Al-Hilli lijkt echter, volgens collega's, niet met zeer gevoelige informatie te werken. Hij is bezig met routinematige klussen. Zijn verdiensten als freelancer zijn ook wel erg laag.quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:50 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Al-Hilli en Mollier hebben afspraak om informatie uit te wisselen (Mollier -> Al-Hilli -> Iran?).
Al-Hilli neemt als een soort dekmantel z'n familie mee naar de afspraak.
De schutter moet beide uitschakelen, helaas voor Al-Hilli heeft hij z'n familie bij zich.
Ja das het moeilijke. De adrenaline giert door je lijf.quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:01 schreef Zephyrus het volgende:
@ Lagrinta: Je weet natuurlijk niet wat je meemaakt. In de eerste instantie probeer je te bevatten wat je ziet en vervolgens probeer je weg te rennen/politie bellen? Tegelijkertijd besef je dat je eventueel ook gevaar zou kunnen lopen, want je weet immers niet wat er is gebeurd. Misschien staan de moordenaars nog wel om de hoek...
Ik zou als eerste mijn telefoon uit mijn zak halen en foto's maken. Dat sowieso. En de politie bellen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:01 schreef Lagrinta het volgende:
Wat zouden jullie trouwens doen als je bij die parkeerplaats aan zou komen op de fiets bijvoorbeeld? Je mag een ongeluk niet verlaten en hebt de plicht om te helpen, maar hoe zit dat bij zo'n moordpartij?
Ik zou niet rustig daar gaan staan en eventjes 112 bellen denk ik. Ik zou van de adrenaline keihard terug naar benden fietsen.
Je zou ook niet bang zijn of zo of denken of het daar al veilig is?quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zou als eerste mijn telefoon uit mijn zak halen en foto's maken. Dat sowieso. En de politie bellen.
Natuurlijk wel. Maar toch zou ik dat het eerste doen. Automatisch.quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:20 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Je zou ook niet bang zijn of zo of denken of het daar al veilig is?
Vaker meegemaakt?quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Maar toch zou ik dat het eerste doen. Automatisch.
Nee. Maar ik heb wel eens het geval gehad dat mijn auto was weggesleept. Heb toen een hele reconstructie (foto's, tijden, Google Maps plaatjes) gemaakt (er waren werkzaamheden begin augustus, tijdens de vakantiequote:
Het is natuurlijk allemaal pure speculatie maar als Al-Hilli een stroman is van Iran dan is zijn baan niet van belang. Zijn taak is het vergaren van informatie, in dit geval via de Fransman Mollier, die hij vervolgens door kan spelen naar Iran.quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:06 schreef Health_09 het volgende:
[..]
Al-Hilli lijkt echter, volgens collega's, niet met zeer gevoelige informatie te werken. Hij is bezig met routinematige klussen. Zijn verdiensten als freelancer zijn ook wel erg laag.
Het is zeer waarschijnlijk dat die twee elkaar kennen (Al-Hilli gaat daar vaker op vakantie), maar wat is de link?
Zo dat is inderdaad goed vergelijkbaar met het vinden van 4 doorzeefde lijken.quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee. Maar ik heb wel eens het geval gehad dat mijn auto was weggesleept. Heb toen een hele reconstructie (foto's, tijden, Google Maps plaatjes) gemaakt (er waren werkzaamheden begin augustus, tijdens de vakantie) van hoe ik ben gelopen vanaf mijn geparkeerde auto naar huis en hoe ik de borden (die veel te laat zijn neergezet) nooit heb kunnen zien. Heb uiteindelijk alles vergoed gekregen (wegsleepkosten, etc.).
Sowieso maak ik veel foto's.
En hoewel je je doodschrikt, is dat toch wat ik zou doen.
quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee. Maar ik heb wel eens het geval gehad dat mijn auto was weggesleept. Heb toen een hele reconstructie (foto's, tijden, Google Maps plaatjes) gemaakt (er waren werkzaamheden begin augustus, tijdens de vakantie) van hoe ik ben gelopen vanaf mijn geparkeerde auto naar huis en hoe ik de borden (die veel te laat zijn neergezet) nooit heb kunnen zien. Heb uiteindelijk alles vergoed gekregen (wegsleepkosten, etc.).
Nou dat dus!!quote:Op woensdag 12 september 2012 11:30 schreef Tchock het volgende:
![]()
Als jij in een afgelegen bos drie mensen in een auto vindt met opgeblazen schedels in een auto doordrenkt met bloed, plus nog een lijk op de weg, plus een klein kind dat nog bij is op het moment dat je arriveert en dat hard jouw hulp nodig heeft, dan ga jij foto's maken?
Want dat deed je ook toen je auto weggesleept was ? Wat een grap dit
Gewoon lid worden van de ANWB idd.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou dat dus!!![]()
Alle realiteitszin kwijt.
http://www.thesun.co.uk/s(...)ene-from-a-film.htmlquote:A NEW witness to the French Alps massacre of a British family has described the bloodbath as "like a scene from a film".
The French hiker told how he crossed paths with a "panicking" British cyclist who had just discovered the carnage in a remote mountain beauty spot.
The man named only as Philippe D said he and two friends were driving up the isolated Alpine track when they met the British former RAF man cycling down the hill.
Speaking for the first time to France’s Le Parisien newspaper, Philippe said: “He tried to explain to me in broken French that something had happened further up the road.”
The Briton then lead Philippe and his friends to the small woodland parking area where Saad al-Hilli, 50, wife Iqbal, 47, her mother Suhaila, 74, and French cyclist Sylvain Mollier, 45, were all shot dead last Wednesday.
The al-Hilli’s daughter Zainab, seven, had been shot and savagely beaten and her four-year-old sister Zeena survived by hiding behind her mother’s dead body in the family car.
Philippe said of the British cyclist they met: “He was trying to alert the emergency services, but either he did not have a phone or had no coverage.”
The Briton then led him to the scene less than a mile away, Philippe said.
He added: “We had no idea if we were alone. I approached the car, but there was clearly no sign of life. I did not touch anything, and I realised there was nothing we could do.”
He then saw the couple’s seven-year-old daughter Zainab lying near the car. She had been bludgeoned over the head and shot in the shoulder.
He said: “She would not respond to us. I saw the car was registered in the UK so I tapped her on the shoulder and said a few words in English, but she did not react. I presumed she was dead.
“It was completely quiet up there, like a scene from a film or a TV show that starts with a murder. Only we were the actors and we had no remote control to change the channel.”
Jep. Jij gaat eerst een potje zitten janken zeker?quote:Op woensdag 12 september 2012 11:30 schreef Tchock het volgende:
[..]![]()
Als jij in een afgelegen bos drie mensen vindt met opgeblazen schedels in een auto doordrenkt met bloed, plus nog een lijk op de weg, plus een klein kind dat nog bij is op het moment dat je arriveert en dat hard jouw hulp nodig heeft, dan ga jij foto's maken?
Want dat deed je ook toen je auto weggesleept was ? Wat een grap dit
Ja, nou én... Dat heb ik ook gedaan toen ik in mijn auto-tje werd aangereden door een andere auto. Toen had ik blikschade.quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Internetheldje dat je er bentquote:Op woensdag 12 september 2012 15:10 schreef El_Matador het volgende:
nummer_zoveel (what's in the name?) weet beter hoe ik ben dan ikzelf.
Tuurlijk wijffie. Ga koken mens. Je weet helemaal niks.
Sure. Daarom woon ik ook in het überveilige keurig geregelde Nederland.quote:
Oef, ik ben natuurlijk over je lange tenen heen gedenderd.quote:Op woensdag 12 september 2012 15:10 schreef El_Matador het volgende:
nummer_zoveel (what's in the name?) weet beter hoe ik ben dan ikzelf.
Tuurlijk wijffie. Ga koken mens. Je weet helemaal niks.
Ook vreemd dat dit nu pas naar buiten komt. Het komt ook niet overeen met de verklaring van de Britse fietser. Wel opvallend trouwens dat een Franse fotograaf, Philippe Desmazes, foto's heeft gemaakt van het plaats delict (dit is geen eigen vondst, maar van een iemand van een Brits forum).quote:Op woensdag 12 september 2012 13:05 schreef Montagui het volgende:
Nieuwe getuige... Philippe:
[..]
http://www.thesun.co.uk/s(...)ene-from-a-film.html
Die Philippe klinkt in dit relaas wel vrij kalm, in tegenstelling tot hoe hij over de RAF-man praat.
http://www.hbvl.be/nieuws(...)den-drie-pistes.aspxquote:18:58 BUITENLAND De Franse rechercheurs die de viervoudige moord in de Franse Alpen onderzoeken, denken dat het motief voor de moorden te zoeken is in de familiale sfeer, de professionele activiteiten van de vader of de link met Irak, land van afkomst van het gezin al-Hilli. Dat heeft de procureur van Annecy woensdag meegedeeld.
De 50-jarige Saad al-Hilli uit Claygate in het Engelse Surrey, zijn echtgenote, zijn schoonmoeder en een Franse fietser werden op 5 september in Chevaline bij het meer van Annecy doodgeschoten. Enkel de twee dochters van het echtpaar overleefden de schietpartij.
"Het werk, de familie en Irak zijn de drie essentiële pistes", zo zei procureur Eric Maillaud op een persconferentie. "Het is echter moeilijk ze in volgorde van belang te zetten. Dat is afhankelijk van de elementen die de onderzoekers in handen hebben".
Voorts kondigde Maillaud aan dat het zevenjarig meisje, dat de schietpartij overleefde maar zwaargewond raakte, pas gehoord zal worden als haar gezondheidstoestand dat toelaat.
Ondertussen zijn de lichamen van de vier slachtoffers aan de betrokken families overgedragen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |