Met een trackball? Vertel, hoe is dat?quote:Op donderdag 13 september 2012 22:32 schreef De_Dakgoot het volgende:
Ga er in de vakantie 15 uur intensief mee om.
Van een trackball krijg je juist geen RSI... Je legt je hand gewoon ontspannen op het apparaat, en je duim doet de rest.quote:Op donderdag 13 september 2012 23:52 schreef mschol het volgende:
[..]
newsflash: heb een Logitech G5... denk dattie nu 2 a 3 jaar meegaat..
mijn MX700 deed ik 6 a 7 jaar mee, wereldding was dat
[..]
Ik heb liever geen RSI na een nachtje gamen, dank u..
Maar binnen 10 jaar heb je een gespierdere duim en ongelofelijk slappe vingers.quote:Op donderdag 13 september 2012 23:57 schreef Arashimashou het volgende:
[..]
Van een trackball krijg je juist geen RSI... Je legt je hand gewoon ontspannen op het apparaat, en je duim doet de rest.
quote:Op donderdag 13 september 2012 23:58 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maar binnen 10 jaar heb je een gespierdere duim en ongelofelijk slappe vingers.
Wel leuk voor duimpje drukken, dat wel.
Oke, ik geef toe. Dat was een trollreactiequote:Op donderdag 13 september 2012 23:59 schreef Arashimashou het volgende:
[..]moet ik hier serieus op reageren?
waarbij je continue exact dezelfde beweging maakt met je duim...quote:Op donderdag 13 september 2012 23:57 schreef Arashimashou het volgende:
[..]
Van een trackball krijg je juist geen RSI... Je legt je hand gewoon ontspannen op het apparaat, en je duim doet de rest.
Bij intensief gebruik van een normale muis kon ik na vele uren pijn in mijn hand en pols krijgen. De bal bewegen met je duim is echt veel minder vermoeiend. Ik gebruik nu meer dan 6 jaar elke dag een trackball. De ene mens zit misschien wat anders in elkaar dan de andere, maar je krijgt normaal gesproken echt niet eerder RSI van een trackball dan van een normale muis. Overigens is wisselen tussen verschillende manieren van besturen helemaal niet zo handig, behalve als je het bewust frequent doet voordat zich RSI verschijnselen voordoen. Anders zorg je er gewoon voor dat de pijn zich op meerdere plaatsen ontwikkelt.quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:01 schreef mschol het volgende:
[..]
waarbij je continue exact dezelfde beweging maakt met je duim...
voila RSI is geboren... nog sneller als bij een reguliere muis (aangezien je daar kan 'wisselen' tussen polsbesturen en elleboogbesturing om het zo maar even te noemen....)
ach,ik ontwikkel na jaren en jaren muizen nog geen RSI dus dat scheelt opzich..quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:05 schreef Arashimashou het volgende:
[..]
Bij intensief gebruik van een normale muis kon ik na vele uren pijn in mijn hand en pols krijgen. De bal bewegen met je duim is echt veel minder vermoeiend. Ik gebruik nu meer dan 6 jaar elke dag een trackball. De ene mens zit misschien wat anders in elkaar dan de andere, maar je krijgt normaal gesproken echt niet eerder RSI van een trackball dan van een normale muis. Overigens is wisselen tussen verschillende manieren van besturen helemaal niet zo handig, behalve als je het bewust frequent doet voordat zich RSI verschijnselen voordoen. Anders zorg je er gewoon voor dat de pijn zich op meerdere plaatsen ontwikkelt.
Wauw, wat...is dit...quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:10 schreef robin007bond het volgende:
Het voordeel van een trackball is wel dat je op afstand met een stok het balletje kan laten draaien of zo.
Het lijkt me tof (maar wel creepy) als iemand zo'n trackball op de plaats van zijn navel in zijn lichaam liet implementeren. Hoe hij dan zou moeten besturen![]()
Naja, misschien is het niet voor iedereen fijn. Bedenk wel dat je een week of twee moet wennen.quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:12 schreef mschol het volgende:
[..]
ach,ik ontwikkel na jaren en jaren muizen nog geen RSI dus dat scheelt opzich..
ik heb wel eens met trackballs gewerkt en dat was juist vermoeiender t.o.v. een reguliere muis..daarnaast maakte ik telkens exact dezelfde bewegingen wat n.m.i. niet goed kan zijn...
maar trackball is geen optie want kut.. ik twijfel tussen:
http://tweakers.net/price(...)rmance-mouse-mx.html
en
http://tweakers.net/price(...)00-gaming-mouse.html
eerste is draadloos met optie voor draad (en opladen via draad, stuk prettiger als losse oplader..
draadloos opzich vind ik geen probleem, dan game ik nog prima.. (MX700 heb ik dat ook mee gedaan en die was draadloos)
tevens heeft de eerste een errug fijn type scrollwieltje
de 2 is gewoon een degelijke goedkopere muis als ik tweakers moet geloven
huhquote:Op vrijdag 14 september 2012 00:10 schreef robin007bond het volgende:
Het voordeel van een trackball is wel dat je op afstand met een stok het balletje kan laten draaien of zo.
Het lijkt me tof (maar wel creepy) als iemand zo'n trackball op de plaats van zijn navel in zijn lichaam liet implementeren. Hoe hij dan zou moeten besturen![]()
Azu-arc moet nog geanimeerd wordenquote:Op vrijdag 14 september 2012 06:13 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Manga is afgelopen!
*hoi/oyaho*
Misschienquote:Op vrijdag 14 september 2012 08:00 schreef Kyubey het volgende:
[..]
huh
[..]
Azu-arc moet nog geanimeerd worden
quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:05 schreef Arashimashou het volgende:
<fuck, quote knop in plaats van de edit knop>
Dit is het toppunt Asdfgsgjkgdfhydschfquote:Op vrijdag 14 september 2012 09:00 schreef Arashimashou het volgende:
[..]
AsDfG!asdasasd dfsdfsdfsdfsdf! asdef! emigshauwen. Uzdag ie, Uzdag zdrie-e.
Axili!quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:09 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Dit is het toppunt Asdfgsgjkgdfhydschf
Dom vraagke, waar is dit ook weer van?quote:
Yuri yuriquote:Op vrijdag 14 september 2012 09:12 schreef Arashimashou het volgende:
[..]
Axili!
[..]
Dom vraagke, waar is dit ook weer van?
quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:09 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Dit is het toppunt Asdfgsgjkgdfhydschf
Nee, een keer was voldoende.quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:36 schreef robin007bond het volgende:
[..]![]()
![]()
Zo vaak gebruik ik dat ook weer niet toch?
Nog gekker dus!quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:48 schreef Arashimashou het volgende:
[..]
Nee, een keer was voldoende.
Overigens... het houdt niet op:
http://www.google.com/hos(...)435598bc1781a09d78e5
Fuck yuuu Chuugokuuuuquote:Op vrijdag 14 september 2012 12:36 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Nog gekker dus!
http://www.sankakucomplex(...)s-on-japanese-mount/
1937 all over??quote:Op vrijdag 14 september 2012 13:18 schreef Arashimashou het volgende:
[..]
Fuck yuuu Chuugokuuuu
Nee, grapje
quote:De politie heeft donderdagmiddag een prostituee aangehouden in een bos in het Gelderse Kootwijk. Agenten betrapten de 45-jarige Duitse toen ze seks had met een klant, laat de politie vrijdag weten.
Agenten gingen naar de vrouw op zoek nadat meldingen waren binnengekomen dat er in het bos aan de Nieuw Milligenseweg zou worden gesekst. Tegen de vrouw is proces-verbaal opgemaakt. Haar klant is weggestuurd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |