Qua lasten even globaal:
200 vve
100 gwe
100 belastingen allerlei
20 inet
30 verzekeringen (gez/etc)(gerekend minus de toeslag)
45 tel. (die kan over een paar maanden omlaag/sim only/prepaid)
Met 24 uur in de week werken voor minimum, kan ik dan prima rondkomen. 900 p/m dat is 400 euro in de maand waar ik heel riant van kan leven.
Ga ik weer studeren ben ik weer 150 euro extra verder aan collegeld. En dat is zonder enige extra studiekosten meegerekend. (Boeken leen ik/piraat ik de digitale versie van, syllabussen zijn meestal online te vinden)
En dan wil ik ook nog graag actief blijven sporten, ik klim, niet al te goedkoop, daar kan ik mee stoppen, dan wel zwaar mee minderen. Maar liever niet.
Het probleem zit er vooral in dat bijvoorbeeld vrij noodzakelijke dingen stuk kunnen gaan. Dat er ook dingen aan mij stuk zouden kunnen gaan. En daar heb ik dus niet de centen voor.
Evenals heb ik niet de centen om het op te kunnen vangen als ik om wat voor reden dan ook tijdelijk niet kan werken. En het zou zomaar een hele koude winter kunnen worden, waardoor mijn verwarmingskosten extra hoog uitvallen. Paar tientjes hier, paar tientjes daar. En Lizz heeft volgend jaar helemaal geen kleding en schoeisel meer waarin ze niet op een zwerver lijkt.
En die overwaarde heeft er mee te maken, dat zelfs als ik kan aantonen dat het geld voor het appartement via een lening via mijn vader/oma loopt en ik daar dus geen geld in heb zitten. (Wat al niet kan) Dat ik dan nog met die overwaarde zit, die ervoor zorgt dat ik bijvoorbeeld geen vrijstelling kan krijgen voor de gem/prov belastingen. Wat toch flink wat financiële ademruimte zou schelen.
En die lening van de ib-groep houd ook een keer op. Ik zei al redelijk wat tegenslagen.
Vandaar dat ik ook graag in ieder geval wil weten hoe ik eventueel financieel rond ga komen, dan wel een buffer heb, zodat ik nieuwe tegenslagen op kan vangen. Mentaal is de buffer al niet zo groot als er weer financiële stress bij komt, weet ik niet of ik daar wel tegenop gewassen ben. Sterker nog, dat weet ik wel, en dat antwoord is voluit nee.
Laatste woz aanslag was meen ik gebaseerd op iets van 140.000.