abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 september 2012 @ 08:00:18 #261
241662 Jian
Well, well, well
pi_116968323
In relatie tot het moordwapen, pikte ik deze onderweg nog ergens op;

As Crispin Black wrote yesterday for The Week, the killer's Skorpion machine pistol is the signature weapon of the Serbian Mafia.

?!
pi_116968360
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 08:00 schreef Jian het volgende:
In relatie tot het moordwapen, pikte ik deze onderweg nog ergens op;

As Crispin Black wrote yesterday for The Week, the killer's Skorpion machine pistol is the signature weapon of the Serbian Mafia.

?!
Dat zou dan weer een link kunnen zijn naar 'de Balkan man'.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 19 september 2012 @ 08:09:46 #263
241662 Jian
Well, well, well
pi_116968433
Paar aardige passages uit het artikel over het vermoedelijke moordwapen;

Its very short barrel length and tendency to jerk upwards during firing mean that except in expert hands it is not particularly accurate beyond 20ft.

Whoever was firing it – the French authorities are suggesting only one weapon was used - knew what he was doing.

Yugoslav soldiers, particularly special forces, it later became the favoured weapon of Serbian ethnic cleansers and thugs including the notorious Arkan.

http://www.theweek.co.uk/(...)ias-signature-weapon

[ Bericht 1% gewijzigd door Jian op 19-09-2012 09:00:33 ]
  woensdag 19 september 2012 @ 08:23:47 #264
241662 Jian
Well, well, well
pi_116968598
Interessante opmerking in het artikel dat wellicht een antwoord geeft op de hier meermalen gestelde vraag; waarom niet "professioneel" alleen de vader, waarom het hele gezin?

So it looks as though the carnage was deliberate. Murders of this sort are essentially a form of lethal street theatre – the perpetrators are trying not just to kill but also to send a message to others.
  woensdag 19 september 2012 @ 08:25:58 #265
241662 Jian
Well, well, well
pi_116968623
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 08:03 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dat zou dan weer een link kunnen zijn naar 'de Balkan man'.
exact!
pi_116971194
quote:
Its very short barrel length and tendency to jerk upwards during firing mean that except in expert hands it is not particularly accurate beyond 20ft.
Dat is ongeveer verder dan 6 meter.

Die mensen in die auto zijn zo goed als point blank door hun knarretje geschoten en dan is het dus wel heel precies. Dat blijkt ook.

En die fietser zal dan wel wat verder weg geweest zijn en vandaar ook de meerdere schoten.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_116971603
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 07:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het moordwapen staat in de OP; een Scorpion 7.65 met 25-kogelmagazijn. Maar wel heel vaag van dat ene pistool ja.
Ik las gisteren dat het een Luger Parabellum 08 met kaliber 7,65 mm is. bron
pi_116972719
Overigens, is Haydar Thaher al in dit topic genoemd als mogelijke verdachte? Het is de 46 jarige zoon van 'de oma' in de auto, Suhaila Al-Allaf (74 jaar). En hij schijnt nogal agressief te zijn en al meermalen gedreigd hebben met het vermoorden van zijn ouders! (Overigens is de vader vorig jaar overleden aan de gevolgen van nierproblemen).

http://www.telegraph.co.u(...)s-murder-victim.html

quote:
Haydar Thaher, 46, has a history of mental health problems and has not been seen by neighbours for a month.

His mother, Suhaila al-Allaf, 74, was killed along with her daughter Iqbal al-Hilli, 47, and son-in-law Saad al-Hilli, 50, from Surrey, by a mystery gunman at a remote French Alps beauty spot last week.
quote:
Neighbours at their flat said they had not seen the son for about a month while Swedish relatives said they believed he had travelled to England.

Documents from a local criminal court in Stockholm reveal Haydar was arrested on numerous occasions for alleged violent and threatening behaviour against his parents.

However, he was never charged because they refused to testify against him wanting help for him instead, papers from the Sodertorns court show.

His parents allegedly told police they believed he was schizophrenic, that he had terrorised them since 2001 and threats were made on a daily basis.

In 2004 he was said to have screamed at his father: “I want to kill you and there is nothing you can to about it" to his father before hitting him.

The following year he allegedly attacked his father with his own walking stick and screamed:"I can beat you and I can kill you" in Arabic.

In 2006 he allegedly attacked his mother.
pi_116972945
Dat wapen is volgens mij over heel europa verspreid na het balkan conflict, volgens mij zelfde wapen als die undercover actie met Peter R. met die kampers, is relatief goedkoop, niet al te groot en erg effectief.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_116973316
Lijkt me overigens dat die erfenis misschien wel eens meer zou kunnen zijn dan iets meer dan een miljoen:

quote:
In a letter written last year, murdered Saad Al-Hilli, 50, said his brother Zaid, 53, was a ‘control freak’ and he wanted to ‘wipe him out of my life’.

The aeronautical engineer told a childhood friend he had cut off his older brother after ‘underhand things’ took place over their late father’s assets.
http://www.dailymail.co.u(...)returns-Britain.html

En hier de 'letter':

quote:
Mae Faisal El-Wailly, a childhood friend of Mr Hilli, 50, and his brother, Zaid, 53, has revealed that the younger brother had written to her a month after the death of their father indicating that there might be a dispute over the inheritance. The letter, dated September 16, read: "Zaid and I do not communicate any more as he is another control freak and tried a lot of underhanded things even when my father was alive. He tried to take control of father's assets and demanded control. It is a long story and now I have just had to wipe him out of my life. Sad but I need to concentrate now on my wife and two lovely girls ..."
http://www.theaustralian.(...)b64oi6-1226470712911

quote:
Reportedly, on 8 August 2012, Saad Al-Hilli took out 'a caveat' stopping his brother Zaid from receiving part of their millionaire father Kadhem's fortune.

Kadhem, a retired factory owner, had been missing from his home in Malaga, Spain, for six days before he was found dead in August 2011.

Kadhem reportedly owned a multi-million-pound portfolio of properties in Spain, France, Switzerland and the UK.
http://aangirfan.blogspot(...)clear-smuggling.html

[ Bericht 20% gewijzigd door Montagui op 19-09-2012 11:38:54 ]
pi_116973422
quote:
Kadhem reportedly owned a multi-million-pound portfolio of properties in Spain, France, Switzerland and the UK.
Misschien was hij wel gewoon makelaar. Dat maakt hem nog geen eigenaar van die huizen he :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_116973443
Saad al-Hilli heeft een leuke familie... zijn broer die een control freak is, zijn zwager is schizophrenic en heeft zijn schoonouders al eens aangevallen

"She was beaten around the face with great force, the trauma was immense."

de oudste dochter heeft niet alleen maar een tik op haar hoofd gekregen om haar uit te schakelen. ze is flink in elkaar geslagen door de dader

het schizophrenic past wel in het verwarrende plaatje van een nette en professionele gedeelte van de moorden ( pa, ma, oma) en het emotionele/woedende gedeelte (dochter, fietser)
pi_116973710
"And why was the body of the rider Sylvain Mollier found lying near the car, which is several feet from the road he would have taken?"

de Franse fietser is dus niet verderop het weggetje neer geschoten, maar vlak naast de auto? er is dus niet in de wilde weg op hem geschoten toen hij aan kwam fietsen, de moorden zag gebeuren en tegen de dader schreeuwde dat hij op moest houden (of wat er op dat momen maar in je opkomt als je op zo iets bizars stuit)
  woensdag 19 september 2012 @ 11:49:54 #274
241662 Jian
Well, well, well
pi_116974036
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 10:38 schreef Markeerstift het volgende:

[..]

Ik las gisteren dat het een Luger Parabellum 08 met kaliber 7,65 mm is. bron
Je hebt gelijk met die bron, dat is de The Telegraph en dat zou best zo kunnen zijn, maar daarentegen.

Wat ik me wel afvraag is, die zgn wapenexperts, wie zijn dat, want, ik vind een door andere media genoemde Skorpion veel meer voor de hand liggen dan een zeldzame Luger enne;

Second hand Skorpion 7.65mm x 21mm Parabellum/Luger/.30
(let op het kaliber en de cartidge)

Skorpion
Submachine Gun
Deactivated
No Licence - Deactivated
Used - Good condition
7.65mm x 21mm Parabellum/Luger/.30 Luger
Deactivated
Price £ 350.00 (GBP - £)'

http://www.gunstar.co.uk/(...)or-sale-gs68104.aspx

Leuk wel?! :P
  woensdag 19 september 2012 @ 11:53:43 #275
241662 Jian
Well, well, well
pi_116974174
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:41 schreef Alleskids het volgende:
"And why was the body of the rider Sylvain Mollier found lying near the car, which is several feet from the road he would have taken?"

de Franse fietser is dus niet verderop het weggetje neer geschoten, maar vlak naast de auto? er is dus niet in de wilde weg op hem geschoten toen hij aan kwam fietsen, de moorden zag gebeuren en tegen de dader schreeuwde dat hij op moest houden (of wat er op dat momen maar in je opkomt als je op zo iets bizars stuit)
Is dat zo?, wellicht is ie terwijl hij geraakt werd nog wel 10 meter (slingerend) doorgereden? Ik weet het ook niet, maar dat lijkt me niet onmogelijk
pi_116994979
Misschien kwam de fietser af op geluid van schoten?
pi_116995382
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:47 schreef computergirl het volgende:
Misschien kwam de fietser af op geluid van schoten?
Ja zou ik ook doen, maar even serieus er kan toch een demper gebruikt zijn
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_116996558
Gillende mensen?
  Donald Duck held woensdag 19 september 2012 @ 20:19:30 #279
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_116996728
quote:
10s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:55 schreef Soury het volgende:

[..]

Ja zou ik ook doen, maar even serieus er kan toch een demper gebruikt zijn
Ook met een demper maakt dat nog flink kabaal. Het is echt geen zacht poef-geluidje zoals in films.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_116996940
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:19 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ook met een demper maakt dat nog flink kabaal. Het is echt geen zacht poef-geluidje zoals in films.
Oh dat wist ik niet (gelukkig) :)
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_116999562
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:32 schreef Alleskids het volgende:
Saad al-Hilli heeft een leuke familie... zijn broer die een control freak is, zijn zwager is schizophrenic en heeft zijn schoonouders al eens aangevallen

"She was beaten around the face with great force, the trauma was immense."

de oudste dochter heeft niet alleen maar een tik op haar hoofd gekregen om haar uit te schakelen. ze is flink in elkaar geslagen door de dader

het schizophrenic past wel in het verwarrende plaatje van een nette en professionele gedeelte van de moorden ( pa, ma, oma) en het emotionele/woedende gedeelte (dochter, fietser)
Kom op, de Daily Mail maakt zulke verhalen. Over elke familie kan je wel verhalen verzinnen, het lijkt altijd ernstiger dan het is.

Duidt nog niet op moord (hoewel mijn eerste gedachte ook familie was, nu denk ik er anders over).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_117005239
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:19 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Mythbuster heeft er onlangs nog een aflevering over gedaan. natuurlijk is het geen Hollywood poefje, maar het was wel degelijk een zacht geluid, het geluid van brekend glas, de motor van de BMW die flink toeren maakt en gegil zal dan eerder de Fransman gealarmeerd hebben denk ik.
pi_117013776
Het lichaam van Sylvain Mollier is naast de auto gevonden en niet aan het begin van de toegangsweg waar hij als toevallige voorbijganger de moord verstoorde. De Britse media melden dat er sporen zijn gevonden die wijzen op wild manoeuvreren van de BMW om weg te komen

Nieuw scenario: rendez vouz tussen Al-Hilli en Molier. Al-Hilli heeft hele gezin mee genomen als dekmantel, of omdat ma Al-Hilli het zat was dat pa er steeds vandoor ging tijdens het familie kampeeruitje en dat ze nu als gezin een uitstapje gaan maken
Molier stopt naast de BMW op de afgesproken plek in het bos
Pa geeft de oudste dochter het pakketje
Dochter stapt uit, sluit portier en loopt naar Molier
Op dat moment komt de schutter tevoorschijn en vuurt meerdere kogels af op Molier en raakt de dochter in haar schouder
Pa probeert te vluchten, maar de fiets en de 2 lichamen en de schutter staan in de weg
De jongst dochter vlucht op dat moment onder de rok van ma
De schutter bereikt de auto en schiet pa neer, ma, en oma
De kogels zijn op, dus de oudste dochter moet gedood worden met zware klappen op haar hoofd
De schutter pakt het pakketje en gaat er vandoor
pi_117015749
Nou opgelost. :D

Aan de andere kant is het ook wel tamelijk dom om zaken die het daglicht niet kunnen verdragen af te handelen op een afgelegen plaats. Zulke zaken kun je soms beter doen waar niemand het verwacht.

Maar goed als men SAH dood wilde dan gebeurde dat toch wel.
  † In Memoriam † donderdag 20 september 2012 @ 10:33:10 #285
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_117015891
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 09:01 schreef Alleskids het volgende:
Het lichaam van Sylvain Mollier is naast de auto gevonden en niet aan het begin van de toegangsweg waar hij als toevallige voorbijganger de moord verstoorde. De Britse media melden dat er sporen zijn gevonden die wijzen op wild manoeuvreren van de BMW om weg te komen

Nieuw scenario: rendez vouz tussen Al-Hilli en Molier. Al-Hilli heeft hele gezin mee genomen als dekmantel, of omdat ma Al-Hilli het zat was dat pa er steeds vandoor ging tijdens het familie kampeeruitje en dat ze nu als gezin een uitstapje gaan maken
Molier stopt naast de BMW op de afgesproken plek in het bos
Pa geeft de oudste dochter het pakketje
Dochter stapt uit, sluit portier en loopt naar Molier
Op dat moment komt de schutter tevoorschijn en vuurt meerdere kogels af op Molier en raakt de dochter in haar schouder
Pa probeert te vluchten, maar de fiets en de 2 lichamen en de schutter staan in de weg
De jongst dochter vlucht op dat moment onder de rok van ma
De schutter bereikt de auto en schiet pa neer, ma, en oma
De kogels zijn op, dus de oudste dochter moet gedood worden met zware klappen op haar hoofd
De schutter pakt het pakketje en gaat er vandoor
Ook plausibel. Echte Sherlocks hier... :Y

Sowieso vertelt het iets dat de oudste dochter buiten de auto lag. Maar wat? Mss idd zoals hierboven gezegd, gaf ze een pakje af, werd ze ontvoerd, of net teruggebracht... Het wil iets zeggen....
Are you fokking to me?
pi_117021931
Slechte moeder, die achterin gaat zitten en haar dochter rustigjes een pakje aan vreemde mannen laat geven.

Maar wel goed verhaal, Alleskids!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_117032732
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2012 13:42 schreef El_Matador het volgende:
Slechte moeder, die achterin gaat zitten en haar dochter rustigjes een pakje aan vreemde mannen laat geven.

Maar wel goed verhaal, Alleskids!
Echt ik geloof er geen zak van. Die dochter had dat allang al kunnen vertellen. Sterker nog zij zou doelwit één zijn in dit sprookje
pi_117032952
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 18:30 schreef Soury het volgende:

[..]

Echt ik geloof er geen zak van. Die dochter had dat allang al kunnen vertellen. Sterker nog zij zou doelwit één zijn in dit sprookje
Bovendien stel dan eerst eens vast wat voor pakje moest worden overgedragen. Hoezo pakje, wat voor pakje, waarom een pakje? Als het informatie betreft dan gaat dat toch tegenwoordig sws niet per pakje? Drugs lijken me vooralsnog onwrs.
Volgens mij gaat men er (van Franse zijde) inmiddels ook vanuit dat de wielrenner het mogelijke doel zou kunnen zijn geweest en dat de Britse familie de getuige was.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 20-09-2012 18:43:39 ]
I´m back.
pi_117033199
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 18:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Bovendien stel dan eerst eens vast wat voor pakje moest worden overgedragen. Hoezo pakje, wat voor pakje, waarom een pakje? Als het informatie betreft dan gaat dat toch tegenwoordig sws niet per pakje? Drugs lijken me vooralsnog onwrs.
Volgens mij gaat men er (van Franse zijde) inmiddels ook vanuit dat de wielrenner het mogelijke doel zou kunnen zijn en dat de Britse familie de getuige was.
Ja maar dan zou het weer vreemd zijn dat er 5 kogels nodig waren voor het doelwit en drie van de 5 getuigen heel netjes 2x door het hoofd zijn geschoten. Bovendien is een auto veel meer obvious van te voren te zien (dan een toevallige fietser in het andere scenario) dus dan zou het een haastklus geweest moeten zijn. Anders had de moordenaar wel een ander moment uitgekozen.
pi_117033326
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 18:42 schreef Markeerstift het volgende:

[..]

Ja maar dan zou het weer vreemd zijn dat er 5 kogels nodig waren voor het doelwit en drie van de 5 getuigen heel netjes 2x door het hoofd zijn geschoten. Bovendien is een auto veel meer obvious van te voren te zien (dan een toevallige fietser in het andere scenario) dus dan zou het een haastklus geweest moeten zijn. Anders had de moordenaar wel een ander moment uitgekozen.
De wielrenner ziet de moordenaar, probeert weg te komen, wordt toch voor zijn raap geschoten, moordenaar draait om en ziet het gezin dat in paniek probeert te ontkomen?
Beetje een situatie als bij de moord op de gebroeders Taminiau dus. Alleen zonder de ripdeal.
I´m back.
pi_117033451
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 18:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij gaat men er (van Franse zijde) inmiddels ook vanuit dat de wielrenner het mogelijke doel zou kunnen zijn en dat de Britse familie de getuige was.
Zalando :D Nee flauw, dat pakjes verhaal lijkt mij ook onwaarschijnlijk. Het gaat wel een rare toestand worden. Die fietser moeten wel even flink aan de tandwiel getrokken worden qua ondervraging. Is er trouwens bewijs dat de sporen van die auto (4 wiel) er zijn en vers waren.
Die kan ook per ongeluk daar geweest zijn en gespot door de dader.
Het wordt vreemder en vreemder
pi_117033852
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 18:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De wielrenner ziet de moordenaar, probeert weg te komen, wordt toch voor zijn raap geschoten, moordenaar draait om en ziet het gezin dat in paniek probeert te ontkomen?
Beetje een situatie als bij de moord op de gebroeders Taminiau dus. Alleen zonder de ripdeal.
als de fietser is neergeschoten terwijl hij kwam aan gefietst, dan had pa Al-Hilli toch wel tijd gehad om weg te racen, desnoods de schutter dood rijdend?
pi_117037692
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 18:57 schreef Alleskids het volgende:

[..]

als de fietser is neergeschoten terwijl hij kwam aan gefietst, dan had pa Al-Hilli toch wel tijd gehad om weg te racen, desnoods de schutter dood rijdend?
Misschien kwamen zij net uit het bos zetten, terug van een wandeling?
Tussen het moment dat de moordenaar zich installeert voor de moord en de moord zelf.
I´m back.
pi_117057534
Volgens mij werd die Franse fietser eerst neergekogeld. Zijn beschoten lichaam is beland ergens vóór de wagen van Al-Hilli. Al-Hilli (in paniek) moest met zijn wagen eerst achteruit, om niet over het lichaam van die fietser te moeten rijden, en is de BMW zo vastgeraakt in de berm.

(Tussen haakjes: het verhaal van de 'Balkan'-man werd ontkracht door de camping-uitbaters. Het bleek om een Italiaan te gaan. Het artikel: http://www.huffingtonpost(...)2.html#slide=1491018

And she said comments about a mysterious man described as appearing "to come from the Balkans" were "ridiculous".
She said: "That was an Italian man who was here. He left and got on his plane as was planned.
)
degma
pi_117058200
Omdat de deuren op slot zaten heeft de voormalige RAF man de ramen ingetikt om de motor uit te zetten.

De familie is de auto ingevlucht en heeft vervolgens de deuren op slot gedaan?
pi_117058402
Is zo'n BMW niet het soort wagen, die automatisch de deuren vergrendelt, eens je begint te rijden?
Aangezien de achterwielen nog aan het spinnen waren, lijkt het me logisch dat de deuren nog vergrendeld waren ...
(maar ik ben geen auto-expert ...)
degma
pi_117063195
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 11:40 schreef TargaFlorio het volgende:
Omdat de deuren op slot zaten heeft de voormalige RAF man de ramen ingetikt om de motor uit te zetten.

De familie is de auto ingevlucht en heeft vervolgens de deuren op slot gedaan?
Waren ze uit de auto dan?! (op de oudste dochter na, maar die zocht hulp en zat waarschijnlijk achter in)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_117191358
http://www.mirror.co.uk/n(...)-investigate-1338671

de internationale moord wordt nog internationaler. Het schijnt dart Saad Al-Hilli de laatste maanden voor zijn dood erg actief was op Arabische chat sites, en aanhet radicaliseren was. De Franse politie rocht zich nu ook op Pakistan

volgens mij zoeken ze nu naar iets wat er niet is. maar blijkbaar zitten ze op een dood spoor
  Moderator donderdag 11 oktober 2012 @ 10:31:57 #299
8781 crew  Frutsel
pi_117845275
quote:
Onderzoek naar Zwitserse link moorden Annecy
PARIJS - De Franse politie heeft in het onderzoek naar de geruchtmakende moordzaak in de Franse Alpen beslag gelegd op geld van een Zwitserse bankrekening.

Dat meldden Franse media vrijdag. De Zwitserse justitie heeft bevestigd dat een van de slachtoffers, de 50-jarige Brits-Iraakse man Saad al-Hilli, de bank in Genève bezocht, kort voordat hij werd vermoord.

Hilli werd in september de buurt van het Meer van Annecy doodgeschoten, samen met zijn vrouw Iqbal en haar moeder. Twee dochtertjes van het paar overleefden het drama ternauwernood. Een waarschijnlijk toevallig passerende Franse fietser overleefde het niet.

De Franse en Britse politie tasten nog altijd in het duister over de zaak. Eerder liet de Franse politie weten dat een mogelijk dispuut tussen Hilli en zijn broer over geld onderwerp van onderzoek was. De broer heeft ontkend dat van een geldkwestie sprake was.
Bericht is al van vrijdag... het raakt in de vergetelheid denk ik :{
Dood spoor?
  Moderator donderdag 11 oktober 2012 @ 10:33:36 #300
8781 crew  Frutsel
pi_117845324
quote:
Alps family murder: French police launch witness appeal as clues run out
French police have launched an appeal for witnesses in the murder of the British family in the Alps - more than a month after they were killed.

etectives in France and Britain still have no clue who executed three members of the al-Hilli family, and a French cyclist, near the town of Annecy on September 5.

Now five weeks later, police in the Alpine resort have issued a freephone number and a nationwide call for anyone with information to come forward.

The appeal comes after Annecy chief prosecutor Eric Millaud admitted last week that there was "no immediate hope" of solving the crime.

Chief prosecutor Eric Millaud said finding whoever executed the family would take a "very, very long time".

Iraqi-born Saad Al-Hilli, 50, his wife Ikbal, 47, and her mother Suhaila Al-Allaf, 74, were all shot twice through the head in their BMW parked at a remote beauty spot outside the village of Chevaline.

French cyclist Sylvain Mollier, a 45-year-old father of three, also died in the massacre.

The Al-Hilli's daughter Zeinab, seven, is still being treated for a bullet wound and severe head injuries, while her sister Zeena, four, survived after hiding from the killer beneath her mother's body.

It emerged last week that Swiss bank accounts linked to the family had been uncovered by detectives in France.

Investigators also found that Mr Al-Hilli, from Claygate, Surrey, had visited Geneva - just 40 miles from the spot where he died - in the days before the attack.

Detectives have also been hunting for a British-registered car seen speeding away from the scene by another British cyclist who discovered the massacre.

Police said the witness saw a dark-coloured Mitsubishi Pajero 4x4 being driven by a 'nervous' looking man.

They believe the killers may have fled across the Swiss or Italian borders - both only an hour's drive away from the scene.

In a statement released by gendarmes in Annecy today, a police spokesman said: "After a month of investigations and interviews of more than 650 people, we are putting in place a freephone number for any witnesses who can provide further information.

"Anyone who may have been in contact with this British family, or who were in the area around Chevaline on the day of the crime are asked to make themselves known to gendarmes."

The number to call from within France is 0800 002950.
pi_117925536
http://www.dailymail.co.u(...)ICO=most_read_module

een interessant stuk over de verhoudingen binnen de Al-Hilli familie

de vader van de vermoorde is vorig jaar overleden, en volgens meerdere bronnen dicht bij de familie vechten de broers sindsdien over de erfenis, en over de verkoop van het huis waar hun vader in woonde - waarde geschat op £ 4 miljoen en hypotheek vrij.. Saad heeft zelfs de sloten veranderd net voor hun vakantie , omdat hij bang was dat zijn broer het huis in de tussentijd zou verkopen.

hoewel de familie zwemt in het geld, ligt er nog steeds geen grafsteen op het graf van hun vader, omdat beide broers de rekening - £300 - wil betalen.

maar tegenover de Franse politie ontkent de broer een meningsverschil met Saad te hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')