Ja dat merk je bij meer truuckjes, net zo als de truuck die ik hierboven beschrijf met de glazen wand, die op tv te zien was.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:38 schreef bas-beest het volgende:
Die tweede is nog te verklaren door te stellen dat die hele groep gewoon meespeelt.
Die gozer achter dynamo met die bril op, die krijgt ook iets in zijn zakken geteleporteerd lijkt het welquote:Op woensdag 12 september 2012 13:27 schreef John5 het volgende:
Die fles lijkt ie ook uit z'n jas te trekken. Dus waarschijnlijk heeft hij al een 2e fles klaar met daarin dezelfde telefoon.
Niet als hij roem wilt.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:36 schreef dr.Bellows het volgende:
Uiteraard is het nep en hij is zo goed omdat niemand het begrijpt. Zo is het met alle goochelaars.
Als hij daadwerkelijk zulke 'krachten' zou hebben, zou hij wel een ander beroep hebben gekozen, denk je ook niet? Of hij was allang opgepakt door US intelligence om hem te ontleden.
Dematerialiseren? Hij heeft gewoon een goocheltrucje waarvan hij jou niet vertelt hoe het werkt.quote:Op woensdag 12 september 2012 13:42 schreef Loppe het volgende:
[..]
Niet als hij roem wilt.
Hoe zou de US Intelligence hem opsluiten denk je? Hij kan zichzelf dematerialiseren.
Ja dit is TRU, welkom.
amazing!quote:Op woensdag 12 september 2012 14:03 schreef John5 het volgende:
[..]
Dematerialiseren? Hij heeft gewoon een goocheltrucje waarvan hij jou niet vertelt hoe het werkt.
Echte he.. De meeste trollen zijn nog enigszins leuk, deze is nog matiger dan Freek de Jonge op maandag morgen.quote:
Het leek mij ook erg leuk, maar ik ben zeer hard afgeknapt en krijg bij veel zaken inderdaad het idee dat het publiek heel hard meespeelt, of dat in ieder geval de omgeving volledig geprept is (letters die van een bioscoopgevel afvallenquote:Op woensdag 12 september 2012 12:43 schreef MPC60 het volgende:
Ik vond het een leuk programma, tot dat hij op water ging lopen.
ik trol nietquote:Op woensdag 12 september 2012 14:15 schreef John5 het volgende:
[..]
Echte he.. De meeste trollen zijn nog enigszins leuk, deze is nog matiger dan Freek de Jonge op maandag morgen.
Maar je geloof toch ook niet serieus dat Chris Angel, of die Dynamo echt door muren, ramen etc. kunnen lopen?quote:
Dit is inderdaad wel echt de grootste crap ooit ja, doen alsof je een trucje kan met acteurs als publiek, wtf waar is de skillfactor in dezequote:Op woensdag 12 september 2012 14:19 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Het leek mij ook erg leuk, maar ik ben zeer hard afgeknapt en krijg bij veel zaken inderdaad het idee dat het publiek heel hard meespeelt, of dat in ieder geval de omgeving volledig geprept is (letters die van een bioscoopgevel afvallen), maar hij brengt het alsof hij gewoon trucjes uit het niets doet. Matig
![]()
En wtf is dat met trucs waar het publiek bij betrokken is. Dat noemen we toch geen truc meerAls ik dat wil zien ga ik wel een film kijken.
Eigl. wel.quote:Op woensdag 12 september 2012 16:20 schreef John5 het volgende:
[..]
Maar je geloof toch ook niet serieus dat Chris Angel, of die Dynamo echt door muren, ramen etc. kunnen lopen?
Dus als je er in gelooft kun je door een muur wandelen?quote:Op woensdag 12 september 2012 18:20 schreef Loppe het volgende:
Het is maar echt als je er in gelooft, hoor.
Het gaat er hier niet om of het mogelijk is of niet, dit is simpelweg nep.quote:Op woensdag 12 september 2012 18:20 schreef Loppe het volgende:
Het is maar echt als je er in gelooft, hoor.
Ja, omdat je er niet in gelooft.quote:Op woensdag 12 september 2012 18:24 schreef Trippii het volgende:
[..]
Het gaat er hier niet om of het mogelijk is of niet, dit is simpelweg nep.
Hij heeft 1 of ander systeem op zijn buik dat die fles in z'n handen deponeert met een flinke snelheid. Kun je zien als je goed kijkt.quote:Op woensdag 12 september 2012 13:27 schreef John5 het volgende:
Die fles lijkt ie ook uit z'n jas te trekken. Dus waarschijnlijk heeft hij al een 2e fles klaar met daarin dezelfde telefoon.
quote:Op woensdag 12 september 2012 20:54 schreef ohokok het volgende:
je bent te goedgelovig loppe, ze kunnen jou van alles wijsmaken schat ik zo in.
geloof je in jesus?
Dat zou je al afgeleid kunnen hebben van de OP.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:54 schreef ohokok het volgende:
je bent te goedgelovig loppe, ze kunnen jou van alles wijsmaken schat ik zo in.
geloof je in jesus?
Chris angel heeft nooit toegegeven dat hij fake isquote:Op woensdag 12 september 2012 22:23 schreef Trippii het volgende:
Lol @ Loppe
Google eens op "Chris Angels admits he's fake", volgens mij is dat de juiste zoekterm.
Ja, ik ben gelovig.quote:Op woensdag 12 september 2012 22:04 schreef ohokok het volgende:
wat zou ik dan afgeleid kunnen hebben?
dat je in jesus gelooft (zie dat nergens staan in de openingspost) of dat je misschien te goedgelovig bent?
Dat was het jaquote:Op woensdag 12 september 2012 22:27 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Chris angel heeft nooit toegegeven dat hij fake is![]()
hij heeft altijd al aangegeven een echte goochelaar te zijn
quote:Op woensdag 12 september 2012 21:14 schreef John5 het volgende:
Als we het er toch niet over hebben, deze is echt meesterlijk, helemaal door de manier hoe Penn het brengt.
Als hij daadwerkelijk door het hek kon lopen, dan hoefde er geen kartonnen doos voor om het voor het publiek af te schermen. Beter nog, als hij het echt kon, was hij wel ZO trots geweest dat ie het ook zou laten zien zonder afscherming. Case closed.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:54 schreef Loppe het volgende:
Criss Angel is ook hier ook heel goed.
Je moet weten dat materie bestaat uit energie. Het is wetenschappelijk aangetoond dat materie uit 99,99999% lege ruimte bestaat.
Deze magie bestaat al heel lang volgens mij maar vroeger werden die magiërs verketterd en op de brandstapel gegooid. Het is nu dankzij de moderne media en de verminderde macht van de Kerk dat dit in de openbaarheid wordt gebracht. Het is dan ook wel demonisch volgens mij.
Op 2.12 zie je zijn been door het metaal gaan zonder karton ervoor.quote:Op donderdag 13 september 2012 08:54 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Als hij daadwerkelijk door het hek kon lopen, dan hoefde er geen kartonnen doos voor om het voor het publiek af te schermen. Beter nog, als hij het echt kon, was hij wel ZO trots geweest dat ie het ook zou laten zien zonder afscherming. Case closed.
Zijn knie zit daar nog aan de achterkant van het hek. Hij heeft niet voor niks een donkere broek aan.quote:Op donderdag 13 september 2012 12:39 schreef Loppe het volgende:
[..]
Op 2.12 zie je zijn been door het metaal gaan zonder karton ervoor.
Ok, je hebt gelijk. Hij zal het karton voor zich houden om de mysterie erin te houden dan wrs.quote:Op donderdag 13 september 2012 12:57 schreef Walvis-instructeur het volgende:
[..]
Zijn knie zit daar nog aan de achterkant van het hek. Hij heeft niet voor niks een donkere broek aan.
Inderdaad, net als dat goochelaars hun assistenten niet open en bloot doormidden zagen maar terwijl ze in een kist liggen.quote:Op donderdag 13 september 2012 13:09 schreef Loppe het volgende:
[..]
Ok, je hebt gelijk. Hij zal het karton voor zich houden om de mysterie erin te houden dan wrs.
Nee, omdat ie het niet werkelijk kan. Het is namelijk een truuk. Heb echt het idee dat sommige mensen niet weten wat de uitkomst van 1 + 1 is.quote:Op donderdag 13 september 2012 13:09 schreef Loppe het volgende:
[..]
Ok, je hebt gelijk. Hij zal het karton voor zich houden om de mysterie erin te houden dan wrs.
quote:Op woensdag 12 september 2012 21:14 schreef John5 het volgende:
Als we het er toch niet over hebben, deze is echt meesterlijk, helemaal door de manier hoe Penn het brengt.
Dan kan hij gewoon door gebouwen heenlopen en kogels door hem heen laten gaan. Hij kan elke bank leegroven, overal gratis naar binnen, mensen bespioneren in hun eigen huis, door de lucht vliegen. Kan hij ook teleporteren?quote:Op donderdag 13 september 2012 15:11 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Nee, omdat ie het niet werkelijk kan. Het is namelijk een truuk. Heb echt het idee dat sommige mensen niet weten wat de uitkomst van 1 + 1 is.
Er is geen enkele reden om zijn geclaimde actie te verbergen als hij het daadwerkelijk kan. Dan zou hij namelijk honderden keren zoveel verdienen als nu en wereldwijd volop bekend zijn.
Jep, maar uit de goedheid van zijn hart gebruikt hij zijn gaven alleen om mensen trucjes te laten zien en daarvoor een paar knaken te vangen.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:30 schreef Trippii het volgende:
[..]
Dan kan hij gewoon door gebouwen heenlopen en kogels door hem heen laten gaan. Hij kan elke bank leegroven, overal gratis naar binnen, mensen bespioneren in hun eigen huis, door de lucht vliegen. Kan hij ook teleporteren?
Hij is wereldberoemd, hij kan alle geld krijgen dmv bvb gokspelletjes. In een bepaalde aflevering was het hem zelf verboden deel te nemen aan een pokertornooi. Hij zal wel niet zo dom zijn om banken te beroven als ie op andere, makkelijkere, manieren geld kan verkrijgen.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:48 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Jep, maar uit de goedheid van zijn hart gebruikt hij zijn gaven alleen om mensen trucjes te laten zien en daarvoor een paar knaken te vangen.
Aardige gast is het ook
Goeie truc van deze man.quote:Op donderdag 13 september 2012 19:12 schreef Loppe het volgende:
[..]
Hij is wereldberoemd, hij kan alle geld krijgen dmv bvb gokspelletjes. In een bepaalde aflevering was het hem zelf verboden deel te nemen aan een pokertornooi. Hij zal wel niet zo dom zijn om banken te beroven als ie op andere, makkelijkere, manieren geld kan verkrijgen.
Ja, dat is de gemakkelijkste manier van denken.quote:Op donderdag 13 september 2012 19:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Goeie truc van deze man.
Maar wel een truc.
dan kwispelt ie wel, dan weer niet, demonisch!quote:Op donderdag 13 september 2012 20:05 schreef Loppe het volgende:
[..]
Ja, dat is de gemakkelijkste manier van denken.
het is magie, toverij gehuld in een illusiesfeertjequote:Op donderdag 13 september 2012 20:49 schreef Manke het volgende:
[..]
dan kwispelt ie wel, dan weer niet, demonisch!
het is wel een truuk, want dat gaf ie zelf toe aan het begin van episode 1.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ockhams_scheermesquote:Op donderdag 13 september 2012 20:56 schreef Loppe het volgende:
[..]
het is magie, toverij gehuld in een illusiesfeertje
niet iedereen heeft hetzelfde referentiekaderquote:Op vrijdag 14 september 2012 09:31 schreef Ra-z het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ockhams_scheermes
Over die Nail Gun Trick..quote:
Omdat het een troll isquote:Op vrijdag 14 september 2012 15:47 schreef Fes1-2 het volgende:
Ik snap trouwens niet dat Loppe dit geloofd. In het eerste filmpje van dynamo waar hij ZELF naar linkt zie je hem gewoon in slowmotion die telefoon in zn jas gooien.
Alles hoeft niet gelijk nep te zijn maar dit vergt zoooooooooooooo veel voorbereiding.
Hoezo gaat die telefoon ook over dan? Dan zouden zowel de persoon die hem belt als de eigenaar van de telefoon in het complot zitten, want hoe komt hij anders aan exact zo'n telefoon in een fles...quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:47 schreef Fes1-2 het volgende:
Ik snap trouwens niet dat Loppe dit geloofd. In het eerste filmpje van dynamo waar hij ZELF naar linkt zie je hem gewoon in slowmotion die telefoon in zn jas gooien.
Alles hoeft niet gelijk nep te zijn maar dit vergt zoooooooooooooo veel voorbereiding.
quote:
Ja kom fucking op zegquote:Op vrijdag 14 september 2012 20:12 schreef ohokok het volgende:
[..]ik ben om
hier chriss angel, een echte engel, gaat verder dan dynamo
aaah, jammer
maskerman laat zien hoe hij het doet, alleen nog wat 'oooh oeeeh, aah unbelievable' roepers en wannabe-acteurtjes om je heen verzamelen en je bent de held
Nee man de orcs zitten in het complot. Ze zien het mannetje wel die met een aansteker in sauron's toren zit, maar ze doen net alsof ze het niet zien.quote:
Ik denk dat de oplossing simpeler isquote:Op woensdag 12 september 2012 12:38 schreef bas-beest het volgende:
Die tweede is nog te verklaren door te stellen dat die hele groep gewoon meespeelt.
Stel, stél nou eens even dat er helemáál geen spijkers in het pistool zitten. Stel nou eens even dat de spijkers al láng in het hout zitten, een béétje losjes.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:14 schreef John5 het volgende:
Natuurlijk komen die spijkers niet uit het pistoolquote:Op zaterdag 15 september 2012 23:00 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Stel, stél nou eens even dat er helemáál geen spijkers in het pistool zitten. Stel nou eens even dat de spijkers al láng in het hout zitten, een béétje losjes.
En in het spijkerpistool is het hamermechanisme vervangen door een sterke magneet. Als je dus op de tafel 'spijkert', dan trek je eigenlijk een al bestaande spijker omhoog.
Het valt me op dat alle spijkers exáct even hoog zitten, ondanks dat er wat slordig met het pistool omgegaan wordt...
Kun je beter ook doen. Beide, Angel en Dynamo, doen wel eens uit de doeken hoe een truc van hun werkt. Daarbij zeggen ze zelf illusionist te zijn.quote:Op zaterdag 15 september 2012 11:28 schreef Loppe het volgende:
Ach man, ik denk dat het best is als ik het gewoon laat varen.
Dit dus.quote:Op zondag 16 september 2012 01:12 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Kun je beter ook doen. Beide, Angel en Dynamo, doen wel eens uit de doeken hoe een truc van hun werkt. Daarbij zeggen ze zelf illusionist te zijn.
Je haalt zaken in je hoofd.
Als hij er NIETS over gezegd had was dat minder verdacht geweest. Ook zegt hij minimaal één keer dat ze nooit gevaarlijke dingen doen op toneel.quote:Op zaterdag 15 september 2012 23:12 schreef John5 het volgende:
[..]
Natuurlijk komen die spijkers niet uit het pistoolDat de spijkers exact even hoog zitten wordt trouwens door Penn uitgelegd, komt door de metalen tafel die ze tegenhoud.
En? Iedereen weet dat het een truc is. Penn & Teller maken daar ook nooit een geheim van, in tegenstelling tot sommige andere illusionisten. Ik vind het juist extra kudo's waard dat hij het erbij vertelt, anders zou je die truc afdoen als wat gevaarlijk gezwaai met een spijkerpistool en krijg je misschien flapdrollen die het echt gaan proberen.quote:Op zondag 16 september 2012 17:49 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Als hij er NIETS over gezegd had was dat minder verdacht geweest. Ook zegt hij minimaal één keer dat ze nooit gevaarlijke dingen doen op toneel.
Zolang je niet de beveiliging van zo'n spijkerpistool haalt kan er ook niks fout gaan.quote:Op zondag 16 september 2012 17:49 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Als hij er NIETS over gezegd had was dat minder verdacht geweest. Ook zegt hij minimaal één keer dat ze nooit gevaarlijke dingen doen op toneel.
Juistem! Het mooie vind ik nog dat ze het afdoen als een memorizing trickquote:Op maandag 17 september 2012 06:46 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Zolang je niet de beveiliging van zo'n spijkerpistool haalt kan er ook niks fout gaan.
Zo'n beetje ieder ongeluk met een nailgun gebeurd omdat iemand sneller denkt te kunnen werken door de beveiliging onklaar te maken, waardoor je dat pistool niet hard op een oppervlak moet drukken maar er gewoon lichtjes tegenaan kan houden.
Je kan gewoon zien dat de kop word ingedrukt iedere keer dat er een spijker uit komt.
Techniek kan weigeren. Het zou toch jammer zijn als Teller ineens ter aarde zou storten met een spijker in zijn strot (al gaat hij er vermoedelijk niet minder van praten...)quote:Op maandag 17 september 2012 08:35 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Juistem! Het mooie vind ik nog dat ze het afdoen als een memorizing trick
Dat maakt P&T ook de beste illusionisten-act ter wereld. Ze vertellen je dat ze je bedonderen, ze vertellen vaak ook nog eens welke richting je op moet denken over het HOE ze je bedonderen. En toch denk je elke keer aan het eind van een truc 'hoe de fuck doen ze dat?!' Of ze vertellen je precies hoe ze je bedonderen, en besluiten dan de truc te doen zodat je het kan zien (met doorzichtige bekers bijvoorbeeld), en dan nog denk je 'wtf?!'.quote:Op maandag 17 september 2012 03:30 schreef John5 het volgende:
[..]
En? Iedereen weet dat het een truc is. Penn & Teller maken daar ook nooit een geheim van, in tegenstelling tot sommige andere illusionisten. Ik vind het juist extra kudo's waard dat hij het erbij vertelt, anders zou je die truc afdoen als wat gevaarlijk gezwaai met een spijkerpistool en krijg je misschien flapdrollen die het echt gaan proberen.
zoals hierquote:Op maandag 17 september 2012 12:41 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat maakt P&T ook de beste illusionisten-act ter wereld. Ze vertellen je dat ze je bedonderen, ze vertellen vaak ook nog eens welke richting je op moet denken over het HOE ze je bedonderen. En toch denk je elke keer aan het eind van een truc 'hoe de fuck doen ze dat?!' Of ze vertellen je precies hoe ze je bedonderen, en besluiten dan de truc te doen zodat je het kan zien (met doorzichtige bekers bijvoorbeeld), en dan nog denk je 'wtf?!'.
Zie mijn post ook op de vorige pagina. Er zitten twee bedienings elementen op. Als hij met zn vinger dat ding beweeg geeft ie ook een puf lucht maar het uiteinde moet ingedrukt worden voordat er een spijker uit komt.quote:Op maandag 17 september 2012 11:09 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Techniek kan weigeren. Het zou toch jammer zijn als Teller ineens ter aarde zou storten met een spijker in zijn strot (al gaat hij er vermoedelijk niet minder van praten...)
Ik blijf van mening dat het subtieler (en veiliger) in elkaar zit dan afwachten of het vrijgavemechanisme werkt. Persoonlijk heb ik nog nooit zo'n ding gebruikt, maar in elk geval geeft het persluchtmechanisme een puf, ook als er geen spijker uitkomt. Het lijkt me dat een eventuele beveiliging ook dát zou tegenhouden?
(En zoals al aangegeven: sleutelen aan een beveiliging leidt standaard tot ongelukken...)
Goede acteurs dusquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:32 schreef Tinkepink het volgende:
Zit nu een documentaire over hem te kijken op NL 2, en het lijkt er toch op dat het geen acteurs zijn.
Zouden er wel heel veel zijn (denkt aan slotscene in New York).quote:
Wat was de naam van deze docu?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:32 schreef Tinkepink het volgende:
Zit nu een documentaire over hem te kijken op NL 2, en het lijkt er toch op dat het geen acteurs zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |