abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 september 2012 @ 10:52:44 #1
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116529306

Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier ;). Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bijv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen :)
[SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn.
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Motivatie van FOK!kers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2012 Challenge
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Foto's van Team Fok! tijdens Rotterdam Ekiden 2012

[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 08-09-2012 11:03:32 ]
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zaterdag 8 september 2012 @ 10:58:33 #2
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_116529413
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2012 10:07 schreef junkiexp het volgende: Waar denken jullie eigenlijk aan tijdens het lopen als jullie het ff zwaar hebben?
Aan m'n loophouding. Ik ga dan alles langs:
rechtop lopen?
schouders ontspannen?
armen ontspannen?
handen ontspannen?
middenvoetslanding?
landen onder m'n lichaam?
vooruitkijken.

Dat loop ik af :') Zorgt 9 vd 10 keer voor genoeg afleiding.

Lukt het nog steeds niet, dan ga ik in m'n hoofd tegen mezelf schelden. :P
pi_116529431
Ik denk aan het biertje dat ik dan wel weer 's mag als ik deze run afmaak 8-)
Ja doei.
  zaterdag 8 september 2012 @ 11:00:54 #4
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116529460
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 10:59 schreef motorbloempje het volgende:
Ik denk aan het biertje dat ik dan wel weer 's mag als ik deze run afmaak 8-)
dat zeggende... ik heb net een fles witte wijn in de koelkast voor morgenmiddag na mijn duurloop
  zaterdag 8 september 2012 @ 11:02:34 #5
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116529492
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2012 10:58 schreef GotC het volgende:

[..]

rechtop lopen?
schouders ontspannen?
armen ontspannen?
handen ontspannen?
middenvoetslanding?
vooruitkijken.

Dat loop ik af :') Zorgt 9 vd 10 keer voor genoeg afleiding.

Lukt het nog steeds niet, dan ga ik in m'n hoofd tegen mezelf schelden. :P
ik merk altijd als ik wat minder loop dat ik ook krampachtig ga lopen dus ik loop in gedachte ook zo'n lijstje even af
  zaterdag 8 september 2012 @ 11:02:40 #6
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116529493
Ik heb geen idee wat ik denk eigenlijk :@

Maar zo vaak ga ik ook niet stuk
F means you're fucked
  zaterdag 8 september 2012 @ 11:17:59 #7
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_116529765
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2012 10:58 schreef GotC het volgende:

[..]

rechtop lopen?
schouders ontspannen?
armen ontspannen?
handen ontspannen?
middenvoetslanding?
vooruitkijken.

Evy's/Renates stemmetje zegt dat ook in mijn hoofd. Ook vraagt ze naar de omgeving te kijken en ervan te genieten.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_116529888
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:17 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Evy's/Renates stemmetje zegt dat ook in mijn hoofd. Ook vraagt ze naar de omgeving te kijken en ervan te genieten.
Evy zegt toch alleen:

Lap zeg, ik ben zo fier op u.
pi_116530158
Wat is jullie mooiste moment?
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  zaterdag 8 september 2012 @ 11:44:00 #10
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_116530217
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:24 schreef Don_Vanelli het volgende:

[..]

Evy zegt toch alleen:

Lap zeg, ik ben zo fier op u.
Ja, en ook nog "Ik ben fier" :)
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_116530254
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:41 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik neem aan op gebied van hardlopen? In juni toen ik voor het eerst na 5 maanden weer pijnvrij kon hardlopen.
pi_116530259
Bij de CPC 5k een paar jaar geleden bekenden van de reddingsbrigade al vrolijk lachend inhalen. De looptest altijd NET aan gehaald en toen net Evy afgehandeld en de CPC ter bekroning gedaan.

Zevenheuvelen uitlopen in 1.42.00 was een goede tweede.
Ja doei.
pi_116530263
Ik ben, na een aantal mislukte pogingen om met zijn drieën te gaan hardlopen, sinds een paar weken alleen en volgens een schema opnieuw aan 't opbouwen. Ongeveer twee jaar geleden heb ik een tijd lang redelijk fanatiek (alleen) gerend, maar door allerlei oorzaken is daar toen helaas de klad in gekomen. Gelukkig is dat fanatisme stukje bij beetje weer aan het terug keren, want ik merk aan mezelf dat ik er stiekem naar uit begin te zien om weer een volgende keer te kunnen gaan.

Tot nu toe heb ik alleen een horloge met stopwatch om, maar ik wil toch via een programmaatje op de smartphone gaan rennen en een hartslagmeter aanschaffen. Nu ben ik echter in dubio of ik beter een "ouderwetse" polshartslagmeter kan aanschaffen, of zo'n band met bluetooth, waardoor ik de hartslag op mijn smartphone kan aflezen. Iets zegt me dat de aanschaf van een polshartslagmeter me toch verstandiger lijkt, aangezien mijn smartphone gegarandeerd niet waterdicht is en waarschijnlijk als een malle de accu leeg trekt wanneer zowel GPS, als bluetooth aktief zijn en er bovendien een app draait. Alle tips en raad op dit gebied zijn dan ook welkom!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_116530265
quote:
De eerste keer dat ik 5 min. achter elkaar kon lopen zonder m'n tong van de grond te hoeven rapen *)
pi_116530266
quote:
Mijn mooiste moment tot nu toe is het het moment dat ik mijn vrouw bij de finish zag staan van de 10k in Tilburg en dat ik zag dat ze trots was op mij!

SPOILER
pi_116530285
Ik denk dat een eventuele finish volgend jaar bij de Zeeuwse kustmarathon het wel de nieuwe nummer 1 gaat worden overigens :P
pi_116530437
de eerste keer na 10 jaar de marikenloop 5km uitlopen. 2 jaar geleden nu.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_116530472
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:46 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ik ben, na een aantal mislukte pogingen om met zijn drieën te gaan hardlopen, sinds een paar weken alleen en volgens een schema opnieuw aan 't opbouwen. Ongeveer twee jaar geleden heb ik een tijd lang redelijk fanatiek (alleen) gerend, maar door allerlei oorzaken is daar toen helaas de klad in gekomen. Gelukkig is dat fanatisme stukje bij beetje weer aan het terug keren, want ik merk aan mezelf dat ik er stiekem naar uit begin te zien om weer een volgende keer te kunnen gaan.

Tot nu toe heb ik alleen een horloge met stopwatch om, maar ik wil toch via een programmaatje op de smartphone gaan rennen en een hartslagmeter aanschaffen. Nu ben ik echter in dubio of ik beter een "ouderwetse" polshartslagmeter kan aanschaffen, of zo'n band met bluetooth, waardoor ik de hartslag op mijn smartphone kan aflezen. Iets zegt me dat de aanschaf van een polshartslagmeter me toch verstandiger lijkt, aangezien mijn smartphone gegarandeerd niet waterdicht is en waarschijnlijk als een malle de accu leeg trekt wanneer zowel GPS, als bluetooth aktief zijn en er bovendien een app draait. Alle tips en raad op dit gebied zijn dan ook welkom!
Het leegtrekken van je accu valt reuze mee. Laatst bijna 3 uur gelopen met gps aan en internet actief en geen problemen.

Hartslag is zeker handig. Maar geen vereiste voor de beginner. Als je perse hartslag wilt zou ik zeker een klokje met gps en hartslag kopen.

Waterdicht is redelijk op te lossen doormiddel van een Rmband of een simpel plastic zakje.
pi_116530596
quote:
Geen idee eigenlijk. Uitlopen van de Hm waarbij ik de weken ervoor echt aan het kwakkelen was met lopen. Halverwege enorm ladt van mijn zij waardoor ik de geweenste moest laten lopen. En toch heb kunnen uitlopen zonder te wandelen.
pi_116530845
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:46 schreef streamnl het volgende:

[..]

Mijn mooiste moment tot nu toe is het het moment dat ik mijn vrouw bij de finish zag staan van de 10k in Tilburg en dat ik zag dat ze trots was op mij!

SPOILER
Deze is wel super lief
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  zaterdag 8 september 2012 @ 12:18:02 #21
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116530895
Mijn mooiste moment op hardloopgebied....

Dat was toen ik voor de allereerste keer Endomondo-mevrouw hoorde zeggen: Ten Kilometers. Ik rende juichend met mijn armen in de lucht door de straat hier verderop. In mn eentje :P
F means you're fucked
pi_116530896
Voor mij op dit moment na iedere loop wel, als runkeeper zegt "excersise completed" Fuck yeah, weer uitgelopen!
Maar misschien is de beste voor mij de eerste keer dat ik week 1 oefening kon uitlopen, dat was supermotiverend.
pi_116530911
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 12:18 schreef YUR het volgende:
Mijn mooiste moment op hardloopgebied....

Dat was toen ik voor de allereerste keer Endomondo-mevrouw hoorde zeggen: Ten Kilometers. Ik rende juichend met mijn armen in de lucht door de straat hier verderop. In mn eentje :P
Oh ja herkenbaar, dat doe ik nu ook nog wel eens :D
  zaterdag 8 september 2012 @ 12:19:08 #24
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116530919
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 12:18 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Oh ja herkenbaar, dat doe ik nu ook nog wel eens :D
En terecht :D
F means you're fucked
pi_116531017
Vraagje,
Wat doe ik fout?
Ik heb gisteren geprobeerd om op hartslag te lopen. En ik heb gemerkt dat dat vrij lastig is inderdaad :Y

Ik had mijn horloge ingesteld dat hij niet boven de 165 mocht komen. Ik had verwacht nu ik mijn loop terug zou zien dat ik bij Training Effect een lager getal zie staan dan 5.
Maar dat is niet het geval.
Dus wat doe ik "fout"
O ja, de link
http://connect.garmin.com/activity/220065092
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')