Maar wel op de verkeerde manier. Studenten zijn de toekomst maar door de langstudeerboete en over twee jaar het leenstelsel wordt studeren niet bepaald gestimuleerd. Denkt u niet dat juist op deze manier de banen in de top van nederland en andere banen voor goed opgeleiden minder goed bezet gaan raken? Mijn inziens door de kosten die mensen gaan maken door studeren, is de drive er minder voor een goede opleiding en gokt men een opleiding die hen makkelijk afgaan.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:13 schreef Halbe_Zijlstra het volgende:
[..]
Het oplossen van de crisis zal van iedereen een bijdrage vragen. Bij de PvdA zijn mensen met een uitkering beter af. Bij de VVD wordt werken gestimuleerd.
quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Schandelijke reactie. VVD ten voeten uit. Natuurlijk betalen gezonden meer dan zieken, maar is dat dan niet meer logisch?
Maar solidariteit is bij jullie een vies woord, hè ?
Wel deel van liberaal snap je nietquote:Op vrijdag 7 september 2012 11:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Schandelijke reactie. VVD ten voeten uit. Natuurlijk betalen gezonden meer dan zieken, maar is dat dan niet meer logisch?
Dat heeft hij toch al toegegeven? Door te zeggen dat de Halbeheffing gewoon de manier is waarmee studenten moeten bijdragen aan het oplossen van de crisis (i.e. het dichten van het begrotingstekort)quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:22 schreef essnhills het volgende:
[..]
Dit dus.. Hij durft eigenlijk niet toe te geven dat het gewoon een snelle manier is om een deel van het gat in de begroting te dichten. Als het de VVD echt te doen is om studenten te stimuleren sneller af te studeren, moet je eerst alle haken en ogen zoals verkeerde studiekeuze enzo beperken, en niet eerst invoeren, en daarna dat soort dingen gaan doen. Dat kán niet.
Ik kan ook wel betere manieren bedenken om luie studenten weg te werken. Iets met verplicht BSA bij iedere studie
Het is toch wel redelijk wat meer in het nieuws geweest dan behalve de krant. Als je het heel erg grof stelt (En dat doe ik liever niet!) zou je kunnen stellen dat als ze op de hoogte zijn van de actualiteit ze het moesten weten. En dat als ze niet op de hoogte zijn van de actualiteit je toch ernstig moet afvragen wat zo'n stem waard is.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:23 schreef yvonne het volgende:
[..]
Maar dáárvan werden ze niet op de hoogte gesteld, vergeet niet, de krant is allang de deur uit
Hop hop, handen uit de mouwen en beantwoord alle vragen gewoon!quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:19 schreef Halbe_Zijlstra het volgende:
Beste FOK!-leden,
Bedankt voor jullie vele vragen. Ik heb ze helaas niet allemaal kunnen beantwoorden, maar moet nu een aantal onderzoeksgrants gaan uitreiken.
Mochten een hoop van jullie vragen niet beantwoord zijn, dan kunnen jullie natuurlijk altijd nog even ons verkiezingsprogramma lezen. http://www.vvd.nl/vkp
En vergeet natuurlijk niet om 12 september VVD te stemmen!
Dank voor jullie tijd!
Halbe
Hij is al weg hoorquote:Op vrijdag 7 september 2012 11:24 schreef vandermar het volgende:
[..]
Maar wel op de verkeerde manier. Studenten zijn de toekomst maar door de langstudeerboete en over twee jaar het leenstelsel wordt studeren niet bepaald gestimuleerd. Denkt u niet dat juist op deze manier de banen in de top van nederland en andere banen voor goed opgeleiden minder goed bezet gaan raken? Mijn inziens door de kosten die mensen gaan maken door studeren, is de drive er minder voor een goede opleiding en gokt men een opleiding die hen makkelijk afgaan.
Er zal dus nivellering plaatsvinden en mensen kunnen zich niet meer onderscheiden door de oplopende studiekosten die ze niet willen hebben.
De mensen waar ik het over had werken al harder dan menig werknemer....kunnen alleen niet zoveel als menig werknemerMaar weer niet over de gevolgen van besluiten nagedacht. En dus niet over een oplossing (denk ik dus niet achter geraniums stoppen)quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:13 schreef Halbe_Zijlstra het volgende:
[..]
Het oplossen van de crisis zal van iedereen een bijdrage vragen. Bij de PvdA zijn mensen met een uitkering beter af. Bij de VVD wordt werken gestimuleerd.
Ook deze mensen werken hard naar kunnen, maar zijn niet ineens gezond en net als wergevers zonder potje geen gehandicapten in dienst zullen blijven houden (er is altijd wel iets te verzinnen om een werknemer te ontslaan)quote:Zelfredzaamheid staat hoog in het vaandel van de VVD. Gehandicapten/Wajongers bij gewone werkgevers aan het werk, een geweldig idee. Maar, wat als deze subsidie stopt? Terug naar de bijstand/Wajong? Immers, de dagopvang/werk plekken zullen gesloten zullen zijn. Is dit niet experimenteren over de rug van deze kwetsbare groep mensen?
Ik heb al een koophuis. Die niet onder water staat.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:23 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oe@ Heb jij al een huis op het oog?!
Wat zit je nou toch weer te miemelen jongen? Solidariteit kent een grens, het is nu al inkomensafhankelijk genoeg.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Jammerquote:
Uitermatequote:Op vrijdag 7 september 2012 11:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Toch een draak van een partij toch?
Mee eens.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat zit je nou toch weer te miemelen jongen? Solidariteit kent een grens, het is nu al inkomensafhankelijk genoeg.
Menselijkheid vergeet je.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat zit je nou toch weer te miemelen jongen? Solidariteit kent een grens, het is nu al inkomensafhankelijk genoeg.
Hij snap kennelijk het principe van verzekeren niet zo en dat vind ik nogal schokkend.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee hoor. Maar een discussie over wanneer het solidair genoeg is, is kennelijk taboe.quote:
Ik heb te lang gestudeerd, en ik heb er absoluut geen moeite mee als ik daar de komende jaren elke maand nog een bedrag voor ga moeten terug betalen. Zoals ik al eerder aangaf ga je nadat je je studie hebt voltooid zoveel vooruit in salaris dat je elke maand wel wat moet kunnen missen om terug te geven wat anderen hebben moeten betalen omdat jij je studie niet in de gestelde tijd af kon ronden.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:23 schreef BrandX het volgende:
[..]
Nogmaals, tov de boete an sich: daar kan iedereen zich op zich wel in vinden. Het terugwerkende kracht is waar men over valt, want die mensen hebben dus niet eens meer om de kans te pakken het zonder tijdsoverschrijding te doen.
En het hypocriete gedeelte van het geheel, als je alleen al kijkt naar het lange studeren van degene die hier de vragen beantwoordde. En met hem het overgrote gedeelte van het kabinet.
Dat is ook een vies woord idd! niet als het oprecht zou zijn en de rijken meebetalen aan de echte armen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ook als je geen gebruik maakt van de zorg? Gewoon oren dicht en gáán met nivelleren en herverdelen? Of mag er ook wel eens gekeken worden naar wat nodig is, wat het kost en of mensen niet enigszins eigen verantwoordelijkheid hebben?quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zo'n basisvoorziening hoort volledig inkomensafhankelijk te zijn.
Kennelijk was mijn vraag te lang, maar had er toch wel erg graag antwoord op gehad. Niet dat het uit had gemaakt, maar ik had wel graag geweten wat me te wachten staat als VVD weer de grootste wordt.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:13 schreef Tenchu het volgende:
[..]
Kunt u mijn vraag nog beantwoorden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |