abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116768640
Fok!kers,

Een vraagje! Ik hoorde van een vriendin van me dat je in aanmerking komt voor een extra vergoeding van DUO (¤80,- om precies te zijn) indien je langer reist dan anderhalf uur op basis van 9292ov. Ik kan hiervan niets op internet vinden. Weet iemand of dit klopt? Indien dit klopt, waar ik dit kan vinden?

_O_
  vrijdag 14 september 2012 @ 08:38:07 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_116768648
Ik geloof er niets van.
pi_116768715
Klopt niet.
  vrijdag 14 september 2012 @ 08:43:53 #4
253373 knoffel
Baas boven Baas
pi_116768741
als dat zo is rijd ik voortaan ook wel anderhalf uur wat rond
Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen.
  PR/Manusje van alles vrijdag 14 september 2012 @ 08:44:47 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_116768760
:')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_116768768
Lijkt me erg sterk inderdaad. :') Ik heb er iigv. nog nooit iets over gehoord.
pi_116768778
Natuurlijk :')
pi_116768850
:')
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_116768865
Uitgaande van de snelste verbindingen, grapjassen ;) Maar prima, duidelijk.
pi_116768869
Klopt. Dan heb je recht op 90 euro per maand, Zie de allerlaatste alinea op de laatste pagina van dit documentje:
http://www.duo.nl/Images/8168_tcm7-420.pdf

Heb ik ooit ook ingevuld toen ik een halfjaar in Zweden zat. :')
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_116768900
Vervolgens ging de IB Groep, zoals dat toen nog heette, trouwens een jaar later een "onderzoek" doen om na te gaan of ik in Sthlm echt mijn uni niet kon bereiken met een Nederlandse OV-kaart :')
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_116768941
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 september 2012 08:54 schreef intoxicated het volgende:
Vervolgens ging de IB Groep, zoals dat toen nog heette, trouwens een jaar later een "onderzoek" doen om na te gaan of ik in Sthlm echt mijn uni niet kon bereiken met een Nederlandse OV-kaart :')
Intelligentjes :')
pi_116769025
Dat grapje kostte trouwens nogal wat moeite. Een argument als "mevrouw, denkt u nou gewoon eens na..." was niet bepaald voldoende. Ik moest zelf met afdrukken van een OV-reiswijzer of zoiets op de proppen komen. En tja, die kent geen adressen buiten Nederland. Vervolgens moest ik een gewaarmerkte brief van de lokale vervoerder krijgen waarin zij verklaren dat een "Nederlandse OV-studentenkaart" niet geldig is voor het vervoer tussen "Solna Västra Skogen" en "Huddinge". Uiteindelijk 5 brieven voor over en weer moeten sturen, omdat de Stockholmse vervoerder alleen een standaardverklaring wou geven waarin ze de bij hen geldige reisproducten beschrijven :')

God, wat ben ik blij dat ik afgestudeerd ben, ik word er weer boos om. :r
pi_116769050
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 september 2012 08:51 schreef intoxicated het volgende:
Klopt. Dan heb je recht op 90 euro per maand, Zie de allerlaatste alinea op de laatste pagina van dit documentje:

Wat, buiten de OV-vergoeding om? Dat is interessant.
pi_116769181
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:02 schreef intoxicated het volgende:
Dat grapje kostte trouwens nogal wat moeite. Een argument als "mevrouw, denkt u nou gewoon eens na..." was niet bepaald voldoende. Ik moest zelf met afdrukken van een OV-reiswijzer of zoiets op de proppen komen. En tja, die kent geen adressen buiten Nederland. Vervolgens moest ik een gewaarmerkte brief van de lokale vervoerder krijgen waarin zij verklaren dat een "Nederlandse OV-studentenkaart" niet geldig is voor het vervoer tussen "Solna Västra Skogen" en "Huddinge". Uiteindelijk 5 brieven voor over en weer moeten sturen, omdat de Stockholmse vervoerder alleen een standaardverklaring wou geven waarin ze de bij hen geldige reisproducten beschrijven :')

Ik ben er inmiddels ook al achter dat het wat lastig kan zijn soms.

9292ov.nl geeft aan dat ik 1:19 onderweg ben met de trein en met de bus op de terugreis, maar dat is klinklare onzin. Ik haal de bus die ze aangeven nooit. Zou ik dit op de een of andere manier kunnen onderbouwen?
  PR/Manusje van alles vrijdag 14 september 2012 @ 09:24:07 #16
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_116769379
nee lullo. het gaat niet om de daadwerkelijke reistijd. het gaat om de tijd op papier.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_116769559
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:13 schreef Uchiha1911 het volgende:

[..]

Ik ben er inmiddels ook al achter dat het wat lastig kan zijn soms.

9292ov.nl geeft aan dat ik 1:19 onderweg ben met de trein en met de bus op de terugreis, maar dat is klinklare onzin. Ik haal de bus die ze aangeven nooit. Zou ik dit op de een of andere manier kunnen onderbouwen?
Wat staat erbij als overstaptijd?
Misschien kun je iets met die tijd vergelijken met de precieze afstand die je af moet leggen of zo.
pi_116769735
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:32 schreef _Loki het volgende:

[..]

Wat staat erbij als overstaptijd?
Misschien kun je iets met die tijd vergelijken met de precieze afstand die je af moet leggen of zo.
17:12 opstaptijd van de bus, 17:06 zou de trein normaliter op het station aan moeten komen. 1) trein heeft 9/10 keer paar minuten vertraging en 2) die bus rijdt op de een of andere manier niet altijd. Dan moet ik dus weer een minuut of 17 wachten op de volgende bus. Ook wordt er gerekend vanaf de universiteit om 16:36, terwijl mijn college om 16:30 gedaan is. Zal straks een bellen, kijken of er iets te regelen valt.
pi_116769968
Heet dat niet uitwonende stufi?
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_116770026
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:47 schreef Jesse_ het volgende:
Heet dat niet uitwonende stufi?
Nee, dat is weer iets anders. Dit heeft te maken met het wel of niet kunnen bereiken van de onderwijsinstelling en/of je huis. Hieronder valt ook het langer reizen dan anderhalf uur.
pi_116770042
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:49 schreef Uchiha1911 het volgende:

[..]

Nee, dat is weer iets anders. Dit heeft te maken met het wel of niet kunnen bereiken van de onderwijsinstelling en/of je huis. Hieronder valt ook het langer reizen dan anderhalf uur.
Dan ga je toch dichterbij wonen.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_116770187
In principe blijf jij binnen de tijd. Indertijd had ik dat ook, officiele reistijd van 1:26, alleen met colleges eindigend om 17:30, trein om kwart voor en een bus die ter plaatse om 18:00, 20:00 en 22:00 ging, moest ik dus een uur extra wachten om naar huis te kunnen. Geen extra vergoeding voor mij, ze zijn streng.

Maar ik hoop voor je dat het wel gaat lukken, een extraatje is niet weg in zo'n rottijd. Grootste tip echter is een kamer zoeken, daarmee wordt de boel zoveel beter :)
pi_116770328
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:50 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Dan ga je toch dichterbij wonen.
Heb er geen problemen mee, maar die ¤90,- zou toch mooi zijn ;)
pi_116770365
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:56 schreef MevrouwPuff het volgende:
In principe blijf jij binnen de tijd. Indertijd had ik dat ook, officiele reistijd van 1:26, alleen met colleges eindigend om 17:30, trein om kwart voor en een bus die ter plaatse om 18:00, 20:00 en 22:00 ging, moest ik dus een uur extra wachten om naar huis te kunnen. Geen extra vergoeding voor mij, ze zijn streng.

Maar ik hoop voor je dat het wel gaat lukken, een extraatje is niet weg in zo'n rottijd. Grootste tip echter is een kamer zoeken, daarmee wordt de boel zoveel beter :)
Wil eerst even kijken of de studie echt daadwerkelijk iets voor mij is. Heb het nu prima naar m'n zin, maar wacht nog even met een kamer. Wil ik straks wel gaan doen overigens.
pi_116855375
Wacht even? Ik reis elke dag naar Zwolle op en neer, maar dat is mijn eigen keuze. Doe het met plezier, als je graag iets wil, doe je het toch wel. Je gaat me toch niet zeggen dat je op basis van eigen keuze 90 euro p/m van DUO terug kan krijgen?

Ik zie op het formulier namelijk 'als je de instelling of de woning niet kan bereiken'. Dat is toch helemaal niet het geval als je 'anderhalf uur' onderweg bent?
pi_116891885
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 17:43 schreef Dennisweb het volgende:
Wacht even? Ik reis elke dag naar Zwolle op en neer, maar dat is mijn eigen keuze. Doe het met plezier, als je graag iets wil, doe je het toch wel. Je gaat me toch niet zeggen dat je op basis van eigen keuze 90 euro p/m van DUO terug kan krijgen?

Ik zie op het formulier namelijk 'als je de instelling of de woning niet kan bereiken'. Dat is toch helemaal niet het geval als je 'anderhalf uur' onderweg bent?
Zie de laatste zin onderaan het formulier.
pi_116906719
Ik heb ook zo'n leuke reistijd van (volgens 9292ov) 1:26 uur van deur tot deur. In de praktijk is het vaak langer, maar daar kan je niet mee komen aanzetten helaas.
Maar dit is altijd handig om te onthouden voor als je een buitenlandse stage of iets dergelijks gaat doen. Dat is toch weer 80 euro per maand erbij.
pi_116907561
Ik reis van Maastricht naar Rotterdam. Reistijd van 2:17 minuten (alleen trein). Heb ik nu recht op die 90 euro dan? :')

Zit in mijn laatste jaar nu en heb hier nog nooit van gehoord. :')

Is het met terugwerkende kracht? :D
pi_116911269
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:53 schreef G.R.S. het volgende:
Ik reis van Maastricht naar Rotterdam. Reistijd van 2:17 minuten (alleen trein). Heb ik nu recht op die 90 euro dan? :')

Zit in mijn laatste jaar nu en heb hier nog nooit van gehoord. :')

Is het met terugwerkende kracht? :D
Toch wel jammer dat je in je laatste jaar zit en nog niet een simpel documentje kan begrijpen :')
pi_116919787
Geen wonder dat we op het randje van de financiële afgrond staan met zulke achterlijke regelingen. Ga dichterbij wonen!
pi_116922188
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 21:47 schreef zponz het volgende:

[..]

Toch wel jammer dat je in je laatste jaar zit en nog niet een simpel documentje kan begrijpen :')
Ik wist niet van het bestaan af. Is toch iets anders dan het niet begrijpen van een document ;)
pi_116922204
nooit geweten en dagelijks vijf uur totale reistijd gehad van brabant naar zwolle. maar je krijgt toch je ov dus reist sowieso gratis :? wat een vreemde regeling om.geld bij te geven als mensen verder weg studeren en ze er al gratis kunnen komen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_116922273
Ik denk dat het meer bedoeld is voor studenten die in ''the middle of nowhere'' wonen en een brommer of auto moeten gebruiken om bij het dichtstbijzijnde OV punt te komen.
  dinsdag 18 september 2012 @ 09:51:04 #34
302853 themole
graaft totaal door.
pi_116924421
quote:

Veeg me op. _O-

Wat een bureaucratie zeg. :')
Niet altijd serieus
pi_116937158
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 06:44 schreef Amun90 het volgende:
Ik denk dat het meer bedoeld is voor studenten die in ''the middle of nowhere'' wonen en een brommer of auto moeten gebruiken om bij het dichtstbijzijnde OV punt te komen.
lijkt mij logischer idd
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_116954164
quote:

Je weet dat je, mocht je een semester in het buitenland studeren, gewoon een vergoeding kunt/had kunnen aanvragen? Dus X maanden je ov-kaart 'ruilen' voor iets van 75 euro p/m. Waarom maakte je dan in godsnaam gebruik van een regeling die is bedoeld voor mensen die in Nederland ver van hun universiteit wonen?
Cool story, Hansel.
pi_116958267
Dit had ik 4 jaar geleden moeten weten zeg! Dit jaar kom ik niet meer aan die 12 dagen per maand :'(
  zaterdag 22 september 2012 @ 16:46:16 #38
26048 Sneakie
what goes around comes around
pi_117118881
Ik reis zelf 1:50 volgens 9292.nl
Dit zou dus betekenen dat ik de vergoeding kan aanvragen, ook al woon ik niet meer thuis ? Aangezien zoals gesteld is in de laatste alinea dit betekent, dat mijn onderwijsinstelling helemaal niet te bereiken is ?

[ Bericht 1% gewijzigd door Sneakie op 23-09-2012 17:50:54 ]
.. The truth is already writen, so lies are obvious to read
pi_117145517
Mijn reistijd komt op 1:35 uit maar tussen de reistijden staan ook ritten met de Fyra, waarin zonder toeslag te betalen de studenten-OV niet geldig is. Hiermee is de reistijd minder dan anderhalf uur. Zou ik hier recht op hebben aangezien de Fyra dus losstaat omdat je ervoor moet betalen?
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
  zondag 23 september 2012 @ 17:52:18 #40
26048 Sneakie
pi_117158990
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 13:10 schreef Nafi het volgende:
Mijn reistijd komt op 1:35 uit maar tussen de reistijden staan ook ritten met de Fyra, waarin zonder toeslag te betalen de studenten-OV niet geldig is. Hiermee is de reistijd minder dan anderhalf uur. Zou ik hier recht op hebben aangezien de Fyra dus losstaat omdat je ervoor moet betalen?
Woon jij nog thuis of op kamers ? want volgens mij zit hier verschil in (tenminste als je niet op tijd op school kunt komen).

Of de regel "onderwijsinstelling helemaal niet te bereiken" wel geldt voor uitwonende studenten weet ik dus ook niet precies en hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.
pi_117164312
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 september 2012 08:51 schreef intoxicated het volgende:

Dat is wat anders

krijg nou tieten...
pi_117164687
Kijk, het is gratis geld, en ik heb er schijnbaar nog recht op ook.

Maar, WHAT THE FUCK :') :') :') :') :') :') :') :') :')
pi_117166783
Ik heb er ook recht op, maar ik vind het ook bizar. Kijk, dat je extra geld krijgt omdat je ook nog met een veerpont moet is super, dat zit niet in je OV. Maar geld krijgen omdat je lang reist?? :')
  maandag 24 september 2012 @ 10:07:05 #44
26048 Sneakie
pi_117183894
Maar heeft het nu zin om een aanvraag in te dienen op basis van "onderwijsinstelling is niet bereikbaar" terwijl je uitwonend bent?
pi_117196346
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 10:07 schreef Sneakie het volgende:
Maar heeft het nu zin om een aanvraag in te dienen op basis van "onderwijsinstelling is niet bereikbaar" terwijl je uitwonend bent?
ga het gewoon doen. Zie wil of er wat geld komt.
  zondag 7 oktober 2012 @ 17:59:10 #46
26048 Sneakie
pi_117699279
Ik heb het ook aangevraagd rond 20 oktober maar tot op heden nog niks vernomen van DUO
  zondag 7 oktober 2012 @ 18:33:31 #47
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_117700455
Is dit ook buiten je studentenreisproduct om? Mijn reistijd is van adres tot adres via de ov9292 app namelijk 2:03
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117700615
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 10:07 schreef Sneakie het volgende:
Ik heb ze (DUO) laatst gebeld, heb hier toen toevallig antwoord op gekregen. Nee, dit geldt alleen als je thuis woont.

Overigens heb je 5 jaar lang recht op deze vergoeding, net zo lang als je tegenwoordig recht hebt op gratis reizen.
  zondag 7 oktober 2012 @ 19:02:15 #49
26048 Sneakie
pi_117701458
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:38 schreef fh101 het volgende:

[..]

Ik heb ze (DUO) laatst gebeld, heb hier toen toevallig antwoord op gekregen. Nee, dit geldt alleen als je thuis woont.

Overigens heb je 5 jaar lang recht op deze vergoeding, net zo lang als je tegenwoordig recht hebt op gratis reizen.
Hmm vreemd, ik heb toen telefonisch namelijk hetzelfde gevraagd en mij werd verteld dat het niet uitmaakte of je thuis of uitwonend was (heeft het zelfs nog extra nagevraagd), dit was wel alleen bij het niet kunnen bereiken van de onderwijsinstelling. Als je niet op tijd kunt komen geldt de regel alleen als je thuiswonend bent

http://www.ib-groep.nl/pa(...)extra_reiskosten.asp

Hier staat ook het thuiswonende gedeelte alleen onder de noemer van het niet op tijd kunnen komen op je onderwijsinstelling.

Verder staat er dit in het wetboek onder artikel 2.4:
''Op verzoek van een studerende kan, indien het adres van de onderwijsinstelling in het geheel niet met het openbaar vervoer bereikbaar is en de afstand tussen het adres van de onderwijsinstelling en het woonadres van de studerende 6 km of meer bedraagt, de Dienst Uitvoering Onderwijs een tegemoetkoming toekennen gelijk aan het bedrag, als bedoeld in artikel 5.3, lid 2, WSF 2000.''

http://wetten.overheid.nl/BWBR0027027/geldigheidsdatum_08-02-2010

[ Bericht 10% gewijzigd door Sneakie op 07-10-2012 19:18:20 ]
pi_117702148
Dan zou ik toch uitgaan van wat jou vertelt is idd, omdat het bij mij maar even terloops genoemd werd.
Ik belde vooral om te vragen hoe lang je recht had op die vergoeding omdat ik nu in mn vierde jaar zit en mn stufi volgend jaar dus stopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')