abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116552666
Zoals men zecht de vervuiler betaald .

Ik zag Peter R de Vries pleiten dat mensen die roken meer ziekte kosten moet betalen en mensen die te dik zijn ook en mensen die Alcohol drinken ook .
De vervuiler betaald !

Dus wat mij betreft kan de benzine prijs zeker met 1 euro per liter omhoog !

Uitzending met P de Vries http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1287214

[ Bericht 10% gewijzigd door MMXMMX op 09-09-2012 01:00:52 ]
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_116552694
Wat is deze?
pi_116552709
quote:
zach
:')

Oh ja, als de benzineprijzen stijgen wordt zo'n beetje elk product dat moet worden vervoert ook duurder, snap je dat TS?

[ Bericht 11% gewijzigd door Rezania op 09-09-2012 02:00:22 ]
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_116552733
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 00:40 schreef MMXMMX het volgende:
zecht

on-topic: /care, ik tank toch altijd in België.
pi_116552739
quote:
zecht
pi_116552774
Moet je dan ook meer voor je ziektekostenverzekering betalen als je niet elke dag ontbijt met een gezond sneetje volkorenbrood met kaas? En wat als je in een wat oudere auto zonder de mondernste veiligheidssystemen rijdt? Ik ga niet naar de sportschool, moet ik nu meer betalen dan mijn sportieve buurman?

Het is het probleem van het hellende vlak: waar leg je de grens?
Wie dit leest is alfabeet.
pi_116552817
quote:
5s.gif Op zondag 9 september 2012 00:45 schreef Corkscrew het volgende:
Moet je dan ook meer voor je ziektekostenverzekering betalen als je niet elke dag ontbijt met een gezond sneetje volkorenbrood met kaas? En wat als je in een wat oudere auto zonder de mondernste veiligheidssystemen rijdt? Ik ga niet naar de sportschool, moet ik nu meer betalen dan mijn sportieve buurman?

Inderdaad waar leg je de grens ? Ik vind Peter een kei maar hier ging hij veel te ver het was in de werld draait door .
pi_116552849
Die mensen die hun longen volblaffen met rook dagelijks voor zo'n 20 keer die mogen van mij best voor hun eigen chemo opdraaien ja, met de rest(benzine dus) ben ik het niet eens.
pi_116552910
quote:
7s.gif Op zondag 9 september 2012 00:47 schreef Xetran het volgende:
Die mensen die hun longen volblaffen met rook dagelijks voor zo'n 20 keer die mogen van mij best voor hun eigen chemo opdraaien ja, met de rest(benzine dus) ben ik het niet eens.
Rokers betalen al meer belasting....
  zondag 9 september 2012 @ 00:50:37 #10
104871 remlof
Europees federalist
pi_116552933
Ik ben het daarmee eens.
pi_116552948
Verder ben ik het er niet mee eens
  zondag 9 september 2012 @ 00:51:08 #12
104871 remlof
Europees federalist
pi_116552953
Tenzij het Shell extra geld oplevert natuurlijk :P
pi_116553031
De benzineprijs zal alleen maar stijgen.. het is uiteindelijk op net als andere belangrijke producten zoals ijzererts, grind, cement, kalk enz.
pi_116553082
quote:
6s.gif Op zondag 9 september 2012 00:54 schreef DeRakker. het volgende:
De benzineprijs zal alleen maar stijgen.. het is uiteindelijk op net als andere belangrijke producten zoals ijzererts, grind, cement, kalk enz.
dit is echt de meest intelligente opmerking van de dag :7
pi_116553100
quote:
7s.gif Op zondag 9 september 2012 00:55 schreef Xetran het volgende:

[..]

dit is echt de meest intelligente opmerking van de dag :7
De dag is nog kort hè
  zondag 9 september 2012 @ 00:56:52 #16
189216 netolk
maar dan andersom
pi_116553104
quote:
7s.gif Op zondag 9 september 2012 00:47 schreef Xetran het volgende:
Ben ik het niet mee eens aangezien die mensen over het algemeen veel minder oud worden en zo dus niet allerlei dure ouderdom ziektes krijgen waardoor ze netto een stuk goedkoper zijn
Beware of the Raping Zebra's
pi_116553110
quote:
Klopt en zo zal het ook met de zorg gaan in Nederland .
Uiteindelijk zullen de kinderen de ouders verzorgen.
  zondag 9 september 2012 @ 00:57:30 #18
263417 Keyos
Like a Boss
pi_116553134
quote:
Zoals men zecht de vervuiler betaald .

Ik zag Peter R de Vries pleiten dat mensen die roken meer ziekte kosten moet betalen en mensen die te dik zijn ook en mensen die Alcohol drinken ook .
De vervuiler betaald !

Dus wat mij betreft kan de benzine prijs zeker met 1 euro per liter omhoog !
Mensen in de bouw moeten maar meer ziektekosten betalen omdat hun meer risico lopen !

Wat een waanzin dit :') :') . De benzineprijs moet omlaag natuurlijk, dat willen we allemaal (tenzij je niet goed bij je hoofd bent).
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_116553470
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 00:57 schreef Keyos het volgende:

[..]

Mensen in de bouw moeten maar meer ziektekosten betalen omdat hun meer risico lopen !

Wat een waanzin dit :') :') . De benzineprijs moet omlaag natuurlijk, dat willen we allemaal (tenzij je niet goed bij je hoofd bent).
wow.. jij hebt echt een paar rare kronkels man :')
pi_116553559
Wacht een paar jaar en de benzineprijs is een euro duurder, overigens maakt het mij niet uit; heb geen rijbewijs:)
  zondag 9 september 2012 @ 01:15:25 #21
263417 Keyos
Like a Boss
pi_116553581
quote:
7s.gif Op zondag 9 september 2012 01:11 schreef Xetran het volgende:

[..]

wow.. jij hebt echt een paar rare kronkels man :')
Als je mijn emoticons ziet en de tekst daaronder moet je kunnen aflezen dat ik de context van de TS gebruik om een waanzin vergelijking te trekken en ik het daardoor dus overduidelijk niet meende wat ik daar heb geschreven.
Kwestie van goed lezen.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  zondag 9 september 2012 @ 01:16:19 #22
104871 remlof
Europees federalist
pi_116553604
quote:
Vergeet uranium niet.
pi_116553614
Rokers zijn juist goed voor de schatkist.

Accijnzen+ze gaan 10 jaar eerder dood (ontvangen dan dus geen pensioen,AOW enzo)
pi_116553638
quote:
Het is wachten op de op waterstof rijdende wagens. Voorlopig shell daar de patenten van en blijven ze zolang het nog kan binnen lopen op de olieen natuurlijk
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_116553657
Geld overigens ook voor alcoholisten, die betalen ook veel accijnzen en gaan ook eerder dood dus ook die mensen zijn goed voor de schatkist.
pi_116553680
Met andere woorden, Peter R, de Vries praatte poep en al die aansprakelijkheid op leefstijl is onzin (tenminste als het om roken en drank gaat)
  zondag 9 september 2012 @ 01:19:22 #27
263417 Keyos
Like a Boss
pi_116553698
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 01:18 schreef Libertarisch het volgende:
Met andere woorden, Peter R, de Vries praatte poep en al die aansprakelijkheid op leefstijl is onzin (tenminste als het om roken en drank gaat)
Dit.

Ik heb Peter R overigens nooit kunnen betrappen op een zinnige uitspraak.
pi_116553797
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 01:15 schreef Keyos het volgende:

[..]

Als je mijn emoticons ziet en de tekst daaronder moet je kunnen aflezen dat ik de context van de TS gebruik om een waanzin vergelijking te trekken en ik het daardoor dus overduidelijk niet meende wat ik daar heb geschreven.
Kwestie van goed lezen.
Ik denk ook niet dat ik discussies moet aangaan over politiek als ik niet nuchter ben idd ;(
pi_116556039
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 00:56 schreef netolk het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens aangezien die mensen over het algemeen veel minder oud worden en zo dus niet allerlei dure ouderdom ziektes krijgen waardoor ze netto een stuk goedkoper zijn
Hitler zou trots op je zijn.
  zondag 9 september 2012 @ 08:03:15 #30
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_116556077
Hogere brandstofprijzen zorgen er uiteindelijk vooral voor dat Nederland als transportland genekt wordt, met alle economische gevolgen van dien.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_116556142
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 01:17 schreef spierbal het volgende:

[..]

Het is wachten op de op waterstof rijdende wagens. Voorlopig shell daar de patenten van en blijven ze zolang het nog kan binnen lopen op de olieen natuurlijk
Het duurt helaas nog even voordat we waterstof aan de pomp kunnen tanken, maar je noemt wel terecht Shell. Als er een bedrijf is dat dekennis, geld, infrastructuur, etc. heeft om de wereld duurzamer te maken is het wel Shell. Dus als je het principe 'de vervuiler betaalt' wil laten werken moe tje allereerst zorgen dat het geld terecht komt bij bedrijven (niet perse grote multinationals, kunnen ook kleinere bedrijven zijn) die echt duurzame oplossingen op grote schaal en tegen een lage prijs kunnen produceren. Dat is heel wat anders dan het geld gebruiken om de staatskas te spekken en staat ook haaks op de GroenLinks filosofie door alsmaar tegen vervuilers aan te schoppen. Het zero-emission mandate in Californie is hier een prachtig voorbeeld van.. leidt alleen maar tot lobby's en nog meer ellende.
pi_116558605
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 01:17 schreef spierbal het volgende:

[..]

Dat is het voordeel.. je kan olie als brandstof vervangen voor een ander product.
Alleen wordt olie niet alleen voor brandstof gebruikt maar ook voor producten zoals plastic, medicijnen, asfalt, bitumen voor bijv. dakbedekking enz.
Dat is meer het probleem hoe wij dit gaan vervangen.

Ook zijn de producten die ik daarvoor had opgenoemd niet te missen voor de bouw...
Super veel gebouwen/woningen worden in staal/beton/kalkzandsteen gebouwd.
pi_116558617
quote:
14s.gif Op zondag 9 september 2012 01:16 schreef remlof het volgende:

[..]

Vergeet uranium niet.
Dat ook, ik heb er zeker weten nog wel meer vergeten :P
pi_116558663
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 01:14 schreef MakkieR het volgende:
Wacht een paar jaar en de benzineprijs is een euro duurder, overigens maakt het mij niet uit; heb geen rijbewijs:)
En het OV dan?
Rijden ze daar op water?
  zondag 9 september 2012 @ 11:49:25 #35
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_116558787
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 08:03 schreef Mikkie het volgende:
Hogere brandstofprijzen zorgen er uiteindelijk vooral voor dat Nederland als transportland genekt wordt, met alle economische gevolgen van dien.
Maakt toch niet uit?
Je uitkering wordt automatisch verhoogd door de SP.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van. *O*
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_116559092
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 11:44 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

En het OV dan?
Rijden ze daar op water?
Een aanzienlijk deel van het openbaar vervoer draait natuurlijk op elektriciteit: het overgrote merendeel van het spoornet, trams, metro's, en zelfs nog wat trolleybussen in Arnhem. Dit OV bedient bovendien de drukste gebieden van Nederland (de grote steden) en het spoornet ontsluit een groot deel van de rest van het land. De gemiddelde Nederland woont op slechts 5,1 kilometer afstand van het station. Prima naartoe te fietsen dus.

Het OV dat afhankelijk is van fossiele brandstoffen zal natuurlijk in grotere mate te maken krijgen met prijsstijgingen ten gevolge van de brandstofprijzen. Ook daarop wordt al een beetje ingespeeld met steeds meer hybride stadsbussen en bussen die lopen op aardgas. Her en der worden ook weer tramlijnen aangelegd (Groningen, Utrecht). Slim als je verder dan vier jaar vooruit durft te kijken.

quote:
6s.gif Op zondag 9 september 2012 11:41 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Dat is het voordeel.. je kan olie als brandstof vervangen voor een ander product.
Alleen wordt olie niet alleen voor brandstof gebruikt maar ook voor producten zoals plastic, medicijnen, asfalt, bitumen voor bijv. dakbedekking enz.
Dat is meer het probleem hoe wij dit gaan vervangen.

Ook zijn de producten die ik daarvoor had opgenoemd niet te missen voor de bouw...
Super veel gebouwen/woningen worden in staal/beton/kalkzandsteen gebouwd.
Daarom is het zonde dat er zoveel wordt verspild door automobilisten. Wordt nog gestimuleerd ook door bv. de 130km/u maatregel. Maar goed, Rutte-1 heeft ook gewoon de accijnzen verhoogd begin dit jaar dus dat compenseert weer een beetje...
  zondag 9 september 2012 @ 12:01:39 #37
189216 netolk
maar dan andersom
pi_116559149
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 07:51 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Hitler zou trots op je zijn.
Leg uit
pi_116559218
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 12:01 schreef netolk het volgende:

[..]

Leg uit
Mensen onderscheiden op basis van economische waarde. Een aantal cijfertjes toekennen aan een mens, waar heb je het in vredesnaam over man?
  zondag 9 september 2012 @ 12:28:22 #39
189216 netolk
maar dan andersom
pi_116559972
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 12:03 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Mensen onderscheiden op basis van economische waarde. Een aantal cijfertjes toekennen aan een mens, waar heb je het in vredesnaam over man?
Over het feit dat ik het dus niet eens ben dat rokers hun eigen behandeling zouden moeten betalen aangezien ze daar gewoon voor verzekerd zijn...
pi_116560489
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 00:47 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Inderdaad waar leg je de grens ? Ik vind Peter een kei maar hier ging hij veel te ver het was in de werld draait door .
Peter draait door, nieuwe rubriek :D
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
  zondag 9 september 2012 @ 12:45:00 #41
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_116560538
quote:
zecht
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 9 september 2012 @ 12:45:36 #42
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_116560553
quote:
5s.gif Op zondag 9 september 2012 00:45 schreef Corkscrew het volgende:

en hoe wil men je meer laten betalen omdat je drinkt? Of omdat je mac eet? :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_116560619
quote:
10s.gif Op zondag 9 september 2012 12:45 schreef Qwea het volgende:

[..]

en hoe wil men je meer laten betalen omdat je drinkt? Of omdat je mac eet? :')
Overal in het land alleen nog kunnen pinnen en de overheid laten zien waarvoor er gepind wordt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
pi_116561288
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 11:59 schreef HeavenSmiles het volgende:

Een aanzienlijk deel van het openbaar vervoer draait natuurlijk op elektriciteit: het overgrote merendeel van het spoornet, trams, metro's, en zelfs nog wat trolleybussen in Arnhem. Dit OV bedient bovendien de drukste gebieden van Nederland (de grote steden) en het spoornet ontsluit een groot deel van de rest van het land. De gemiddelde Nederland woont op slechts 5,1 kilometer afstand van het station. Prima naartoe te fietsen dus.

Het OV dat afhankelijk is van fossiele brandstoffen zal natuurlijk in grotere mate te maken krijgen met prijsstijgingen ten gevolge van de brandstofprijzen. Ook daarop wordt al een beetje ingespeeld met steeds meer hybride stadsbussen en bussen die lopen op aardgas. Her en der worden ook weer tramlijnen aangelegd (Groningen, Utrecht). Slim als je verder dan vier jaar vooruit durft te kijken.

Daarom is het zonde dat er zoveel wordt verspild door automobilisten. Wordt nog gestimuleerd ook door bv. de 130km/u maatregel. Maar goed, Rutte-1 heeft ook gewoon de accijnzen verhoogd begin dit jaar dus dat compenseert weer een beetje...
Koppeling gas en olieprijs?
pi_116564629
Als de benzineprijs omhoog gaat, ga ik gewoon diesel rijden.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_116565944
De benzineprijs is al hoog en de weggebruikers betalen al absurd veel geld.

Pak het geld maar lekker bij de zorg.
pi_116566577
Voor het gros van de verplaatsingen per auto zijn prima alternatieven beschikbaar (voet, fiets, OV), terwijl zorg wél noodzakelijk is.

Het is ook geen wonder dat zelfs een rechts kabinet als Rutte-1 de accijns heeft verhoogd, want dat is één van de meest eerlijke plekken om het vandaan te halen. Als je het te duur vindt: prima, dan verplaats je jezelf toch op een andere manier.
  zondag 9 september 2012 @ 16:27:26 #48
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_116567235
quote:
2s.gif Op zondag 9 september 2012 15:56 schreef HeavenSmiles het volgende:
Voor het gros van de verplaatsingen per auto zijn prima alternatieven beschikbaar (voet, fiets, OV), terwijl zorg wél noodzakelijk is.

Het is ook geen wonder dat zelfs een rechts kabinet als Rutte-1 de accijns heeft verhoogd, want dat is één van de meest eerlijke plekken om het vandaan te halen. Als je het te duur vindt: prima, dan verplaats je jezelf toch op een andere manier.
Meest eerlijk? Geld voor de zorg haal je uit verkeer?
Ze zullen raar opkijken bij de supermarkt als je hen vraagt het bouwbedrijf van vijf dorpen verderop de rekening te sturen.
Zerg schreef:
pi_116567277
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 16:27 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Meest eerlijk? Geld voor de zorg haal je uit verkeer?
Ze zullen raar opkijken bij de supermarkt als je hen vraagt het bouwbedrijf van vijf dorpen verderop de rekening te sturen.
Er is nu eenmaal sprake van herverdeling van belastinginkomsten. Inkomsten en uitgaven per sector zijn nooit 1:1. Dat valt prima te beargumenteren.
  zondag 9 september 2012 @ 16:35:12 #50
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_116567426
Maar leg mij die factor 'eerlijkheid' dan eens uit. Want eerlijk is het allerminst. Ik geloof dat zo'n 25 à 30% van de inkomsten uit verkeersgerelateerde belastingen teruggaat naar de automobilist. De rest wordt dus ergens anders voor ingezet. Da's meer dan 10 miljard per jaar. En dat voor iets dat voor veel mensen grotendeels ook noodzaak is. Je moet toch op je werk komen...

Zorgpremie? Gaat terug in de zorg.
Premies sociale zekerheid? Gaan terug in sociale zekerheid.
Verkeerspremies? Eh...
Zerg schreef:
pi_116567634
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 16:35 schreef Mikkie het volgende:
Maar leg mij die factor 'eerlijkheid' dan eens uit. Want eerlijk is het allerminst. Ik geloof dat zo'n 25 à 30% van de inkomsten uit verkeersgerelateerde belastingen teruggaat naar de automobilist. De rest wordt dus ergens anders voor ingezet. Da's meer dan 10 miljard per jaar. En dat voor iets dat voor veel mensen grotendeels ook noodzaak is. Je moet toch op je werk komen...

Zorgpremie? Gaat terug in de zorg.
Premies sociale zekerheid? Gaan terug in sociale zekerheid.
Verkeerspremies? Eh...
Nogmaals: het gros van het autoverkeer kan prima op andere wijzen geschieden (voet, fiets, OV), terwijl zorgverlening noodzakelijk is. Als mensen problemen hebben met de hoge kosten van autorijden: geen probleem, zij kunnen gebruikmaken van die alternatieven. Bij de aanschaf of huur van een huis dichter bij het werk gaan wonen of ten minste in een plaats met fatsoenlijke OV-voorzieningen valt daar wat mij betreft ook onder, hoewel dat voornamelijk iets is voor de langere termijn (één van de effecten van de herinvoering van de belasting op woon-werkverkeer).

Verder leiden verplichte herinvesteringen van de opbrengsten tot onnodige en inefficiënte uitgaven. Dat is bij zorg niet het geval omdat de inkomsten lager zijn dan de (noodzakelijke) uitgaven. Als je de inkomsten van automobilisten VERPLICHT zou herinvesteren in het wegennet, zou dat bv. leiden tot onnodige herasfalteringen, verbredingen van wegen waar dat totaal niet nodig is, dat soort zaken. Dat zijn praktijken die in de Sovjet-Unie normaal waren: gewoon ergens een bepaald budget voor vaststellen en het daarop houden, ongeacht of het noodzakelijk is of niet. Dat is volstrekt inefficiënt: flexibiliteit is hier het kernwoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')