Een overheid gaat eigenlijk per definitie tegen het non-agressieprincipe in.quote:Op maandag 10 september 2012 21:29 schreef teknomist het volgende:
Het libertarisme is niet alleen een politieke filosofie maar ook een morele filosofie dat niet de liefde heeft verklaard aan het paradigma dat "pragmatisme" heet - zoals zelfs sterk principiële partijen als de SGP doen.
Ondanks dat ik ervan overtuigd ben dat een libertarische samenleving ook vanuit een pragmatisch oogpunt een beter alternatief is dan een etatistische (door de overheid gedomineerde) samenleving; vind ik dat het libertarisme vooral een moreel kompas is die consequent voor iedereen geldt: niet alleen voor burgers onderling maar ook voor georganiseerde verbanden zoals overheden.
Het zelfbeschikkingsrecht, en de Gouden Regel (het non-agressieprincipe in moderne libertarische vorm) zijn weer zaken die centraal moeten komen te staan in ons denken en handelen - juist ook op nationaal en internationaal niveau.
De overheid staat niet voor solidariteit en vrijheid, maar voor dwang en geweld.
Stem op de LP als je dit geluid in de Tweede Kamer wilt horen.
Als je bijvoorbeeld vergeet gemeentebelasting te betalen en dan een aanmaning krijgt, moet je dan goed lezen wat er in zo'n brief staatquote:Op maandag 10 september 2012 21:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Een overheid gaat eigenlijk per definitie tegen het non-agressieprincipe in.
Ik betaal dat nooit, maar ik ken die brieven.quote:Op maandag 10 september 2012 21:33 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Als je bijvoorbeeld vergeet gemeentebelasting te betalen en dan een aanmaning krijgt, moet je dan goed lezen wat er in zo'n brief staat
Waarom zou je stemmen op iets wat toch samen gaat regeren met waarschijnlijk de PVDA en D66?quote:Op maandag 10 september 2012 21:37 schreef Illiberal het volgende:
Ik denk dat het toch VVD gaat worden.
Je woont bij je ouders?quote:Op maandag 10 september 2012 21:35 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik betaal dat nooit, maar ik ken die brieven.
quote:
Waarom zou je op een partij stemmen die toch niet in de kamer komt?quote:Op maandag 10 september 2012 21:38 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Waarom zou je stemmen op iets wat toch samen gaat regeren met waarschijnlijk de PVDA en D66?
Dat snap ik maar waarom doe je het? Het beleid wat je graag wilt zien gaat deels toch de prullenbak in als de VVD een coalitie vormt met voornamelijk PVDA.quote:
Cirkelredenering? Vicieuze cirkel?quote:Op maandag 10 september 2012 21:39 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Waarom zou je op een partij stemmen die toch niet in de kamer komt?
Inderdaad, meer invloed dan een extra zetel voor de VVD.quote:Op maandag 10 september 2012 21:42 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
1 zetel voor de LP geeft heel veel invloed
Waarom stemmen op een partij die niks veranderd?quote:Op maandag 10 september 2012 21:39 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
De reden om VVD te stemmen zal vergelijkbaar zijn met jouw reden om LP te stemmen: zo veel mogelijk kamerzetels voor de partij met voor jou het beste programma.quote:Op maandag 10 september 2012 21:42 schreef teknomist het volgende:
[..]
Cirkelredenering? Vicieuze cirkel?
De VVD gaat niks tot stand brengen behalve een BTW verhoging en soevereiniteit overdragen naar EUquote:Op maandag 10 september 2012 21:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
De reden om VVD te stemmen zal vergelijkbaar zijn met jouw reden om LP te stemmen: zo veel mogelijk kamerzetels voor de partij met voor jou het beste programma.
Omdat ik weiger om het huidige systeem verder te steunen. Ik vind niet dat er een andere partij is die mijn idealen beter vertegenwoordigt dan de LP.quote:Op maandag 10 september 2012 21:39 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
De LP gaat haar sprookjes ook niet in de praktijk brengen. Maar dat is het punt dus ook totaal niet, ik neem aan dat je dat begrijpt.quote:Op maandag 10 september 2012 21:43 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
De VVD gaat niks tot stand brengen behalve een BTW verhoging en soevereiniteit overdragen naar EU
Alleen zal er weinig overblijven van dat programma omdat er standaard een hoop water bij de wijn moet. Dus steun je indirect mischien wel bepaalde zaken waar je als VVD stemmer mischien wel vanaf wilt.quote:Op maandag 10 september 2012 21:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
De reden om VVD te stemmen zal vergelijkbaar zijn met jouw reden om LP te stemmen: zo veel mogelijk kamerzetels voor de partij met voor jou het beste programma.
Neen, ik geloof niet in de democratische weg naar een libertarische samenleving. Ik geloof wel in het behalen van een zetel om een nieuw, fris geluid te laten horen in de Tweede Kamer en om het libertarisme extra in de schijnwerpers te zetten - wat overigens nu ook al goed lukt door de campagne en het succes van Ron Paul.quote:Op maandag 10 september 2012 21:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik ken meer mensen die zo denken. Dan gebeurt er nooit wat. Stem volgens je idealen en je hart, niet volgens peilingen en coalities. Als de LP het dichtst bij je idealen staat, stem dan gewoon LP wat de omstandigheden ook zijn.quote:Op maandag 10 september 2012 21:49 schreef Illiberal het volgende:
Dit is mijn deal. Mocht de LP in andere jaren richting de 3/4 zetels gaan, dan zal ik het eens overwegen.
quote:Op maandag 10 september 2012 21:41 schreef teknomist het volgende:
Hoeveel van de libertariers hier zijn er trouwens lid van de Facebook-groep voor (jonge) libertariers?
https://www.facebook.com/groups/jonglibertarisch/
Zo niet, doen!
En ook niet ontstaan.quote:Op maandag 10 september 2012 21:53 schreef Illiberal het volgende:
Ik weet nog niet of libertarisme mijn ideaal is
WO2 zou ook niet gewonnen zijn met libertariers.
Ik zit toch meer in het kamp van Buckley
Hier sluit ik mij volledig bij aan.quote:Op maandag 10 september 2012 21:45 schreef teknomist het volgende:
[..]
Neen, ik geloof niet in de democratische weg naar een libertarische samenleving. Ik geloof wel in het behalen van een zetel om een nieuw, fris geluid te laten horen in de Tweede Kamer en om het libertarisme extra in de schijnwerpers te zetten - wat overigens nu ook al goed lukt door de campagne en het succes van Ron Paul.
Ik was ook al aan het zoeken.quote:Op maandag 10 september 2012 21:57 schreef PKRChamp het volgende:
Ik vind het wel jammer dat het debat niet terug te zien is, ik heb Gerda Verbeet al voorbij zien komen en ik zit nu met frisse tegenzin naar het debat van het jeugdjournaal te kijken op politiek 24.
Is er nergens een programmering van politiek 24 online of een linkje dat ik het debat alsnog terug kan kijken?
WO2 zou ook niet begonnen zijn met libertariers.quote:Op maandag 10 september 2012 21:53 schreef Illiberal het volgende:
Ik weet nog niet of libertarisme mijn ideaal is
WO2 zou ook niet gewonnen zijn met libertariers.
Ik zit toch meer in het kamp van Buckley
Uiteraard, ik ben ervan overtuigd dat privaat eigendom en innovatie de oplossingen zijn voor de milieuproblematiek. Juist een tekort aan privaat eigendom en te veel verantwoordelijkheden die naar overheden worden gedragen leidt tot milieuvervuiling, verspilling: http://nl.wikipedia.org/wiki/Tragedie_van_de_meentquote:Op maandag 10 september 2012 21:52 schreef KoosVogels het volgende:
Ben het in zoverre met de LP eens dat we niet eeuwig op deze voet door kunnen gaan. Betwijfel echter of een volledig op de vrije markt gerichte samenleving de way to go is. Is er ook nog ruimte voor een beetje duurzaamheid?
Maar vrees jij niet, net als ik, dat private bedrijven hun rommel zonder blikken of blozen in een rivier flikkeren?quote:Op maandag 10 september 2012 22:07 schreef teknomist het volgende:
[..]
Uiteraard, ik ben ervan overtuigd dat privaat eigendom en innovatie de oplossingen zijn voor de milieuproblematiek. Juist een tekort aan privaat eigendom en te veel verantwoordelijkheden die naar overheden worden gedragen leidt tot milieuvervuiling, verspilling: http://nl.wikipedia.org/wiki/Tragedie_van_de_meent
Milieuschade is prima via het civielrecht te regelen.
Daarnaast zijn er libertariers die een georgistische visie erop nahouden. Dat de natuur (land, oceanen) e.d. geen eigendommen van personen zijn omdat het geen gevolg is van "vruchten van de arbeid". Dit soort zaken mogen dus gewoon collectief beschermd en belast worden.
paper tiger heeft een prachtige afbeelding gepost eerder in dit topic waarin uitgelegd wordt waarom dat gevoel ongefundeerd is...quote:Op dinsdag 11 september 2012 00:26 schreef MaGNeT het volgende:
"Libertarische Partij - vrijheid, of je het wil of niet".
Dat gevoel heb ik er bij.
Ja, wen er maar aan.quote:Op dinsdag 11 september 2012 00:26 schreef MaGNeT het volgende:
"Libertarische Partij - vrijheid, of je het wil of niet".
Dat gevoel heb ik er bij.
Vrijheid is de toekomst.quote:Op dinsdag 11 september 2012 00:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wen er maar aan? Zie eerst maar eens een zetel te krijgen
Mag toch hopen het twintigvoudige!quote:Op dinsdag 11 september 2012 01:38 schreef heiden6 het volgende:
3708 stemmen? Minimaal het tienvoudige.
Ja, dat zou een zetel betekenen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 01:40 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Mag toch hopen het twintigvoudige!
Dat zou ik een dappere score voor ze vinden.quote:Op dinsdag 11 september 2012 01:38 schreef heiden6 het volgende:
3708 stemmen? Minimaal het tienvoudige.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |