Eerder het flamen naar elkaar v.w.b. ander mening.quote:Op maandag 10 september 2012 09:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Klik voor de grap even op de username van TS en je snapt het.
Wanneer doe jij je werk als moderator eens?quote:Op maandag 10 september 2012 09:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Klik voor de grap even op de username van TS en je snapt het.
80% minder Wajong uitkeringquote:
Zodra het in GC staatquote:Op maandag 10 september 2012 09:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Wanneer doe jij je werk als moderator eens?
quote:
quote:Op maandag 10 september 2012 09:48 schreef summer2bird het volgende:
Ik vind het jammer dat wanneer het over een artikel over uitkeringen gaat, zoals de bijstand en Wajong, ineens een paar voorbeelden worden aangehaald van mensen die in andermans ogen onterecht een uitkering ontvangen.
En de groep die echt niet kan werken? Die wordt nauwelijks aangehaald.
Terwijl die ook bestaat. Men denkt vaak dat voor een uitkering je maar adhd moet hebben, en pats, die uitkering is er.
Zo ken ik iemand die niet kan werken (hij woont in een psychiatrisch ziekenhuis), de diagnose autisme heeft en zelfs geweigerd is voor een wajong uitkering.
Terwijl hij ook eigen bijdrage moet betalen, zijn boodschappen moet doen en ect.
Er wordt vaak veel te licht gedenkt over moeilijke zaken zoals uitkeringen voor mensen met een verstandelijke stoornis waarbij het zo erg is dat het als een handicap beschouwd kan worden.
Verrassing, dat is zo.quote:Op maandag 10 september 2012 09:48 schreef summer2bird het volgende:
Men denkt vaak dat voor een uitkering je maar adhd moet hebben, en pats, die uitkering is er.
Haal het geld waar het zitquote:Op maandag 10 september 2012 09:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind het juist een SP-antwoord: mensen met een inkomen boven de 150k kunnen best 75 % belasting betalen; ze houden genoeg over!
Het levert 90 miljoen op mensen, als we dat al halen!quote:
Ik ben tegen elke vorm van gesubsidieerde arbeid en nog meer tegen overheidssubsidie die mensen stimuleert om thuis op hun kont te zitten. Ik durf te wedden dat het gros van de ''arbeidsongeschikten'' plots weer kunnen werken als dergelijke regelingen maar genoeg versoberd worden. Maar nee, men wilt niet in kassen of de schoonmaak werken.quote:Op maandag 10 september 2012 09:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je moet voor de aardigheid dat topic eens opzoeken over D66 dat steeds rechtser is geworden. Daarin staat een plaatje van het politieke landschap. Je ziet dan hoe radicaal-rechtse de VVD inmiddels is. Dat is zo rechts dat ik hun koers gevaarlijker vind voor Nederland dan de koers die de SP heeft.
Voor de goede orde: de VVD is rechtser dan dat de SP links is. Ik zit niet in de greep van links; ik bevind me rond het politieke midden. En de SP staat daar inmiddels dichter bij dan de VVD, die daar mijlenver van af staat.
Ja dus? Als ze zelf niks verdienen dan hoeven ze wat mij betreft ook niet rijk te zijn ofzo, als ze maar rond kunnen komen.quote:Op maandag 10 september 2012 09:51 schreef A-mineur het volgende:
Ik snap wel dat het nodig is om het hele gedoetje momenteel draaiende te houden, maar komop zeg, wajongers, mensen die hun baan zijn verloren etc zijn ook gewoon MENSEN.
Laat je niet verlijden om persoonlijk te worden .quote:Op maandag 10 september 2012 09:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dan heb je pech gehad.
Ik rook niet, nooit gedaan ook.
Drink geen alcohol en gebruik geen drugs.
Je drogredenering dat ik alles kan tegenspreken, het is wat je zelf doet.
Ik zeg nee, jij zegt ja.
Je bent gewoon een troll en meerdere malen aangegeven ondertussen.
Ik vind dat je daar inderdaad ook wat op kan bezuinigen, zodat die mensen een realistische baankans krijgen, niet eerst helemaal opleiden wat veel duurder is en dat ze toch uitkering gaan vangen omdat ze nergens worden aangenomen. Tevens is dit maar een heel kleine groep binnen nederland die wel heel veel kosten makenquote:Op maandag 10 september 2012 09:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je komt niet verder dan wat lachen? Sorry, maar het is gewoon VVD-beleid om fors te bezuinigen op speciaal onderwijs en sociale werkplaatsen. De VVD verkleint gewoon de kansen van arbeidsgehandicapten en maakt die keuze bewust. Dat jij dat weglacht, is eigenlijk intens triest.
[..]
De plannen van de VVD vormen op dit moment een grotere bedreiging voor Nederland dan de plannen van de SP. We hebben net twee jaar VVD-beleid achter de rug en de resultaten zijn diep bedroevend. Geef de VVD macht en ze gaan verder met draconische, doorgeslagen bezuinigingen; bij voorkeur over de ruggen van zwakkeren. De economische schade die VVD-beleid aanricht, is fors. Zo fors dat een avontuur over links met de SP zelfs valt te prefereren.
90 miljoen? Ik zeg 95 % belasten! Tel uit je winst!quote:Op maandag 10 september 2012 09:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het levert 90 miljoen op mensen, als we dat al halen!
90 miljoen, da's 1/3e langstudeerboete!
Hetzelfde geldt voor kinderarbeid. Kijk maar eens hoe snel mensen hun kinderen laten werken als we alles afschaffen en iedereen het laten uitzoeken.quote:Op maandag 10 september 2012 09:52 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Ik ben tegen elke vorm van gesubsidieerde arbeid en nog meer tegen overheidssubsidie die mensen stimuleert om thuis op hun kont te zitten. Ik durf te wedden dat het gros van de ''arbeidsongeschikten'' plots weer kunnen werken als dergelijke regelingen maar genoeg versoberd worden. Maar nee, men wilt niet in kassen of de schoonmaak werken.
Uiteraard is er een groep die echt niet kan werken en gewoon het recht op zo'n uitkering moeten behouden. Helaas is het huidige systeem veel te gevoelig voor misbruik. Ik ken verschillende mensen die van diverse soorten uitkeringen misbruik maken terwijl ik vind dat alleen de echt zwakke hier recht op hebben.
Veel mensen zien zichzelf alleen te graag als zwak en daar moet zo spoedig mogelijk een einde aankomen. Ontopic: Wajong moet afhankelijk gemaakt worden van de woonsituatie net als bij de stufi.
150%, want ze hebben het vast niet eerlijk gekregen!quote:Op maandag 10 september 2012 09:53 schreef StarGazer het volgende:
[..]
90 miljoen? Ik zeg 95 % belasten! Tel uit je winst!
Het moet eerlijkerquote:Op maandag 10 september 2012 09:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
150%, want ze hebben het vast niet eerlijk gekregen!
Een veelverdienboete.
Ga ff naar TRU ofzo.quote:Op maandag 10 september 2012 09:55 schreef Dvm86 het volgende:
Overigens is de Wajong natuurlijk maar van minuscuul belang. De vieze politici moeten zich eerst eens gaan bezigen met het berechten van de veroorzakers van deze crisis: de bankiers en omgekochte politici die de regelgeving in met name de VS versoepelde in plaats van te beginnen met graaien bij de zwakkeren in deze samenleving
Dat gaat helaas nooit gebeuren en daar hoor je de gemiddelde VVD'er ook niet over omdat 99% in Nederland geen flauw benul heeft dat de schuldigen van deze crisis ongestraft doorgaan met zelfverrijking op kosten van de samenleving.
Ik doelde dan ook op mensen die echt niet KUNNEN werken. Mensen die ook maar een beetje wat kunnen doen die moeten dat ook gewoon doen, en wat ze daarmee verdienen moet gekort worden op de uitkering uiteraard.quote:Op maandag 10 september 2012 09:54 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Ze hoeven niet rond te komen. Dan moeten ze hun handen maar uit hun mouwen steken, het is geen luilekkerland hier. Kom nou. Er is een groot tekort bij gehandicaptenzorg en bejaardenhuizen, laat die mensen daar maar aan de gang gaan. Niet werken? Prima, hier is je houtje.
Klopt. Nederlandse politici moeten de Amerikaanse bankiers gaan belastenquote:Op maandag 10 september 2012 09:55 schreef Dvm86 het volgende:
Overigens is de Wajong natuurlijk maar van minuscuul belang. De vieze politici moeten zich eerst eens gaan bezigen met het berechten van de veroorzakers van deze crisis: de bankiers en omgekochte politici die de regelgeving in met name de VS versoepelde in plaats van te beginnen met graaien bij de zwakkeren in deze samenleving
Dan hou je netto minder over dan als je niet zou werken, dat is helaas zo.quote:Op maandag 10 september 2012 09:56 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Ik doelde dan ook op mensen die echt niet KUNNEN werken. Mensen die ook maar een beetje wat kunnen doen die moeten dat ook gewoon doen, en wat ze daarmee verdienen moet gekort worden op de uitkering uiteraard.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |