abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Spellchecker maandag 18 februari 2013 @ 22:56:17 #101
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_123053681
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:42 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Het lijkt er ook op dat een tweede schorsing binnen een jaar bij een oude auto niet duurder is dan de eerste schorsing. Je hoeft daarvoor dus maar 24 euro te lappen. Interessant...
Klopt; verlengen van de schorsing is een behoorlijk stuk goedkoper dan de initiële schorsing :)
Tevens -purist.
pi_123082647
Daar ben ik wel blij om. Mochten we de cabrio niet verkocht krijgen gaat ie gewoon weer de stalling in tot volgend jaar :D.
Schip ahoy!
  woensdag 20 februari 2013 @ 20:50:46 #103
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_123134176
Onze bolide staat nu ook in de stalling. Wat ik eigenlijk heel jammer vind, want ik rijd nu in een modern gebakje van mams rond. :(
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
pi_123194833
Zo'n driepitter truttenschudder? Ja, dan liever de CR-bak.

Ik zou er in de zomer ook best meer in willen rijden. Maar het nadeel is dat het een relatief dure benzinebak is en dat zonde is om op te rijden als m'n diesel stil staan. Dus ik zal er voor de CR maar weinig mee rijden behalve wat plezierritjes in de regio (als ie al hier staat, want de stalling is bij een vriend een eind verderop).
Schip ahoy!
pi_123664702
Hoeveel kostte inschrijving voor de zomereditie van dit jaar?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_123664994
309 euro voor een team van 2 man, als ik het mij goed herinner.
pi_123665012
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 16:43 schreef Dingest het volgende:
309 euro voor een team van 2 man, als ik het mij goed herinner.
Bedankt! :)
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_123666749
Jep. Eigenlijk dus nog hetzelfde als vorig jaar (299,-), alleen verplichten ze je nu de stickerset met je teamnummer erbij te nemen voor een tientje :+
Schip ahoy!
pi_123667358
O, zitten die er standaard bij nu (heb geen inschrijving via de site verkregen hè :P)? Die was er anders toch wel bijgekomen :)
pi_123667544
Jep :). Vorig jaar reden er nogal wat teams zonder startnummer rond, dus vandaar.
Schip ahoy!
pi_123667878
Of bedoel je 'er reden niet genoeg teams met reclame rondom hun startnummers rond'? :P Vorig jaar had ik dat er gewoon afgeknipt trouwens, alleen het witte vak met het startnummer en het zwarte van de CR _O-
pi_123668299
Dat zou ook zomaar kunnen. Al vind ik die reclame niet heel erg opvallen :).
Maar inderdaad, als je zelf sponsorloos rijdt wil je niet die prut van de organisatie er bij op.
Net als die sticker die op de voorruit geplakt werd, die heeft ook het eind van het parkeerterrein niet gehaald :D
Schip ahoy!
pi_123669208
kwam een tijdje terug een rood/zwarte carbagerun vectra station? (of nieuwere astra) tegen tussen Eindhoven en Den Bosch.

iemand van hier?
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_123801068
en vanmiddag, ik op de meest rechterstrook van de A2 tussen Eindhoven en Den Bosch aan het cruizen, op de meest linkerstrook ineens een knaloranje saab.

ik meende iets te hebben gelezen over een oranje saab. kan dat?
pi_123802061
Als het een Nederlandse was, zal dat wel Paladijn geweest zijn (waar ik 2 jaar geleden ook bij in het team zat) :Y
pi_123803013
Dat was 'm ja!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 21 maart 2013 @ 11:34:25 #117
39237 crew  H_T
2733
pi_124328411
Ik heb vandaag mail gekregen over de inschrijving voor de wintereditie van 2014 (drie keer zelfs, verspreid over twee mailadressen :? ). De inschrijving gaat zondag 24 maart om 14:00 open. Auto's mogen hooguit van 1998 zijn, en er staat ook het volgende bij:

quote:
Daarnaast gaan we strenger controleren op de waarde van de auto. Hoewel een exacte waardebepaling onmogelijk is zullen we proberen de (veel te) dure auto’s te weren. Hou hier rekening mee!
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_124342795
Dat zou wel eens tijd worden. Weg met al die luxebakken die van 12-1998 zijn en vol luxe hangen. Het is de sport om met een barrel toch weer binnen te komen!
Schip ahoy!
  vrijdag 26 april 2013 @ 21:16:46 #119
334225 Driftkikkerrrrr
pi_125777267
yeahhhhh! Wij gaan maandag de auto weer uit de stalling halen! 8-)
pi_125842737
Nice! Bij ons begint de sfeer nu ook wel een beetje op te bouwen O+
Schip ahoy!
  maandag 29 april 2013 @ 00:03:37 #121
334225 Driftkikkerrrrr
pi_125851260
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 21:16 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
yeahhhhh! Wij gaan maandag de auto weer uit de stalling halen! 8-)
Zeg, zijn er nog tips wanneer ik die bak morgen uit de stalling haal? Het enige wat ik gedaan heb is namelijk de accu losgekoppeld. :P Hij staat verder gewoon op z'n banden en de tank is voor +/- 1/4 gevuld. Kan ik gewoon instappen en gaan met die banaan? Iets in mij zegt dat dat slecht is, hoewel ik dat totaal niet kan onderbouwen. :')
pi_125855215
Banden meteen gaan checken. Sowieso, afhankelijk van de leeftijd, even checken op droogtescheurtjes, maar binnen een paar km ook op bandenspanning.

Ronde rijden van ongeveer een half uur zodat de accu goed kan bijladen en de boel weer warm wordt. Wel nog rustiger warm rijden dan normaal.

En tip voor de volgende keer: wegzetten met een volle tank brandstof. Dat voorkomt mogelijke corrosie in de tank. En het zou zomaar kunnen dat je carburateur leeggelopen is, dus het kan handig zijn om een litertje of twee aan brandstof bij de hand te hebben om rechtstreeks in de carburateur te gieten.
Schip ahoy!
pi_125865253
Ik denk dat die BMW al gewoon injectie heeft :P En anders kan je de carb gewoon vol laten lopen op de startmotor. Maar idd, vooral de banden checken/oppompen. Ik weet niet waar de auto gestaan heeft, je zou kunnen controleren of er niet op de één of andere wijze veel vocht bij de olie is gekomen (en remvloeistof), maar in mijn ervaring kunnen auto's best een aardig tijdje stilstaan voordat ze echt niet meer willen :)

Onze 9000 staat bij de vader van mijn teamgenoot, die is automonteur en gaat hem even verder wat doornemen. Er komen een setje goede maar gebruikte zomerbanden op die we bij de auto kregen, achter zijn winterbanden maar die zijn wel goed verder. De uitlaat moet even dichtgelast worden en de rechter koplamp wil hij ook wel maken, scheelt mij weer werk :P
Enige waar ik mij zorgen over maak is dat ik van mijn teamgenoot begrijp dat we - weliswaar heel langzaam - wel kvs verbruiken. Misschien dat zijn vader dat ook kan achterhalen, anders moet ik er eens naar speuren als ik de auto weer hier heb.
pi_125865301
En even kijken hoe veel het is en wat je aan de auto wil doen. Een liter per 1.000km is goed te doen, daar rij je de run eenvoudig mee uit. Het hele koelsysteem nalopen en evt afpersen is een stuk duurder.
Schip ahoy!
pi_125865567
Ik moet sowieso de thermostaat nog vervangen. Verder heb ik er geen zicht op want ik heb de auto al sinds begin februari niet meer. Bij de proefrit was het opgevallen dat het 'check radiator' lampje aanging bij het optrekken, dat er net niet genoeg in het reservoir meer zat en de sensor bloot kwam bij het optrekken. Dat is wat nu ook weer het geval is, dus er is iets van een halve/hele liter uit denk ik. Maar geen idee op wat voor afstand :+
Kan ook het reservoir zelf zijn, dat is in het verleden gammel dichtgesmolten na een lekje. Eigenlijk wil ik die dus ook vervangen. Kan ook de waterpomp zijn omdat de multiriem toch een beetje raar slijt. Ik wacht eerst wel af of ik nog meer via m'n teamgenoot hoor :Y
pi_125867159
En anders kost dat vervangen ook niet de hoofdprijs toch? Wij nemen 't voor de zekerheid ook maar mee nu we toch gedwongen zijn onder de kap te duiken. Was niet de planning, maar het is niet anders.
Schip ahoy!
pi_125871049
Alleen de waterpomp niet, nee. Maar dan is het verstandig de spanrollen en multiriem ook meteen te vervangen omdat alles toch los moet, en dan zit je rond de 200 euro aan onderdelen. Dus het is even afwachten tot ik meer weet :)
pi_125872588
De rekening loopt wel gauw op ja, dat probleem hebben wij ook. Was ook niet de bedoeling, we wilden gewoon met de auto in aankoopstaat het halen. Maar nu het toch los ligt, moeten we een deel ook wel vervangen gewoon omdat het erbij hoort. Da's funest voor de rekening. Maar ja, dat moet dan maar. Anders halen we Zwitserland waarschijnlijk niet eens ;(.
Schip ahoy!
  † In Memoriam † dinsdag 30 april 2013 @ 01:17:05 #130
25682 2cv
Niet subtiel
pi_125889549
Laat ik me ook maar eens melden hier. Bij onze auto wordt de thermostaat ook vervangen. En de motor die er omheen zit.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_125953953
De Polizwei-Audi is ook dit jaar weer van de partij; een paar weken geleden kregen we een mailtje van de organisatie of we nog altijd geïnteresseerd waren (we stonden op de reservelijst) en daarna was het binnen een paar dagen rond. Binnenkort de ontsteking en brandstofpomp vervangen en hopelijk blijft 'ie dan gewoon lopen; momenteel slaat 'ie nl. minimaal één keer per dag af tijdens het rijden... :P
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 1 mei 2013 @ 20:51:24 #132
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125954777
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 20:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
De Polizwei-Audi is ook dit jaar weer van de partij; een paar weken geleden kregen we een mailtje van de organisatie of we nog altijd geïnteresseerd waren (we stonden op de reservelijst) en daarna was het binnen een paar dagen rond. Binnenkort de ontsteking en brandstofpomp vervangen en hopelijk blijft 'ie dan gewoon lopen; momenteel slaat 'ie nl. minimaal één keer per dag af tijdens het rijden... :P
Nice :D Vorig jaar ook nog een keer problemen gehad bij de buren? Of viel het mee.

Hier is afgelopen week de distributieriem vervangen. Helaas kwamen we er afgelopen week achter dat de rechter aandrijfas stuk is, dus maar eens kijken hoe we die gaan (laten) repareren :D

Onze boliede voor dit jaar:

1.9D, 45KW, BJ 1992
215.000 KM op de teller maar de NAP is niet aanwezig zeg maar :+ (We missen minimaal een ton op de teller ;))

[ Bericht 3% gewijzigd door RobertNL op 01-05-2013 21:12:37 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_125959236
45kw... pffft... sterkte met al die Alpen en Pyreneeën voor de boeg! We toeteren wel een keer als jullie in de weg rijden :+.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 20:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
Nice! Tof :). Moeten maar eens meeten dit jaar!
Schip ahoy!
pi_125961923
Het is een diesel, dus er zit nog wel een beetje trekkracht in. Zal wel niet enorm snel gaan, maar vast beter dan destijds met ons _O-
pi_125963098
Hoeveel pk hadden jullie ook alweer? :D

En 45kw is 60pk... op een bus met redelijk gewicht is dat weinig hoor. Wij hadden afgelopen jaar al moeite met 100pk op krap twee ton. Wel benzine. En waarschijnlijk wat paardjes overleden :').
Schip ahoy!
  woensdag 1 mei 2013 @ 23:10:11 #136
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125963405
Ach gewoon rustig aan de heuvel op :+
Verder ziet hij er prima uit zegt de garage dus daar gaan we maar vanuit :)

Hoe lastig is het om zelf de temperatuur en toerenteller te repareren? Zekeringeitjes zijn allemaal goed dus daar kan het probleem niet zitten lijkt me :)?
Gelukkig hebben we een team van 5 man waar niemand kennis van auto's heeft :D!
pi_125964020
Hangt er vanaf wat het probleem is :P Met een beetje geluk kan je zelf die tellerunit losschroeven en een andere erin plaatsen.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 23:05 schreef Piet__Piraat het volgende:
Hoeveel pk hadden jullie ook alweer? :D

En 45kw is 60pk... op een bus met redelijk gewicht is dat weinig hoor. Wij hadden afgelopen jaar al moeite met 100pk op krap twee ton. Wel benzine. En waarschijnlijk wat paardjes overleden :').
24 pk/17 kw (met lekke koppakking/slechte verdeler) :P Het voordeel van zo'n diesel is dat die het koppel dan al vrij vroeg heeft, dus ik denk dat die wel gestaag de bergen overkomt. Terwijl je met zo'n ondergemotoriseerd benzine-ding eerst vrij veel toeren moet maken. En als je dan écht zo weinig vermogen hebt, kan dat al lastig zijn om dat te bereiken; wij redden het op de steilste stukken amper nog in z'n 1 :')
  woensdag 1 mei 2013 @ 23:41:14 #138
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125965071
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 23:21 schreef Dingest het volgende:
Hangt er vanaf wat het probleem is :P Met een beetje geluk kan je zelf die tellerunit losschroeven en een andere erin plaatsen.
Wat prutsen lukt wel, trek morgen wel een keer de stoute schoenen aan en draai het even open :)
quote:
[..]

24 pk/17 kw (met lekke koppakking/slechte verdeler) :P Het voordeel van zo'n diesel is dat die het koppel dan al vrij vroeg heeft, dus ik denk dat die wel gestaag de bergen overkomt. Terwijl je met zo'n ondergemotoriseerd benzine-ding eerst vrij veel toeren moet maken. En als je dan écht zo weinig vermogen hebt, kan dat al lastig zijn om dat te bereiken; wij redden het op de steilste stukken amper nog in z'n 1 :')
Leuk is dat, welk auto'tje hadden jullie? Heb op aankomst en vertrek gekeken dus wellicht herken ik de auto :D

(deel) van de vrienden waar ik dit jaar mee mee rijdt hadden vorig jaar de ''Delorean'' / Back to the future auto ;) (BX met vleugeldeuren).

[ Bericht 0% gewijzigd door RobertNL op 02-05-2013 19:47:40 ]
pi_125967653
Wij hebben op de "DeLorean" gestemd voor de originaliteitsprijs, mede omdat die vleugeldeuren zo briljant erin geprutst waren :P

Afgelopen jaar waren we in de voorste, deze zomer gaan we in de middelste (die er denk ik ongeveer hetzelfde uit komt te zien):
pi_125989740
Dat wordt wel een stuk comfortabeler :P. Best leuk, zo in de bergen. Alpen en Pyreneeën met dat kleine barrel zou wel een gigantische uitdaging zijn :D
Schip ahoy!
pi_125992033
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 20:51 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Nice :D Vorig jaar ook nog een keer problemen gehad bij de buren? Of viel het mee.

[..]
In Hannover werden we door de echte polizei klem gezet op de parkeerplaats van een tankstation, maar dat was meer uit nieuwsgierigheid vanwege al die rare, oude barrels met Nederlands kenteken in de stad. :P

Nog een tijdje met de "collega's wetsdienaar" gebabbeld en met hun op de foto gegaan, waarna ze ons een goede reis en veel plezier wensten. Bovendien hadden ze de politie in het gehele Bundesland op de hoogte gesteld, waardoor er niet veel reden meer was om ons of andere CR-auto's aan te houden om andere redenen dan verkeersovertredingen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 2 mei 2013 @ 19:55:25 #142
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125992690
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 01:03 schreef Dingest het volgende:
Wij hebben op de "DeLorean" gestemd voor de originaliteitsprijs, mede omdat die vleugeldeuren zo briljant erin geprutst waren :P

Afgelopen jaar waren we in de voorste, deze zomer gaan we in de middelste (die er denk ik ongeveer hetzelfde uit komt te zien):
[ afbeelding ]
Owja die heb ik wel gezien. Respect om daar een week in te bivakkeren :+ Dan heb je dit jaar een zee aan ruimte (in verhouding).

We hebben in ieder geval ruimte zat met de bus :D Nu alleen nog een (half) thema :)

quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 19:40 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

In Hannover werden we door de echte polizei klem gezet op de parkeerplaats van een tankstation, maar dat was meer uit nieuwsgierigheid vanwege al die rare, oude barrels met Nederlands kenteken in de stad. :P

Nog een tijdje met de "collega's wetsdienaar" gebabbeld en met hun op de foto gegaan, waarna ze ons een goede reis en veel plezier wensten. Bovendien hadden ze de politie in het gehele Bundesland op de hoogte gesteld, waardoor er niet veel reden meer was om ons of andere CR-auto's aan te houden om andere redenen dan verkeersovertredingen.
Dan schrik je eerst wel even :P Maar mooi dat je geen problemen hebt gehad onderweg :D
pi_125993418
Wel een lekkere bak om mee op reis te gaan, die Audi.
En mooi inderdaad, dat er nog dienders bestaan met gevoel voor plezier in het leven. Ik las dat er afgelopen winter ook weer mensen waren die hun complete geluidsinstallatie moesten afbreken...dan ben je zuur.
Schip ahoy!
pi_125994041
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 19:55 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Dan schrik je eerst wel even :P Maar mooi dat je geen problemen hebt gehad onderweg :D
Het enige probleem onderweg was het feit dat de dynamo er in de buurt van Dresden er mee ophield. Uiteindelijk met acht uur vertraging, ontzettend veel hulp van lokale garages en sloperijen, een dynamo uit een sloop Audi 80 en een onvergetelijk ervaring verder (op het moment dat de "nieuwe" dynamo voldoende laadstroom genereerde, brak de zon door na een enorme plensbui) kwamen we toch nog in Polen op de eindbestemming aan.
pi_126003581
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:43 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat wordt wel een stuk comfortabeler :P. Best leuk, zo in de bergen. Alpen en Pyreneeën met dat kleine barrel zou wel een gigantische uitdaging zijn :D
Een beetje :+ De 9000 is in alle opzichten het tegenovergestelde.
Maar dat kleintje heeft wel zo z'n charme. Op zich zou ik er best zo'n tocht weer mee willen/durven rijden - ook al had het ding het wel zwaar in de bergen afgelopen zomer - maar het probleem van de CR is dat je aan vaste plaatsen gebonden zit. En dan wordt het wel lastig en ga je lange dagen maken als je per se ergens moet zijn. De laatste paar dagen, na de Run, konden we gewoon rijden en rond 18:00 een camping in de buurt opzoeken, en dat was echt prima :Y
Dat ga je misschien wel met dat busje hebben, dat je vooral moet blijven rijden om niet extreem laat steeds binnen te komen. Dat is één manier om de Run te rijden en vond ik ook best gaaf om te doen, maakt het wel meer een uitdaging ;)

quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 19:40 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Wij werden met onze vervangend vervoer-bak, een Up! op Duitse platen, ook door de politie bij een tankstation weer aan de kant gezet. Ik zag ze al met ons gelijk oprijden. Even papiertjes controleren, vragen of we met drugs/politie in aanraking waren geweest en toen mochten we weer verder :P

quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 19:55 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Owja die heb ik wel gezien. Respect om daar een week in te bivakkeren :+ Dan heb je dit jaar een zee aan ruimte (in verhouding).

We hebben in ieder geval ruimte zat met de bus :D Nu alleen nog een (half) thema :)
We hebben ons best vermaakt hoor :P En die kleine binnenruimte wen je heel erg aan, net als het beperkte vermogen, we hadden er eigenlijk echt geen last van. Alles zat wel stampvol natuurlijk met onze spullen, maar dat is ook wel geinig. Iedere dag in de weer om dat imperiaal weer in te pakken en zorgen dat alles weer op de juiste optimale manier op de 'achterbank' is weggestopt. Die 9000 is dan ineens van binnen wel gigantisch ja _O-

En zo'n bus gaat helemaal lekker natuurlijk qua ruimte. Al een thema in gedachten? Wij konden niets origineels verzinnen (op budget) en aangezien we hetzelfde team als vorig jaar zijn, gaan we gewoon in hetzelfde thema verder!

quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 20:10 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wel een lekkere bak om mee op reis te gaan, die Audi.
En mooi inderdaad, dat er nog dienders bestaan met gevoel voor plezier in het leven. Ik las dat er afgelopen winter ook weer mensen waren die hun complete geluidsinstallatie moesten afbreken...dan ben je zuur.
Dat wordt wel opletten geblazen, zeker in Zwitserland. Daar zijn ze niet zo blij met rariteiten op de weg, en boetes zijn er niet aan de lullige kant...
  donderdag 2 mei 2013 @ 23:26:18 #146
327191 RobertNL
For your gear.
pi_126004622
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 23:10 schreef Dingest het volgende:

[..]

We hebben ons best vermaakt hoor :P En die kleine binnenruimte wen je heel erg aan, net als het beperkte vermogen, we hadden er eigenlijk echt geen last van. Alles zat wel stampvol natuurlijk met onze spullen, maar dat is ook wel geinig. Iedere dag in de weer om dat imperiaal weer in te pakken en zorgen dat alles weer op de juiste optimale manier op de 'achterbank' is weggestopt. Die 9000 is dan ineens van binnen wel gigantisch ja _O-

En zo'n bus gaat helemaal lekker natuurlijk qua ruimte. Al een thema in gedachten? Wij konden niets origineels verzinnen (op budget) en aangezien we hetzelfde team als vorig jaar zijn, gaan we gewoon in hetzelfde thema verder!

Mwha, we zitten een beetje te kijken naar een T.V. bus, niet heel spannend verder :P Maar we hebben geen idee welke zender :+
SPOILER: een idee
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar daar was niet iedereen het mee eens. Dus nu opzoek naar iets nieuws :P

Zijn nu nog opzoek naar een paar dingen, die we zeker nodig zijn :P Als iemand nog iets weet te vinden O-)
• Omroepsysteem (luidsprekers) graag met lijn in voor de radio oid. Zonder zijn ze wel te vinden :P
Heb hier onderstussen al wat naar gezocht maar de meeste lijken geen audio in te hebben (alleen sirene + spreken). Wellicht toch maar zo'n ding bestellen dan :)

• Antenne voor de 27mc, nu zo'n magneet voet antennetje die niet verder dan 50 meter lijkt te komen
Hier heb ik dus echt de ballen verstand van :+. Als iemand hier meer verstand / een goed type antenne weet dan hoor ik het graag ;)

• Stickers (zou zoiets de twee weken volhouden, dacht het wel toch?)

• deel van de rechter aandrijfas (Dit lijkt niet te duur :))

[ Bericht 3% gewijzigd door RobertNL op 02-05-2013 23:35:19 ]
pi_126030301
Geinig bedacht, dat thema, Robert :).
Qua 27mc-antenne kan ik je weinig adviseren. Wij hebben er afgelopen jaar eentje gekocht die het over een afstand van vele honderden meters leek te doen (we konden er een behoorlijk eind in de file mee kletsen). Dit jaar gaat ie niet mee: bakkie is niet top en een nieuwe/andere past niet binnen het budget, maar vooral afgelopen jaar te weinig mee gedaan.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 23:10 schreef Dingest het volgende:

[..]

Een beetje :+ De 9000 is in alle opzichten het tegenovergestelde.
Maar dat kleintje heeft wel zo z'n charme. Op zich zou ik er best zo'n tocht weer mee willen/durven rijden - ook al had het ding het wel zwaar in de bergen afgelopen zomer - maar het probleem van de CR is dat je aan vaste plaatsen gebonden zit. En dan wordt het wel lastig en ga je lange dagen maken als je per se ergens moet zijn. De laatste paar dagen, na de Run, konden we gewoon rijden en rond 18:00 een camping in de buurt opzoeken, en dat was echt prima :Y
Dat geloof ik wel ja. Bij ons viel het dan nog mee, maar we waren in Boedapest ook pas tegen 23.00u binnen. Incl regen e.d. Dat willen we niet nogmaals. Daarom dit jaar iets meer comfort, zelfde pk's, maar een paar honderd kilo minder mee dan vorig jaar. :)

quote:

[..]

Dat wordt wel opletten geblazen, zeker in Zwitserland. Daar zijn ze niet zo blij met rariteiten op de weg, en boetes zijn er niet aan de lullige kant...
Wij gaan ook budgettair verantwoord. Paar stickers plakken, wat opvallende items erbij en that's it. Auto moet daarna weer verkocht worden en we zijn, mede doordat we met twee man zijn, budgettair beperkter dan afgelopen jaar (vier man).
En inderdaad: Zwitserland kan tricky worden. Ik heb daar ook al eens m'n hele auto mogen uitpakken aan één of andere lullige grensovergang. Gewoon met een vriendin op pad. Allebei niet-rokers, geen wiet, geen alcohol; niets te zien behalve een routekaart. Dus zo'n hele karavaan...dan kunnen ze wel eens pinnig worden.

Al moet ik zeggen dat we dat afgelopen jaar in Kroatië ook hadden verwacht, maar weinig aan de hand. Zeker 50 auto's in de rij en er werd er maar eentje uit geplukt (en eentje weggestuurd ivm ontbreken legitimatie :')).
Schip ahoy!
  zaterdag 4 mei 2013 @ 00:54:49 #148
327191 RobertNL
For your gear.
pi_126046992
Thanks, maar dat thema wordt het dus waarschijnlijk niet (wel iets anders met omroep) ;)

Wat een bazen bij die grens daar tussen Kroatië en Slovenië :P
Toen wij vanaf Salzburg nog een weekje richting Kroatië gingen (want daar waren we toch in de buurt :')) moesten we ook weer langs de grens (maar nu alleen en zonder 50 andere auto's). Die vent komt boos naar ons toe lopen. Kijkt nog eens naar de auto en vraagt er een collega bij. Dan vragen ze om uit te stappen. , vleugeldeur gaat open en ineens was het boze gezicht weg :P lamborghini patenta patenta

De rest van de mensen, die er dus al een week in had gezeten was ook wel even zenuwachtig maar de reactie van die lui was achteraf echt onbetaalbaar :D
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 4 mei 2013 @ 11:59:09 #149
39237 crew  H_T
2733
pi_126052521
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 23:26 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Mwha, we zitten een beetje te kijken naar een T.V. bus, niet heel spannend verder :P Maar we hebben geen idee welke zender :+
SPOILER: een idee
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar daar was niet iedereen het mee eens. Dus nu opzoek naar iets nieuws :P
Wat een fantastisch idee :D Topontwerp!
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 4 mei 2013 @ 16:32:55 #150
39237 crew  H_T
2733
pi_126059516
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 23:26 schreef RobertNL het volgende:

[..]
• Omroepsysteem (luidsprekers) graag met lijn in voor de radio oid. Zonder zijn ze wel te vinden :P
Heb hier onderstussen al wat naar gezocht maar de meeste lijken geen audio in te hebben (alleen sirene + spreken). Wellicht toch maar zo'n ding bestellen dan :)
Deze heeft zo te zien gewoon een minijackaansluiting voor de microfoon. Zou die ook geschikt zijn als lijn-in?
Ik ben de kleur MAGENTA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')