Bijstand VERLAGEN??quote:Op donderdag 6 september 2012 22:16 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Net alsof ik het woord armoedeval niet ken
Maar goed, daarom wil ik de bijstand ook verlagen. Zodat werken ook loont.
Ik dacht hetzelfde als deze man, Wilders was goed voor zijn achterban: alle punten onder de aandacht gebracht en dominant geweest. Je kunt het eens zijn met Pechtold, maar hoeveel van de D'66 punten heeft hij aangekaart? Puur qua debat heeft de man een punt.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:14 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)bat-EenVandaag.dhtml
[..]
Hebben zij een ander debat gezien dan ik?Wilders was de zwakste van allemaal.
Het plan van Rutte is kort door de bocht en onvolledig, ik sta er ook niet achter in deze vorm. Wat ik bedoel, maar dat is in de huidige politieke verhoudingen echt niet realistisch, is dat de arbeidsmarkt veel meer opengaat voor minder productieve arbeidskrachten (om wat voor reden dan ook) als je het minimumloon afschaft.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Janneke, ik weet niet wanneer JIJ in de discussie gevallen bent, maar we hadden het over mensen die nu in sociale werkplaatsen werken en nu door Rutte CS weer achter de geraniums worden gegooid... Maar wat wil met ze dan? Ze laten verrekken is neem ik aan voor jooi OOK geen optie...
Dominant geweest? Hol geschreeuwd als hij het woord kreeg zoals gewoonlijk..quote:Op donderdag 6 september 2012 22:19 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Ik dacht hetzelfde als deze man, Wilders was goed voor zijn achterban: alle punten onder de aandacht gebracht en dominant geweest. Je kunt het eens zijn met Pechtold, maar hoeveel van de D'66 punten heeft hij aangekaart? Puur qua debat heeft de man een punt.
Ik vond juist dat Pechtold hem afmaakte. Alleen die "zwarte" opmerking kwam wat gepland en geforceerd over, omdat Pechtold er Noorwegen zelf bij moest trekken doordat Wilders alleen Zwitserland noemde.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:19 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Ik dacht hetzelfde als deze man, Wilders was goed voor zijn achterban: alle punten onder de aandacht gebracht en dominant geweest. Je kunt het eens zijn met Pechtold, maar hoeveel van de D'66 punten heeft hij aangekaart? Puur qua debat heeft de man een punt.
Bij mij staat het ook aan nuquote:Op donderdag 6 september 2012 22:20 schreef Tomatenboer het volgende:
Sterk optreden van Lodewijk Asscher van de PvdA in Nieuwsuur politiek tegen Onno Hoes van de VVD.
"Op dit moment bedraagt de Duitse bijstandsuitkering 359 euro per maand voor volwassenen."quote:Op donderdag 6 september 2012 22:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bijstand VERLAGEN??
Ben je niet goed bij je hoofd??
Hier dus helemaal mee eens.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het plan van Rutte is kort door de bocht en onvolledig, ik sta er ook niet achter in deze vorm. Wat ik bedoel, maar dat is in de huidige politieke verhoudingen echt niet realistisch, is dat de arbeidsmarkt veel meer opengaat voor minder productieve arbeidskrachten (om wat voor reden dan ook) als je het minimumloon afschaft.
Om even een ander voorbeeldje te geven: vakkenvullers zijn voor supermarkten, met de huidige marges, alleen rendabel als ze minder dan 5 euro per uur kosten. Als dertiger hoef je dus niet te solliciteren in de supermarkt. Als het zou mogen, en de dertiger zou akkoord gaan met vijf euro per uur, zou hij dus wel aan de bak komen. Je moet dan alleen je uitkeringsstelsel zo aanpassen, dat deze dertiger er per saldo op vooruit gaat anders werkt het natuurlijk nog niet.
Kijken we weer naar de arbeidsgehandicapten die nu in de sociale werkplaatsen zitten, dan zal daar grotendeels (niet voor alle, natuurlijk) een plaats voor gevonden kunnen worden in het reguliere bedrijfsleven, kantinejuffen op scholen, weet ik veel - mits ze natuurlijk een werkgever niet meer kosten dan ze opleveren. Ze kunnen dan in het reguliere bedrijfsleven terecht, waar ze nu van zijn levensdagen niet worden aangenomen. En dán kun je veel sociale werkplaatsen gaan sluiten.
Nu rücksichtslos bezuinigen op de WSW'ers is je kop in het zand steken.
Maar heeft wel zijn belangrijkste punten naar voren kunnen brengen. Vooral in vergelijking met de eerdere debatten was Wilders fel.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dominant geweest? Hol geschreeuwd als hij het woord kreeg zoals gewoonlijk..
Nou dat is ook nog een probleem.. Als ik werkeloos word en ik pak een tijdelijk baatje als vuilnisvrouw aan, dan kan ik én als ik dat werk doe én als ik daarna werkeloos wordt mijn vaste lasten.. Sowieso gaat mijn WW-uitkering zo ver omlaag dat ik mijn vaste lasten niet meer kan betalen.. Is dus geen kwestie van niet willen, maar financieel niet kunnen trekken..quote:Op donderdag 6 september 2012 22:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het plan van Rutte is kort door de bocht en onvolledig, ik sta er ook niet achter in deze vorm. Wat ik bedoel, maar dat is in de huidige politieke verhoudingen echt niet realistisch, is dat de arbeidsmarkt veel meer opengaat voor minder productieve arbeidskrachten (om wat voor reden dan ook) als je het minimumloon afschaft.
Om even een ander voorbeeldje te geven: vakkenvullers zijn voor supermarkten, met de huidige marges, alleen rendabel als ze minder dan 5 euro per uur kosten. Als dertiger hoef je dus niet te solliciteren in de supermarkt. Als het zou mogen, en de dertiger zou akkoord gaan met vijf euro per uur, zou hij dus wel aan de bak komen. Je moet dan alleen je uitkeringsstelsel zo aanpassen, dat deze dertiger er per saldo op vooruit gaat anders werkt het natuurlijk nog niet.
Kijken we weer naar de arbeidsgehandicapten die nu in de sociale werkplaatsen zitten, dan zal daar grotendeels (niet voor alle, natuurlijk) een plaats voor gevonden kunnen worden in het reguliere bedrijfsleven, kantinejuffen op scholen, weet ik veel - mits ze natuurlijk een werkgever niet meer kosten dan ze opleveren. Ze kunnen dan in het reguliere bedrijfsleven terecht, waar ze nu van zijn levensdagen niet worden aangenomen. En dán kun je veel sociale werkplaatsen gaan sluiten.
Nu rücksichtslos bezuinigen op de WSW'ers is je kop in het zand steken.
Ja, inhoudelijk heeft Pechtold natuurlijk gelijk. Maar de debatman ziet een Wilders met een heel verhaal (wat bij zijn achterban goed valt), terwijl het verhaal van Pechtold een reactie was. Ik heb weinig van de D'66 agenda gezien. Daarom: Wilders zijn agenda was ruim in beeld, de persoon Pechtold ook, maar hoeveel van de D'66 agenda?quote:Op donderdag 6 september 2012 22:21 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik vond juist dat Pechtold hem afmaakte. Alleen die "zwarte" opmerking kwam wat gepland en geforceerd over, omdat Pechtold er Noorwegen zelf bij moest trekken doordat Wilders alleen Zwitserland noemde.
Hou eens op zeg, je bent totaal irreëel nuquote:Op donderdag 6 september 2012 22:21 schreef robin007bond het volgende:
[..]
"Op dit moment bedraagt de Duitse bijstandsuitkering 359 euro per maand voor volwassenen."
En bij vaste lasten worden ze vaak nog wel tegemoetgekomen met andere regelingen.
Maar wat is er zo irreëel aan?quote:Op donderdag 6 september 2012 22:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe eens op zeg, je bent totaal irreëel nu
Wilders had niet meer dan de standaard oneliners dat we onze huid niet aan Europa moeten verkopen. Het is altijd makkelijk om ergens tegen te zijn dan ergens voor.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:25 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Ja, inhoudelijk heeft Pechtold natuurlijk gelijk. Maar de debatman ziet een Wilders met een heel verhaal (wat bij zijn achterban goed valt), terwijl het verhaal van Pechtold een reactie was. Ik heb weinig van de D'66 agenda gezien. Daarom: Wilders zijn agenda was ruim in beeld, de persoon Pechtold ook, maar hoeveel van de D'66 agenda?
Vooral standaard oneliners... (reële) Oplossingen HO MAAR!!!quote:Op donderdag 6 september 2012 22:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wilders had niet meer dan de standaard oneliners dat we onze huid niet aan Europa moeten verkopen. Het is altijd makkelijk om ergens tegen te zijn dan ergens voor.
Eens, en zijn publiek smult ervan, het is zoete koek voor ze. Lekker hun buikje rond eten.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wilders had niet meer dan de standaard oneliners dat we onze huid niet aan Europa moeten verkopen. Het is altijd makkelijk om ergens tegen te zijn dan ergens voor.
Assher is dan ook de kroonprins van de PvdA. Het is dat Samsom zo slim is en verbaal sterk dat het nu een supercombinatie is anders hadden ze meteen weer Assher neergezet na de verkiezingen..quote:Op donderdag 6 september 2012 22:20 schreef Tomatenboer het volgende:
Sterk optreden van Lodewijk Asscher van de PvdA in Nieuwsuur politiek tegen Onno Hoes van de VVD.
Wat is dan het verschil?quote:Op donderdag 6 september 2012 22:27 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maar wat is er zo irreëel aan?
Het is misschien beter om de bijstand flink te verlagen en ze met andere dingen in de vaste lasten te compenseren. De vaste lasten lichter maken hoeft echt niet alleen door de uitkeringen te verhogen.
Hmm.. dat kan dan misschien meer in een soort van bijzondere bijstand gegoten worden, voor als het mensen echt niet lukt. Het UWV of de gemeente kan dan kijken of de situatie daar naar vraagt.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:31 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Wat is dan het verschil?
Iemand 800 euro geven en 100 euro korting op levensonderhoud, of iemand 300 euro geven en 600 euro korting op levensonderhoud? Sterker, een liberaal zou moeten weten dat de eerste situatie gezien wenselijker is.
Ga eens op jezelf wonen (en niet in een studentenkamer) en probeer eens rond te komen..quote:Op donderdag 6 september 2012 22:35 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hmm.. dat kan dan misschien meer in een soort van bijzondere bijstand gegoten worden, voor als het mensen echt niet lukt. Het UWV of de gemeente kan dan kijken of de situatie daar naar vraagt.
Dat dacht ik ook net idd. Debat op Nederland 2 nu tussen Hoes en Asscher is aangenaam beschaafd.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:30 schreef robin007bond het volgende:
Het liefst zou ik Wilders gewoon niet meer zien in debatten. Hij verpest het voor de rest, maakt de politiek onbeschofter en praat door mensen heen.
Je kunt op die manier het minimumloon verlagen zonder koopkrachtverlies. Dacht ik net. Maar ik heb even geen zin daar meer over na te denken. Dus ik zal er wel naast zitten.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:31 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Wat is dan het verschil?
Iemand 800 euro geven en 100 euro korting op levensonderhoud, of iemand 300 euro geven en 600 euro korting op levensonderhoud? Sterker, een liberaal zou moeten weten dat de eerste situatie gezien wenselijker is.
????quote:Op donderdag 6 september 2012 22:40 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Je kunt op die manier het minimumloon verlagen brengen zonder koopkrachtverlies.
Het zou heel goed kunnen dat ik nu twee dingen door elkaar haal. Maar ik heb nog tekenfilms om te zien en daar gedachteloos naar kijken is aanlokkelijker dan nadenken over hoe ik een halfuitgedachte uitroep ga verdedigen.quote:
Sterker nog, Duitsland kent geen minimumloon.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:40 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Je kunt op die manier het minimumloon verlagen zonder koopkrachtverlies. Dacht ik net. Maar ik heb even geen zin daar meer over na te denken. Dus ik zal er wel naast zitten.
Als je mensen huursubsidie (of een andere subsidie) geeft, dan gaan ze meer van het gesubsidieerde goed consumeren dan economisch gezien wenselijk is. Dat leidt tot marktverstoring.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:44 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Het zou heel goed kunnen dat ik nu twee dingen door elkaar haal. Maar ik heb nog tekenfilms om te zien en daar gedachteloos naar kijken is aanlokkelijker dan nadenken over hoe ik een halfuitgedachte uitroep ga verdedigen.
Helaas voor jou.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
Als er iemand NIET gewonnen heeft is het Wilders....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |