Dat gebeurt toch ook, met goede reden krijg je toch ontheffing? Alleen zouden ze een bestuursjaar ook als reden moeten accepteren.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:33 schreef Evie het volgende:
[..]
kreeg ik toch al niet. Ik ben voor op moment dat ze hem correct invoeren. Dat wil zeggen: mensen met een goede reden ontzien. En het niet met terugwerkende kracht invoeren.
Nee dat gebeurt niet helemaal. Sommige mensen hebben met goede reden meer dan 1 jaar vertraging. Bovendien moet je ook kijken naar studies waarbinnen wachttijden heel gewoon zijn. Moet je kijken naar meer dingen en moet het bedrag dat je dient te betalen leenbaar zijn.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:38 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat gebeurt toch ook, met goede reden krijg je toch ontheffing? Alleen zouden ze een bestuursjaar ook als reden moeten accepteren.
Ben het allemaal met je eensquote:Op woensdag 12 september 2012 21:39 schreef Evie het volgende:
[..]
Nee dat gebeurt niet helemaal. Sommige mensen hebben met goede reden meer dan 1 jaar vertraging. Bovendien moet je ook kijken naar studies waarbinnen wachttijden heel gewoon zijn. Moet je kijken naar meer dingen en moet het bedrag dat je dient te betalen leenbaar zijn.
Bovendien denk ik dat je de mensen die zo gedreven zijn dat ze 2 studies doen niet moet korten. Tenzij je echt onze "kenniseconomie" de nek om wilt draaien.
Ze hebben begin dit jaar nog een R&D belastingaftrek ingesteld!quote:Op woensdag 12 september 2012 21:39 schreef Evie het volgende:
[..]
Nee dat gebeurt niet helemaal. Sommige mensen hebben met goede reden meer dan 1 jaar vertraging. Bovendien moet je ook kijken naar studies waarbinnen wachttijden heel gewoon zijn. Moet je kijken naar meer dingen en moet het bedrag dat je dient te betalen leenbaar zijn.
Bovendien denk ik dat je de mensen die zo gedreven zijn dat ze 2 studies doen niet moet korten. Tenzij je echt onze "kenniseconomie" de nek om wilt draaien.
?quote:Op woensdag 12 september 2012 21:43 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Ze hebben begin dit jaar nog een R&D belastingaftrek ingesteld!
Omdat ik op dit moment voor de economie stem, als de ecnomie goed draait, mag links zich uitleven.quote:
economische groei en groei van banen heeft de vvd met zijn plannen pas in 2040, als we dus al grotendeels van het ouderenprobleem en de niet betaalbare zorg af zijn. Dan is tegen die tijd ons onderwijs flink verder verpaupert en zit iedereen die zou kunnen functioneren met de zorg van een familielid opgescheept omdat die voorzieningen zijn weggevallenquote:Op woensdag 12 september 2012 21:49 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Omdat ik op dit moment voor de economie stem, als de ecnomie goed draait, mag links zich uitleven.
Nee, nee en nog eens nee. Vertraging om een goede reden is een uitzondering, daar kun je wat voor inregelen. Mensen die lamballen, een jaartje bestuur doen is prima, maar betaal dat dan ook zelf.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:39 schreef Evie het volgende:
Wat betreft lamballen en mensen die een jaar bestuur willen doen ben ik het met je eens. Met een goede reden moet je echter vrijstelling kunnen krijgen. (Dat kan nu echter niet als je langer dan een jaar vertraging bent opgelopen).quote:Op woensdag 12 september 2012 21:56 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Nee, nee en nog eens nee. Vertraging om een goede reden is een uitzondering, daar kun je wat voor inregelen. Mensen die lamballen, een jaartje bestuur doen is prima, maar betaal dat dan ook zelf.
Wachttijden staan los van de tijd die je nodig hebt om een studie af te ronden. Dus wat wil je daarmee zeggen?
'Leenbaar' is een rekbaar begrip. Wat ga je daar als uitgangspunt hanteren? Potentiële inkomen in de toekomst? De huidige financiële situatie van de student?
Voor zover zijn kennis reikt zijn daar op dit moment ook al coulanceregelingen voor. Regelingen die ervoor zorgen dat de stufi niet wordt omgezet in een boete. Ik kan mij niet voorstellen dat het voor die boete heel anders gaat werken.quote:Op woensdag 12 september 2012 22:02 schreef Evie het volgende:
Wat betreft lamballen en mensen die een jaar bestuur willen doen ben ik het met je eens. Met een goede reden moet je echter vrijstelling kunnen krijgen.
Dan wil je in deze situatie het wachttijdenprobleem oplossen, niet een langstudeerboete afschaffen. Bestrijd het probleem, niet het symptoom.quote:Op woensdag 12 september 2012 22:02 schreef Evie het volgende:
Die wachttijden staan niet los van de tijd die je nodig hebt een studie af te ronden, aangezien je in die wachttijden (zoals bijvoorbeeld op vervolgcoschappen binnen de geneeskunde) vaak niet de mogelijkheid hebt om je uit te schrijven (onzekere wachttijden e.d.) Dit rekken mogen ze wettelijk doen tot een bepaalde hoogte. En zorgt dus wel voor studievertraging op je eigen rekening.
Onderwijs is voor iedereen toegankelijk. Alleen niet iedereen is bereid om na zijn/haar studie de investering die daarvoor nodig is, terug te betalen. Als je dan rijke ouders hebt, heb je mazzel. Heb je de niet, dan moet je na afloop terugbetalen. En wees eerlijk, het gebrek aan rente en de terugbetaaltijd is zeeer coulant.quote:Op woensdag 12 september 2012 22:02 schreef Evie het volgende:
Ik denk dat je een leenstelsel voor die boete ook in moet voeren. En waarom, nou omdat onderwijs toegankelijk moet zijn of je nu wel of niet een rijke pappa of mamma hebt. (wel zo handig als je een echte studie volgt en er niet naast kan werken). Als men toch al het geheel om wil toveren tot lening.. waarom dit er dan niet bij?!
De coulanceregeling is er alleen voor 1 iaar per master of bachelor. Er zijn ook mensen die meer dan die jaren vertraging hebben opgelopen buiten hun schuld om. Daar moet ook iets voor te regelen zijn vind ik.quote:Op woensdag 12 september 2012 22:07 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Voor zover zijn kennis reikt zijn daar op dit moment ook al coulanceregelingen voor. Regelingen die ervoor zorgen dat de stufi niet wordt omgezet in een boete. Ik kan mij niet voorstellen dat het voor die boete heel anders gaat werken.
[..]
Dan wil je in deze situatie het wachttijdenprobleem oplossen, niet een langstudeerboete afschaffen. Bestrijd het probleem, niet het symptoom.
[..]
Onderwijs is voor iedereen toegankelijk. Alleen niet iedereen is bereid om na zijn/haar studie de investering die daarvoor nodig is, terug te betalen. Als je dan rijke ouders hebt, heb je mazzel. Heb je de niet, dan moet je na afloop terugbetalen. En wees eerlijk, het gebrek aan rente en de terugbetaaltijd is zeeer coulant.
Kortom, met een reële coulance- en een goede terugbetalingsregeling vind je de langstudeerboete best een aardig idee.quote:Op woensdag 12 september 2012 22:11 schreef Evie het volgende:
De coulanceregeling is er alleen voor 1 iaar per master of bachelor. Er zijn ook mensen die meer dan die jaren vertraging hebben opgelopen buiten hun schuld om. Daar moet ook iets voor te regelen zijn vind ik.
Of bestrijd het probleem, en zorg voor een vrijstelling van die maanden voor de gedupeerden![]()
Ik zeg ook alleen dat een leenstelsel voor het bedrag van de boete erbij alleen garandeert dat onderwijs voor een ieder toegankelijk blijft. Ik heb niks tegen het terugbetalen van het geld wat nodig was voor je opleiding.
quote:Op woensdag 12 september 2012 22:13 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Kortom, met een reële coulance- en een goede terugbetalingsregeling vind je de langstudeerboete best een aardig idee.
quote:Op woensdag 12 september 2012 21:33 schreef Evie het volgende:
[..]
kreeg ik toch al niet. Ik ben voor op moment dat ze hem correct invoeren. Dat wil zeggen: mensen met een goede reden ontzien. En het niet met terugwerkende kracht invoeren.
Teruglezen is niet mijn ding, afgezien van de topless/naakte FOK!kers topics.quote:Op woensdag 12 september 2012 22:14 schreef Evie het volgende:
zie mijn eerdere post
Mijn post waar je op reageerde waren alleen wat fouten aan de invoering mijn inziens![]()
Had je ook uit de context kunnen halen van mijn postquote:Op woensdag 12 september 2012 22:17 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Teruglezen is niet mijn ding, afgezien van de topless/naakte FOK!kers topics.
Helaas, ik ben een tietenman.quote:Op woensdag 12 september 2012 22:19 schreef Evie het volgende:
Had je ook uit de context kunnen halen van mijn post![]()
![]()
Ok speciaal voor jou vandaag:
Had je ook uit de context kont tekst kunnen halen van mijn post![]()
Die maken mij ook een stuk zelfverzekerder over het algemeenquote:
Meer dan je denkt. Je durft het alleen niet toe te geven.quote:Op woensdag 12 september 2012 22:22 schreef Evie het volgende:
Die maken mij ook een stuk zelfverzekerder over het algemeen![]()
Blij dat er nog een stukje liefde in onze haat haat verhouding zit![]()
Checkquote:Op woensdag 12 september 2012 23:01 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Tetten, hele grote tetten, veel tetten overal tetten *hips*
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |