abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116709033
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:33 schreef Evie het volgende:

[..]

kreeg ik toch al niet. Ik ben voor op moment dat ze hem correct invoeren. Dat wil zeggen: mensen met een goede reden ontzien. En het niet met terugwerkende kracht invoeren.
Dat gebeurt toch ook, met goede reden krijg je toch ontheffing? Alleen zouden ze een bestuursjaar ook als reden moeten accepteren.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_116709195
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:38 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Dat gebeurt toch ook, met goede reden krijg je toch ontheffing? Alleen zouden ze een bestuursjaar ook als reden moeten accepteren.
Nee dat gebeurt niet helemaal. Sommige mensen hebben met goede reden meer dan 1 jaar vertraging. Bovendien moet je ook kijken naar studies waarbinnen wachttijden heel gewoon zijn. Moet je kijken naar meer dingen en moet het bedrag dat je dient te betalen leenbaar zijn.
Bovendien denk ik dat je de mensen die zo gedreven zijn dat ze 2 studies doen niet moet korten. Tenzij je echt onze "kenniseconomie" de nek om wilt draaien.
dus
pi_116709455
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:39 schreef Evie het volgende:

[..]

Nee dat gebeurt niet helemaal. Sommige mensen hebben met goede reden meer dan 1 jaar vertraging. Bovendien moet je ook kijken naar studies waarbinnen wachttijden heel gewoon zijn. Moet je kijken naar meer dingen en moet het bedrag dat je dient te betalen leenbaar zijn.
Bovendien denk ik dat je de mensen die zo gedreven zijn dat ze 2 studies doen niet moet korten. Tenzij je echt onze "kenniseconomie" de nek om wilt draaien.
Ben het allemaal met je eens :Y
pi_116709564
quote:

[..]

Ze hebben begin dit jaar nog een R&D belastingaftrek ingesteld!
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_116709603
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:42 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Ben het allemaal met je eens :Y
waarom dan toch veeveedee?
dus
pi_116709663
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:43 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Ze hebben begin dit jaar nog een R&D belastingaftrek ingesteld!
?
dus
pi_116710102
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:44 schreef Evie het volgende:

[..]

?
Is toch een nobele geste voor de kenniseconomie onniedan.
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_116710137
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:43 schreef Evie het volgende:

[..]

waarom dan toch veeveedee?
Omdat ik op dit moment voor de economie stem, als de ecnomie goed draait, mag links zich uitleven.
pi_116710379
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:49 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Omdat ik op dit moment voor de economie stem, als de ecnomie goed draait, mag links zich uitleven.
economische groei en groei van banen heeft de vvd met zijn plannen pas in 2040, als we dus al grotendeels van het ouderenprobleem en de niet betaalbare zorg af zijn. Dan is tegen die tijd ons onderwijs flink verder verpaupert en zit iedereen die zou kunnen functioneren met de zorg van een familielid opgescheept omdat die voorzieningen zijn weggevallen ;)
dus
  woensdag 12 september 2012 @ 21:56:37 #285
13749 AirwiN
Time to give
pi_116710842
quote:
Nee, nee en nog eens nee. Vertraging om een goede reden is een uitzondering, daar kun je wat voor inregelen. Mensen die lamballen, een jaartje bestuur doen is prima, maar betaal dat dan ook zelf.

Wachttijden staan los van de tijd die je nodig hebt om een studie af te ronden. Dus wat wil je daarmee zeggen?

'Leenbaar' is een rekbaar begrip. Wat ga je daar als uitgangspunt hanteren? Potentiële inkomen in de toekomst? De huidige financiële situatie van de student?
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
A man whose time flows off-beat
pi_116711401
quote:
7s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:56 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Nee, nee en nog eens nee. Vertraging om een goede reden is een uitzondering, daar kun je wat voor inregelen. Mensen die lamballen, een jaartje bestuur doen is prima, maar betaal dat dan ook zelf.

Wachttijden staan los van de tijd die je nodig hebt om een studie af te ronden. Dus wat wil je daarmee zeggen?

'Leenbaar' is een rekbaar begrip. Wat ga je daar als uitgangspunt hanteren? Potentiële inkomen in de toekomst? De huidige financiële situatie van de student?
Wat betreft lamballen en mensen die een jaar bestuur willen doen ben ik het met je eens. Met een goede reden moet je echter vrijstelling kunnen krijgen. (Dat kan nu echter niet als je langer dan een jaar vertraging bent opgelopen).

Die wachttijden staan niet los van de tijd die je nodig hebt een studie af te ronden, aangezien je in die wachttijden (zoals bijvoorbeeld op vervolgcoschappen binnen de geneeskunde) vaak niet de mogelijkheid hebt om je uit te schrijven (onzekere wachttijden e.d.) Dit rekken mogen ze wettelijk doen tot een bepaalde hoogte. En zorgt dus wel voor studievertraging op je eigen rekening.

Ik denk dat je een leenstelsel voor die boete ook in moet voeren. En waarom, nou omdat onderwijs toegankelijk moet zijn of je nu wel of niet een rijke pappa of mamma hebt. (wel zo handig als je een echte studie volgt en er niet naast kan werken). Als men toch al het geheel om wil toveren tot lening.. waarom dit er dan niet bij?!
dus
  woensdag 12 september 2012 @ 22:07:47 #287
13749 AirwiN
Time to give
pi_116711798
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 22:02 schreef Evie het volgende:
Wat betreft lamballen en mensen die een jaar bestuur willen doen ben ik het met je eens. Met een goede reden moet je echter vrijstelling kunnen krijgen.
Voor zover zijn kennis reikt zijn daar op dit moment ook al coulanceregelingen voor. Regelingen die ervoor zorgen dat de stufi niet wordt omgezet in een boete. Ik kan mij niet voorstellen dat het voor die boete heel anders gaat werken.

quote:
Die wachttijden staan niet los van de tijd die je nodig hebt een studie af te ronden, aangezien je in die wachttijden (zoals bijvoorbeeld op vervolgcoschappen binnen de geneeskunde) vaak niet de mogelijkheid hebt om je uit te schrijven (onzekere wachttijden e.d.) Dit rekken mogen ze wettelijk doen tot een bepaalde hoogte. En zorgt dus wel voor studievertraging op je eigen rekening.
Dan wil je in deze situatie het wachttijdenprobleem oplossen, niet een langstudeerboete afschaffen. Bestrijd het probleem, niet het symptoom.

quote:
Ik denk dat je een leenstelsel voor die boete ook in moet voeren. En waarom, nou omdat onderwijs toegankelijk moet zijn of je nu wel of niet een rijke pappa of mamma hebt. (wel zo handig als je een echte studie volgt en er niet naast kan werken). Als men toch al het geheel om wil toveren tot lening.. waarom dit er dan niet bij?!
Onderwijs is voor iedereen toegankelijk. Alleen niet iedereen is bereid om na zijn/haar studie de investering die daarvoor nodig is, terug te betalen. Als je dan rijke ouders hebt, heb je mazzel. Heb je de niet, dan moet je na afloop terugbetalen. En wees eerlijk, het gebrek aan rente en de terugbetaaltijd is zeeer coulant.
pi_116712208
quote:
7s.gif Op woensdag 12 september 2012 22:07 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Voor zover zijn kennis reikt zijn daar op dit moment ook al coulanceregelingen voor. Regelingen die ervoor zorgen dat de stufi niet wordt omgezet in een boete. Ik kan mij niet voorstellen dat het voor die boete heel anders gaat werken.

[..]

Dan wil je in deze situatie het wachttijdenprobleem oplossen, niet een langstudeerboete afschaffen. Bestrijd het probleem, niet het symptoom.

[..]

Onderwijs is voor iedereen toegankelijk. Alleen niet iedereen is bereid om na zijn/haar studie de investering die daarvoor nodig is, terug te betalen. Als je dan rijke ouders hebt, heb je mazzel. Heb je de niet, dan moet je na afloop terugbetalen. En wees eerlijk, het gebrek aan rente en de terugbetaaltijd is zeeer coulant.
De coulanceregeling is er alleen voor 1 iaar per master of bachelor. Er zijn ook mensen die meer dan die jaren vertraging hebben opgelopen buiten hun schuld om. Daar moet ook iets voor te regelen zijn vind ik.

Of bestrijd het probleem, en zorg voor een vrijstelling van die maanden voor de gedupeerden ;)

Ik zeg ook alleen dat een leenstelsel voor het bedrag van de boete erbij alleen garandeert dat onderwijs voor een ieder toegankelijk blijft. Ik heb niks tegen het terugbetalen van het geld wat nodig was voor je opleiding. ;)
dus
  woensdag 12 september 2012 @ 22:13:31 #289
13749 AirwiN
Time to give
pi_116712415
quote:
3s.gif Op woensdag 12 september 2012 22:11 schreef Evie het volgende:
De coulanceregeling is er alleen voor 1 iaar per master of bachelor. Er zijn ook mensen die meer dan die jaren vertraging hebben opgelopen buiten hun schuld om. Daar moet ook iets voor te regelen zijn vind ik.

Of bestrijd het probleem, en zorg voor een vrijstelling van die maanden voor de gedupeerden ;)

Ik zeg ook alleen dat een leenstelsel voor het bedrag van de boete erbij alleen garandeert dat onderwijs voor een ieder toegankelijk blijft. Ik heb niks tegen het terugbetalen van het geld wat nodig was voor je opleiding. ;)
Kortom, met een reële coulance- en een goede terugbetalingsregeling vind je de langstudeerboete best een aardig idee. :7
pi_116712531
quote:
12s.gif Op woensdag 12 september 2012 22:13 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Kortom, met een reële coulance- en een goede terugbetalingsregeling vind je de langstudeerboete best een aardig idee. :7
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:33 schreef Evie het volgende:

[..]

kreeg ik toch al niet. Ik ben voor op moment dat ze hem correct invoeren. Dat wil zeggen: mensen met een goede reden ontzien. En het niet met terugwerkende kracht invoeren.
;) zie mijn eerdere post :*
Mijn post waar je op reageerde waren alleen wat fouten aan de invoering mijn inziens ;)
dus
  woensdag 12 september 2012 @ 22:17:32 #291
13749 AirwiN
Time to give
pi_116712820
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 22:14 schreef Evie het volgende:
;) zie mijn eerdere post :*
Mijn post waar je op reageerde waren alleen wat fouten aan de invoering mijn inziens ;)
Teruglezen is niet mijn ding, afgezien van de topless/naakte FOK!kers topics. :@
pi_116713134
quote:
6s.gif Op woensdag 12 september 2012 22:17 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Teruglezen is niet mijn ding, afgezien van de topless/naakte FOK!kers topics. :@
Had je ook uit de context kunnen halen van mijn post ;) :D
Ok speciaal voor jou vandaag:
Had je ook uit de context kont tekst kunnen halen van mijn post ;) :D
dus
  woensdag 12 september 2012 @ 22:21:14 #293
13749 AirwiN
Time to give
pi_116713300
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 22:19 schreef Evie het volgende:
Had je ook uit de context kunnen halen van mijn post ;) :D
Ok speciaal voor jou vandaag:
Had je ook uit de context kont tekst kunnen halen van mijn post ;) :D
Helaas, ik ben een tietenman.
pi_116713400
quote:
6s.gif Op woensdag 12 september 2012 22:21 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Helaas, ik ben een tietenman.
Die maken mij ook een stuk zelfverzekerder over het algemeen :7
Blij dat er nog een stukje liefde in onze haat haat verhouding zit O+ :D
dus
  woensdag 12 september 2012 @ 22:23:19 #295
13749 AirwiN
Time to give
pi_116713510
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 22:22 schreef Evie het volgende:
Die maken mij ook een stuk zelfverzekerder over het algemeen :7
Blij dat er nog een stukje liefde in onze haat haat verhouding zit O+ :D
Meer dan je denkt. Je durft het alleen niet toe te geven.
pi_116713770
Hi weer hotties.
pi_116716672
Ik las tieten dus ik kom even posten :@
  woensdag 12 september 2012 @ 23:00:23 #298
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_116717117
Tetten? :o
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_116717240
quote:
11s.gif Op woensdag 12 september 2012 23:00 schreef Huppelmuts het volgende:
Tetten? :o
Tetten, hele grote tetten, veel tetten overal tetten *hips*
  woensdag 12 september 2012 @ 23:03:23 #300
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_116717386
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 23:01 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Tetten, hele grote tetten, veel tetten overal tetten *hips*
Check :7
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')