quote:zach
Inderdaad waar leg je de grens ? Ik vind Peter een kei maar hier ging hij veel te ver het was in de werld draait door .quote:Op zondag 9 september 2012 00:45 schreef Corkscrew het volgende:
Moet je dan ook meer voor je ziektekostenverzekering betalen als je niet elke dag ontbijt met een gezond sneetje volkorenbrood met kaas? En wat als je in een wat oudere auto zonder de mondernste veiligheidssystemen rijdt? Ik ga niet naar de sportschool, moet ik nu meer betalen dan mijn sportieve buurman?
Het is het probleem van het hellende vlak: waar leg je de grens?
Rokers betalen al meer belasting....quote:Op zondag 9 september 2012 00:47 schreef Xetran het volgende:
Die mensen die hun longen volblaffen met rook dagelijks voor zo'n 20 keer die mogen van mij best voor hun eigen chemo opdraaien ja, met de rest(benzine dus) ben ik het niet eens.
dit is echt de meest intelligente opmerking van de dagquote:Op zondag 9 september 2012 00:54 schreef DeRakker. het volgende:
De benzineprijs zal alleen maar stijgen.. het is uiteindelijk op net als andere belangrijke producten zoals ijzererts, grind, cement, kalk enz.
De dag is nog kort hèquote:Op zondag 9 september 2012 00:55 schreef Xetran het volgende:
[..]
dit is echt de meest intelligente opmerking van de dag
Ben ik het niet mee eens aangezien die mensen over het algemeen veel minder oud worden en zo dus niet allerlei dure ouderdom ziektes krijgen waardoor ze netto een stuk goedkoper zijnquote:Op zondag 9 september 2012 00:47 schreef Xetran het volgende:
Die mensen die hun longen volblaffen met rook dagelijks voor zo'n 20 keer die mogen van mij best voor hun eigen chemo opdraaien ja, met de rest(benzine dus) ben ik het niet eens.
Klopt en zo zal het ook met de zorg gaan in Nederland .quote:Op zondag 9 september 2012 00:54 schreef DeRakker. het volgende:
De benzineprijs zal alleen maar stijgen.. het is uiteindelijk op net als andere belangrijke producten zoals ijzererts, grind, cement, kalk enz.
Mensen in de bouw moeten maar meer ziektekosten betalen omdat hun meer risico lopen !quote:Op zondag 9 september 2012 00:40 schreef MMXMMX het volgende:
Zoals men zecht de vervuiler betaald .
Ik zag Peter R de Vries pleiten dat mensen die roken meer ziekte kosten moet betalen en mensen die te dik zijn ook en mensen die Alcohol drinken ook .
De vervuiler betaald !
Dus wat mij betreft kan de benzine prijs zeker met 1 euro per liter omhoog !
wow.. jij hebt echt een paar rare kronkels manquote:Op zondag 9 september 2012 00:57 schreef Keyos het volgende:
[..]
Mensen in de bouw moeten maar meer ziektekosten betalen omdat hun meer risico lopen !
Wat een waanzin dit![]()
. De benzineprijs moet omlaag natuurlijk, dat willen we allemaal (tenzij je niet goed bij je hoofd bent).
Als je mijn emoticons ziet en de tekst daaronder moet je kunnen aflezen dat ik de context van de TS gebruik om een waanzin vergelijking te trekken en ik het daardoor dus overduidelijk niet meende wat ik daar heb geschreven.quote:Op zondag 9 september 2012 01:11 schreef Xetran het volgende:
[..]
wow.. jij hebt echt een paar rare kronkels man
Vergeet uranium niet.quote:Op zondag 9 september 2012 00:54 schreef DeRakker. het volgende:
De benzineprijs zal alleen maar stijgen.. het is uiteindelijk op net als andere belangrijke producten zoals ijzererts, grind, cement, kalk enz.
Het is wachten op de op waterstof rijdende wagens. Voorlopig shell daar de patenten van en blijven ze zolang het nog kan binnen lopen op de olieen natuurlijkquote:Op zondag 9 september 2012 00:54 schreef DeRakker. het volgende:
De benzineprijs zal alleen maar stijgen.. het is uiteindelijk op net als andere belangrijke producten zoals ijzererts, grind, cement, kalk enz.
Dit.quote:Op zondag 9 september 2012 01:18 schreef Libertarisch het volgende:
Met andere woorden, Peter R, de Vries praatte poep en al die aansprakelijkheid op leefstijl is onzin (tenminste als het om roken en drank gaat)
Ik denk ook niet dat ik discussies moet aangaan over politiek als ik niet nuchter ben iddquote:Op zondag 9 september 2012 01:15 schreef Keyos het volgende:
[..]
Als je mijn emoticons ziet en de tekst daaronder moet je kunnen aflezen dat ik de context van de TS gebruik om een waanzin vergelijking te trekken en ik het daardoor dus overduidelijk niet meende wat ik daar heb geschreven.
Kwestie van goed lezen.
Hitler zou trots op je zijn.quote:Op zondag 9 september 2012 00:56 schreef netolk het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens aangezien die mensen over het algemeen veel minder oud worden en zo dus niet allerlei dure ouderdom ziektes krijgen waardoor ze netto een stuk goedkoper zijn
Het duurt helaas nog even voordat we waterstof aan de pomp kunnen tanken, maar je noemt wel terecht Shell. Als er een bedrijf is dat dekennis, geld, infrastructuur, etc. heeft om de wereld duurzamer te maken is het wel Shell. Dus als je het principe 'de vervuiler betaalt' wil laten werken moe tje allereerst zorgen dat het geld terecht komt bij bedrijven (niet perse grote multinationals, kunnen ook kleinere bedrijven zijn) die echt duurzame oplossingen op grote schaal en tegen een lage prijs kunnen produceren. Dat is heel wat anders dan het geld gebruiken om de staatskas te spekken en staat ook haaks op de GroenLinks filosofie door alsmaar tegen vervuilers aan te schoppen. Het zero-emission mandate in Californie is hier een prachtig voorbeeld van.. leidt alleen maar tot lobby's en nog meer ellende.quote:Op zondag 9 september 2012 01:17 schreef spierbal het volgende:
[..]
Het is wachten op de op waterstof rijdende wagens. Voorlopig shell daar de patenten van en blijven ze zolang het nog kan binnen lopen op de olieen natuurlijk
Dat is het voordeel.. je kan olie als brandstof vervangen voor een ander product.quote:Op zondag 9 september 2012 01:17 schreef spierbal het volgende:
[..]
Het is wachten op de op waterstof rijdende wagens. Voorlopig shell daar de patenten van en blijven ze zolang het nog kan binnen lopen op de olieen natuurlijk
En het OV dan?quote:Op zondag 9 september 2012 01:14 schreef MakkieR het volgende:
Wacht een paar jaar en de benzineprijs is een euro duurder, overigens maakt het mij niet uit; heb geen rijbewijs:)
Maakt toch niet uit?quote:Op zondag 9 september 2012 08:03 schreef Mikkie het volgende:
Hogere brandstofprijzen zorgen er uiteindelijk vooral voor dat Nederland als transportland genekt wordt, met alle economische gevolgen van dien.
Een aanzienlijk deel van het openbaar vervoer draait natuurlijk op elektriciteit: het overgrote merendeel van het spoornet, trams, metro's, en zelfs nog wat trolleybussen in Arnhem. Dit OV bedient bovendien de drukste gebieden van Nederland (de grote steden) en het spoornet ontsluit een groot deel van de rest van het land. De gemiddelde Nederland woont op slechts 5,1 kilometer afstand van het station. Prima naartoe te fietsen dus.quote:Op zondag 9 september 2012 11:44 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
En het OV dan?
Rijden ze daar op water?
Daarom is het zonde dat er zoveel wordt verspild door automobilisten. Wordt nog gestimuleerd ook door bv. de 130km/u maatregel. Maar goed, Rutte-1 heeft ook gewoon de accijnzen verhoogd begin dit jaar dus dat compenseert weer een beetje...quote:Op zondag 9 september 2012 11:41 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Dat is het voordeel.. je kan olie als brandstof vervangen voor een ander product.
Alleen wordt olie niet alleen voor brandstof gebruikt maar ook voor producten zoals plastic, medicijnen, asfalt, bitumen voor bijv. dakbedekking enz.
Dat is meer het probleem hoe wij dit gaan vervangen.
Ook zijn de producten die ik daarvoor had opgenoemd niet te missen voor de bouw...
Super veel gebouwen/woningen worden in staal/beton/kalkzandsteen gebouwd.
Mensen onderscheiden op basis van economische waarde. Een aantal cijfertjes toekennen aan een mens, waar heb je het in vredesnaam over man?quote:
Over het feit dat ik het dus niet eens ben dat rokers hun eigen behandeling zouden moeten betalen aangezien ze daar gewoon voor verzekerd zijn...quote:Op zondag 9 september 2012 12:03 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Mensen onderscheiden op basis van economische waarde. Een aantal cijfertjes toekennen aan een mens, waar heb je het in vredesnaam over man?
Peter draait door, nieuwe rubriekquote:Op zondag 9 september 2012 00:47 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Inderdaad waar leg je de grens ? Ik vind Peter een kei maar hier ging hij veel te ver het was in de werld draait door .
en hoe wil men je meer laten betalen omdat je drinkt? Of omdat je mac eet?quote:Op zondag 9 september 2012 00:45 schreef Corkscrew het volgende:
Moet je dan ook meer voor je ziektekostenverzekering betalen als je niet elke dag ontbijt met een gezond sneetje volkorenbrood met kaas? En wat als je in een wat oudere auto zonder de mondernste veiligheidssystemen rijdt? Ik ga niet naar de sportschool, moet ik nu meer betalen dan mijn sportieve buurman?
Het is het probleem van het hellende vlak: waar leg je de grens?
Overal in het land alleen nog kunnen pinnen en de overheid laten zien waarvoor er gepind wordt.quote:Op zondag 9 september 2012 12:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
en hoe wil men je meer laten betalen omdat je drinkt? Of omdat je mac eet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Koppeling gas en olieprijs?quote:Op zondag 9 september 2012 11:59 schreef HeavenSmiles het volgende:
Een aanzienlijk deel van het openbaar vervoer draait natuurlijk op elektriciteit: het overgrote merendeel van het spoornet, trams, metro's, en zelfs nog wat trolleybussen in Arnhem. Dit OV bedient bovendien de drukste gebieden van Nederland (de grote steden) en het spoornet ontsluit een groot deel van de rest van het land. De gemiddelde Nederland woont op slechts 5,1 kilometer afstand van het station. Prima naartoe te fietsen dus.
Het OV dat afhankelijk is van fossiele brandstoffen zal natuurlijk in grotere mate te maken krijgen met prijsstijgingen ten gevolge van de brandstofprijzen. Ook daarop wordt al een beetje ingespeeld met steeds meer hybride stadsbussen en bussen die lopen op aardgas. Her en der worden ook weer tramlijnen aangelegd (Groningen, Utrecht). Slim als je verder dan vier jaar vooruit durft te kijken.
Daarom is het zonde dat er zoveel wordt verspild door automobilisten. Wordt nog gestimuleerd ook door bv. de 130km/u maatregel. Maar goed, Rutte-1 heeft ook gewoon de accijnzen verhoogd begin dit jaar dus dat compenseert weer een beetje...
Meest eerlijk? Geld voor de zorg haal je uit verkeer?quote:Op zondag 9 september 2012 15:56 schreef HeavenSmiles het volgende:
Voor het gros van de verplaatsingen per auto zijn prima alternatieven beschikbaar (voet, fiets, OV), terwijl zorg wél noodzakelijk is.
Het is ook geen wonder dat zelfs een rechts kabinet als Rutte-1 de accijns heeft verhoogd, want dat is één van de meest eerlijke plekken om het vandaan te halen. Als je het te duur vindt: prima, dan verplaats je jezelf toch op een andere manier.
Er is nu eenmaal sprake van herverdeling van belastinginkomsten. Inkomsten en uitgaven per sector zijn nooit 1:1. Dat valt prima te beargumenteren.quote:Op zondag 9 september 2012 16:27 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Meest eerlijk? Geld voor de zorg haal je uit verkeer?
Ze zullen raar opkijken bij de supermarkt als je hen vraagt het bouwbedrijf van vijf dorpen verderop de rekening te sturen.
Nogmaals: het gros van het autoverkeer kan prima op andere wijzen geschieden (voet, fiets, OV), terwijl zorgverlening noodzakelijk is. Als mensen problemen hebben met de hoge kosten van autorijden: geen probleem, zij kunnen gebruikmaken van die alternatieven. Bij de aanschaf of huur van een huis dichter bij het werk gaan wonen of ten minste in een plaats met fatsoenlijke OV-voorzieningen valt daar wat mij betreft ook onder, hoewel dat voornamelijk iets is voor de langere termijn (één van de effecten van de herinvoering van de belasting op woon-werkverkeer).quote:Op zondag 9 september 2012 16:35 schreef Mikkie het volgende:
Maar leg mij die factor 'eerlijkheid' dan eens uit. Want eerlijk is het allerminst. Ik geloof dat zo'n 25 à 30% van de inkomsten uit verkeersgerelateerde belastingen teruggaat naar de automobilist. De rest wordt dus ergens anders voor ingezet. Da's meer dan 10 miljard per jaar. En dat voor iets dat voor veel mensen grotendeels ook noodzaak is. Je moet toch op je werk komen...
Zorgpremie? Gaat terug in de zorg.
Premies sociale zekerheid? Gaan terug in sociale zekerheid.
Verkeerspremies? Eh...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |