nog rekening gehouden met je gewicht? En het soort 'zuigertjes' in de demper. Schijnt ook nog wat uit te maken.quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb voor Technoflex, en achter Hyperpro, zelf gedaan, makkie, en bevalt prima. Quanta costa; ik denk, 125 voor, en ook zoiets achter, voor zijn de veren goedkoper, maar komt er een flessie olie bij. Als je slim bent doe je meteen de keerringen erbij, kost een paar tientjes extra
Premium Motors in Apeldoorn hebben een HyperPro service center. Ik weet niet hoe het met de HyperPro monteurs zit, maar Jamie van Premium zelf vind ik erg kundig. Maar ik ben dan ook echt een leekquote:Op dinsdag 11 september 2012 19:49 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Je hebt het dan denk ik over de vestiging in Werkendam of niet?
Zoek eigenlijk iets in de omgeving van de achterhoek (bij voorkeur).
En de hoop dt er hier toevallig iemand is met enige ervaring.
Kan het wel bij mijn eigen garage vragen, maar weet niet of ze daar genoeg ervaring mee hebben en er komt nog best wat bij kijken. Heb ik onlangs begrepen.
Als ik het doe, dan ook maar meteen een beetje afgestemd op mijn eigen persoon dus
Die eer komt Anne toe!quote:
zuigertjes bedoel je mee shims?quote:Op dinsdag 11 september 2012 20:08 schreef koffiekoekje het volgende:
TT
[..]
nog rekening gehouden met je gewicht? En het soort 'zuigertjes' in de demper. Schijnt ook nog wat uit te maken.
Ik hoorde vanalles maar kreeg de helft maar mee
Hehe, interessantquote:Op dinsdag 11 september 2012 20:15 schreef cageon2 het volgende:
Besef me ook dat het totaal ongevraagd is deze onzin hier neer te knallen. Maar het kan vast geen kwaad.
Ja shims, de werking van het gebeuren is mij in grote lijnen wel duidelijk.quote:Op dinsdag 11 september 2012 20:14 schreef cageon2 het volgende:
[..]
zuigertjes bedoel je mee shims?
Dat bepaald de demping. Alhoewel het ook alleen zuigertjes kunnen zijn, dan is het standaard niet veel bijzonders.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die bepalen of je motor rustig blijft.
Een veer houd de boel alleen van de grond. Zonder demping is het net een wipwap en slingerslinger door de bocht. De demping absorbeerd de hobbel en geeft dit vloeiend door aan de motorfiets.
Te veel uitgaande demping zorgt er voor dat je motor zakt over hobbeltjes, terwijl een te lage uitgaande demping weer voor een springerig gevoel kan zorgen bij het insturen, of het los laten van de rem, dat dan weer onrust in de motor veroorzaakt.
270 voor hyperpro voor en achter??quote:Op dinsdag 11 september 2012 20:10 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Premium Motors in Apeldoorn hebben een HyperPro service center. Ik weet niet hoe het met de HyperPro monteurs zit, maar Jamie van Premium zelf vind ik erg kundig. Maar ik ben dan ook echt een leek
Ik heb m'n vering tijdens een open dag laten testen, en blijkbaar zijn die nog slapper dan die van een Harley (en die deukte z'n eigen spatbord in bij een drempel). Was iets van ¤270 euro om zowel voor als achter te laten vervangen. Heb ik overigens nog niet gedaan.
Nope, bij mij zijn er gewoon andere veren op gegaan, en that was it, ik heb geen andere achtershock, de originele is al instelbaar qua demping dus een veer volstaat bij mijn hok prima. De voorpoten zijn bij mij oppompbaar, en de demping kun je beïnvloeden door er meer of minder dikkere of dunnere olie in te mikken. Wederom: springs replaced onlyquote:Op dinsdag 11 september 2012 20:08 schreef koffiekoekje het volgende:
nog rekening gehouden met je gewicht? En het soort 'zuigertjes' in de demper. Schijnt ook nog wat uit te maken.
Ik hoorde vanalles maar kreeg de helft maar mee
Genoteerd als tipquote:Op dinsdag 11 september 2012 20:10 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Premium Motors in Apeldoorn hebben een HyperPro service center. Ik weet niet hoe het met de HyperPro monteurs zit, maar Jamie van Premium zelf vind ik erg kundig. Maar ik ben dan ook echt een leek
Ik heb m'n vering tijdens een open dag laten testen, en blijkbaar zijn die nog slapper dan die van een Harley (en die deukte z'n eigen spatbord in bij een drempel). Was iets van ¤270 euro om zowel voor als achter te laten vervangen. Heb ik overigens nog niet gedaan.
Ik kan dus werkelijk helmaal niks instellen nu, behalve de veervoorspanning achter.quote:Op dinsdag 11 september 2012 20:39 schreef Sounddragon het volgende:
Hmmmm... ik weet niet precies waar je zit, maar je kunt er dus een handeltje beginnen in normale motoren
Op één van de saaiste eilanden van de Antillen, en ik heb tot nu toe één 'normale' brommer gezien hier, één Harley, en verder allemaal 1000+cc verkrachte racers met en zonder NOS en standaard met de overbekende verlengde achterbrug.
[..]
Nope, bij mij zijn er gewoon andere veren op gegaan, en that was it, ik heb geen andere achtershock, de originele is al instelbaar qua demping dus een veer volstaat bij mijn hok prima. De voorpoten zijn bij mij oppompbaar, en de demping kun je beïnvloeden door er meer of minder dikkere of dunnere olie in te mikken. Wederom: springs replaced only
Bij een wegreezert is dat in- en afstellen ook een stuk gevoeliger, maar man o man, wat maakt dat een verschil in de bochten enzo![]()
Bij Hyperpro schijnen ze een heel goede service te hebben, die laten je niet gaan voordat je helemaal op en top tevreden bent, ik meen me te herinneren dat WB zijn brommert daar ook heeft laten afstellen (de 10).
? Als het de stand bij voetbal is, dat is elders op Fok.quote:
Je gelooft het zelf zeker?quote:
Als de rolletjes glimmen ben je te laat, voor de rest 2 x per dag.quote:Op dinsdag 11 september 2012 20:55 schreef Mickeys het volgende:
Overigens..... over ketting smeren... ik hoor hele verschillende geluiden overal. de een doet het elke 200 km, de andere om de 1000 en weer iemand anders laat het alleen bij grote beurt doen. Hoe weet je nu of je ketting nu wel of niet gesmeerd moet worden? Mijn ketting is nog erg vettig en zwart als ik er met de vingers aan zit.
Ow, en ik rij nooit in de regen, nooit in modder en als die voor de deur staat zit er altijd een beschermhoes om de gehele motor heen
Ik heb t andere topic niet gezien, maar heb je een probleem bij het rijden? Of ben je op zoek naar een beter gevoel op de motor?quote:Op dinsdag 11 september 2012 20:27 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Ja shims, de werking van het gebeuren is mij in grote lijnen wel duidelijk.
Maar heb ik genoeg aan alleen veren, of is het verstandig meer aan te passen. Rekening houdend met mijn gewicht.
Voor "huis tuin en keuken gebruik" zeg maar
Tenzij je een osco hebt, daarbij blijven ze glimmenquote:Op dinsdag 11 september 2012 20:59 schreef Geerd het volgende:
[..]
Als de rolletjes glimmen ben je te laat, voor de rest 2 x per dag.
Schoonmaken kan toch best met remmenreiniger,quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:10 schreef BlackLining het volgende:
Wat ketting smeren betreft, ik hoorde vorige week van een idioot dat hij zijn ketting schoon maakte met remmenreiniger
Ja klopt kan ook wel.quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:12 schreef weerstandje het volgende:
[..]
Schoonmaken kan toch best met remmenreiniger,
Niet zozeer problemen, maar het is allemaal nogal slapjes en het overtuigt niet als het hobbelig is.quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:04 schreef cageon2 het volgende:
[..]
Ik heb t andere topic niet gezien, maar heb je een probleem bij het rijden? Of ben je op zoek naar een beter gevoel op de motor?
Jij hebt toch ook een average gewicht dacht ik?
Progressieve veren zijn voor de weg wel interessant overigens.
Mocht ie net iets te licht dempen kan je t ook af met andere (dikkere) olie (als je geen stel mogelijkheden hebt)
Maar wat je echt nodig hebt is moeilijk te zeggen zo. Je zou je negatieve veerweg op kunnen meten.
motor uit de veren trekken, vast punt pakken op de vorkpoot, meten, onthouden/opschrijven, erop gaan zitten, beetje bewegen (liefst iemand anders die de motor in balangs houd) en dan nog een keer meten op de vorkpoot en dan het verschil is je negatieve veerweg dit moet (ff gokken) tussen de 15 en 25 mm zijn dacht ik zo uit het hoofd.
Vering boek heb ik uitgeleend. Zal ik ff terug vragen van de week. Of je rijd ff hier langs, mag jij m ff doorkijken?
Nee, dat spul bijt als een malle. Dat kun je beter nog niet smeren denk ik.quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:12 schreef weerstandje het volgende:
[..]
Schoonmaken kan toch best met remmenreiniger,
Met die info denk ik dat andere veren geen verkeerd idee is, maar als het hobbelig is, ala blijft nadeinen dan ook de demping aan passen, of door te draaien aan de knopjes of door andere olie.quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:20 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Niet zozeer problemen, maar het is allemaal nogal slapjes en het overtuigt niet als het hobbelig is.
Ik weeg 95 ongeveer, boven gemiddeld. Meeste motoren zijn voor lichtere afgestemd, de mijne zeker
Langs rijden van de week lukt niet, vol programma hier ff
Zet t wel op de to do list
Valt toch wel mee, gebruik het bijna overal voorquote:Op dinsdag 11 september 2012 21:21 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, dat spul bijt als een malle. Dat kun je beter nog niet smeren denk ik.
quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:29 schreef weerstandje het volgende:
[..]
Valt toch wel mee, gebruik het bijna overal voor![]()
Als het moet bijten gebruik ik aceton
Thxquote:Op dinsdag 11 september 2012 21:24 schreef cageon2 het volgende:
[..]
Met die info denk ik dat andere veren geen verkeerd idee is, maar als het hobbelig is, ala blijft nadeinen dan ook de demping aan passen, of door te draaien aan de knopjes of door andere olie.
Of zelfs een andere shimstack als er geen stelmogelijkheid is en olie alleen niet de oplossing bied
Maar het ging ook niet om smeren, maar om schoonmaken toch?quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:21 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, dat spul bijt als een malle. Dat kun je beter nog niet smeren denk ik.
Ik had ook ff een schrikmoment en door mijn eigen domme schuld.quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:33 schreef BlackLining het volgende:
Mongolen in koeklblikken die niet uitkijken bij het oprijden van een rotonde
Dat waren volgens mij twee engeltjes in één keer netGaat hard de laatste tijd.
Heel verstandig. Ik moet er ook per direct mee stoppenquote:Op woensdag 12 september 2012 08:40 schreef Tankiej het volgende:
Ik haal vrachtwagens ook niet in op smalle (land)wegen, alleen als ze (over)duidelijk laten merken dat ze mij hebben gezien en ze mij er langs laten. Bijvoorbeeld door knipper naar rechts aan te doen, als er geen afslag is. Zelfde met landbouwvoertuigen overigens
Wel zo handig ja, als je op de motor wil blijven zittenquote:Op woensdag 12 september 2012 08:44 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Heel verstandig. Ik moet er ook per direct mee stoppen
Fixed.quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:33 schreef BlackLining het volgende:
Mongolen in koeklblikken die niet uitkijken bij het wegrijden uit een rij geparkeerde auto's.oprijden van een rotonde
![]()
Wat een debielquote:Op woensdag 12 september 2012 08:49 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Wel zo handig ja, als je op de motor wil blijven zitten
Kwam vanmorgen trouwens een motorrijder tegen met een doodswens volgens mij. Ik zat in de auto, hij haalt mij in op een plek zonder overzicht (vlak voor een viaduct, hierzo: http://goo.gl/maps/bWguQ) en met doorgetrokken streep. Vervolgens gaat hij voor mij weer terug naar de rechterrijstrook, er komt een tegenligger aan dus gaat hij de auto voor hem maar rechts inhalen. Rechts op een tweebaans weg, dus over de 30cm asfalt tussen de strepen en de berm/vangrail
Daarna was het even vrijbaan en verdween hij vrij snel uit zicht, langs een plek waar ongeveer 50% van de tijd een mobiele flitser staat in de spits. Nu jammer genoeg niet
Ja mijn vader heeft er de afgelopen dagen ook last van, bij mij valt het de laatste tijd wel mee.quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:33 schreef BlackLining het volgende:
Mongolen in koeklblikken die niet uitkijken bij het oprijden van een rotonde
Bij mij valt het ook wel mee. Volgens mij moeten de Engeltjes eerst weer geboren worden.quote:Op woensdag 12 september 2012 09:03 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ja mijn vader heeft er de afgelopen dagen ook last van, bij mij valt het de laatste tijd wel mee.
Ik heb tot op heden toe nog niet zo een situatie gehad dat ik 1 van mijn engeltjes nodig had.quote:Op woensdag 12 september 2012 09:04 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Bij mij valt het ook wel mee. Volgens mij moeten de Engeltjes eerst weer geboren worden.
Ik heb er al een stuk of 4 gebruiktquote:Op woensdag 12 september 2012 09:14 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik heb tot op heden toe nog niet zo een situatie gehad dat ik 1 van mijn engeltjes nodig had.
*klopt af*
Pas op dat ze niet opraken hequote:Op woensdag 12 september 2012 09:20 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik heb er al een stuk of 4 gebruikt
Een kat heeft toch 7 levens?quote:Op woensdag 12 september 2012 09:26 schreef lipjes het volgende:
[..]
Pas op dat ze niet opraken he
ff vluchtig de beelden van gisteren en vanochtend terug kijken.
Kijken of ik nog wat had gemist
Ik durf het bijna niet te vragen, maar: leg eens uit?quote:Op woensdag 12 september 2012 09:28 schreef lipjes het volgende:
9 man
Ah vet stukje dit, sta tussen 2 autos en kan er niet door.
Meneer ziet dat en maakt effe ruimte voor me.
en dan zie je heel mooi mijn duimpje richting hem in beeld komen
Oh en een mini met een anus
Inderdaadquote:Op woensdag 12 september 2012 09:31 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet te vragen, maar: leg eens uit?
quote:Op woensdag 12 september 2012 09:35 schreef lipjes het volgende:
Nou, ik reed gisteren door de file heen en moest invoegen tussen 2 autos
Dus ik voeg in achter een mini en hoor toch een teringherrie.
Kijk naar beneden, zie ik een enorme uitlaat, zeg dat ding past een vuist in.
precies op de locatie waar je normaal een trekhaak hebt zitten.
Oftewel, een mini met een anus.
In dat geval kan ik nog 5 schrikmomentjes begaanquote:
LOL.quote:Op woensdag 12 september 2012 09:39 schreef lipjes het volgende:
en een mini met een anus
[ afbeelding ]
Lijkt me wel het beste ja.quote:Op woensdag 12 september 2012 09:54 schreef Mickeys het volgende:
Beiden blijken goed te zijn. kat heeft zeven/negen levens
Maar Vinniiee... jij is geen kat dus zou je die momentjes maar beter achterwege kunnen laten. Zou ik liever hebben eigenlijk, veel te leuk dat je er nog bent
quote:Op woensdag 12 september 2012 09:55 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Lijkt me wel het beste ja.
Oh, en dankjeIk hou ook van jou
quote:Op woensdag 12 september 2012 09:59 schreef Tankiej het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Van kattenlevens naar een liefdesverklaring
Regen? onweer?quote:Op woensdag 12 september 2012 10:09 schreef Mickeys het volgende:
Jullie zijn gewoon stinkend jaloers
Overigens zit motorrijden er vandaag weer niet in. Regen, onweer en zo... Wel strakjes even een spuitbus vet voor de ketting halen. En als een paddockstand niet te duur is die misschien ook wel. Denk wel dat ik er dan ook nog bobbins bij moet halen waardoor het alsnog een kostbaar geheel word. Dan kan ik beter iedere keer de motor een stukje verplaatsen. Middenbok kan er niet onder anders was dat nog het makkelijkste geweest.
Inderdaadquote:Op woensdag 12 september 2012 10:09 schreef Mickeys het volgende:
Overigens zit motorrijden er vandaag weer niet in. Regen, onweer en zo... Wel strakjes even een spuitbus vet voor de ketting halen. En als een paddockstand niet te duur is die misschien ook wel. Denk wel dat ik er dan ook nog bobbins bij moet halen waardoor het alsnog een kostbaar geheel word. Dan kan ik beter iedere keer de motor een stukje verplaatsen. Middenbok kan er niet onder anders was dat nog het makkelijkste geweest.
Ik hoef geen liefdesverklaring van Vinniiee, die mag je voor jezelf houdenquote:Op woensdag 12 september 2012 10:09 schreef Mickeys het volgende:
Thank Godquote:Op woensdag 12 september 2012 10:42 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik hoef geen liefdesverklaring van Vinniiee, die mag je voor jezelf houden
Ik heb een paddockstand met V-adapter van Datona (uiteraard icm bobbins), bevalt goed
Kwestie van een goed lasapparaat hebbenquote:Op woensdag 12 september 2012 10:47 schreef Mickeys het volgende:
er kan GEEN middenbok op mijn motor. Er zit geen bevestigingspunt voor
Ketting spannen gaat dan beter, verder wel een beetje onzinnig ja.quote:Op woensdag 12 september 2012 10:42 schreef Vinniiee het volgende:
Waarom zou je een paddockstand willen als je al een middenbok hebt ?
Ik heb geen oude motor waar je dat ietwat makkelijker mee doet. Ik heb een nieuwe. Maar dit moet ook prima kunnen. Kan ik m tevens wat makkelijker in de schuur verplaatsenquote:Op woensdag 12 september 2012 10:50 schreef lipjes het volgende:
[..]
Kwestie van een goed lasapparaat hebben![]()
Tevens: http://www.dumpert.nl/med(...)meow_compilatie.html
Waarom zou ketting spannen dan beter gaan? Lijkt me juist alleen maar onhandiger.quote:Op woensdag 12 september 2012 10:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ketting spannen gaat dan beter, verder wel een beetje onzinnig ja.
Onhandiger zou ik ook niet echt zeggen, het is alleen dat het onderweg wat lastig is met een paddockstandquote:Op woensdag 12 september 2012 10:56 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Waarom zou ketting spannen dan beter gaan? Lijkt me juist alleen maar onhandiger.
Whehe, nogal jaquote:Op woensdag 12 september 2012 11:40 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Onhandiger zou ik ook niet echt zeggen, het is alleen dat het onderweg wat lastig is met een paddockstand
Even hier nog over, of ketting schoonmaken nodig is zijn de meningen verdeeld. Ik doe het wel af en toe omdat het smeer wat erop zit vol zit met zand, kleine stukjes glas en dat soort zooi. Wordt een mooie schuurpasta die op gegeven moment dwars door de ketting heen gaat. Af en toe die zooi eraf halen kan geen kwaad, erover heen smeren zorgt dat die schurende meuk lekker dicht op de ketting blijft.quote:Op woensdag 12 september 2012 08:12 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Maar het ging ook niet om smeren, maar om schoonmaken toch?
Ik doe het zelf niet, maar stel je maakt je ketting schoon met remmenreiniger, spoelt daarna met water en vet hem dan weer in met een daarvoor bedoeld kettingvet/spray. Is dat dan nog steeds zo erg?
Ik vind het altijd wel prettig als het achterwiel van de grond staat als ik dat doe. Kan ik meteen de ketting even smeren en dan is het makkelijker het wiel te verschuiven in de achterbrug. Als je hem op de bok hebt staan komt de last van de motor op het frame en hangt de achterbrug dus naar beneden waardoor de ketting meer ruimte krijgt en slap komt te staan. Ga je dan stellen op 1,5 cm speling en de motor vervolgens weer op zijn achterwiel zet komt ie helemaal strak te staan. Gebruik je een paddock stand leunt de motor wel op zijn achterbrug en heb je een realistischer beeld van de ketting.quote:Op woensdag 12 september 2012 10:56 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Waarom zou ketting spannen dan beter gaan? Lijkt me juist alleen maar onhandiger.
Bij een motor met een bok wordt meestal een andere speling gehanteerd, zodat je nog steeds een goede speling hebt als hij op de grond staat.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:45 schreef BlackLining het volgende:
Ik vind het altijd wel prettig als het achterwiel van de grond staat als ik dat doe. Kan ik meteen de ketting even smeren en dan is het makkelijker het wiel te verschuiven in de achterbrug. Als je hem op de bok hebt staan komt de last van de motor op het frame en hangt de achterbrug dus naar beneden waardoor de ketting meer ruimte krijgt en slap komt te staan. Ga je dan stellen op 1,5 cm speling en de motor vervolgens weer op zijn achterwiel zet komt ie helemaal strak te staan. Gebruik je een paddock stand leunt de motor wel op zijn achterbrug en heb je een realistischer beeld van de ketting.
En het 2e is netter/professioneler.quote:Op woensdag 12 september 2012 13:15 schreef Mickeys het volgende:
Of ik nu een middenbok koop die er ook nog moeizaam aan gelast moet worden door een ander of ik koop een paddockstand met bobbins... maakt m.i. geen moer uit. Grote kans dat ik bij de 2e keuze goedkoper uit ben.
Ook dat. Ben alleen nog even aan het uitzoeken welke maat bobbins ik moet hebben. Meeste hebben het over M10 maar sommige ook over M6... denk dat ik dat maar even netjes bij de dealer ga vragen...quote:Op woensdag 12 september 2012 13:16 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
En het 2e is netter/professioneler.
M10 kan meer gewicht hebben als M6. M6 is denk ik al wel voldoende voor jouw fiets, maar beste is even navragen. En waarschijnlijk moet hij ze er ook onder zetten, weet niet of je dat zelf netjes kan? Boren/tappen in je achterbrug.quote:Op woensdag 12 september 2012 13:20 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Ook dat. Ben alleen nog even aan het uitzoeken welke maat bobbins ik moet hebben. Meeste hebben het over M10 maar sommige ook over M6... denk dat ik dat maar even netjes bij de dealer ga vragen...
Als je naar de foto kijkt lijkt het net alsof je ze er zelf onder kan zetten, maar zal dat zo even bekijkenquote:Op woensdag 12 september 2012 13:21 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
M10 kan meer gewicht hebben als M6. M6 is denk ik al wel voldoende voor jouw fiets, maar beste is even navragen. En waarschijnlijk moet hij ze er ook onder zetten, weet niet of je dat zelf netjes kan? Boren/tappen in je achterbrug.
Volgens mij is dit dan gelast. Maar dat durf ik ook niet met zekerheid te zeggen.quote:Op woensdag 12 september 2012 13:25 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Als je naar de foto kijkt lijkt het net alsof je ze er zelf onder kan zetten, maar zal dat zo even bekijken
[ afbeelding ]
Er zit schroefdraad aan de bobbins.... dat ga je dan toch niet lassen?quote:Op woensdag 12 september 2012 13:29 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Volgens mij is dit dan gelast. Maar dat durf ik ook niet met zekerheid te zeggen.
Waar moet je die indraaien dan?quote:Op woensdag 12 september 2012 13:30 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Er zit schroefdraad aan de bobbins.... dat ga je dan toch niet lassen?
In de voorzieningen die al aan de motor zitten... net even gecheckt... dat kan ik heel goed zelfquote:Op woensdag 12 september 2012 13:31 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Waar moet je die indraaien dan?
Ik dacht dat die er standaard niet op zaten?quote:Op woensdag 12 september 2012 13:32 schreef Mickeys het volgende:
[..]
In de voorzieningen die al aan de motor zitten... net even gecheckt... dat kan ik heel goed zelf
even fotootje voor je gemaaktquote:Op woensdag 12 september 2012 13:33 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik dacht dat die er standaard niet op zaten?
Ik heb zoveel gereedschap waar menig man jaloers van word.quote:Op woensdag 12 september 2012 13:37 schreef Vinniiee het volgende:
Zie nu pas dat ze inderdaad specifiek voor de Ninja 250R die dingen hebben. Kan je dan wel zelf mits je het gereedschap hebt
Wat noem jij veel?quote:Op woensdag 12 september 2012 13:38 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Ik heb zoveel gereedschap waar menig man jaloers van word.
En ketting nog nooit gesteld. Er zit nog geen 2 cm speling inquote:Op woensdag 12 september 2012 13:38 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Wat noem jij veel?En check m'n edit nog ff
Oh, je weet in ieder geval dat je het in de gaten moet houden, dat stelt me gerustquote:Op woensdag 12 september 2012 13:39 schreef Mickeys het volgende:
[..]
En ketting nog nooit gesteld. Er zit nog geen 2 cm speling in
Succesquote:Op woensdag 12 september 2012 13:41 schreef Mickeys het volgende:
En nu snel naar de huisarts waar ik gelukkig ook kan stemmen. Hoorde dat motorrijders het beste op de VVD kunnen stemmen.
Ow... ik heb gewoon veel gereedschap... en niet van die goedkope rotzooi. Ik kan beter klussen dan dat ik kan huishouden
quote:
Ja dat klopt natuurlijk, maar ik ben gewoon nieuwsgierig wat een garage zou bieden bij inruilquote:Op woensdag 12 september 2012 14:16 schreef lipjes het volgende:
haha, denk wat de gek ervoor geeft he.
Ik vind die van mij ook nog wel 2K waard, maar of de koper dat vind
Ja ik weet niet wat ze voor die van mij later nog gaan geven.quote:Op woensdag 12 september 2012 14:20 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ja dat klopt natuurlijk, maar ik ben gewoon nieuwsgierig wat een garage zou bieden bij inruil
Wat een particulier ervoor zou geven heb ik wel een beetje een idee van, ik gok tussen de 2250 en 2500.
Jaquote:Op dinsdag 11 september 2012 17:27 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Heuj!![]()
Zie je me al gaan?
[ afbeelding ]
Ik ga op de terugweg even stemmen bij mijn oude basischool.quote:Op woensdag 12 september 2012 14:45 schreef Vinniiee het volgende:
Whehe, er kan gestemd worden bij mijn oude VMBO school en mijn rijschoolEn op de grootste school van apeldoorn (het ROC) kan er niet gestemd worden
Whehe, ik vraag wel waar mijn ouders zijn geweest.quote:Op woensdag 12 september 2012 14:54 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik ga op de terugweg even stemmen bij mijn oude basischool.
Kijken of ze het waarderen als ik de motor op het schoolplein zet
Iets anders, maar dat vind ik wel leuk bij mijn vriendinquote:Op woensdag 12 september 2012 14:58 schreef Vinniiee het volgende:
Whehe:
[ afbeelding ]
Kun je kopen
Oke, nu maar weer ontopic ja
Ik doelde op de vlag. Dat is de vlag van de piratenpartijquote:Op woensdag 12 september 2012 15:01 schreef lipjes het volgende:
[..]
Iets anders, maar dat vind ik wel leuk bij mijn vriendin
Maar dan moet er wel het 1 en ander aan veranderd worden
oh ik dacht de kledijquote:Op woensdag 12 september 2012 15:01 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik doelde op de vlag. Dat is de vlag van de piratenpartij
'gereedschap' uhuh, uhuhquote:Op woensdag 12 september 2012 13:38 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Ik heb zoveel gereedschap waar menig man jaloers van word.
Ach, meer als ons kan je nooit hebbenquote:Op woensdag 12 september 2012 13:41 schreef Mickeys het volgende:
En nu snel naar de huisarts waar ik gelukkig ook kan stemmen. Hoorde dat motorrijders het beste op de VVD kunnen stemmen.
Ow... ik heb gewoon veel gereedschap... en niet van die goedkope rotzooi. Ik kan beter klussen dan dat ik kan huishouden
Een Kawaquote:Op woensdag 12 september 2012 13:36 schreef Mickeys het volgende:
[..]
even fotootje voor je gemaakt
[ afbeelding ]
Jah!quote:
Tnx..... en dan zit er normaliter een mini Stig opquote:Op woensdag 12 september 2012 16:19 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Een Kawa
* OP Checked
edit: nice![]()
Hoe duur dan?quote:Op woensdag 12 september 2012 16:20 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Jah!
Overigens... ik moet (ook) laten snijden... maar dan in de liesGa ik meemaken wat jij ongeveer gevoeld hebt. Zal dan paar dagen ook niet kunnen rijden gok ik zo
Spuitbus kettingvet is ook aanwezig nu. Bobbins waren er veel te duur.
een tientje... scheelt toch de helftquote:Op woensdag 12 september 2012 16:24 schreef Vinniiee het volgende:
Veel goedkoper ga je ze niet vinden denk ik
Ohhh. f*cking vet man.. hehehe.. op het rechte stuk komt die te kort, maar bochten loopt die veel simpeler door dan die grote jongens hahahahahaquote:Op woensdag 12 september 2012 16:26 schreef WhiteJoker het volgende:
Mickeys! Kijk eens: Een Kawa Ninja 250 die de grote jongens probeert bij te houden op Laguna Seca
Wat moet je daar een kick van krijgenquote:Op woensdag 12 september 2012 16:26 schreef WhiteJoker het volgende:
Mickeys! Kijk eens: Een Kawa Ninja 250 die de grote jongens probeert bij te houden op Laguna Seca
Volgens mij heb ik iets gemist.quote:Op woensdag 12 september 2012 16:58 schreef Mickeys het volgende:
Hij probeert mij te charteren om zijn motor schoon te maken Vinniiee
Klopt... we hebben meerdere kanalen... Doe voorzichtig onderweg... je bent geen katquote:Op woensdag 12 september 2012 16:59 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik iets gemist.
Tijd, zu hause
Kanalen, wut?quote:Op woensdag 12 september 2012 17:00 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Klopt... we hebben meerdere kanalen... Doe voorzichtig onderweg... je bent geen kat
Niet nu... het regent hier en de wegen zijn nat... dan krijg je mij met de motor niet de weg op!quote:
In ieder geval NA deze weekquote:
Zoals de voorspelling laat zien zou zondag de beste dag worden van deze weekquote:Op woensdag 12 september 2012 17:09 schreef WhiteJoker het volgende:
Niet eens voor zondag? Je komt toch wel hè Mickeys? En Peter, jij ook?
Bij jerryt?quote:Op woensdag 12 september 2012 17:25 schreef peterzx9r het volgende:
maar ik moet een motor maken daar dus niet veel tyd
Hehehehe.... Check...quote:
Alleen die blondines..... daar lijk ik niet op... ben brunettequote:
jijje zinquote:Op woensdag 12 september 2012 18:57 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Alleen die blondines..... daar lijk ik niet op... ben brunette
Gewoon buitenom er voorbij in de bochten, geweldigquote:Op woensdag 12 september 2012 16:26 schreef WhiteJoker het volgende:
Moet lukkenquote:Op woensdag 12 september 2012 19:08 schreef BlackLining het volgende:
Morgen als het droog wil blijven weer eens knutselen aan de brommerKijken of ik er 5 VDC spanning in kan krijgen. Telefoon opladen
Ik zou je telefoon niet in de buddy leggen, want er kan zand/regen in komen (althans bij mij).quote:Op woensdag 12 september 2012 19:28 schreef BlackLining het volgende:
Lijkt me ook niet moeilijk. Heb een 12 VDC > 5 VDC convertortje liggen en weet waar 12V loopt op mijn motor. Ben er gewoon nog niet aan toegekomenLijkt me ideaal om de telefoon in de buddy te kunnen leggen en dan via BT naar de helm. Weet alleen niet of GPS dan nog werkt..
Euw, dan kan het wel.quote:Op woensdag 12 september 2012 19:30 schreef BlackLining het volgende:
Heb ik hier geen last van. Zit dicht, en drukt met een of andere keerring vast als je het zadel erop klikt.
die zit bij mij in de kabel van de navi verwerkt.. weet alleen niet 100% zeker of die werkt want chinese meuk en navi trok de batterij toch leegquote:Op woensdag 12 september 2012 19:28 schreef BlackLining het volgende:
Lijkt me ook niet moeilijk. Heb een 12 VDC > 5 VDC convertortje liggen en weet waar 12V loopt op mijn motor. Ben er gewoon nog niet aan toegekomenLijkt me ideaal om de telefoon in de buddy te kunnen leggen en dan via BT naar de helm. Weet alleen niet of GPS dan nog werkt..
Niet al te ernstig hopelijk?quote:Op woensdag 12 september 2012 16:20 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Jah!
Overigens... ik moet (ook) laten snijden... maar dan in de liesGa ik meemaken wat jij ongeveer gevoeld hebt. Zal dan paar dagen ook niet kunnen rijden gok ik zo
Spuitbus kettingvet is ook aanwezig nu. Bobbins waren er veel te duur.
Dat is normaal bij motoren toch, dat als hij in de versnelling staat en standaard is uitgeklapt, dat ie niet wil starten?quote:Op woensdag 12 september 2012 21:03 schreef stinkie het volgende:
Net uit werk even langs de kapper om het grijs weg te laten halen. Wil daarna de motor niet starten
Olie lampje branden en check in display. Naar huis gelopen, olie gehaald (stond idd onder minimum) maar nig steeds niks. Blijkt er een extra beveiliging op te zitten: combinatie standaard en versnelling =! starten. Lag net genoeg tegen de versnelling om de safety te activeren
Tot nu ie kende ik alleen versnelling OF standaard. Maar dan is het nog ontkoppelen en starten. Nu dus niet. En zeker niet icm chck meldingquote:Op woensdag 12 september 2012 21:06 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat is normaal bij motoren toch, dat als hij in de versnelling staat en standaard is uitgeklapt, dat ie niet wil starten?
Hm, ok. Nouja, het is weer opgelostquote:Op woensdag 12 september 2012 21:07 schreef stinkie het volgende:
[..]
Tot nu ie kende ik alleen versnelling OF standaard. Maar dan is het nog ontkoppelen en starten. Nu dus niet. En zeker niet icm chck melding
Dat is bij alle nieuwere motoren zo volgens mijquote:Op woensdag 12 september 2012 21:13 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Hm, ok. Nouja, het is weer opgelost
Ik heb die standaard beveiliging niet, maar m'n SV wil niet starten als ik de koppeling niet inhoud
Bij Suzuki moet je in elk geval de koppeling inknijpen. Hoe dat met de allernieuwste motoren gaat weet ik niet... mijn 2005 Kawa start zonder koppeling in te knijpen, maargoed die zal dit jaar 7 worden, dus oud.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:14 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Dat is bij alle nieuwere motoren zo volgens mij
Klieren die aan het klieren zijn dus die gaan weggeklierd (weg gesneden) wordenquote:Op woensdag 12 september 2012 21:05 schreef stinkie het volgende:
[..]
Niet al te ernstig hopelijk?
Zitten we samen met een kloppend kruis. Daar komen praatjes van :p
Zijn SV komt uit 2001 en moet koppeling gebruikenquote:Op woensdag 12 september 2012 21:20 schreef JK het volgende:
[..]
Bij Suzuki moet je in elk geval de koppeling inknijpen. Hoe dat met de allernieuwste motoren gaat weet ik niet... mijn 2005 Kawa start zonder koppeling in te knijpen, maargoed die zal dit jaar 7 worden, dus oud.
Maar standaard uit of idd in een versnelling is niet starten.
Mijne uit 89 ook ja, maar die gaf geen "motorstoring" aan en dat doet deze dus wel. Was even schrikken.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:38 schreef WhiteJoker het volgende:
Mijn gsx600f uit '97 heeft die beveiliging ook. Als ik de standaard uit heb staan en ik zet hem in versnelling valt hij uit. Volgens mij ook als ik de koppeling inknijp.
quote:Op donderdag 13 september 2012 07:14 schreef JK het volgende:
Ach, als ie tenslotte maar start, toch?
Dat dusquote:Op donderdag 13 september 2012 05:18 schreef Salatrel het volgende:
Kan de 10 wel starten met de standaard uit maar als ik hem versnelling zet slaat ie af
Ik heb niet zo'n lampje, maar slaat wel af als ik m in de versnelling zet met standaard uitquote:Op donderdag 13 september 2012 09:22 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat dus. Sowieso brandt er een "side-standard"-lampje, dus het valt op.
Handtas in je rugtas ?quote:Op donderdag 13 september 2012 09:43 schreef Anne het volgende:
Ik ga met de motor als ik daar zin in heb en als ik niet een beetje laat ben opgestaan.
En dat laatste is dus vaak wel het gevalik ben niet zo op mijn best in de morgen altijd. En dan heb ik dus haast (en een motorpak aantrekken en alles weer overhevelen van mijn handtas naar mijn rugzak, kost toch echt weer 10-15 minuutjes).
En voor de rest heb ik nooit echt files, dus tijdwinst met de motor maak ik ten opzichte van de auto ook niet.
Nah.. Ik moet als ik naar huis ga door de bewaking, die ook de tassen willen inzien.quote:Op donderdag 13 september 2012 09:44 schreef lipjes het volgende:
[..]
Handtas in je rugtas ?
Btw, ik deed in het begin gewoon 10 min over mijn pak aan doen, doe het nu binnen 5 minuten
Door de bewaking, werk je in de gevangenis ?quote:Op donderdag 13 september 2012 09:50 schreef Anne het volgende:
[..]
Nah.. Ik moet als ik naar huis ga door de bewaking, die ook de tassen willen inzien.
Sta ik dáár weer 10 minuten te kutten om én mijn rugzak uit te laten pluizen én de handtas die er in zit (inclusief alle vakjes, dingetjes en frutseltjes).
Grotere winkels etc hebben die beveiliging ook.quote:Op donderdag 13 september 2012 09:51 schreef lipjes het volgende:
[..]
Door de bewaking, werk je in de gevangenis ?
Ja maar of die zomaar je tassen mogen inzien.....quote:Op donderdag 13 september 2012 09:53 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Grotere winkels etc hebben die beveiliging ook.
Als je er werkt wel.quote:Op donderdag 13 september 2012 09:53 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ja maar of die zomaar je tassen mogen inzien.....
Ik weet niet, als mijn baas zonder reden mijn tas wil inzien krijgt die toch echt een nee te horenquote:
Ligt ook aan de routine. Als het altijd elke dag gebeurd dan wordt het normaal, als je ineens uit het niets dat te horen krijgt, krijg je van mij ook een nee.quote:Op donderdag 13 september 2012 09:58 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik weet niet, als mijn baas zonder reden mijn tas wil inzien krijgt die toch echt een nee te horen
Ik ga liever ook op de motor, maar het was ook kut weer hier vanochtendquote:Op donderdag 13 september 2012 09:35 schreef lipjes het volgende:
Ik ga echt alleen maar met de motor, ben gewoon neit anders gewend
en dat inhalen overal is zo lekkervandaag aardig wat busbaan meegepikt
Als ze te kennen hebben gegeven dat ze dat (kunnen) doen, voordat jij het contract getekend hebt, dan mogen ze het volgens mij welquote:Op donderdag 13 september 2012 09:58 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik weet niet, als mijn baas zonder reden mijn tas wil inzien krijgt die toch echt een nee te horen
Hehe inderdaadquote:Op donderdag 13 september 2012 10:04 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik ga liever ook op de motor, maar het was ook kut weer hier vanochtend
Inhalen is ook leuk ja! Er zijn regelmatig mensen die zeggen: bij het stoplicht stond je maar 2 auto's voor me, dat inhalen heeft dus ook geen nut! Jawel, ik vind het leuk. Dat heeft nut
Als het routine zou zijn zou ik er niet eens willen werkenquote:Op donderdag 13 september 2012 10:01 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ligt ook aan de routine. Als het altijd elke dag gebeurd dan wordt het normaal, als je ineens uit het niets dat te horen krijgt, krijg je van mij ook een nee.
Kutweer?quote:Op donderdag 13 september 2012 10:04 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Inhalen is ook leuk ja! Er zijn regelmatig mensen die zeggen: bij het stoplicht stond je maar 2 auto's voor me, dat inhalen heeft dus ook geen nut! Jawel, ik vind het leuk. Dat heeft nut
[..]
Als ze te kennen hebben gegeven dat ze dat (kunnen) doen, voordat jij het contract getekend hebt, dan mogen ze het volgens mij wel
Bij winkels hebben ze vaak zo'n ding moet je op een knop rammen en als hij kort piept mag je door en bij lange piep moet je tas worden gecontroleerd.quote:Op donderdag 13 september 2012 10:12 schreef lipjes het volgende:
[..]
Als het routine zou zijn zou ik er niet eens willen werken
Als mijn baas al op voorhand denkt dat ik iets ga stelen......
[..]
Kutweer?
Ik heb al de hele week geen regen gehad
Maar dan is het maar goed dat mijn baas dat dus niet heeft vermeld
Ja, het regende hier vanochtend best wel. Nu schijnt de zonquote:Op donderdag 13 september 2012 10:12 schreef lipjes het volgende:
[..]
Als het routine zou zijn zou ik er niet eens willen werken
Als mijn baas al op voorhand denkt dat ik iets ga stelen......
[..]
Kutweer?
Ik heb al de hele week geen regen gehad
Maar dan is het maar goed dat mijn baas dat dus niet heeft vermeld
ze kunnen zoveel in een contract zetten. Als het strijd is met de wet is het niet geldig.quote:Op donderdag 13 september 2012 10:04 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Als ze te kennen hebben gegeven dat ze dat (kunnen) doen, voordat jij het contract getekend hebt, dan mogen ze het volgens mij wel
Daarom, dan zou ik er niet eens willen werkenquote:Op donderdag 13 september 2012 10:15 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Bij winkels hebben ze vaak zo'n ding moet je op een knop rammen en als hij kort piept mag je door en bij lange piep moet je tas worden gecontroleerd.
Zou gewoon gaan, is wat regen voorspeld maar je bent toch geen mietjequote:Op donderdag 13 september 2012 10:18 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ja, het regende hier vanochtend best wel. Nu schijnt de zon
Hoop dat het morgen droog blijft, dan moet ik eigenlijk wel met de motor ivm sollicitatiegesprek bij een bedrijf waar OV niet in de buurt komt
Hij is toch met de trein jongeeequote:Op donderdag 13 september 2012 10:32 schreef lipjes het volgende:
[..]
Daarom, dan zou ik er niet eens willen werken
[..]
Zou gewoon gaan, is wat regen voorspeld maar je bent toch geen mietje
Hij heeft het toch over morgen meissieeeeeeequote:Op donderdag 13 september 2012 10:33 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Hij is toch met de trein jongeee
Hehe, nee, ik werk in een grote loods met hele dure spullenquote:Op donderdag 13 september 2012 09:51 schreef lipjes het volgende:
[..]
Door de bewaking, werk je in de gevangenis ?
Bij een loods denk ik aan grote dingen en die krijg je niet in je hand/rug tas?quote:Op donderdag 13 september 2012 10:38 schreef Anne het volgende:
[..]
Hehe, nee, ik werk in een grote loods met hele dure spullen.
Misschien is Magazijn een betere woordkeuze danquote:Op donderdag 13 september 2012 10:39 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Bij een loods denk ik aan grote dingen en die krijg je niet in je hand/rug tas?
Zelfde als dat ik op school geen pet op mocht om diefstal tegen te gaan....quote:Op donderdag 13 september 2012 10:39 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Bij een loods denk ik aan grote dingen en die krijg je niet in je hand/rug tas?
Oh, kijk, dat verklaard een hoop. Zeker als het een Amerikaanse oorsprong heeftquote:Op donderdag 13 september 2012 10:43 schreef Anne het volgende:
[..]
Misschien is Magazijn een betere woordkeuze dan.
En er ligt hier vanalles, wat wel, maar inderdaad ook niet in mijn handtas past, van usb-sticks tot iphones, muizen en printers, tot aan servers en andere netwerkmeuk.
Daarnaast is het sowieso verboden usb-sticks, mp3-spelers, etc mee naar buiten te nemen (binnen kan wel; daar wordt niet op gecontroleerd, maar naar buiten wordt het in beslag genomen).
Er staat nogal veel gevoelige informatie op het netwerk hier.
En het is van oorsprong een Amerikaans bedrijf, dus tja.
Dat slaat ook nergens opquote:Op donderdag 13 september 2012 10:44 schreef lipjes het volgende:
[..]
Zelfde als dat ik op school geen pet op mocht om diefstal tegen te gaan....
Dus ik gewoon heel droog tegen de leraar: denk jij dat ik een monitor onder mijn pet krijg?
Ja, en toen hij ging roepen dat het in het reglement stond en ik zei: dat wil ik dan wel erg graag zien.quote:
LOL.quote:Op donderdag 13 september 2012 10:46 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ja, en toen hij ging roepen dat het in het reglement stond en ik zei: dat wil ik dan wel erg graag zien.
moest ik er ineens uit omdat hij die discussie niet met mij aanging.
Was sowieso een leraar die ik al niet hoog had zitten.
Hij plaatste een keer een opmerking: Geheugen management is niet belangrijk.
Whehe, morgenavond een nieuw achterbandje en ik weet nog niet of ik zaterdag kan rijden. Dat wordt watquote:Op donderdag 13 september 2012 10:47 schreef BlackLining het volgende:
Straks maar eens goed binnendoor naar huis. Kan natuurlijk niet met schaamranden van een ruime centimeter op de voorband aankomen zondag
Vooral in flinke files vind ik het altijd jammer dat ik geen trollface achter op mijn helm heb geplaktquote:Op donderdag 13 september 2012 10:04 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Whehe, das wel een goed plan. Gewoon een stickert of je helm laten airbrushenquote:Op donderdag 13 september 2012 10:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Vooral in flinke files vind ik het altijd jammer dat ik geen trollface achter op mijn helm heb geplakt
Liever niet, denk dat automobilisten dan juist nog minder begrip hebben voor motorrijders.quote:Op donderdag 13 september 2012 10:53 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Whehe, das wel een goed plan. Gewoon een stickert of je helm laten airbrushen
Stout jongetje, je mag niet over de busbaanquote:Op donderdag 13 september 2012 11:00 schreef lipjes het volgende:
[..]
Liever niet, denk dat automobilisten dan juist nog minder begrip hebben voor motorrijders.
Ik heb vandaag ook een partij auto's ingehaald over de busbaan, maar ze hielden wel rekening met me als er weer een vluchtheuvel aankwam.
Als ik ze zit te provoceren denk ik dat ik er wel ff had gestaan.
Het gaat om morgenmiddag, wanneer ik van werk naar een bedrijf voor gesprek moet. Dat is net 10 min rijden, eigenlijk heb ik niet zoveel zin om dan m'n motorbroek aan te trekken maar prop ik die liever even in m'n tanktas. Maar als het dan flink regent, ben ik gelijk aardig doorweerktquote:Op donderdag 13 september 2012 10:37 schreef Vinniiee het volgende:
Oh, oeps
En boeiend dat het iets regent, je hebt toch een motorpak aan
Zegt degene die met een redelijke snelheid over de busbaan knalde in Eindhoven, terwijl er geen file wasquote:Op donderdag 13 september 2012 11:03 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Stout jongetje, je mag niet over de busbaanGrapje kost 120 euro.
Hmm ja dat is wel klote ja als dat zo isquote:Op donderdag 13 september 2012 11:05 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Het gaat om morgenmiddag, wanneer ik van werk naar een bedrijf voor gesprek moet. Dat is net 10 min rijden, eigenlijk heb ik niet zoveel zin om dan m'n motorbroek aan te trekken maar prop ik die liever even in m'n tanktas. Maar als het dan flink regent, ben ik gelijk aardig doorweerkt
[..]
Zegt degene die met een redelijke snelheid over de busbaan knalde in Eindhoven
je hebt nog ruim een weekquote:Op donderdag 13 september 2012 11:10 schreef Vinniiee het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ga mijn motor echt niet poetsen. Geen tijd voor
Nog steeds geen tijd. En tegen die tijd is die weer smerigquote:
quote:Op donderdag 13 september 2012 11:03 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Stout jongetje, je mag niet over de busbaanGrapje kost 120 euro.
blijkbaar ben ik niet de enige die dat doetquote:Op donderdag 13 september 2012 11:05 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Zegt degene die met een redelijke snelheid over de busbaan knalde in Eindhoven, terwijl er geen file was
Heb die van mij afgelopen weekend gepoetst.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:10 schreef Vinniiee het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ga mijn motor echt niet poetsen. Geen tijd voor
Ja, was aan het eind van weekend Luxemburg en we konden de weg niet vinden. Maat van ons en ik over de busbaan, Tankiej braaf door de wijkquote:Op donderdag 13 september 2012 11:23 schreef lipjes het volgende:
[..]
[..]
blijkbaar ben ik niet de enige die dat doet
Alleen doe ik het alleen met file
[..]
Heb die van mij afgelopen weekend gepoetst.
Is nu al niks meer van te zien
We konden de weg wel vinden, alleen er was een stukje van de weg afgesloten door werkzaamheden. Stukje terug en je kon er omheen rijden, maar er reed iemand voorop zonder geduld en jij volgde hemquote:Op donderdag 13 september 2012 11:25 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ja, was aan het eind van weekend Luxemburg en we konden de weg niet vinden. Maat van ons en ik over de busbaan, Tankiej braaf door de wijk
Ook goedquote:Op donderdag 13 september 2012 11:27 schreef Tankiej het volgende:
[..]
We konden de weg wel vinden, alleen er was een stukje van de weg afgesloten door werkzaamheden. Stukje terug en je kon er omheen rijden, maar er reed iemand voorop zonder geduld en jij volgde hem
Ik moet volgende week wel nog ff de ketting smeren.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:25 schreef BlackLining het volgende:
Ik hoef alleen de kettingbeschermer nog even mooi te poetsen en het kerkhof van de koplamp afhalen, voor de rest valt het mee
En nog wat klooien met bedrading, remlicht blijft steeds aan
oh oh.....quote:Op donderdag 13 september 2012 11:25 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ja, was aan het eind van weekend Luxemburg en we konden de weg niet vinden. Maat van ons en ik over de busbaan, Tankiej braaf door de wijk
Met een versleten ketting naar de APK protestrit, dat kan toch nietquote:Op donderdag 13 september 2012 11:28 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik moet volgende week wel nog ff de ketting smeren.
Anders loop ik weer achter, en aangezien die al versleten is
[..]
oh oh.....
Zou ik ook doen hoor.
Btw, jou avatar, rammstein?
Ik moet mijn teller nog eventjes fatsoenlijk monterenquote:Op donderdag 13 september 2012 11:34 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Met een versleten ketting naar de APK protestrit, dat kan toch niet
quote:
Ketting is in de staat van:quote:Op donderdag 13 september 2012 11:34 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Met een versleten ketting naar de APK protestrit, dat kan toch niet
Er zullen er zoveel zijn, zoveel zal er niet op gelet gaan worden.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:36 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik moet mijn teller nog eventjes fatsoenlijk monteren
Misschien is het beter dat ik niet ga, want ik heb ook kromme voorremschijven
Fixed.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:38 schreef lipjes het volgende:
[..]
[..]
Ketting is in de staat van:
Hij kan nog, maar een nieuwe zou niet misstaan.
Dus de volgende onderhoudsbeurt is een nieuwe kettingset
quote:Op donderdag 13 september 2012 11:36 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik moet mijn teller nog eventjes fatsoenlijk monteren
Misschien is het beter dat ik niet ga, want ik heb ook kromme voorremschijven
Ja duhquote:Op donderdag 13 september 2012 11:38 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Fixed.
Anders is ketting weer zo naar de klote.
Ja hoi hij remt nog prima hoor. Hobbelig, maar goedquote:Op donderdag 13 september 2012 11:41 schreef Tankiej het volgende:
En al die verhalen over dat motorrijders hun motor zelf in goede staat houden, een APK is niet nodig etc.. Ik merk het
Die van mij is prima in orde.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:41 schreef Tankiej het volgende:
En al die verhalen over dat motorrijders hun motor zelf in goede staat houden, een APK is niet nodig etc.. Ik merk het
Hahaquote:Op donderdag 13 september 2012 11:42 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ja hoi hij remt nog prima hoor. Hobbelig, maar goed
Even op zoek naar nieuwe schijfjes
Oh, als ik je eerdere post lees dan lijkt het alsof die binnen nu en 2-3k vervangen moet worden. Maar 10k valt nog wel meequote:Op donderdag 13 september 2012 11:43 schreef lipjes het volgende:
[..]
Die van mij is prima in orde.
Ketting moet er geen 20k meer onder liggen, maar 10k kan die nog makkelijk hebben.
Dikte kun je zo opmeten (of ik neem zondag ff een schuifmaat mee), en zolang hij niet trilt is het OK.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:45 schreef WhiteJoker het volgende:
Die van mij loopt. Wat de verdere staat is, geen idee. Kan niet goed zien of de remschijven in orde zijn, maar hij voelt niet sponzig aan en hij remt.
Mwa, ik vind 10k niet zo veel hoor.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:45 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Haha
[..]
Oh, als ik je eerdere post lees dan lijkt het alsof die binnen nu en 2-3k vervangen moet worden. Maar 10k valt nog wel mee
2 boutjes los, ff eraf, kijken, er weer op, 2 boutjes vast.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:47 schreef WhiteJoker het volgende:
Naja ik heb "geleerd" tijdens de rijlessen dat je kan kijken hoe dik hij is, maar bij mij zitten ze nogal verstopt...
Remblokken kun je checken ja. Lampie erbij?quote:Op donderdag 13 september 2012 11:47 schreef WhiteJoker het volgende:
Naja ik heb "geleerd" tijdens de rijlessen dat je kan kijken hoe dik hij is, maar bij mij zitten ze nogal verstopt...
Ik neem aan dat je het over remblokken hebt nu?quote:Op donderdag 13 september 2012 11:47 schreef WhiteJoker het volgende:
Remblokken kan je zo kijken in ieder geval. Remschijven kan best lastig zijn om met het blote oog te kijken, of met de handen te voelen. Als je een ervaren monteur bent, kan je het misschien voelen aan het randje van de overgang waar de remblokken tegen aankomen en waar niet. Maar ik zou gewoon even metenquote:Op donderdag 13 september 2012 11:47 schreef WhiteJoker het volgende:
Men neme een dop 12 (meestal) met zet daar een ratel op.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:50 schreef WhiteJoker het volgende:
Dat zeg je tegen een a-technisch persoon?![]()
Naja, mijn mooie uitleg gaat over de klauwen en dus de blokkenquote:Op donderdag 13 september 2012 11:52 schreef WhiteJoker het volgende:
Haha zie je nou alIk weet het verschil tussen remblokken en remschijven niet eens...
Schijf aan je wiel vast. Klauwen (en blokken) aan je voorvork vast.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:52 schreef WhiteJoker het volgende:
Haha zie je nou alIk weet het verschil tussen remblokken en remschijven niet eens...
En dan heb je nog achter, daar kan je ook trommel hebbenmquote:Op donderdag 13 september 2012 11:53 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Schijf aan je wiel vast. Klauwen (en blokken) aan je voorvork vast.
Voor ook. Maar dat heeft ie niet.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:53 schreef lipjes het volgende:
[..]
En dan heb je nog achter, daar kan je ook trommel hebbenm
Beiden zorgen ervoor dat er geremd kan worden. Maar de blokken zijn het frictie materiaal waardoor je afremt ja.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:53 schreef WhiteJoker het volgende:
Dat is hetgene wat juist zorgt voor de remming toch?
* WhiteJoker gaat op zoek naar een motor onderhoud voor dummies boek
Voor trommel?quote:Op donderdag 13 september 2012 11:53 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Voor ook. Maar dat heeft ie niet.
Kom van het voorjaar maar bij mij mee kijken, ik doe al het onderhoud zelf.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:53 schreef WhiteJoker het volgende:
Brikkenquote:Op donderdag 13 september 2012 11:55 schreef lipjes het volgende:
[..]
Voor trommel?
Dat ken ik alleen bij auto's.
[..]
Kom van het voorjaar maar bij mij mee kijken, ik doe al het onderhoud zelf.
Beetje ver. Ik woon 10 straten verderop, kan die beter bij mij meekijkenquote:Op donderdag 13 september 2012 11:55 schreef lipjes het volgende:
[..]
Voor trommel?
Dat ken ik alleen bij auto's.
[..]
Kom van het voorjaar maar bij mij mee kijken, ik doe al het onderhoud zelf.
En waar zitten zwevende schijven aan vast dan?quote:Op donderdag 13 september 2012 11:53 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Schijf aan je wiel vast. Klauwen (en blokken) aan je voorvork vast.
Ik fix wel een schuifmaat zondag.
Gelijk een mooi ritjequote:Op donderdag 13 september 2012 11:57 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Beetje ver. Ik woon 10 straten verderop, kan die beter bij mij meekijken
Ook aan je wiel, want anders draaien ze niet rond en kun je niet remmen.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:57 schreef JK1982 het volgende:
[..]
En waar zitten zwevende schijven aan vast dan?
Ze remmen traag, een no goquote:Op donderdag 13 september 2012 11:57 schreef lipjes het volgende:
[..]
Hmm oke, nu vind ik trommelremmen sowieso kut.
Onderhoud daaraan is klote
Als je niet eens het verschil weet tussen remschijven, -blokken en -klauwen, zou ik maar helemaal niet aan onderhoud beginnen als ik jou was..quote:Op donderdag 13 september 2012 11:53 schreef WhiteJoker het volgende:
Of juist wel, maar met iemand erbij.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:59 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Als je niet eens het verschil weet tussen remschijven, -blokken en -klauwen, zou ik maar helemaal niet aan onderhoud beginnen als ik jou was..
Ik moest het nog steeds even opzoeken, bij deze dus maar even gedaan.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:58 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ook aan je wiel, want anders draaien ze niet rond en kun je niet remmen.
[..]
Ze remmen traag, een no go
is dan ook een vrouw met levenaervaringquote:Op donderdag 13 september 2012 11:59 schreef Vinniiee het volgende:
No offence, maar volgens mij weet Mickeys nog meer
Nicequote:Op donderdag 13 september 2012 12:00 schreef Salatrel het volgende:
Ik moet wel ff wennen aan de verse brembo remmen op de 10 gisteren mooie drift links a boss bij de uitgang van de parkeerplaats
Het remgedeelte kan iets bewegen t.o.v. het hartquote:Op donderdag 13 september 2012 12:01 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Ik moest het nog steeds even opzoeken, bij deze dus maar even gedaan.
Dan is dat ook weer duidelijk in ieder geval.. http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwevende_remschijf
Vond het altijd al zo'n rare term: full floating discs ofzo..
Truequote:Op donderdag 13 september 2012 12:01 schreef Salatrel het volgende:
[..]
is dan ook een vrouw met levenaervaring
True.. alleen het klonk als.. zeg maarquote:Op donderdag 13 september 2012 12:01 schreef lipjes het volgende:
[..]
Of juist wel, maar met iemand erbij.
Zo begon ik ook, oh waar is dit voor?
Was dan wel met de brommer maar toch
quote:Op donderdag 13 september 2012 12:06 schreef WhiteJoker het volgende:
He! Ik heb m'n oliefilter en olie zelf verwisselt
Altijd welkomquote:Op donderdag 13 september 2012 12:08 schreef WhiteJoker het volgende:
Ja, die had ik kunnen verwachten
Haha ik doe hier wel heel erg verbaasd en dom. Ik kan eigenlijk nog best veel... Wil er overigens best wel wat meer van leren, dus misschien dat ik jullie (Lipjes en Vinnie) aanbod maar aanneem.
Oooooooooooohw......quote:Op donderdag 13 september 2012 12:08 schreef WhiteJoker het volgende:
Haha ik doe hier wel heel erg verbaasd en dom. Ik kan eigenlijk nog best veel... Wil er overigens best wel wat meer van leren, dus misschien dat ik jullie (Lipjes en Vinnie) aanbod maar aanneem.
wat mij betreft primaquote:Op donderdag 13 september 2012 12:08 schreef WhiteJoker het volgende:
Momentsleutel? die heb je toch niet nodig johquote:Op donderdag 13 september 2012 12:24 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik zou ook wel zelf dingen willen doen aan mijn motor. Technisch ben ik ook nog wel redelijk goed, maar het ontbreekt me aan:
- vertrouwen in mezelf ( op dit punt)
- tijd (en hoelang zet ik mijn motor aan de kant voor onderhoud?)
- gereedschap (geen momentsleutel, bijv.)
- een kort lijntje naar een vriend met kennis oid
Mijn motor heeft net de 40.000km aantetikt en er moet van alles gebeuren...
Ik zit dus te twijfelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |