abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116700296
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_116701026
Wat leuk, baby's die zich in zitpositie stemmen O+

Kyara, wat een grappige foto in moeders mooiste. Nou vandaag voor de 2e keer aardappel gedaan en dat was echt geen succes. Het was niet superglad, zaten echt hele kleine stukjes in, maar hij bleef maar kokhalzen. Bij de banaan heeft die stukjes van dezelfde grootte gewoon weggewerkt. Kan wel zijn, dat die stukjes iets gladder waren.

Mijn uk is nu niet meer de jongste op het kdv, hij heeft er een vriendinnetje bij van nog geen 3 maanden en stiekem heeft de leidster al bedacht, dat ze later gaan trouwen. O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116701133
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 19:40 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn baby deed het ook Zoe, die wou ook heel graag zich optrekken aan mijn handen, maar nu hij echt zelf kan gaan zitten doet hij dat vanuit buiklig en kruiphouding. Zo'n sit-up is best heel zwaar, en volgens mij is het vooral nieuwsgierigheid en alles willen zien.
Ze is ook erg nieuwschierig. We hebben de box al meer in het midden gezet zodat ze meer kan zien
In de wipstoel leunt ze ook zo naar voren zodat ze nog meer recht op zit.
Wipstoel in lighouding is niet veilig want ze zet zich af en gaat dan steeds meer omhoog :{
pi_116701214
Rechtop op schoot houden?

Hier laten we de aardappel ook maar achterwege hoor Tinu. Ook gemixt met groente is het geen succes. Niet kokhalzen maar hij krijgt het wel moeilijk weg.
  woensdag 12 september 2012 @ 19:58:21 #5
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116701230
Cristel tilt ook haar hoofd omhoog in de kinderwagen. Idd net alsof ze wat wilt zien...(Zou het komen omdat wij dragen? Dat vraag ik me dan weer af...Van de jongens kan ik het me niet herinneren, dat ze dit deden...)

Ik zou ook gaan kokhalzen van alleen maar aardappel hoor Tinu :P 't is ook raar droog spul, zo'n aardappel...

Cristel heeft vandaag een wortel gekregen, eerst ff gekookt, en ze vond m aardig lekker, ze 'beet' er iig wat stukjes vanaf.
Oh en ze is gek op stokbrood kwam ik vandaag achter :Y ...zeker 1 stuk heeft ze opgesabbeld, de rest lag op de grond :')
pi_116701345
Zoe, heeft jullie wipstoel geen driepuntsgordel? Die van ons wel en ik maak Lior nu ook altijd wel vast, want anders gaat hij zich ook naar voren leunen en dan ben ik bang dat hij eruit valt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116701422
Ze zit al vaak rechtop op schoot

aardappel lijkt me ook erg droog :9
pi_116701495
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:00 schreef Tinuviel het volgende:
Zoe, heeft jullie wipstoel geen driepuntsgordel? Die van ons wel en ik maak Lior nu ook altijd wel vast, want anders gaat hij zich ook naar voren leunen en dan ben ik bang dat hij eruit valt.
Ja ik heb dr goed vast. Maar als de wipstoel in ligstand is, duwt ze zichzelf zo omhoog dat het echt niet veilig is. Dus dan gebruik ik de zitzak, voor het liggen. (of boxkleed natuurlijk)
pi_116701510
Ik ben zelf ook geen echte Nederlander, geen aardappeleter. Ik eet het wel en ook graag, maar met andere dingen samen en afwisselend met andere bijlagen zoals rijst, couscous en pasta. Nog 1 dagje, want ik geef 3 dagen hetzelfde en daarna maar weer ander groente of misschien zelfs fruit geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tinuviel op 12-09-2012 20:10:16 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116701720
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 19:58 schreef PureEvil het volgende:
Cristel tilt ook haar hoofd omhoog in de kinderwagen. Idd net alsof ze wat wilt zien...(Zou het komen omdat wij dragen? Dat vraag ik me dan weer af...Van de jongens kan ik het me niet herinneren, dat ze dit deden...)

Ik zou ook gaan kokhalzen van alleen maar aardappel hoor Tinu :P 't is ook raar droog spul, zo'n aardappel...

Cristel heeft vandaag een wortel gekregen, eerst ff gekookt, en ze vond m aardig lekker, ze 'beet' er iig wat stukjes vanaf.
Oh en ze is gek op stokbrood kwam ik vandaag achter :Y ...zeker 1 stuk heeft ze opgesabbeld, de rest lag op de grond :')
Ik draag nauwelijks (helaas, brak gestel :( ) en ik had echt een Koning sit-up :+

Tinu, zoete aardappel misschien? Heeft meer smaak.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_116701917
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:06 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik draag nauwelijks (helaas, brak gestel :( ) en ik had echt een Koning sit-up :+

Tinu, zoete aardappel misschien? Heeft meer smaak.
Cs, ik ga echt nog geen couscous of pasta aan mijn baby geven, ik had het daarbij echt alleen over mezelf. Zoete aardappel is een goed idee, die wordt ook zachter volgens mij en kun je met wat bv smeuiger prakken denk ik. Maar eh ik had bedacht om groente en fruit misschien wat af te wisselen, want nu is het nog echt fruitseizoen en over 2 maanden niet meer.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116702015
Ja, sorry, ik las scheef :@ Vond het al zo gek. Had snel geëdit maar je was me voor ;)

Pompoen is ook fijn, qua structuur ook wat aardappelig en dat seizoen komt er ook weer aan O+

Ik heb vanmiddag ook een tijd in de keuken doorgebracht en de vriezer staat weer vol. Appel-mango, peer-banaan, venkel-aardappel-tomaat, bloemkool-paprika en broccoli-courgette :9
pi_116702818
Kun je bij ons ook een middagje langskomen Soda? :@
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_116702959
Wat schuift het? :+ Ik vind het ook een pokkekarwei, maar goed, ben er nu weer voor een week vanaf :s)
pi_116703004
Het schuift een ehh.. unieke FOK!meet :7. Maarehm, een week maar? :o. Amai, waarom maak je niet meteen voor een maand?
pi_116703133
Woei, m'n eerste Fok-meet, da's sowieso uniek *O* Ik heb niet meer plastic bakjes :+
pi_116703180
Ow, ja. Dat is wel essentieel.

Hoe bepaal je dan de juiste hoeveelheid? Weeg je dat af?
Ik weet eigenlijk uberhaupt niet hoeveel gram die ukkies mogen eten. Pfrt. Staat vast wel in dat boekje van het voedingscentrum wat je bij het CB meekrijgt toch? :@. Of in het boekje?
pi_116703334
Gratis tip: Avent moedermelkbekers zijn uitermate geschikt, goed stapelbaar en precies de maat van één portie.

Ik vind dit trouwens al best goed georganiseerd van mezelf, dat ik niet met mijn handen in het haar bedenk dat we geen eten voor hem in hebben :@ Maar goed, een bloemkool, 2 paprika's, een venkel, een aardappel een broccoli en een courgette geeft ongeveer negen porties :o Valt mij ook steeds weer tegen.

Edit: ik hou voor het avondeten 200 gram groente en 100 gram yoghurt aan. CB advies ook. Binnenkort ga ik daarnaast ook nog rijst of couscous aanbieden. Ik prop dus alles in zo'n Aventbeker, of in een leeg Olvaritpotje (maar dat vries ik niet in) of ik weeg 200 gram af in een ander bakje.
pi_116703408
Goh.. Klinkt wel alsof je dus veel meer over zou houden.

Maandag moeten we naar het CB, ik heb volgens mij al wel info gehad inderdaad. Nog eens navragen dan. :)
pi_116703772
Ik ben eerst een voeding gaan vervangen met 200 gram fruit en twee weken later de volgende door 200 gram groente en 100 gram yoghurt en daarna de volgende voor de helft met een boterham. Maar het wijst zich vanzelf. Ik vond het in het begin best 'eng', dat vertrouwde van melk opeens weg, maar het is ook heel leuk, samen eten en ontdekken wat je kindje lekker vindt O+
pi_116703964
quote:
10s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:30 schreef Kuukske het volgende:

Hoe bepaal je dan de juiste hoeveelheid? Weeg je dat af?
Ik weet eigenlijk uberhaupt niet hoeveel gram die ukkies mogen eten. Pfrt. Staat vast wel in dat boekje van het voedingscentrum wat je bij het CB meekrijgt toch? :@. Of in het boekje?

Uhhh dat weeg je niet af dat is hoeveel het kind eet. :+
Dat regelen ze zelf prima, wat er in gaat dat gaat er in :D
Kwestie van uitproberen en altijd iets extra's hebben.

Plus pas als het veel eet een maaltijd vervangen het is namelijk BIJvoeding tot 1 jaar.
pi_116704325
Maar het is wel handig om een aanklnopingspunt te hebben van hoeveel een kind moet eten om een maaltijd veilig te kunnen vervangen. En dat is dus, als dus de richtlijn, 200 gram groente en 50-100 toetje voor een avondmaaltijd. Mijn kind was bijvoorbeeld binnen twee keer aanbieden zover dat hij dat wegwerkte en we een melkvoeding vervangen hadden.

En ik vries dus in wat hij gemiddeld eet, dat lijkt me logisch. Soms wil hij nog wat meer, dan krijgt hij extra yoghurt of maak ik wat bij, soms zit hij na een half bakje vol. Ook prima.
pi_116731007
}:| Zo zit je bij de ka omdat je zoon zijn been niet gebruikt en zo gaat ie ineens kruipen en op zijn knieën zitten om speelgoed uit de doos te kunnen pakken *O*
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_116731893
Fijn menicole! :)

http://www.babyfoonstore.(...)GGsrICFeTLtAodtzgAJw nieuwe babyfoon!
Voor mijn bekken/benen enz is het niet te doen om elke keer naar boven te gaan om te kijken (als ze geluidjes maakt, Kijken of ze wakker is etc)

Gister ook bloemen gekregen van m'n manager/collega's, zo lief!

S is lekker aan t kletsen,gillen en 'pfff'en :9 leuk spelletje als ik met m'n vinger op dr mond 'tik' als ze pfff doet haha
pi_116732114
MeNicole goooehhooed!!

Zoe oh super idee die foon ja!
Je moet ook allemaal filmpjes maken he van alle leuke dingetjes die je doet <3
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116732234
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 09:51 schreef bitterend het volgende:
MeNicole goooehhooed!!

Zoe oh super idee die foon ja!
Je moet ook allemaal filmpjes maken he van alle leuke dingetjes die je doet <3
Jaa heb allemaal superlieve filmpjes! Weet eigenlijk niet waar ik die kan uploaden(en verwijderen) zodat ik ze hier kan posten.

Met de babyfoon kun je het ook opnemen, lijkt me leuk voor als ze gaat staan enzo

S is wel mega afgeleid door de camera altijd :9
pi_116732284
op photobucket kan het!! mijn man heeft gisteren gefilmd terwijl onze mops lekker aan het (echt luid) Omnomomonmonmom geluiden aan het maken van tijdens het eten :D
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116732373
hahahaha lachen is dat he bitterend, Eva doet dat ook! Met een droog stukje brood, een kruimeltje van een koekje, fruit.... echt met alles is het omnomnomnomnom!
Tralalalaaa
pi_116732465
zal vanmiddag even kijken om te uploaden :)

Oh lijkt me lief O+ omnomnom
  donderdag 13 september 2012 @ 10:19:09 #30
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_116732868
Zo, wij zijn ook weer terug van een rondje CB. 7100gram en 69cm. Ze heeft een echte groeispurt (gehad) want volgens de curves zit ze nu qua lengte bijna op het gemiddelde. D'r gewicht zit er wel nog (ruim) onder maar gaat ook mooi in een stijgende lijn.

Voor de liefhebbers, de stats in de bv-curve:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_116732914
Lekker ding is het die Draakje <3

ik ben al zooooo lang niet bij het cb geweest!! geen idee hoeveel ze nu weegt en hoe lang ze is :D vorige meting was met 7 maanden en de volgende is met de inenting van 11/12 maanden!
pi_116733341
MeNicole voor het kruipen *G*

zoe, fijn dat je zo een babyfoon hebt. Je kunt ook video's uploaden op Youtube, dan kun je de optie kiezen, dat mensen met een link, de video kunnen bekijken. Dezelfde link kun je dan bijv. Ook aan vrienden of familie sturen.

Nts, wow draakje gaat echt de lengte in zeg!

Mijn mini begint "brrrrrr" geluidjes te maken, lekker met veel spuug. Je moet er ook niet te dichtbij gaan staan :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116733621
:D O+
pi_116734344
Zoo, NTS, wat een groeispurt bij je draakje!

Filmpjes zijn leuk he, ik heb ook zulke leuke filmpjes van E. die lachend naar haar mobile kijkt O+. Zo waardevol! Bij ons in de buurt is een inbraakgolf en elke avond nemen we de foto- en videocamera mee naar onze slaapkamer. Áls ze inbreken nemen ze ons dat iig niet af.

E. heeft de nacht van dinsdag op woensdag gewoon 7 uur achter elkaar geslapen *O*. Wat waren wij uitgerust zeg :D

/klaagmodus aan :(
Pff, worden jullie soms ook zo moe van anderen...Mijn moeder vind het toch zo raar dat E. met haar 6 weken nog niet een echt ritme heeft (in de zin van precies om de 3 uur drinken) en dat ze 's nachts nog wakker wordt. Dat moet ze ook iedere x zeggen.
Als ik dan voor de 400ste x uitleg dat dat heel normaal is zit ze me raar aan te kijken. Dan zegt ze ook: 'Dan deden wij het vroeger zeker heel anders'. Ik vraag ook al 400x hoe ik dat dan moet regelen. Soms slaapt ze anderhalf uur en wil ze weer drinken. Ja, dat is soms lastig maar moet ik dan maar met een huilend kind rondlopen? Of dwingen om te slapen (mag ze mij vertellen hoe!). Zucht...volledig onbegrip van haar kant. En volgens haar deden mijn zusje en ik dat wel meteen vanaf dag 1 perfect :'). Wonderkinderen! Maarja, wij kregen flesjes he, dan heb je veel sneller een ritme. En dat is zo fijn! Ik wacht nog op de 'geef je nog steeeeeds borstvoeding' opmerking...
/klaagmodus uit
pi_116734441
Tante mijn moeder en schoonmoeder klaagden ook altijd (alsof ze er last van hadden) dat mijn kind niet gewend was om elke dag om dezelfde tijd te gaan slapen en waarom moet R zo veel drinken? je overvoedt haar hoor! stop maar met de tiet elke keer te geven zeg! ze huilt omdat ze buikpijn heeft zeker.....enzovooooooort....een oor erin... :*
pi_116734754
Irritant als mensen zich daar zoveel mee bemoeien.

Mooie stats van Draakje. Inderdaad een flinken sprong!

Zoë, fijn zo'n videofoon. Hij hebben ook zoiets en ik vind het ideaal. Zeker nu ik ook liever niet elke keer naar boven loop.
pi_116734861
Ik heb geen videofoon, ik stuur mijn man wel naar boven :D
pi_116735074
dat is ook een optie. maar de mijne is er niet altijd :D
pi_116735395
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_116736098
R. O+

wat een schatje is het toch ook! En in het echt is ze minstens zo leuk O+
pi_116736777
:D brood weggooien, R kleine boefje

NTS
*O* voor de groeispurt

videoo :{w lukt niet met photobucket, welke codes moet ik gebruiken?
pi_116736951
Ik kom even snel buurten. Plan was meer mee te posten maar kan de weg naar de laptop nie meer vinden lijkt het. H. is nu net 3 weekjes en hij doet het super goed!
Had hem maandag voor het eerst in de draagzak gedaan want moest mijn dochter naar school brengen. Nou echt volgens mij was het een droom die voor hem uit kwam lol had hem nog nooit zo wild gezien :D
pi_116741075
Ll, welkom en nog gefeliciteerd.

Soesa, gewoon niet naar luisteren of zeggen: je mag het graag proberen. Mijn schoonmoeder vertelt ook weleens mooie verhalen. Maar zij heeft het dan ook een keer rond 6/ 7 uur voor elkaar gekregen om mijn zoon in de kinderwagen in slaap te laten vallen, terwijl wij daar buiten aan het eten waren. Daarvoor had ik dan respect.

Bitterend, kan niet wachten jouw lieve boevenmeisje weer te zien. Wat zit ze van de peer te smullen zeg.

Heb vanmiddag mijn peuter mee genomen van het kdv, hij was erg verdrietig. Nu ligt hij boven te slapen ik moet denk ik gauw weg mijn baby voeden en ophalen dus twijfel of ik de grote broer wakker maak of kijk of de buren even kunnen uithelpen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116742700
Ik zou kijken of de buren even kunnen bijspringen. als hij verdrietg was en nu slaapt zal hij wel doodop zijn geweest lekker laten slapen dan hoor;) Maargoed heb je nu waarschijnlijk niks meer aan.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  donderdag 13 september 2012 @ 15:34:56 #45
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116742974
MeNicole, wat fijn !!!!!!! *O*

Zoë, voor jou is zo'n babyfoon idd handig, geeft jezelf ook wat 'rust'.

NTS, wow wat een groeispurt :o

Bitterend, leuke foto's ! O+

Zoë, waarom maak je geen account aan bij youtube? heel makkelijk !

Mijn dametje slaapt ook weer;

En de wortel foto van gisteren! ff onder spoiler anders wordt het wel een erg lang bericht ;)
SPOILER
  donderdag 13 september 2012 @ 17:44:57 #46
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116747529
Bitterend _O- O+

En PE, ook zo'n moppie O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_116749410
Hallo! Ik kom me hier melden met kleine E.va :W

Ze is op 3 september om 17.45 geboren en woog 3140 gram en is 49 cm lang.

De kleine meid doet het supergoed, op dag 7 zat ze al boven haar geboortegewicht.
Gisteren was de kraamverzorgster voor het laatst.
Het is wel een achtbaan hoor, moeder worden, nooit gerealiseerd haha.

Het enige wat niet lekker gaat is dat ik onwijs last heb van tepelkloven en E.va niet goed aanhapt. Toen dinsdag voor de zoveelste dag op rij ik jankend zat te voeden en de kraamverzorgster ook door hAar tips heen was, hebben we een lactatiekundige gebeld.
Nu ben ik alles aan het kolven en geef ik via fles. Alleen kolven lukt ook niet echt omdat ik geen toeschietreflex heb.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  donderdag 13 september 2012 @ 19:18:29 #48
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116750828
Welkom LeNeHe en je kleine meis! :W

Wat vervelend dat ze niet goed aanhapt. Misschien je vraag even in het borstvoedingstopic stellen? Ik heb ook alleen gekolft omdat ze niet goed aanhapte, maar weet niets van tsr. :*
  donderdag 13 september 2012 @ 19:31:01 #49
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_116751346
Welkom LeNeHe! Misschien een idee om Oxytocine-neusspray te proberen als de tsr uitblijft? Moet wel op recept gehaald worden.

Ahw, PureEvil, die foto, wat lief!

Welkom lovelyjubbly!

Hier trouwens ook geeen video-babyfoon, en eigenlijk baal ik daar een beetje van maarja tis niet anders.

Hier heeft Draakje bijna de hele dag geslapen, en nu verrekt ze het gewoon he... Grmbl...
pi_116752574
PE aww ik wou ook dat mijn schatje duimde!! vind ik zo zoet uitzien!

LeNeHe :W gefeliciteerd!! moet je even in de bv topic vragen, daar zitten dames met veel ervaring :Y

Nts gaat het beter met draakje?

ik ben net in mijn tepel gebeten }:| o|O
  donderdag 13 september 2012 @ 20:01:04 #51
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116752748
_O- Mijn kerel in zijn neus en kreeg daar ook nog even een boek op gemept! _O-
pi_116752930
_O- _O- het wordt wat het opvoeden straks!!
pi_116754128
Ik word steeds in me tepel geknepen }:| o|O
  donderdag 13 september 2012 @ 20:31:35 #54
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116754340
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2012 20:27 schreef meissie1595 het volgende:
Ik word steeds in me tepel geknepen }:| o|O
Heb jij ook zo'n vervelende man :P
  donderdag 13 september 2012 @ 20:40:56 #55
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
  donderdag 13 september 2012 @ 20:44:02 #56
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_116755125
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 08:59 schreef MeNicole2 het volgende:
}:| Zo zit je bij de ka omdat je zoon zijn been niet gebruikt en zo gaat ie ineens kruipen en op zijn knieën zitten om speelgoed uit de doos te kunnen pakken *O*
*O*
  donderdag 13 september 2012 @ 20:53:55 #57
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116755712
Oh sjips, had nog niet gejompeld voor Matthias! *O* Wat fijn MeNicole!
pi_116762333
MeNicole, wat geweldig *O*
En wat een mooie plaatjes weer O+

b, je hebt een boevinnetje ;)
pi_116767993
Jeah, voor Matthias *G*

De mijne probeert met mijn tepel in de mond alle kanten op te draaien, als hem een boertje dwars zit. In plaats van dat hij loslaat, zodat ik hem kan boeren :P

En *G* voor Asy's snelle jongen!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 14 september 2012 @ 07:52:25 #60
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116768225
Joepie, ze heeft uitgeslapen tot half 7! *O* Jammer dat ik zelf al vroeg uit moest, want moet werken vandaag.... Nu hopen dat ze dit morgen ook weer doet, zou fijn zijn :P
pi_116768279
Lekker susie!
(al vind ik t nog vroeg...de peuter was om 6.50 wakker. En t was nog donker, bah)
Baby was om half 2 en half 6 wakker en ze slaapt nu nog
Gisteren de hele dag geslapen in de wieg. Dag ervoor had ze amper geslapen. Oma heeft een goede invloed op dr :P
pi_116768746
Mooi he Lenehe O+
Ik heb tepelhoedjes gebruikt met kloven. Ze is nu 6 weken en borstvoeding gaat heel goed.

Hier allebei 7.15 son :P Ging het elke dag maar zo!!

Vervelend Soesa dat commentaar. Maar laat het gaan. Mensen hebben altijd wel wat te zeggen hoor, ook al gaat het heel goed.
Mijn moeder moet ook altijd even iets zeggen over slapen in d'r eigen bedje in d'r eigen kamer ofzo.
Korte antwoorden zijn dan het beste.
pi_116768790
Fijn sonnetje dat ze lekker geslapen heeft.

Welkom lj en Lenehe.

Gisteren Lisa haar schema omgegooid omdat ze telkens niet wilde slape overdag en juist vlak voor de fles dat wel ging doen. Nu 8 uur 12 uur 4 uur en half 9. Zowaar heeft ze het ook de nacht gered van half 9 tot kwart voor 8 toen flesje en ligt nu weer in bedje zodat ik rustg kan opruimen (zolang ze de fles boven krijgt doet ze dit goed voor een uurtje ofzo)

Vraag me af wat ik Lisa nou het beste kan geven als fruit door de reactie op de appel. Peer ofzo en zit er dan nog verschil tussen de soorten? of moet ik dit in het bijvoedingstopic vragen.

Nu lekker opruimen en om kwart over 12 op controle bij de gyn voor de ingreep. Ik vrees het ergste merk geen verschil...
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_116768819
Wat goed MeNicole!

LeNeHe, welkom met je meisje!

Ondeugend meisje Bitterend! En Anouk ook al lekker bezig :D

Leuke foto's PE O+

Hier was het gisteravond rond 10 uur weer helemaal mis. Keihard brullen en dikke tranen. Hele gezichtje nat van traantjes, snot en kwijl. Zo zielig. MIjn hart brak :'( Ik denk tandjes. Duurde even voordat de dentinox werkte en uiteindelijk toch even laten huilen en toen is ie zelf in slaap gevallen (met mama voor de deur maar we weten dat hij pas echt gaat slapen als hij alleen is). Maar vanochtend is ie weer zijn eigen vrolijke zelf gelukkig O+
pi_116768852
Susie, fijn van het goede slapen *O*

Sonnetje, ja dat het nog donker buiten is maakt opstaan moeilijker idd.

Hier was de peuter ook om 6.50 uur wakker, bij ons heeft die dan uitgeslapen, normaal is het 6 uur. Mijn baby heeft ergens in de nachtgedronken, ik houd biet eens meer bij hoe laat het is. Alleen jammer dat ik niet kan doorslapen tijdens het voeden, ondanks, dat ik liggend in bed voed.

PE wat een leuke foto's.

Sam, je kunt op borstvoeding.com kijken voor wat betreft fruit & groente, bij bijvoeding en dan introductieschema. Ik houd dan de groente & fruit vanaf 6 maanden aan. En voor zover ik weet is appel meer allergeen dan peer en zeker meer dan banaan. Banaan gaat meestal ook heel goed, dus dat kan ook. Als je googelt vind je misschien ook iets over allergieen tegen fruitsoorten.
Hopelijk gaat alles goed zo bij de gyn, succes!

Kyara, wat zielig. Gelukkig dat de Dentinox heeft geholpen en hij nu weer vrolijk is.

Fijn van de lange slapers Troeta en MeNicole!

[ Bericht 19% gewijzigd door Tinuviel op 14-09-2012 08:58:52 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116768895
Hier was de kleine man pas om 08:00 wakker O+
pi_116768953
Hier was het ook iets voor 8 uur
pi_116768984
Rowan is nog niet wakker hier, zal zo wel wakker worden
pi_116769039
Moet wel zeggen dat ie er ook iets later inlag gisteren. We hadden een klein ongelukje met de magnetron waardoor zijn flesje niet snel opgewarmd kon worden en toen ik even snel naar de buurvrouw ging bleef ik weer plakken en zulks :P
pi_116769339
Welkom verse mama's! LeNeHe, misschien worden onze meisjes wel ooit vriendinnetjes ;)

Fijn, al die goede slapers!

Kyara, fijn dat de detinox gewerkt heeft :)

Hier weer even een pittig dametje, ik vermoed een sprongetje.. Stomme dingen. Gisteren vooral boos, boos, boos en niet willen slapen (en wel moe zijn..) Vannacht weer sinds een hele lange tijd een nachtvoeding (wat mij eigenlijk wel goed uitkwam, want enorm zere borst van de stuwing, dat had ik niet gered tot de ochtend) en vanochtend om 07:15 wakker. En gelukkig heb ik zelf ook heel beroerd geslapen, dus kan niet heel veel hebben vandaag :')
Ze ligt nu wel weer even te slapen in de box, ze kan het wel gebruiken volgens mij..
Maar aan de andere kant kan ze ook zo enorm leuk doen! Vanochtend (tussen de boze buien door) hele verhalen aan het brabbelen, me roepen als ik niet kijk, geluidjes na doen en lachen O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  vrijdag 14 september 2012 @ 10:13:14 #71
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116770635
Half 7 is ook nog vroeg, maar 5 uur nog vroeger ;) :D
pi_116773283
Marjolijntje, het is gewoon eng. Onze ukkies schelen 1 dag en wij hadden gister ook een off day. Vermoed idd een sprongetje. Vorige keer hadden we ook al een synchroon-sprong :o :D.

Arme Midas, gelukkig gaat het nu weer beter :*.

Wij zijn een midweek weggeweest, nu weer bijna thuis. De kleine heeft zich super gedragen, ging goed slapen in een vreemd bedje (behalve gister dan). We hebben met hem gezwommen, dat vond hij eerst wat gek, maar toch ook wel leuk! En omdat opa en oma ook mee waren, konden mijn lief en ik ook een paar keer samen weg O+.

En woensdag was hij 3 maanden *G*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_116779389
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:13 schreef Susie het volgende:
Half 7 is ook nog vroeg, maar 5 uur nog vroeger ;) :D
8:40 hier *O*

Hij gaat straks mee naar een bruiloft.. En de laatste tijd roept ie nogal hard, zo hard dat de overburen het nog horen.. We stoppen hem maar vol met ontbijtkoek tijdens de ceremonie denk ik :+
Trotse mamma :)
pi_116780215
Ohh, was 9 uur hier vanmorgen O+ :P
pi_116780647
Fijn dat het zo goed is gegaan Phaidra! En 3 maanden alweer *O*

Veel plezier en succes Nirak en Faithz!
  vrijdag 14 september 2012 @ 15:09:31 #76
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116780913
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:50 schreef Xanteh het volgende:
Ohh, was 9 uur hier vanmorgen O+ :P
En 's nachts?
  vrijdag 14 september 2012 @ 15:09:54 #77
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116780921
Succes Faithz! :)
pi_116781388
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:09 schreef Susie het volgende:

[..]

En 's nachts?
Iets tegen 12 de laatste voeding. Normaal is het van half 8 tot 11, twee borsten en dan van iets voor 12 tot 7. Maar gisteren heeft ze nauwelijks van half 8 tot 12 geslapen. Steeds huilen, ze had ergens last van. Maar wat.. geen idee :(
pi_116791939
Succes met het huwelijk Faithz, hoewel ik denk dat jullie daar al lekker zijn.

Xanteh, wat sneu.

Hier werd de opvolger van de aardappel de broccoli en kijk eens hoe enthousiast mijn uk erover werd:

Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 14 september 2012 @ 20:20:28 #80
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116792302
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:21 schreef Xanteh het volgende:

[..]

Iets tegen 12 de laatste voeding. Normaal is het van half 8 tot 11, twee borsten en dan van iets voor 12 tot 7. Maar gisteren heeft ze nauwelijks van half 8 tot 12 geslapen. Steeds huilen, ze had ergens last van. Maar wat.. geen idee :(
Nette tijden wel! En dat laatste, dat ga je je nog wel vaker afvragen ;) Ik zojuist nog! :D

Wat een moppie Tinuviel! O+
  vrijdag 14 september 2012 @ 20:22:47 #81
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116792409
Ah, goed bezig die kleine van jou Tinu! ^O^
(ik deed een poging met bloemkool,maar dan pleuren die roosjes er allemaal vanaf.. :') )

Cristel heeft vanavond bijna niks gedronken...Dus eigenlijk heeft ze nu maar 2 flessen op en een fruithapje...Veel te weinig, maarja...ze wou gewoon niet :{

Net weer terug van de kledingbeurs, hoop dingen gekocht! Jassen, spijkerbroeken, truien voor de jongens en spijkerbroeken en jurkjes voor cristel, en nog 2 dingen van playmobil, vtech muziekboekje in het duits natuurlijk ;) , en een duits/engels boek. totale schade.....43 euro.
pi_116792422
Inderdaad Susie, het blijft toch maar gissen. Hier een combi van tandjes, verkouden en sprongetje geloof ik. Maar dan wel op zijn Midas' dus het viel best mee, beetje jengelig af en toe.

Die brocoli wordt wel enthousiast ontvangen. En wat gaat het toch hard! Tijdens de draagmeet was hij echt zoveel meer mini!
  zaterdag 15 september 2012 @ 10:00:42 #83
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116808685
Oh! Het was vandaag 6.40....zal het dan toch?? Voorzichtige *O*
pi_116808844
Ik hoop het Susie *O*

Hier was het gewoon weer half 10 slaapkop hier. hij heeft dan gistermiddag wel maar 1 uurtje geslapen.

Dinsdag ochtend vertrekken wij voor 3 weken naar portugal :D
  zaterdag 15 september 2012 @ 20:02:37 #85
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116824598
Wat heerlijk meissie, lekker warm daar (neem ik aan!)
  zaterdag 15 september 2012 @ 21:17:28 #86
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116828149
Vandaag is de fotograaf geweest, dezelfde als die Faye heeft gefotografeerd;

SPOILER
pi_116828672
Die ene laatste haha, ik kan vliegen!! En die laatste foto is erg leuk :) Echt een schatje O+

Susie: ja vorige week had ze ook zo'n avond. Gisteren ging goed en vandaag tot nu toe ook. Geen dag is hetzelfde ben ik al achter haha :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Xanteh op 15-09-2012 21:30:49 (.) ]
pi_116828844
Tinu wat leuk zo'n mini met groente!

PE oh O+ wat n lieverd! Leuke foto's
pi_116829997
PE goed ingeslagen bij de kledingbeurs. En die foto's O+

susie, ik hoop dat dat de nieuwe tijd wordt.

Kyara fijn dat het tandjesleed zich bij Midas in "maar" een beetje jengeligheid uit.

Xanteh, dat is de uitdaging met een baby.

Ja de lol zat er wel in met de broccoli. Maar eten, hoh maar! PE, hij haalde met bijten op het stronkje ook een best groot roosje eraf.
Gisteren eindigde het trouwens zo, dus bliefte hem niet helemaal:

Gezien hij steeds aan het kokhalsen was heb ik vandaag toch maar gepureerd gegeven. Na een beetje rondschuiven in de mond, kwam het er steeds weer uit, dus meneer heeft van elke hap 2-3 keer genoten.

Ik geef nu 3 dagen steeds dezelfde groente of fruit, dat moest volgens mij om te kijken of hij op bepaalde groente of fruit reageert. Nu vraag ik me af of dat wel opgaat als hij zowat niets binnenkrijgt?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116831198
PE, ook al van die mooie foto's! O+ Die ena laatste is echt superleuk ja!

Hier zijn we (mn broertje en ik) spontaan uit eten geweest en Faye is meegegaan. Het ging echt super goed! Wel een paar kleine moppertjes, maar tiet erin en stil O+ Het ging echt heel veel beter dan verwacht. En een hoop mensen die even kwamen kijken naar onze rustige baby en dat ze het zo goed deed en ze zo lief was. *trotse mamma* Ze kan het wel!
Ze lijkt ook weer over haar ergste mopperbui heen te zijn. Vandaag veel vrolijker, wel nog enorm mama-plakken, maar als ze dan blij is kan ik dat ook een heel stuk beter hebben :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_116838748
Mooie foto's PE!

Tinu, geen idee. Lijkt me wel toch. Maar misschien is hij er zelf nog niet echt aan toen en is het meer smaakjes leren kennen dan echt eten.

Fijn dat het zo goed is gegaan Marjolijntje! Is zo fijn als je ze makkelijk mee kunt nemen. Wij zijn gister met Midas naar de stad geweest en vanmiddag gaat hij mee naar eenverjaardag. Maar nu hij wat groter wordt, moeten we wel meer rekening houden met zijn slaapjes. Maar wel fijn dat het nog kan. Met 3 hele jonge kinderen doen je dat toch iets minder snel denk ik.....
pi_116838815
Lijkt me ook Kyara. Fijn dat het nu nog wel makkelijk gaat!

Marjolijntje, klinkt gezellig!

PE, mooie foto's O+.

Tinu, ik denk dat er vast wel iets naar binnen gaat, al is het misschien alleen wat kookvocht. Als hij echt allergisch zou zijn, denk ik wel dat je dat merkt (maar zeker weten doe ik het niet).

Hier een roerig nachtje, mini was wakker om 23.45, 3 (poepluier) en 5 uur. Dat ben ik niet meer gewend :O
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 16 september 2012 @ 09:25:08 #93
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116839168
Mooi PE! O+

Na even wat gemopper om 5.30, heeft ze het wederom uitgehouden tot 6.30! *O*
pi_116839264
Kyara, maak me idd ook niet druk om hoeveel hij innen krijgt. Ik doe het meer voor het wennen aan de smaak en de structuur en hem laten ontdekken dat je ook eten in de mond stopt en hoe dat werkt. Ik denk dat hij vanzelf goed gaat eten als hij eraan toe is en denk dat hij dat misschien wat sneller doet dan als ik pas met 6 maanden was begonnen. Ik wou alleen weten of ik nu dan al reacties op voedsel kan uitsluiten of of ik daarvoor nog eens 3 dagen hetzelfde groente of fruit moet geven als hij goed eet.

Marjolijntje, fijn dat het zo goed ging met uit eten gaan.

Kyara, dat zou heel goed kunnen, dus nog even goed van genieten, voordat Midas broer(s)/zus(sen) komen.

Phaidra, balen van de roerige nacht. Misschien nog even bijslapen vanmiddag?

Susie, fijn dat het zo goed ging.

Even een vraag ik ga vandaag kinderkleertjes kopen. Mijn uk zit nu in maat 62, 62/68, 68 is vaak nog te groot. Nu heb ik nog winterjassen in maat 68 maar twijfel of dat over een paar maanden nog past, zeker als er ook nog een truitje onder gaat. Hoe snel zaten jullie kids kwa winterjas in 74?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 16 september 2012 @ 09:39:21 #95
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116839314
Hier hetzelfde vraagstuk Tinuviel. Ze zit nu best al een poos rond de 80, sommige merken 86 (bovenstukken dus), maar zal je zien, koop ik nu een winterjas 86, dat die te klein is als het echt koud wordt! Vind het super lastig! Ik heb een ontzettende leuke winterjas liggen (van vriendin gekregen), mt 74, die kan ze heel misschien nu nog wel aan, maar als het echt koud wordt dus echt niet meer... ;(
Ik ga maar eens met haar passen en dan koop ik er 1 die wat ruimer is, maar dat je er nog een trui onder kan doen ofzo?
  zondag 16 september 2012 @ 09:40:08 #96
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116839322
Overigens draagt ze hier ook nog 68 tuniekjes, die waren eerst tot haar knieen en nu dus net over haar kont :D
pi_116839433
Susie, ik ga het denk ik ook maar passen, net als jij, in ieder geval bij mijn grote. Ik weet nog niet of ik de baby meeneem, anders koop ik maar gewoon een jas voor het geval dat. Verder hoef ik bijn geen kleding te kopen voor mijn uk, dus het valt best mee.

Gisteren gooide L. zijn benen zo hoog in de luvht en opzij, dat hij zo omdraaide op zijn zij en met het hoofd tegen de spijlen van de box aan. Hij schrok er best van. Ik zie hier ook steeds meer interactie tussen de grote en de kleine, zo leuk. De grote gaat dan voor zijn kleine broer staan en maakt hem aan het lachen, dat is zo O+

volgens mij heeft de broccoli wat gasvorming tot gevolg, kan dat? Hij knettert, soms vrolijk, soms minder vrolijk dag en nacht door :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116839476
Tinu Puck groeide op de plus 1 lijn en is van februari en is de winter door gekomen met maat 74 en 80 jas.
Misschien heb je er iets aan.

En op marktplaats is altijd wel wat te vinden mocht je straks toch nog groter nodig hebben. Of hier in V&A.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_116839520
Floris had 68 en 74 van winterjas t eerste jaar. Hij is van juli.
Voor zn zus vind ik t lastiger. Die is groter dan dr broer toen, dus denk dat ik 74 koop. Ze zit nu in 56 en 62 (steeds meer 62)
pi_116839533
Dml, zie je maar hoe verschillend dat is, mijn grote is van begin februari, zat ook rond de -2 lijn en kwam de winter door met deze maat 68 jassen, dat was in 2009.

Mijn baby nu, zit kwa gewicht wel wat hoger dan mijn eerste. Op de bv curves ongeveer op de -1 lijn. Maar de winter kan dus nog over 5 naanden heersen.

Dml, marktplaats of v&a hier is natuurlijk altijd nog een optie, mocht ik tekort komen, dankje.
Carpe Diem- Pluk de Dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')