Inderdaadquote:Op zaterdag 8 september 2012 17:40 schreef groenen het volgende:
Smeets denkt dat Menchov heel traag is.
Ja iddquote:Op zaterdag 8 september 2012 17:40 schreef groenen het volgende:
Smeets denkt dat Menchov heel traag is.
Ze lullen zich er zeker uit door te zeggen dat ie het dan maar niet op een sprintje laat aankomenquote:Op zaterdag 8 september 2012 17:42 schreef DeeBee het volgende:
Haha, Menchov, oude baas!
Het 'inzicht' van Smeets en Ducrot ook weer even tekijk gezet...
ja was nog wel 100 meter overquote:Op zaterdag 8 september 2012 17:43 schreef Szura het volgende:
[..]
Ze lullen zich er zeker uit door te zeggen dat ie het dan maar niet op een sprintje laat aankomen
Nou, wat was Menchov zegerijk bij Geox.quote:Op zaterdag 8 september 2012 17:44 schreef marcodej het volgende:
Faalrabobank! Ze vertrekken bij Rabobank en ze beginnen te winnen. Typisch!
Oh wacht....
quote:Op zaterdag 8 september 2012 17:44 schreef marcodej het volgende:
Faalrabobank! Ze vertrekken bij Rabobank en ze beginnen te winnen. Typisch!
Oh wacht....
denk meer dat hij bedoelt dat hij bij Rabo juist veel wonquote:Op zaterdag 8 september 2012 17:44 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Nou, wat was Menchov zegerijk bij Geox.
Wie gaat hem volgend jaar kloppen in de Tour als het parcours weer op maat is van klimmers en hij zijn topvorm haalt?quote:Op zaterdag 8 september 2012 17:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Contador bewijst nog maar eens dat dit zeker niet de normale Contador is, maar dat hij ook op 90% nog een grote ronde kan winnen.
jaquote:Op zaterdag 8 september 2012 17:48 schreef DeeBee het volgende:
Kwam Froome nou lopend over de finish?!
Nee.quote:Op zaterdag 8 september 2012 17:48 schreef DeeBee het volgende:
Kwam Froome nou lopend over de finish?!
Meer korte steile klimmetjes van 2 km inderdaad. Ik verbaas me heel dit jaar al over de verrichtingen van Rodriguez in het echte hooggebergte. Al in de Giro en nu weer.quote:Op zaterdag 8 september 2012 17:47 schreef Pedroso het volgende:
Moreno was voorgaande jaren toch nooit zo'n klimmer, eerder een puncher. Eigenlijk zelfde verhaal als Rodriguez, hebben toverdrank bij Katusha blijkbaar.
Vooral in het tijdrijden is hij enorm verbeterd.quote:Op zaterdag 8 september 2012 17:49 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Meer korte steile klimmetjes van 2 km inderdaad. Ik verbaas me heel dit jaar al over de verrichtingen van Rodriguez in het echte hooggebergte. Al in de Giro en nu weer.
Dat zeer zeker. Maar in het verleden moest Rodriguez vaak ergens een keer afhaken op de echt hoge cols, meestal in de derde week dan. Dit jaar was hij zowel in de Giro als Vuelta supersterk in de laatste zware bergritten. Dat zag je op de Stelvio en nu weer.quote:Op zaterdag 8 september 2012 17:50 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Vooral in het tijdrijden is hij enorm verbeterd.
De Moreno die in zijn jaar bij Lotto nog vroeger moest afhaken dan Mario Aertsquote:Op zaterdag 8 september 2012 17:47 schreef Pedroso het volgende:
Moreno was voorgaande jaren toch nooit zo'n klimmer, eerder een puncher. Eigenlijk zelfde verhaal als Rodriguez, hebben toverdrank bij Katusha blijkbaar.
Eén slechte dag in een op het oog vrij ongevaarlijke rit.quote:Op zaterdag 8 september 2012 17:52 schreef Pedroso het volgende:
Rodriquez maar 1 dag slecht, de overige dagen was ie minimaal gelijkwaardig aan Contador (buiten de tijdrit dan, waar hij overigens wel goed reed).
Ik niet. In 2010 was hij ook gewoon derde op de Bola del Mundo.quote:Op zaterdag 8 september 2012 17:49 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Meer korte steile klimmetjes van 2 km inderdaad. Ik verbaas me heel dit jaar al over de verrichtingen van Rodriguez in het echte hooggebergte. Al in de Giro en nu weer.
En veel tijd laten liggen op andere aankomsten waar hij gewoon in 't wiel bleef hangen en enkel voor wat boni's sprintte, terwijl hij vandaag bewees dat hij veel meer kon pakken.quote:Op zaterdag 8 september 2012 17:54 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Eén slechte dag in een op het oog vrij ongevaarlijke rit.
Ik denk niet dat Rodriguez en Valverde een kans maken tegen een normale Schleck of Contador. Of een top Froome. In 't beste geval hangen die ergens tussen Nibali en VDB in.quote:Op zaterdag 8 september 2012 18:02 schreef Pedroso het volgende:
Wiggins, Froome, Contador, A. Schleck, Valverde, Rodriguez. Mooi rijtje als die allen in topvorm aan de Tour kunnen beginnen,
Da's wel vooruitgang iddquote:Op zaterdag 8 september 2012 18:03 schreef Mani89 het volgende:
Gesink gaat eindelijk eens een grote ronde uitrijden zonder hard op zijn muil te gaan, dat is hem geloof ik alleen in 2008 gelukt.
VDB kon deze Vuelta niet mee.quote:Op zaterdag 8 september 2012 18:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Rodriguez en Valverde een kans maken tegen een normale Schleck of Contador. Of een top Froome. In 't beste geval hangen die ergens tussen Nibali en VDB in.
Zal je zien dat die morgen in de laatste km valt.quote:Op zaterdag 8 september 2012 18:03 schreef Mani89 het volgende:
Gesink gaat eindelijk eens een grote ronde uitrijden zonder hard op zijn muil te gaan, dat is hem geloof ik alleen in 2008 gelukt.
Ergens wel logisch gezien de korte periode die tussen de Tour en deze Vuelta inzat hé ... Eigenlijk nog sterk dat Froome zelfs nog de OS tussendoor reed én toch nog 4de staat ...quote:Op zaterdag 8 september 2012 18:14 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
VDB kon deze Vuelta niet mee.
Over Italiaans voetbal ben je al niet serieus te nemen maar dit slaat alles.quote:Op zaterdag 8 september 2012 18:27 schreef bianconeri het volgende:
Waar is die doping nou, waar is die doping nou
Zonde dat het vrij vaak niet de beste renner is die de grote koersen wint.
Dit keer ook. Rodriquez was overduidelijk de beste wielrenner deze Vuelte.
Alleen op 1 grote dip na waarin hij de Vuelte verliest.
Elke andere rit bergop werd Contador telkens met groot gemak te pakken genomen door Rodriquez, elke keer duidelijk verloren van Rodriquez.
Zo zie je maar dat hij zonder doping gewoon niet veel is.
Walgelijk mannetje ook in het overkomen en als je hem zo ziet die Contador
Nee. Gewoon nee.quote:Op zaterdag 8 september 2012 18:27 schreef bianconeri het volgende:
Elke andere rit bergop werd Contador telkens met groot gemak te pakken genomen door Rodriquez, elke keer duidelijk verloren van Rodriquez.
quote:Op zaterdag 8 september 2012 18:27 schreef bianconeri het volgende:
Sorry hoor dat ik een type-fout maak. Alsof jij perfect bent ofzo.....quote:
De rest van je betoog heeft wel inhoud wil je zeggen? Je lult maar wat.quote:Op zaterdag 8 september 2012 19:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Sorry hoor dat ik een type-fout maak. Alsof jij perfect bent ofzo.....
Lekker nutteloos en inhoudloos opmerkingetje
De charme van het wielrennen is nu ook juist dat niet altijd de sterkste renner in koers wint. Contador heeft Rodriguez gepakt op het moment dat het kon en dus de terechte winnaar. En wat trouwens nog te denken van Valverde. Zonder die minuut naar Valdezcarray staat die min of meer naast Contador.quote:Op zaterdag 8 september 2012 18:27 schreef bianconeri het volgende:
Dit keer ook. Rodriquez was overduidelijk de beste wielrenner deze Vuelta.
Alleen op 1 grote dip na waarin hij de Vuelta verliest.
En voor het eerst Ten Dam in de top 10? Dat had ik echt niet aan zien komenquote:Op zaterdag 8 september 2012 19:33 schreef marcodej het volgende:
Froome reed laatste 1.5km met platte voorband.
Wat historische feitjes: Gesink tweede Nederlander na Kuiper die 3x top tien rijdt in de Vuelta en het is voor het eerst sinds 23 jaar (Rooks/Theunisse Tour 1998) dat we 2 Nederlanders in de top 10 van een grote ronde hebben. Voor het eerst sinds 1967 twee NL'ers in de top 10 Vuelta.
Bovendien was Contador niet minder dat Rodriguez vind ik. Zonder boni's had Contador al eerder boven hem gestaan.quote:Op zaterdag 8 september 2012 19:37 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
De charme van het wielrennen is nu ook juist dat niet altijd de sterkste renner in koers wint. Contador heeft Rodriguez gepakt op het moment dat het kon en dus de terechte winnaar. En wat trouwens nog te denken van Valverde. Zonder die minuut naar Valdezcarray staat die min of meer naast Contador.
Je vergeet gemakshalve maar even dat Contador dit jaar amper wedstrijdritme heeft gehad...quote:Op zaterdag 8 september 2012 18:27 schreef bianconeri het volgende:
Dit keer ook. Rodriquez was overduidelijk de beste wielrenner deze Vuelta.
Alleen op 1 grote dip na waarin hij de Vuelta verliest.
Maar had hij hem vandaag wel weer verlorenquote:Op zaterdag 8 september 2012 19:40 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Bovendien was Contador niet minder dat Rodriguez vind ik. Zonder boni's had Contador al eerder boven hem gestaan.
twitter:PatLefevere twitterde op zaterdag 08-09-2012 om 17:58:59Nice spectacle tv, but is this still road cycling ? I don't think so. Has riders to accept this after 3 weeks. reageer retweet
quote:Op zaterdag 8 september 2012 21:16 schreef Marcoss het volgende:
twitter:PatLefevere twitterde op zaterdag 08-09-2012 om 17:58:59Nice spectacle tv, but is this still road cycling ? I don't think so. Has riders to accept this after 3 weeks. reageer retweet
quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:49 schreef Sheepcidus het volgende:
Koen had vandaag een speciaal verzoek voor de mecanicien
[ afbeelding ]
twitter:ItsCycling twitterde op zondag 09-09-2012 om 16:18:31#Vuelta2012 Intermediate Sprint 1 (Madrid): 1. Niermann (RAB) 2. Moncoutié (COF) 3. Carrasco (ACG). reageer retweet
twitter:inrng twitterde op zondag 09-09-2012 om 16:39:23Grischa Niermann and David Moncoutié allowed to ride off the front for half a lap, both retire this evening #vuelta2012
reageer retweet
Heeft natuurlijk ook te maken gehad met zijn daal- en pelotonangst.quote:Op zondag 9 september 2012 17:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Moncoutie was al bij al toch een slimme renner. In plaats van altijd te blijven aanklampen om "Zubeldiaanse" anonieme top 10 plaatsen te rijden, heeft die zich altijd gefocust op bergklassementen en ritwinsten.
Moncoutié was toch zo'n geweldige daler?quote:Op zondag 9 september 2012 17:06 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Heeft natuurlijk ook te maken gehad met zijn daal- en pelotonangst.
Zelfs op de NOS kunnen ze dat niet zeggen volgens mij. Hebben die stumperts dat echt gezegd?quote:Op zondag 9 september 2012 17:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Moncoutié was toch zo'n geweldige daler?![]()
![]()
Dat zeggen ze op de NOS altijd en daar hebben ze áltijd gelijk!
Dat zeiden ze tijdens de afgelopen tour een paar keer achtereen.quote:Op zondag 9 september 2012 17:12 schreef TheArt het volgende:
[..]
Zelfs op de NOS kunnen ze dat niet zeggen volgens mij. Hebben die stumperts dat echt gezegd?
No way, echt? Dat is wel heel dramatisch.quote:Op zondag 9 september 2012 17:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat zeiden ze tijdens de afgelopen tour een paar keer achtereen.
Ach, in de Giro pakte hij de puntentrui op de voorlaatste dagquote:Op zondag 9 september 2012 17:22 schreef TheArt het volgende:
2e keer op rij dat Purito de puntentrui verliest op de slotdag
Staan nu gelijk ja en ik neem aan dat dan de plaats in het algemene klassement geldt. (of ritzeges, dan wint Rodriguez)quote:Op zondag 9 september 2012 17:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
En is Rodriguez ook nog z'n combiné kwijt?
En nog zijn combinatietrui kwijt ook nogquote:Op zondag 9 september 2012 17:22 schreef TheArt het volgende:
2e keer op rij dat Purito de puntentrui verliest op de slotdag
Hoezo dat dan? Hij staat toch gelijk in punten?quote:Op zondag 9 september 2012 17:37 schreef Sautor het volgende:
[..]
En nog zijn combinatietrui kwijt ook nog
Waarschijnlijk omdat Valverde hoger staat in het klassement.quote:Op zondag 9 september 2012 17:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hoezo dat dan? Hij staat toch gelijk in punten?
Froome, wie is dat ook alweer?quote:Op zondag 9 september 2012 17:49 schreef Syntix het volgende:
Froome is duidelijk de held van deze La Vuelta editie
De held die even 2e werd in DE tour, omdat hij niet zelf mocht rijden en 3e werd bij de OSquote:Op zondag 9 september 2012 17:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Froome, wie is dat ook alweer?
Oja, die werd 2e in die saaie tour, omdat ie niet voor eigen succes mocht gaan. Zal wel niet zo bijzonder zijn dan.
Het heet toch geen sprinttrui?quote:Op zondag 9 september 2012 17:54 schreef prinsrob het volgende:
wel btje suf dat puntentrui ook voor bergritten telt imo
quote:Rabobankploegleider Adri van Houwelingen wijst een keuze voor de Vuelta in plaats van Tourdeelname in een volgend jaar niet bij voorbaat van de hand voor Robert Gesink. „Ook Robert denkt daar wel eens over. Het is een afweging die we gezamenlijk moeten maken. Het podium in een grote ronde met een Nederlandse renner blijft het streven. Dat hoeft dus niet per se de Tour te zijn al is ook dat volgens mij niet irreëel. “
Van Houwelingen heeft al ontkend dat hij weggaatquote:Op zondag 9 september 2012 18:57 schreef marcodej het volgende:
Jammer dat Houwelingen er vanaf volgend jaar niks meer over te zeggen heeft.
Hij heeft alleen gezegd dat hij het nog niet wist toch?quote:Op zondag 9 september 2012 19:00 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Van Houwelingen heeft al ontkend dat hij weggaat
Lijkt me algemeen bekend dat Cobo alleen presteert onder Gianetti.quote:Op zondag 9 september 2012 18:38 schreef Doff het volgende:
Cobo is hier fijn door het ijs gezakt. Had er op gerekend dat hij niet goed zou zijn, maar dit was wel heel matig. Dat zal vanaf nu wel verder bergaf gaan.
Als het niet de Tour wordt, zal het ook heus wel betekenen dat hij de Giro erbij doet. Kan me namelijk niet voorstellen dat hij maar 1 grote ronde in het jaar zou doen. Deelname aan de Giro zou ook betekenen dat hij zich minder op de voorjaarsklassiekers zou richten en ook dat zou ik enorm toejuichen.quote:Op zondag 9 september 2012 19:37 schreef MichelWuyts het volgende:
Is niet slecht dat hij voor de Vuelta gaat, maar waarom dan niet ook de Giro?
Zelfs onder zeer onwaarschijnlijke aannames zou Rodriguez de meest getalenteerde fietser ooit moeten zijn om deze prestaties te leveren.quote:Avec les hypothèses (non vérifiables) que Rodriguez aurait utilisé 100% de son VO2max et qu'il dispose d'un rendement énergétique de 23%, sa consommation maximale d'oxygène pourrait dépasser les 95 ml/min/kg, valeur exceptionnelle.
Na google translate ben ik er nog steeds niet echt achter wat daar staatquote:Op dinsdag 11 september 2012 15:30 schreef Ereinion het volgende:
Frédéric Portoleau heeft de wattages van de afgelopen Vuelta berekend.
http://www.cyclisme-dopag(...)-cyclisme-dopage.htm
Het niveau hier was significant hoger dan in de Giro en Tour. Contador zijn niveau op de slotbeklimmingen hier was ongeveer gelijk aan dat van de Giro van 2011 (waar hij niet overal voluit moest natuurlijk), voor de Tour moet je terug naar 2007 en 2009 voor een vergelijkbaar niveau.
Over Rodriguez:
[..]
Zelfs onder zeer onwaarschijnlijke aannames zou Rodriguez de meest getalenteerde fietser ooit moeten zijn om deze prestaties te leveren.
Als Rodriguez aan het einde van die etappe 100% van zijn VO2max kon aanspreken (wat zeer onwaarschijnlijk is), en hij heeft een efficiëntie van 23%, dan moet hij een VO2max van 95 ml/min/kg hebben. Voor zover ik weet is het hoogst gemeten ooit bij Greg Lemond, die zat ongeveer op 92. Dus tenzij Rodriguez met voorsprong de meest getalenteerde renner ooit is, dan moet je de verklaring toch in andere hoek zoeken (EPO, bloeddoping).quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Na google translate ben ik er nog steeds niet echt achter wat daar staatZou je een vertaling/uitleg kunnen geven?
quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:44 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Als Rodriguez aan het einde van die etappe 100% van zijn VO2max kon aanspreken (wat zeer onwaarschijnlijk is), en hij heeft een efficiëntie van 23%, dan moet hij een VO2max van 95 ml/min/kg hebben. Voor zover ik weet is het hoogst gemeten ooit bij Greg Lemond, die zat ongeveer op 92. Dus tenzij Rodriguez met voorsprong de meest getalenteerde renner ooit is, dan moet je de verklaring toch in andere hoek zoeken (EPO, bloeddoping).
Ja, voor die prestaties in de jaren '80 heeft hij een fiets genomen die 2kg zwaarder is en 10% minder efficiënt.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:45 schreef Ericr het volgende:
Houden ze bij de wattages er ook rekening mee dat ze in de jaren 80 de bergen omhoog knalden op fietsen van 8,5 kg en vaak een stuk meer? Zeker in de bewegende delen is de laatste 20 jaar veel vooruitgang geboekt en rijdt iedereen in de bergen tegenwoordig bijna rond met een fiets die het minimale gewicht van 6,8 kg haalt.
Hoe is dat wattage berekend? Hoeveel Watt er nodig is om een renner + fiets van 78 kilo in die tijd omhoog te krijgen? En is dan vervolgens het gewicht van de renner genomen om het wattage/kg te berekenen? Zo komt het op mij overquote:Op dinsdag 11 september 2012 15:30 schreef Ereinion het volgende:
Frédéric Portoleau heeft de wattages van de afgelopen Vuelta berekend.
http://www.cyclisme-dopag(...)-cyclisme-dopage.htm
Het niveau hier was significant hoger dan in de Giro en Tour. Contador zijn niveau op de slotbeklimmingen hier was ongeveer gelijk aan dat van de Giro van 2011 (waar hij niet overal voluit moest natuurlijk), voor de Tour moet je terug naar 2007 en 2009 voor een vergelijkbaar niveau.
Over Rodriguez:
[..]
Zelfs onder zeer onwaarschijnlijke aannames zou Rodriguez de meest getalenteerde fietser ooit moeten zijn om deze prestaties te leveren.
Hij maakt gebruik van een 'standaardgewicht' van 78 kilo voor een fiets en renner. Op basis van die standaardwaarde komt hij tot een berekening van hoeveelquote:Op dinsdag 11 september 2012 15:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hoe is dat wattage berekend? Hoeveel Watt er nodig is om een renner + fiets van 78 kilo in die tijd omhoog te krijgen? En is dan vervolgens het gewicht van de renner genomen om het wattage/kg te berekenen? Zo komt het op mij over
Een heel raar standaardgewicht dan, aangezien elke klimmer ook inclusief fiets véél minder weegt.quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:51 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Hij maakt gebruik van een 'standaardgewicht' van 78 kilo voor een fiets en renner. Op basis van die standaardwaarde komt hij tot een berekening van hoeveelkg een renner nodig zou hebben om die berg aan die snelheid te beklimmen.
Dan is het toch vreemd dat Contador, die er ook 26 minuten en 5 seconden over deed, slechts 6,45 Watts per kg nodig heeft. Of nog extremer, op de Arrate hebben Contador en Valverde een wattage van 6,7 W/kg nodig voor een tijd van 13 min 03 s, Froome 6,55 W/kg en Rodriguez dan weer 6,8 W/kg, allen voor dezelfde tijd.quote:Dus bijvoorbeeld bij de beklimming van de Lagos de Covadonga: om die klim in 26 minuten en 5 seconden te beklimmen moet je een wattage van 6.55 per kg produceren. Het leuke is nu dat dit een relatief wattage is. Dan maakt het eigenlijk niet uit of Rodriguez een renner is van 50 kg die 330 watt produceert of een renner van 80 kilo die 524 produceert. Als je het andersom doet zou je van alle renners het gewicht moeten weten, wat natuurlijk onmogelijk is (renners doen daar nogal geheimzinnig over, en het schommelt natuurlijk ook tijdens een seizoen of zelfs tijdens een ronde).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |