abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:03:23 #1
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_116656657


Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. :P

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ^O^

Agenda:

16 Sept - 3e FOK New- & Oldbierit
[aanmelden!] De 3e Motorrijders new- & oldbierit! 16-09-2012 #6

22 Sept - MAG Brussel Anti-APK
Dekatria
lipjes
Vinniiee
Bozz187
whY (+koffie)

Verzamelen kan bij Lipjes om 9 uur.
Tussen half 10 en 10 zal er naar hazeldonk worden gereden.
PM Lipjes voor adres



Honda CBR600F '94 - (dribbel79)
Honda Transalp XL600V '90 - (Roderick2085)
Kawasaki ER-6N '06 - (koffiekoekje)
Kawasaki ZR-7 '01 - (ikookhier)
Suzuki GS500e- (Cocktailprikker)
Suzuki GSX750F '03 - (Paxlie)
Suzuki GSX750F '05 - (bwt)
Suzuki Hayabusa GSX-1300R '00 - (stinkie)
Suzuki TL1000R - KTM LC4 400 Super-Motard - pic2- (cageon)
Triumph Street Triple R '09 - (BazzieK)
Yamaha SZR660 - (-XX-)
Yamaha XJ600 '91 - (Geerd)
Yamaha XJ900 '92 - (whY...)
Yamaha YZF 750 - (-Den_Haag-)



Cagiva V-Raptor 1000 '07 - (JK1982)
Honda Transalp XL600V '94 - (Anne)
Honda Transalp XL600V '99 - (Dekatria)
Honda VFR800Fi '00 - (Mirgeam)
Kawasaki Ninja 250R '10 - (Mickeys)
Suzuki GS500 '94 - (Vinniiee)
Suzuki GSX600f '97 - (WhiteJoker)
Suzuki SV650S '01 - (Tankiej)
Suzuki SV650S '07 - (mstx)
Yamaha FZ6 Fazer '06 - (Joooo-pi)
Yamaha SRX 600 '86 - (Skv)
Yamaha XT660Z Ténéré '12 - (Salatrel)



:@ Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

oO< Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar z�ker niet achterlijk hard.
Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

:? Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

):O Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
Dit varieert. Soms al 2 � 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

-O- Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen.

8-) Wie maakt er eventueel foto's?
Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

:{ Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop.

*; Waar komen jullie vandaan?
Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden.

(8> Wie maakt de topics?
Degene die de laatste post heeft geplaatst maakt het nieuwe topic. Dit is in de vorm van "Motorclub topic <deel> + topictitel naar keuze". Indien dit niet binnen 5 minuten wordt gedaan kan een andere FokMC'er dit doen (zie lijstje met motoren hierboven). De OP kan je in deze Wiki vinden :)

B-) Mag ik ook in het lijstje met motoren van Fok!'ers?
Ja dat mag, misschien ooit. Het enige wat je hiervoor moet doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor en smeken tot je een ons weegt.
Nieuwelingen moeten eerst bewijzen dat ze een jaar lang kunnen posten alvorens er moeite wordt gedaan om de OP aan te passen.



Alles van nul tot ?2.500,00
Occasions
Speurders
Marktplaats
Duitse motoren op Mobile.de
Duitse motoren op Scout24
BPM-Calculator
Tarieven snelheidsovertredingen

Onderdelen, kleding & aftermarket parts
RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment
Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires.
Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment
Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment
------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!)

Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires
Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires
Superpole uitlaten
Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires!
Vortex - bloedmooie goodies voor je motor!
Evotech - bloedmooie goodies voor je motor!
Motorolie te koop
Ontwerp je eigen TankPad
Ontwerp je eigen motorpak

Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970
Bikez

Motorreparatie
Motorcycle repair
Vele Motor gebruiks/service handleidingen

Motorfietsen voor grote mensen
Klik!

Motorfilmpjes!!
Duc and WSBK movies, manuals and more.


Disclaimer:
Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico :P
Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is.


The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_116656723
Ik zit ook te denken over HyperPro veren. Jammer dat het nogal een investering is die je niet makkelijk kunt testen. Ik hoor wel een alle kanten dat het een gigantisch verschil is. Zeker omdat de Bandit 600 erom bekend staan baggerslechte vering te hebben. Nou heb ik af en toe inderdaad behoorlijk veel last van gezwabber en gestuiter als het asfalt niet 100% glad is..

Moeilijk, denk dat ik het toch maar ga doen :) Maar zelf vervangen durf ik niet aan. De voorvork is niet iets waar ik graag mee kloot met mijn beperkte kennis.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:08:49 #3
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_116656949
TT :D
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:54 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb voor Technoflex, en achter Hyperpro, zelf gedaan, makkie, en bevalt prima. Quanta costa; ik denk, 125 voor, en ook zoiets achter, voor zijn de veren goedkoper, maar komt er een flessie olie bij. Als je slim bent doe je meteen de keerringen erbij, kost een paar tientjes extra ;)
nog rekening gehouden met je gewicht? En het soort 'zuigertjes' in de demper. Schijnt ook nog wat uit te maken.
Ik hoorde vanalles maar kreeg de helft maar mee :@
pi_116657045
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:49 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

Je hebt het dan denk ik over de vestiging in Werkendam of niet?

Zoek eigenlijk iets in de omgeving van de achterhoek (bij voorkeur).
En de hoop dt er hier toevallig iemand is met enige ervaring.
Kan het wel bij mijn eigen garage vragen, maar weet niet of ze daar genoeg ervaring mee hebben en er komt nog best wat bij kijken. Heb ik onlangs begrepen.

Als ik het doe, dan ook maar meteen een beetje afgestemd op mijn eigen persoon dus :)
Premium Motors in Apeldoorn hebben een HyperPro service center. Ik weet niet hoe het met de HyperPro monteurs zit, maar Jamie van Premium zelf vind ik erg kundig. Maar ik ben dan ook echt een leek ;)

Ik heb m'n vering tijdens een open dag laten testen, en blijkbaar zijn die nog slapper dan die van een Harley (en die deukte z'n eigen spatbord in bij een drempel). Was iets van ¤270 euro om zowel voor als achter te laten vervangen. Heb ik overigens nog niet gedaan.
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:10:38 #5
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_116657046
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:08 schreef koffiekoekje het volgende:
TT :D

-knipje-
Die eer komt Anne toe! :Y
Heeft ze wel netjes met mij gedeeld hoor
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_116657241
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:08 schreef koffiekoekje het volgende:
TT :D

[..]

nog rekening gehouden met je gewicht? En het soort 'zuigertjes' in de demper. Schijnt ook nog wat uit te maken.
Ik hoorde vanalles maar kreeg de helft maar mee :@
zuigertjes bedoel je mee shims?
Dat bepaald de demping. Alhoewel het ook alleen zuigertjes kunnen zijn, dan is het standaard niet veel bijzonders.




Die bepalen of je motor rustig blijft.
Een veer houd de boel alleen van de grond. Zonder demping is het net een wipwap en slingerslinger door de bocht. De demping absorbeerd de hobbel en geeft dit vloeiend door aan de motorfiets.
Te veel uitgaande demping zorgt er voor dat je motor zakt over hobbeltjes, terwijl een te lage uitgaande demping weer voor een springerig gevoel kan zorgen bij het insturen, of het los laten van de rem, dat dan weer onrust in de motor veroorzaakt.
pi_116657322
Besef me ook dat het totaal ongevraagd is deze onzin hier neer te knallen. Maar het kan vast geen kwaad. :+
pi_116657773
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:15 schreef cageon2 het volgende:
Besef me ook dat het totaal ongevraagd is deze onzin hier neer te knallen. Maar het kan vast geen kwaad. :+
Hehe, interessant ^O^

Ik zit er meer mee dat ik geen behoefte voel om met mijn beperkte kennis de voorvorkpoten los te halen. Toch wel van belang dat dat goed zit, dan laat ik het liever door een pro doen.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:27:32 #9
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_116658066
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:14 schreef cageon2 het volgende:

[..]

zuigertjes bedoel je mee shims?
Dat bepaald de demping. Alhoewel het ook alleen zuigertjes kunnen zijn, dan is het standaard niet veel bijzonders.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Die bepalen of je motor rustig blijft.
Een veer houd de boel alleen van de grond. Zonder demping is het net een wipwap en slingerslinger door de bocht. De demping absorbeerd de hobbel en geeft dit vloeiend door aan de motorfiets.
Te veel uitgaande demping zorgt er voor dat je motor zakt over hobbeltjes, terwijl een te lage uitgaande demping weer voor een springerig gevoel kan zorgen bij het insturen, of het los laten van de rem, dat dan weer onrust in de motor veroorzaakt.
Ja shims, de werking van het gebeuren is mij in grote lijnen wel duidelijk.
Maar heb ik genoeg aan alleen veren, of is het verstandig meer aan te passen. Rekening houdend met mijn gewicht.

Voor "huis tuin en keuken gebruik" zeg maar :P
pi_116658082
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:10 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Premium Motors in Apeldoorn hebben een HyperPro service center. Ik weet niet hoe het met de HyperPro monteurs zit, maar Jamie van Premium zelf vind ik erg kundig. Maar ik ben dan ook echt een leek ;)

Ik heb m'n vering tijdens een open dag laten testen, en blijkbaar zijn die nog slapper dan die van een Harley (en die deukte z'n eigen spatbord in bij een drempel). Was iets van ¤270 euro om zowel voor als achter te laten vervangen. Heb ik overigens nog niet gedaan.
270 voor hyperpro voor en achter?? :o :o :o
pi_116658140
Dat was wat die gast op die dag tegen mij zei. Vond het wel meevallen. Of interpreteer ik jouw reactie fout?

Hangt wss wel van de motor af.
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:39:59 #12
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_116658993
Hmmmm... ik weet niet precies waar je zit, maar je kunt er dus een handeltje beginnen in normale motoren
[/quote]
Op één van de saaiste eilanden van de Antillen, en ik heb tot nu toe één 'normale' brommer gezien hier, één Harley, en verder allemaal 1000+cc verkrachte racers met en zonder NOS en standaard met de overbekende verlengde achterbrug.

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:08 schreef koffiekoekje het volgende:

nog rekening gehouden met je gewicht? En het soort 'zuigertjes' in de demper. Schijnt ook nog wat uit te maken.
Ik hoorde vanalles maar kreeg de helft maar mee :@
Nope, bij mij zijn er gewoon andere veren op gegaan, en that was it, ik heb geen andere achtershock, de originele is al instelbaar qua demping dus een veer volstaat bij mijn hok prima. De voorpoten zijn bij mij oppompbaar, en de demping kun je beïnvloeden door er meer of minder dikkere of dunnere olie in te mikken. Wederom: springs replaced only ;)

Bij een wegreezert is dat in- en afstellen ook een stuk gevoeliger, maar man o man, wat maakt dat een verschil in de bochten enzo _O_

Bij Hyperpro schijnen ze een heel goede service te hebben, die laten je niet gaan voordat je helemaal op en top tevreden bent, ik meen me te herinneren dat WB zijn brommert daar ook heeft laten afstellen (de 10).
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:40:20 #13
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_116659025
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:10 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Premium Motors in Apeldoorn hebben een HyperPro service center. Ik weet niet hoe het met de HyperPro monteurs zit, maar Jamie van Premium zelf vind ik erg kundig. Maar ik ben dan ook echt een leek ;)

Ik heb m'n vering tijdens een open dag laten testen, en blijkbaar zijn die nog slapper dan die van een Harley (en die deukte z'n eigen spatbord in bij een drempel). Was iets van ¤270 euro om zowel voor als achter te laten vervangen. Heb ik overigens nog niet gedaan.
Genoteerd als tip :7
pi_116659188
Ik ga het toch ook maar doen :) In Alphen zitten ze ook, dat is een kwartiertje op de brommer.

Even wachten nog te de afrekening van mijn oude werk (geen kritiek op beleid kunnen verdragen :N ) komt met nog een shitload vakantiedagen, dan gaat het maar eens gebeuren :)

[ Bericht 0% gewijzigd door BlackLining op 11-09-2012 21:00:53 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:43:32 #15
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_116659257
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:39 schreef Sounddragon het volgende:
Hmmmm... ik weet niet precies waar je zit, maar je kunt er dus een handeltje beginnen in normale motoren

Op één van de saaiste eilanden van de Antillen, en ik heb tot nu toe één 'normale' brommer gezien hier, één Harley, en verder allemaal 1000+cc verkrachte racers met en zonder NOS en standaard met de overbekende verlengde achterbrug.

[..]

Nope, bij mij zijn er gewoon andere veren op gegaan, en that was it, ik heb geen andere achtershock, de originele is al instelbaar qua demping dus een veer volstaat bij mijn hok prima. De voorpoten zijn bij mij oppompbaar, en de demping kun je beïnvloeden door er meer of minder dikkere of dunnere olie in te mikken. Wederom: springs replaced only ;)

Bij een wegreezert is dat in- en afstellen ook een stuk gevoeliger, maar man o man, wat maakt dat een verschil in de bochten enzo _O_

Bij Hyperpro schijnen ze een heel goede service te hebben, die laten je niet gaan voordat je helemaal op en top tevreden bent, ik meen me te herinneren dat WB zijn brommert daar ook heeft laten afstellen (de 10).
Ik kan dus werkelijk helmaal niks instellen nu, behalve de veervoorspanning achter.

Ook deze tips neem ik mee :)
pi_116659792
2-1 :P
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:53:30 #17
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_116659958
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:51 schreef Geerd het volgende:
2-1 :P
? Als het de stand bij voetbal is, dat is elders op Fok.
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:55:29 #18
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_116660104
Overigens..... over ketting smeren... ik hoor hele verschillende geluiden overal. de een doet het elke 200 km, de andere om de 1000 en weer iemand anders laat het alleen bij grote beurt doen. Hoe weet je nu of je ketting nu wel of niet gesmeerd moet worden? Mijn ketting is nog erg vettig en zwart als ik er met de vingers aan zit.

Ow, en ik rij nooit in de regen, nooit in modder en als die voor de deur staat zit er altijd een beschermhoes om de gehele motor heen
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:56:31 #19
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_116660183
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:51 schreef Geerd het volgende:
2-1 :P
1 vs 2 cilinders. Is het.
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:57:19 #20
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_116660247
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:56 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

2 vs 1 cilinder. Is het.
Je gelooft het zelf zeker?
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_116660422
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:55 schreef Mickeys het volgende:
Overigens..... over ketting smeren... ik hoor hele verschillende geluiden overal. de een doet het elke 200 km, de andere om de 1000 en weer iemand anders laat het alleen bij grote beurt doen. Hoe weet je nu of je ketting nu wel of niet gesmeerd moet worden? Mijn ketting is nog erg vettig en zwart als ik er met de vingers aan zit.

Ow, en ik rij nooit in de regen, nooit in modder en als die voor de deur staat zit er altijd een beschermhoes om de gehele motor heen
Als de rolletjes glimmen ben je te laat, voor de rest 2 x per dag.
Ik zwaai naar dieren.
pi_116660567
Ik doe het zo rond de 500 km. Elke 1.500 maak ik hem eerst grondig schoon en smeer hem dan pas.

Of als ie erg zwart wordt of herrie begint te maken.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_116660727
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:27 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

Ja shims, de werking van het gebeuren is mij in grote lijnen wel duidelijk.
Maar heb ik genoeg aan alleen veren, of is het verstandig meer aan te passen. Rekening houdend met mijn gewicht.

Voor "huis tuin en keuken gebruik" zeg maar :P
Ik heb t andere topic niet gezien, maar heb je een probleem bij het rijden? Of ben je op zoek naar een beter gevoel op de motor?

Jij hebt toch ook een average gewicht dacht ik?

Progressieve veren zijn voor de weg wel interessant overigens.
Mocht ie net iets te licht dempen kan je t ook af met andere (dikkere) olie (als je geen stel mogelijkheden hebt)

Maar wat je echt nodig hebt is moeilijk te zeggen zo. Je zou je negatieve veerweg op kunnen meten.
motor uit de veren trekken, vast punt pakken op de vorkpoot, meten, onthouden/opschrijven, erop gaan zitten, beetje bewegen (liefst iemand anders die de motor in balangs houd) en dan nog een keer meten op de vorkpoot en dan het verschil is je negatieve veerweg dit moet (ff gokken) tussen de 15 en 25 mm zijn dacht ik zo uit het hoofd.

Vering boek heb ik uitgeleend. Zal ik ff terug vragen van de week. Of je rijd ff hier langs, mag jij m ff doorkijken?
  dinsdag 11 september 2012 @ 21:06:06 #24
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_116660810
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:59 schreef Geerd het volgende:

[..]

Als de rolletjes glimmen ben je te laat, voor de rest 2 x per dag.
Tenzij je een osco hebt, daarbij blijven ze glimmen :)
  dinsdag 11 september 2012 @ 21:08:33 #25
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_116660955
Ik doe het als ik eraan denk, soms om de veel km, soms om de minder, had 'ie maar geen ketting moeten worden :)

godver, wat is mijn webz weer traag, ouwe kuttroep hier :r
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')