abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 september 2012 @ 20:31:37 #1
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_116754342
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

Droomvrouwtje
Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen. 11 oktober start met decapeptyl en start van 1e ivf poging

_NIKKI_
Wij willen niet op de normale manier zwanger worden in verband met het eventuele doorgeven van een erfelijke ziekte. Daarom in 2009 de eerste PGD/ICSI behandeling gedaan met als resultaat een dochter. Sinds 1 juni 2012 bezig met de tweede PGD/ICSI behandeling in Brussel in de hoop een broertje of zusje voor onze dochter te mogen verwelkomen.
Be happy with the little things in life
  donderdag 13 september 2012 @ 20:32:16 #2
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_116754374
Dananana ik heb je uit de op gehaald.
pi_116768832
Net echo gehad 10 follikels boven de 10mm en 18 einer dan dat. Gaat goed dus! dDe punctie is waarschijnlijk ergens halverwege volgende week. :)

Hoe gaat het met de andere dames hier?
pi_116770055
Goed om te horen dat het goed lijkt te gaan Nikki! Ik duim voor je volgende week :Y

Als je alleen naar de OP kijkt, lijkt het heel goed te gaan in dit topic! Helaas zijn er nog wat meer dames....
pi_116772146
Wat fijn dat je zo veel goede follikels hebt Nikki. Dat gaat de goede kant uit! ^O^

Sull, jij had vanmiddag de IUI toch? Spannend hoor! Succes *O*

Hier nog niets bijzonders. Het prikspul hebben we inmiddels binnen. En waarschijnlijk over ongeveer twee weken starten met prikken. Nu voor de laatste keer nog zelf ons best doen :9
  vrijdag 14 september 2012 @ 12:10:48 #6
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_116774250
Even bijgelezen :)

Poezebeest: hopelijk is je cyclus snel weer op orde!

Sull: Vanmiddag dus IUI lees ik *O* Spannend en fijn dat de eitjes nu toch nog een sprintje hebben getrokken! Ik duim ^O^

En ik denk dat de gyn bedoelde met dat het niet uitmaakt, dat het niet erg is als ik ipv op vrijdag (cd 3) op maandag op dinsdag start (cd 6 en 7). Wat ik in de gebruiksaanwijzing las is dat bij menstruerende vrouwen gestart wordt in de eerste week nadat de bloeding is gestart. Dus met dag 7 zat is sowieso nog goed en misschien is die marge zelfs nog wat ruimer als je niet echt menstureert, maar dat weet ik niet. Als ik de meds dinsdag niet had kunnen krijgen dan had ik moeten bellen voor overleg, maar goed het is goed gegaan.

Woensdag de gyn telefonisch gesproken en nog even wat onduidelijkheden uit de weg geruimd. Hij bood ook zijn excuses aan dat alles zo warrig verloopt. Dat de medicatie niet klopte, blijkt toch echt bij de apotheek te liggen omdat op het recept wel degelijk stond vermeld dat ik een voorgevulde pen moest krijgen. Ach ja :') Het prikken gaat in ieder geval goed, voel er niks van *O*

Nikki fijn dat je schoonvader stabiel is :* En dapper dat jullie toch gewoon doorgaan met de behandeling. Laat die eitjes maar lekker doorgroeien *O*

Rinn: prikspul was helemaal compleet? Sterkte met wachten :* Zou leuk zijn als jullie voor die tijd zelf raakschieten :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_116799564
@ DV dank!

Meiden ik lees nog regelmatig mee.. op de een of andere manier kan ik het maar slecht onthouden allemaal wat de status van iedereen is. Allemaal heeeeel veel succes ik duim mee en hoop dat dit topic snel mag verdwijnen! :*

Het is wel eens vaker ter sprake gekomen, maar heeft iemand nog een goed adres voor medicijnen die over zijn? Gelukkig heb ik geen pregnyl over, maar wel een portie gonal en wat decapeptyl enzo... Wellicht dat iemand connecties heeft die de vierde ronde zelf moet gaan bekostigen.. naja.. zijn er sugggesties dan hoor ik het graag!

Ik ^O^ met iedereen mee hier!!
pi_116800528
Morgen gaan we op weg naar Maastricht, eerst een paar daagjes lekker voor onszelf en dan maandag de intake. Ik zal wel zien hoe het gaat lopen, spannend, maar ik heb er ook zin in. Wordt het eindelijk wat 'echter' en hopelijk neemt het ook wat van mijn twijfels weg.

En een beetje nogal offtopic, maar ik ga trouwen! Gisteren heeft Lief me ten huwelijk gevraagd, volledig onverwachts, en ik zweef helemaal in de wolken nog. O+ We hebben al een datum en een lokatie, zelfs. Het geeft zoveel positieve energie, het moet allemaal wel goed komen nu. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_116800653
*O* *O* Gefeliciteerd *O* *O*
^) en wat snel met de datum en locatie!
Lang leve positieve energie! *O*

Succes maandag!
  vrijdag 14 september 2012 @ 23:09:43 #10
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116800694
Ooooh Nanuke, wat leuk!!!

Gefeliciteerd!! ^)
pi_116808301
Geliciteerd Nanuke! *O*
En een heel fijn weekeind! Dat gaat vast wel lukken, mooi weer, Maastricht, en samen met je aanstaande echtgenoot!
Met een meidenkwartet
  zaterdag 15 september 2012 @ 09:49:36 #12
52229 Chanty
pi_116808599
Nanunke wat tof *O* Gefeliciteerd :D Wanneer is dat datum?
Geniet van je weekendje Maastricht en succes maandag!
pi_116808649
Dankjulliewel! :D Ik ben echt nog niet helemaal weer op aarde geland. En iedereen reageert zo enthousiast en leuk en positief dat het me ook weer moed geeft om het PGD traject wat meer te delen met de naaste omgeving. O+ Datum in december volgend jaar (geen specifieke datum ivm herkenbaarheid ;)) dus dat is nog (voor mijn gevoel) behoorlijk snel ook. *O*
pi_116808705
Gefeliciteerd Nanuke! Wat leuk! O+
pi_116808820
Wat ontzettend leuk!!! Gefeliciteerd ^)
Ik hoop dat je snel het PGD traject in kan en een mooi bruidsmeisje of jonker in elkaar knutselt ;)
*O* *O* *O*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zaterdag 15 september 2012 @ 10:20:47 #16
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_116808883
*O* nanuke *O* ^) Gefeliciteerd.. Geniet van je weekend!! :*
  zaterdag 15 september 2012 @ 11:16:23 #17
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_116809722
nanuke gefeliciteerd met je verloving! *O*
mss ben je wel een zwangere bruid! *O* (ik weet niet hoe lang hrt voortraject nog duurt.)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_116859991
Nanuke, heel veel succes morgen! :*
Gefeliciteerd met je verloving. *O*

Hier ook goed nieuws. Vanmorgen een echo gehad en genoeg follikels gezien. Vanavond om 21:05 uur de pregnyl erin en dan dinsdag om 9:05 uur de punctie in Brussel. Bij de punctie kunnen er waarschijnlijk wel 18 follikels aangeprikt worden. Ik ben benieuwd. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 16 september 2012 @ 20:36:04 #19
52229 Chanty
pi_116863508
21.05 uur ook :D Komt dat allemaal zo nauw? Maar spannend, 18 stuks klinkt goed *O*

En alvast sterkte voor dinsdag. Gaat een lange dag voor jullie worden ;( Hopelijk verloopt alles goed en krijgen jullie positief nieuws :*
pi_116864378
Nikki; dat klinkt goed, spannend hoor! En ook spannend wat betreft je schoonvader. Veel sterkte en succes dinsdag :*
  zondag 16 september 2012 @ 21:28:15 #21
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_116867651
Nikki alvast heel veel succes en sterkte voor dinsdag :*
pi_116879313
Nanuke, succes vandaag! :*
De mensen in Maastricht zijn echt top, ik heb er nog steeds af en toe contact mee, ze regelen de aanvraag van de behandelihg bij de verzekering voor me bijvoorbeeld. Ze zijn heel betrokken en willen zelfs nu ik daar niet behandeld wordt op de hoogte gehouden worden. Die betrokkenheid, daar kunnen veel artsen wat van leren. Komt allemaal goed vandaag hoor!
pi_116879586
Veel succes NIKKI morgen. :*
pi_116891894
Dinsdag is het echt D-Day voor jullie, Nikki! Spannend... ik hoop voor alles het beste! :*

Nanuke, gefeliciteerd!! ^) O+
**Life is e@sier with your eyes closed**
  maandag 17 september 2012 @ 16:07:52 #25
384078 Rinn
wanna panda
pi_116893891
@Nanuke Gefeliciteerd met jullie verloving. Echt leuk zeg! *;
Hoe ging het met de intake in Maastricht? Ook nog genoten van een romantisch weekendje als nieuwe verloofden? :D

@_NIKKI_ Dat wordt een spannende dag morgen! Ik duim voor een goed-nieuws-dag voor je morgen, op alle fronten :Y

@Chanty Fijn dat je de gang van zaken hebt doorgesproken met de arts. En helemaal fijn dat het prikken zo goed gaat! Hier is het prikspul inderdaad ook compleet.

@dananana Ik ken zelf niemand die je overgebleven gonal en decapeptyl kan gebruiken. Toch zullen er zat mensen zijn die dat vanaf de 4e ronde zelf moeten gaan betalen -O-
Bij het ziekenhuis zeiden ze dat ze graag al de ongebruikte medicijnen willen hebben zodat ze deze weer aan mensen kunnen geven die met de 4e ronde (of meer) bezig zijn of in het weekend met een tekort aan medicijnen komen te zitten. Bij mijn ziekenhuis hebben ze namelijk geen apotheek.
Ze vertelden mij ook dat als de spullen retour worden gegeven aan de apotheek de medicijnen vaak in de afvalbak belanden 8)7
pi_116896132
Nanuke; ik heb je nog helemaal niet gefeliciteerd met je verloving, dus bij deze, gefeliciteerd! Gaan trouwen, trouwen en getrouwd zijn is zo leuk! Geniet van alle voorbereidingen! Hoe was het in het z'huis?
pi_116897487
@Nanunke gefeliciteerd! Wat gaaf *O* O+

@_NIKKI_ Succes morgen bij de punctie! 18 wat gaaf! Ik vind dat _NIKKI_-baby2 hier gewoon tussen hoort te zitten. Ik zal ook duimen voor de operatie van schoonvader. Spannend allemaal zo tegelijkertijd!

quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 16:07 schreef Rinn het volgende:
Bij het ziekenhuis zeiden ze dat ze graag al de ongebruikte medicijnen willen hebben zodat ze deze weer aan mensen kunnen geven die met de 4e ronde (of meer) bezig zijn of in het weekend met een tekort aan medicijnen komen te zitten. Bij mijn ziekenhuis hebben ze namelijk geen apotheek.
Ze vertelden mij ook dat als de spullen retour worden gegeven aan de apotheek de medicijnen vaak in de afvalbak belanden 8)7
Ja, dat klopt. De apotheken zijn min of meer verplicht om medicijnen die retour gaan te vernietigen. Omdat ze niet meer kunnen garanderen dat een middel 100% ok is. Zeker niet met middelen die bijvoorbeeld in de koeling hadden gemoeten. Stom, maar wel veilig.
  maandag 17 september 2012 @ 19:20:21 #28
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_116901642
Na lang twijfelen nu toch maar weer een oude gebruikersnaam van stal gehaald (heb er door de jaren heen een aantal gehad maar telkens het ww kwijt...) om me hier aan te melden.

Sinds september vorig jaar met de pil gestopt na ruim 15 jaar de prikpil te hebben gehad. In januari opgenomen met heel veel buikpijn en na onderzoek bleek ik een cyste te hebben aan de linker eierstok. Doorgestuurd naar de gyn en daaruit is naar voren gekomen dat ik geen eisprong heb en geen menstruatie. Wel ben ik de eigenaar van een hardnekkige cyste die komt en gaat wanneer hij wil. In april op de wachtlijst gezet voor de fertiliteitskliniek waar we 15 augustus onze eerste afspraak hadden.

Tussen het op de wachtlijst zetten en de afspraak bij de fk is het nog ff helemaal mis gegaan op vakantie. Een bloeding door de cyste die zo hevig was dat ik mij met spoed moest melden in het ziekenhuis en diverse medicatie heb gehad om e.e.a. Stop te zetten. Sindsdien is alles weer rustig...

Na gesprek bij fk is mijn man onderzocht en daar was alles ok. Bijna 80% actieve zwemmers waarvan 35% super actief.

Nu eerste ronde clomid erop zitten ondanks de aanwezigheid van de cyste. Vorige week dinsdag was er nog geen follikel te zien, vorige week vrijdag een follikel van 1 cm en morgenvroeg om half 9 wederom een echo om te zien hoe het er nu voor staat.

Vergeef mij als ik e.e.a door elkaar haal qua benamingen, er worden zulke mooie termen door de lucht gegooid dat ik het soms ook niet meer weet....
  maandag 17 september 2012 @ 19:27:59 #29
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_116902083
@dobbey, welkom. Ik vind je verhaal van buikpijn en cystes heel herkenbaar. Ik hoop dat de clomid je helpt en je snel zwanger bent

@nanuke hoe is het gegaan vandaag??
pi_116903588
Daar ben ik weer! Ik heb een fantastisch lekker weekend gehad, we hadden er ook heel fijn weer bij dat helpt. ;) Vandaag in het ziekenhuis ging het gesprek vrij soepel. Ze had zich goed ingelezen mbt mijn ziekte, en ze was heel vriendelijk. Door de uitgebreide pm van Nikki wist ik eigenlijk alles wat ze vertelde al, dus dat gaf ook wel een goed gevoel. Ik vind het wel lastig dat het nu 'out of my hands' is, want ze gaan het nu eerst binnen het team bespreken en daarna moet de situatie door een landelijke commissie. Dat laatste omdat de ziekte erg zeldzaam is en er dus nog geen eerdere onderzoeken naar zijn gedaan. En tot slot moet er nog een test ontwikkelt worden, omdat ze aan de hand van 1/2 cellen mijn ziekte moeten kunnen vaststellen.
Er is veel gesproken over de moeilijkheid omdat mijn immuunsysteem dus zo slecht werkt en de impact die zo'n traject daarop heeft, moet goed in de gaten worden gehouden. Waarschijnlijk (als het allemaal een go heeft) moet ik dan ook in Maastricht blijven en moet ik daar ook tzt gesprekken gaan voeren met een hematoloog daar zodat ze goed op de hoogte zijn van de hele situatie en mijn dossier. Ze gaf ook aan dat het doordat het een dominante ziekte is, ze al blij zijn als er na stimulatie/bevruchting/selectie nog 1 goede eicel overblijft. Dat is wel even slikken, want dat maakt de kans dat onze grote familie er komt wel erg klein. Gelukkig zijn dat allemaal zorgen voor later, en is het voor nu gewoon eerst kijken hoe dit verloopt. Er zijn nog genoeg kleine stapjes te nemen, dus ik leef gewoon van stap naar stap. Stap 1 is het overleg in het team, en daar zou ik rond oktober wat over moeten horen. Ik heb gelijk een e-mailadres meegekregen zodat ik altijd informatie kan opvragen. Ik heb er wel een goed gevoel aan overgehouden, dus we wachten lekker af. :)

/lang verhaal :P
pi_116922141
Top Nanuke!

Wij zitter inmiddels al een half uur in de auto. Op naar Brussel
  dinsdag 18 september 2012 @ 07:46:23 #32
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_116922613
-Nikki- veel succes vandaag!
  dinsdag 18 september 2012 @ 08:06:01 #33
52229 Chanty
pi_116922769
Dobbey welkom :) Hopelijk slaat de chlomid aan bij je! Succes zo met je echo!

Nikki ik duim vandaag voor je dat alles goed mag gaan ^O^

Nanunke: fijn dat het gesprek goed ging :) Maar damn wat hebben jullie nog een traject voor je zeg! Gelukkig kun je in de tussentijd uitkijken naar je bruiloft. Denk dat het wel goed is dat je die afleiding hebt. En je insteek van stapje voor stapje lijkt me de beste, succes :*
pi_116923842
Dobbey; welkom en hopelijk ben je snel weer weg!

Nanuke; fijn dat je een goed gesprek hebt gehad, nu afwachten maar, wel spannend allemaal!

Nikki; als het goed is heb je de punctie nu achter de rug, ik hoop dat alles goed is gegaan en er een mooi aantal eicellen zijn. Ik duim ook voor goed nieuws over je schoonvader. Iig een knuffel voor jou :*
  dinsdag 18 september 2012 @ 10:43:37 #35
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_116925652
Bedankt voor het welkom allemaal... Helaas niet zulk tof nieuws gehad alhoewel het nog niet echt tot me door dringt.

Bij de eerste afspraak half augustus heb ik bloed laten afnemen om te onderzoeken. Al die tijd niets van gehoord en intussen dus gestart met chlomid. Vanmorgen voor de echo toch maar eens gevraagd wat daar uit was gekomen omdat ik wel nieuwschierig was. Nu blijkt dat alles goed was behalve mijn eicelvoorraad. Deze stond op minder dan 1% wat ik zo gauw van het papiertje af kon lezen.

De gyn gaf aan dat dit slecht nieuws was en dat als ze hier eerder naar hadden gekeken ze waarschijnlijk een andere route hadden uitgestippeld dan op dit moment de chlomid omdat ik heel zuinig moet zijn op mijn eicellen.

We maken nu deze cyclus af. Er zat nog steeds 1 ei die mooi rond en helder was we moeten dus vanaf vandaag om de dag "het heel gezellig maken" zoals de arts dat zo mooi zegt.

Vrijdag moet ik weer bloed laten prikken en daar hebben we dan volgende week maandag of dinsdag een gesprek over en over welk traject we nu in gaan.
pi_116925755
Nikki, heel veel succes vandaag! Wat fijn dat er weer een nieuwe kans is en dat het voorspoedig gaat tot nu toe.

Dobbey, ik wilde je even succes wensen met de Clomid, maar lees je bericht. Wat een dobber (understatement) zeg. Ik hoop gewoon voor jullie dat het deze keer lukt. Er is 1 mooi ei, dus er is in ieder geval kans!
Met een meidenkwartet
pi_116927617
Chany; het is inderdaad een verschrikkelijk heftig traject nog, maar we komen er wel. Er zijn gelukkig nog genoeg dingen die de tijd tussen alle stapjes kleiner maken. Mijn bruiloft, een stage in het buitenland, een studie af te maken. Het is heftig, maar ik heb er vertrouwen in.

Nikki; ik hoop dat de punctie goed ging, en dat er een boel mooie geschikte eitjes uitkomen. Sterkte met de situatie met je schoonvader, ik hoop ook dat je daar snel goed nieuws over hebt. :*

Dobbey; welkom, maar wat jammer dat je hier moet zijn. En wat een naar bericht zeg, lijkt me een ontzettend lastige situatie. Ik hoop voor je dat deze ronde gewoon meteen lekker raak is. :)

Poezebeest; Het is inderdaad zo leuk. Alles is zo fantastisch. Denken aan een jurk, een locatie, de bloemen, aaaaah. O+ Soms is het wel even een keer slikken en bibberen, want pffff, je moet aan zoveel denken. Maar bibbers op een goede manier. :D

En dank voor alle felicitaties en reacties. Jullie zijn schatten, stuk voor stuk. O+
pi_116927752
Zo alles is weer achter de rug. Het was ditkeer weer een eitje gelukkig. ;)
Beetje over koetjes en kalfjes gepraat met de dokters terwijl ze bezig waren. Ik had er echt weinig last van en lag af en toe gewoon te lachen. Score was 17 eitjes, dus ik ben tevreden. Fingers crossed nu.
pi_116927786
Netjes Nikki ^O^ Ik hoop dat de rest van de dag evenveel goed nieuws brengt!
pi_116927897
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2012 11:54 schreef _NIKKI_ het volgende:
Zo alles is weer achter de rug. Het was ditkeer weer een eitje gelukkig. ;)
Beetje over koetjes en kalfjes gepraat met de dokters terwijl ze bezig waren. Ik had er echt weinig last van en lag af en toe gewoon te lachen. Score was 17 eitjes, dus ik ben tevreden. Fingers crossed nu.
^O^
pi_116928099
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 11:57 schreef Tally het volgende:

[..]

^O^
+1
  dinsdag 18 september 2012 @ 12:18:27 #42
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_116928627
goed nieuws Nikki ^O^
pi_116928674
Super Nikki!
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  dinsdag 18 september 2012 @ 12:32:17 #44
52229 Chanty
pi_116929089
Dobbey dat is wel schrikken zeg ;( Hopelijk is dit eitje gewoon meteen raak.

Nikki goeie oogst :D

Ik ben ook weer terug uit het ziekenhuis.
Het goede nieuws: ik reageer op de gonal.
Het slechte nieuws: overstimulatie.

Had 8 eitjes tussen de 12 en 15mm en daarom wordt de cyclus afgebroken. De gyn zei dat ze niet verwacht hadden dat ik met zo kort spuiten al zo heftig zou reageren, omdat ik niet op de chlomid reageerde. Maar goed, ik zie het zelf als positief dat ik in ieder geval reageer. Nu nog de juiste dosering vinden.

Alleen... heb gister wel seks gehad en er is een kans dat de eitjes nog doorgroeien en springen. Dus als ik over twee weken niet ongesteld ben, moet ik een zwangerschapstest doen. Maar de kans lijkt me behoorlijk klein.

Volgende ronde wordt dan waarschijnlijk pas in november aangezien ik in oktober een week voor werk in het buitenland zit.
  dinsdag 18 september 2012 @ 12:45:06 #45
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_116929486
wauw nikki ^O^

Nanuke kleine stapjes vooruit is toch een stapje vooruit. Gelukkig heb je straks veel afleiding met de bruiloft. trouwen is zo leuk O+

Dobey pff dat is minder nieuws zeg :{ weet je al ongeveer wat voor traject ze nu in gedachten hebben?

chanty balen zeg dat je poging is afgebroken, wel fijn dat je lichaam goed reageerd, nu idd naar een juiste dosis zoeken die werkt
pi_116929640
Spannend Chanty! heb je niks gekregen om een bloeding op te wekken?
Provera ofzo?
Dat schijnt de innestteling moeilijker te maken.
Niet dat het bij mij geholpen heeft :P want ik ben ook zwanger geworden toen ik de cyclus moest afbreken ivm overstimulatie
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  dinsdag 18 september 2012 @ 12:58:26 #47
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_116929982
sorry dat ik nog niet echt op iedereen reageer, moet eerst nog ff zien te achterhalen waar iedereen mee bezig is enz. komt vanzelf.

@droomvrouwtje ik heb geen flauw idee... Normaal krijg je dit ook niet te horen tijdens een echo controle van 3 minuten maar omdat ik er zelf om vroeg pakte hij de formulieren erbij en begon hardop op te lezen tot hij dus in ene stopte en mij verdwaasd aan keek.... Omdat ik vragend terug keek begon hij dus sumier uit te leggen wat er aan de hand was en dat ik dus nog maar heel weinig eicel voorraad had en we dus heel zuinig mee moesten zijn met hetgeen ik had... Ik ben vanmorgen aan het googlen gegaan wat het nou precies in houd en wat een eventueel vervolg zou kunnen zijn en voor zover ik zie is de meest voorkomende stap IVF
pi_116931537
@Dobbey, ik zou eerst eens navragen of je niet met IUI kunt beginnen.
Een lage waarde betekent volgens mijn eigen gyn niet dat je eitjes bijna op zijn, maar dat er minder voorraad is waardoor je moeilijk te stimuleren bent om meerdere tegelijk te laten groeien.

Elke maand liggen een vast aantal follikels klaar die mogelijk kunnen rijpen en anders "verdwijnen".
Als je ze niet laat groeien, blijven ze dus niet bewaard voor de volgende maand.
Het is dus niet zo dat je een vast aantal mogelijke eitjes en dus een vast aantal pogingen nog over hebt.

Je hormoonwaarde en dus de voorraad (en je kansen op grote hoeveelheden eicellen bij stimulatie) worden steeds lager, waardoor het resultaat van IVF als je het kwantitatief bekijkt steeds slechter zal worden.
Daarentegen heb je (cliché ja) maar één goed eitje nodig.
Ik zou me goed laten informeren als ik jou was want mogelijk is IUI bij jou zeker het proberen waard als ze het met hormonen voor elkaar krijgen om een of twee eitjes te laten groeien.

Vooral omdat IUI in principe onbeperkt kan en je met IVF na drie pogingen uitbehandeld bent.
Daarbij duurt een IUI-cyclus maar 1 maand en IVF zeker 3 en tijd is belangrijk als je hormoonwaarde daalt. Als je kansen met IUI net zo hoog zijn als met IVF zou ik zeker daar mee willen beginnen.
  dinsdag 18 september 2012 @ 13:44:00 #49
52229 Chanty
pi_116931918
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:49 schreef klumsy het volgende:
Spannend Chanty! heb je niks gekregen om een bloeding op te wekken?
Provera ofzo?
Dat schijnt de innestteling moeilijker te maken.
Niet dat het bij mij geholpen heeft :P want ik ben ook zwanger geworden toen ik de cyclus moest afbreken ivm overstimulatie
Nope niks gekregen. Moest nu gewoon afwachten. Ze zei dat ik zeker een bloeding ga krijgen.
Ben benieuwd, het zou natuurlijk super zijn als ik gewoon zwanger ben van een of twee O+ Maar als t er meer zijn, moet de zwangerschap worden afgebroken. Daar moet ik nou niet aan denken :{ Maar goed, kleine kans.
pi_116932087
Nou, zeker spannend Chanty. Meer dan afwachten kun je niet doen. Ik duim toch een beetje voor je hoor!

En Dobbey, ik zou ook denken IUI. Eens kijken waar ze mee komen volgende week.
Met een meidenkwartet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')