abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116730292
quote:
14s.gif Op donderdag 13 september 2012 04:49 schreef remlof het volgende:

[..]

Laten we het hopen.
Je moet de VVD in Nederland een beetje vergelijken met de Republikeinen in de VS. Als de PvdA de grootste was geworden moest Rutte als premier waarschijnlijk oprotten, maar dat zou natuurlijk een hoop wrok veroorzaken bij de VVD. Dan had de VVD helemaal het onderste uit de onderhandelingskan gewild en had de PvdA er voor Jan Doedel bijgezeten, ook al waren ze de grootste geworden.

De premier leveren is leuk, maar heeft de facto onderhand nog minder macht dan een Kamerlid en is er meer voor de beeldvorming. Dus laat de VVD dit cadeautje maar behouden in een volgend Paars en/of middenkabinet, dan heeft de PvdA inhoudelijk meer in de pap te brokkelen.
pi_116742027
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 06:06 schreef venomsnake het volgende:
Die combinatie (vvd/pvda/d66) lijkt me zelfmoord voor de PvdA. Bovendien geen meerderheid in 1e kamer. Maar goed, je weet het nooit met de draaikontjes van de PvdA natuurlijk.
Je hebt in al je PvdA-haat liever dat het land überhaupt niet geregeerd wordt?

quote:
6s.gif Op donderdag 13 september 2012 07:54 schreef pberends het volgende:

[..]

Dus laat de VVD dit cadeautje maar behouden in een volgend Paars en/of middenkabinet, dan heeft de PvdA inhoudelijk meer in de pap te brokkelen.
Is het niet 'iets in de melk te brokkelen hebben' of 'een vinger in de pap hebben'? :+

[ Bericht 18% gewijzigd door ItaloDancer op 13-09-2012 15:16:16 ]
pi_116756781
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 15:09 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Is het niet 'iets in de melk te brokkelen hebben' of 'een vinger in de pap hebben'? :+
:+.
  donderdag 13 september 2012 @ 21:44:23 #129
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_116758963
Waarom zouden ze nu D66 erbij vragen? PvdA en VVD hebben samen al een meerderheid in de 2e kamer en zelfs met D66 erbij hebben ze nog geen meerderheid in de 1e kamer.
pi_116760380
quote:
5s.gif Op donderdag 13 september 2012 21:44 schreef Tijn het volgende:
Waarom zouden ze nu D66 erbij vragen? PvdA en VVD hebben samen al een meerderheid in de 2e kamer en zelfs met D66 erbij hebben ze nog geen meerderheid in de 1e kamer.
Dan kun je het misschien inderdaad beter alleen met VVD en PvdA doen. En dan een soort gedoogafspraak maken met D66, GroenLinks en eventueel het CDA.
pi_116762049
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2012 15:49 schreef remlof het volgende:

[..]

Jawel, want de grootste partij krijgt het initiatief bij de formatie.
Bij Nieuwsuur werd ook gehint op 2 formateurs, van elke partij één. Toen zag ik opeens Bos en Bolkestein voor me. Die twee waren zo verstandig aan het praten na het laatste debat.
know'm sayin?
word? word.
  donderdag 13 september 2012 @ 22:51:04 #132
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116762755
quote:
11s.gif Op donderdag 13 september 2012 22:36 schreef alors het volgende:

[..]

Bij Nieuwsuur werd ook gehint op 2 formateurs, van elke partij één. Toen zag ik opeens Bos en Bolkestein voor me. Die twee waren zo verstandig aan het praten na het laatste debat.
Ja, en hebben allebei in die uitzending gezegd dat niet te willen ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_116767003
overigens hoeft de formatie helemaal niet lang te duren:
op de belangrijkste verschilpunten:

vvd levert in op HRA, pvda op huurmarkt -> gehele woningmarkt hervormen naar duurzaam beleid.(a la d66)

pvda levert in op arbeidsmarkt, vvd op zorg -> ontslagrecht & ww versoepelen, kan vvd mee pochen. markwerking in de zorg word minder/gehervormt/whatever zodat de pvda daarmee kan pochen.

vvd wilt niet bezuinigen op defensie, pvda niet op ontwikkelingssamenwerking -> streep die tegen elkaar weg, afhankelijk van of je uitkomt met je begroting óf op allebei bezuinigen, óf op geen van beide.

en dan heb je zo in 10 minuten de grote lijnen al uitgezet, weekje om de details en ministerposten te regelen, en we kunnen 21 september beginnen. *O*
  vrijdag 14 september 2012 @ 00:53:09 #134
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116767057
[quote]6s.gif Op vrijdag 14 september 2012 00:47 schreef Asphias het volgende:

vvd levert in op HRA, pvda op huurmarkt -> gehele woningmarkt hervormen naar duurzaam beleid.(a la d66)

pvda levert in op arbeidsmarkt, vvd op zorg -> ontslagrecht & ww versoepelen, kan vvd mee pochen. markwerking in de zorg word minder/gehervormt/whatever zodat de pvda daarmee kan pochen.

vvd wilt niet bezuinigen op defensie, pvda niet op ontwikkelingssamenwerking -> streep die tegen elkaar weg, afhankelijk van of je uitkomt met je begroting óf op allebei bezuinigen, óf op geen van beide.

en dan heb je zo in 10 minuten de grote lijnen al uitgezet, weekje om de details en ministerposten te regelen, en we kunnen 21 september beginnen. *O*

Geloof het niet, maar we zullen zien..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 14 september 2012 @ 01:07:41 #135
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_116767215
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 september 2012 00:47 schreef Asphias het volgende:

Klinkt wel goed wat je beschrijft. Ik wil enkel nog toevoegen het niet aankopen van de JSF en het volledig legaliseren van drugs.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_116767398
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 00:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 14 september 2012 00:47 schreef Asphias het volgende:

Geloof het niet, maar we zullen zien..
Arbeidsmarkt is meer het paradepaardje van de pvda en HRA van VVD, die gaan ze niet laten varen..

En zo is marktwerking in de zorg is weer typisch VVD waar ze lang voor gestreden hebben..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_116767561
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 01:35 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Arbeidsmarkt is meer het paradepaardje van de pvda en HRA van VVD, die gaan ze niet laten varen..

En zo is marktwerking in de zorg is weer typisch VVD waar ze lang voor gestreden hebben..
klopt. maar in een kabinet als dit wéét je gewoon dat ongeveer 50% van de punten waar je op verschilt er niet door gaan komen. dit kan je doen door alles tegen elkaar weg te strepen (jij mag de hra behouden als ik niets aan de arbeidsmarkt hoef te doen), en dan staan we 4 jaar stil(zie balkenende 4). wat ik hoop dat gebeurt, is positieve uitruil: je kan de kiezers duidelijk laten weten dat er geen andere reële opties waren, en je hebt ondertussen wel een aantal keiharde punten waar je laat zien dat je vooruit gaat, en oplossingen aandraagt.
pi_116767569
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 01:07 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Klinkt wel goed wat je beschrijft. Ik wil enkel nog toevoegen het niet aankopen van de JSF en het volledig legaliseren van drugs.
persoonlijk zeg ik onmiddelijk ja. echter: dit is een kabinet van compromissen, dus een verstandige pvda zou hier niet over zeiken, tenzij ze weer een ander punt aan de vvd gunnen zeg maar. hoewel wiet legaliseren volgens mij door beide partijen wel als positief word gezien...

edit: laat maar. dat was 4 jaar geleden zo. nu is de vvd zelfs vóór de wietpas. zat even in mn hoofd met het idee dat cda dit wou.
pi_116768261
quote:

Geen gemiep meer en gewoon gaan regeren.
  vrijdag 14 september 2012 @ 07:59:32 #140
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_116768271
quote:

Wat een doemscenario voor werkend Nederland.
pi_116768288
Ik hoop zo dat de marktwerking in de zorg afgeschaft wordt, volgens mij is alleen de VVD voor marktwerking.

[ Bericht 6% gewijzigd door June. op 14-09-2012 08:53:50 ]
Shine bright like a diamond.
pi_116768780
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 08:02 schreef June. het volgende:
Ik hoop zo dat de marktwerking in de zorg afgeschaft wordt, volgens mij is alleen de VVD voor.
Whut? :D

edit:
Ow, je bedoelt VOOR marktwerking, lama ;)
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_116768883
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 08:46 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Whut? :D

edit:
Ow, je bedoelt VOOR marktwerking, lama ;)
Haha, sorry, erg krom geformuleerd inderdaad. Het is was nog vroeg ;)
  vrijdag 14 september 2012 @ 09:19:15 #144
164607 sc00p
D66-rechter
pi_116769302
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 08:02 schreef June. het volgende:
Ik hoop zo dat de marktwerking in de zorg afgeschaft wordt, volgens mij is alleen de VVD voor marktwerking.
D66 en Groenlinks ook geloof ik.
Zonder marktwerking komen er weer wachtlijsten.
Ik ook, bedankt!
pi_116770242
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:19 schreef sc00p het volgende:

[..]

D66 en Groenlinks ook geloof ik.
Zonder marktwerking komen er weer wachtlijsten.
En die zijn er nu niet? Ik ben ervan overtuigd dat de zorgkosten alleen al daarom zullen dalen, simpelweg omdat de vele 'overhead' kosten wegvallen.
  vrijdag 14 september 2012 @ 10:04:39 #146
164607 sc00p
D66-rechter
pi_116770395
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:58 schreef June. het volgende:

[..]

En die zijn er nu niet? Ik ben ervan overtuigd dat de zorgkosten alleen al daarom zullen dalen, simpelweg omdat de vele 'overhead' kosten wegvallen.
Die zijn er nu bijna niet, vooral vergeleken met een aantal jaar geleden.
Ook moet je zelf kunnen kiezen naar welk ziekenhuis je wilt en eventueel door wie je geholpen wilt worden, vrijheid blijheid.
Ik ook, bedankt!
pi_116770527
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:58 schreef June. het volgende:

[..]

Ze kunnen dalen maar dan moet je dat wel verdomde goed organiseren. het is niet bepaald een wondermiddel. Er is niet voor niets ooit gekozen voor het introduceren van enige marktwerking.
pi_116770994
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ze kunnen dalen maar dan moet je dat wel verdomde goed organiseren. het is niet bepaald een wondermiddel. Er is niet voor niets ooit gekozen voor het introduceren van enige marktwerking.
Om grof geld te kunnen verdienen aan het feit dat mensen zorg nodig hebben ja. Maar ik geef toe dat er ook een besef van de eigen incompetentie om dat te organiseren in zat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_116771635
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:04 schreef sc00p het volgende:

[..]

Die zijn er nu bijna niet, vooral vergeleken met een aantal jaar geleden.
Ook moet je zelf kunnen kiezen naar welk ziekenhuis je wilt en eventueel door wie je geholpen wilt worden, vrijheid blijheid.
Ja, en door de martkwerking gaat dat dus veranderen. Dat zie je nu al gebeuren, zorgverzekeraars krijgen steeds meer macht. Je kunt nu al niet meer overal terecht, omdat zorgverzekeraars geen contract meer hebben afgesloten met bepaalde ziekenhuizen. Wil je er toch naar toe, mag je het gewoon allemaal zelf betalen. Datzelfde geldt door paramedici, zoals fysiotherapeuten. Wil je uiteindelijk dat de verzekeraar gaat bepalen of je uberhaupt geopereerd kan worden (doordat ze het wel of niet vergoeden), dat ze bepalen door wie en waar je geopereerd zult worden?

quote:
7s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, maar het is nu doorgeslagen. Volledige marktwerking in de zorg werkt nu eenmaal niet. Kijk naar de VS, en wij gaan nu ook zo langzamerhand die richting op. Lijkt me echt een horrorscenario. Er is gewoon zoveel bureacratie, dat kom ik zelfs als co-assistent nu al dagelijks tegen.
pi_116771965
Ik heb het idee dat PvdA zich weer de kaas van het brood gaat laten eten door de VVD. Ze gaan alweer meteen praten over Paars. Ik zou zeggen Rutte wil het liefst over rechts en zijn vorige kabinet was een faliekante mislukking en is hard afgestraft door de uitslag. Laat hem maar op zoek naar een coalitie over rechts. Gezellig met Wilders om tafel enzo.

Mislukt dat dan mag Samsom het proberen over links. Altijd maar die Rutte uit de brand helpen, laat hem eens zelf zijn zelfgecreeerde problemen oplossen. De VVD wil de SP er niet bij? "Dan zijn we snel uitgepraat."
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')