abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116647175
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vorige deel:

http://forum.fok.nl/topicchain/prev/1861121

De OP vind je hier.

Veel succes iedereen met het vinden van een baan. ^O^

Misschien een leuk idee om mensen hier toe te voegen die werk zoeken. Dan kunnen we wellicht elkaar een beetje helpen met het vinden van werk.
  dinsdag 11 september 2012 @ 16:23:08 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116647221
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:02 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Klinkt stom, maar dat heb ik niet.
iedereen heeft een netwerk. al is het maar je familie of vriendengroep. wat heb jij allemaal?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_116647288
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

iedereen heeft een netwerk. al is het maar je familie of vriendengroep. wat heb jij allemaal?
Je netwerk kan alles of iedereen betekenen: je buurvrouw je buurman je facebookvrienden noem maar op. Je moet je niet schamen om tegen iedereen te zeggen dat je op zoek bent naar werk en in welke sector. Ik heb nog geen baan maar merk wel dat dit echt by far het beste werkt. Stage lopen is ook nog een goede tip overigens.
pi_116647782
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

hell, zelfs Fok! is een netwerk! :o

[ Bericht 0% gewijzigd door Barreltje op 11-09-2012 16:44:01 ]
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_116648553
Ik ben ook volop bezig met netwerken.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_116651379
Wat gaan de werkzoekenden stemmen?
pi_116652158
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:18 schreef Devv het volgende:
Eerlijk gezegd, ik heb geen idee (BE).
pi_116653643
quote:
Ook nog geen idee. Ik ga in ieder geval morgenavond stemmen tellen. :P
pi_116653703
quote:
Nummer 11, Sjoerd Sjoerdsma *O*
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 september 2012 @ 19:32:21 #10
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116655022
Geen idee. Iets liberalerigs denk ik. En of dat dan links of rechts van het midden wordt...
pi_116656796
Wat voor banen stemmen we voor? "Burger Flippers" zoals de Amerikanen zo mooi zeggen of hoogwaardige banen?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_116660981
D66 it's a feeling
pi_116672895
Werk zoeken is zwaar klote!
pi_116679212
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:07 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ook nog geen idee. Ik ga in ieder geval morgenavond stemmen tellen. :P
En dat ga ik niet eens doen :( Ik hoop maar dat ze gewoon genoeg mensen hadden dit jaar, of dat ik me te laat heb aangemeld.
Want als ik ben afgewezen op mijn kunnen is het helemaal erg gesteld met me.
pi_116679296
Heb eind deze week een sollicitatiegesprek. Nu zou ik graag jullie mening hebben over het volgende.
Uiteraard zal ik de vraag krijgen: waar zie jezelf in 5 jaar, wat zijn je ambities enz. Ik vraag mij of het dan verstandig is om geheel eerlijk te zijn en te antwoorden dat ik graag teamleider zou worden. Mijn twijfels ontstaan omdat ik met de huidige teamleider een gesprek heb (bedreiging?) en omdat ik solliciteer naar een vrij lage functie binnen het bedrijf en als ik dan vertel teamleider te willen worden er gedacht zal worden dat ik het niet lang zal uithouden in die functie.
pi_116679339
Ligt er denk ik aan hoe je het omschrijft?
pi_116679852
Mischien kan je de functie net onder team leider opgeven? als je vrij laag begint binnen het bedrijf zit er waarschijnlijk nog wel wat tussen neem ik aan?
En mischien wordt dat dan ook als een realistischer doel gezien door de huidige teamleider?
Op die manier voelt de huidige team leider zich niet zo bedreigd, en je kan in het gesprek wel laten doorschemeren dat je leiderschapskwaliteiten hebt, zodat dit niet vergeten wordt.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_116679867
De baan waar ik ben aangenomen ben ik gewoon eerlijk geweest, daarnaast heb ik toegelicht hoe die lagere functie een rol speelt in het plan om daar te komen. Dit plan was ook eerlijk en oprecht. Kijk wel uit dat je niet onbewust uitstraalt "ik wil jouw baan", dit was bij mij niet van toepassing. Aangezien het gevoelsmatig is kan je het misschien ook gevoelsmatig weghalen: "maar zover is het nog lang niet!".

Ik loop daardoor wel steeds op tegen het feit dat het eigenlijk niet zo'n lekker passende functie is, maar dat zie ik eerder als uitdaging. Het betekent ook niet per direct dat ik het niet naar m'n zin heb, er zitten ook genoeg positieve dingen in. Het betekent alleen dat ik niet 40 jaar in die functie moet blijven hangen. De afdelingsmanager gaf toen ik al binnen was nog advies: probeer het over 5 jaar eens, je hebt nog 40 jaar om te werken...
pi_116680576
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 10:59 schreef Kekaa het volgende:

[..]

En dat ga ik niet eens doen :( Ik hoop maar dat ze gewoon genoeg mensen hadden dit jaar, of dat ik me te laat heb aangemeld.
Want als ik ben afgewezen op mijn kunnen is het helemaal erg gesteld met me.
Jammer, je zou toch denken dat de lat niet heel erg hoog ligt voor zo'n baantje. Ik verwacht dan ook dat het vooral aan overinschrijving (meer inschrijvingen dan plaatsen) ligt.

Ik heb in mijn aanmeldingsmailtje geschreven dat ik eerder via het uitzendbureau had gewerkt. En aangezien de opdrachtgevers altijd tevreden waren over mij, zal ik in het systeem van het uitzendbureau ook wel als betrouwbaar te boek staan. :) Overigens zag ik in de krant een lager aantal stemmentellers voor mijn gemeente genoemd staan dan er bij het uitzendbureau werd genoemd. Misschien hadden ze hier zelfs nog plaatsen over... :o

[ Bericht 5% gewijzigd door lyolyrc op 12-09-2012 11:56:10 ]
pi_116681772
Ik vind het wel normaal om aan te geven dat je ambitie hebt om door te groeien. Dat is ook een vraag die je goed kunt stellen: zijn er mogelijkheden om uiteindelijk door te groeien. Toch moet je niet meteen zeggen ik wil jou baan je moet het iets 'zachter' uitdrukken door te zeggen om uiteindelijk teamleider te worden lijkt me ontzettend leuk.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 september 2012 @ 12:15:15 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116681841
Ondertussen precies een week na mijn 2e gesprek... NIets gehoord.

Heb al gebeld met de recruiter, die was er niet dus zijn voicemail ingesproken. En gisteren gemailed.
pi_116682454
Dank voor jullie reacties ^O^
pi_116683143
quote:
9s.gif Op woensdag 12 september 2012 12:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Ondertussen precies een week na mijn 2e gesprek... NIets gehoord.

Heb al gebeld met de recruiter, die was er niet dus zijn voicemail ingesproken. En gisteren gemailed.
Zodra je er zelf achteraan moet gaan kun je er wel vanuit gaan dat 't niks wordt.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 september 2012 @ 14:15:02 #24
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116686645
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 12:50 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Zodra je er zelf achteraan moet gaan kun je er wel vanuit gaan dat 't niks wordt.
Positieve insteek :')

Het is pas een week he. Maar goed, ik had wel gehoopt dat er ondertussen meer bekend was.

Hoe dan ook, na de sollicitatie duurde het ook lang tot ik de eerste keer wat hoorde. Groot bedrijf, moeten misschien over een aantal schijven. Alleen na ht eerste gesprek ging het snel. Toen werd ik een dag later al gebeld.
  woensdag 12 september 2012 @ 14:20:43 #25
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_116686881
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 11:02 schreef das_phantom het volgende:
Heb eind deze week een sollicitatiegesprek. Nu zou ik graag jullie mening hebben over het volgende.
Uiteraard zal ik de vraag krijgen: waar zie jezelf in 5 jaar, wat zijn je ambities enz. Ik vraag mij of het dan verstandig is om geheel eerlijk te zijn en te antwoorden dat ik graag teamleider zou worden. Mijn twijfels ontstaan omdat ik met de huidige teamleider een gesprek heb (bedreiging?) en omdat ik solliciteer naar een vrij lage functie binnen het bedrijf en als ik dan vertel teamleider te willen worden er gedacht zal worden dat ik het niet lang zal uithouden in die functie.
Gewoon eerlijk vertellen en met een knipoog erbij zeggen dat je verwacht dat hij in die tijd ook vast is doorgegroeid. ;)
I am just a dreamer, but you are just a dream
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')