http://www.nu.nl/buitenla(...)-anti-islamfilm.htmlquote:SANAA - Ongeveer 2000 betogers in de stad Sanaa in Jemen hebben vrijdag geprobeerd op te rukken naar de ambassade van de Verenigde Staten. Ook in Sudan wordt geprotesteerd en in Libanon is één persoon omgekomen bij onlusten.
Opnieuw protesten in verschillende landen Fotoserie
In Jemen vuurden veiligheidstroepen waarschuwingsschoten af. Zij zetten een waterkanon in om de menigte te verspreiden.
De betogers, woedend over de in de VS geproduceerde antimoslimfilm, schreeuwden dat de Amerikaanse ambassadeur het land moet worden uitgezet en verbrandden een Amerikaanse vlag.
Veiligheidstroepen blokkeerden alle wegen naar de ambassade. De politie schoot donderdag zeker vier demonstranten dood in de buurt van de Amerikaanse ambassade.
Sudan
In de Sudanese hoofdstad Khartoum proberen betogers de Britse en Duitse ambassades te bestormen, meldt een ooggetuige aan persbureau Reuters. De ruiten van de ambassade zouden zijn ingegooid en er zou geschoten zijn. Daarnaast zou er brand zijn gesticht bij de hoofdingang.
De Duitse minister van Buitenlandse Zaken, Guido Westerwelle, zei dat het personeel van de ambassade veilig is. De regering in Berlijn had volgens de Duitse publieke zender ARD de veiligheidsmaatregelen rond het gebouw al versterkt. Om wat voor maatregelen het gaat, is niet gezegd.
Sommige betogers trokken de Duitse vlag van het gebouw en vervingen hem door een zwarte islamitische vlag. Ook werden stenen naar het gebouw geworpen. Ook de nabijgelegen Britse ambassade was het doelwit van betogers. In totaal waren er naar schatting 5000 demonstranten op de been.
Libanon
In Libanon zou één persoon bij gewelddadige protesten om het leven zijn gekomen. Tenminste 25 personen zouden gewond zijn geraakt. Dat melden internationale persbureaus.
Honderden betogers hebben in de stad Tripoli, in het noorden van Libanon, een restaurant van fastfoodketen Kentucky Fried Chicken in brand gestoken. Zij schreeuwden leuzen tegen het bezoek van paus Benedictus XVI en tegen de Amerikanen.
Dat hebben getuigen gezegd. Zij zagen sommige mensen die riepen 'Wij willen de paus niet' en 'Niet meer beledigingen (tegen de islam)'.
De paus is vrijdagmiddag in de hoofdstad Beiroet aangekomen voor een bezoek van 3 dagen.
Pakistan
Ook in de Pakistaanse stad Islamabad werd vrijdag geprotesteerd, meldt het Franse persbureau AFP. Bij de Amerikaanse ambassade werden door honderden islamisten anti-Amerikaanse leuzen gescandeerd.
Is het uitschelden van een monarch met een ziekte verboden of mag dat hier wel wel ivm vrijheid van meningsuiting?quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:44 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Nee niet echt, maar je zou het kunnen doen om te laten zien dat wij vrijheid van meningsuiting hebben.
Je leest dus totaal niet wat ik schrijf.quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:59 schreef De_Guidance het volgende:
Maar om nou het westerse beleid al zo onschuldig af te schilderen, nou nee..
Ik vind het jammer dat je nu namens 'mensen' meent te kunnen te spreken. Word je ingefluisterd door boze geesten ofzo?quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:53 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Maar vind je het niet jammer dat mensen nu inzien dat je er vaak naast zat met je incidenten?
Maar het ligt aan ons, want "wij zijn begonnen".quote:Op vrijdag 14 september 2012 17:01 schreef De_Guidance het volgende:
Grappig, ik noem ze zelf achterlijke debielen.
Lezen kun je niet stierenvechter, je moet ook van die drugs afblijven.
Nee, jij leest niet wat ik schrijf.quote:Op vrijdag 14 september 2012 17:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je leest dus totaal niet wat ik schrijf.
quote:More than 350 Muslim fundamentalists and their supporters staged an anti-US demonstration in Jakarta Friday, spewing anger at America over an anti-Islam film.
Outside the US embassy in the Indonesian capital, the protesters -- men and women with children in tow -- carried banners that read "We condemn the insult against Allah's messenger", and the Koranic verse "There is no God but Allah".
A speaker from the pro-Caliphate organisation Hizb ut-Tahrir that organised the protest, told the crowd: "This film insulted our prophet and we condemn it. The film is a declaration of war."
The crowd shouted back: "Allahu akbar!" (God is greatest), while police clad in riot gear stood guard nearby.
Another speaker declared: "The US does not deserve to stay here," as the crowd roared that Americans be expelled from the world's largest Muslim nation.
Protests have erupted since Tuesday outside US diplomatic missions in several Arab and Muslim states against the low-budget movie "Innocence of Muslims", made in the United States and deemed offensive to Islam.
Washington has sought to keep a lid on the demonstrations by spelling out that the controversial film which sparked the violence was made privately by a small group of individuals with no official backing.
Jakarta police spokesman Rikwanto, who goes by one name, said about 400 policemen had been deployed to guard security around the US Embassy in Jakarta. A strong police contingent, including dozens in riot gear, stood guard before the embassy grounds.
The embassy posted a new security message for US citizens on its website, saying that in light of the protests "we strongly encourage you to follow good personal security practices, maintain a heightened situational awareness, and remain vigilant of your surroundings at all times".
The US ambassador to Libya, Chris Stevens, and three other Americans were killed when heavily-armed extremists launched a sustained four-hour attack on the US consulate in Benghazi late Tuesday.
In the Yemeni capital, police on Thursday shot dead four protesters and wounded 34 others when they opened fire on a crowd attempting to storm the US embassy.
In the Egyptian capital Cairo, police fired tear gas to disperse protesters outside the embassy, injuring more than 200 people, the health ministry there said.
Jep.quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:56 schreef El_Matador het volgende:
Die haat wordt ook echt omgezet in geweld he?
Heb ik ook niet gezegd.quote:Op vrijdag 14 september 2012 17:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar het ligt aan ons, want "wij zijn begonnen".
De enige drugs hier zijn cafeine en nicotine, islamitische ophitser.
dromenquote:Op vrijdag 14 september 2012 17:02 schreef HeatWave het volgende:
Je moet als land wel een voorbeeld stellen nu vind ik. Degene die in westerse landen staan te protesteren moet je per direct het land uitzetten.
Die weten 100% beter en zijn toch niet in staat zich normaal te gedragen. Statement.
Maar de meesten keuren het wel goed dat hun "broeders" de hete kolen uit het vuur halen.quote:Op vrijdag 14 september 2012 17:01 schreef Irakeesje het volgende:
jammer al die rellen van wat heethoofden.. helaas is het typisch voor een redelijk aantal moslims in de moslimlanden (de meeste moslims zitten nog altijd wel gewoon thuis en niet te protesteren)
On-zin.quote:Op vrijdag 14 september 2012 17:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar de meesten keuren het wel goed dat hun "broeders" de hete kolen uit het vuur halen.
Dat wil ik dan bij deze ook nog wel even benadrukken. Zodat de huilies niet dit topic ook nog eens kunnen vervuilen met het "ja, praat het maar weer goed, er is niks aan de hand"-geblaat.quote:Op vrijdag 14 september 2012 17:02 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nee, jij leest niet wat ik schrijf.
Meteen huilend stampvoeten dat ik het goedpraat en zeggen dat je ze geen achterlijke debielen mag noemen terwijl ik zelf notabene drie keer heb gezegd dat ze achterlijk zijn.
Als Nederland dat zou doen staan morgen alle Nederlandse ambassades in de fikquote:Op vrijdag 14 september 2012 17:02 schreef HeatWave het volgende:
Je moet als land wel een voorbeeld stellen nu vind ik. Degene die in westerse landen staan te protesteren moet je per direct het land uitzetten.
Die weten 100% beter en zijn toch niet in staat zich normaal te gedragen. Statement.
helaas.quote:
"er was geen extremisme in de islamitische wereld voordat de Amerikanen (!) in Irak en Afghanistan begonnen".quote:Op vrijdag 14 september 2012 17:02 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Heb ik ook niet gezegd.
Die coke moet je brein hebben aangetast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |