt het beste voor de prijs, iets van 11 euro per emmer), vloerbedekking (dit is je altijd beschikbare goedkoopste mogelijkheid, voor zover mij bekend), koelkast met vriesvak, wasmachine, kookplaat en magnetron moeten hebben. Ook dingen als handdoeken, bedlinnen enzovoort tikt nog wel aan. Ik zou zelf zeggen begin met 1500 en koop gaandeweg later bij (maar ga verhuizen op basis van een solide berekening waarin ook gemeentelijke belastingen e.d. zijn meegenomen).
Nee, inderdaad, je kunt toch wel twee sets linnengoed meenemen van thuis, plus je bed, bureau met stoel, misschien een kastje.quote:Op zondag 16 september 2012 13:31 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, als TS een compleet kale studio of groter wil gaan huren, dan wel ja.
De meeste studentenkamers zit al verf op de muur, een vloer op de grond, en een keuken met koelkast kookplaat en magnetron. En waar wast TS zich thuis mee dan? Slaapt hij dan opeens zonder bedlinnen?
Sorry hoor, maar zoveel heb je echt niet nodig in eerste instantie.
Maar dan zit je wel vast aan de maten van ikea. Ik zou eerder langs de Leen Bakker gaan, dan kun je gewoon beddengoed bij de Wibra halenquote:Op zondag 16 september 2012 14:42 schreef Leandra het volgende:
Al kun je het niet meenemen van huis, bij Ikea heb je voor een paar euro een heel goedkoop dekbedhoes en dergelijke.
Precies. Ik ben uit huis gaan wonen met 200 euro, en wat mn (groot)ouders nog op zolder / in de schuur hadden staan. Al betrof dat wel een studentenkamer en geen zelfstandig appartement. Hangt er net van af wat TS wil (en voor wil/kan sparen).quote:Op zondag 16 september 2012 14:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, inderdaad, je kunt toch wel twee sets linnengoed meenemen van thuis, plus je bed, bureau met stoel, misschien een kastje.
Kijk als je meteen alles nieuw en tiptop in orde wilt hebben, tja, dan kost het wat.
Dat met dat doorlopend krediet herken ik. Hadden mijn ouders vroeger ook.
Toen ze hun huurhuis konden kopen hebben ze dat meegenomen in de hypotheek.
Banken geven maar wat graag de mogelijkheid geld op te nemen, als er weer wat ruimte is. Ze vertellen dat aan de klant en die ziet dan weer dollartekens. 'Ja, ik kan weer wat kopen'.
Probeer daar een eind aan te maken. Spreek af met de bank dat je niet wikt dat je moeder afgelost krediet weer op kan nemen.
Wat is er mis met de maten van Ikea? De bedden zijn al jaren standaard maten en het beddengoed is inmiddels ook gestandaardiseerd naar Nederlandse maten....quote:Op zondag 16 september 2012 14:52 schreef Messina het volgende:
[..]
Maar dan zit je wel vast aan de maten van ikea. Ik zou eerder langs de Leen Bakker gaan, dan kun je gewoon beddengoed bij de Wibra halen
Nou die vlg. mij precieze combi heb ik ook thuis staan hoor, mankeert niks aan hoor. Die bladvass is vooral prettig omdat die zonder te strijken kreukvrij droogt.quote:Op zondag 16 september 2012 14:42 schreef Leandra het volgende:
Al kun je het niet meenemen van huis, bij Ikea heb je voor een paar euro een heel goedkoop dekbedhoes en dergelijke.
Matrashoes ¤ 2,49 http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40142738/
Dekbedhoes ¤ 3,99 http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30231080/#/90231082
Dekbed ¤ 3,99 http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40131424/
En nee, het is idd niet de mooiste kwaliteit, maar voor ¤ 10,50 heb je wel een heel bed opgemaakt.
Bed: ¤ 24,95 http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40180565/
Lattenbodem: ¤ 11,95 http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/85590800/
Matras: ¤ 39,95 http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30227361/
Compleet bed voor ¤ 77,= plus ¤ 10,50 om het op te maken = ¤ 88,=
Doe nog een extra setje beddengoed erbij en je bent voor net geen ¤ 100 klaar.
Ze gooien de Zweedse maten er eind dit jaar uit (dus als je ze nodig hebt zou ik nog ff langsgaan en een voorraad inslaan; ze zijn nu in de uitverkoop).quote:Op zondag 16 september 2012 14:52 schreef Messina het volgende:
[..]
Maar dan zit je wel vast aan de maten van ikea. Ik zou eerder langs de Leen Bakker gaan, dan kun je gewoon beddengoed bij de Wibra halen
Nee, de dekbedden van 150x200 (en x220 natuurlijk).quote:Op zondag 16 september 2012 16:48 schreef Lienekien het volgende:
Bedoelen jullie met Zweedse maten die kleine kussenslopen?
in de toekomst niet meer nee, nu nog wel.quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:44 schreef Messina het volgende:
[..]
Lach en roep maar. Je kent de situatie niet. Een Wajong krijg je niet zomaar.
Is ook vrij fors, maar financieel zit dat er bij ons zo inquote:Op zondag 16 september 2012 09:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
75 euro per week voor 2 personen is ook vrij fors. Wij halen wekelijks voor 40-50 euro boodschappen en hebben qua eten altijd de koelkast en voorraad kast vol.
Daar heb je helemaal gelijk in.quote:Op zondag 16 september 2012 18:23 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Is ook vrij fors, maar financieel zit dat er bij ons zo in![]()
Echter, dat is een rekensommetje van 300 euro per maand .. Dat is al ruim 100 euro minder als wat TS besteedt aan boodschappen. Daarmee wil ik alleen maar aangeven dat 400 euro echt belachelijk veel is en dat, als je het goed aanpakt, dat ook minstens met de helft kan!
Die zijn ze al maanden aan het uitverkopen en het is al lastig om de Zweedse maten nog te vinden, de kussens en dekbedden zijn allemaal naar Nederlandse maten, met wat mij betreft als grote misser dat ze in de eenpersoons geen 220 lang hebben.quote:Op zondag 16 september 2012 16:48 schreef Lienekien het volgende:
Bedoelen jullie met Zweedse maten die kleine kussenslopen?
Mijn comment sloeg op iemand die klaagde dat je de "zweedse maten" niet meer kunt krijgen. Die dekbedden hoef je niet weg te gooien. Zullen overigens genoeg zijn die wel zo gek zijn dat te doen; altijd handig om op "grofvuildag" even door de stad te fietsen en zooi weg te halen van de straatkant.quote:Op maandag 17 september 2012 11:54 schreef Leandra het volgende:
Ik zou juist beddengoed (lits-jumeaux) gebruiken om gordijnen van te maken.... dat kost anders een vermogen en als je de twee helften van een lits-jumeaux dekbed lostornt heb je al voldoende gordijn voor een flink raam, zowel qua hoogte als breedte.
ik weet niet of dit de doorslag gaat geven hoorquote:Op maandag 17 september 2012 11:59 schreef Leandra het volgende:
We proberen hem te helpen zsm bij moeder weg te gaan, want dat kan wel zonder eerst ¤ 5.000 te sparen.
Nou ja simpel gezegd, haar ouders zien mij totaal niet zitten.quote:Op maandag 17 september 2012 12:26 schreef rhubarbje het volgende:
waarom is samenwonen met je vriendin nog geen optie?
maar hoe oud is je vriendin dan?quote:Op maandag 17 september 2012 12:28 schreef nummer1kloon het volgende:
[..]
Nou ja simpel gezegd, haar ouders zien mij totaal niet zitten.
Zij is zo nederlands als het maar kan, maar haar ouders zijn zwaar traditioneel op dit gebied.
Ze willen het liefst dat ze met iemand zou hebben uit haar eigen achtergrond, en dan ook nog pas als ze 24 jaar of ouder zou zijn.. totaal onrealistisch maar ja daar zit een heel verhaal achter.
Niet dat ze iets tegen "blanken" hebben, maar wel tegen mijn inkomen lol.
Ook ben ik wat ouder dan haar en dat vinden ze ook niet prettig, maar goed ik ben ervan overtuigd dat dat wel goed komt, ik ben heeel aardig namelijk.
Oud genoeg, maar zoals je zelf zegt, het moet haar keus zijn uiteindelijk.quote:Op maandag 17 september 2012 12:31 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
maar hoe oud is je vriendin dan?
het is toch haar keus?
soms helpt het juist als je gewoon eens tegen je ouders in gaat
en als dit voor jullie nu de beste optie is zou ik het gewoon doen hoor
en waarom kun je niet alleen wonen? is daar echt geen mouw aan te passen?quote:Op maandag 17 september 2012 12:33 schreef nummer1kloon het volgende:
[..]
Oud genoeg, maar zoals je zelf zegt, het moet haar keus zijn uiteindelijk.
Ik ga haar niet dwingen zo'n best grote stap te nemen.
En voor haar is het ook nu niet de beste optie in verband met studies.
goh hoe zou dat komen...quote:Op maandag 17 september 2012 12:28 schreef nummer1kloon het volgende:
[..]
Nou ja simpel gezegd, haar ouders zien mij totaal niet zitten.
Ik heb begeleiding daarbij nodig. (vanuit daar, wat weer een heel andere regeling zal zijn)quote:Op maandag 17 september 2012 12:34 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
en waarom kun je niet alleen wonen? is daar echt geen mouw aan te passen?
het klinkt gewoon erg zonde dat er een huisje voor je is in zeeland en dat je er niets mee kunt
Please ga alsjeblieft weg, je voegt niets toe. (ja ik weet dat dit een open forum is, maar ik vraag het beleefd)quote:Op maandag 17 september 2012 12:35 schreef nasty_popovich het volgende:
[..]
goh hoe zou dat komen...:')
begeleiding kun je switchen en als je jezelf daar nu al voor aan meld kun je starten als je daadwerkelijk verhuistquote:Op maandag 17 september 2012 12:37 schreef nummer1kloon het volgende:
[..]
Ik heb begeleiding daarbij nodig. (vanuit daar, wat weer een heel andere regeling zal zijn)
Plus alles wat ik ken, wat ik gewend ben etc is allemaal hier.
Psychisch zou ik het nu simpelweg niet aankunnen of ermee overweg kunnen gaan.
Maar ja ook geld etc nog steeds wel een probleem voorlopig.
Maar ik krijg dus begeleiding hier, die vrouw weet ervan dat ik daar sta ingeschreven etc.
Dus ik leg het nog eens aan haar voor en kijken hoe ver ik kan komen als het zo ver is.
Nou daarom zei ik al ik zal het nog eens voorleggen aan die begeleidster, soms kom ik er idd niet uit door hoe ik naar dingen kijk (of door wat ik gewend ben)quote:Op maandag 17 september 2012 12:39 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
begeleiding kun je switchen en als je jezelf daar nu al voor aan meld kun je starten als je daadwerkelijk verhuist
en je kunt prima met 500 euro verhuizen of zo
ik vraag zo door omdat ik het gevoel heb dat jij de situatie veel negatiever maakt dan ie is en zo blijft zitten waar je zit
terwijl het volgens mij voor jou juist heel goed zou zijn om weg te gaan (als ik kijk naar je relatie met je moeder)
Niet op reagerenquote:Op maandag 17 september 2012 12:38 schreef nummer1kloon het volgende:
[..]
Please ga alsjeblieft weg, je voegt niets toe. (ja ik weet dat dit een open forum is, maar ik vraag het beleefd)
Hier ben ik nog steeds wel benieuwd naar?quote:Op zaterdag 15 september 2012 17:56 schreef Luxuria het volgende:
TS hoe gaat het dan verder met je moeder als jij op jezelf woont?
Dan verliest ze de toeslag, waar ze m.i. toch al geen recht op heeft, plus het kostgeld van TS. Denk niet dat ze het dan gaat redden. Dat wordt weer fiks bijlenen op het doorlopend krediet.quote:Op maandag 17 september 2012 12:56 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Hier ben ik nog steeds wel benieuwd naar?
Dan moet ze toch ook meer zelf gaan betalen.
Ze heeft dan juist recht op huurtoeslag, omdat ze dan op bijstandsniveau zit(1200p/m). Nu zitten ze samen boven modaal met 2250 netto.quote:Op maandag 17 september 2012 14:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan verliest ze de toeslag, waar ze m.i. toch al geen recht op heeft, plus het kostgeld van TS. Denk niet dat ze het dan gaat redden. Dat wordt weer fiks bijlenen op het doorlopend krediet.
Ze krijgt dan huurtoeslag (nu niet idd), maar verliest mijn extras.quote:Op maandag 17 september 2012 12:56 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Hier ben ik nog steeds wel benieuwd naar?
Dan moet ze toch ook meer zelf gaan betalen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Sessy op 17-09-2012 15:20:04 ]
quote:Op maandag 17 september 2012 15:08 schreef Sessy het volgende:
Ik kom trouwens uit op ong. 1200 exclusief magnetron, strijkijzer, tapijt en verf (staat tegenover dat wasmachine, kookplaat en koelkast goedkoper kunnen dan bij Ikea) wat je voor het compleet inrichten van een woning nodig hebt (bij Ikea) qua eerste levensbehoeften en een beetje meer.Je hoeft toch niet alles direct te kopen, kan verdeeld worden over langere tijd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze kreeg toch toeslag op de wia. Dacht dat je dat genoemd hebt.quote:Op maandag 17 september 2012 14:57 schreef nummer1kloon het volgende:
[..]
Ze krijgt dan huurtoeslag (nu niet idd), maar verliest mijn extras.
250nogwat toeslag vs mijn 150 + 400 aan eten.
Goed mijn deel telt dan niet meer mee qua eten en die 150 vervalt.
Zelf beweerd ze dat ze het prima zou kunnen van 100 euro voor 1 maand.
Huisdieren alleen al neemt daar een hap(je) uit.
Maar ik ken haar levensstijl beter als geen ander.. ik zie het niet voor me in ieder geval. (overigens rookt ze niet zoals iemand eerder suggereerde)
Voor de duidelijkheid : dat doorlopend krediet is geblokkeerd en word niet meer geopend door de bank ongeacht hoeveel ze afbetaald.
Ook die drie verzekeringen kosten toch niet 280 per maand? Dat is 3-4 keer zo hoog als een basiszorgverzekering.quote:Op maandag 17 september 2012 12:24 schreef nummer1kloon het volgende:
Bedankt iedereen voor de vele tips tot nu toe.
Ik ben ziek dus vandaar de late reactie.
Maar even voor de duidelijkheid aan GSbrder : die 300 is voornamelijk CAK - menzis en FBTO verzekeringen.
Als laatste is het mob. abo, ik noemde dat meer puur omdat het nou eenmaal "een" uitgave is, maar een hele kleine en verwaarloosbaar in het geheel.
Ik heb niets duurs op dat gebied. (geen abo van 50+ ofzo)
Verder gaat het nu, sinds ik in het weekend de gehele boodschappenlijst in elkaar heb gezet, een stuk beter.
In plaats van 40 tot 50 iedere 3 á 4 dagen is het al teruggebracht tot minder dan 30.
Ook afgesproken dat mn moeder bepaalde zaken gewoon zelf moet betalen en ik dat niet langer meer wil doen, want anders neem ik de pinpas gewoon in en is het *snip* dan maar water en brood.
(t scheelt toch niet veel zoals wat ik eerst kreeg in verhouding)
Dus dat gaat al veel geld schelen per maand als ik dit volhou, waar ik vanuit ga van wel.
Het zijn duidelijke lijstjes immers.
Ook een tip over de rentestop voor de lening van mijn moeder voornamelijk bij de bank heb ik besproken met haar.
Geloof dat als het mogelijk zou zijn haar dat idee uiteraard wel bevalt.
Scheelt toch een jaar of iets, hopelijk, aan overdreven rentebedragen. (93+ euro aan rente per maand)
Verder schrijf ik alles op wat mezelf nog niet te binnen is geschoten.
Dekbedovertrek/kussens en slopen etc had ik gelukkig al gekocht eerder aan het begin van dit jaar, toen was ik al bezig met eventuele verhuisplannen.
Ik sta inderdaad al een paar jaar ingeschreven voor een huurwoning. (op dit moment bedraagt de wachttijd minimaal 8 jaar geloof ik.. dus gaat nog wel ff duren =/)
Helaas kom ik niet in aanmerking voor een urgentieverklaring, ook vanuit de RIBW zal dit proces, zelfs met begeleid wonen, niet versneld kunnen worden.
De woningen die zij daartoe beschikbaar hebben zitten al helemaal vol, met ook vrij grote wachtlijsten. (in ieder geval in dit gebied)
Ik sta ook ingeschreven in een compleet andere gemeente (middelburg), daar is de wachttijd een stuk korter en kom ik al in aammerking voor een woning.
Maar daar is het probleem dat ik dat simpelweg nog niet alleen kan, en ook een hele hoop zou achterlaten dat toch een veilige basis vormt. (reden voor inschrijven is omdat mijn vriendin daar woont en ik die vaker zou willen zien dan 1x per maand zoals je begrijpt, en zij niet hier kan komen door bepaalde omstandigheden)
Ik lees mee, maar kan niet altijd reageren helaas.
Maar alle input word gewaardeerd, op 1 of 2 opmerkingen over de wajong etc na.. you know who you are.
Dan nog, wie heeft er nou drie zorgverzekeringen?quote:Op maandag 17 september 2012 17:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ook die drie verzekeringen kosten toch niet 280 per maand? Dat is 3-4 keer zo hoog als een basiszorgverzekering.
Geen idee. Wie tikt er nu 280 euro p/maand af aan verzekeringen als hij/zij maar 1000 euro te makken heeft?quote:Op maandag 17 september 2012 18:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan nog, wie heeft er nou drie zorgverzekeringen?
En in die 1009 euro zit de zorgtoeslag al in.quote:Op maandag 17 september 2012 18:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Geen idee. Wie tikt er nu 280 euro p/maand af aan verzekeringen als hij/zij maar 1000 euro te makken heeft?
Ja ze krijgt idd die toeslag vanuit de uvw maar geen huurtoeslag.quote:Op maandag 17 september 2012 17:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze kreeg toch toeslag op de wia. Dacht dat je dat genoemd hebt.
Aangezien jij verdient, heeft ze daar geen recht op. En geloof me, dat komt uit.
Dat is correct, ik heb veel eigen bijdrages, ik heb een ongeneeslijke huidziekte en daarnaast angststoornissen en een persoonlijkheidsstoornis (wat direct betrekking heeft op het angst gedeelte dus niet een psychotisch iemand ofzoquote:Op maandag 17 september 2012 17:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ook die drie verzekeringen kosten toch niet 280 per maand? Dat is 3-4 keer zo hoog als een basiszorgverzekering.
Je kan die vervoerskosten naar het ziekenhuis inderdaad niet declareren, je kan wel een taxivergoeding van je verzekering aanvragen. Als je huisarts de verklaring op de goede manier invult, krijg je die waarschijnlijk wel met wat je hierboven beschrijft.quote:Op maandag 17 september 2012 19:39 schreef nummer1kloon het volgende:
[..]
Ja ze krijgt idd die toeslag vanuit de uvw maar geen huurtoeslag.
Ik weet ook niet 100% het hoe en waarom.
[..]
Dat is correct, ik heb veel eigen bijdrages, ik heb een ongeneeslijke huidziekte en daarnaast angststoornissen en een persoonlijkheidsstoornis (wat direct betrekking heeft op het angst gedeelte dus niet een psychotisch iemand ofzo)
En ja dat is duur.
Om een voorbeeld te noemen, aan het einde van de maand juli mocht ik fijn 3x ~75 euro naar menzis overschrijven naast mn gewone verzekeringskosten.
En er komt ook nog een rekening aan van dik in de 80 die ik nog niet ontvangen heb.
Je begrijpt dat is een enorme hap steeds.
Dus het zijn nog niet eens extra verzekeringen, maar de zorgverzekeraar dat haast geen fuck vergoed en voor ieder lullig medicijntje (zelfs kleine flacons) erg veel rekent.
En dan heb ik het nog niet gehad over mijn reiskosten naar het ziekenhuis die ik helaas (gecheckt) niet kan declareren.
hoe het straks moet met 350 eigen risico.. soms denk ik wel eens.
Dan maar er afzichtig uit zien als ik buiten rondloop.
Het wordt onbetaalbaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |