Kokerbalken en bodemplaten zullen vervangen worden, maar we gokken dat hij geen schade heeft gehad omdat het een bekende plek is en hij nog perfect recht reed.quote:Op zondag 30 september 2012 12:59 schreef T42 het volgende:
[..]
als kokerbalken niet rot zijn is dat niet zo nodig
bandenbak is 9 van de 10 keer rot. blijft water in staan. dus vaak vervangen (nieuwe kost maar 50 euro ofzo)quote:Op zondag 30 september 2012 13:52 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Kokerbalken en bodemplaten zullen vervangen worden, maar we gokken dat hij geen schade heeft gehad omdat het een bekende plek is en hij nog perfect recht reed.
quote:Op zondag 30 september 2012 13:52 schreef T42 het volgende:
[..]
dat is een min punt van elke kever dat de bandenbak rot is geweest. geen schade punt want dan is je vooras eerder krom want die 2 stukjes 2mm blik houd wijnig tegen
en dan zie he het ook aan de bouten als hij schade heeft gehad dat die schuin of weg gedrukt zijn.
ik ben ervarings deskundige geworden ooit(niet door mijn schuld)
[ link | afbeelding ]
http://www.mijnalbum.nl/Album=FPQ3X8HEquote:Op zondag 30 september 2012 14:20 schreef JerryLee het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ] je plaatje werkt niet
wasdat in de jaren 70 ook nog zo?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:24 schreef CafeRoker het volgende:
Let trouwens een beetje op met het stof dat uit de koppeling komt vallen, dat is bij die oude hokken vaak asbest. Met remmenreiniger en een doekje kun je voorkomen dat het zich verspreid en door de lucht gaat zweven.
doekje wel direct in een dichtgeknoopte plastic zak weggooien, anders heeft het nog geen zin
Ze mochten het nog tot ergens in 1990 gebruiken. Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat merken er al zo veel eerder mee gestopt zijn, vooral omdat asbest gewoon beter remde. En zeker als je een auto hebt die een tijd stilgestaan heeft kunnen de voeringen en koppeling best nog van voor die tijd zijn.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 23:25 schreef T42 het volgende:
[..]
wasdat in de jaren 70 ook nog zo?
weet dat de remmen van jaren 50 kevers ook asbest bevatten
zelfs in het onderhoudsboekje van m'n '89 T3 staat dat de koppeling en de remvoeringen asbest kunnen bevatten...quote:Op woensdag 10 oktober 2012 23:25 schreef T42 het volgende:
[..]
wasdat in de jaren 70 ook nog zo?
weet dat de remmen van jaren 50 kevers ook asbest bevatten
ah die lees ik nooitquote:Op donderdag 11 oktober 2012 08:29 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
zelfs in het onderhoudsboekje van m'n '89 T3 staat dat de koppeling en de remvoeringen asbest kunnen bevatten...
ik wel (ik probeer het Fins te vertalen om te zien wat voor onderhoud ze allemaal gedaan hebbenquote:
Mooiquote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:19 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ik wel (ik probeer het Fins te vertalen om te zien wat voor onderhoud ze allemaal gedaan hebben)
en kwam het dus toevallig tegen
gelukkig zijn de koppeling en remvoeringen allang vervangen bij mij dus daar zit geen asbest meer in
Het is echt megagroot.. en het heeft meerdere verdiepingen en een lift dus al onze onderdelen staan boven netjes uitgestaldquote:
ow dat is nog geen probleem ik schuur niet meerquote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:06 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Het is echt megagroot.. en het heeft meerdere verdiepingen en een lift dus al onze onderdelen staan boven netjes uitgestald.
Nadeel: niet binnen lassen (veel hout) en niet binnen schuren (meerdere auto's)
Laat je alles stralen?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:35 schreef T42 het volgende:
[..]
ow dat is nog geen probleem ik schuur niet meer
Hij is in 2004 nog gereviseerd dus ik moet even kijken wat ik precies ga doen. Wel weet ik dat toen mijn maat achter me reed er wat oliespetters op z'n motorkap zatenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:11 schreef Hyperdude het volgende:
Goed bezig.
Succes met de revisie.
Je kan het zo mooi maken als je het zelf wilt.![]()
[ afbeelding ]
Het werkt ook zonder dat je er in gelooft...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:42 schreef TC_Artemis het volgende:
We hebben alles geprobeerd behalve warmstoken maar daar geloof ik niet zo in
Ja volgende keer ga ik toch maar een gasbrander er op zettenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:48 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het werkt ook zonder dat je er in gelooft...
Waarom denk je dat professionals dingen warmstoken?
Temp .Te laagquote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:49 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Ja volgende keer ga ik toch maar een gasbrander er op zetten.
Twee balken en drie gammawieltjesquote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:51 schreef T42 het volgende:
hoe heb je de boven kant nu staan? zodat die niet buigt? dat systeem wil ik stranks misschien wel overnemen voor de mijne
moet bij mij denk ik stevigerquote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:51 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Twee balken en drie gammawieltjesmaar als je zeker wilt zijn zou ik voor 3 balken gaan
die wielen is probleem niet op werk liggen nog zwaardere maar die balken ik zal er wel meer nodig hebbenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:59 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Hoezo, is het voor je keef? die wielen kunnen per stuk volgensmij 75 kg houden.
Nee echt 2 losse balken en thats itquote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:00 schreef T42 het volgende:
[..]
die wielen is probleem niet op werk liggen nog zwaardere maar die balken ik zal er wel meer nodig hebbendacht misschien heb je een frame gemaakt
Scheelt dat we met z'n drieën zijn.. maar mocht 'ie mooi worden kunnen we wie weet wel een dagje langskomenquote:
Wij hebben er 6quote:Op maandag 19 augustus 2013 15:43 schreef ikheetmartijn het volgende:
Prachtig, mooi werk!
Bij mij begint een kever ook behoorlijk te jeuken, ik heb alleen 2 linkerhanden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |