Dat kan ik ook niet begrijpen, plus je kunt nog een lening aanvragen via ib-groep..quote:Op maandag 10 september 2012 20:40 schreef Cat22 het volgende:
Zet je lasten eens op een rijtje als je wil.
Want ik snap op dit moment niet goed hoe je met 24 uur per week werken en geen hypotheek niet rond kunt komen.
Als je een dergelijke hypotheek op je huist neemt is de rente niet fiscaal aftrekbaar! Je gebruikt de lening (hypotheek) dan niet voor de aankoop/verbouwing van de eigen woning (box 1), maar consumptief voor diverse doeleinden (box 3).quote:Op maandag 10 september 2012 20:32 schreef Lizzebeest het volgende:
Daarnaast vraag ik mij af of het mogelijk is om een soort minihypotheek op mijn huis te nemen oid, zodat ik bijvoorbeeld gebruik kan maken van de hra. Wat waarschijnlijk voordeliger is qua rente dan een pure lening.
Eerder schreef je dat in de bijdrage vve ook een voorschot stokkosten zit, hoe kom je dan aanvullend aan 100 euro per maand aan g/w/e? Hier een tweepersoonshuishouden en we komen niet eens aan 100 eur g/w/e. Ik vind 100 eur per maand aan belastingen allerlei ook wel erg veel, of er moet sprake zijn van een uitzonderlijke situatie met belastingaanslagen etc.quote:Op dinsdag 11 september 2012 00:03 schreef Lizzebeest het volgende:
Qua lasten even globaal:
200 vve
100 gwe
100 belastingen allerlei
20 inet
30 verzekeringen (gez/etc)(gerekend minus de toeslag)
45 tel. (die kan over een paar maanden omlaag/sim only/prepaid)
Met 24 uur in de week werken voor minimum, kan ik dan prima rondkomen. 900 p/m dat is 400 euro in de maand waar ik heel riant van kan leven.
Ga ik weer studeren ben ik weer 150 euro extra verder aan collegeld. En dat is zonder enige extra studiekosten meegerekend. (Boeken leen ik/piraat ik de digitale versie van, syllabussen zijn meestal online te vinden)
En dan wil ik ook nog graag actief blijven sporten, ik klim, niet al te goedkoop, daar kan ik mee stoppen, dan wel zwaar mee minderen. Maar liever niet.
Het probleem zit er vooral in dat bijvoorbeeld vrij noodzakelijke dingen stuk kunnen gaan. Dat er ook dingen aan mij stuk zouden kunnen gaan. En daar heb ik dus niet de centen voor.
Evenals heb ik niet de centen om het op te kunnen vangen als ik om wat voor reden dan ook tijdelijk niet kan werken. En het zou zomaar een hele koude winter kunnen worden, waardoor mijn verwarmingskosten extra hoog uitvallen. Paar tientjes hier, paar tientjes daar. En Lizz heeft volgend jaar helemaal geen kleding en schoeisel meer waarin ze niet op een zwerver lijkt.
En die overwaarde heeft er mee te maken, dat zelfs als ik kan aantonen dat het geld voor het appartement via een lening via mijn vader/oma loopt en ik daar dus geen geld in heb zitten. (Wat al niet kan) Dat ik dan nog met die overwaarde zit, die ervoor zorgt dat ik bijvoorbeeld geen vrijstelling kan krijgen voor de gem/prov belastingen. Wat toch flink wat financiële ademruimte zou schelen.
En die lening van de ib-groep houd ook een keer op. Ik zei al redelijk wat tegenslagen.![]()
Vandaar dat ik ook graag in ieder geval wil weten hoe ik eventueel financieel rond ga komen, dan wel een buffer heb, zodat ik nieuwe tegenslagen op kan vangen. Mentaal is de buffer al niet zo groot als er weer financiële stress bij komt, weet ik niet of ik daar wel tegenop gewassen ben. Sterker nog, dat weet ik wel, en dat antwoord is voluit nee.
Laatste woz aanslag was meen ik gebaseerd op iets van 140.000.
Dus je wilt niet bezuinigen haal ik hier uit, dan zul je een baan moeten zoeken die meer betaald, of meer uren gaan maken, of een hypotheek op je huis afsluiten om daarmee wat financiele speelruimte te creeren.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:03 schreef Lizzebeest het volgende:
Een kamer verhuren, betekent ook eerst geld uitgeven aan verbouwingskosten. Het kan maar dan moet ik een muur bouwen in mijn woonkamer.
En die langstudeerboete is dus ook weer zoiets.
Maar goed het gaat er verder niet om, of jullie vinden dat die lasten wel erg hoog zijn. Of dat ik meer dingen moet laten.
Het gaat er om dat ik wil weten hoe ik financiele ruimte voor mijzelf creeer.
Elke dubbeltje omdraaien, kom eens terug op je GWE verbruik daarop kun je waarschijnlijk 50% besparen zonder in te hoeven te leveren op je comfort, je kunt natuurlijk ook je E verbruik flink opschroeven en een wietkwekerij beginnen uit een afbetaald huis kun je toch niet uitgezet worden en daarmee extra inkomsten genereren.quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:44 schreef Lizzebeest het volgende:
Ik vind het ook hilarisch dat ik elk dubbeltje zou moeten omdraaien terwijl ik een vermogen van bijna anderhalve ton heb. .
Als je een vermogen van anderhalve ton hebt, dan zou je toch een lening moeten kunnen afsluiten?quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:44 schreef Lizzebeest het volgende:
Ik vind het ook hilarisch dat ik elk dubbeltje zou moeten omdraaien terwijl ik een vermogen van bijna anderhalve ton heb. Het is alleen een vermogen waar ik niets mee kan.
Daarom ook mijn vraag. Of ik daar iets mee zou kunnen. Maar ik zal binnenkort eens bij een bank vragen wat mijn opties zijn.
Bij mijn ouders aankloppen is helaas geen optie.
als je ouders niet arm zijn willen ze vast wel bijspringen als je geld moet lenen (wat je dan natuurlijk na je studie terug kunt betalen)quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:40 schreef Lizzebeest het volgende:
Ik heb geen idee hoe dat zit. Navragen wordt ook wat moeilijk.
Wat ik ervan begrepen heb is dat een deel van de erfenis van mijn opa, al uitgekeerd is via mijn oma aan mijn vader, waarmee het huis gekocht is. En via de belastingvrije schenkingen die schuld ingelost word.
Het pand staat op mijn naam.
Er is dus geen hypotheek (opa/oma was miljonair, ouders zijn niet arm).
Zover ik weet kan ik doen en laten met het huis wat ik wil. Althans dat kwam eruit toen ik mijn pa daar een paar jaar geleden naar vroeg.
persoonlijk vind in een hypotheek nemen echt het minst goede ideequote:Op dinsdag 11 september 2012 15:15 schreef eleusis het volgende:
Een bank geeft daar vast wel een hypotheekje op. Eerst maar eens kijken of je echt de eigenaar bent though. Heb je een akte met je naam erop?
Denk je dat daar wezenlijk ander advies uit zou komen?quote:Op woensdag 12 september 2012 14:24 schreef Lizzebeest het volgende:
Ik vind het heel lief die geldbesparingstips van jullie. Maar dat is niet zozeer waar ik om vroeg.
Ik wilde weten of ik op de een of andere manier het kapitaal waarin ik woon kan verzilveren, dan wel een lening zou kunnen nemen ergens.
Maakt verder ook niet uit, het is niet voor niets dat ik vroeg of ik ergens financieel advies in kon winnen, ipv de vraag hier neerzetten.
sorry dat wij ook zeggen dat het een dom idee isquote:Op woensdag 12 september 2012 14:24 schreef Lizzebeest het volgende:
Ik vind het heel lief die geldbesparingstips van jullie. Maar dat is niet zozeer waar ik om vroeg.
Ik wilde weten of ik op de een of andere manier het kapitaal waarin ik woon kan verzilveren, dan wel een lening zou kunnen nemen ergens.
Maakt verder ook niet uit, het is niet voor niets dat ik vroeg of ik ergens financieel advies in kon winnen, ipv de vraag hier neerzetten.
Er zijn wel degelijk kantoren die zich richten op (bijna) afgestuurde mensen en dat zal waarschijnlijk gerichter gaan dan wij hier kunnen doen.(omdat er dan meer bekend is, waarschijnlijk en we gerichter kunnen vragen)....quote:Op woensdag 12 september 2012 14:35 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Denk je dat daar wezenlijk ander advies uit zou komen?
Dat was de primaire vraag dan ook niet, ze wilde immers niet alleen studentenadvies, maar vooral een studentvriendelijke prijs voor dat advies... en dat gaat hem met een vermogen van 1½ ton sowieso niet worden.quote:Op woensdag 12 september 2012 15:00 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Er zijn wel degelijk kantoren die zich richten op (bijna) afgestuurde mensen en dat zal waarschijnlijk gerichter gaan dan wij hier kunnen doen.(omdat er dan meer bekend is, waarschijnlijk en we gerichter kunnen vragen)....
Genoegquote:Op woensdag 12 september 2012 16:04 schreef Leandra het volgende:
Ze heeft vermogensadvies nodig, ik ben benieuwd hoeveel financieel adviseurs zich specifiek op vermogende studenten richten.
Dat kan ook nog, er zijn tegenwoordig een aantal commerciële partijen die dat doen, dat je als bewoner zwaar genaaid wordt zal vast geen probleem zijn als je maandelijks besteedbaar bedrag daardoor flink stijgtquote:Op woensdag 12 september 2012 15:27 schreef Basp1 het volgende:
Misschien wil TS wel dat het fok huizen fonds zijn woning opkoopt en deze wederom aan hem gaat verhuren tegen een extreme huur.
Nou nog hopen dat ze niet te commercieel ingesteld zijn en studentvriendelijke prijzen hanteren, dan kun je bieden wat TS vraagt; veel voor weinig, het rijk worden zit iig in de genen verankerd.quote:Op woensdag 12 september 2012 16:06 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Genoeg(tot twee jaar terug was ikzelf werkzaam bij een dergelijk kantoor) Het vermogen is niet erg relevant, overigens. De kennis m.b.t. de materie is simpelweg wel aanwezig. (zelf tot twee jaar teruggewerkt bij een vrij groot kantoor dat zich alleen maar op (bijna) afgestudeerden richtte, puur vanwege de doelgroep)
Misschien kan je gelijk door voor de assertiviteitstraining en een cursus zelfredzaamheid. Tsjongejonge zeg, een beetje doordenken moet toch geen probleem zijn?quote:Op woensdag 12 september 2012 16:26 schreef Lizzebeest het volgende:
Kan ik die het beste even opbellen, en vragen naar de kosten en mogelijkheden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |