SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Concreet:quote:Op zondag 9 september 2012 22:26 schreef CafeRoker het volgende:
Om eerlijk te zijn lijkt het me een regelrechte horror. Zijn er nog andere opties?
Daar ga ik mezelf net zo tegenkomen en gezien het huidige studieklimaat gaat nog 4 jaar studeren mij erg veel kosten.quote:Op zondag 9 september 2012 22:32 schreef Apekoek het volgende:
Ik zou met jouw propedeuse gewoon naar de uni gaan.
volgens mij kon een jaartje werken je best wel eens goed doen, als je tegelijkertijd met die arts eens gaat bekijken of er geestelijk wat te fixen valt.quote:Op zondag 9 september 2012 22:32 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Concreet:
- UWV
- Werken
- Thuis- of avondstudie MBO. Bij de laatste zitten over het algemeen wat oudere studenten.
quote:Op zondag 9 september 2012 22:32 schreef Apekoek het volgende:
zelfde hier, doe je niks aanquote:Op zondag 9 september 2012 22:33 schreef Meloewa het volgende:
Ik zit ook bij 16 /17 jarige in de klas die om alles moeten lachen. En ja is niet leuk maar valt te doen.
dan hoorde je sowieso al niet op het hboquote:Op zondag 9 september 2012 22:23 schreef tammepiet het volgende:
Ik neem jullie mee in mijn moeilijke leventje. Ik studeer nu met tussenpozen vanaf 2006 aan het HBO en ik ben 24 jaar oud, 3 verschillende studie's gedaan en bij mijn laatste studie met bloed, zweet en tranen mijn propedeuse gehaald.
schulden zijn geen probleem maar de 3k wel?quote:Omdat ik mijzelf keer op keer tegenkwam in een cocktail van onder meer uitstelgedrag, concentratieproblemen tijdens het volgen van mijn studie direct hulp gezocht bij de decaan. De decaan heeft me inmiddels min of meer afgewimpeld maar heeft wel digitaal een dossiertje aangemaakt. Deze heeft me doorverwezen naar een psycholoog maar daardoor word ik na ruim een halfjaar behandeling geen ander persoon door.
Na bezoek van andere Hogescholen diende ik veel vakken opnieuw te halen. Mede door de 3.000 euro boete welke ik dit jaar dien te betalen heb ik besloten het HBO gedag te zeggen, jammer en moeilijk uit te leggen aan de buitenwereld. Schulden zijn een gevolg maar deze neem ik voor lief, een consequentie die je dient te aanvaarden.
kan, hoeft niet. licht aan jou als persoonquote:Inmiddels vermoed mijn huisarts dat ik mijn leven laat beheersen door angsten en hij gaat mij binnenkort helpen met medicatie en een eerste psychiatrisch onderzoek.
Ik heb ondanks mijn angsten de afgelopen weken een bezoek gebracht aan 2 MBO-instellingen. Ik ga dit doen om weer in een positieve flow te komen. Bij één studie dien ik werk te hebben en kan ik s'avonds naar school echter ben ik bang dat het werk zoeken niet gaat lukken en krijg ik ondanks de grote afstand geen OV-kaart. Deze optie heb ik afgehouden.
Bij een MBO op fietsafstand ga ik overdag naar school en moet ik een verplicht aantal uur maken. Ik kan volgens de coördinator in oktober instromen bij 2e-jaars studenten waardoor ik binnen 1,5 jaar een MBO-diploma op zak heb.
Ik worstel nu met 2 vragen:
Een docent gaf mij te kennen dat ik tussen 16 en 17-jarige medestudenten zit en dit wellicht een struikelblok gaat vormen. Heeft één van jullie hier ervaring in?
ja, die zijn absoluut niet gelijk. een hbo-p is niks. Enkel nuttig voor toegang tot het wo. Met een mbo diploma heb je een vak geleerd.quote:Heeft het volgens jullie zin om een MBO-diploma te halen? Is dit niet gelijkwaardig aan de HBO-propedeuse die ik reeds op zak heb?
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geweldig adviesquote:Op zondag 9 september 2012 22:32 schreef Apekoek het volgende:
Lekker generaliserend. Hoewel ik nooit op een mbo onderwijs heb gevolgd, kan ik me bijna niet voorstellen dat er niet ook "normale" jongeren een mbo-opleiding volgen.quote:Op maandag 10 september 2012 08:09 schreef Roces18 het volgende:
Ik zou MBO zeker niet doen. Het niveau is daar echt uitermate bedroevend en vrienden vinden daar lijkt me persoonlijk lastig. Als ze constant over swag praten via hun blackberry terwijl ze een energiedrankje drinken
oke, er zitten ook normale. Maar je begrijpt dat ik het natuurlijk in zijn algemeen bedoel. Want laatste keer dat ik gecheckt had, zag ik geen wo student over swag pratenquote:Op maandag 10 september 2012 10:25 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Lekker generaliserend. Hoewel ik nooit op een mbo onderwijs heb gevolgd, kan ik me bijna niet voorstellen dat er niet ook "normale" jongeren een mbo-opleiding volgen.
Dan kan hij daar toch bij aanhaken.
Ik heb anders vette swaggg en een dampoe gelaten. Fakka no spangquote:Op maandag 10 september 2012 15:26 schreef Roces18 het volgende:
[..]
oke, er zitten ook normale. Maar je begrijpt dat ik het natuurlijk in zijn algemeen bedoel. Want laatste keer dat ik gecheckt had, zag ik geen wo student over swag praten
Misschien heb je ongediagnosticeerde ADD?quote:Op zondag 9 september 2012 22:23 schreef tammepiet het volgende:
Omdat ik mijzelf keer op keer tegenkwam in een cocktail van onder meer uitstelgedrag, concentratieproblemen tijdens het volgen van mijn studie direct hulp gezocht bij de decaan.
Misschien niet op de aardigste manier uitgelegd maar ben het hier helemaal mee eens.quote:Op maandag 10 september 2012 21:38 schreef chrisje013 het volgende:
1. je toekomst verklooien voor 3000 euro boete is nogal dom als je bedenkt dat er landen zijn waar 10.000 euro per jaar het standaard tarief is!
2. mbo2 voor een positieve flow is een goed voorbeeld van theorie wel, maar praktijk niet: een psycholoog die denkt goed te doen, maar die uiteindelijk hard gaat falen. samen met TS!
3. 3 studies verkloten is geen aandoening om daar een psycholoog voor nodig te hebben. het heet verwende hollandse studentjes en ballen missen. grow a pair!
Mee eens, alleen jammer dat het tegenwoordig zo 'slecht' is om mbo te doen. Dat hele 'Nederland-hoogopgeleid'-gezever wat er voor zorgt dat beroepsopleidingen ineens verafschuwd worden en iedereen maar door wil studeren zorgt m.i. ook nog eens voor niet gemotiveerde leerlingen; als je al dénkt dat je niets waard bent omdat 'iedereen hoogopgeleid moet zijn', waarom zou je dan je best doen?quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:22 schreef finsdefis het volgende:
Hoewel ik niet in jouw situatie zit, TS, en dus geen enorme druk voel om van studie(-niveau) te switchen, zou het me wel erg tof lijken om gewoon nog een 'vak' te leren zoals dat op het mbo zou horen. Één van de grootste redenen dat ik dit niet doe is omdat de ROCs in mijn buurt allemaal verpauperd zijn en er inderdaad scholieren zitten die er niet voor henzelf zitten maar meer 'omdat het moet'.
Ik zeg in principe ook altijd dat je niet naar 'school' gaat om vrienden te maken, maar het wordt toch wel erg lastig als de meesten om je heen ongemotiveerd zijn, veel langzamer leren en de lessen verstoren. Denk hier dus goed over na. 3000 euro per jaar lijkt misschien veel, maar de schuld die je nu hebt opgebouwd aan ov- en studiefinanciering-lening is geloof ik een stuk groter. Het zou dus rendabel zijn om toch je hbo af te maken.
En die concentratieproblemen + uitstelgedrag heeft elke student last van. Ook jouw situatie is niet zo zeldzaam, helaas. De enige manier om dat op te lossen is om even niet na te denken over hoe moeilijk alles wel niet is, hoe veel je nog moet doen, en wanneer je dat moet doen, maar om gewoon te beginnnen met leren/werken en te knallen.
Jeej vooroordelenquote:Op zondag 9 september 2012 22:30 schreef Mercer het volgende:
Zolang je tegen domheid kan, is er niets aan de hand.
Mijn vader heeft bedrijfseconomie gestudeerd op de universiteit in Nijmegen.quote:Op maandag 10 september 2012 08:09 schreef Roces18 het volgende:
Ik zou MBO zeker niet doen. Het niveau is daar echt uitermate bedroevend en vrienden vinden daar lijkt me persoonlijk lastig. Als ze constant over swag praten via hun blackberry terwijl ze een energiedrankje drinken
Dan zie ik jou in het magazijn over 5 jaar?quote:Op maandag 10 september 2012 16:31 schreef Feyenoordlife het volgende:
Ik zou het niet aanraden. Kom zelf net van het HBO af (P niet gehaald na 2e jaar), dus ik dacht dan maar een stapje omlaag te doen en heb mijzelf dus ingeschreven bij een MBO opleiding.
Zit nu dus inderdaad tussen 16/17 jarige die nog dierengeluiden maken en het de docenten zo moeilijk mogelijk willen maken. Zit er sterk aan te denken een andere opleiding op het HBO te zoeken.
Goede kick!quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:40 schreef FelixDB het volgende:
[..]
Jeej vooroordelen.
Voortaan gaat u zelf uw producten maken neem ik aan?
Jij bent de belichaming van domheid een nutteloos topic kicken. Je moet je kapot schamen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:40 schreef FelixDB het volgende:
[..]
Jeej vooroordelen.
Voortaan gaat u zelf uw producten maken neem ik aan?
Zo, na meer dan twee jaar nog een reactie. Nee, mij zie je over 5 jaar niet in het magazijn.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:47 schreef FelixDB het volgende:
[..]
Dan zie ik jou in het magazijn over 5 jaar?
Je properdeuse betekent niets. Aan mijn MBO-4 opleiding heb je niets.quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:11 schreef Feyenoordlife het volgende:
[..]
Zo, na meer dan twee jaar nog een reactie. Nee, mij zie je over 5 jaar niet in het magazijn.
Heb het even aangekeken op die opleiding en er inderdaad mee gestopt. Februari 2013 begonnen aan een nieuwe hbo opleiding waarvan ik ondertussen netjes mijn P heb. Een van de beste keuzes van mijn leven geweest.
neequote:Op dinsdag 23 december 2014 19:52 schreef Pandarus het volgende:
Dus je bent autist of 'dom'? Autisten zijn per definitie dom(DSM-IV). Dus die doen mbo of lager.
Waar loop ik dan te kankeren op het mbo? In de post waar jij in eerste instantie op reageert geef ik enkel aan dat ik het niet aanraad om op latere leeftijd nog aan een mbo opleiding te beginnen i.v.m. het grote leeftijdsverschil en mijn ervaring met een groot aantal klasgenoten.quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:50 schreef FelixDB het volgende:
[..]
Je properdeuse betekent niets. Aan mijn MBO-4 opleiding heb je niets.
Je kan wel lopen te kankeren op het MBO dat wij dom zouden zijn enzo maar dat maakt mij niets uit. Ik weet toch wel dat je op mij loopt te zeiken vanwege je eigen situatie in je leven. Beter een domme MBO'er dan zo'n Bèta autist met de social skills van een steen.
Properwattes?quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:50 schreef FelixDB het volgende:
[..]
Je properdeuse betekent niets. Aan mijn MBO-4 opleiding heb je niets.
Je kan wel lopen te kankeren op het MBO dat wij dom zouden zijn enzo maar dat maakt mij niets uit. Ik weet toch wel dat je op mij loopt te zeiken vanwege je eigen situatie in je leven. Beter een domme MBO'er dan zo'n Bèta autist met de social skills van een steen.
O shit. Ik dacht dat jij een van die universiteit studenten bent met grootheidswaanzin.quote:Op dinsdag 23 december 2014 21:32 schreef Feyenoordlife het volgende:
[..]
Waar loop ik dan te kankeren op het mbo? In de post waar jij in eerste instantie op reageert geef ik enkel aan dat ik het niet aanraadt om op latere leeftijd nog aan een mbo opleiding te beginnen i.v.m. het grote leeftijdsverschil en mijn ervaring met een groot aantal klasgenoten.
Verder vind ik het erg knap dat je mijn levenssituatie kent, denkt te weten dat ik een bèta studie doe (wat niet het geval is) en mijn social skills kent. Wat doe je? Mbo helderziende? Snel stoppen in dat geval.
Ik ken genoeg wo studenten die zich gedragen als kleuters.quote:Op maandag 10 september 2012 15:26 schreef Roces18 het volgende:
[..]
oke, er zitten ook normale. Maar je begrijpt dat ik het natuurlijk in zijn algemeen bedoel. Want laatste keer dat ik gecheckt had, zag ik geen wo student over swag praten
Dit topic is echt rijp voor de sloop. Iedereen loopt maar op elkaars niveau te bashen. Who gives a fuck.quote:Op woensdag 24 december 2014 09:48 schreef Intentiion het volgende:
[..]
Ik ken genoeg wo studenten die zich gedragen als kleuters.
quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:50 schreef FelixDB het volgende:
[..]
Beter een domme MBO'er dan zo'n Bèta autist met de social skills van een steen.
gelukkig zijn ze na 1feb of anders De zomer meestal weg :pquote:Op woensdag 24 december 2014 09:48 schreef Intentiion het volgende:
[..]
Ik ken genoeg wo studenten die zich gedragen als kleuters.
Er zijn meer vacatures voor technische mbo 4-mensen(lasser, elektricien, operator) dan voor PhD-posities electrical engineering of solid state physics oid. En als mbo'er verdien je vaak meer dan als postdoc.quote:Op woensdag 24 december 2014 09:56 schreef JaqenHghar het volgende:
Je MBO dipLoma kun je na 4 jaar weer weggooien TS, helemaal in deze skere tijden. Beter ga je door op het HBO en stop je met aanstellen.
Oké ik zal mijn werkgever zeggen dat ik toch waardeloos ben met mijn verzorgende IG diploma en dat ik zo snel mogelijk vrijetijdskunde of SPH ga studeren.quote:Op woensdag 24 december 2014 09:56 schreef JaqenHghar het volgende:
Je MBO dipLoma kun je na 4 jaar weer weggooien TS, helemaal in deze skere tijden. Beter ga je door op het HBO en stop je met aanstellen.
The fuckquote:Op dinsdag 23 december 2014 19:52 schreef Pandarus het volgende:
Dus je bent autist of 'dom'? Autisten zijn per definitie dom(DSM-IV). Dus die doen mbo of lager.
Om sociaal intelligent te kunnen zijn moet je ten eerste gewoon intelligent zijn.
En ja, een 'properduese', daar heb je niet veel aan op de arbeidsmarkt. Op laaggeschoold werk heb je werkervaring van je stage nodig.
Wat? Je denkt dat geestelijk gehandicapten met een IQ van 75 het goed doen in het onderwijs?quote:
Autisten doen vaak gewoon havo/vwo hoor. Maar opzich heb je wel een punt want ik heb wel vaker artikelen gelezen dat echte autisten door hun stoornis nooit havo/vwo kunnen doen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:52 schreef Pandarus het volgende:
dat. waarom zou je jezelf dit aandoenquote:Op zondag 9 september 2012 22:26 schreef CafeRoker het volgende:
Om eerlijk te zijn lijkt het me een regelrechte horror. Zijn er nog andere opties?
uuuuuuuuuuuuuuuuuhquote:Op dinsdag 23 december 2014 19:52 schreef Pandarus het volgende:
Om sociaal intelligent te kunnen zijn moet je ten eerste gewoon intelligent zijn.
En ja, een 'properduese', daar heb je niet veel aan op de arbeidsmarkt. Op laaggeschoold werk heb je werkervaring van je stage nodig.
jaquote:Op donderdag 25 december 2014 14:00 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Wat? Je denkt dat geestelijk gehandicapten met een IQ van 75 het goed doen in het onderwijs?
Gaat erom dat sukkels het hele woord 'autist' fout gebruiken. En dat is schijnbaar zo hardnekkig dat je allemaal 'the fuck's krijgt als je het een keer niet fout gebruikt.
Niet zomaar domheid, maar stuitende domheid.quote:Op zondag 9 september 2012 22:30 schreef Mercer het volgende:
Zolang je tegen domheid kan, is er niets aan de hand.
Jij zegt 'sukkels die het woord verkeerd gebruiken'. Op zijn beurt noemt hij jou een sukkel.quote:Op donderdag 25 december 2014 15:09 schreef Pandarus het volgende:
Ik wordt wel alleen uitgescholden door iemand die dronken post, niet leest, niet meer goed kan typen, maar wel 3x achter elkaar kan posten. Wat heb je dan opgeschoond?
Ik praat over 'sukkels', is compleet wat anders. Jij ontkent dat er zoiets bestaat als iets dat 'sukkel' genoemd mag worden? Ik word zelf sukkel genoemd, en ook nog eens duidelijk ten onrechte.quote:Op donderdag 25 december 2014 15:14 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Jij zegt 'sukkels die het woord verkeerd gebruiken'. Op zijn beurt noemt hij jou een sukkel.
Zoveel is er niet aan de hand.
Maak je toch niet zo druk hierom johquote:Op donderdag 25 december 2014 19:48 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Ik praat over 'sukkels', is compleet wat anders. Jij ontkent dat er zoiets bestaat als iets dat 'sukkel' genoemd mag worden? Ik wordt zelf sukkel genoemd, en ook nog eens duidelijk ten onrechte.
Typisch weer fok-tokkies. Maar ja, die bestaan zeker ook niet?
quote:Praktijkonderwijs (PrO)
Het praktijkonderwijs is het laagste niveau voortgezet onderwijs. Het praktijkonderwijs is bedoeld voor leerlingen voor wie het behalen van een diploma in een van de leerwegen van het vmbo te hoog gegrepen is. Deze leerweg is bedoeld voor kinderen met een IQ onder de 80. In het praktijkonderwijs worden leerlingen onderwezen in zaken als zelfstandig wonen en werken en invulling van burgerschap en vrije tijd. Er is in dit type onderwijs geen vastgesteld aantal jaren vastgesteld, maar er bestaat een leeftijdsgrens van 18 jaar.
Ik wordt.quote:Op donderdag 25 december 2014 15:09 schreef Pandarus het volgende:
Ik wordt wel alleen uitgescholden door iemand die dronken post, niet leest, niet meer goed kan typen, maar wel 3x achter elkaar kan posten. Wat heb je dan opgeschoond?
A. er zijn ongelofelijk veel gradaties in het autistisch spectrum, meer dan bij welke stoornis dan ook geloof ik. Over autisme is wat dat betreft ook nog niet zoveel bekend. Meestal echter gaat het niet om 'een IQ van 75'. Die autisten heb je ook, maar vaker zijn autisten bovengemiddeld intelligent. Als je zegt dat autisten vaak op een laag niveau terecht komen omdat ze het op school zitten en het leren op die manier niet goed aankunnen heb je een punt, maar te dom? Niet de reden. Tenzij ze dus net dat soort autist zijn met inderdaad dat lage IQ.quote:Op donderdag 25 december 2014 14:00 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Wat? Je denkt dat geestelijk gehandicapten met een IQ van 75 het goed doen in het onderwijs?
Gaat erom dat sukkels het hele woord 'autist' fout gebruiken. En dat is schijnbaar zo hardnekkig dat je allemaal 'the fuck's krijgt als je het een keer niet fout gebruikt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |