En de busverbinding naar Emmerich is ook niet super. 5 kwartier in een stopbus die bij elke dikke boomstam stopt vanaf Nijmegen.quote:Op zondag 16 september 2012 15:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nederland is niet veel beter.... wil je naar België dan kan dat vanuit Roosendaal, Rotterdam (Thalys) of Maastricht. Vroeger had je ook nog lijntjes over de grens bij o.a. Tilburg (Bels lijntje) en Weert.
De verbindingen met Duitsland zijn gelukkig iets beter, al is het wel stom dat je vanuit Arnhem niet in Emmerich kunt komen zonder te moeten reizen via Oberhausen.
Naar Emmerich schiet het misschien niet op, maar Utrecht <trein> Nijmegen <bus> Kleef <trein> e.v. is best een prima verbinding. Alleen geeft HAFAS 'm standaard niet aan tenzij je expliciet een via-station aangeeft.quote:Op zondag 16 september 2012 18:28 schreef greavy het volgende:
[..]
En de busverbinding naar Emmerich is ook niet super. 5 kwartier in een stopbus die bij elke dikke boomstam stopt vanaf Nijmegen.
Vanuit Nederland ri. Duitsland: 1x/2u Groningen-Leer (Arriva, word 1x/u), Hengelo-Bentheim (elk uur, Syntus en IC, Syntus zal vast er mee gaan stoppen), Enschede-Munster (elk uur, DB), Venlo-Mönchengladbach ev (ERB, elk uur), Heerlen-Herzogenrath ev (DB, elk uur).
Toch aardig wat mogelijkheden vanuit Nederland met regionale treinen.
Kleef-Emmerich is nog niet het langste volgens mij. Maar 25 minuten ofzo. Ik vind het traject Nijmegen-Kleef toch het irritantste stukje, veel binnendoor door de kleinere dorpjes...quote:Op zondag 16 september 2012 18:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Naar Emmerich schiet het misschien niet op, maar Utrecht <trein> Nijmegen <bus> Kleef <trein> e.v. is best een prima verbinding. Alleen geeft HAFAS 'm standaard niet aan tenzij je expliciet een via-station aangeeft.
met lintjes? die zijn al toegelatenquote:Op zondag 16 september 2012 19:58 schreef James1988 het volgende:
Gelukkig wil de VRR de stoptrein naar Emmerich doortrekken naar Arnhem, vanaf 2016.
onzinredenering, zie MW41 op Athus-Meusequote:Op zondag 16 september 2012 20:03 schreef James1988 het volgende:
Het is nog niet bekend welk materieel, maar het ligt in de lijn der verwachting dat het elektrisch materieel zal zijn. De trein zal uit Düsseldorf komen en 1x per uur doorrijden naar Arnhem. Aangezien dit hele stuk onder de draad ligt, zou rijden op diesel niet handig zijn.
Waarom rijdt de WestFalenBahn dan niet door naar Hengelo?quote:
De RE5 naar Emmerich wordt nu gereden met een Br 146 + Dosto's. Dus met een multicourante loc ervoor ben je al klaar.quote:Op zondag 16 september 2012 20:03 schreef James1988 het volgende:
Het is nog niet bekend welk materieel, maar het ligt in de lijn der verwachting dat het elektrisch materieel zal zijn. De trein zal uit Düsseldorf komen en 1x per uur doorrijden naar Arnhem. Aangezien dit hele stuk onder de draad ligt, zou rijden op diesel niet handig zijn.
OHIHquote:Vanaf 2016 zal de RE5 Koblenz - Köln - Düsseldorf - Wesel - Emmerich tussen Wesel en Emmerich vervallen. Hiervoor komt de RB35 tussen Düsseldorf en Emmerich te rijden, dit in verband met de huidige overcapaciteit tussen Wesel en Emmerich. De RB35 zal wellicht tot Arnhem doorrijden. Voorwaarde is, dat Nederland met 1,2 - 2,4 miljoen euro per jaar bijdraagt. Tot juni dit jaar is er vanuit Nederland een definitieve toezegging nodig. Ontbreek die, bestaat er de komende 12 jaren geen kans op een stoptrein tussen Emmerich en Arnhem. Dat is de toekomstige contractduur.
Dat is niet waar. En ook niet nodig omdat ze in Venlo niet het 1500v deel op komen.quote:Op zondag 16 september 2012 20:25 schreef James1988 het volgende:
In principe hebben de FLIRTs van Eurobahn al een toelating in Nederland,
Oh jawel, er is een paar jaar terug heel veel gezeik geweest rondom die FLIRTs: het EBA had al moeite met toelating geven, en toen mocht IVW nog z'n plasje eroverheendoen. Toen waren de botsnormen inmiddels bijgewerkt en de FLIRTs voldeden daar niet meer aan. FLIRT heeft nu een toelating gekregen, maar mag volgens mij maximaal 65 km/h rijden.quote:Op zondag 16 september 2012 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is niet waar. En ook niet nodig omdat ze in Venlo niet het 1500v deel op komen.
De huidige RB35 rijdt met br425. Daar zijn geen multicourante treinstellen van, dus dan moet er idd nieuw materieel komen.quote:Op zondag 16 september 2012 20:32 schreef James1988 het volgende:
De huidige RE5 zal worden beperkt tot Wesel, er komt een nieuwe stoptrein naar Emmerich en hopelijk Arnhem. Dit zal naar verwachting met enkeldeks materieel zijn.
[..]
OHIH
oh okee. Nou ja, met max 65 Emmerich - Arnhem gaan rijden schiet nog niet echt op natuurlijkquote:Op zondag 16 september 2012 20:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Oh jawel, er is een paar jaar terug heel veel gezeik geweest rondom die FLIRTs: het EBA had al moeite met toelating geven, en toen mocht IVW nog z'n plasje eroverheendoen. Toen waren de botsnormen inmiddels bijgewerkt en de FLIRTs voldeden daar niet meer aan. FLIRT heeft nu een toelating gekregen, maar mag volgens mij maximaal 65 km/h rijden.
Alle materieel dat op Nederlands grondgebied wil rijden moet een toelating krijgen. Voor sporadisch kan een ontheffing worden verleend, maar je kunt een uurdienst niet bepaald sporadisch noemen.
jaquote:Op zondag 16 september 2012 20:48 schreef bloodysunday het volgende:
Wat zal de toekomstige reistijd Groningen - Amsterdam zijn? Evengoed zo'n 2 uur?
precies. dan moet er dus nog wel wat gebeurenquote:Op zondag 16 september 2012 20:51 schreef James1988 het volgende:
De 65 km/h is geen probleem voor de Eurobahn-dienst, omdat het stukje in Nederland maar een paar kilometer lang is en er normaalgesproken toch geen andere treinen rijden.
Op Emmerich - Arnhem zou een FLIRT die max. 65 km/h mag rijden ontzettend in de weg rijden, mocht er FLIRT komen te rijden op dat traject dan denk ik dat het een nieuwere versie zal zijn die wel voor 160 km/h zal worden toegelaten
Sowieso handig om daar diesel te doen, gezien de plannen met 25kV en zo in die omgeving.quote:
quote:
Ohja, dat speelt er ook nog. Een 25 kV-eilandje van ongeveer 3 km tussen de grens en Zevenaar. Dat gaat niet positief zijn voor de RB-plannen.quote:Op zondag 16 september 2012 20:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Sowieso handig om daar diesel te doen, gezien de plannen met 25kV en zo in die omgeving.
NS Hispeed is overigens tegenstander van 25 kV op Zevenaar - Emmerich, omdat NS Hispeed vreest dat de overschakeling naar een extra spanning voor zo'n kort stukje nadelig kan zijn voor de trein.quote:Resultaten planstudie
Keuze tussen 25 kV (BR) of 15 kV (D)
* Omschakeling aan Duitse zijde is eenvoudig, Isolatie is al voldoende voor 15 kV
* Omschakeling NL zijde vergt nieuwe draagconstructie
EMC-problematiek:
ATB-spoorstroomlopen passen niet op bovenleiding met wisselstroom. Daarom combineren met inbouw ERTMS.
AC sporen zijn geaard, via aarde toch invloed over grote afstand: kans op storing ATB- en detectie-systemen. Ontwerp lekdichte sluis, plus isolatie AC sporen.
Aarding objecten in omgeving nodig.
DC invloed mag niet in AC-loks, dan schakelt lok af. Lekdichte sluis.
Beinvloeding 25 kV op 1500 V in parallel-ligging: 10 jaar gewerkt aan oplossing. Beinvloeding 15 kV is nieuw.
Gewoon die zwarte BR189 weer.quote:Op zondag 16 september 2012 21:37 schreef greavy het volgende:
En terecht dat NS (en ook NS HiSpeed) daar niet blij mee is. Zal mij benieuwen welk exotische loc dan tzt voor de CityNightLine komt, want een 1700 zegt dan "Kaboem"
Waarom gaat EETC die dingen niet zelf rijden eigenlijk? Ze rijden nu alleen Watergraafsmeer - Amsterdam Centraal vv toch?quote:Op zondag 16 september 2012 21:42 schreef greavy het volgende:
Dan moet DB Schenker de dienst wel weer willen gaan rijden. Dat wilden zij juist niet meer in Nederland ivm lastige toelatingen met reizigers en what ever.
15 kV mag dan nieuw zijn, maar met de Duitse kennis erbij zou het toch wel moeten lukken?quote:Op zondag 16 september 2012 21:07 schreef James1988 het volgende:
ProRail is bang voor de mogelijke invloed van 15 kV op andere systemen. Bij 25 kV weten ze wat ze kunnen verwachten, kennelijk is men de invloed van 15 kV op subsystemen vergeten...
ProRail (slide 15):
[..]
NS Hispeed is overigens tegenstander van 25 kV op Zevenaar - Emmerich, omdat NS Hispeed vreest dat de overschakeling naar een extra spanning voor zo'n kort stukje nadelig kan zijn voor de trein.
Ik denk niet dat de Duitsers de combi 15 kV/1500 V/spoorstroomlopen hebben.quote:Op zondag 16 september 2012 22:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
15 kV mag dan nieuw zijn, maar met de Duitse kennis erbij zou het toch wel moeten lukken?
Da's gebouwd zonder kennis.quote:Op zondag 16 september 2012 22:13 schreef Igen het volgende:
Hoe kan die kennis er nou niet zijn? In Venlo komt toch immers ook 15kV op Nederlandse bodem.
die laatste kun je wegnemen door de beveiliging aan te passenquote:Op zondag 16 september 2012 22:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de Duitsers de combi 15 kV/1500 V/spoorstroomlopen hebben.
En in Emmerich zit er toch ook zowel 1,5 kV als 15 kV op de bovenleiding?quote:Op zondag 16 september 2012 22:13 schreef Igen het volgende:
Hoe kan die kennis er nou niet zijn? In Venlo komt toch immers ook 15kV op Nederlandse bodem.
ja, maar geen ATB meer, net zoals Bad Bentheimquote:Op zondag 16 september 2012 22:15 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
En in Emmerich zit er toch ook zowel 1,5 kV als 15 kV op de bovenleiding?
Dat was precies wat ik ook dacht.quote:Op zondag 16 september 2012 22:15 schreef dennistd het volgende:
En het is ook nog zo dat de 1500V nauwelijks in de buurt van de 15000V komt, en zeker niet dichterbij dan in Venlo waar het naast elkaar op het emplacement ligt..
Je zou in Zevenaar 1 spoor omschakelbaar kunnen maken voor treinen die om wat voor reden dan ook een lokwissel nodig hebben, en vanaf Zevenaar gewoon Indusi neerleggen.
Als je de neuzen wegdenkt is het een prachtige trein. De huisstijl / bestickering vind ik erg mooi. Maar die ontzettend lange neus en hoge ramen, kan er niet aan wennen.quote:Op zondag 16 september 2012 23:40 schreef TeringHenkie het volgende:
Zo vind ik 'm eigenlijk best mooi
wat een lap tekst op de vroege morgen. Positief dat jullie ook hier op in gaan.quote:Op zondag 16 september 2012 22:30 schreef DriekOplopers het volgende:
"Voor Beter OV te negatief." http://www.voorbeterov.nl/120916.php
zag het geinig, lijkt trouwens gewoon een BUP maar anders grafisch weergegeven.quote:Op zondag 16 september 2012 22:53 schreef James1988 het volgende:
Somda heeft trouwens een grappige nieuwe functie: Grafische dienstregelingen
Zag m laatst staan op Ede-Wageningen... dat ding is echt drie keer niksquote:Op zondag 16 september 2012 23:40 schreef TeringHenkie het volgende:
Zo vind ik 'm eigenlijk best mooi
nou prima verhaal toch. meneer had blijkbaar te maken met de gevolgen van kennelijk onvolledige beeldvorming. dat lijkt me dan bij deze rechtgezetquote:Op zondag 16 september 2012 22:30 schreef DriekOplopers het volgende:
"Voor Beter OV te negatief." http://www.voorbeterov.nl/120916.php
Wat een positieve reactie van je!quote:Op maandag 17 september 2012 09:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nou prima verhaal toch. meneer had blijkbaar te maken met de gevolgen van kennelijk onvolledige beeldvorming. dat lijkt me dan bij deze rechtgezet
Onder invloed van welke medicatie kan je dat?quote:Op maandag 17 september 2012 10:30 schreef Dr_Flash het volgende:
gewoon realistischik KAN het wel hoor
Ik wilde net een biertje voorstellen op Ut.quote:
Ik las het, echt geniaal!quote:Op maandag 17 september 2012 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
Spreeuw imiteert treingeluiden op Rotterdam CS
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)p-Rotterdam-CS.dhtml
goed verhaal ja. nou de omroepberichten nogquote:Op maandag 17 september 2012 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
Spreeuw imiteert treingeluiden op Rotterdam CS
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)p-Rotterdam-CS.dhtml
Die zijn er niet meer, Caroline (7500 is geen 7000 maar dat ff terzijde,) is als laatst aan de kant gezetquote:Op maandag 17 september 2012 14:52 schreef Bitlord het volgende:
Langs die lijn ligt de stelplaats Woluwe, met heel wat oude trammetjes. Vorige keer toen ik daar was op een random dag kon ik na even vragen gewoon rondlopen daar.
Toen reden die 7000-pcc's er nog, leuk was dat.
Wat een oude tramrommel hebben ze daarquote:Op maandag 17 september 2012 14:57 schreef bork het volgende:
[..]
Die zijn er niet meer, Caroline (7500 is geen 7000 maar dat ff terzijde,) is als laatst aan de kant gezet. Dat is een goede tip, ik vond net dit kaartje http://rail.thomsten.com/tbrmap.php. Dat is ook wel aardig om even te bekijken.
welke kleur hadden ze? En indien rood, was het bovenste deel van de stellen wit of rood?quote:Op maandag 17 september 2012 15:23 schreef ArnosL het volgende:
Net reden 3 gekoppelde arriva spurts weg vanaf het perron in zwolle. Testritten voor de vechtdallijnen oid? Ik heb ze hier nog niet eerder gezien namelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |