Maar zouden je nabestaanden dat niet al weten dan, dat van de bijbel?quote:Op zondag 16 september 2012 23:03 schreef Apotheose het volgende:
ik weet niet.. op zich vind ik het wel mooi als het in mijn stijl is, mijn afscheidsdienst. Persoonlijk. Een dominee die de helft van de bijbel gaat voorlezen hoeft van mij niet bijv. Ik vind het best belangrijk en mooi als ik wat wensen alvast op papier heb waar ik mn nabestaanden mee op weg kan helpen. Het moet allemaal zo snel geregeld worden en zo snel beslissingen gemaakt worden. Komt natuurlijk veel op je af. Niet dat ik een heel programmaboekje ga maken ofzo.. maar hier en daar wat "wensen" vind ik wel mooi... Bijv muziek, dragers, en natuurlijk of ik de fik er in wil hebben of dat ze me six feet under mogen opbergenHet is vaak allemaal zo standaard...
Niet altijd. Lang niet altijd zelfs volgens mij.quote:Op maandag 17 september 2012 23:10 schreef Kola het volgende:
Hoe kom je erachter dat je kanker hebt? Begint het met pijn of zo?
Ja.. gelukkig. Zo'n eng idee, dat je het op ieder moment zou kunnen krijgen/hebben zonder het te weten.quote:Op maandag 17 september 2012 23:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Niet altijd. Lang niet altijd zelfs volgens mij.
Dat is juist het 'enge'. Niet om je bang te maken hoor, maar wel realistisch. Sommigen komen er daardoor pas achter als het al 'te laat' is. Juist omdat je soms niet veel merkt in het begin.
Er zijn bv vrouwen die een verkeerde uitslag krijgen bij het bevolkingsonderzoek naar baarmoederhalskanker, na het bekende 'uitstrijkje', terwijl ze zelf nooit iets gemerkt hebben en het dus niet verwachten. Bij de veel kan er daarna gelukkig nog iets aan gedaan worden.
Zo te lezen is het in elk geval niet bij de bloedbank te testen.quote:Op maandag 17 september 2012 23:24 schreef Kola het volgende:
[..]
Ja.. gelukkig. Zo'n eng idee, dat je het op ieder moment zou kunnen krijgen/hebben zonder het te weten.
Kunnen ze in een bloedtest wel zien of je kanker hebt. Bijv. als je bloed geeft bij de bloedbank? Of kunnen mensen met kanker gewoon bloed geven?
Misschien heb je het nu wel, en zit je elke donderdag met betraande ogen naar OML te kijken terwijl je er zelf over een jaar nog slechter aan toe bent..quote:Op maandag 17 september 2012 23:24 schreef Kola het volgende:
[..]
Ja.. gelukkig. Zo'n eng idee, dat je het op ieder moment zou kunnen krijgen/hebben zonder het te weten.
Sterkte!quote:Op dinsdag 18 september 2012 00:27 schreef ejiraM het volgende:
Een vriendin van mij heeft vandaag vertelt dat ze leukemie heeftGelukkig is ze er vroeg bij, maar dan komt dit programma toch wel ineens heel dichtbij
![]()
Zij is er trouwens achtergekomen doordat ze de laatste tijd heel weinig energie heeft, en veel blauwe plekken.. Omdat ze laatst pfeiffer had is ze daarom eigenlijk naar de dokter gegaan, en toen kwam ze ineens hiermee terug
Ik heb al 9 maanden een oproep liggen...quote:Op maandag 17 september 2012 23:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Niet altijd. Lang niet altijd zelfs volgens mij.
Dat is juist het 'enge'. Niet om je bang te maken hoor, maar wel realistisch. Sommigen komen er daardoor pas achter als het al 'te laat' is. Juist omdat je soms niet veel merkt in het begin.
Er zijn bv vrouwen die een verkeerde uitslag krijgen bij het bevolkingsonderzoek naar baarmoederhalskanker, na het bekende 'uitstrijkje', terwijl ze zelf nooit iets gemerkt hebben en het dus niet verwachten. Bij de veel kan er daarna gelukkig nog iets aan gedaan worden.
Ja. Echt gaan.quote:Op dinsdag 18 september 2012 01:41 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik heb al 9 maanden een oproep liggen...Toch maar eens gaan he.
quote:Op dinsdag 18 september 2012 02:10 schreef Greys het volgende:
Dus! Gaan!
En alle andere dames hier ook, nooit zo'n oproep negeren
Heb je het ook over de kosten van champagne en hapjes gehad met je ouders?quote:Op zondag 16 september 2012 23:37 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Maar zouden je nabestaanden dat niet al weten dan, dat van de bijbel?
Wij hebben het er wel eens over gehad, met mijn ouders. Ik weet bijvoorbeeld wel wat voor muziek mijn ouders willen, en of ze begraven/gecremeerd willen worden.
Zelf wil ik vooral dat het gevierd wordt dat ik geleefd heb, ik wil graag dat mensen komen waarin ze zich prettig voelen, maar liever kleur dan zwart. Ook wil ik champagne met hapjes in plaats van koffie met cake. Dat soort kleine dingen weet ik, en noem ik wel eens. Maar ik wil nog geen lijst opstellen. Daar voel ik me te jong en gezond voor, ook al weet ik dat het snel afgelopen zou kunnen zijn.. En hoe en waar bewaar je die? Het lijkt mij dat ik al begraven ben voor mijn kamer uitgeruimd wordt, en hem overhandigen vind ik ook te zwaar..
BYO op de kaart..?quote:Op dinsdag 18 september 2012 06:45 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Heb je het ook over de kosten van champagne en hapjes gehad met je ouders?
Veel naturaverzekeringen vergoeden dit nl niet...
Een kennis van mij wilde dit ook, afscheid in de kroeg, gezellig etc. Maar omdat de verzekering het niet dekte en zijn weduwe er op dat moment het geld niet voor had werd het toch een afscheid in een rouwcentrum m koffie en cake...
Ik ben ook nog steeds niet geweest. Ik heb de oproep al bijna twee (!) jaar liggen en elke keer denk ik; oh ja, dat moet ook nog...quote:Op dinsdag 18 september 2012 02:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja. Echt gaan.
Het is een 'stom' onderzoekje, maar zo belangrijk.
Ik heb de oproep jaren geleden genegeerd. En degene er na ook.
Tot mijn huisarts persoonlijk belde 'of ik mijn agenda even kon pakken om een datum te prikken omdat ik nooit op de oproep reageerde'... Ik voelde me een knurft.
Paar dagen later telefoontje dat ik diezelfde dag nog even een verwijsbrief kon komen halen voor z'huis want uitslag was niet in orde.
Gelukkig was er gewoon redelijk eenvoudig (maar geen pretje) iets aan te doen want op tijd, maar ik ben nog steeds zoooo blij dat ik 'gedwongen' werd toen om te gaan, want wat als ik het dus weer had genegeerd?
Dus! Gaan!
En alle andere dames hier ook, nooit zo'n oproep negeren
Dat vraag ik me ook af idd...quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:54 schreef ejiraM het volgende:
Vanaf wanneer krijg je eigenlijk zo'n oproep?
Dat verklaart waarom ik zoiets nog nooit heb ontvangen. Wat mij betreft doen ze zoiets vanaf je 30ste of nog eerder.quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:02 schreef computergirl het volgende:
Vanaf 35 jaar elke 5 jaar geloof ik.
En ik ben dus alleen de eeesre keer gegaan
Dan ben ik volgend jaar aan de beurt. Vind het wel goed dat ze dit doen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:08 schreef computergirl het volgende:
Volgens google is het trouwens wel vanaf 30, elke 5 jaar
Ik zit nu in Frankrijk.quote:Op dinsdag 18 september 2012 11:22 schreef Brighteyes het volgende:
Waarom maak je dan niet nu meteen een afspraak?
Helemaal waar! Ik zag het destijds echter - net als best veel vrouwen helaas - als 'joh ik heb toch niets, nergens last van, nul gedoe of pijntjes' en ik vond het een vervelend gedoe, het uitstrijkje zelf, genant enzo. Maar je staat met vijf minuten weer buiten en achteraf door mijn eigen ervaring snap ik nu ook niet waarom anderen niet gaan. Goede les voor me geweest in elk geval... want ook al kwamen er nu heel wat meer nare en vervelende dingen en onderzoeken bij, het is gewoon helemaal weer goed gekomen en iedereen moet zorgen dat ze er op tijd bij isquote:Op dinsdag 18 september 2012 06:43 schreef Brighteyes het volgende:
[..]![]()
Ik snap simpelweg niet dat mensen niet gaan.Het is een van de weinige kansen die je hebt om een goede kans te hebben er op tijd bij te zijn mocht er iets mis zijn, die laatje toch niet schieten!
Binnenkort ff doen zodra je de kans hebtquote:Op dinsdag 18 september 2012 10:40 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ik ben ook nog steeds niet geweest. Ik heb de oproep al bijna twee (!) jaar liggen en elke keer denk ik; oh ja, dat moet ook nog...
Ik snap dat het een grote kostenpost is, maar ik zou best ieder jaar een uitstrijkje willen laten doenquote:Op dinsdag 18 september 2012 20:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Helemaal waar! Ik zag het destijds echter - net als best veel vrouwen helaas - als 'joh ik heb toch niets, nergens last van, nul gedoe of pijntjes' en ik vond het een vervelend gedoe, het uitstrijkje zelf, genant enzo. Maar je staat met vijf minuten weer buiten en achteraf door mijn eigen ervaring snap ik nu ook niet waarom anderen niet gaan. Goede les voor me geweest in elk geval... want ook al kwamen er nu heel wat meer nare en vervelende dingen en onderzoeken bij, het is gewoon helemaal weer goed gekomen en iedereen moet zorgen dat ze er op tijd bij is
[..]
Binnenkort ff doen zodra je de kans hebt
En het is idd vanaf 30 jaar elke 5 jaar. Zodra je een verkeerde uitslag hebt gehad kom je voorlopig niet meer in de 5 jaar ronde, maar dan moet je vaker. Ik moest toen alles weer goed was nog drie keer om het half jaar zelfs om te checken. Nu om het jaar. Waarvan ik er alweer eentje gemist heb, ga morgen meteen bellen![]()
![]()
Uitstrijkje doen ze om de vijf jaar.. Ik ben met jou eens dat ze het borstkankeronderzoek inderdaad vanaf 30 jaar moeten doen.. Erg belangrijk! Uitstrijkje ook hoor.quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:54 schreef Bamba het volgende:
Ik snap dat het een grote kostenpost is, maar ik zou best ieder jaar een uitstrijkje willen laten doen. En het borstkankeronderzoek ook vanaf 30 jaar ipv 50 jaar. Je hoort zoveel vrouwen die borstkanker hebben en die ruim onder de 50 zijn
Het blijkt dat de kosten van behandeling en sterftecijfer niet dalen bij vroegtijdige opsporing.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:01 schreef automatic_ het volgende:
Ze hebben dat pas onderzocht en blijkbaar is borstkanker "te duur" om dat al vanaf de 30e te doen. Ik weet niet precies meer hoe het zat, maar dat is vast te vinden
Ik krijg bijna ieder jaar een mammografie, omdat ik sinds m'n borstverkleining snel last hebt van bulten wat meestal gewoon weefsel is. Maar ik heb een huisarts die snel doorstuurt en daar ben ik eigenlijk wel blij omquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:00 schreef Ingetje79 het volgende:
Gewoon ieder jaar met vage down there-klachten naar je huisarts, dan maakt ie vast wel een uitstrijkje
Ja, zoiets was het idd!quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:02 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Het blijkt dat de kosten van behandeling en sterftecijfer niet dalen bij vroegtijdige opsporing.
Laatst net een bijeenkomst gehad met poli oncologie en mama-verpleegkundigen, maar hoe het precies zat weet ik niet meer
Een huisarts die gelijk doorstuurt, is ook fijnquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:03 schreef Bamba het volgende:
[..]
Ik krijg bijna ieder jaar een mammografie, omdat ik sinds m'n borstverkleining snel last hebt van bulten wat meestal gewoon weefsel is. Maar ik heb een huisarts die snel doorstuurt en daar ben ik eigenlijk wel blij om
Ja, ik denk dat ze echt onderschatten hoeveel schade het een kind kan toebrengen om zonder vader op te groeien.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:19 schreef tliciouz het volgende:
Ben ik alleen de enige die het raar vind dat Ronald aan een 2e kindje wil beginnen met de kans dat ze en alleen moet bevallen en het kind nooit met een vader opgroeit?
Ik snap ze aan de ene kant wel, maar ik vind het een beetje egoīstisch.
Dat weet ik ook wel, en weet ook wel dat er genoeg vrouwen zijn die hun kind alleen opvoeden en twijfel er ook niet aan dat ze dat niet zou kunnen. Maar dat het een bewuste keuze is, ik weet niet, het voelt zo dubbel.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:27 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik vind het niet raar eerlijk gezegd; je laat wel iets heel tastbaars na op deze manier
En er zijn zoveel vrouwen die alleen een kind opvoeden....wie weet treft ze over een jaar of wat weer een aardige vent
Ik snap je aan de ene kant, maar aan de andere kant kan elke vader / elke toekomstige vader elke dag overlijdenquote:Op dinsdag 18 september 2012 22:35 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel, en weet ook wel dat er genoeg vrouwen zijn die hun kind alleen opvoeden en twijfel er ook niet aan dat ze dat niet zou kunnen. Maar dat het een bewuste keuze is, ik weet niet, het voelt zo dubbel.
Tot het jongste kind 18 is, krijgt ze nog een weduwe-uitkering. Is het jongste kind 18, dan moet zij gewoon volledig gaan werken, omdat zij nog veel te jong is. Dus ja, dan kunnen ze het nog wel even uitzingenquote:Op woensdag 19 september 2012 08:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
Volgens mij zijn zij ook best bemiddeld. Ze werken allebei al maanden niet en ze wekken de indruk dat nog jaren te kunnen volhouden.
Dus (aanname-alert) ik vermoed dat zij als jonge weduwe.met twee kinderen niet zal hoeven sappelen om ze groot te brengen.
Het is dubbel vind ik. Als er nog een kindje komt dan zullen beide kindjes zonder vader opgroeien, maar aan de andere kant groeien de kindjes dan wel samen op.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:19 schreef tliciouz het volgende:
Ben ik alleen de enige die het raar vind dat Ronald aan een 2e kindje wil beginnen met de kans dat ze en alleen moet bevallen en het kind nooit met een vader opgroeit?
Ik snap ze aan de ene kant wel, maar ik vind het een beetje egoīstisch.
Er kan binnen een half jaar of een jaar een nieuwe papa zijnquote:Op woensdag 19 september 2012 11:19 schreef Danielle83 het volgende:
[..]
Het is dubbel vind ik. Als er nog een kindje komt dan zullen beide kindjes zonder vader opgroeien, maar aan de andere kant groeien de kindjes dan wel samen op.
Dat weet je idd maar nooit, maar toch vind ik het dubbel. Maar goed het is hun keuze en ze lijken er echt goed over na gedacht te hebben. Ze genieten vd tijd die ze nog met elkaar hebben. Blijft gewoon een kutsituatie.quote:Op woensdag 19 september 2012 11:55 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Er kan binnen een half jaar of een jaar een nieuwe papa zijn
Hij krijgt een uitkering heb ik gelezen in zijn blog, voor de rest van zijn leven.quote:Op woensdag 19 september 2012 08:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
Volgens mij zijn zij ook best bemiddeld. Ze werken allebei al maanden niet en ze wekken de indruk dat nog jaren te kunnen volhouden.
Dus (aanname-alert) ik vermoed dat zij als jonge weduwe.met twee kinderen niet zal hoeven sappelen om ze groot te brengen.
Elke aflevering is het heftig.quote:Op donderdag 20 september 2012 10:48 schreef Danielle83 het volgende:
Zag net een voorstukje van vanavond. Wordt heftig
Vooral ook omdat iedereen het weer met een ander heeft. Ik vind Jip en Marieke bijvoorbeeld wel weer heel interessant, omdat zij er op zo'n open manier mee omgaan en dat ik zou willen dat ik dat ook kon in zo'n situatie. Het is inderdaad niet erg, vooral omdat volgens mij iedereen weer andere mensen aanspreekt. Jonge ouders zullen waarschijnlijk heel veel in Ronald en de twijfel/het besluit over een tweede kindje herkennen.quote:Op donderdag 20 september 2012 12:57 schreef trampolientje het volgende:
Ik concludeer dat het niet erg is om met de 1 meer feeling te hebben dan met de ander,zo gaat het in het leven ook denk ik dan maar.
Dat heb ik dus ook wel een beetje. met alle respect maar ik vond haar ook best claimend overkomen in de afgelopen aflevering met die herinneringendoosquote:Op donderdag 20 september 2012 12:55 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik heb weer helemaal niets met Marieke en dat komt, omdat ze er heel anders mee omgaat dan ik zou doen.
Nee die meen ik deel ik. Ik kan mij ook nog herinneren dat ze enerzijds wilde dat haar man een nieuwe liefde vond na haar overlijden, maar anderzijds gunde ze hem dat ook niet. Op dat moment was er meer vrees voor de dood dan acceptatie vermoed ik.quote:Op donderdag 20 september 2012 13:23 schreef Miam het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook wel een beetje. met alle respect maar ik vond haar ook best claimend overkomen in de afgelopen aflevering met die herinneringendoosmaar, die mening hoeft niet iedereen te delen uiteraard
Iedereen gaat er weer anders mee om
Ik weet het niet. Ik kan nu wel zeggen dat ik het egoīstisch vind, maar het is voor mij makkelijk praten aangezien ik me niet in die positie bevindt.quote:Op donderdag 20 september 2012 13:30 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee die meen ik deel ik. Ik kan mij ook nog herinneren dat ze enerzijds wilde dat haar man een nieuwe liefde vond na haar overlijden, maar anderzijds gunde ze hem dat ook niet. Op dat moment was er meer vrees voor de dood dan acceptatie vermoed ik.
Nou ja, ik weet zeker dat ik het nooit op die manier zou doen. Ik word toch wel nagedacht en zo niet dan heb ik er toch geen hinder van. Ik geloof in een huwelijk tot de dood u scheidt. Ik zou er voor mijn dood ook geen enkel probleem hebben met het idee dat mijn vrouw ooit een nieuwe man vindt na mijn overlijden.quote:Op donderdag 20 september 2012 14:21 schreef Miam het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik kan nu wel zeggen dat ik het egoīstisch vind, maar het is voor mij makkelijk praten aangezien ik me niet in die positie bevindt.
Misschien zou ik wel precies hetzelfde hebben gezegd.
Ze dacht gewoon even 300% keihard eerlijk hardop.quote:Op donderdag 20 september 2012 13:23 schreef Miam het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook wel een beetje. met alle respect maar ik vond haar ook best claimend overkomen in de afgelopen aflevering met die herinneringendoosmaar, die mening hoeft niet iedereen te delen uiteraard
Iedereen gaat er weer anders mee om
Ja zou kan je het ook zien, maar ik zie het tegenovergestelde erin (zie boven).quote:Op donderdag 20 september 2012 17:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Ze dacht gewoon even 300% keihard eerlijk hardop.
Ik denk aan de ene kant dat ik mijn man dan ook weer geluk uiteraard zou gunnen en dat ie niet de rest van zijn leven alleen gaat weg kwijnen, maar ze durfde hardop die paar procenten te noemen dat je af en toe denkt 'ARGHHHH blijf van mijn vent af, hij is en blijft getrouwd met MIJ! MIJ! MIJN MAN!' en dat je het af en toe gewoon een ontzettend klote idee vindt, jouw man met een ander. Plus de angst dat de gedachten aan jou steeds meer op de achtergrond raken na verloop van tijd.
Ik vind het wel verfrissend en eerlijk dat ze het toe durfde te geven
Kanquote:Op donderdag 20 september 2012 17:03 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ja zou kan je het ook zien, maar ik zie het tegenovergestelde erin (zie boven).
Ik denk dat ik nu inmiddels wel zeker weet hoe ik erover denk. Het is niet het leven na de dood waar ik van wakker lig, maar van het leven voor de dood, zei mijn oud-oom altijd.quote:Op donderdag 20 september 2012 17:05 schreef Greys het volgende:
[..]
KanEr zijn zoveel manieren om er mee om te gaan.
Ik denk (!) dat ik er per dag 13 andere gevoelens over zou hebben, dat op de 'sterke' momenten ik zou denken 'ik hoop dat je snel iemand anders vind en weer heel gelukkig word' en op de mindere/zwakkere/verdrietiger momenten zou denken 'Vergeet me nooit, je gaat me vergeten he, wanneer denk je dat je weer een ander hebt? Nou? Nou? Toch niet snel he? Blijf je wel aan me denken?' enz. Volgens mij schieten die gedachten en gevoelens dan van hot naar her.
Maar je kunt het heel moeilijk inschatten, ik ken mezelf het beste en misschien zou ik alsnog weer heel anders reageren
Mijn moeder heeft haar "schijf" ook toevallig gevoeld toen zij borstkanker kreeg. Heeeel bizar idd!quote:Op donderdag 20 september 2012 17:31 schreef Oognip het volgende:
Ik hoorde van de week van een studiegenootje dat bij een kennis van haar borstkanker is ontdekt na het bevolkingsonderzoek. Ze bleek een tumor van 20 centimeter te hebbenen heeft daar nooit last van gehad. Zulke dingen vind ik dan wel eng.
Gek is dat he, net als bij Amber of Mehtap, dan denk ik echt: je weet gewoon dat je dood gaat, terwijl je nog niets bereikt hebt in je leven... Niet dat het voor de anderen minder erg is, maar... andersquote:Op donderdag 20 september 2012 12:20 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik leef toch wel meer mee met sommigen dan met anderen.
Ik heb ook meer sympathie voor die twee dan voor de anderen, maar ja waarom dat is dat weet ik niet goed onder worden te brengen. Ik ben het niet eens dat ze niets bereikt hebben in hun leven. Als je zo jong bent dan bereik je ook dingen, deels dezelfde als leeftijdsgenoten, deels andere zaken. Ik denk dat ik gewoon wat anders versta onder iets bereiken in het leven dan jij.quote:Op donderdag 20 september 2012 17:39 schreef Syb.ren het volgende:
[..]
Gek is dat he, net als bij Amber of Mehtap, dan denk ik echt: je weet gewoon dat je dood gaat, terwijl je nog niets bereikt hebt in je leven... Niet dat het voor de anderen minder erg is, maar... anders
Het gaat mij meer over die kist met herinneringen, dat vind ik best wel een last voor haar man.quote:Op donderdag 20 september 2012 17:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Ze dacht gewoon even 300% keihard eerlijk hardop.
Ik denk aan de ene kant dat ik mijn man dan ook weer geluk uiteraard zou gunnen en dat ie niet de rest van zijn leven alleen gaat weg kwijnen, maar ze durfde hardop die paar procenten te noemen dat je af en toe denkt 'ARGHHHH blijf van mijn vent af, hij is en blijft getrouwd met MIJ! MIJ! MIJN MAN!' en dat je het af en toe gewoon een ontzettend klote idee vindt, jouw man met een ander. Plus de angst dat de gedachten aan jou steeds meer op de achtergrond raken na verloop van tijd.
Ik vind het wel verfrissend en eerlijk dat ze het toe durfde te geven
Op zolder zetten ofzo, ergens waar het er nog 'is' maar niet in de weg staat. Ik denk dat elke nieuwe vrouw dat zal begrijpen eerlijk gezegd en echt niemand zal eisen dat dat weg moet.quote:Op donderdag 20 september 2012 17:44 schreef Soury het volgende:
[..]
Het gaat mij meer over die kist met herinneringen, dat vind ik best wel een last voor haar man.
Wat als hij ooit verhuist en of een andere vrouw tegen komt. Bij het vuil zetten zal niemand ooit doen maar wat dan
Het verschil is dat je bij de een als man zelf een kistje maakt met de spulletjes die je wil bewaren en niet en dat bij het andere alvast bepaald is wat er bewaard zal blijven. Bij de een is het een doosje dat gemaakt wordt door de man, bij de andere is het een erfenis van de vrouw. Dat lijkt mij het toch een andere lading geven.quote:Op donderdag 20 september 2012 17:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Op zolder zetten ofzo, ergens waar het er nog 'is' maar niet in de weg staat. Ik denk dat elke nieuwe vrouw dat zal begrijpen eerlijk gezegd en echt niemand zal eisen dat dat weg moet.
Zelfs als je niet zo'n kist maakt, dan blijven er toch in een huis bepaalde tastbare herinneringen aan jou, spulletjes, trutteltjes, al is het je tandenborstel. Die gaan uiteindelijk dan (denk ik) ook in een doos. Dus ik zie niet zoveel verschil in zo'n herinneringenkist en een doos die er uiteindelijk toch wel komt. Hij zal haar dagboekje/bucketlist toch ook wel zelf bewaren bv denk ik.
Dat is zijn keus en niet een opgedrongen kist met frutsels, herinnering blijven er altijd wel als het goed isquote:Op donderdag 20 september 2012 17:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Op zolder zetten ofzo, ergens waar het er nog 'is' maar niet in de weg staat. Ik denk dat elke nieuwe vrouw dat zal begrijpen eerlijk gezegd en echt niemand zal eisen dat dat weg moet.
Zelfs als je niet zo'n kist maakt, dan blijven er toch in een huis bepaalde tastbare herinneringen aan jou, spulletjes, trutteltjes, al is het je tandenborstel. Die gaan uiteindelijk dan (denk ik) ook in een doos. Dus ik zie niet zoveel verschil in zo'n herinneringenkist en een doos die er uiteindelijk toch wel komt. Hij zal haar dagboekje/bucketlist toch ook wel zelf bewaren bv denk ik.
Dat snap ik wel, maar ooit kom je op een punt om verder te gaan met je leven. Dit zijn jonge mensen.quote:Op donderdag 20 september 2012 18:03 schreef Greys het volgende:
Ik zou het fijn vinden om zoiets te krijgen. Maar eerlijk is eerlijk, als ik het niet fijn zou vinden zou ik het idd niet durven zeggen denk ik tegen degene die dat dan aan het samenstellen is.
Dat is meestal als je stervende bent.quote:
weet ik, het is nu zo'n verschil.quote:Op donderdag 20 september 2012 22:28 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat is meestal als je stervende bent.
En dat!quote:Op donderdag 20 september 2012 22:31 schreef De_Kardinaal het volgende:
Knap dat die moeder dat allemaal doet.
Grappig dat hij daar dan over nadenktquote:
Hij moet ern ook echt om gniffelenquote:Op donderdag 20 september 2012 22:38 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Grappig dat hij daar dan over nadenkt
het is stiekem best grappig.quote:Op donderdag 20 september 2012 22:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Hij moet ern ook echt om gniffelen
Nee ik snap dat wel en deel dat gevoel.quote:Op donderdag 20 september 2012 22:39 schreef Laysa het volgende:
Wat ik bij jip zo mooi vind is dat hij nog echt oprecht kan genieten. Zijn ogen blijven zo mooi stralen. Hij is misschien overpositief in vergelijking met anderen, maar ik denk dat hij het gelukkigst zal sterven.
Is dat gek als ik dat zo zeg?
Ik ook voor het eerst.. brok in m'n keel.quote:Op donderdag 20 september 2012 22:38 schreef clumsy_clown het volgende:
Goed, ik kijk dit voor het eerst, maar Jezus, dit ga ik niet trekken hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
+1quote:
quote:Op donderdag 20 september 2012 22:43 schreef Tha_Erik het volgende:
Ikv ind die moeder van Mehtap ook zo'n mooi open mens.
Jaquote:Op donderdag 20 september 2012 22:43 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ookquote:Op donderdag 20 september 2012 22:43 schreef Tha_Erik het volgende:
Nou.. Ik heb echt een zwak voor Jip! Volgens mij ga ik het hardste huilen als hij komt te overlijden in de serie..quote:
ik ook.quote:Op donderdag 20 september 2012 22:43 schreef Tha_Erik het volgende:
Inderdaadquote:Op donderdag 20 september 2012 22:45 schreef De_Kardinaal het volgende:
Eerst kut vragen stellen en dan zeggen dat het een feestje is. Bokkenlul. [ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |