Verwacht heel veel roestquote:Op vrijdag 14 september 2012 10:18 schreef CafeRoker het volgende:
Gefeliciteerd met je aankoop. Ben benieuwd naar de rest van de foto's
Heb je al enig idee wat je tegen gaat komen?quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:24 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Verwacht heel veel roest.
We gaan zo snel mogelijk naar de plek waar we mogen klussen, hij gaat helemaal uit elkaar.
Sowieso leek het dat de bodemplaten op het chassis vervangen moeten worden. Achter bij de 'regenvanger' lijst was het doorgeroest. De deuren op hun bekende plek hebben veel roest dus misschien op zoek naar 2 nieuwe deuren maar onze voorkeur heeft repareren.quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:28 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Heb je al enig idee wat je tegen gaat komen?
Oh, als ik toch eens ruimte had..quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:34 schreef Leipo666 het volgende:
vingerzetbank nodig voor het plaatwerk?
http://www.modderpoel.nl/phpbb/viewtopic.php?f=20&t=19718
De originele kleur is oranje als ik het eerste kentekenbewijs mag geloven, maar aangezien de mensen die aan het project meedoen ( 3 in totaal ) allemaal een andere kleur riepen willen we hem in princiepe weer zo zwart/wit laten spuiten.quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:59 schreef RaymondK het volgende:
Is dat two tone zwart/wit?
Hou je hem ook zo na restauratie?
Cewl hoor.
"123 ontsteking" als elektronische ontsteking kan ik je aanraden![]()
Zeker voor wanneer je de looks ook onder de motorkap origineel wilt houden.
heb je ook een dikkere bobine voor nodig!quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:04 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
De originele kleur is oranje als ik het eerste kentekenbewijs mag geloven, maar aangezien de mensen die aan het project meedoen ( 3 in totaal ) allemaal een andere kleur riepen willen we hem in princiepe weer zo zwart/wit laten spuiten.
Ik ga even kijken naar 123 ontsteking!
je moet ergens beginnen flip. En een motortje is zo gewisseld.quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:28 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Waarom een kever uit 73 restaureren? Dat is nou niet het meest waardevolle type/bouwjaar. Kies dan een pre '67 of in ieder geval meer dan 1200cc. Of ga je de motor nog vervangen voor een 1600?
er bestonden voor 1967 nog geen 1600's.quote:Op vrijdag 14 september 2012 20:51 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Het is sowieso geweldig dat iemand de moeite neemt een kever te restaureren. Als ik mijn tijd en geld moest investeren in zo'n project zou ik er wel voor zorgen dat de basis wordt gevormd door een zeldzamer en gewilder model, sowieso van voor '67 en met minimaal een 1600-blok.
We zijn nog niet helemaal uit over het bouwjaar omdat hij een platte voorruit heeft en het reservewiel rechtopstaat dus we schatten tussen 65 - 70 maar dat moeten we nog uitzoeken. We gaan hem straks naar de klusplek rijden dus kunnen we nog even goed alle nummer opzoeken. Hij is waarschijnlijk dus ouder dan we dachtenquote:Op vrijdag 14 september 2012 20:51 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Het is sowieso geweldig dat iemand de moeite neemt een kever te restaureren. Als ik mijn tijd en geld moest investeren in zo'n project zou ik er wel voor zorgen dat de basis wordt gevormd door een zeldzamer en gewilder model, sowieso van voor '67 en met minimaal een 1600-blok.
Er bestonden ook geen kevers met 2 liter injectie tuboblokken. Dat wil niet zeggen dat ze er niet inkunnen.quote:Op vrijdag 14 september 2012 21:38 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
er bestonden voor 1967 nog geen 1600's.
Hij is sowieso van 1968 of later, omdat hij rechtopstaande koplampen heeft in tegenstelling tot de liggende van 67 en eerder. Aangezien het een 1200 is zal hij wel de standaard ovalen achterlichtjes hebben, dus daaraan ga je het bouwjaar ook niet aflezen. Je zou de motorcode kunnen proberen als het originele blok er nog in ligt. De letter waarmee de code begint geeft een indicatie van het bouwjaar.quote:Op zaterdag 15 september 2012 09:11 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
We zijn nog niet helemaal uit over het bouwjaar omdat hij een platte voorruit heeft en het reservewiel rechtopstaat dus we schatten tussen 65 - 70 maar dat moeten we nog uitzoeken. We gaan hem straks naar de klusplek rijden dus kunnen we nog even goed alle nummer opzoeken. Hij is waarschijnlijk dus ouder dan we dachten.
Ja je hebt helemaal gelijk dat deze niet zo enorm hard in waarde kan stijgen vergeleken met een veel oudere kever. Ware het niet dat we met een big smile zaten toen we met deze een rondje gingen rijden dus we vinden het allemaal al prima. We zijn in eerste instantie niet van plan om hem te gaan verkopen.
Ik heb net het carrosserieplaatje weten schoon te krijgen en het is een '72.quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:44 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Er bestonden ook geen kevers met 2 liter injectie tuboblokken. Dat wil niet zeggen dat ze er niet inkunnen.
[..]
Hij is sowieso van 1968 of later, omdat hij rechtopstaande koplampen heeft in tegenstelling tot de liggende van 67 en eerder. Aangezien het een 1200 is zal hij wel de standaard ovalen achterlichtjes hebben, dus daaraan ga je het bouwjaar ook niet aflezen. Je zou de motorcode kunnen proberen als het originele blok er nog in ligt. De letter waarmee de code begint geeft een indicatie van het bouwjaar.
Liggende koplampen, dus van voor 68:
[ afbeelding ]
waarom een 1600 slurpert? gaat hij er een caravan mee trekken? of racen?quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:28 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Waarom een kever uit 73 restaureren? Dat is nou niet het meest waardevolle type/bouwjaar. Kies dan een pre '67 of in ieder geval meer dan 1200cc. Of ga je de motor nog vervangen voor een 1600?
klopt ook nog eensquote:Op vrijdag 14 september 2012 21:38 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
er bestonden voor 1967 nog geen 1600's.
dat is de 3e filmquote:Op zaterdag 15 september 2012 09:46 schreef Iwanius het volgende:
Voor wat het waard is:
De kever was in de jaren 60 een populair vervoermiddel als auto.
Zo erg dat men er later zelfs een film over gemaakt heeft.
alle kevers hebben een platte voor ruit tot aan bouwjaar 2003quote:Op zaterdag 15 september 2012 09:11 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
We zijn nog niet helemaal uit over het bouwjaar omdat hij een platte voorruit heeft en het reservewiel rechtopstaat dus we schatten tussen 65 - 70 maar dat moeten we nog uitzoeken. We gaan hem straks naar de klusplek rijden dus kunnen we nog even goed alle nummer opzoeken. Hij is waarschijnlijk dus ouder dan we dachten.
Ja je hebt helemaal gelijk dat deze niet zo enorm hard in waarde kan stijgen vergeleken met een veel oudere kever. Ware het niet dat we met een big smile zaten toen we met deze een rondje gingen rijden dus we vinden het allemaal al prima. We zijn in eerste instantie niet van plan om hem te gaan verkopen.
Slurpert? Voordeel is dat je er dan een lange bak aan kan schroeven, dat is juist rustiger en zuiniger vanwege het lagere toerental.quote:Op zaterdag 15 september 2012 17:44 schreef T42 het volgende:
[..]
waarom een 1600 slurpert? gaat hij er een caravan mee trekken? of racen?
ik rij rond met een 34pk 1200 en kom heel gemakkelijk mee in het verkeer
en je kunt hem opvoeren maar dan krijg je ook meer onderhoud.
en je kan een kever van na 67 makkelijk ombouwen naar pre 67
spatborden wisselen is het eigelijk.
kan op een 1200 ook..quote:Op maandag 17 september 2012 10:36 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Slurpert? Voordeel is dat je er dan een lange bak aan kan schroeven, dat is juist rustiger en zuiniger vanwege het lagere toerental.
Vergeet bij het wisselen van de spatborden ook niet het tankklepje dicht te lassen.
Morgen weer! Even camera niet vergeten deze keer...quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:54 schreef CafeRoker het volgende:
Nou, snel verder strippen maar! Ben benieuwd naar nog meer plaatjes..
Nee we hebben castrol overallsquote:Op maandag 24 september 2012 08:46 schreef FalleNk810i het volgende:
Haha, heb je nou zo'n scheikunde pakkie aan tijdens t sleutelen?
Want ?quote:Op zondag 23 september 2012 23:46 schreef TC_Artemis het volgende:
Morgen zet ik er wat fotootjes bij, vandaag is de stuurstang, de motor en alle ruiten er uit gegaan. Vandeweek een slijptol regelen en kan de body er af.
ik denk dat je m8 bedoelt met sleutelwijdte 13quote:
Inderdaad,quote:Op zondag 30 september 2012 12:04 schreef densmee het volgende:
[..]
ik denk dat je m8 bedoelt met sleutelwijdte 13
We zijn er achter gekomen dat er aan de voorkant van de body in de bandenbak gelast is, en de body is hier aan het chassis vastgelast.quote:
He bah,zou ik ook maar een kruismetingkje doenquote:Op zondag 30 september 2012 12:49 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
We zijn er achter gekomen dat er aan de voorkant van de body in de bandenbak gelast is, en de body is hier aan het chassis vastgelast.
dat gebeurd vakerquote:Op zondag 30 september 2012 12:49 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
We zijn er achter gekomen dat er aan de voorkant van de body in de bandenbak gelast is, en de body is hier aan het chassis vastgelast.
als kokerbalken niet rot zijn is dat niet zo nodigquote:Op zondag 30 september 2012 12:52 schreef JerryLee het volgende:
[..]
He bah,zou ik ook maar een kruismetingkje doen
Mits hij geen schade links of rechts voor heeft gehad .quote:Op zondag 30 september 2012 12:59 schreef T42 het volgende:
[..]
als kokerbalken niet rot zijn is dat niet zo nodig
dat is een min punt van elke kever dat de bandenbak rot is geweest. geen schade punt want dan is je vooras eerder krom want die 2 stukjes 2mm blik houd wijnig tegenquote:Op zondag 30 september 2012 13:23 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Mits hij geen schade links of rechts voor heeft gehad .
Kokerbalken en bodemplaten zullen vervangen worden, maar we gokken dat hij geen schade heeft gehad omdat het een bekende plek is en hij nog perfect recht reed.quote:Op zondag 30 september 2012 12:59 schreef T42 het volgende:
[..]
als kokerbalken niet rot zijn is dat niet zo nodig
bandenbak is 9 van de 10 keer rot. blijft water in staan. dus vaak vervangen (nieuwe kost maar 50 euro ofzo)quote:Op zondag 30 september 2012 13:52 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Kokerbalken en bodemplaten zullen vervangen worden, maar we gokken dat hij geen schade heeft gehad omdat het een bekende plek is en hij nog perfect recht reed.
quote:Op zondag 30 september 2012 13:52 schreef T42 het volgende:
[..]
dat is een min punt van elke kever dat de bandenbak rot is geweest. geen schade punt want dan is je vooras eerder krom want die 2 stukjes 2mm blik houd wijnig tegen
en dan zie he het ook aan de bouten als hij schade heeft gehad dat die schuin of weg gedrukt zijn.
ik ben ervarings deskundige geworden ooit(niet door mijn schuld)
[ link | afbeelding ]
http://www.mijnalbum.nl/Album=FPQ3X8HEquote:Op zondag 30 september 2012 14:20 schreef JerryLee het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ] je plaatje werkt niet
wasdat in de jaren 70 ook nog zo?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:24 schreef CafeRoker het volgende:
Let trouwens een beetje op met het stof dat uit de koppeling komt vallen, dat is bij die oude hokken vaak asbest. Met remmenreiniger en een doekje kun je voorkomen dat het zich verspreid en door de lucht gaat zweven.
doekje wel direct in een dichtgeknoopte plastic zak weggooien, anders heeft het nog geen zin
Ze mochten het nog tot ergens in 1990 gebruiken. Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat merken er al zo veel eerder mee gestopt zijn, vooral omdat asbest gewoon beter remde. En zeker als je een auto hebt die een tijd stilgestaan heeft kunnen de voeringen en koppeling best nog van voor die tijd zijn.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 23:25 schreef T42 het volgende:
[..]
wasdat in de jaren 70 ook nog zo?
weet dat de remmen van jaren 50 kevers ook asbest bevatten
zelfs in het onderhoudsboekje van m'n '89 T3 staat dat de koppeling en de remvoeringen asbest kunnen bevatten...quote:Op woensdag 10 oktober 2012 23:25 schreef T42 het volgende:
[..]
wasdat in de jaren 70 ook nog zo?
weet dat de remmen van jaren 50 kevers ook asbest bevatten
ah die lees ik nooitquote:Op donderdag 11 oktober 2012 08:29 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
zelfs in het onderhoudsboekje van m'n '89 T3 staat dat de koppeling en de remvoeringen asbest kunnen bevatten...
ik wel (ik probeer het Fins te vertalen om te zien wat voor onderhoud ze allemaal gedaan hebbenquote:
Mooiquote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:19 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ik wel (ik probeer het Fins te vertalen om te zien wat voor onderhoud ze allemaal gedaan hebben)
en kwam het dus toevallig tegen
gelukkig zijn de koppeling en remvoeringen allang vervangen bij mij dus daar zit geen asbest meer in
Het is echt megagroot.. en het heeft meerdere verdiepingen en een lift dus al onze onderdelen staan boven netjes uitgestaldquote:
ow dat is nog geen probleem ik schuur niet meerquote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:06 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Het is echt megagroot.. en het heeft meerdere verdiepingen en een lift dus al onze onderdelen staan boven netjes uitgestald.
Nadeel: niet binnen lassen (veel hout) en niet binnen schuren (meerdere auto's)
Laat je alles stralen?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:35 schreef T42 het volgende:
[..]
ow dat is nog geen probleem ik schuur niet meer
Hij is in 2004 nog gereviseerd dus ik moet even kijken wat ik precies ga doen. Wel weet ik dat toen mijn maat achter me reed er wat oliespetters op z'n motorkap zatenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:11 schreef Hyperdude het volgende:
Goed bezig.
Succes met de revisie.
Je kan het zo mooi maken als je het zelf wilt.![]()
[ afbeelding ]
Het werkt ook zonder dat je er in gelooft...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:42 schreef TC_Artemis het volgende:
We hebben alles geprobeerd behalve warmstoken maar daar geloof ik niet zo in
Ja volgende keer ga ik toch maar een gasbrander er op zettenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:48 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het werkt ook zonder dat je er in gelooft...
Waarom denk je dat professionals dingen warmstoken?
Temp .Te laagquote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:49 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Ja volgende keer ga ik toch maar een gasbrander er op zetten.
Twee balken en drie gammawieltjesquote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:51 schreef T42 het volgende:
hoe heb je de boven kant nu staan? zodat die niet buigt? dat systeem wil ik stranks misschien wel overnemen voor de mijne
moet bij mij denk ik stevigerquote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:51 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Twee balken en drie gammawieltjesmaar als je zeker wilt zijn zou ik voor 3 balken gaan
die wielen is probleem niet op werk liggen nog zwaardere maar die balken ik zal er wel meer nodig hebbenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:59 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Hoezo, is het voor je keef? die wielen kunnen per stuk volgensmij 75 kg houden.
Nee echt 2 losse balken en thats itquote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:00 schreef T42 het volgende:
[..]
die wielen is probleem niet op werk liggen nog zwaardere maar die balken ik zal er wel meer nodig hebbendacht misschien heb je een frame gemaakt
Scheelt dat we met z'n drieën zijn.. maar mocht 'ie mooi worden kunnen we wie weet wel een dagje langskomenquote:
Wij hebben er 6quote:Op maandag 19 augustus 2013 15:43 schreef ikheetmartijn het volgende:
Prachtig, mooi werk!
Bij mij begint een kever ook behoorlijk te jeuken, ik heb alleen 2 linkerhanden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |