abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116840577
Had de politie die RAF man mogen fouilleren eigenlijk? Of is dat onmogelijk op zon moment?
pi_116841376
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 01:53 schreef Jian het volgende:

[..]

Of juist wel, je hoeft niet halsoverkop te vluchten met het risico dat je gezien wordt en je kan de politie als zgn getuige natuurlijk wel aardig op een dwaalspoor brengen. Je zou bijvoorbeeld een groene 4 x 4 kunnen verzinnen en een motorrijder. Laat de politie daar maar lekker achteraan jagen dan.
Sorry, vind ik niet geloofwaardig, zeker niet als het een professional is.

quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 06:39 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nou ja, hun huis in Engeland ziet er ook opvallend Engels en westers uit dus dat zegt niks. Toch denk ik niet dat dit een familiekwestie is, dan zou dat nu onderhand toch wel duidelijk moeten zijn.
En om de familie-eer te redden wordt niet de hele familie uitgemoord, toch?
Ik heb geen foto's van de echtgenoot gezien maar denk niet dat ze hoofddoek en zo dragen. Kortom een behoorlijk westerse familie die wat betreft uiterlijk ook gewoon uit griekenland of zo zou kunnen komen. Daarom sluit ik een racistisch motief ook uit.
pi_116841869
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 00:20 schreef wandelendvraagteken het volgende:
Trouwens ik meen te hebben gelezen dat het oudste meisje al buiten de auto was toen het gebeurde, maar wat deed zij uberhaupt buiten de auto? Dat vind ik ook nog wel een goede vraag.
Plassen? Toen ik klein was moest ik best vaak, en ben op heel wat parkeerplaatsjes een paar meter alleen het bos in gelopen, tot achter de eerste bomen... :@
En was er niet een getuige die de auto al een half uur eerder had zien staan? Misschien hadden ze er wel degelijk kort gewandeld (kort vanwege leeftijd oma, of omdat 't inderdaad niet zo'n mooie wandelplek was zoals een aantal posters die bekend zijn in de omgeving beweren en ze naar een andere lokatie wilden rijden), en was het meisje gewoon wat aan het treuzelen bij het instappen.

Misschien had de dader het meisje buiten de auto gegrepen en verklaard dat ook dit: "• hoe kun je 3 mensen recht in het voorhoofd schieten? zijn het bekenden of gehoorzamen de slachtoffers aan bevelen?" Anders duik je toch weg op 't moment dat de eerste schoten vallen? Of zouden ze zijn blijven zitten vanwege het jongste kind, zodat de dader de auto hopelijk niet zou opendoen en het kind niet zou zien (zoals ook gebeurd is)?
pi_116842817
dat vind ik dus ook zo vreemd,. de schutter moet heel snel zijn geweest dat hij 2x op de bestuurder schiet en dan direct 2 mensen op de achterbank 2x in het hoofd schiet, (wat best een prestatie is, tenzij de slachtoffers netjes stil zitten) en toch traag genoeg was om de jongste dochter niet op te merken die onder de rok van moeder kruipt.
de vader heeft genoeg reactie tijd gehad om de motor aan te zettenen de auto in de versnelling te zetten (helaas wel achteruit in plaats van naar voren om te vluchten).

hij kan de auto vast in de versnelling hebben gezet, op de rem staan, terwijl de dochter "even gauw nog"' in de bosjes plast, maar dan had de auto normaal gesproken toch in Drive (vooruit) moeten staan in plaats van Reverse (achteruit)?
pi_116845054
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 12:31 schreef Alleskids het volgende:
dat vind ik dus ook zo vreemd,. de schutter moet heel snel zijn geweest dat hij 2x op de bestuurder schiet en dan direct 2 mensen op de achterbank 2x in het hoofd schiet, (wat best een prestatie is, tenzij de slachtoffers netjes stil zitten) en toch traag genoeg was om de jongste dochter niet op te merken die onder de rok van moeder kruipt.
de vader heeft genoeg reactie tijd gehad om de motor aan te zettenen de auto in de versnelling te zetten (helaas wel achteruit in plaats van naar voren om te vluchten).

hij kan de auto vast in de versnelling hebben gezet, op de rem staan, terwijl de dochter "even gauw nog"' in de bosjes plast, maar dan had de auto normaal gesproken toch in Drive (vooruit) moeten staan in plaats van Reverse (achteruit)?
Die "nette" schoten in het hoofd doet vermoeden dat de schutter de slachtoffers verrast heeft.

Mijn theorie:

Al-Hilli en zijn familie komen aanrijden vanuit 1, meisje stapt uit om te gaan plassen.

Al-Hilli zet auto in achteruitversnelling, dan zijn er 2 mogelijkheden:
a) Al-Hilli rijdt alvast achteruit richting 2 en blijft vervolgens met draaiende motor wachten.
b) Al-Hilli blijft met draaiende motor wachten.

In geval van a is het logischer dat hij na het achteruit rijden de auto in neutraal of in 1e/D versnelling zet.

Vervolgens komt schutter rustig aanlopen en trekt een paar meter van de auto z'n wapen.
In geval van a schiet hij de slachtoffers direct dood.
In geval van b probeert Al-Hilli weg te komen door de auto achteruit richting 2 te draaien, echter komt vast te zitten en schutter schiet slachtoffers dood.

Vervolgens (of tijdens, het is natuurlijk maar een tijdspanne van seconden) komt het meisje in paniek uit de bosjes gerend. Ze verrast de schutter en tegelijkertijd komt die Fransman ook nog aangefietst en dan ontstaat onderstaande situatie zoals je eerder beschreven hebt:

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 16:26 schreef Alleskids het volgende:
op dat moment komt de fietser aan,
dader in paniek en schiet in het wilde weg de fietser neer ( 5 kogels raak, wellicht meerdere kogels missen de fietser, vandaar de 23 hulsen)
dochter worsteld met dader, krijgt klappen op het hoofd
maar weet zich los te wrikken en te vluchten
krijgt nog kogel door schouder
dader vind het welletjes en vlucht weg voor er meer getuigen komen
pi_116845829
Zou inderdaad best kunnen, maar dan is er ook nog de theorie dat de dader op informatie uit was van de vader. Het meisje zouden ze dan kunnen hebben "gegijzeld" tot de vader die informatie zou geven.

Dan zou tijdens die gijzeling het meisje misschien los kunnen zijn gekomen en zijn gevlucht, vandaar de kogel in de schouder, maar hij kon er moeilijk achteraan want dan zou de familie in de auto weg zijn.

Zoiets...
pi_116846783
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 13:24 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Die "nette" schoten in het hoofd doet vermoeden dat de schutter de slachtoffers verrast heeft.

Mijn theorie:

[ afbeelding ]

Al-Hilli en zijn familie komen aanrijden vanuit 1, meisje stapt uit om te gaan plassen.

Al-Hilli zet auto in achteruitversnelling, dan zijn er 2 mogelijkheden:
a) Al-Hilli rijdt alvast achteruit richting 2 en blijft vervolgens met draaiende motor wachten.
b) Al-Hilli blijft met draaiende motor wachten.

In geval van a is het logischer dat hij na het achteruit rijden de auto in neutraal of in 1e/D versnelling zet.

Vervolgens komt schutter rustig aanlopen en trekt een paar meter van de auto z'n wapen.
In geval van a schiet hij de slachtoffers direct dood.
In geval van b probeert Al-Hilli weg te komen door de auto achteruit richting 2 te draaien, echter komt vast te zitten en schutter schiet slachtoffers dood.

Vervolgens (of tijdens, het is natuurlijk maar een tijdspanne van seconden) komt het meisje in paniek uit de bosjes gerend. Ze verrast de schutter en tegelijkertijd komt die Fransman ook nog aangefietst en dan ontstaat onderstaande situatie zoals je eerder beschreven hebt:

[..]

Ik heb het al eerder aangeven, tekening klopt niet. 1 loopt dood voor auto's. 3 is richting Chevaline.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_116847127
Ok dan omdraaien.
pi_116888810
Waarom? Misschien zijn ze wel eerst voorbij de parkeerplaats gereden?
pi_116888836
Trouwens auto's inparkeren met de neus naar de weg doen hooguit 1 op de 10 mensen. Ook wel interessant waarom je dat zou doen.
pi_116889420
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 14:03 schreef Lagrinta het volgende:
Trouwens auto's inparkeren met de neus naar de weg doen hooguit 1 op de 10 mensen. Ook wel interessant waarom je dat zou doen.
en waarom staat de auto in z'n achteruit? de auto is een half uur eerder op die plek gesignaleerd, dan zou je zeggen dat ze uit gewandeld zijn en op het punt staan weer naar huis te gaan als ze weer (nog??) bij de auto staan
pi_116889519
de politie richt zich nu toch ook op de (toevallig??) voorbijkomende fietser Sylvain Mollier. Zijn lichaam zou worden gecremeerd, maar dat is tegengehouden door de politie.

Mollier werd zaterdag in het geheim begraven, meldt de Daily Mail. Zijn familie wilde hem liever laten cremeren, maar de politie stond dat, in verband met het onderzoek nog niet toe. Rechercheurs denken dat de man een dubbelleven leidde, en willen zijn stoffelijk overschot op een later tijdstip nog eens kunnen onderzoeken.

De man werkte in de nucleaire industrie. Hij woonde niet ver van de plaats van de aanslag, in het dorpje Ugine. Hij was vader van drie kinderen. "Iedereen zag deze man als een gentleman, maar wie zegt dat hij geen dubbelleven leidde?" aldus de leider van het politieonderzoek in de krant
pi_116889704
quote:
Ik zou eerder zeggen 50/50.

Ik doe het nagenoeg altijd zelfs. Waarom? Makkelijker wegrijden en niet hoeven te kutten.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator maandag 17 september 2012 @ 14:42:08 #222
8781 crew  Frutsel
pi_116890526
quote:
Fietser voornaamste doelwit bij schietpartij in Alpen
De fietser die doodgeschoten werd tijdens de slachtpartij in de Franse Alpen zou wel eens het belangrijkste doelwit kunnen geweest zijn. Dat meldt de Franse politie. De 45-jarige Sylvain Mollier kreeg gisteren tijdens een geheime plechtigheid een voorlopige rustplaats. Dit zeer tegen de zin van zijn familie, die hem gecremeerd wilde zien. Onderzoekers gaan er echter van uit dat hij een dubbelleven leidde en dus willen ze zijn stoffelijk overschot op een later tijdstip nog kunnen onderzoeken.

Tot nu toe hadden de speurders hun aandacht vooral op de moorden in de BMW gericht. De Britse ingenieur Saad al-Hilli kwam daarbij om, net als zijn echtgenote Ikbal en zijn schoonmoeder Suhaila al-Allaf. Vlak na de schietpartij trof een voorbijganger zijn zevenjarige dochter Zainab zwaargewond aan. Het doodsbange zusje Zeena werd pas acht uur later ontdekt, onder de rok van haar overleden moeder. De familie had er net een kampeeruitje aan het meer van Annecy opzitten.

Eerst werd gedacht dat Mollier omgebracht werd omdat hij een toevallige getuige was van de schietpartij. Nu sluit de politie geen enkele piste meer uit. "Hadden de daders het gemunt op de familie of toch de wielrenner? Enkel verder speurwerk kan een antwoord op die vraag bieden. Iedereen zegt dat Mollier een gentleman was, maar wie zegt dat hij geen dubbelleven leidde?"

Nucleaire industrie
De man werkte voor Cezus, een bedrijf binnen de nucleaire industrie. Hij woonde in Ugine, niet ver van de plek waar hij vermoord werd. Uit een vorig huwelijk hield hij twee tienerjongens over. Zijn huidige vrouw is in juni bevallen. Mollier was nog in vaderschapsverlof toen hij zijn fatale fietstocht ondernam.

De twee overlevenden Zainab en Zeena zijn inmiddels terug in Groot-Brittannië, naar verluidt op een geheime plek in de buurt van Londen. Ze worden stevig in de gaten gehouden, uit vrees voor een nieuwe aanslag.
pi_116890757
Dit:
quote:
Iedereen zegt dat Mollier een gentleman was, maar wie zegt dat hij geen dubbelleven leidde?"
Is iets heel anders als dit:

quote:
Onderzoekers gaan er echter van uit dat hij een dubbelleven leidde en dus willen ze zijn stoffelijk overschot op een later tijdstip nog kunnen onderzoeken.
Ze houden een optie open; dat is niet hetzelfde als er blind van uit gaan.

Riooljournalistiek.

}:|
vosss is de naam,
pi_116891766
Het lijkt mij wat onlogisch dat de fietser het hoofdslachtoffer was, immers het lijkt erop dat er de tijd is genomen om de inzittenden van de auto met 2 kogels om te brengen, en vervolgens snel gehaast de fiester neer te schieten. Wanneer de fietser het hoofdslachtoffer was, zou hij dan niet wat gecontroleerder zijn vermoord itt de familie?

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat de fietser een toevallige passant was, die snel even uit de weg moest worden geruimd. De manier van schieten/kogelgebruik enzo wijst daar imo ook op
pi_116893916
quote:
7s.gif Op maandag 17 september 2012 14:24 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik zou eerder zeggen 50/50.

Ik doe het nagenoeg altijd zelfs. Waarom? Makkelijker wegrijden en niet hoeven te kutten.

:)
Ik ook wel. Maar kijk eens naar de opritten in een doorsnee straat in NL. De meeste mensen parkeren een auto echt met de neus in. Dus met de kont naar de straat.
pi_116894957
het klinkt ook onlogisch om als voorzorgs maatregel eerst het gezin te vermoorden in afwachting van je hoofddoel. als de dader betrapt zou zijn door het gezin, was vluchten een betere optie en wachten op een betere gelegenheid.
bovendien zit er nogal verschil tussen netjes en professioneel het gezin 2x door het hoofd te schieten, en dan blijkbaar in de wilde weg op de fietser te schieten. 23 kogels zijn gevonden. minimaal 7 voor het gezin (pa, ma, oma welk 2x, dochter 1x) misschien nog een paar missers. en
dan 10-13 kogels op de fietser afvuren.

het is bijna fascinerend hoe er minimaal, doelgericht, professioneel, netjes (?!) gehandeld is bij de volwassene van het gezin, en het in eens omslaat naar slordig, paniek. de oudste dochter is 1x geraakt en meerdere keren hard geslagen, op de fietser is minimal 5x gevuurd.
pi_116895193
quote:
Integendeel; het is common practice bij de meeste bedrijven, een van de eerste regels.

Waarom: omdat je in geval van nood sneller en veiliger weg kan rijden zonder eventuele voetgangers over het hoofd te zien bij het achteruitrijden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_116902490
...
Iran
Mollier werkte voor het bedrijf Cezus, een dochter van het Franse energieconcern Areva. De eigenaar van Cezus zou in het verleden hebben geprobeerd VN-sancties te ontduiken en verrijkt uranium te leveren aan Iran. Het bedrijf sprak dat tegen.

Sylvain Mollier werd zondag stiekem begraven, tegen de wens van zijn familie in. Zijn verwanten wilden hem cremeren. Naar verluidt willen forensische rechercheurs de mogelijkheid openhouden om zijn lichaam op te graven voor nader onderzoek.

http://www.nu.nl/buitenla(...)it-moord-annecy.html

===

Hier geloof ik echt niets van. Waarom in godsnaam zou een huurmoordenaar 5 kogels afvuren op een fietser, op klaarlichte dag, met getuigen, met 1 gun met 25 kogels en de "toevallig aanwezige Irakezen" ieder koelbloedig met 2 kogels per stuk zou uitschakelen??

Nee, dat wil er bij mij echt niet in.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_116902781
quote:
15s.gif Op maandag 17 september 2012 19:34 schreef El_Matador het volgende:
...
Iran
Mollier werkte voor het bedrijf Cezus, een dochter van het Franse energieconcern Areva. De eigenaar van Cezus zou in het verleden hebben geprobeerd VN-sancties te ontduiken en verrijkt uranium te leveren aan Iran. Het bedrijf sprak dat tegen.

Sylvain Mollier werd zondag stiekem begraven, tegen de wens van zijn familie in. Zijn verwanten wilden hem cremeren. Naar verluidt willen forensische rechercheurs de mogelijkheid openhouden om zijn lichaam op te graven voor nader onderzoek.

===

Hier geloof ik echt niets van. Waarom in godsnaam zou een huurmoordenaar 5 kogels afvuren op een fietser, op klaarlichte dag, met getuigen, met 1 gun met 25 kogels en de "toevallig aanwezige Irakezen" ieder koelbloedig met 2 kogels per stuk zou uitschakelen??

Inderdaad daar geloof ik ook weinig van
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_116903667
quote:
...
Iran

===

Hij kan natuurlijk dusdanig profesioneel zijn, dat hij bedacht heeft dat iedereen zo redeneert... En daarmee de politie op een dwaalspoor brengt.

* stavromulabeta stuurt gauw een script naar Warner Bros
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_116903808
Het plaatje klopt dan toch ook niet meer? Die ene RAF meneer die werd ingehaald door Mollier toch? Beiden op de fiets. Nou weet ik niet hoe hard ze fietsten, maar hij moet dan toch meer hebben gezien/gehoord als toen nog Mollier en de hele familie zou moeten worden vermoord. Lijkt mij in ieder geval.
  maandag 17 september 2012 @ 19:58:21 #232
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_116903939
quote:
...
Iran

===

Nou... Je wacht op de fietser... Hij komt eraan en met veel geweld schiet je hem van zijn fiets...

Ineens achter je een auto. Je draait je om en ziet een aangstig gezin in de auto. De jongste duikt onder de rok van moeder (in dit senario is er de tijd voor). Je loopt naar de auto richt je pistool op de bestuurder die je smeekt hem te laten leven en je dus aankijkt. Je schiet 2 keer. Zelfde bij de oma achterin. Nu loop je om de auto, vrouw is in shock en die schiet je ook. Andere kind ontsnapt uit de auto en je kogels zijn op dus nog een paar klappen.

Uiteraard blijft het vreemd maar een moordenaar is vreemd.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_116904340
Trouwens als we toch aan het speculeren zijn, waarom moet een van de twee een toevallige voorbijganger zijn? Misschien hadden de twee wel een afspraak samen om informatie uit te wisselen en wou iemand dat heel graag voorkomen.
pi_116905410
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 19:58 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Nou... Je wacht op de fietser... Hij komt eraan en met veel geweld schiet je hem van zijn fiets...

Ineens achter je een auto. Je draait je om en ziet een aangstig gezin in de auto. De jongste duikt onder de rok van moeder (in dit senario is er de tijd voor). Je loopt naar de auto richt je pistool op de bestuurder die je smeekt hem te laten leven en je dus aankijkt. Je schiet 2 keer. Zelfde bij de oma achterin. Nu loop je om de auto, vrouw is in shock en die schiet je ook. Andere kind ontsnapt uit de auto en je kogels zijn op dus nog een paar klappen.

Uiteraard blijft het vreemd maar een moordenaar is vreemd.
Het klopt niet veel te koelbloedig
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_116906338
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:05 schreef wandelendvraagteken het volgende:
Trouwens als we toch aan het speculeren zijn, waarom moet een van de twee een toevallige voorbijganger zijn? Misschien hadden de twee wel een afspraak samen om informatie uit te wisselen en wou iemand dat heel graag voorkomen.
Een niet ondenkbaar scenario inderdaad.

pi_116907295
quote:
10s.gif Op maandag 17 september 2012 16:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Integendeel; het is common practice bij de meeste bedrijven, een van de eerste regels.

Waarom: omdat je in geval van nood sneller en veiliger weg kan rijden zonder eventuele voetgangers over het hoofd te zien bij het achteruitrijden.
Uh joah, bij de parkeerplaats van een gemiddeld bedrijf staan auto's gewoon met de neus ingeparkeerd. Jij hebt het over mensen in dienst of mensen die bij de NAM werken of zo.
pi_116907404
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:49 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Uh joah, bij de parkeerplaats van een gemiddeld bedrijf staan auto's gewoon met de neus ingeparkeerd. Jij hebt het over mensen in dienst of mensen die bij de NAM werken of zo.
In Nederland wellicht. Bij buitenlandse bedrijven of multinationals in Nederland zijn dat soort HSE-ideeen allang doorgevoerd.

Zeker voor een hoge klasse Britse Irakees is dit de meest normale manier van parkeren. En nu blijkt ook waarom; met je neus naar voren kan je beter wegrijden. Alleen dat lukte Saad dus niet, helaas.

pi_116907570
Tsja zou best kunnen.

Dat er wordt gedacht dat de Franse fietser of het Iraakse gezin als getuige zijn gedood lijkt me sterk. Als je iemand wil omleggen en je je achtervolgt diegene of je wacht em op op een dagelijkse route dan wacht je toch tot het moment dat er geen getuigen zijn. Ze hadden de Franse fietser ook een dag later af kunnen maken of het Iraakse gezin op een moment zonder getuigen.

Ik denk toch dat er een connectie is tussen de Franse fietser en SAH.
pi_116907948
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:53 schreef Lagrinta het volgende:
Tsja zou best kunnen.

Dat er wordt gedacht dat de Franse fietser of het Iraakse gezin als getuige zijn gedood lijkt me sterk. Als je iemand wil omleggen en je je achtervolgt diegene of je wacht em op op een dagelijkse route dan wacht je toch tot het moment dat er geen getuigen zijn. Ze hadden de Franse fietser ook een dag later af kunnen maken of het Iraakse gezin op een moment zonder getuigen.

Ik denk toch dat er een connectie is tussen de Franse fietser en SAH.
Dat kan, maar hoeft niet.

Alleen als ze een connectie hebben, valt de moordpartij (met name tijdstip en locatie) beter te begrijpen. Maar aan de andere kant; waarom zou je 1 schutter (of in ieder geval 1 moordwapen) inzetten als je zeker weten 2, maar mogelijk 6 slachtoffers wil maken, met risico op meer; nog meer wandelaars en fietsers op een mooie zonnige vrijdagmiddag in de Franse Alpen...?

pi_116908272
quote:
6s.gif Op maandag 17 september 2012 20:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat kan, maar hoeft niet.

Alleen als ze een connectie hebben, valt de moordpartij (met name tijdstip en locatie) beter te begrijpen. Maar aan de andere kant; waarom zou je 1 schutter (of in ieder geval 1 moordwapen) inzetten als je zeker weten 2, maar mogelijk 6 slachtoffers wil maken, met risico op meer; nog meer wandelaars en fietsers op een mooie zonnige vrijdagmiddag in de Franse Alpen...?
Misschien ging men er niet vanuit dat vader de hele familie zou meenemen naar die afspraak? Maar dacht vader juist van, ik neem ze wel mee want dan overkomt er me niks. Zoiets...? Lijkt me niet per definitie ondenkbaar. Of in ieder geval een of andere reden waardoor er ineens meer mensen waren dan gepland. Alleen verklaard dat het gehaaste en het niet gehaaste dan weer niet.

Met een wapen kun je makkelijker 2 mensen neerschieten als je weet dat ze niet gewapend zijn lijkt mij.
pi_116908549
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 21:04 schreef wandelendvraagteken het volgende:

[..]

Misschien ging men er niet vanuit dat vader de hele familie zou meenemen naar die afspraak? Maar dacht vader juist van, ik neem ze wel mee want dan overkomt er me niks. Zoiets...? Lijkt me niet per definitie ondenkbaar. Of in ieder geval een of andere reden waardoor er ineens meer mensen waren dan gepland.

Met een wapen kun je makkelijker 2 mensen neerschieten als je weet dat ze niet gewapend zijn lijkt mij.
Een professionele hitman (en daar lijkt het zeker op) neemt dat risico niet, echt niet. Zeker niet als ze die Irakees volgen. Want ze wisten blijkbaar dat hij daar op dat moment zou zijn. Dan wordt ie in de gaten gehouden. En dan ga je niet met 1 pistool op 6 mensen af, lijkt me zo he? Wel een heel onprofessionele professionele hitman. ;)

pi_116908562
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:49 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Volgens mij is bij de meeste BRZO bedrijven dat gewoon een regel hoor. Bij ons ook in elk geval :)
vosss is de naam,
pi_116908609
quote:
7s.gif Op maandag 17 september 2012 21:09 schreef vosss het volgende:

[..]

Volgens mij is bij de meeste BRZO bedrijven dat gewoon een regel hoor. Bij ons ook in elk geval :)
BRZO? Wasda?

Hier ook uiteraard regel.

pi_116908694
quote:
6s.gif Op maandag 17 september 2012 21:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

BRZO? Wasda?

Hier ook uiteraard regel.
Besluit Risico Zware Ongevallen
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_116908698
vosss is de naam,
pi_116908736
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 21:11 schreef Patroon het volgende:

[..]

Besluit Risico Zware Ongevallen
Ok, gracias.

pi_116909853
Als het trouwens de bedoeling was om beiden te vermoorden, waarom dan de ene met 5 kogels en de anderen allemaal slechts 2 bedoelde schoten. En zou die RAF fietser dat dan niet op zijn minst moeten hebben gehoord en anders gezien?
pi_116911611
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 21:26 schreef wandelendvraagteken het volgende:
Als het trouwens de bedoeling was om beiden te vermoorden, waarom dan de ene met 5 kogels en de anderen allemaal slechts 2 bedoelde schoten. En zou die RAF fietser dat dan niet op zijn minst moeten hebben gehoord en anders gezien?
Het ene doelwit is het andere niet.
pi_116911630
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 21:26 schreef wandelendvraagteken het volgende:
Ik had op basis van de 1e berichten (Moullier haalde RAFfietser in 3 minuten voor aankomst bij de plaats delict) een berekening gemaakt van hoe ver die RAFfietser van de plaats delict was en of hij het dus gehoord zou kunnen hebben (zeker in die bergstreken kaatst er nogal wat geluid terug). Dat was 250 meter, dat zou je moeten horen, zonder demper.

Maar latere berichten geven meer tijd voordat de RAFfietser aankomt op plaats delict en wordt horen veel moeilijker.

Sleutel lijken mij de GSMs. Die van de Al-Hillies zijn niet meegenomen; haast? Geen interesse?
Die van Mollier zal wel nagetrokken zijn. Als zijn laatste gesprek met de GSM van Saad was, weten we genoeg.
Die RAFfietser had geen werkende mobiel bij zich (aldus Philippe D. die ie nodig had om 112 te bellen). Dat sluit zijn betrokkenheid niet uit, maar maakt het wel hoogst ongeloofwaardig om hem als dader te bestempelen.

Sowieso is er bizar veel moed en koelbloedigheid nodig om ineens van verdachte te acteren als getuige, zeker bij een moord op klaarlichte dag in een toeristisch wandelgebied.

pi_116929202
Ik kom net dit (toch al wat ouder) bericht tegen, en volgens mij was dat nog niet bekend hier, dus ik post het even gedeeltelijk:

When Zeena spoke to French police she confirmed her mother, father and sister were in the car with her but could not provide the name of the 77-year-old woman who was with them.

“She was asked who she was with and she said ‘Daddy, Mummy, Sisty’ and gave their first names,” Mr Maillaud said.

“The older lady is slightly more complicated because the little girl said she didn’t know her very well.”

At a press conference in Annecy today Mr Maillaud confirmed police still had not definitively established the woman's connection to the family.

"At the moment no link has been made between the passport and the older woman or her relationship to the family."

bron

Toch ook weer opmerkelijk.
pi_116932397
op zich hoeft het niets te zegen. het meisje is 4 jaar oud, dan ben je je nog niet echt bewust van andere mensen buiten je eigen gezin en je speelkamaraadjes het kan zijn dat oma niet vaak op bezoek is geweest bij de Al-Hill's in Engeland
pi_116933627
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:54 schreef Alleskids het volgende:
op zich hoeft het niets te zegen. het meisje is 4 jaar oud, dan ben je je nog niet echt bewust van andere mensen buiten je eigen gezin en je speelkamaraadjes het kan zijn dat oma niet vaak op bezoek is geweest bij de Al-Hill's in Engeland
Ik vind het ook helemaal niets zeggen inderdaad.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_116945426
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:35 schreef wandelendvraagteken het volgende:
Ik kom net dit (toch al wat ouder) bericht tegen, en volgens mij was dat nog niet bekend hier, dus ik post het even gedeeltelijk:

When Zeena spoke to French police she confirmed her mother, father and sister were in the car with her but could not provide the name of the 77-year-old woman who was with them.

“She was asked who she was with and she said ‘Daddy, Mummy, Sisty’ and gave their first names,” Mr Maillaud said.

“The older lady is slightly more complicated because the little girl said she didn’t know her very well.”

At a press conference in Annecy today Mr Maillaud confirmed police still had not definitively established the woman's connection to the family.

"At the moment no link has been made between the passport and the older woman or her relationship to the family."

bron

Toch ook weer opmerkelijk.
Oma heeft de Zweedse nationaliteit, dus ik ga er vanuit dat ze daar ook woont. Kortom de 4-jarige Zeena heeft oma waarschijnlijk niet veel gezien.
pi_116951213
het is inmiddels toch wel bevestigd dat de 3e volwassene in de auto oma is/was?
pi_116966465
quote:
de 3 die in de auto zaten zijn makkelijkere doelwitten dan iemand op een fiets.

als je eerst de bestuurder aanschiet, zodat ie geen gas meer geeft, dan is het een relatief makkelijk klus om de hele auto uit te moorden. ze zitten waarschijnlijk allemaal allemaal in de gordels, deuren zijn dicht, oftewel fish in a barrel. als je ongehinderd van zo dichtbij kan schieten dan kan het heel doelgericht, ze waren in de auto allemaal in hun voorhoofd geschoten in de auto. dat waren waarschijnlijk " voor de zekerheid" schoten, om het af te maken.

die fietser is een bewegend en veel kleiner doelwit om te raken, dus is het ook logischer dat je vijf schoten nodig hebt om hem te doden. eerst aanschieten dan afmaken zeg maar

en ik denk dat iedereen een doelwit was. 25 keer schieten oke, maar er is al vastgesteld dat het om een luger gaat,en dat er dus minimaal 3 magazijnen zijn leeggeschoten. die had de moordenaar dus al bij en onder handbereik. volgens mij is herladen niet iets wat vaak voorkomt bij liquidaties, das meestal leegschieten dat ding en wegwezen
pi_116966609
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:32 schreef Lagrinta het volgende:
Een afrekening door zn broer is wel minder opvallend in Frankrijk dan thuis in Engeland. Nu spelen er veel meer scenario's.

Hoe makkelijk is het trouwens om even een GPS ontvanger onder een auto of caravan te plakken? Is dit romantiek of gebeurt dit regelmatig door criminelen?

Ik bedoel je plakt een zender onder hun auto en je ziet dat ze gaan camperen in de Alpen. Die broer wist daarvan en de afrekening wordt gedaan door een Balkan-figuur en vlucht snel weg uit de Alpen.
bij de a73 moord is er een gps peilbaken onder de auto gevonden, dus ja, dat gebeurd
pi_116966626
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 01:00 schreef cadia het volgende:

[..]

als je eerst de bestuurder aanschiet, zodat ie geen gas meer geeft, dan is het een relatief makkelijk klus om de hele auto uit te moorden. ze zitten waarschijnlijk allemaal allemaal in de gordels, deuren zijn dicht, oftewel fish in a barrel. als je ongehinderd van zo dichtbij kan schieten dan kan het heel doelgericht, ze waren in de auto allemaal in hun voorhoofd geschoten in de auto. dat waren waarschijnlijk " voor de zekerheid" schoten, om het af te maken.

die fietser is een bewegend en veel kleiner doelwit om te raken, dus is het ook logischer dat je vijf schoten nodig hebt om hem te doden. eerst aanschieten dan afmaken zeg maar

en ik denk dat iedereen een doelwit was. 25 keer schieten oke, maar er is al vastgesteld dat het om een luger gaat,en dat er dus minimaal 3 magazijnen zijn leeggeschoten. die had de moordenaar dus al bij en onder handbereik. volgens mij is herladen niet iets wat vaak voorkomt bij liquidaties, das meestal leegschieten dat ding en wegwezen
Als je uitgaat van het feit dat de personen een afspraak hadden, dan zouden alle doelwitten op een gegeven moment stil moeten staan. Dus dan schiet je lijkt mij eerst de bestuurders idd neer, en dan de rest van de familie. Maar dan zou het dus niet de 5 schoten verklaren. Was mijn theorie.

Het is en blijft een vaag en daarom aangrijpend verhaal.
pi_116966655
vaag? mmmh, ik sta er niet van te kijken als het weer gewoon heel ordinair om drugs ging.
pi_116966698
Ik denk dat er wel wat meer achter zit, hogere belangen enzo :)
pi_116967958
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 01:00 schreef cadia het volgende:

[..]

Het moordwapen staat in de OP; een Scorpion 7.65 met 25-kogelmagazijn. Maar wel heel vaag van dat ene pistool ja.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')