abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 september 2012 @ 18:51:25 #76
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_116788959
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 17:48 schreef 99.999 het volgende:
En wat gaat blok doen? Blijft die in de kamer of maakt hij een stap?
Die neemt plaats in het nieuw te vormen Ministerie van Waarheid. :P
pi_116789135
Ik zou Van Aartsen wel op BZK willen. Weg met die Spies.
pi_116794612
Nou, wat vinden jullie hiervan :P

Kabinet Rutte-II (VVD-PvdA)

Minister-president en algemene zaken: Mark Rutte (VVD)
Binnenlandse zaken en binnenlandse veiligheid: Ivo Opstelten (VVD)
Buitenlandse zaken en ontwikkelingssamenwerking: Frans Timmermans (PvdA) (Goede man, zeker wat betreft de EU)
Financiën: Gerrit Zalm (VVD) (Had een overschot!)
Onderwijs, cultuur en wetenschappen: Jeroen Dijsselbloem (PvdA) (Heeft het de laatste paar jaar goed gedaan)
Volksgezondheid, welzijn en sport: Edith Schippers (VVD)
Sociale zaken en werkgelegenheid: Jetta Klijnsma (PvdA) (Is staatssecretaris geweest)
Economische zaken en landbouw: Rick van der Ploeg (PvdA) (Progressieve, hervormingsgezinde hoogleraar economie; ooit staatssecretaris geweest)
Volkshuisvesting, ruimtelijke ordening en integratie: Martijn van Dam (PvdA) (Woordvoerder binnenlandse zaken en integratie)
Infrastructuur: Melanie Schultz-van Haegen (VVD)
Buitenlandse veiligheid: Henk Kamp (VVD) (Heeft ooit defensie gehad)
Innovatie, duurzame ontwikkeling en milieu (dat is wat nodig is, bovendien zal de PvdA ook wel iets dergelijks willen): Willem Vermeend (PvdA) (Progressieve, hervormingsgezinde hoogleraar fiscale economie die bezig is geweest met duurzaamheid)

Bij de VVD vooral bekende gezichten, bij de PvdA meer nieuwe mensen. Hun grootste gemeenschappelijke deler is progressiviteit.
pi_116794900
We zijn nieuwe ministersposten nodig zoals het Ministerie van Oorlog en het Ministerie van Koloniën.

Oja en natuurlijk een Minister voor Informatie

Beneath the gold, the bitter steel
  vrijdag 14 september 2012 @ 21:19:06 #80
104871 remlof
Europees federalist
pi_116795123
Nice M-P, maar ik zie eerder Plasterk op OCW dan Dijsselbloem.
pi_116796131
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 september 2012 18:41 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Die man is zelf niet in staat om foutloos Nederlands te schrijven. :')

Misschien dat er iemand te vinden is in de VVD-fractie die de Nederlandse taal wel beheerst? Frits Bolkesteijn wellicht, dat is echt een intelligente man. :D

De huidige lichting VVD-ers bestaat vooral uit leden van de Josti-band, maar bij de oude garde zitten veel bekwame lieden. Wellicht dat enkelen van hen op te trommelen zijn. Korthals-Altes, Wiegel, Bolkesteijn en Nijpels bijvoorbeeld. Korthals-Altes zie ik graag op het ministerie van Justitie, Nijpels op milieu, Bolkesteijn mag ook wel op Justitie trouwens, wellicht als staatssecretaris, Wiegel op BuZa.

Fred Teefjes en Ivo Opstelten kunnen aan de slag bij de Noord-Koreaanse overheid voor een riant salaris, hebben ze ook geen last meer van lastige, kritische burgers, goed salaris, lekker weer in de zomer en mooie Koreaanse meisjes. Die zijn niet op hun plek in Nederland. :W
Iedereen juicht daar voor hen, zo niet, dan toch en dankzij een chronisch voedseltekort, kunnen ze allebei een beetje aan de lijn doen, waardoor ze hun levensduur aanzienlijk verlengen. Win-win situatie dus.
Ach, het electoraat van de VVD zou ik ook niet graag als de intelligentia willen aanduiden. -O-
pi_116796175
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 september 2012 18:48 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Die zie ik ook graag terug.

De echte liberalen van weleer. Niet die zure rechtse stront die nu in de VVD zit met hun uitgezakte lijven. :r
Ton Elias op Volksgezondheid lijkt mij wel wat. Mensen worden te dik en dat kost de sameleving handenvol geld.
pi_116796267
Mark Rutte zou het ook goed doen als minister van informatie.
  vrijdag 14 september 2012 @ 21:42:26 #84
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_116796294
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 september 2012 21:09 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Nou, wat vinden jullie hiervan :P

Kabinet Rutte-II (VVD-PvdA)

Minister-president en algemene zaken: Mark Rutte (VVD)
Binnenlandse zaken en binnenlandse veiligheid: Ivo Opstelten (VVD)
Buitenlandse zaken en ontwikkelingssamenwerking: Frans Timmermans (PvdA) (Goede man, zeker wat betreft de EU)
Financiën: Gerrit Zalm (VVD) (Had een overschot!)
Onderwijs, cultuur en wetenschappen: Jeroen Dijsselbloem (PvdA) (Heeft het de laatste paar jaar goed gedaan)
Volksgezondheid, welzijn en sport: Edith Schippers (VVD)
Sociale zaken en werkgelegenheid: Jetta Klijnsma (PvdA) (Is staatssecretaris geweest)
Economische zaken en landbouw: Rick van der Ploeg (PvdA) (Progressieve, hervormingsgezinde hoogleraar economie; ooit staatssecretaris geweest)
Volkshuisvesting, ruimtelijke ordening en integratie: Martijn van Dam (PvdA) (Woordvoerder binnenlandse zaken en integratie)
Infrastructuur: Melanie Schultz-van Haegen (VVD)
Buitenlandse veiligheid: Henk Kamp (VVD) (Heeft ooit defensie gehad)
Innovatie, duurzame ontwikkeling en milieu (dat is wat nodig is, bovendien zal de PvdA ook wel iets dergelijks willen): Willem Vermeend (PvdA) (Progressieve, hervormingsgezinde hoogleraar fiscale economie die bezig is geweest met duurzaamheid)

Bij de VVD vooral bekende gezichten, bij de PvdA meer nieuwe mensen. Hun grootste gemeenschappelijke deler is progressiviteit.
Geen 50/50, dat wordt hem dus niet.
pi_116796332
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 september 2012 18:41 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Die man is zelf niet in staat om foutloos Nederlands te schrijven. :')

Misschien dat er iemand te vinden is in de VVD-fractie die de Nederlandse taal wel beheerst? Frits Bolkesteijn wellicht, dat is echt een intelligente man. :D

De huidige lichting VVD-ers bestaat vooral uit leden van de Josti-band, maar bij de oude garde zitten veel bekwame lieden. Wellicht dat enkelen van hen op te trommelen zijn. Korthals-Altes, Wiegel, Bolkesteijn en Nijpels bijvoorbeeld. Korthals-Altes zie ik graag op het ministerie van Justitie, Nijpels op milieu, Bolkesteijn mag ook wel op Justitie trouwens, wellicht als staatssecretaris, Wiegel op BuZa.

Fred Teefjes en Ivo Opstelten kunnen aan de slag bij de Noord-Koreaanse overheid voor een riant salaris, hebben ze ook geen last meer van lastige, kritische burgers, goed salaris, lekker weer in de zomer en mooie Koreaanse meisjes. Die zijn niet op hun plek in Nederland. :W
Iedereen juicht daar voor hen, zo niet, dan toch en dankzij een chronisch voedseltekort, kunnen ze allebei een beetje aan de lijn doen, waardoor ze hun levensduur aanzienlijk verlengen. Win-win situatie dus.
Mensen josti's noemen en zelf op de SOPN stemmen. :')

(Je hebt wel gelijk over Ivo & Teeven)
pi_116797808
Ik hoop dat de VVD wat oude garde gaat optrommelen, de huidige garde bakt er niks van, of dwaalt in onkunde.

Kamp moet wegblijven uiteraard, same goes for Teeven en Rosenthal.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_116798552
Cohen op Immigratie puur om Wilders te sarren
pi_116798705
Goklijstje:

Minister-president (MP), minister van Algemene Zaken (AZ) – Rutte (VVD)
Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) – Asscher (VVD)
Minister van Buitenlandse Zaken (BuZa) – Hans van Baalen (VVD)
Minister van Defensie (Def.) – Uri Rosenthal (VVD)
Minister van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie (EL&I) – Van der Ploeg (PvdA)
Minister van Financiën (Fin.) – Vermeend (PvdA)
Minister voor Immigratie, Integratie en Asiel (II&A) – Zijlstra (VVD)
Minister van Infrastructuur (I&M) – Schultz (VVD)
Minister van Wonen, Natuur en Milieu (I&M) – Cramer (PvdA)
Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) – Plasterk (PvdA)
Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) – Klijnsma (PvdA)
Minister van Veiligheid en Justitie (V&J) – Albayrak (PvdA)
Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) – Schippers (VVD)

Ik zal er vast een paar goed hebben, maar de gros fout :D
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 14 september 2012 @ 22:45:49 #89
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_116799568
Eén enkel,desnoods onbeduidend staatsecretariaatje voor Sharon Dijksma en aan die eis van 50% vrouwen is inzake volume en massa ruimschoots voldaan :')
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_116799607
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 22:23 schreef Evertjan het volgende:
Cohen op Immigratie puur om Wilders te sarren
_O-
pi_116801696
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 22:26 schreef Jojoke het volgende:
Goklijstje:

Minister-president (MP), minister van Algemene Zaken (AZ) – Rutte (VVD)
Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) – Asscher (VVD)
Minister van Buitenlandse Zaken (BuZa) – Hans van Baalen (VVD)
Minister van Defensie (Def.) – Uri Rosenthal (VVD)
Minister van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie (EL&I) – Van der Ploeg (PvdA)
Minister van Financiën (Fin.) – Vermeend (PvdA)
Minister voor Immigratie, Integratie en Asiel (II&A) – Zijlstra (VVD)
Minister van Infrastructuur (I&M) – Schultz (VVD)
Minister van Wonen, Natuur en Milieu (I&M) – Cramer (PvdA)
Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) – Plasterk (PvdA)
Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) – Klijnsma (PvdA)
Minister van Veiligheid en Justitie (V&J) – Albayrak (PvdA)
Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) – Schippers (VVD)

Ik zal er vast een paar goed hebben, maar de gros fout :D
Asscher is PvdA he ;)

Leuk, volgens mij lijken onze voorspellingen op elkaar. Ik heb ook Van der Ploeg en Vermeend en ik dacht ook aan Cramer en Van Baalen op die posities :)

Maar ik denk trouwens wel dat de VVD dan financiën wil hebben en de PvdA buitenlandse zaken. Ook zou ik eerder II&A aan de PvdA geven en V&J aan de VVD, maar als dat niet zo is, vind ik dat alleen maar een aangename verrassing. Ik zou trouwens OC&W ook niet aan Plasterk geven, naar mijn idee heeft hij onderwijs wel verwaarloosd. Dijsselbloem lijkt me dan een betere kandidaat.

[ Bericht 4% gewijzigd door Maarten-Pieter op 14-09-2012 23:38:34 ]
pi_116801895
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 22:45 schreef Ouwesok het volgende:
Eén enkel,desnoods onbeduidend staatsecretariaatje voor Sharon Dijksma en aan die eis van 50% vrouwen is inzake volume en massa ruimschoots voldaan :')
:D !
pi_116802033
zolang er maar geen pvda`er op integratie komt is alles best
pi_116802099
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 september 2012 23:29 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

Asscher is PvdA he ;)

Leuk, volgens mij lijken onze voorspellingen op elkaar. Ik heb ook Van der Ploeg en Vermeend en ik dacht ook aan Cramer en Van Baalen op die posities :)
Oeps idd! Ja, Van Baalen lijkt mij een verbetering ten opzichte van Rosenthal, had hem 2 jaar geleden al verwacht. En geschikte hoogleraren lijken sneller beschikbaar dan bv. burgemeesters van grote steden. Misschien dat we toch best in de richting komen :Y)
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 14 september 2012 @ 23:39:48 #95
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_116802252
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 23:35 schreef pussycatdoll het volgende:
zolang er maar geen pvda`er op integratie komt is alles best
Het lijkt me kwalijker wanneer er weer VVD'ers op desintegratie komen :X
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_116802286
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 23:36 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Oeps idd! Ja, Van Baalen lijkt mij een verbetering ten opzichte van Rosenthal, had hem 2 jaar geleden al verwacht. En geschikte hoogleraren lijken sneller beschikbaar dan bv. burgemeesters van grote steden. Misschien dat we toch best in de richting komen :Y)
Ik hoop gewoon op mensen als Martijn van Dam, Rick van der Ploeg, Gerrit Zalm, Willem Vermeend en Hans van Baalen die gewoon iets meer richting het midden zitten. Maar dat moet ook wel als je zo'n kabinet wil hebben.
pi_116803979
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 september 2012 16:12 schreef Smoofie het volgende:
Vrouwenquota is de grootste onzin ooit, je moet gewoon de beste nemen voor elke positie.
Dit klopt, maar Samsom heeft al aangegeven dat niet te doen. Hij heeft liever meer vrouwelijke ministers, ook als die kwalitatief minder zijn dan de mannelijke kandidaten.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zaterdag 15 september 2012 @ 00:48:24 #98
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_116804981
Rosenthal moet echt weg. Binnen BZ is er maar weinig respect voor de beste man en op het gebied van buitenlandbeleid zijn we alleen maar ongeloofwaardiger geworden. Frans Timmermans zou een verademing zijn, iemand die standpunten wél duidelijk weet te verwoorden en dit ook met passie doet. Wel jammer dat Knapen er dan niet bij zal zitten, dat was m.i. wel een capabele man.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_116805091
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 september 2012 23:40 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

Ik hoop gewoon op mensen als Martijn van Dam, Rick van der Ploeg, Gerrit Zalm, Willem Vermeend en Hans van Baalen die gewoon iets meer richting het midden zitten. Maar dat moet ook wel als je zo'n kabinet wil hebben.
Hans van Baalen richting het midden?
  zaterdag 15 september 2012 @ 01:40:39 #100
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_116806298

Hopelijk krijgt zij een ministerpost :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')