waar tico DE jas wilquote:Op donderdag 13 september 2012 11:20 schreef Keshet het volgende:
Ik ben aan het nadenken over wat er in m'n ziekenhuistasje moet. Van de website van de kraamzorgtoko heb ik dit gehaald:
2 nachthemden of pyjama’s
ondergoed
BH
badslippers
ochtendjas
sokken
toiletartikelen
verzekeringspapieren
geldig legitimatiebewijs
kleertjes voor de baby (voor als u naar huis mag)
maxicosi of autostoeltje
iets ter ontspanning (tijdschrift) en wat klein geld.
Ik heb 't lijstje al een aantal keer aangevuld voor anderen maar nu ik 't zelf nodig heb kan ik eigenlijk niks verzinnen. Help?
Aanvullingen die ik zelf had bedacht:
Mobiele telefoon + lader
Fototoestel + lader
Eierkoeken
Moet je serieus luiers meenemen naar het ziekenhuis als je daar bevalt?quote:Op donderdag 13 september 2012 11:25 schreef Suikertante het volgende:
Een pak lekker drinken
Nintendo DS of ander tijdverdrijf
Laptop
Op ouders.nl staat:
Voor jezelf
ponsplaatje en/of verzekeringsbewijs
zwangerschapskaart
twee pyjama's (sluiting aan de voorkant is handig bij borstvoeding)
ochtendjas
pantoffels of slippers
genoeg ondergoed (inclusief netbroekje en voedingsbeha)
toiletartikelen
adresboekje met telefoonnummers van familie en vrienden
fototoestel + oplader
altijd handig: iets te lezen, iPod, lippencrème, mobiel + oplader, muntgeld voor rolstoel en parkeerautomaat, rolletje druivensuiker, fles champagne
Voor de baby
2 rompertjes en een setje kleertjes (vergeet het mutsje niet) en een jasje
omslagdoek
maxicosi
luiertjes
Leuke broeken Logi! Thanks voor de tip. Mooie kleuren ook.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:34 schreef Logician78 het volgende:
Cheap ass maar mooie broekenhttp://www.hm.com/nl/prod(...)07-I#article=94607-I
ps: Mag er meisje achter mijn naam?
donequote:Op donderdag 13 september 2012 11:34 schreef Logician78 het volgende:
ps: Mag er meisje achter mijn naam?
Grote onderbroeken staat hierquote:Op donderdag 13 september 2012 11:20 schreef Keshet het volgende:
Ik ben aan het nadenken over wat er in m'n ziekenhuistasje moet. Van de website van de kraamzorgtoko heb ik dit gehaald:
2 nachthemden of pyjama’s
ondergoed
BH
badslippers
ochtendjas
sokken
toiletartikelen
verzekeringspapieren
geldig legitimatiebewijs
kleertjes voor de baby (voor als u naar huis mag)
maxicosi of autostoeltje
iets ter ontspanning (tijdschrift) en wat klein geld.
Ik heb 't lijstje al een aantal keer aangevuld voor anderen maar nu ik 't zelf nodig heb kan ik eigenlijk niks verzinnen. Help?
Aanvullingen die ik zelf had bedacht:
Mobiele telefoon + lader
Fototoestel + lader
Eierkoeken
ja heel vreemd, maar dan komt de borstvoeding nog even niet goed op gangquote:Op donderdag 13 september 2012 11:49 schreef Marjolijntje het volgende:
Mango, als je BV gaat geven, kan die corona nog wel even de kast in
Verder heb ik de eerste week ook echt geleefd in een netbroekje, zo fijn!
Is inderdaad niet elk ziekenhuis. Wij kregen gewoon flesjes met Nutrilonquote:Op donderdag 13 september 2012 11:53 schreef Suikertante het volgende:
Mango en als je geen borstvoeding gaat geven, moet je zelf poedermelk meenemen want dat faciliteert het ziekenhuis niet(in elk geval niet allemaal)
Oeh ja, pistoletje gerookte zalm mét roomkaas!!quote:Op donderdag 13 september 2012 11:37 schreef Mangostine het volgende:
Ooohja sushi.wil ik ook op mijn kraambed.
Sushi, een broodje gerookte zalm en een Corona.
Ik lig in bed, even bijslapen idd.
Nee hoor, je kan prima je corona drinken en borstvoeding geven.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:49 schreef Marjolijntje het volgende:
Mango, als je BV gaat geven, kan die corona nog wel even de kast in
Verder heb ik de eerste week ook echt geleefd in een netbroekje, zo fijn!
Zou je denken hè. Dit wordt gedaan bij Star, waar je ook bloed laat prikken. Anderhalf jaar terug was het nog gewoon in het ziekenhuis.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:49 schreef freecell het volgende:
Nouja Danic, ik vind het maf, je zou zeggen, als je zoveel clienten hebt, zorg dat je ze dan ook aankan!
En netbroekjes heb ik niet, gewoon boxers
Gaat volgens mij nog steeds alleen om rauwmelkse kazen, een ander advies heb ik nergens gezien.quote:Op donderdag 13 september 2012 12:08 schreef Suikertante het volgende:
Mij is verteld dat ik schimmelkazen moest laten staan tenzij ik ze eerst verhit. Listeriaverhaal.
quote:Op donderdag 13 september 2012 12:12 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Gaat volgens mij nog steeds alleen om rauwmelkse kazen, een ander advies heb ik nergens gezien.
Daar had ik dan geen last van. Ik was 7 weken precies en kon een afspraak maken voor de eerste echo en gesprek bij de gyn (dan ben ik 9 w4d) en de combinatietest is precies op 12w.quote:Op donderdag 13 september 2012 12:11 schreef danic het volgende:
Je mag best leverworst hoor, maar met mate.
Wij kregen ook flesvoeding in het ziekenhuis, dacht ook echt dat dat standaard was. Wij hadden niets bij ons iig. Tally, wat lief van die vk!
Beetje jammer ook weer hoe bij jou de planning gingMaar ach, binnen een week plek valt nog mee.
Het stomme is dat je bij ons pas een afspraak mag maken als je 9 weken zwanger bent, maar dan is er dus bijna geen plek meer tot 12w5dg
Pleur het op een pizza!!!quote:Op donderdag 13 september 2012 12:25 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Klopt! Helaas is roquefort (mijn lievelings![]()
) rauwmelks
Dat had ik bij het aanmelden bij de VK. Geboortedatum van m'n vriend. Euh, ja. Heb het uiteindelijk op de kalender moeten opzoekenquote:Op donderdag 13 september 2012 12:10 schreef Logician78 het volgende:
Serieusbel ik net om mij aan te melden voor kraamzorg blabla ben ik serieus de geb. data van mijn kinderen vergeten kon er echt niet op komen, dame zal wel gedacht hebben wat moet dat worden met zo'n moeder
Volgens mij begreep ik je dan net verkeerd. Ik heb gisteren met 8w6dg de afspraak bij de vk gehad. Die gaf aan dat ik vanaf vandaag kon bellen (werd ook bevestigd door de medewerkster van Star) voor de combinatietest.quote:Op donderdag 13 september 2012 12:19 schreef Tally het volgende:
[..]
Daar had ik dan geen last van. Ik was 7 weken precies en kon een afspraak maken voor de eerste echo en gesprek bij de gyn (dan ben ik 9 w4d) en de combinatietest is precies op 12w.
De assistente gaf nog aan dat als de bevallingsdatum veranderd word (en dan naar voren word geschoven) dan word de datum voor de combitest ook aangepast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |