nog rekening gehouden met je gewicht? En het soort 'zuigertjes' in de demper. Schijnt ook nog wat uit te maken.quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb voor Technoflex, en achter Hyperpro, zelf gedaan, makkie, en bevalt prima. Quanta costa; ik denk, 125 voor, en ook zoiets achter, voor zijn de veren goedkoper, maar komt er een flessie olie bij. Als je slim bent doe je meteen de keerringen erbij, kost een paar tientjes extra
Premium Motors in Apeldoorn hebben een HyperPro service center. Ik weet niet hoe het met de HyperPro monteurs zit, maar Jamie van Premium zelf vind ik erg kundig. Maar ik ben dan ook echt een leekquote:Op dinsdag 11 september 2012 19:49 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Je hebt het dan denk ik over de vestiging in Werkendam of niet?
Zoek eigenlijk iets in de omgeving van de achterhoek (bij voorkeur).
En de hoop dt er hier toevallig iemand is met enige ervaring.
Kan het wel bij mijn eigen garage vragen, maar weet niet of ze daar genoeg ervaring mee hebben en er komt nog best wat bij kijken. Heb ik onlangs begrepen.
Als ik het doe, dan ook maar meteen een beetje afgestemd op mijn eigen persoon dus
Die eer komt Anne toe!quote:
zuigertjes bedoel je mee shims?quote:Op dinsdag 11 september 2012 20:08 schreef koffiekoekje het volgende:
TT
[..]
nog rekening gehouden met je gewicht? En het soort 'zuigertjes' in de demper. Schijnt ook nog wat uit te maken.
Ik hoorde vanalles maar kreeg de helft maar mee
Hehe, interessantquote:Op dinsdag 11 september 2012 20:15 schreef cageon2 het volgende:
Besef me ook dat het totaal ongevraagd is deze onzin hier neer te knallen. Maar het kan vast geen kwaad.
Ja shims, de werking van het gebeuren is mij in grote lijnen wel duidelijk.quote:Op dinsdag 11 september 2012 20:14 schreef cageon2 het volgende:
[..]
zuigertjes bedoel je mee shims?
Dat bepaald de demping. Alhoewel het ook alleen zuigertjes kunnen zijn, dan is het standaard niet veel bijzonders.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die bepalen of je motor rustig blijft.
Een veer houd de boel alleen van de grond. Zonder demping is het net een wipwap en slingerslinger door de bocht. De demping absorbeerd de hobbel en geeft dit vloeiend door aan de motorfiets.
Te veel uitgaande demping zorgt er voor dat je motor zakt over hobbeltjes, terwijl een te lage uitgaande demping weer voor een springerig gevoel kan zorgen bij het insturen, of het los laten van de rem, dat dan weer onrust in de motor veroorzaakt.
270 voor hyperpro voor en achter??quote:Op dinsdag 11 september 2012 20:10 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Premium Motors in Apeldoorn hebben een HyperPro service center. Ik weet niet hoe het met de HyperPro monteurs zit, maar Jamie van Premium zelf vind ik erg kundig. Maar ik ben dan ook echt een leek
Ik heb m'n vering tijdens een open dag laten testen, en blijkbaar zijn die nog slapper dan die van een Harley (en die deukte z'n eigen spatbord in bij een drempel). Was iets van ¤270 euro om zowel voor als achter te laten vervangen. Heb ik overigens nog niet gedaan.
Nope, bij mij zijn er gewoon andere veren op gegaan, en that was it, ik heb geen andere achtershock, de originele is al instelbaar qua demping dus een veer volstaat bij mijn hok prima. De voorpoten zijn bij mij oppompbaar, en de demping kun je beïnvloeden door er meer of minder dikkere of dunnere olie in te mikken. Wederom: springs replaced onlyquote:Op dinsdag 11 september 2012 20:08 schreef koffiekoekje het volgende:
nog rekening gehouden met je gewicht? En het soort 'zuigertjes' in de demper. Schijnt ook nog wat uit te maken.
Ik hoorde vanalles maar kreeg de helft maar mee
Genoteerd als tipquote:Op dinsdag 11 september 2012 20:10 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Premium Motors in Apeldoorn hebben een HyperPro service center. Ik weet niet hoe het met de HyperPro monteurs zit, maar Jamie van Premium zelf vind ik erg kundig. Maar ik ben dan ook echt een leek
Ik heb m'n vering tijdens een open dag laten testen, en blijkbaar zijn die nog slapper dan die van een Harley (en die deukte z'n eigen spatbord in bij een drempel). Was iets van ¤270 euro om zowel voor als achter te laten vervangen. Heb ik overigens nog niet gedaan.
Ik kan dus werkelijk helmaal niks instellen nu, behalve de veervoorspanning achter.quote:Op dinsdag 11 september 2012 20:39 schreef Sounddragon het volgende:
Hmmmm... ik weet niet precies waar je zit, maar je kunt er dus een handeltje beginnen in normale motoren
Op één van de saaiste eilanden van de Antillen, en ik heb tot nu toe één 'normale' brommer gezien hier, één Harley, en verder allemaal 1000+cc verkrachte racers met en zonder NOS en standaard met de overbekende verlengde achterbrug.
[..]
Nope, bij mij zijn er gewoon andere veren op gegaan, en that was it, ik heb geen andere achtershock, de originele is al instelbaar qua demping dus een veer volstaat bij mijn hok prima. De voorpoten zijn bij mij oppompbaar, en de demping kun je beïnvloeden door er meer of minder dikkere of dunnere olie in te mikken. Wederom: springs replaced only
Bij een wegreezert is dat in- en afstellen ook een stuk gevoeliger, maar man o man, wat maakt dat een verschil in de bochten enzo![]()
Bij Hyperpro schijnen ze een heel goede service te hebben, die laten je niet gaan voordat je helemaal op en top tevreden bent, ik meen me te herinneren dat WB zijn brommert daar ook heeft laten afstellen (de 10).
? Als het de stand bij voetbal is, dat is elders op Fok.quote:
Je gelooft het zelf zeker?quote:
Als de rolletjes glimmen ben je te laat, voor de rest 2 x per dag.quote:Op dinsdag 11 september 2012 20:55 schreef Mickeys het volgende:
Overigens..... over ketting smeren... ik hoor hele verschillende geluiden overal. de een doet het elke 200 km, de andere om de 1000 en weer iemand anders laat het alleen bij grote beurt doen. Hoe weet je nu of je ketting nu wel of niet gesmeerd moet worden? Mijn ketting is nog erg vettig en zwart als ik er met de vingers aan zit.
Ow, en ik rij nooit in de regen, nooit in modder en als die voor de deur staat zit er altijd een beschermhoes om de gehele motor heen
Ik heb t andere topic niet gezien, maar heb je een probleem bij het rijden? Of ben je op zoek naar een beter gevoel op de motor?quote:Op dinsdag 11 september 2012 20:27 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Ja shims, de werking van het gebeuren is mij in grote lijnen wel duidelijk.
Maar heb ik genoeg aan alleen veren, of is het verstandig meer aan te passen. Rekening houdend met mijn gewicht.
Voor "huis tuin en keuken gebruik" zeg maar
Tenzij je een osco hebt, daarbij blijven ze glimmenquote:Op dinsdag 11 september 2012 20:59 schreef Geerd het volgende:
[..]
Als de rolletjes glimmen ben je te laat, voor de rest 2 x per dag.
Schoonmaken kan toch best met remmenreiniger,quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:10 schreef BlackLining het volgende:
Wat ketting smeren betreft, ik hoorde vorige week van een idioot dat hij zijn ketting schoon maakte met remmenreiniger
Ja klopt kan ook wel.quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:12 schreef weerstandje het volgende:
[..]
Schoonmaken kan toch best met remmenreiniger,
Niet zozeer problemen, maar het is allemaal nogal slapjes en het overtuigt niet als het hobbelig is.quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:04 schreef cageon2 het volgende:
[..]
Ik heb t andere topic niet gezien, maar heb je een probleem bij het rijden? Of ben je op zoek naar een beter gevoel op de motor?
Jij hebt toch ook een average gewicht dacht ik?
Progressieve veren zijn voor de weg wel interessant overigens.
Mocht ie net iets te licht dempen kan je t ook af met andere (dikkere) olie (als je geen stel mogelijkheden hebt)
Maar wat je echt nodig hebt is moeilijk te zeggen zo. Je zou je negatieve veerweg op kunnen meten.
motor uit de veren trekken, vast punt pakken op de vorkpoot, meten, onthouden/opschrijven, erop gaan zitten, beetje bewegen (liefst iemand anders die de motor in balangs houd) en dan nog een keer meten op de vorkpoot en dan het verschil is je negatieve veerweg dit moet (ff gokken) tussen de 15 en 25 mm zijn dacht ik zo uit het hoofd.
Vering boek heb ik uitgeleend. Zal ik ff terug vragen van de week. Of je rijd ff hier langs, mag jij m ff doorkijken?
Nee, dat spul bijt als een malle. Dat kun je beter nog niet smeren denk ik.quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:12 schreef weerstandje het volgende:
[..]
Schoonmaken kan toch best met remmenreiniger,
Met die info denk ik dat andere veren geen verkeerd idee is, maar als het hobbelig is, ala blijft nadeinen dan ook de demping aan passen, of door te draaien aan de knopjes of door andere olie.quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:20 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Niet zozeer problemen, maar het is allemaal nogal slapjes en het overtuigt niet als het hobbelig is.
Ik weeg 95 ongeveer, boven gemiddeld. Meeste motoren zijn voor lichtere afgestemd, de mijne zeker
Langs rijden van de week lukt niet, vol programma hier ff
Zet t wel op de to do list
Valt toch wel mee, gebruik het bijna overal voorquote:Op dinsdag 11 september 2012 21:21 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, dat spul bijt als een malle. Dat kun je beter nog niet smeren denk ik.
quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:29 schreef weerstandje het volgende:
[..]
Valt toch wel mee, gebruik het bijna overal voor![]()
Als het moet bijten gebruik ik aceton
Thxquote:Op dinsdag 11 september 2012 21:24 schreef cageon2 het volgende:
[..]
Met die info denk ik dat andere veren geen verkeerd idee is, maar als het hobbelig is, ala blijft nadeinen dan ook de demping aan passen, of door te draaien aan de knopjes of door andere olie.
Of zelfs een andere shimstack als er geen stelmogelijkheid is en olie alleen niet de oplossing bied
Maar het ging ook niet om smeren, maar om schoonmaken toch?quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:21 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, dat spul bijt als een malle. Dat kun je beter nog niet smeren denk ik.
Ik had ook ff een schrikmoment en door mijn eigen domme schuld.quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:33 schreef BlackLining het volgende:
Mongolen in koeklblikken die niet uitkijken bij het oprijden van een rotonde
Dat waren volgens mij twee engeltjes in één keer netGaat hard de laatste tijd.
Heel verstandig. Ik moet er ook per direct mee stoppenquote:Op woensdag 12 september 2012 08:40 schreef Tankiej het volgende:
Ik haal vrachtwagens ook niet in op smalle (land)wegen, alleen als ze (over)duidelijk laten merken dat ze mij hebben gezien en ze mij er langs laten. Bijvoorbeeld door knipper naar rechts aan te doen, als er geen afslag is. Zelfde met landbouwvoertuigen overigens
Wel zo handig ja, als je op de motor wil blijven zittenquote:Op woensdag 12 september 2012 08:44 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Heel verstandig. Ik moet er ook per direct mee stoppen
Fixed.quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:33 schreef BlackLining het volgende:
Mongolen in koeklblikken die niet uitkijken bij het wegrijden uit een rij geparkeerde auto's.oprijden van een rotonde
![]()
Wat een debielquote:Op woensdag 12 september 2012 08:49 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Wel zo handig ja, als je op de motor wil blijven zitten
Kwam vanmorgen trouwens een motorrijder tegen met een doodswens volgens mij. Ik zat in de auto, hij haalt mij in op een plek zonder overzicht (vlak voor een viaduct, hierzo: http://goo.gl/maps/bWguQ) en met doorgetrokken streep. Vervolgens gaat hij voor mij weer terug naar de rechterrijstrook, er komt een tegenligger aan dus gaat hij de auto voor hem maar rechts inhalen. Rechts op een tweebaans weg, dus over de 30cm asfalt tussen de strepen en de berm/vangrail
Daarna was het even vrijbaan en verdween hij vrij snel uit zicht, langs een plek waar ongeveer 50% van de tijd een mobiele flitser staat in de spits. Nu jammer genoeg niet
Ja mijn vader heeft er de afgelopen dagen ook last van, bij mij valt het de laatste tijd wel mee.quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:33 schreef BlackLining het volgende:
Mongolen in koeklblikken die niet uitkijken bij het oprijden van een rotonde
Bij mij valt het ook wel mee. Volgens mij moeten de Engeltjes eerst weer geboren worden.quote:Op woensdag 12 september 2012 09:03 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ja mijn vader heeft er de afgelopen dagen ook last van, bij mij valt het de laatste tijd wel mee.
Ik heb tot op heden toe nog niet zo een situatie gehad dat ik 1 van mijn engeltjes nodig had.quote:Op woensdag 12 september 2012 09:04 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Bij mij valt het ook wel mee. Volgens mij moeten de Engeltjes eerst weer geboren worden.
Ik heb er al een stuk of 4 gebruiktquote:Op woensdag 12 september 2012 09:14 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik heb tot op heden toe nog niet zo een situatie gehad dat ik 1 van mijn engeltjes nodig had.
*klopt af*
Pas op dat ze niet opraken hequote:Op woensdag 12 september 2012 09:20 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik heb er al een stuk of 4 gebruikt
Een kat heeft toch 7 levens?quote:Op woensdag 12 september 2012 09:26 schreef lipjes het volgende:
[..]
Pas op dat ze niet opraken he
ff vluchtig de beelden van gisteren en vanochtend terug kijken.
Kijken of ik nog wat had gemist
Ik durf het bijna niet te vragen, maar: leg eens uit?quote:Op woensdag 12 september 2012 09:28 schreef lipjes het volgende:
9 man
Ah vet stukje dit, sta tussen 2 autos en kan er niet door.
Meneer ziet dat en maakt effe ruimte voor me.
en dan zie je heel mooi mijn duimpje richting hem in beeld komen
Oh en een mini met een anus
Inderdaadquote:Op woensdag 12 september 2012 09:31 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet te vragen, maar: leg eens uit?
quote:Op woensdag 12 september 2012 09:35 schreef lipjes het volgende:
Nou, ik reed gisteren door de file heen en moest invoegen tussen 2 autos
Dus ik voeg in achter een mini en hoor toch een teringherrie.
Kijk naar beneden, zie ik een enorme uitlaat, zeg dat ding past een vuist in.
precies op de locatie waar je normaal een trekhaak hebt zitten.
Oftewel, een mini met een anus.
In dat geval kan ik nog 5 schrikmomentjes begaanquote:
LOL.quote:Op woensdag 12 september 2012 09:39 schreef lipjes het volgende:
en een mini met een anus
[ afbeelding ]
Lijkt me wel het beste ja.quote:Op woensdag 12 september 2012 09:54 schreef Mickeys het volgende:
Beiden blijken goed te zijn. kat heeft zeven/negen levens
Maar Vinniiee... jij is geen kat dus zou je die momentjes maar beter achterwege kunnen laten. Zou ik liever hebben eigenlijk, veel te leuk dat je er nog bent
quote:Op woensdag 12 september 2012 09:55 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Lijkt me wel het beste ja.
Oh, en dankjeIk hou ook van jou
quote:Op woensdag 12 september 2012 09:59 schreef Tankiej het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Van kattenlevens naar een liefdesverklaring
Regen? onweer?quote:Op woensdag 12 september 2012 10:09 schreef Mickeys het volgende:
Jullie zijn gewoon stinkend jaloers
Overigens zit motorrijden er vandaag weer niet in. Regen, onweer en zo... Wel strakjes even een spuitbus vet voor de ketting halen. En als een paddockstand niet te duur is die misschien ook wel. Denk wel dat ik er dan ook nog bobbins bij moet halen waardoor het alsnog een kostbaar geheel word. Dan kan ik beter iedere keer de motor een stukje verplaatsen. Middenbok kan er niet onder anders was dat nog het makkelijkste geweest.
Inderdaadquote:Op woensdag 12 september 2012 10:09 schreef Mickeys het volgende:
Overigens zit motorrijden er vandaag weer niet in. Regen, onweer en zo... Wel strakjes even een spuitbus vet voor de ketting halen. En als een paddockstand niet te duur is die misschien ook wel. Denk wel dat ik er dan ook nog bobbins bij moet halen waardoor het alsnog een kostbaar geheel word. Dan kan ik beter iedere keer de motor een stukje verplaatsen. Middenbok kan er niet onder anders was dat nog het makkelijkste geweest.
Ik hoef geen liefdesverklaring van Vinniiee, die mag je voor jezelf houdenquote:Op woensdag 12 september 2012 10:09 schreef Mickeys het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |