Ik vind hem een idioot, dat vind ik. Hij smeert zichzelf een lening aan. Het lijkt net alsof de regering een bank is geworden en studenten allemaal idiote Amerikanen zijn die hypotheekleningen nemen die ze niet kunnen betalen. DAT IS DAT DING.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:06 schreef Tropanzia het volgende:
Ik heb een vriend en die woont op een boerderij, en z'n pa heeft net iets van 12 koeien en een kip, hijzelf ''studeert'' voor automonteur, en hij stemt VVD, omdat hij het met z'n standpunten eens is.
Wat vind je daarvan?
Want ik stem op de pvda? waar haal jij dat vandaanquote:Op woensdag 12 september 2012 17:09 schreef MichaelScott het volgende:
Want de pvda wil geen "sociaal" leenstelsel?
Het heeft niks met eigenbelang te maken, maar met het redden van mensen. Onnodige superleningen die studenten een beetje verplicht stelt te nemen.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:08 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
ik stem vvd omdat ik het met ze eens ben, ik ga niet iets anders stemmen uit eigenbelang omdat ik toevallig student ben
En jij denkt dat de VVD dat is ?quote:Op woensdag 12 september 2012 17:10 schreef DeRakker. het volgende:
Je moet niet alleen maar aan jezelf denken op dit moment maar vooruit kunnen kijken.
Ik zou het liever ook niet hebben maar ik ben het wel met meer dingen niet eens zoals de wietpas.
Je zoekt een partij wat het beste bij je aansluit en denkt dat het beste is voor Nederland.
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat er veel meer partijen zijn die een leenstelsel in willen voeren. Zo'n stelsel zou dus toch wel ingevoerd worden.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:09 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Want ik stem op de pvda? waar haal jij dat vandaan
Jep dat denk ik.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:11 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
En jij denkt dat de VVD dat is ?Belastingverhoging? Studenten leningen aanschaffen die niet hoeven? Wat voor een idioot ben je dan.
Wat dan wel?quote:Op woensdag 12 september 2012 17:09 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Want ik stem op de pvda? waar haal jij dat vandaan
De pvda is nog een grotere floppartij want zij willen alleen een leenstelsel invoeren voor de hogeropgeleiden(hbo en uni).quote:Op woensdag 12 september 2012 17:12 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat er veel meer partijen zijn die een leenstelsel in willen voeren. Zo'n stelsel zou dus toch wel ingevoerd worden.
superleningenquote:Op woensdag 12 september 2012 17:10 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Het heeft niks met eigenbelang te maken, maar met het redden van mensen. Onnodige superleningen die studenten een beetje verplicht stelt te nemen.
ah, want die bedragen leen jij dagelijks? superidiootquote:Op woensdag 12 september 2012 17:17 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
[..]
superleningennet of het collegegeld hier zo hoog is
redden van mensen![]()
![]()
Leuke troll ben jijquote:Op woensdag 12 september 2012 17:22 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
ah, want die bedragen leen jij dagelijks? superidioot
Studeren is hier gewoon niet zo duur en mag best wat duurder uiteindelijk haal je het er toch wel uitquote:Op woensdag 12 september 2012 17:22 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
ah, want die bedragen leen jij dagelijks? superidioot
Ah, dus omdat het ergens anders duurder is moet het hier maar ook duurder? Laten we dan ook de belastingen verhogen, omdat het ergens anders toch duurder is. Wat een idiote redenering.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:24 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
[..]
Studeren is hier gewoon niet zo duur en mag best wat duurder uiteindelijk haal je het er toch wel uit
Mensen die het niet met je eens zijn superidioot noemen
volgens mij is het in veel landen in europa zelfs goedkoper en dat is dan ook niet mijn redeneringquote:Op woensdag 12 september 2012 17:25 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ah, dus omdat het ergens anders duurder is moet het hier maar ook duurder? Laten we dan ook de belastingen verhogen, omdat het ergens anders toch duurder is. Wat een idiote redenering.
Er zijn ook landen waar studeren veel goedkoper is, dus met die redenatie zou je ook kunnen zeggen dat studeren hier goedkoper zou moeten. Ik lach sowieso een beetje om VVD stemmende studenten, die snappen het dus écht niet.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:24 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
[..]
Studeren is hier gewoon niet zo duur en mag best wat duurder uiteindelijk haal je het er toch wel uit
Mensen die het niet met je eens zijn superidioot noemen
De grootste profiteur is de overheid, niet de student. Die wordt namelijk voor een groot deel gefinancierd door de hoogopgeleide mensen die later een goede baan krijgen.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:29 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
[..]
volgens mij is het in veel landen in europa zelfs goedkoper en dat is dan ook niet mijn redenering![]()
Ik vind alleen dat je hier voor een appel en een ei een diploma kan halen waar je dan uiteindelijk zelf veel profijt van hebt
Dit dus.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:40 schreef Onmisbaar het volgende:
[..]
Er zijn ook landen waar studeren veel goedkoper is, dus met die redenatie zou je ook kunnen zeggen dat studeren hier goedkoper zou moeten. Ik lach sowieso een beetje om VVD stemmende studenten, die snappen het dus écht niet.
want als student moet je stemmen op de partij die het beste voor heeft met de studenten?quote:Op woensdag 12 september 2012 17:40 schreef Onmisbaar het volgende:
[..]
Er zijn ook landen waar studeren veel goedkoper is, dus met die redenatie zou je ook kunnen zeggen dat studeren hier goedkoper zou moeten. Ik lach sowieso een beetje om VVD stemmende studenten, die snappen het dus écht niet.
Dit dus.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:43 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Want ja, het onderwijs naaien. Dat helpt tegen een crisis.
Want belastingverhoging is wel goed voor 't land? Jongen,ik vind je gewoon een idioot. Je ziet de waarheid wel, maar je wil 't niet.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:45 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
[..]
want als student moet je stemmen op de partij die het beste voor heeft met de studenten?
Jij snapt het dus écht niet als je denkt dat je moet stemmen op de partij waar je zelf het meeste voordeel uit haalt.
Ja als arme pauperstudent ga ik het meer voelen in mijn portemonnee als ik VVD stem maar dat is een bewuste keuze
Tja, dat is al jaren zo. En mensen die denken rijk te worden stemmen er op.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:46 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dit dus.Het wordt steeds duidelijker dat de VVD een rijke-mensen partij is.
De vvd is er niet voor de mensen die geld willen, maar voor de mensen die al geld hebben....(Bewijs: Belastingverhoging raakt de mensen die rentenieren niet, maar wel de midden- en kleinbedrijf.)
Dat je niet voor jezelf stemt is prima hoor, maar let wel dat bijna iedereen er op achteruit gaat met een partij als de VVD, behalve een selecte (rijke) groep natuurlijk. Of denk je oprecht dat de VVD met zijn bezuinigingsdrang ons even uit de crisis gaat slepen?quote:Op woensdag 12 september 2012 17:45 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
[..]
want als student moet je stemmen op de partij die het beste voor heeft met de studenten?
Jij snapt het dus écht niet als je denkt dat je moet stemmen op de partij waar je zelf het meeste voordeel uit haalt.
Ja als arme pauperstudent ga ik het meer voelen in mijn portemonnee als ik VVD stem maar dat is een bewuste keuze
Wat als je al rijk bent?quote:Op woensdag 12 september 2012 17:50 schreef PizzaMizza het volgende:
Jep. Mensen DENKEN dat ze kans op rijkdom hebben als ze de vvd kiezen, maar snappen niet dat de vvd juist deze kloof dieper maakt. Mark heeft sowieso niks te klagen, een topsalaris en een gegarandeerde toekomstzicht aangezien hij doet wat Europa zegt. Corruptie level op z'n hoogst. En maar mensen die blind zijn, ongelofelijk.
Als je al rijk bent, dan heb je, zoals hierboven aangegeven, een voordeel. De VVD is er namelijk voor de mensen die een vermogen hebben, niet voor mensen die een vermogen willen.quote:
Ja, dat kunnen ze. Net zoals ze de langstudeerdersboete geldig hebben gemaakt voor mensen die voor dit jaar studievertraging hebben opgelopen.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:57 schreef Amun90 het volgende:
Kunnen ze dan ook de huidige prestatiebeurs met terugwerkende kracht omzetten in een 'sociale lening'?
Gvd...quote:Op woensdag 12 september 2012 17:59 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ja, dat kunnen ze. Net zoals ze de langstudeerdersboete geldig hebben gemaakt voor mensen die voor dit jaar studievertraging hebben opgelopen.
wtf hoe kom je daar aan?quote:Op woensdag 12 september 2012 18:03 schreef Amun90 het volgende:
[..]
Gvd...hopelijk zal dat niet gebeuren, anders heb ik een schuld van ~20k.
Idd, studenten die hun studie louter zien als een opstapje naar het bedrijfslevenquote:Op woensdag 12 september 2012 18:06 schreef Plantagehouder het volgende:
Ja maar ik studeer toch om rijk te worden
Aantal jaar uitwonende prestatiebeurs + aanvullende beurs.. Ik zal dan zwaar genaaid worden als het met terugwerkende kracht wordt ingevoerd..quote:
Geen wonder dat we veel arbeiders uit het buitenland in Nederland hebben werken, niemand in Nederland wilt het doen dus vullen ze een mooi gat.quote:Op woensdag 12 september 2012 18:13 schreef Alexjaxx het volgende:
Er moet een leuk balans zijn tussen laagopgeleiden en hoogopgeleiden. Ten slotte heb je meer productiemedewerkers nodig dan directeuren.
Krijg je al vrij snel hoor, als dat ineens word omgezet. 3 jaar basisbeurs + studentenov staat al voor 12.000quote:
Nee inderdaad je zult maar 10 jaar studeren en dan geen productiewerk willen doen, wat een schande. Nee dat studeren is helemaal niet goed voor de economie laat ze maar lekker dom blijven is er ook minder werkeloosheid.quote:Op woensdag 12 september 2012 18:14 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Geen wonder dat we veel arbeiders uit het buitenland in Nederland hebben werken, niemand in Nederland wilt het doen dus vullen ze een mooi gat.
Hypotheekrenteaftrek aanwijzen doet.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:24 schreef Lilliesleaf het volgende:
Nou boehoe.. ik zal straks 1700 per jaar moeten lenen tegen een rente van praktisch niks.
Lenen omdat de VVD verwacht dat ik tenminste iets bijdraag aan mijn studiekosten.
Waarom zou ik zeuren over die 1700 euro 'eigen bijdrage' als de staat al zo vrijgevig is om de overige kosten à 90.000 euro per jaar die mijn studie anders eigenlijk zou kosten te betalen.
Ik vind het niet meer dan logisch om dat kleine beetje zelf bij te dragen, zo veel is dat niet gevraagd.
quote:Op woensdag 12 september 2012 18:09 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Idd, studenten die hun studie louter zien als een opstapje naar het bedrijfsleven, kansloze lui. Zijn ook altijd dezelfde types (uit de provincie, voetballen in het dorp van herkomst, geen werkwoord kunnen vervoegen, Armin van Buuren luisteren). Die lui kunnen ze beter meteen van de uni af schoppen.
90.000 euro per jaar? Ga jij stage lopen op de maan ofzo?quote:Op woensdag 12 september 2012 23:24 schreef Lilliesleaf het volgende:
Nou boehoe.. ik zal straks 1700 per jaar moeten lenen tegen een rente van praktisch niks.
Lenen omdat de VVD verwacht dat ik tenminste iets bijdraag aan mijn studiekosten.
Waarom zou ik zeuren over die 1700 euro 'eigen bijdrage' als de staat al zo vrijgevig is om de overige kosten à 90.000 euro per jaar die mijn studie anders eigenlijk zou kosten te betalen.
Ik vind het niet meer dan logisch om dat kleine beetje zelf bij te dragen, zo veel is dat niet gevraagd.
Ik doe een bètastudie.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:48 schreef mrazura het volgende:
[..]
90.000 euro per jaar? Ga jij stage lopen op de maan ofzo?
Het gaat er niet om hoeveel je studie kost die mensen die deze opleiding 5 jaar geleden deden kregen ook stufi en toen koste die opleiding ook al 90000.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:54 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik doe een bètastudie.
Dus ja, die zijn duur. Je hebt labzalen die betaald moeten worden, chemicaliën, apparatuur.. etc etc etc. De werkelijke kosten van zo'n studie als de overheid niet zo veel geld erin zou pompen om de studiekosten laag te houden zijn idd zo'n 80-90 duizend.
De reden is dat er nu simpelweg niet meer zo veel geld als vroeger was om alles maar te kunnen betalen voor iedereen. Je hebt het al bélachelijk (en dan ook écht belachelijk) goed in Nederland, zelfs met harde bezuinigingenquote:Op donderdag 13 september 2012 00:12 schreef Alexjaxx het volgende:
[..]
Het gaat er niet om hoeveel je studie kost die mensen die deze opleiding 5 jaar geleden deden kregen ook stufi en toen koste die opleiding ook al 90000.
De reden dat ze hiervoor betalen is dat je deel bent van Nederland/Europa en daar over een aantal jaren ons mee verder helpt.
Mocht ik willen! Nee, mijn ouders doen heel erg veel moeite om mij zo goed mogelijk financieel bij te staan. Gaat van harte, maar niet gemakkelijk.quote:Heel netjes dat je zelf wat wil inleveren (misschien omdat papa de huur betaald).
Dat laatste ben ik met je eens, de HRA is gewoon slecht.quote:Maar dat praat niet goed dat ze het wéér bij de armen pakken en wéér niet naar de hypotheekrenteaftrek kijken.
wow. Mooi verhaal. Deze ga ik onthouden.quote:Op donderdag 13 september 2012 07:29 schreef MrKikker het volgende:
SPECIAAL VOOR DE MENSEN DIE LINKS WILLEN STEMMEN EN HET ECHT NIET BEGRIJPEN :
knip
Ben zo blij dat er ook nog mensen zijn die het wel snappenquote:Op donderdag 13 september 2012 07:29 schreef MrKikker het volgende:
De 10 vrienden en hun stamkroeg “Nederland”
Tien vrienden gaan elke dag samen naar hun stamkroeg “Nederland” om een paar biertjes te drinken. De rekening bedraagt iedere dag ¤ 100. Normaal gesproken zou iedereen ¤ 10 moeten afrekenen, maar de vrienden hebben uiteenlopende inkomsten en besluiten de rekening volgens de verdeelsleutel van de Nederlandse belastingen te betalen. Dat geeft de volgende
verdeling:
De eerste twee (de armsten) betalen niets.
De 3de betaalt ¤ 1
De 4de betaalt ¤ 2
De 5de betaalt ¤ 3
De 6de betaalt ¤ 5
De 7de betaalt ¤ 7
De 8ste betaalt ¤ 10
De 9de betaalt ¤ 16
De 10de betaalt ¤ 56
Hoewel de rijkste meer betaalt dan de andere negen bij elkaar is iedereen tevreden met de oplossing en treffen ze elkaar dag in dag uit in de stamkroeg. Totdat de uitbater op een dag besluit de groep korting te geven. “Omdat jullie al jaren goede klanten zijn en hier iedere dag komen, geef ik jullie vanaf vandaag ¤ 20 korting per dag. Ik zal dus nog maar ¤ 80 per dag berekenen voor de gedronken biertjes.
Op advies van de kroegbaas besluiten de vrienden de 20% korting door te berekenen op de bedragen die ieder betaalt. Die avond rekenen de mannen als volgt af:
De eerste twee betalen nog steeds niets
De 3de betaalt ¤ 0,80 in plaats van ¤ 1
De 4de betaalt ¤ 1,60 in plaats van ¤ 2
De 5de betaalt ¤ 2,40 in plaats van ¤ 3
De 6de betaalt ¤ 4 in plaats van ¤ 5
De 7de betaalt ¤ 5,60 in plaats van ¤ 7
De 8ste betaalt ¤ 8 in plaats van ¤ 10
De 9de betaalt ¤ 12,80 in plaats van ¤ 16
De 10de betaalt ¤ 44,80 in plaats van ¤ 56
Het lijkt een oplossing waarmee iedereen tevreden moet zijn: de twee armste vrienden drinken nog steeds voor niks en iedereen is die avond goedkoper uit. Wie zou er kunnen klagen?
Éénmaal buiten, begint iedereen te rekenen. “Ik heb maar 20 cent van de korting gekregen!” roept de 3de vriend. De 4de zegt: “Ik krijg ook maar 40 cent van de 20 euro korting, terwijl de 10de er ¤ 11,20 van krijgt!”. “Dat is waar,” zegt de 5de, “waarom moet hij ¤ 11,20 krijgen, terwijl ik maar 60 cent krijg? De rijkste krijgt het grootste gedeelte van de korting!”. “Ho even,” roepen de eerste twee. “Wij twee hebben helemaal niets gekregen. Dit systeem buit de armen uit!” De negen mannen omringen de 10de, intimideren hem en noemen hem asociaal. De volgende avond is de 10de man niet aanwezig. De negen andere nemen plaats en drinken hun biertje zoals altijd. Alles gaat goed tot op het moment dat er betaald moet worden. Ze ontdekken dan iets interessants: ze hebben niet genoeg geld om te betalen, zelfs niet om de helft van de rekening te betalen! Zo is het in het echt leven ook. Linkse partijen klagen steen en been dat de rijksten het meeste profijt hebben van belastingverlagende regelingen als de hypotheekrenteaftrek. Belast ze nog meer, beschuldig ze van rijk zijn en ze zullen zich niet meer vertonen.
Dit. Mensen die alleen op een partij stemmen omdat ze dan denken hipperdepip te zijnquote:Op woensdag 12 september 2012 17:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dit is een terechte klacht.
In deze versimpelde weergave speciaal voor de simpele ziel wordt vrolijk vergeten waar die 20 euro korting door de kroegbaas van bekostigd wordt. Ook wordt genegeerd dat de rijkste in het echt ook het meeste bier zou drinken, zodat er bij verdwijnen van de rijkste persoon ook minder gerst verbouwd hoeft te worden, er komt dus meer land beschikbaar om tarwe te verbouwen en de minderbedeelden van goedkoper brood te voorzien, zodat zij meer geld overhouden om het luxeproduct bier te kunnen bekostigen als zij hier behoefte aan hebben.quote:Op donderdag 13 september 2012 07:29 schreef MrKikker het volgende:
-lulverhaal-
Bazenpost dit!quote:Op donderdag 13 september 2012 09:44 schreef Levolution het volgende:
[..]
In deze versimpelde weergave speciaal voor de simpele ziel wordt vrolijk vergeten waar die 20 euro korting door de kroegbaas van bekostigd wordt. Ook wordt genegeerd dat de rijkste in het echt ook het meeste bier zou drinken, zodat er bij verdwijnen van de rijkste persoon ook minder gerst verbouwd hoeft te worden, er komt dus meer land beschikbaar om tarwe te verbouwen en de minderbedeelden van goedkoper brood te voorzien, zodat zij meer geld overhouden om het luxeproduct bier te kunnen bekostigen als zij hier behoefte aan hebben.
Leuk slaapverhaaltje, maar helaas, het is in de grote-mensenwereld toch net iets complexer. En dan heb ik ook nog niet overal aan gedacht, want ik ben geen econoom.
Denk je echt dat het zo zwart-wit ligt? Wauw.quote:Op donderdag 13 september 2012 07:29 schreef MrKikker het volgende:
De 10 vrienden en hun stamkroeg “Nederland”
knip
quote:Op woensdag 12 september 2012 17:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dit is een terechte klacht.
Je screwt de VVD, maar wil tegelijkertijd in de landen wonen die de VVD als voorbeeld neemt?quote:Op donderdag 13 september 2012 09:35 schreef Amun90 het volgende:
Ik ga na mijn studie maar onderduiken in Amerika of Australie. Screw the VVD.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |