Ik vind het ook helemaal niets zeggen inderdaad.quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:54 schreef Alleskids het volgende:
op zich hoeft het niets te zegen. het meisje is 4 jaar oud, dan ben je je nog niet echt bewust van andere mensen buiten je eigen gezin en je speelkamaraadjes het kan zijn dat oma niet vaak op bezoek is geweest bij de Al-Hill's in Engeland
Oma heeft de Zweedse nationaliteit, dus ik ga er vanuit dat ze daar ook woont. Kortom de 4-jarige Zeena heeft oma waarschijnlijk niet veel gezien.quote:Op dinsdag 18 september 2012 12:35 schreef wandelendvraagteken het volgende:
Ik kom net dit (toch al wat ouder) bericht tegen, en volgens mij was dat nog niet bekend hier, dus ik post het even gedeeltelijk:
When Zeena spoke to French police she confirmed her mother, father and sister were in the car with her but could not provide the name of the 77-year-old woman who was with them.
“She was asked who she was with and she said ‘Daddy, Mummy, Sisty’ and gave their first names,” Mr Maillaud said.
“The older lady is slightly more complicated because the little girl said she didn’t know her very well.”
At a press conference in Annecy today Mr Maillaud confirmed police still had not definitively established the woman's connection to the family.
"At the moment no link has been made between the passport and the older woman or her relationship to the family."
bron
Toch ook weer opmerkelijk.
de 3 die in de auto zaten zijn makkelijkere doelwitten dan iemand op een fiets.quote:Op maandag 17 september 2012 21:26 schreef wandelendvraagteken het volgende:
Als het trouwens de bedoeling was om beiden te vermoorden, waarom dan de ene met 5 kogels en de anderen allemaal slechts 2 bedoelde schoten. En zou die RAF fietser dat dan niet op zijn minst moeten hebben gehoord en anders gezien?
bij de a73 moord is er een gps peilbaken onder de auto gevonden, dus ja, dat gebeurdquote:Op dinsdag 11 september 2012 16:32 schreef Lagrinta het volgende:
Een afrekening door zn broer is wel minder opvallend in Frankrijk dan thuis in Engeland. Nu spelen er veel meer scenario's.
Hoe makkelijk is het trouwens om even een GPS ontvanger onder een auto of caravan te plakken? Is dit romantiek of gebeurt dit regelmatig door criminelen?
Ik bedoel je plakt een zender onder hun auto en je ziet dat ze gaan camperen in de Alpen. Die broer wist daarvan en de afrekening wordt gedaan door een Balkan-figuur en vlucht snel weg uit de Alpen.
Als je uitgaat van het feit dat de personen een afspraak hadden, dan zouden alle doelwitten op een gegeven moment stil moeten staan. Dus dan schiet je lijkt mij eerst de bestuurders idd neer, en dan de rest van de familie. Maar dan zou het dus niet de 5 schoten verklaren. Was mijn theorie.quote:Op woensdag 19 september 2012 01:00 schreef cadia het volgende:
[..]
de 3 die in de auto zaten zijn makkelijkere doelwitten dan iemand op een fiets.
als je eerst de bestuurder aanschiet, zodat ie geen gas meer geeft, dan is het een relatief makkelijk klus om de hele auto uit te moorden. ze zitten waarschijnlijk allemaal allemaal in de gordels, deuren zijn dicht, oftewel fish in a barrel. als je ongehinderd van zo dichtbij kan schieten dan kan het heel doelgericht, ze waren in de auto allemaal in hun voorhoofd geschoten in de auto. dat waren waarschijnlijk " voor de zekerheid" schoten, om het af te maken.
die fietser is een bewegend en veel kleiner doelwit om te raken, dus is het ook logischer dat je vijf schoten nodig hebt om hem te doden. eerst aanschieten dan afmaken zeg maar
en ik denk dat iedereen een doelwit was. 25 keer schieten oke, maar er is al vastgesteld dat het om een luger gaat,en dat er dus minimaal 3 magazijnen zijn leeggeschoten. die had de moordenaar dus al bij en onder handbereik. volgens mij is herladen niet iets wat vaak voorkomt bij liquidaties, das meestal leegschieten dat ding en wegwezen
Het moordwapen staat in de OP; een Scorpion 7.65 met 25-kogelmagazijn. Maar wel heel vaag van dat ene pistool ja.quote:Op woensdag 19 september 2012 01:00 schreef cadia het volgende:
[..]
de 3 die in de auto zaten zijn makkelijkere doelwitten dan iemand op een fiets.
als je eerst de bestuurder aanschiet, zodat ie geen gas meer geeft, dan is het een relatief makkelijk klus om de hele auto uit te moorden. ze zitten waarschijnlijk allemaal allemaal in de gordels, deuren zijn dicht, oftewel fish in a barrel. als je ongehinderd van zo dichtbij kan schieten dan kan het heel doelgericht, ze waren in de auto allemaal in hun voorhoofd geschoten in de auto. dat waren waarschijnlijk " voor de zekerheid" schoten, om het af te maken.
die fietser is een bewegend en veel kleiner doelwit om te raken, dus is het ook logischer dat je vijf schoten nodig hebt om hem te doden. eerst aanschieten dan afmaken zeg maar
en ik denk dat iedereen een doelwit was. 25 keer schieten oke, maar er is al vastgesteld dat het om een luger gaat,en dat er dus minimaal 3 magazijnen zijn leeggeschoten. die had de moordenaar dus al bij en onder handbereik. volgens mij is herladen niet iets wat vaak voorkomt bij liquidaties, das meestal leegschieten dat ding en wegwezen
Dat zou dan weer een link kunnen zijn naar 'de Balkan man'.quote:Op woensdag 19 september 2012 08:00 schreef Jian het volgende:
In relatie tot het moordwapen, pikte ik deze onderweg nog ergens op;
As Crispin Black wrote yesterday for The Week, the killer's Skorpion machine pistol is the signature weapon of the Serbian Mafia.
?!
exact!quote:Op woensdag 19 september 2012 08:03 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat zou dan weer een link kunnen zijn naar 'de Balkan man'.
Dat is ongeveer verder dan 6 meter.quote:Its very short barrel length and tendency to jerk upwards during firing mean that except in expert hands it is not particularly accurate beyond 20ft.
Ik las gisteren dat het een Luger Parabellum 08 met kaliber 7,65 mm is. bronquote:Op woensdag 19 september 2012 07:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het moordwapen staat in de OP; een Scorpion 7.65 met 25-kogelmagazijn. Maar wel heel vaag van dat ene pistool ja.
quote:Haydar Thaher, 46, has a history of mental health problems and has not been seen by neighbours for a month.
His mother, Suhaila al-Allaf, 74, was killed along with her daughter Iqbal al-Hilli, 47, and son-in-law Saad al-Hilli, 50, from Surrey, by a mystery gunman at a remote French Alps beauty spot last week.
quote:Neighbours at their flat said they had not seen the son for about a month while Swedish relatives said they believed he had travelled to England.
Documents from a local criminal court in Stockholm reveal Haydar was arrested on numerous occasions for alleged violent and threatening behaviour against his parents.
However, he was never charged because they refused to testify against him wanting help for him instead, papers from the Sodertorns court show.
His parents allegedly told police they believed he was schizophrenic, that he had terrorised them since 2001 and threats were made on a daily basis.
In 2004 he was said to have screamed at his father: “I want to kill you and there is nothing you can to about it" to his father before hitting him.
The following year he allegedly attacked his father with his own walking stick and screamed:"I can beat you and I can kill you" in Arabic.
In 2006 he allegedly attacked his mother.
http://www.dailymail.co.u(...)returns-Britain.htmlquote:In a letter written last year, murdered Saad Al-Hilli, 50, said his brother Zaid, 53, was a ‘control freak’ and he wanted to ‘wipe him out of my life’.
The aeronautical engineer told a childhood friend he had cut off his older brother after ‘underhand things’ took place over their late father’s assets.
http://www.theaustralian.(...)b64oi6-1226470712911quote:Mae Faisal El-Wailly, a childhood friend of Mr Hilli, 50, and his brother, Zaid, 53, has revealed that the younger brother had written to her a month after the death of their father indicating that there might be a dispute over the inheritance. The letter, dated September 16, read: "Zaid and I do not communicate any more as he is another control freak and tried a lot of underhanded things even when my father was alive. He tried to take control of father's assets and demanded control. It is a long story and now I have just had to wipe him out of my life. Sad but I need to concentrate now on my wife and two lovely girls ..."
http://aangirfan.blogspot(...)clear-smuggling.htmlquote:Reportedly, on 8 August 2012, Saad Al-Hilli took out 'a caveat' stopping his brother Zaid from receiving part of their millionaire father Kadhem's fortune.
Kadhem, a retired factory owner, had been missing from his home in Malaga, Spain, for six days before he was found dead in August 2011.
Kadhem reportedly owned a multi-million-pound portfolio of properties in Spain, France, Switzerland and the UK.
Misschien was hij wel gewoon makelaar. Dat maakt hem nog geen eigenaar van die huizen hequote:Kadhem reportedly owned a multi-million-pound portfolio of properties in Spain, France, Switzerland and the UK.
Je hebt gelijk met die bron, dat is de The Telegraph en dat zou best zo kunnen zijn, maar daarentegen.quote:Op woensdag 19 september 2012 10:38 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Ik las gisteren dat het een Luger Parabellum 08 met kaliber 7,65 mm is. bron
Is dat zo?, wellicht is ie terwijl hij geraakt werd nog wel 10 meter (slingerend) doorgereden? Ik weet het ook niet, maar dat lijkt me niet onmogelijkquote:Op woensdag 19 september 2012 11:41 schreef Alleskids het volgende:
"And why was the body of the rider Sylvain Mollier found lying near the car, which is several feet from the road he would have taken?"
de Franse fietser is dus niet verderop het weggetje neer geschoten, maar vlak naast de auto? er is dus niet in de wilde weg op hem geschoten toen hij aan kwam fietsen, de moorden zag gebeuren en tegen de dader schreeuwde dat hij op moest houden (of wat er op dat momen maar in je opkomt als je op zo iets bizars stuit)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |