Ik had er 3 of 4 van 15, dat zijn de grootsten. Dus dan moeten ze nog wel flink doorgroeien om te springen. Dat duurt dan nog 2 a 3 dagen dus dan is het zaad al redelijk oudquote:Op dinsdag 18 september 2012 13:48 schreef klumsy het volgende:
Ik had 4 eitjes, 2 van 14 1 van 16 en 1 van 18maar ben nu zwanger van 1 ondanks de provera kuur... Was ook wel spannend of het er geen 4 waren
Bij de eerste echo tussen de 6 en 7 weken kan je zien hoeveel zakjes er zijn "blijven plakken"quote:Op dinsdag 18 september 2012 14:11 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik had er 3 of 4 van 15, dat zijn de grootsten. Dus dan moeten ze nog wel flink doorgroeien om te springen. Dat duurt dan nog 2 a 3 dagen dus dan is het zaad al redelijk oudMaar het zou wel een wondertje zijn
Wanneer konden ze zien hoeveel het er waren?
Dank voor je antwoord. Ik ga volgende week sowieso met veel vragen het gesprek in omdat mij totaal onduidelijk is wat er nu precies aan de hand is. Het enige wat ik op google naar voren krijg heeft o.a. te maken met een te vroege overgang..quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:36 schreef Kolonia het volgende:
@Dobbey, ik zou eerst eens navragen of je niet met IUI kunt beginnen.
Een lage waarde betekent volgens mijn eigen gyn niet dat je eitjes bijna op zijn, maar dat er minder voorraad is waardoor je moeilijk te stimuleren bent om meerdere tegelijk te laten groeien.
Elke maand liggen een vast aantal follikels klaar die mogelijk kunnen rijpen en anders "verdwijnen".
Als je ze niet laat groeien, blijven ze dus niet bewaard voor de volgende maand.
Het is dus niet zo dat je een vast aantal mogelijke eitjes en dus een vast aantal pogingen nog over hebt.
Je hormoonwaarde en dus de voorraad (en je kansen op grote hoeveelheden eicellen bij stimulatie) worden steeds lager, waardoor het resultaat van IVF als je het kwantitatief bekijkt steeds slechter zal worden.
Daarentegen heb je (cliché ja) maar één goed eitje nodig.
Ik zou me goed laten informeren als ik jou was want mogelijk is IUI bij jou zeker het proberen waard als ze het met hormonen voor elkaar krijgen om een of twee eitjes te laten groeien.
Vooral omdat IUI in principe onbeperkt kan en je met IVF na drie pogingen uitbehandeld bent.
Daarbij duurt een IUI-cyclus maar 1 maand en IVF zeker 3 en tijd is belangrijk als je hormoonwaarde daalt. Als je kansen met IUI net zo hoog zijn als met IVF zou ik zeker daar mee willen beginnen.
Ah ik begreep altijd vanaf 20, maar inderdaad: we wachten het rustig afquote:Op dinsdag 18 september 2012 14:37 schreef klumsy het volgende:
ik begreep altijd dat een eitje ongeveer 2 mm per dag groeit, en vanaf 18 mm kan springen
Maargoed er zit niks anders op dan afwachten! ( en stiekem hopen dat er 1 ( of 2 ) klein wondertje ontstaat )
Alleen is dat bij iemand die hormonen spuit weer andersquote:Op dinsdag 18 september 2012 14:37 schreef klumsy het volgende:
ik begreep altijd dat een eitje ongeveer 2 mm per dag groeit, en vanaf 18 mm kan springen
Maargoed er zit niks anders op dan afwachten! ( en stiekem hopen dat er 1 ( of 2 ) klein wondertje ontstaat )
Verschilt gewoon per kliniek. Ik spoot vanaf dag 1 met deca en vanaf dag 3 met menopur tot ongeveer dag 10 ofzo?quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:02 schreef droomvrouwtje het volgende:
Even een vraagje aan de meiden die al eens ivf hebben gehad, weten jullie waarom sommigen eerst moeten stoppen met de pil en dan op CD3 beginnen met decapeptyl en waarom ik moet beginnen met decapeptyl en na 3dgn spuiten moet stoppen met de pil? Ik vraag me echt af waarom dat verschil er is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De gyn heeft gezegd dat we een afspraak moesten maken vanmiddag voor dinsdag of woensdag voor de uitslag..... Maar dat kan dus helemaal nietquote:Op vrijdag 21 september 2012 10:46 schreef Kolonia het volgende:
Ik hoop dat het lab een fout heeft gemaakt Dobbey.![]()
Zenuwachtig zijn heeft nu nog even geen zin, de uitslag van AMH-bepaling duurt een week of twee.
(Dat is je toch wel verteld hoop ik?)
Mijn AMH was ook te laag, maar bij de antale follikeltelling bleken voldoende eicellen klaar te liggen voor IVF.
Het AMH-gehalte alleen zegt dus niet per se alles.
De test wordt in Rotterdam gedaan, misschien krijg je wel voorrang als je in het ziekenhuis zelf loopt?quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:54 schreef dobbey het volgende:
[..]
De gyn heeft gezegd dat we een afspraak moesten maken vanmiddag voor dinsdag of woensdag voor de uitslag..... Maar dat kan dus helemaal niet
Mijn ziekenhuis wilde de derde IVf ook niet meer doen vanwege de lage AMH, maar omdat de antale follikeltelling wel goed genoeg was kreeg ik nog een laatste poging.quote:Hmm hij over die antale follikeltelling niets gezegd, alleen dat als de waarde zo laag bleef het einde oefening was.
Mijn man en ik hebben sowieso al tegen elkaar gezegd dat als we hier niet verder kunnen we sowieso nog richting Dusseldorf willen om te zien wat zij eventueel nog kunnen.
Dat is dus 1 van de dingen die ik wil proberen door te zetten dat ik sowieso nog een ronde krijg met hormonen al dan wel of niet met behulp van extra andere hormonen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:00 schreef Kolonia het volgende:
[..]
De test wordt in Rotterdam gedaan, misschien krijg je wel voorrang als je in het ziekenhuis zelf loopt?
[..]
Mijn ziekenhuis wilde de derde IVf ook niet meer doen vanwege de lage AMH, maar omdat de antale follikeltelling wel goed genoeg was kreeg ik nog een laatste poging.
Daaruit kwamen 8 eitjes en 3 prima embryo's.
In Dusseldorf zijn sowieso de eisen wat lager dan in Nederland, dus daar willen ze je vast wel helpen.![]()
Maar als jij zo goed op de hormonen reageert dat je een mooi eitje hebt, is IVF (of zelfs IUI) toch niet nodig?
Alleen een hormoonbehandeling zou voor jullie dan misschien gewoon Dé truc kunnen zijn.
Achteraf gezien is het ook best wel horkerig gegaan.. s'morgens binnen 3 minuten echo, bloeduitslag en handje met de mededeling tot volgende week en s'middags aan de telefoon ook weer 2 of 3 minutenquote:Op vrijdag 21 september 2012 11:00 schreef droomvrouwtje het volgende:
Lijnloos, fijn dat er actie isIk hoop dat je nu snel zwanger bent
Dobbey, ik denk dat het goed is als je idd nog naar een ander ziekenhuis gaat. Een second opinion is nooit weg. Ik vind het wel raar dat ze aan de hand van die uitslag kunnen zeggen dat het dan einde oefening is, ti's wat Kolonia al zegt, het gaat ook om je voorraad en niet alleen de waarde van het amh.
Mij is verteld dat deze test in Nederland alleen in Rotterdam kan, maar Google leert me dat het sinds kort ook in het VUMC kan.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:14 schreef dobbey het volgende:
Wat ik heb begrepen heeft de kliniek een eigen lab... (Hengelo) maar goed dat kan ik vanmiddag navragen
Hmm ok... Ik vraag het vanmiddag wel even na. In ieder geval bedankt voor alle info.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:24 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Mij is verteld dat deze test in Nederland alleen in Rotterdam kan, maar Google leert me dat het sinds kort ook in het VUMC kan.
Je kunt het ook in Düsseldorf laten testen (kan ook zonder dat je daar verdere behandeling volgt).
Daar wordt een andere methode gebruikt waardoor de uitkomst kan verschillen.
Zo zie je maar dat overal de regels anders zijn... Wij zijn pas sinds september vorig jaar gestopt met de pil en in mei dit jaar al doorgestuurd door de gyn in het ziekenhuis? Aan de ene kant hopen dat je nod snel komt aan de andere kant natuurlijk niet en dat er snel positief nieuws is.quote:Op vrijdag 21 september 2012 23:08 schreef Lijnloos het volgende:
PJ, ze wilde wachten omdat we nu effectief nog geen 1,5 jaar bezig zijn (aangezien we even een paar maanden tussendoor niet hebben geprobeerd ivm mijn nieuwe werk, die maanden telde ze eraf). Da's op zich wel jammer, maar ach dat komen we ook wel door. We doen gewoon weer ons best en blijven het op eigen kracht proberen tot we meer weten. Volgende afspraak is ook pas na komende NOD... hopelijk.... nou ja, vul maar in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |