Het zou fijn zijn als we de mensen daar die kans dan ook zouden geven niet ? Betalen we wel wat meer aan de pomp, maar dat hebben we als beschaving graag voor hen over lijkt me.quote:Op vrijdag 14 september 2012 01:56 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
De lui die dat niet kunnen zijn achterlijk en primitief en hoe sneller we dat met zijn allen durven zeggen hoe sneller de normale mensen in het midden oosten de randdebielen een beetje kunnen opvoeden.
Ik doe dagelijks nog een minuutje mijn rechterarm omhoog ter ere van Adolfje en de mensen die op zondag niet Adolf gedenken besteel ik.quote:Op vrijdag 14 september 2012 01:56 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Wat dat betreft komt onze joods-christelijke cultuur een stuk beter uit de bus natuurlijk. Onze superieure westerse beschaving waarin miljoenen mensen systematisch en met industrieele grondigheid werden vernietigd. Om wat ze waren en om wat ze dachten.
Wat een onzin. Ik wil best nog best met je mee gaan dat ik mss wel vlaggen stond te verbranden als ik in Egypte was geboren.quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:07 schreef gnaeus het volgende:
Ik heb niet de illusie dat velen die hier spreken over achterlijken in het midden-oosten zelf nou zo enorm ontwikkeld zijn. Het zijn imho nou precies die mensen die als ze in het midden-oosten waren geboren ambassades zouden bestormen en vlaggen zouden verbranden. Jullie profiteren hier van de beschaving, je hebt het niet bedacht. Veroordeel dan die andere mensen ook niet.
Een moordende jongen die zijn hele leven niks anders gekend heeft dan mentaal geweld en fysieke mishandeling is minder verantwoordelijk voor zijn daden dan iemand uit een veilig middenklasse gezin. Dan kan hij nog wel een sadistische klootzak zijn. Zo ook met deze moslims.quote:Op vrijdag 14 september 2012 02:00 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik wil best nog best met je mee gaan dat ik mss wel vlaggen stond te verbranden als ik in Egypte was geboren.
Echter, omdat ik "geprofiteerd heb van beschaving", je bedoelt een goede opvoeding heb gehad, ben ik nu beschaafd en moreel superieur aan die achterlijke Moslims. Immers, als Moslims een filmpje maken over atheïsten ga ik geen vlaggen verbranden of Moslims doodmaken. De persoon die ik ben geworden is het product van genen en opvoeding. Ik vind je stelling echt achterlijk dat je mensen niet verantwoordelijk mag stellen voor hun daden omdat je in hun positie mss hetzelfde had gedaan.
De mens an sich is niet beschaafd en beschaving is niet te danken aan mensen die complete bevolkingsgroepen betitelen als achterlijk. Je kunt je dus afvragen hoe goed je opvoeding is geweest.quote:Op vrijdag 14 september 2012 02:00 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik wil best nog best met je mee gaan dat ik mss wel vlaggen stond te verbranden als ik in Egypte was geboren.
Echter, omdat ik "geprofiteerd heb van beschaving", je bedoelt een goede opvoeding heb gehad, ben ik nu beschaafd en moreel superieur aan die achterlijke Moslims. Immers, als Moslims een filmpje maken over atheïsten ga ik geen vlaggen verbranden of Moslims doodmaken.
Je leest wat je wilt lezen. Met "die achterlijke Moslims" refereer ik naar de aanvallers waar dit artikel over gaat. Erg triest dat je meteen al met dit soort aanvallen komt.quote:Op vrijdag 14 september 2012 02:04 schreef gnaeus het volgende:
De mens an sich is niet beschaafd en beschaving is niet te danken aan mensen die complete bevolkingsgroepen betitelen als achterlijk. Je kunt je dus afvragen hoe goed je opvoeding is geweest.
Wat is je punt? Dat hun aanval alleen veroordeeld mag worden door mensen die het slechter hebben gehad tijdens hun jeugd?quote:Op vrijdag 14 september 2012 02:04 schreef Brum_brum het volgende:
Een moordende jongen die zijn hele leven niks anders gekend heeft dan mentaal geweld en fysieke mishandeling is minder verantwoordelijk voor zijn daden dan iemand uit een veilig middenklasse gezin. Dan kan hij nog wel een sadistische klootzak zijn. Zo ook met deze moslims.
Oh, excuses dan.quote:Op vrijdag 14 september 2012 02:05 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Je leest wat je wilt lezen. Met "die achterlijke Moslims" refereer ik naar de aanvallers waar dit artikel over gaat. Erg triest dat je meteen al met dit soort aanvallen komt.
Ik heb de hele avond een onderscheid gemaakt tussen de rellers en de normale mensen in het midden oosten. Pharmacist had het ook over ''die moslims'' en moslims die moorddadige filmpjes maken. Of je verdedigd moordende en vrouwen onderdrukkende bevolkingsgroepen of je probeert zijn standpunten verkeerd af te schilderen. Hoe dan ook een lage zet.quote:Op vrijdag 14 september 2012 02:04 schreef gnaeus het volgende:
[..]
De mens an sich is niet beschaafd en beschaving is niet te danken aan mensen die complete bevolkingsgroepen betitelen als achterlijk. Je kunt je dus afvragen hoe goed je opvoeding is geweest.
Zo laat op de avond ga ik dingen nuanceren.quote:Op vrijdag 14 september 2012 02:07 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Wat is je punt? Dat hun aanval alleen veroordeeld mag worden door mensen die het slechter hebben gehad tijdens hun jeugd?
Ik had mss ook duidelijker moeten formuleren. Anyway, ben benieuwd hoe deze situatie zich zal ontwikkelen. Daarom kwam ik voor t naar bed gaan eigenlijk ff terug, om te lezen. V die drone is interessant.quote:
Er is ook niemand die je verbiedt dit soort acties te veroordelen lijkt mij, ik stoorde mij echter aan de vele reacties waarin men deed vermoeden dat achterlijkheid niet in hun genen zou zitten. Het soort beschaafde achterlijkheid dat wij hier kennen is imho niet anders. Alsof het niet in brand steken van gebouwen of het niet molesteren van mensen de scheidslijn zou zijn. Het is een denkpatroon dat je onderontwikkeld en onbeschaafd maakt, niet de acties die daar een uiting van zijn.quote:Op vrijdag 14 september 2012 02:13 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik had mss ook duidelijker moeten formuleren. Anyway, ben benieuwd hoe deze situatie zich zal ontwikkelen. Daarom kwam ik voor t naar bed gaan eigenlijk ff terug, om te lezen. V die drone is interessant.
Wat ik postte is trouwens een hele interessante filosofische discussie over determinisme en verantwoordelijkheid. Zoals ik al zei denk ik dat ik best een van die vlagverbranders had kunnen zijn. Ik ben echter van mening dat ik nu door mijn opvoeding een ander persoon ben dan ik was geworden in zo een land. En ik vind dat ik nog steeds dit soort acties mag veroordelen ook al had ik dezelfde wandaad begaan in hun situatie.
Hoe zit dat met binnenwalsen d.m.v. tanks, vliegtuigen en drones? Is dat geen moord en doodslag? Of acht jij dat een legale wijze van doden? Of is dat ineens heel anders? Wellicht noemen zij dit collateral damage...quote:Op vrijdag 14 september 2012 01:15 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Verniel en terroriseer ik random wijken met veel allochtonen vanwege de veel grotere hoeveelheid ronduit moorddadige bedreigingen en morbide cartoons en films van Islamitische zijde? Nee? Dan ben ik moralistisch verheven boven de achterlijke moslims die hier de boel aan het slopen zijn. De veronderstelling dat een negatieve mening even erg is als moord en doodslag is debiel.
Dat waren vredesmissies, want islam is vrede, toch?quote:Op vrijdag 14 september 2012 01:50 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Hij heeft wel degelijk bestaan. Zijn moordende plundertochten door Saudi-Arabië zijn een historisch feit.
De meeste burgerdoden in het midden-oosten komen door geweld van geloofsgenoten.quote:Op vrijdag 14 september 2012 07:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoe zit dat met binnenwalsen d.m.v. tanks, vliegtuigen en drones? Is dat geen moord en doodslag? Of acht jij dat een legale wijze van doden? Of is dat ineens heel anders? Wellicht noemen zij dit collateral damage...
Ik bedoel maar te zeggen dat je achterlijkheid in allerlei soorten en maten kan vinden.
Er is een prachtige NG documentaire gemaakt over zijn werkwijze en handelen. Ik raad je aan om die eens te kijken, in plaats van anderen te volgen in hun eenzijdige en ongeinformeerde visies.quote:Op vrijdag 14 september 2012 07:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat waren vredesmissies, want islam is vrede, toch?
Op welke wijze is dat een antwoord op mijn vraag? Of bedoel je daarmee te zeggen dat dan het doden van onschuldige burgers door buitenlandse machten dan wel mag en aanvaardbaar is?quote:Op vrijdag 14 september 2012 07:53 schreef Gia het volgende:
[..]
De meeste burgerdoden in het midden-oosten komen door geweld van geloofsgenoten.
Als die burgerdoden vallen doordat ze gebruikt worden als menselijk schild, is het nog steeds de schuld van hun geloofsgenoten.quote:Op vrijdag 14 september 2012 07:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Op welke wijze is dat een antwoord op mijn vraag? Of bedoel je daarmee te zeggen dat dan het doden van onschuldige burgers door buitenlandse machten dan wel mag en aanvaardbaar is?
Het is nog altijd de schuld van diegene die dan de kogel afschiet. Nog afgezien van het feit dat de burgerdoden in Irak doorgaans niets te maken hebben met het zijn van een menselijk schild. Het aantal mensen dat door die techniek dood is gegaan valt in 't niet met het totaal aantal burgerdoden. Daarnaast geldt dat er talloze beelden zijn waaruit blijkt dat sommige Amerikaanse soldaten / Westerse soldaten zich bewust richten op onschuldige burgers. Je kop in 't zand steken heeft echt geen nut Gia. Hoe dan ook - dergelijke collateral damage - is duidelijk aanwezig geweest bij de oorlogen. En dat hebben bepaalde landen in het Westen voor lief genomen, ondanks het feit dat die oorlog op een complete leugen gebaseerd was. Hier ging het om een achterlijke film, daar ging het om niet bestaande wapens.quote:Op vrijdag 14 september 2012 08:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Als die burgerdoden vallen doordat ze gebruikt worden als menselijk schild, is het nog steeds de schuld van hun geloofsgenoten.
Amerikanen, en andere westerse soldaten, lopen daar echt niet willekeurige burgers af te knallen.
Walgelijk.quote:
Het maakt in elk geval weer duidelijk met wat voor inferieur volk je hier te maken hebt, nietwaar?quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Walgelijk.
Een trofee voor de jihadisten en degenen die dit gedaan hebben worden bejubeld.
Ergens zit toch een flinke steek los als je tot dit soort daden kunt overgaan
Dat is ook achterlijk. Ik ben tegen de oorlog in Afghanistan, Irak, Libië en de vele militaire steun die vooral Amerika geeft aan middeleeuwse landen. Al die dingen hebben ze echter weten te verkopen met een mooi humanitair praatje aan de westerse bevolking. Achterlijk dat we er nog steeds iedere keer instinken maar toch wel minder erg dan onbegrensde haat vanwege een kut filmpje dat gemaakt had kunnen zijn door een stel vmbo'ers voor ckv.quote:Op vrijdag 14 september 2012 07:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoe zit dat met binnenwalsen d.m.v. tanks, vliegtuigen en drones? Is dat geen moord en doodslag? Of acht jij dat een legale wijze van doden? Of is dat ineens heel anders? Wellicht noemen zij dit collateral damage...
Ik bedoel maar te zeggen dat je achterlijkheid in allerlei soorten en maten kan vinden.
Is nogal een behoorlijk verschil. Maak dan een kritische documentaire over Jesaja of Elisa.quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:52 schreef xpompompomx het volgende:
Maar als we nou Der Ewige Jude' gaan uitzenden op tv, mogen de joden dan ook niet boos doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |