Intelligentjesquote:Op vrijdag 14 september 2012 08:54 schreef intoxicated het volgende:
Vervolgens ging de IB Groep, zoals dat toen nog heette, trouwens een jaar later een "onderzoek" doen om na te gaan of ik in Sthlm echt mijn uni niet kon bereiken met een Nederlandse OV-kaart
Wat, buiten de OV-vergoeding om? Dat is interessant.quote:Op vrijdag 14 september 2012 08:51 schreef intoxicated het volgende:
Klopt. Dan heb je recht op 90 euro per maand, Zie de allerlaatste alinea op de laatste pagina van dit documentje:
http://www.duo.nl/Images/8168_tcm7-420.pdf
Heb ik ooit ook ingevuld toen ik een halfjaar in Zweden zat.
Ik ben er inmiddels ook al achter dat het wat lastig kan zijn soms.quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:02 schreef intoxicated het volgende:
Dat grapje kostte trouwens nogal wat moeite. Een argument als "mevrouw, denkt u nou gewoon eens na..." was niet bepaald voldoende. Ik moest zelf met afdrukken van een OV-reiswijzer of zoiets op de proppen komen. En tja, die kent geen adressen buiten Nederland. Vervolgens moest ik een gewaarmerkte brief van de lokale vervoerder krijgen waarin zij verklaren dat een "Nederlandse OV-studentenkaart" niet geldig is voor het vervoer tussen "Solna Västra Skogen" en "Huddinge". Uiteindelijk 5 brieven voor over en weer moeten sturen, omdat de Stockholmse vervoerder alleen een standaardverklaring wou geven waarin ze de bij hen geldige reisproducten beschrijven![]()
God, wat ben ik blij dat ik afgestudeerd ben, ik word er weer boos om.
Wat staat erbij als overstaptijd?quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:13 schreef Uchiha1911 het volgende:
[..]
Ik ben er inmiddels ook al achter dat het wat lastig kan zijn soms.
9292ov.nl geeft aan dat ik 1:19 onderweg ben met de trein en met de bus op de terugreis, maar dat is klinklare onzin. Ik haal de bus die ze aangeven nooit. Zou ik dit op de een of andere manier kunnen onderbouwen?
17:12 opstaptijd van de bus, 17:06 zou de trein normaliter op het station aan moeten komen. 1) trein heeft 9/10 keer paar minuten vertraging en 2) die bus rijdt op de een of andere manier niet altijd. Dan moet ik dus weer een minuut of 17 wachten op de volgende bus. Ook wordt er gerekend vanaf de universiteit om 16:36, terwijl mijn college om 16:30 gedaan is. Zal straks een bellen, kijken of er iets te regelen valt.quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:32 schreef _Loki het volgende:
[..]
Wat staat erbij als overstaptijd?
Misschien kun je iets met die tijd vergelijken met de precieze afstand die je af moet leggen of zo.
Nee, dat is weer iets anders. Dit heeft te maken met het wel of niet kunnen bereiken van de onderwijsinstelling en/of je huis. Hieronder valt ook het langer reizen dan anderhalf uur.quote:
Dan ga je toch dichterbij wonen.quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:49 schreef Uchiha1911 het volgende:
[..]
Nee, dat is weer iets anders. Dit heeft te maken met het wel of niet kunnen bereiken van de onderwijsinstelling en/of je huis. Hieronder valt ook het langer reizen dan anderhalf uur.
Wil eerst even kijken of de studie echt daadwerkelijk iets voor mij is. Heb het nu prima naar m'n zin, maar wacht nog even met een kamer. Wil ik straks wel gaan doen overigens.quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:56 schreef MevrouwPuff het volgende:
In principe blijf jij binnen de tijd. Indertijd had ik dat ook, officiele reistijd van 1:26, alleen met colleges eindigend om 17:30, trein om kwart voor en een bus die ter plaatse om 18:00, 20:00 en 22:00 ging, moest ik dus een uur extra wachten om naar huis te kunnen. Geen extra vergoeding voor mij, ze zijn streng.
Maar ik hoop voor je dat het wel gaat lukken, een extraatje is niet weg in zo'n rottijd. Grootste tip echter is een kamer zoeken, daarmee wordt de boel zoveel beter
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |